• vsn

    hoj, jakou vazelinu koupit pro RST? … na kupkole jsem koukal na tuhle: http://www.kupkolo.cz/…0g_2704.html ale je blbost objednavat samotnou vazelinu. Dá se někde sehnat treba v autodoplnkach? … stejne kvalitni ?

    v CZ manualu je zakazano aby mela: lithium, grafit med a a teflon.

    v EN manualu jen lithium…

    potrebuju aby taky neztuhla pri –15 stupnich (chci jezdit i v zime)

    mam na vidli uz pres 5 tisic km tak je asi cas na prvni servis :)

    děkuji

    0 0
    • pepek  

      neztuhla pri –15 stupnich? :-) tak to zapomeň, při –15 bude pevná pružit víc.

      0 0
    • nobody  

      já bych tam nalil olej. motorový 10W/40

      0 0
      • vsn  

        to mě taky napadlo ale mám strach z vaklu … precijenom chci aby mi ta vidla vydrzela jeste 2 roky … (3 sezony celkem) a dávám ji zabrat pořádně…

        0 0
        • nobody  

          s tím vaklem to není takové, jak se tady píše, já předělával Epicona a další 2 předělané zkoušel a ani jeden neměl vakl. Pár lidí tady si taky předělávalo vidlice na olej a nevím o nikom, že by si stěžoval na vakl. Vakl, abys ho cítil po přdělání na olej, by tam už musel být, jen to ta vazelína částečně maskovala. Každopádně ti vazelína vakl neodstraní, maximálně ho může maskovat.

          0 0
        • nobody  

          teď mám nově vidlici RST Titan a v pondělí ji budu předělávat na olej.

          0 0
          • vsn  

            aha … a ten olej teda 10W40 jo? … co to vubec znaci? … nejak to nemuzu dohledat , na wiki jsem akorat nasel ze prvni cislo znamena teplotu v zime (jakou) a druhy podle naky normy zase. vakl v ni trochu mam ale zadna hruza

            0 0
            • nobody  

              tady si vyber :)

              0 0
              • vsn  

                no vyberu az zjistim co znamenaj ty cisla :) vim ze jsem to vedel kdyz jsem si to precetl v manualu auta :P ale uz nevim a nemuzu to zaboha nikde najit … napada me, ze mi nakej olej asi i zbyl …

                0 0
                • vsn  

                  uz jsem to dohledal :)

                  olej do:

                  10W – 30

                  15W – –25

                  20W – –20

                  25W – –15

                  takže je asi jedno jestli 15W nebo 25W :)

                  0 0
                  • onuce  

                    A co jsi tam nakonec tedy dal za olej? Dík.

                    0 0
                    • vsn  

                      nohy – motorovej od dědy cca 12 – 15ml, pístek – motorovej od dědy – cca 3 ml, hydraulika – motorex 5w – takovej cervenej – vypada fakt sexy jak nejakej nápoj – od hodného mechanika v Teamu :)

                      0 0
                      • onuce  

                        Také jsem si původně koupil motorový olej do nohou, ale pak mě přemohl strach z degradace O kroužků a raděj pořídil originál rokšokácký do vidlic 5W. Možná ale maže hůře, než ten motorový. Ač jsem jej trochu přiviskozil redrumem, tak vidlice teď vydává takové divné šoupavědrhnoucí zvuky. Za vazelíny běhala tichounce a hebounce.

                        0 0
                        • vsn  

                          jinak vazelinu jsem tam taky nechal … namazal tak jak je na tom videu ta tomu neuskodi

                          hle me to poradil mechanik tak snad to bude OK :)

                          0 0
                          • onuce  

                            Jo jo, to jsem měl také udělat. Ach jo.

                            0 0
                          • onuce  

                            Ještě mě teď ale napadlo možné riziko tohoto duálnho mazání. Totiž, že se může časem vazelína olejem naředit a „odtát“ na dno nohou. Tam pak spolu s olejem vytvoří vysokou hladinu, jako tvrdý doraz. Navíc tedy, pokud jsi ponechal vazelínu, tak nemáš zřejmě mezi guferem a futrem molitanové kroužky. Až i tam se vazelína olejem vypláchne, mohlo by to být fatální… No nevím, jen teoretizuji, ale… Zadření nikdy nespí.

                            0 0
                            • vsn  

                              a pokud by tam byla jen vazelina tak to neodtaje na dno? :) ty vazeliny tma neni zas tolik … i ty gufera jsem lehce namazal vazelinou a do nich pak dal nasaknuty ty krouzky s olejem (stejne tam asi jsou skoro nanic :D) – u tech nohou je hromada mista takze ze by nohy narazely na hladinu se asi nestane

                              0 0
                              • onuce  

                                Vazelína sama o sobě tak nezřídne, aby odtekla. A i kdyby, je jí tam určité množství. Ty k tomu ještě připočítej množství oleje. Ostatně Blisterix tuším někde psal, že již při nepatrně větší dávce oleje v pravé noze se vytvoří „doraz“.

                                0 0
                        • StuntJ  

                          Blbost, já mažu TORU 5W olejem a chodí jak víno … Ste museli něco dokonit …

                          0 0
                          • onuce  

                            No ale ta je asi originál na olej, ne? Dík.

                            0 0
                            • StuntJ  

                              originální olej pro mazání vidle je 15W dle doporučení výrobce. Já jsem tam nalil 5W a lítá jak divá

                              0 0
                              • onuce  

                                A jaký 5W? Tlumičový, nebo motorový? Dík.

                                0 0
                                • Pecan  

                                  Ale u motorovýho oleje čísla 5w, 10w, 15w neurčují viskozitu,ale kvalitu! Do vidle patří tlumičový olej, kvůli mnohem nižší pěnivosti než u motorovýho.Nejlíp hustej 15W na spodek na mazání a řídkej 5 nebo 7,5w na zbytek.

                                  0 0
                                  • blisterexist  

                                    podle mě je velkou výhodou pěnění ve vnějších nohách, samo že že do tlumení dává tlumičovej

                                    0 0
                                  • nobody  

                                    Ale u motorovýho oleje čísla 5w, 10w, 15w neurčují viskozitu,ale kvalitu!

                                    to rozhodně není pravda

                                    0 0
                                  • Martin.K1  

                                    Neraď kraviny. Podle klasifikace SAE se označuje kódem (např. 5W-40), kde první část označuje zimní třídu (5W) a druhá část letní třídu (40).

                                    0 0
                                • StuntJ  

                                  Tlumičový … na co motorový ? myslíš že tlumičový olej nemaže nebo co ?

                                  0 0
                                  • onuce  

                                    No asi maže, ale nevím zda stejně dobře jako motorový. Nebo dokonce vazelína, která vytvoří přímo kluzný film.

                                    0 0
                                    • StuntJ  

                                      je to mastný až dost a já když jsem po roce ježdění rozdělal vidlu s 5W olejem, tak byla vevnitř hezky mastná a nakonzervovaná, molitany nasáklé olejem, prostě paráda. A když jsem jednou zapomněl dotáhnou flašku s olejem, to týdne byla celá mastná a sama z ní upadla nálepka …

                                      Tlumičový ojel je prostě normální olej, jen má v sobě aditiv, která omezují pěnivost a zvyšuje teplotní odolnost. Protože, kdyby ti olej vypěnil v tlumení, budeš pěkně v pr …

                                      0 0
                                      • onuce  

                                        Aha, tak tos mě uklidnil. Snad jsem tedy udělal dobře. Ostatně skutečně ten olej prolíná všude. Vidlice je i při pravidelném otírání hadříkem celá mastná, zejména kolem lockoutu a vzlíná to i po korunce.

                                        0 0
                                        • StuntJ  

                                          tak to má být :o) já mám celej vršek vidle permanentně mastný, takže jsem v klidu, že by se to nemazalo.

                                          To samé na středu, hlavku, plný A00 a permanentně masný :o)

                                          0 0
    • kubad  

      http://www.yarroline.com/…vazeliny.htm

      na vidle:Racing Suspension

      0 0
      • onuce  

        Tak teď opravdu nechápu, proč by měla vidlice s vazelínou v mrazu tuhnout, když viskozita je zaručena minimálně do –20.

        0 0
        • kubad  

          Je vizkozitně stálá v teplotním rozmezí od –40 do +125 °C

          znamená že je v tomto rozmezí použitelná, né že má pořád stejné vlastnosti.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Motorovy olej pri –20 je uz tak trochu jako ridsi marmelada:)

          0 0
    • Vilém  

      Vybornou zkusenost mam s touto. U jinych RST to tuhnuti zpusobuje elastomer pouzity ve vidlici, to vsak neni tvuj pripad.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.