• Smazaný účet

    Dobrý den, v jaké velikosti se udává váha kola? Bývá to v M?

    Popřípadě kdo má změřené kolo superior xp 979 2020 L

    0 0
    • J.e.n.i.k.82  

      Bývá to Mko. A dost často je to i u kola uvedené, v jaké velikosti to vážili.

      0 0
    • humil  

      Stavěl jsem jedno kolo na rámu SUP 29" team oversize (víc jsem na něm nevyčetl), ten měl v L 1880g.

      0 0
    • scalar  

      Žádná norma na to neexistuje, věř jenom reálně navážené hmotnosti.

      0 0
    • novas752  

      Udávané hnotnosti nelze moc věřit. Každý to váží jinak.

      0 0
    • tomcat5  

      A také hlavně BEZ pedálů.

      Zkus se bez nich projet :-)

      0 0
      • DaD  

        Pedály si dává každý své a proto se to bez nich váží. Někdo jezdí platformy, někdo SPD a další třeba na pedálech gramaří a jezdí titan osy. Každý si to umí k tomu kolu připočítat, stejně jako košíky a další kraviny, co se na kolo navěsí. Zrovna toto je myslím naprosto logické.

        0 0
        • blackseal  

          Rovnako, ako ludia menia sedla, plaste, kolesa ;)

          0 0
          • DaD  

            Takže to vlastně nemá cenu vážit vůbec. Bude pokoj a všichni budou spokojení. Za mě jedině dobře…

            0 0
            • blackseal  

              Jasne, bola to trochu hyperbola.Mne sa paci, ako to ma Decathlon; rozpocitane hmotnosti na ram, vidlicu a jednotlive komponenty.

              0 0
            • RomSva  

              No když nebudeme vážit tak najednou zjistíme ze GX nebo Deore stačí, že Reba je až až, a karbon obecně neni potřeba.

              Gramařina je potřeba už jen proto aby vývoj šel kupředu

              0 0
              • blackseal  

                Takto, ako si to podal to mohlo vyzniet, ze nizka hmotnost vyssich sad, resp. kvalitnejsej vidlice je ten klucovy parameter. A aj ten karbon sa presadzuje z roznych dovodov a neviem, neviem, ci hmotnost je ten hlavny. Ale ano, okrem lepsej funkcnosti u drazsich komponentov ocakavame aj nizsiu hmotnost. Len celkovu hmotnost bicykla je treba vnimat s porozumenim. Potom budeme zriedkavejsie svedkami, ako 100 kg chlap riesi, ci zobere bike s hmotnostou 7.8, alebo 8.2 kg.

                0 0
                • RomSva  

                  Jo no, napsal jsem to blbě. Mam na mysli že Hmotnost je ale jeden z důležitých parametrů. Funkčnost je ještě o stupeň výše. No a třeba GX a deore jsou funkčně ok takže dál se to tlačí do nízké hmotnosti.

                  Ja se tím třeba vyloženě bavím, nepotřebuju nižší hmotnost ale prostě chci.

                  0 0
            • Cavendish  

              Proto Giant kola vůbec neváží :) nemá to smysl…

              0 0
              • MilanT  

                Cavendish: dovolím si nesouhlasit.

                Údaj o váze kola smysl má a velký.Neříkej mi že když se začneš zajímat o nějaký bike tak Tě nezajímá kolik to asi váží.

                Vždyť to je jeden z nejdůležitějších údajů.

                Příklad, dívka 165cm/50kg si vyhlédne velmi hezký bike a vyráží přes půl republiky pro něj.

                No a na místě by zjistila že to je na ní sakra těžké i když hezké?

                Nějaká přibližná váha by se uvádět měla a speciálně Giant je v tomto dost ubohý.Tedy i některé jiné značky jsou s tímto trapné (např. velké S).

                Ta jejich slavná větička ve smyslu: váhu neuvádíme,vemte si konkurenčního bika se stejným osazením atd.

                K novým bikům kde není uváděna váha nemám už dopředu důvěru.

                Takže asi tak

                0 0
                • Fazzy  

                  Jenže ona ta hmotnost bude u kol podobný cenový relace a výbavy vždycky ± stejná. A pak je úplně jedno jestli ti jeden výrobce napíše, že něco váží 12,8 a druhej 13,3, protože je to stejně naprosto neuchopitelnej údaj, kterej realitě nemusí vůbec odpovídat.

                  V každým případě sem se v životě nesetkal s tím, že by mi u srovnatelných kol přišlo jedno lehký a druhý strašně těžký :)

                  Nicméně souhlasím, že nějaká orientační hmotnost by tam bejt měla pro lidi, který opravdu nemají tušení kolik zhruba takový kolo váží. Klidně s nějakou tolerancí.

                  0 0
                  • scalar  

                    To není pravda, třeba u rámů kol ve stejné cenové relaci může být klidně i přes půl kila rozdíl, to samé u vidlic.

                    0 0
                    • Fazzy  

                      Nemám tolik zkušeností co ty, ale řek bych, že tohle budou naprostý výjimky. U vidlic bych asi potřeboval i příklad.

                      Celkově si nevybavuju, že bych u srovnatelných kol někdy zaznamenal rozdíl větší než půl kila na kompletním kole (což nepovažuju za důležitej rozdíl). Alespoň u silnic a xc, nic jinýho se mi to ruky nedostane. A stavby samozřejmě nepočítám, tam se to občas povede namíchat nějak líp.

                      0 0
                      • scalar  

                        Viděl jsem třeba nějaký srovnávací test kol v cenové relaci cca 30 tis. Kč a rámy tam byly od 1,6 do 2,5 kg.

                        Nebo na kole v podobné cenové relaci může být vidlice Axon s cca 1,75 kg nebo Rock Shox Judy Silver, která má o půl kila víc.

                        0 0
                        • Fazzy  

                          Jo Judy je fakt těžká mrcha. Ok tohle beru.

                          Tak beru zpět, neplatí to vždy.

                          Nicméně mě vždycky rozčílí, když někdo vybírá kolo a hrozně to váhu řeší. Vyhlídne si docela fajn kolo, ale strašně mu vadí, že má zásadních 12,5 kg, když u jinýho píšou 11,9 takže bude určitě mnohem lehčí. A o dalším, který se mu hrozně líbí ani neuvažuje, protože u něj hmotnost neuvádí. A co kdyby potom mělo 12,7.. tomuhle uvažování já nerozumim..

                          0 0
                          • scalar  

                            Asi je nejlepší vyhnout se extrémům – tedy hmotnost dílů vůbec neřešit nebo řešit jenom hmotnost.

                            0 0
                            • scalar  

                              Někdy je to stejně sranda, když zákazník řeší hlavně hmotnost kola a pak to přiveze na garančku a musíš z toho posundávat kilo krámů, aby to šlo vůbec uchytit do stojanu :-)

                              0 0
                              • Fazzy  

                                To je přesně jeden z důvodů proč tomu nerozumim :)

                                0 0
                • scalar  

                  Nejlepší je zkusit si dohledat nějaké testy kol, kde jsou reálné hmotnosti, ideálně i rozebraných kol, tedy zvlášť rámy, záplety… To Ti řekne nejvíc.

                  0 0
                  • MilanT  

                    Řeknu to ještě jinak.

                    Úplný laik si vyhlédne e-bike.

                    Neví o tom vůbec nic,jen se mu líbí že to pojede „samo“.

                    No a na místě zjistí že je 23kg obluda a nemá na to jí třeba naložit do vlaku.

                    Takže asi tak.

                    0 0
        • tomxxx  

          Já nechápu, proč je takový problém zjistit hmotnost rámu v dané velikosti. Výrobci s tím vždy strašně záměrně mlžej, pokud na tom zrovna nepostaví PR, pak je ale zase hmotnost mimo realitu.

          0 0
          • Esi  

            Tak XL bude vážit tak o 300g víc než M jestli to bude o 250 nebo 350 už je u rámu fakt jedno.

            0 0
            • tomxxx  

              Ok, tak jinak, hmotnost rámu se často nikde nedá normálně zjistit.

              0 0
              • Esi  

                Jo ale to tady asi nevyřešíme, nevím proč je taková nechuť výrobců udávat hmotnost rámu.

                0 0
                • blackseal  

                  Lebo sa obavaju, ze veta typu: hmotnost ramu 800 g ± 5% na hladine vyznamnosti 95% nie je tak pekne marketingovo uchopitelna.

                  0 0
          • scalar  

            Třeba u MRX zváží 10 rámů a udělají z toho průměr, u každé velikosti zvlášť. Takhle kdyby to dělali všichni výrobci…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.