• LazyBone

    Ahoj všem, ráda bych poprosila o radu, jaké užší pláště vybrat na tohle kolo https://superiorbikes.eu/…-dark-silver

    Vše je originál, ale chtěla bych „přezout“ na užší plášťě. Jezdím z 90% cyklostezky a zpevněné cesty. A prostě se moc „nadřu“ :D

    Našla jsem téma z roku 2012, kde většina odkazů na doporučené pneu už není funkční.

    Předem moc děkuji! :)

    • Singlespeed  

      Užších plášťů vhodných na cyklostezky máš na trhu mraky. Je třeba k nim koupit i odpovídající užší duši:

      https://www.koloshop.cz/…-plaste-155/

      https://www.koloshop.cz/…sove-plaste/

    • jIrI___  

      Schwalbe G-One Allround 29×2,25 , najít rychlejší MTB plášť na zpevněné povrchy bude oříšek. Případně pokud by ti nevadila menší šířka, tak je možnost se rozhlédnout i mezi gravelovými plášti, tak rychle mě napadá třeba WTB ByWay 700×44 nebo moje oblíbené Tufo Speedero .

      • LazyBone  

        Jsem to blbě napsala, omlouvám se :)

        90% cyklo + silnice

        10% zpevněné cesty/ přejezdy lesem, co já vím 2–3km

        :)

      • mire  

        A i G One Speed 29×2.00 https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html

        a vyber si pohodlí dle šířky, na zadek – zadní.

      • jama  

        Mohu se informovat na ty pláště Tufo Speedero? Chtěl bych je na střídání s úzkými Continental 4season, které se snadno de/montují i bez montpák. Tak bych se chtěl zeptat, jestli Speedero jsou také „volnější“, nebo jestli se musejí rvát silou? Díky.

        • jIrI___  

          To se nedá jednoznačně řící, záleží na ráfku a jak se sejdou výrobní tolerance. Osobně mi šly na ráfky ze zápletů DT CR1600 nasadit bez montpák, ale už jsem tu četl ji případy, kdy při jejich nasazovní lidé montpáky lámali…

          • LM  

            Záleží taky jak dobře máš to nasazování pláštů natrénované a zda používáš všechny triky:

            • začít nasazovat plášť naproti ventilku, u ventilku až nakonec (ať může být patka pořádně ve žlábku, ventilek by tam překážel)
            • kontrolovat, zda je patka všude ve žlábku, případně jí tam natačit
            • při nasazování si ten plášť postupně „popotahat“ směrem k úseku, který teprv budu nasazovat. tj. zajistit plášť montpákama na obou nenasazených koncích, a pak se vrátit zpět naproti ventilku a rukou tahat plášť po obvodu směrem k ventilku. Klidně i několikrát.
            • naposled jsem takhle nasadil dva silniční pláště (netubeless) rukou. Montpáky jsem použil jen na zajištění.

            Při sundavání naopak začít sundavat u ventilku, patky natlačit do žlábku a mělo by to jít taky dobře.

            • MlokCZ  

              Ještě bych doplnil jednu důležitou věc, která se při některých kombinacích může projevit:

              Obě patky pláště se nemusí někdy do středového žlábku pořádně současně vejít. Co jsou u některých posledních verzí plášťů upravené patky o něco širší (už téměř tak široké jako kdysi u UST plášťů) a současně se to nedává do zrovna superširokého ráfku se superširokým žlábkem, tak se druhá patka do žlábku už pořádně nevejde, když je tam už ta první.

              Tzn. při nasazování druhé patky je potřeba do žlábku patku natlačit pořádně a to tak, že se ta již nasazená ze žlábku částečně vytlačí.

              Ono to má pak i pozitivní vliv. Patky se pak téměř po celém obvodu uvnitř žlábku navzájem dotýkají (jen kolem ventilku ne) a tím jde plášť snadno nafoukat, jak vzduch téměř nidke (nebo někdy i klidně nikde) neutíká.

              A přesně jak píšeš, je to hlavně o dodržení spráného postupu. Pak se stává opravdu jen ojediněle, že něco jde nahodit na ráfek blbě.

              • jama  

                Díky za info a poznatky.

              • cyklista86  

                Mloku jaky bys bral 29×2,25 plaste(mam uzsi rafky ktere nejsou tubeless takze s dusema) na hardtail na povrch cca 60% silnice, 30% polnacky, sotky, lesni cesty kde projede i auto a 10% nejaky single track kde jen projizdim zadny hovadiny..? Proste rad do toho dupu na silnici a v terenu na kochacku, abych sebou nikde neplacl. Bo me to za to vubec nestoji si dotrhat hadry nebo sebe.. Zatim je favorit ten novej odolnejsi Thunder Burt.. Dik za nazor.

      • cyklista86  

        Proc doporucovat nejakej starej model, kdyz se prodava ten nejnovejsi za stejny penize? https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html?…

    • Vlk79  

      Používám Schwalbe smart sam performance addix 2,1 a spokojenost.

    • Lišák  

      Užší plášť nemusí být vždy rychlejší, ale bude většinou méně pohodlný. Vzal bych ty G-One, co psal jIrI__.

    • LazyBone  

      Díky moc, kluci! Co tohle??

      https://www.tsbohemia.cz/…d373863.html

      • Singlespeed  

        Tím si moc nepomůžeš. Jestli se chceš posunout o úroveň výš, musíš se trošku prásknout přes kapsu. Pokud koupíš třeba Tufo Speedero co doporučuje výše Jirka nebo jeho bráchu Tufo gravel Thundero, k tomu odpovídající užší duše, případně podobný plášť s jemným vzorkem, šířkou cca 40mm a hmotností kolem 400 gr,, zhubne ti najednou kolo téměř o kilogram v porovnání se současným stavem a jízda po cyklostezce bude mnohem hladší a tišší než ze současnými plášti, takže změnu poznáš na první šlápnutí.

    • jirkaRS  

      Na MTB jsem jezdil něco podobného jako je toto a bylo to hodně rychlý svezení.

      https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html

    • scalar  

      Tohle jsou třeba také užší lehké rychlé pláště:

      https://www.zbozi.cz/hledej/?…

    • Pincek  

      Já ještě můžu doporučit toto:

      https://www.kupkolo.cz/…x2-1_z92312/?…

      za slušnou cenu a na cyklostezkách to letí, v terénu už to taková sláva není, ale šotolina a lesní stezky bez bahna úplně v pohodě…

      • FilipVM  

        Až na těch 740 g… Asi to bude odolné, ale to pro tazatelku asi nebude, vzhledem k tomu co jezdí, ten hlavní parametr

    • Pavel.hulvat  

      Za mě Continental DoubleFighter 2.0

      Na asfaltu to letí jako blázen a v terénu to taky trochu podrží…

      • cyklista86  

        Ale zase to je pak dobrej kostitras. Podle me klasicke MTB s odpruzenou vidlou a uzke plaste je hodne nestastna kombinace.. Ona si mysli, ze se nadre kvuli velkemu objemu toho plaste, ale je jasny, ze se nadre kvuli vzorku do terenu, pripadne vaze toho plaste. Takze treba schwalbe G one allround 2.25 nebo ten thunder burt si myslim bude mnohem lepsi volba. Lehci, rychlejsi plast a zaroven si zachova ten zehlici efekt drobnych nerovnosti, kvuli kterym vidlice ani nehne brvou.. Uzke plaste na MTB protoze prece chcu jet rychle po silnici sem vozil hodne dlouho a kdyz sem misto toho dal thunder burty, ze se chci projet i v lese, tak sem z toho byl uplne vyrizenej na silnici. Jelo to pocitove rychleji a asi tyden sem mel jeste pocit, ze mam defekt na obou kolech jak sem necitil zadne vibrace od nasich kvalitnich silnic. Odpruzeny kolo vidim s uzkyma plastema casto. Pritom kdyby vyzkouseli celopevnaka na sirsich plastich, kde bude minimalne o jednu tretinu tlaku min a bude mit rychlej vzorek, tak by si placali na celo na cem to doted jezdili…

        • TK75  

          Thunder burt na zadním kole je fajn rychlá pneumatika.Na předním mi ale přijde lepší Fast Trak…o dost víc drží a přitom jede stejně dobře.

          • cyklista86  

            Ten fast track vypada stejne jako barzo, cross king, racing ray.. Vsechny doporucovane na predek no. Nesjede se ale rychle ten ridkej vzorek? Ze kdyz to ma ty figury nahustene na sobe, tak to vydrzi mnohem dele.. Tady se to proste moc hroti. :D Je to o tom co clovek jezdi. Nekdo jede na hrane i s brutalnima drapakama a nekdo zase vesele trajda po lese s 35mm slickama.. Ja pujdu schvalne do tech 2.25 Gone allround. Pak napisu jestli se nekde rozmaznu. :D Ale za tu rychlost a nulove huceni/vibrace na asfaltu me to stoji.. Neni nad to honit ziletkare na MTB. :D

            • milan.v  

              Fast Trak…

            • POC74  

              Vozil jsem Fast treky control 2.1 a 2. 3. Teď mám Pathfinder pro 2bliss 42 a rozdíl na silnici v rychlosti téměř žádný, ale ta lehkost Pathfinderu je boží. Lítám s tím na cyklostezkach 30 a silnici z 70 procent. Skvělý plášť, bezduse. Mohu jen doporučit.

              • cyklista86  

                Zase uzke plaste. To je jen krok zpet co se jezdeni na rozbitych cestach tyce..

    • blackboy007  

      WTB nano race kevlar 2,10

    • RapMan  

      já se radši trochu nadřu s vědomím, že mě plášť pak za mokra třeba trochu podrží a nehodím v zatáčce držku…

    • osobne  

      Já mám takovou zkušenost, že jakmile sjedu dezén, tak je na asfaltu rychlej jakýkoliv plášť. A mimo asfalt je to jedno.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.