• Kovi.p

    ahoj zdravím všechny potřebuji radu zkušených

    mám možnost dobře koupit horské kolo,ale jsem zvyklý na krosový s uzkými pneu,které mi bohužel ale ukradli nedávno.

    proto dotaz mohu dát na horské kolo pláště sirky stejné jako mají krosová kola?

    pokud je to už takové téma tak se omlouvám za duplicitu

    0 0
    • Bazbik88  

      určitě to jde už jsem to tu i viděl a tu máš i nějaké foto z netu jak to vypadá nebo toto :).. myslím že todle by ti mohlo stačit taková šířka co myslíš?:-) jinak to hledej pod názvem mtb slicky ;-)

      0 0
    • Bazbik88  

      Tady jsem ti našel obchod tak tam po něčem mrkni maj tam toho docela dost :)

      0 0
    • Milvus888  

      jo můžeš ale ne přímo ty stejné jako na krosové kolo, MTB má totiž rozměry 26, 27,5, a 29 a krosové kolo má 28 (velikost kol v palcích)

      0 0
      • Bazbik88  

        jj, ale myslím si že velikost mu asi moc vadit nebude spíš řeší sířku :) ale tak už jsem mu něco našel snad si udělá obrázek sám no…

        0 0
      • jIrI___  

        Takže nejde dát krosový plášť na devětadvacítku?

        0 0
        • Milvus888  

          ne, měl by snad ??

          0 0
          • JakeF  

            No to by teda mělo…

            0 0
          • jIrI___  

            Nevím, proto jsem se ptal. Já dosud měl za to, že 28" i 29" pláště nasadíš na stejný ráfek a jako 29" se označují jen kvůli tomu, že jsou vyšší než krosové pláště.

            0 0
        • Kovi.p  

          sirkou krosoveho plaste ano

          ale prumerem rozhodne ne

          co jsem pochopil z mych odpovedi :)

          0 0
          • pepek  

            kterých odpovědí?

            0 0
            • Kovi.p  

              MTB má totiž rozměry 26, 27,5, a 29 a krosové kolo má 28 (velikost kol v palcích)

              0 0
              • pepek  

                ale to psal Milvus

                0 0
              • JakeF  

                29er je 28 s tlustýma pláštěma ;-).

                0 0
                • Milvus888  

                  tak to nevím.. jinak přidávám obrázek

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Chybí mi tam těch 28" o kterých je řeč.

                    0 0
                    • Milvus888  

                      jo to mě taky.. nikde jsem nic takového nenašel.. předávám ti štafetu

                      0 0
                      • Sup7  

                        Protože píšeš ptákoviny :-)

                        28" a 29" kolo má ráfek stejný rozměr 622.

                        0 0
                        • Milvus888  

                          okej, tak sorry to jsem nevěděl ale přijde mi divný že by se to měřilo i s pláštěm :)

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            ráfek ISO 559 mm = guma 26"

                            ráfek ISO 584 mm / 650B = guma 27,5"

                            ráfek ISO 622 mm / 700C = guma 28"- 29"

                            0 0
                          • JakeF  

                            Taky jsem si dřív myslel, že to je průměr ráfku (ale teda věděl jsem, že 29er je 28"), pak mi to tu tuším Mlok napsal přesně a 26" má průměr ráfku asi 22" :D.

                            0 0
                  • JakeF  

                    No vždyť jo… Klasická 26", 650b a 28"=29er.

                    0 0
      • Hynas  

        Jelito. :o)))

        0 0
      • nox159  

        ted si delas srandu nebo si to myslel fakt vazne ? :D

        vzdyt jezdis na crossu tak se mrkni co mas napsane na rafku :D

        0 0
    • Kovi.p  

      diky za reakce,

      kazhdopadne rafky menit nechci

      chci jen stejnou sirku a vzorek jako maji krosova kola

      tzn ne silnicni slicky,ale ten kros vzorek a sirka

      jelikoz jezdim teren a asfalt tak 50/50

      a na kros pneu jse byl zvykly a projel jsem i tezsi teren a horske vzorek bych nevyuzil

      0 0
    • Kovi.p  

      ano diky tohle bude ono

      http://www.velohanak.cz/…6×1–95-wing/

      ten jsem mel i na krosovem

      pocitam ze se musi menit i duse,je to tak?

      0 0
      • Milvus888  

        hmm, 1,95 už není zrovna krosový plášť..

        0 0
        • Kovi.p  

          no ja myslel spise na ukazku vzorek

          jakou sirku maji teda krosove plaste? aby to byla alternativa na MTB

          0 0
          • Milvus888  

            jojo tak to jo, klidne ho muzes pouzit.. ale pokud chces neco na zpusob krosoveho plaste tak 2.0 je maximum.. potom uz je to moc tluste

            0 0
            • Kovi.p  

              a nebude problem,kdyz na siroky MTB rafek nasadim uzsi krosovy plast ?

              0 0
              • JakeF  

                Jen bacha na povolenej tlak u ráfku, úzký pláště se foukaj víc, tak ať si neodděláš ráfek.

                0 0
                • jonti  

                  Toho bych se taky nebál, u užších plášťů máš na ráfku povolený vyšší tlak.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Máš, ale stejně už jsem tak viděl jeden ráfek prasklej… A ono to není o tolik vyšší, u ZTR na 1" gumy snad 4atm.

                    0 0
                    • rj72  

                      Přesně tak, tohle může být hlavní rozdíl mezi crossem a bikem v použití jiného typu ráfku na nižší tlak u biku. Pokud půjdeš do lehkého výpletu na biku (srovnatelného s klasickým crossovým) můžeš na to narazit, že budeš mít omezení ohledně tlaku. Některé cross pláště se foukají i přes 5Bar,ale ráfky jsou jen 3,5–4Bar. Na druhou stranu použitím lehkého pláště šíře 2,0 s tvrdou směsí a rychlým vzorkem, tak vysoký tlak potřebovat nebudeš a rychlostně na tom budeš podobně a v terénu mnohem lépe. Stačí tu pohledat ..někdo doporučuje třeba Geax Baro, Rar…atd..

                      0 0
      • fousac  

        27TPI, 724g… slusna kotva.. ;)

        p.s. aaa koukam aktualni datum.. :(

        0 0
    • capis  

      Já někdy podle potřeby vozím pláště 26× 1,75 a samozřejmě s duší

      0 0
    • kelyšová  

      Ahoj ,mam moznost jet silnicni zavod blizko sveho bydliste.Nevlastnim silnicku jen mtb na ktery chci prehodit uzke plaste .Mate prosim nekdo zkusenost s touto alternativou a o kolik se zhruba asi zvedne prumerka

      0 0
      • DanMaxbike  

        Průměr se ti sice trochu zvedne,ale oproti silničce ti budou chybět těžší převody,takže stějně nebudeš stíhat :-)

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Záleží, co tam má teď. Na 2×10 mi převody docházejí jen při jízdě dolů v rychlosti >48 km/hod, asi bych se měl naučit šlapat rychleji. Hlavně mu ale bude na MTB přebývat pár kg hmotnosti stroje a čelní plocha kladoucí aerodynamický odpor (vidlice, pláště …). Také mu bude chybět možnost celkově aerodynamičtějšího nastavení posedu.

          0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Nejdřív se podívej do propozic, jestli Tě tam na MTB vůbec pustí. Pokud nemáš nějaké superšlechtěné gramhoničské kolo a jsou tam i stoupání, tak se na to rovnou vykašli – jestli tedy nejsi výkonnostně o dvě úrovně nad soupeři. Totéž pro větrné pláně. Pak možná začni řešit šířku plášťů, dají Ti třeba na AVS +1 až +2 km/hod, ale … stejně je to v nohách.

        0 0
    • kelyšová  

      Jj muzu jet i na mtb je to jen mistni pohar ktery se sklada z nekolila zavodu ruzne kombinovany jako je cros ,triatlon silnicni i mtb a dva bezecke.scitaj se body dohromady.teren je tu hodne kopcovitej.ty zmakle mam :-). Predpokladam ze na silnice mit nebudu,ale zajedu si to rada potrebuju se dostat aspon na prumerku 25km/h aby me nediskvalifiko­vali ;-)

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Tak to už je opravdu hodně o výkonu, spíš než na šířku pláště bych se zaměřil na to, aby byl co nejlehčí, měl tu správnou závodní směs a kladl co nejmenší odpor – tedy něco jako bezduše. Ale čím máte hrubší asfalt, tím méně budeš tratit.

        Máme třeba vyzkoušeno, že úzká Kenda Kwick 1,7" jede po asfaltu pocitově i skutečně daleko hůř, než širší Scylla 2,1"(levná drátová) nebo třeba Racing Ralph EVO 2,25". Dokonce i levný Author Silk Road 2" s podobným vzorkem je proti Kendě raketa. To vše na běžných sériových levných zápletech na V-brzdy. A se Scyllou Racing 2,25" na lehkých zápletech 650B budu rychlejší, než na všem, co jsem vyjmenoval.

        Počítej s tím, že ve stoupáních budeš hodně bita, povlečeš s sebou nahoru kila navíc, ze sjezdů budeš lapat jak veverka a dřít kvůli čelnímu odporu i tam, kde si ostatní dají oraz. Ale tu průměrku bys měla dát, pokud vydržíš až do konce. Kolik je to kilometrů?

        0 0
        • kelyšová  

          Jede se 55 km trat se jede po nepeknych silnicich 2a 3 tridy .To ze se nadru vim ,ale mam rada vyzvy ;-) a pokud se mi podari aspon nekoho na mtb predjet bude to takove moje male vitezstvi.Plaste jsem jeste neporidila tak se na to v servisu poptam ,diky za rady :-)

          0 0
          • kamosv  

            momentalne mam na HT 26" Schwalbe Kojak 1,35", jsou to uplne sliky a muzu rict, ze na silnici to frci suprove.. hlavne kdyz je poradne nafouknes, celkove to ale prumer kola strasne snizi, razeni mam 3×9 a do 40km/h se da v pohode frekvencne jet na 3/2, nad 40km/h uz moc dlouho frekcencne nevydrzim a radim na nejtezsi prevod.

            Pokud mas 26" kola a nekoho kdo by ti pujcil na zavod 29" mtb kola, tak na ne muzes dat napr. trekove plaste (vetsinou se i na 26" mtb 29"kola s nizkym plastem v pohode vlezou) a pojede to o moc lip.. sam mam vyzkouseno.

            0 0
            • kelyšová  

              Diky za tvou reakci ,jsem rada ze to jde a muzu tuhle alterntivu vyzkouset .kolo mam 27.5 palcove a prevody 3×10 tak si myslim ,ze by to mohlo trochu jet ;-)

              0 0
              • Erknold  

                Tak to tam určité můžeš dát krosová kola. Tam najdeš případně více plášťů. Teda pokud Ti je někdo půjčí :-)

                0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Jestli nemáš záplety na pevné osy, tak Ti klidně sadu trekových kol na rychloupínák se silničními ráfky i obutím půjčím … jestli tedy na starší Novatec náboj vejde i 10sp kazeta :-)

                0 0
              • kamosv  

                jde jen o to sehnat kola se stejnou osou, desitkovou kazetou a nejlepe i se stejnym rozmerem kotoucu, aby si to nemusela vsechno prehazovat..

                0 0
    • kelyšová  

      Tak ted nevim ,ja chtela nasadit jen uzke plaste ne cele kolo .Bylo mi receno servisakem ze to jde a maji je,ze mi to pred zavodem prehodi .

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Pak máš vystaráno.

        0 0
      • Erknold  

        Ideál.

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        KELYŠOVÁ MÁ NOVÉ KOLO!

        Jak se tak dívám do profilu uživatelky Kelyšové, definitivně vyřešila přezutí na úzké pláště. Vzala to z gruntu, přezula kompletně, tedy i s rámem http://www.bike-forum.cz/…38454-kellys . Jen nechápu, proč jsou na S-kové velikosti tak gigantická řídítka (drop &reach oblouků).

        Jinak gratuluji!

        0 0
        • kelyšová  

          :-D jé děkuji Krabe ,koukám tobě nic neunikne .Jj už jsem dostala pár rad na úpravu tohoto nedostatku :-).jen co kolo splatím vrhnu se na kosmetické úpravy .jen mě mrzí ,že jsem ho pořídila pozdě a budu ho moct plně využít až příští rok .A zatím se budu pilně připravovat aby byla ze mě řádná pirátka silnic :-D

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Pozdě není. Tuším předloni jsem silničku zazimoval a po čtrnácti dnech zase odzimoval a ještě měsíc v teple a suchu jezdil.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Já na silničce jezdil i v zimě, v Plzni padal sníh asi jen 14 dní.

            0 0
            • kelyšová  

              Taky budu jezdit dokud to bude mozne.Do prace jezdim na starem kole i na snehu a snad jen jednou jsem musela jit po svych ;-) Ale Vysocina je preci jen vic chladnejsi .Valce jsou fajn taky bych je rada do budoucna poridila.

              0 0
            • zdenal8  

              jj, Poslední zimu jsem se svezl na sněhu akorát na Silvestra na biku a do večera to pak stejně roztálo. Jinak nebyla možnost. Ono celkově v posledních letech tu v zimě moc sněhu nemáme. Takže kola ani nijak neukládám na zimu. Jezdim pořád.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.