• otherfromcrowd

    Mám krosové kolo author compact a už potřebuji přezout sjeté pláště. Současné jsou 700×38C, nicméně by mi vyhovovalo něco širšího. Jaký rozměr by se na kolo dal dát, aby se na tom dalo jezdit? Samozřejmě tam nechci pneu jak na horském kole, ale trošku širší by neškodily. Kde mám co změřit, ať vím, jaká šířka projde? Děkuji za rady.

    0 0
    • BikeRider  

      Na Crossu jezdím IRC Mythos CX Slick 44–622.

      0 0
    • M_ishak  

      Schwalbe Land Cruiser 700×47

      Na asfaltu OK, mimo asfalt nebe a dudy v porovnání s tenkými plášti, jak co se týká pohodlí, tak ochrany proti proražení při svižnější jízdě. Nesjíždí se, ale jsou těžší.

      0 0
      • otherfromcrowd  

        Váha mi nevadí, jen jestli se ten rozměr na to kolo vejde.

        0 0
        • M_ishak  

          Poměřil jsem ten plášť a 700×47 má skutečnou šířku 45 mm. Já mám mezeru mezi zadní stavbou cca 6 mm z každé strany – viz foto (omluv bahno, čeká ho koupel)

          0 0
    • winter78  

      Tiež som riešil rovnaký problém. Ja som tam normálne narval (resp. pripasoval ) MTB plášť o šírke 53 mm a vypadalo to fajn,určite by sa na tom dalo v pohode jazdiť a nič by neškrtalo . Ale to bol len taký pokus , už ten problém neriešim, pretože už tam mám slick plášte 700×35c a idem prezuť na 32 alebo 28 mm cestné o ktorých som už dávno uvažoval ;-).

      0 0
    • jezura  

      Jen dotaz,proč chceš širší?

      0 0
      • winter78  

        Žeby kôli pohodliu ??

        0 0
      • M_ishak  

        No já to zmínil výše.

        Kdysi jsem si koupil cross s pneu šíře 38 mm ve zcestných představách, že mtb jede ztěžka atd., ale ze silnice jsem se postupně přeorientoval na polní a lesní stezky. Hodně jsem ztrácel na tomto drtikulu za kolegy na MTBčkách. Prorazil jsem obě kola na celkem banální šotolině.

        Tak jsem řekl dost a jelikož jsem tenkrát nebyl při penězích a rok jetý cross s 23" rámem je neprodejný, tak jsem jej obul do toho nejširšího co tam vešlo a vyrobil si takové pseudo 29" kolo.

        Schwalbe Land Cruiser díky průběžnému pruhu na silnici frčí a v terénu je to obrovský skok kupředu. No ani né v terénu, ona už stačí obyčejná šotolina.

        Např. tento týden jsem jel přímo z práce za mladou do sousedního města – asi 20 km na stařičkém městském přemisťovadle s cross plášti (38 mm šíře vzadu a 32 vepředu) a byl jsem líný si zajet domů pro ten pseudo 29".

        Po asfaltu to jede stejně, ale v okamžiku, kdy jsem sjel na obyčejnou šotolinu tempem na které jsem navykl u širších gum, dostal jsem takové rány tam kde to pány bolí nejvíc, že jsem musel zvolnit tak na 1/3 rychlosti. Některé úseky jsem šel pěšky (vysypané takovým kamenem, jako se dává např. na železniční náspy).

        Když to shrnu, svými omyly jsem došel k názoru, že příště cross ani zadarmo, jedině klasickou 29" s pořádnými balony (na 26" kvůli své výšce vypadám jak kdybych to ukradl před školkou, jinak jestli má lepší prostupnost nebo ne, je mi šumák – neřeším flamewars okolo 26" vs. 29"). Pokud je plášť zvolen s vhodným dezénem (např. Schwalbe Kojak) tak na silnici valí s menším valivým odporem než tenší crossový – protože do něj nemusíš prat takový tlak, aby se nebortil, takže je i s větším pohodlím.

        0 0
        • winter78  

          V tvojom prípade jednoznačne chyba pri kúpe. Ja som to isté spáchal pred pár rokmi, keď som si kúpil MTB a už vtedy pri kúpe som vedel že terén jazdiť nebudem, len asfalt. Chcel som pevný a odolný bike ktorý vydrží aj naše podtatranské rozbité asfaltky a fakt len sporadické prechody po poľnej ceste (nakoniec tých poľných ciest bolo asi 2 % z celkového počtu odjazdených km za rok ).

          Na mojom terajšom crosse som skúšal aj prejazd terénom, ale z úcty ku mne a hlavne ku crossu to bolo prvý a posledný krát ;-). Bol to len taký pokus, kedy som zhodil tenké slicky a nahodil 42 mm Schwalbe Fast Fred,ale ako píšem, stačilo mi. Aj tak som ho kupoval hlavne ako „pohodlnejší cesťák“ alebo ako fitness bike…a tento účel plní vynikajúco.

          0 0
        • Jakobo  

          Ono minimalne stejne tak podstatna je i konstrukce plaste. A hlavne, zda to jsou sliky nebo naopak traktory. Pokud to jsou sliky, tak sirsi (treba Maxxis Wormdrive 700×42), aby se nedaly promacknout museji byt aspon na 3–4 atm a to uz jde pohodli celkem stranou, ale porad jsou o fous pohodlnejsi, nez stejny plast 700×35.

          Srovnavat krosove plaste s horakem je osemetne, protoze MTB plaste jsou jednak balony ale hlavne vetsinou maji poradne hruby vzorek, ty gumove spaliky dost prispejou k pohodlne jizde, trebas malinko na ukor rychlosti. Nehrozi tak deformace rafku, pac je tam porad dost gumy. U subtilnich sliku pri 2 atm jsem hned na rafku, ac to jsou 700×42

          Ty Wormdrive jezdim ted, mam na nich od jara asi 2000 km, vypada to na velke drzaky. Za tu cenu jsem spokojeny.

          0 0
          • Jakobo  

            Jsem to mozna napsal nesrozumitelne, chtel jsem rict, ze s tim cos napsal souhlas. Kros na uzkych plastich jedine misto ziletky.

            0 0
      • otherfromcrowd  

        Kvůli pohodlí, přesně tak. Kdysi jsem měla horské kolo, které už dosloužilo a koupit kros byla chyba největší, ale nebudu si přece každý rok kupovat nové kolo a tohle tedy pár let musí vydržet, ono je celkem v pohodě, ale polňačky a občas kořeny jsou dost o hubu, proto chci zkusit ty širší gumy.

        Díky všem za rady!

        0 0
        • saddik  

          Vím, že to není odpověď na Tvou otázku, ale být Tebou a vědět, že jsem si vybral špatné kolo, tak hned vyhodím inzerát na prodej. Mezi tím bych klíďo jezdil, ale jak by se někdo ozval, kolo bych vyměnil. Zase než se trápit ještě pár let na nevyhovujícím typu kola…

          0 0
    • karelretik  

      prosím co to je těch 38C ? šířka? Takže na ráfek mohu dát 700×35 nebo 700×40? Děkuji

      0 0
    • scota  

      Jezdím na crossu Schwalbe Smart Sam 42×622 a jsem spokojen. Není to samozřejmě plášt do těžkého terénu a do bahna.

      0 0
      • metelesku  

        ach ty exhumace.

        smart sam vpredu. vzadu rychle mizi. marathon cross vzadu do sucha a na polovinu silnic je malinko lepsi reseni pokud nejde o bahenni mazanici. pokud jde o prevazne silnici a obcasne blbnuti, tak jeste lepsi vpredu smart sam a vzadu marthano plus. jinak smart sam do prumerneho/lehciho nekonecneho bahna na rovinne(rozkopana ulice na podzim) to jeste jde pokud ma motor dostatecny vykon a schopnost regulace, aby prokluzoval pod blatnikem, ale mel trakci na zemi. do nizkeho snehu s naledim je smart sam s domacimi hrebiky lepsi nez marthon winter a to vcetne nizkeho snehu bez naledi.

        0 0
        • metelesku  

          jinak sirka plaste od urcite hmotnosti soupravy a hrubosti zachazeni a clenitosti povrchu je irelevantni. nema prakticky vliv na pohodli, protoze kvuli castym snake bite budes foukat na max a na zacatku leta pred ocekavanym oteplenim i par psu nad max, protoze to teplem splaskne.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.