Úprava pohonu na lehčí převod (nyní 42-32-24 a 11-34)

162 nepřečtených
  • xtonda

    Na novém kole (viz profil) mi nevyhovují převody, i nejlehčí převod je na mě místy dost těžký. Uvažuji následovně:

    1. vyměnit kazetu místo 11–34 (CS-HG500–10) dát 11–36 (CS-HG50–10) – cena kazety cca 700 Kč
    2. vyměnit převodníky (pouze ozubená kola), místo 42–32–24 dát 40–30–22, tedy de facto FC-M610 přebudovat na FC-M612, ovšem jestli jen ta ozubená kola lze reálně sehnat, komplet FC-M612 je cca 1800 Kč.
    3. Úplně nejlepší by bylo dát dozadu 11–40, ale to znamená přechod na 3×11 což znamená upgrade minimálně na XT a tedy novou XT a kazetu a přehazovačku a možná i řetěz, v čem nemám jasno je jestli by vepředu mohl zůstat převodním a přesmykač Deore. Každopádně tohle by už bylo finančně dost jinde XT kazeta a přehazovačka je minimálně 3000 Kč, řetěz 550 Kč.

    1 je nejlevnější s nejmenším přínosem. U 2 je přínos větší, otázka je jestli lze sehnat jen zuby. 3 má větší přínos než 1 a 2 dohromady, takže by to cenově nemuselo být nakonec až tak hrozné. Taky doufám, že zánovní zbylé díly by se daly prodat.

    Uvažuji správně? Nepřehlédl jsem nějakou další možnost? Zejména u varianty 3 mi není úplně jasné které díly by bylo nutné vyměnit a co může zůstat.

    0 0
    • nitraq  

      U třetí varianty není nutno přecházet na 3×11, kazety s takovým rozsahem se dělají i v 10 rychlostech. Sunrace 11–42 10sp za 1190 na kupkole – http://www.kupkolo.cz/…-10s_z93280/. A původní kazetu můžeš za nějakou kačku prodat, prakticky nová je ještě udatelná.

      0 0
      • Qulck  

        Jenže takhle velkou kazetu nepobere hazka. Nebo možná pobere s úplně zašroubovaným stavěcím šroubem, což znamená, že to bude blbnout na malých pastorcích.

        0 0
        • Prazak0  

          Deore určitě ne, co jsem se díval, tak některé mají max. pastorek 34 z., jiné uvádí 36. Víc asi nepůjde.

          0 0
      • xtonda  

        Díky za tip, já procházel jen katalog Shimano. A co přehazovačka, zvládne to? RD-M610 má Total capacity 43T což předpokládám je součet rozdílů mezi nejmenším a největším kolem na převodníku a kazetě, čili při (42–24) + (36–11) to vychází akorát 43, není 11–40 nebo dokonce 11–42 bez dalších změn už moc?

        0 0
        • Prazak0  

          Přehazovačky mají často uvedený maximální pastorek, který zvládnou. Prostě vybrat takovou, aby měla uvedené ty počty zubů na pastorku.

          0 0
          • kubad  

            nemají většinou nikde psané jaký pastorek zvládnou !!!

            0 0
            • Prazak0  

              Uvažoval jsem o kazetě s pastorkem 36, nyní mi pastorek 34 zvládá silniční i mtb přehazovačka. U Deore to mají přímo psané, někde uvádí 34, což zvládají i nižší řady, patrně každá přehazovačka. Některé Deore uvádí 36, co jsem koukal tak takové přehazovačky jsou malinko dražší. Ale možná i ta na 34 by 36 zvládla při vhodném seštelování. Ten stavěcí šroubek, který tam je a oddaluje vodítko od pastorků by stačilo dát trošku delší. Zatím jsem si s tím nehrál.

              Uvádí to řada eshopů, asi to bude i na stránkách výrobce, já koukal teda hlavně na Shimano.

              0 0
          • xtonda  

            Pravda, moje Deore přehazovačka krom maximální kapacity má i omezení na max 36 zubů u největšího kolečka. Víc pobere až RD-M8000 z XT řady, v režimu 3×11 40z, v režimu 2×11 42z a v režimu 1×11 46z.

            0 0
            • Prazak0  

              člověk si musí i pohlídat, aby přehazovačka byla správně, teda nadat desítkovou na devítkové řazení nebo opačně, s řazením by to pak nefungovalo.

              0 0
              • xtonda  

                Takže 11 rychlostní přehazovačka by s tím 40T desetikolem Sunrace nechodila? Divné, sunrace tam má psáno že kompatibilní se shimanem a shimano přehazovačky co poberou 40 zubu jsou jen 11 rychlostní (RD-M9000 a RD-M8000)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Pro normální hazky se dá použít Goatlink od Wolftooth. Ale nevím jestli se dá použít i pro trojpřevodník.

                  http://www.wolftoothcomponents.com/…cts/goatlink

                  0 0
                • Prazak0  

                  Nevím, jaký krok mají přehazovačky na 11 a 10 zubů. Ty, co jsou na 9 lze použít na 8, ale ne na 10. A opačně, desítková přehazovačka nejde s devítkovým řazením. Vztah mezi desítkovými a jedenáctkovými přehazovačkami neznám.

                  0 0
            • Prazak0  

              Dotaz trošku mimo, jak jsi udělal trasu na té mapě? Já se tam zaregistroval, dostal se na mapu svého okolí, ale neumím tam začít trasu, jak třeba na mapy.cz nebo bikemap.net. Bikemap.net mi v ulicích v Praze v jednom místě ukazovala nesmysly, co se týče nastoupaných metrů, prostě zcela zaseklé.

              0 0
              • xtonda  

                V Dashboard sem vybral My Routes, pak Create New Route a pak už jen klikal v mapě, první klik začátek, druhý konec a pak přetáhnout naplánovanou trasu aby vedla kudy chci a pak Save.

                0 0
    • Carloss  

      nebo varianta za 200kč- vyměnit jen 24z převodník za 22z

      0 0
      • gerrard  

        +1 tim bych zacal

        0 0
      • kubad  

        Souhlas, nejjednodušší

        0 0
      • t29  

        +1

        Pak řešit třeba desítkovou kazetu Sunrace 11–42 a odpovídající přehazovačku

        0 0
        • gerrard  

          Proc, kdyz prevod 22/36 na 29" kole zhruba odpovida prevodu 22/32 na 26" kole coz je tak posledni jetelny prevod? Tech 42zubu vzadu pro 22zubu prevodniku uz je trochu delo na komara. Obcas to chce trochu pocitat nez hazet rady z patra.

          0 0
          • -b-n-x-  

            V te souvislosti me napadlo: Jen pro zajimavost zkusit zkombinovat Eagle kazetu s 50z + 22 prevodnik a na 26 kole :-)

            Myslite, ze by se na tom dalo jet?

            0 0
    • mvd  

      Začni tím, že vyměníš jenom nejmenší převodník za 22z a uvidíš. Je to větší rozdíl a za míň peněz, než měnit kazetu. Rozsah převodníků 42/32/22 se běžně používá a funguje. Dostáváš se sice při změně 32/22 na ekvivalent 2,5 převodu vzadu místo 2 převodů, takže při korekci o jeden pastorek je to větší skok, než odpovídá jednomu pastorku, ale dá se s tím normálně fungovat. Když zpomaluješ a podřazuješ, uděláš korekci o jeden = podřadíš o 1,5 stupně. Naopak při rozjíždění v kopci a odřazování na vyšší převodník si můžeš korigovat o dva = odřadíš o 0,5 stupně (během řazení jsi musel povolit a trochu zpomalil, takže je to akorát).

      0 0
      • xtonda  

        A zvládne to přesmykač? FD-M610 má specifikován maximální rozsah 18 zubů?

        0 0
        • mvd  

          Dej si tam teď malý převodník a nejmenší na něm reálně vožený pastorek. Podívej se, kolik místa je mezi řetězem a spodní částí klece přesmykače. Výměnou 24z za 22z půjde řetěz o 4 mm níž. Žádná jiná věda v tom není. Mělo by to vycházet v pohodě – řetěz se normálně spodní části klece přesmykače nedotkne ani při křížení malá x malá.

          0 0
          • Prazak0  

            Každopádně přesmykače se dělají, aby zvládaly i nejmenší převodníky. Přesmykače jsou obvykle levnější než přehazovačky nebo kazety, zvl. ty s velkými pastorky. Rozdíl dvou zubů bude asi ty 4 mm, tady pokud by dole to drhlo o spodní část klece, tak může pomoci i přesmykač malinko posunout dolů. Třeba i tím zmenšit největší převodník.

            0 0
            • xtonda  

              No ten můj má specifikováno velké kolo 40–42z a rozsah 18z, tedy by měl zvládat 42–24 nebo 40–22, je otázka jak se to bude chovat s 42–22.

              0 0
              • Prazak0  

                Rozdíl velikosti převodníků s 40 a 42 zuby bude velmi malý, měl by zvládat.

                0 0
                • mirage  

                  Zdar chlapi. Jen se prizivim. Mam 2×11 a prevodnik 36/26,dal jsem 24, prehazovacka v poho. Jen jak dam tu 24 tak sel retez niz a jak dam na kazete 7,8,9 tak uz jede retez po tom spodku u presmyku. Presmyk tam je XT FD-M8020–6 SIDE SWING. Jak to vyresit, jiny presmyk?

                  0 0
                  • šlapatko  

                    Můžeš dát jiný smyk dělaný na skok 12–14 zubů. Nebo neřadit zbytečné převody. Jezdím kliky 24–36 a taky mi to dře, ale jezdím jen horní polovinu kazety.

                    0 0
                  • xtonda  

                    Jinej přesmyk, ale Shimano 11sp přesmyk pro dvouplacku s víc než 10z rozdílem nemá, musel bys zkusit 10sp Shimano na 14z rozdíl nebo 11sp Sram, ale tam je pak otázka kompatibility řazení.

                    A nebo jak píše kolega, neřadit s malou plackou pastorky, kde to drhne.

                    0 0
                    • mirage  

                      Tak ze, bud dat smyk co je na 2×10 a nebo Sram, ok. Sram presmyk by nemel delat neplechu, u hazky jo, ale smyk nevadi.

                      0 0
                    • kubad  

                      Shimano děla smyk i na 3×11

                      0 0
                      • xtonda  

                        To ano, ale jak bude smyk pro 22–30–40 chodit na 24–36?

                        0 0
                        • kubad  

                          dobře :D

                          0 0
                          • mirage  

                            jak se vlastně určuje u smyku že to zvládne skok 10,12 nebo 14 zubu. U hazky vím 36–24=12 kazeta 42–11=31 součet 31+12= 43 to je hazka, ale smyk to nevím.

                            0 0
                            • xtonda  

                              Je to napsaný ve specifikaci, maximální rozdíl mezi převodníky a povolená velikost největšího převodníku.

                              0 0
          • xtonda  

            Tak sem to zkusil, pokud zařadím nejmenší převodník a nejmenší pastorek (24 × 11), tak řetěz je volný a leží na kleci přesmykače a trubce rámu.

            0 0
            • Carloss  

              U FS rámů je to normální

              0 0
              • xtonda  

                Omluvte neznalost začátečníka, ale co je FS? Já mám rám Maxbike M709 19".

                0 0
                • Carloss  

                  Myslel jsem celoodpružené kolo, ale je to normální i u trojplacky nebo dvojplacka a přehazovačky s kratším vodítkem, 24×11 je stejně převod, který se běžně nejezdí, takže to u něj nevadí.

                  0 0
      • xtonda  

        Navíc když udělám tohle a nebude to stačit už pak nemůžu dát 11–36 protože se dostanu mimo rozsah přehazovačky.

        0 0
        • mvd  

          Taky v pohodě – při 22×36 bude přehazka v identické poloze, jako při 24×34 – stejný součet zubů.

          0 0
          • xtonda  

            Taky je otázka jak se na požadavek mimo specifikaci komponent budou tvářit v servise, mám najeto necelých 100 km a při 150 bych měl jít prohlídku a chtěl sem to nechat udělat při tom, taky bych se nerad připravil o záruku.

            Je sice fakt, že krajní kombinace nejmenší x nejmenší a největší x největší neřadím protože to je nesmysl, ale i tak by se to nemuselo setkat s pochopením.

            0 0
            • mvd  

              Převodník bys měl být schopen vyměnit sám. Jestli máš Hollowtech 2, tak jsou to dva šroubky na sundání levý kliky, vytažení pravý kliky s osou, čtyři šrouby na převodníku – nic na tom není. Na tom převodníku můžou bejt torxy, tak na to mít správnej ořech. Ale i když si to necháš udělat v servise, tak tohle neovlivní záruku na kolo. V případě závady musí být pro odmítnutí záruky prokázána přímá souvislost mezi úpravou a závadou.

              I když velká x velká nejezdíš, musíš si ověřit, že jde zařadit. Nesmí se stát, že nestačí délka řetězu a blokne se to.

              0 0
          • JSt  

            :-D

            0 0
    • Radovan84  

      Mě vždycky kamarád říkal „a nechtělo by to možná víc jezdit“?

      0 0
      • Smazaný účet  

        +1

        0 0
      • xtonda  

        Jistě, problém je že teď někdy musím tlačit.

        0 0
        • rb  

          Se dívám,že máš kolo po mnoha letech.

          Bych to nehrotil a počkal.

          Buď to rozjezdíš a nebo si zvykneš..... :o)

          0 0
          • xtonda  

            Když já abych se dostal do zajímavého terénu musím vždy nejdřív vyjet tohle https://www.strava.com/routes/6009974 takže se zruším na prvním kilometru nebo to musím vytlačit, což je dost demotivující.

            0 0
            • krabica  

              Tak to prudké stoupání objeď, podle mapy to vypadá, že bočních cest tam je dost.

              0 0
              • Prazak0  

                To je rozumná rada, já si chci teprve zkusit svah o něco prudší, necelých 13,5%, tady z hlavy spočteno mi to vychází na 12%. Vyzkoušených mám 11%, kratší úsek, ale celkově tam nastoupám nějakých 150m. Vyjel jsem to na 39/30 nebo na druhém kole 36/34, mohl jsem dát i 26/26 nebo 26/34 ale přišlo mi to moc dopomala. Ale dlouhý takhle prudký svah bych asi radši jel na pomalejší převod.

                Má nové kolo, takže pokud tudy občas pojede, tak si zvykne a bude to vyjíždět časem v pohodě.

                0 0
              • xtonda  

                Tak to byl jen příklad, na příliš prudké a nebo ne tak prudké ale táhlé stoupání narážím i jinde, což vede k tomu, že se buď servu nebo musím tlačit nebo odpočívat, což mě nebaví.

                0 0
                • Prazak0  

                  Koukl jsem podrobněji na tu mapu, ono tam je v jednom úseku 15%, což je opravdu dost.

                  0 0
      • Prazak0  

        Správná úvaha, prostě nedává mi moc smysl mít převod, abych jel rychlostí 5 km/h a měl při tom kadenci 90.

        0 0
        • Slavoš  

          Máš problém s kadencí, nebo s rychlostí? :-)

          0 0
          • Prazak0  

            Nemyslím, že bych měl problém. Do prudkého kopce jedu pomaleji, převody na jednom kole mám takové, že jedu spíš silově. Prostě mám ty převody tak nastavený pro terén co jezdím. Vyjížděl jsem to hlavně proto, abych si to zkusil. Spíš jsem psal, že mi nedává moc smysl dávat převody zcela do pomala, na rychlost chůze.

            0 0
        • xtonda  

          Hodil sem si to do tabulky, i při nejlehčím uvažovaném převodu 22/40 a kadenci 90 bude rychlost 6,8 km/h což více než rychlost chůze, zejména s kolem a do kopce. Každopádně to že nebudu muset potupně slézt pro mě má smysl bez ohledu na to jakou pojedu rychlostí.

          0 0
          • gerrard  

            22/40 je uz zbytecne moc, 22/36 ti musi stacit a zapomen, ze do takoveho kopce budes tocit 90 ot/min, tam uz to potahnes pekne na silu

            0 0
          • Prazak0  

            Takhle, kadence 90 je dosti vysoká, řada závodníků, co umí jezdit vysokou kadencí, při spurtu točí i 150, tak do kopce 90 nejezdí. Přitom kdo má nižší výkonnost, tak z hlediska výdeje energie je výhodnější kadence nižší. Většina lidí, co necvičí kadenční jízdu, tak 90 nepojede, nebo to pojednou tak, že budou mít pocit, že se přetáčí, je to pro ně moc. Já sice teď kopce mírnější jezdím dosti kadenčně, i když těch 90–95 spíš jen někdy, obvykle méně. Na úseky, kde to pojetu pětikilometrovou rychlostí, tak bych to klidně vyjel s nízkou kadencí. Prudkým kopcům bych převody určitě přizpůsobil, ale určitě měl mezi nimi dost větší skoky, než když někdo na rovinu to má po jednom zubu.

            Existuje něco jako bikecalculator, prostě spočítá to člověku watty dle osazení kola (berany, pláště atd.), protivětru, sklonu vozovky atd. Ta čísla něčemu odpovídají. Pro sebe to neberu jak zcela reálné watty, tj. není to přesně dle mého kola. Ale z hlediska poměru by to mohlo sedět, např. srovat jízdu po rovině, proti větru, do různě prudkého stoupání. Zkus si srovnat ty watty po rovině s tím, jakou rychlost bys pak měl mít do kopce. Dle toho bych dal i ty převody.

            0 0
          • T(h)omik  

            Mám Meridu 29er a nejlehčí převod 22/36. Tam kde nestačí tohle už snad nemá smysl nic dalšího. Když jsem v terénu a zastavím v nějakém pořádném krpálu, je problém už jen nasednout a rozjet se. Víc bych tam nerval. Ostatně letošní model mého biku má už zase „jen“ 22/32 a asi k tomu měl výrobce důvod. Opravdu tedy potřebuješ takového megakašpara?

            0 0
            • Singlespeed  

              Někdo prostě umí jezdit strmé stojky na ultrakašpárka a baví ho to, jiný neumí a tak ultrakašpárka nepotřebuje.

              0 0
              • T(h)omik  

                Jasně, nemyslel jsem to jako nějaké rejpání. Jen jestli má tazatel představu do čeho jde a jestli takový převod využije. Já sám ho nakonec také občas zařadím, jsa tělesné schránky neduživé. Dokonce se přiznám, že kolo jsem si vybíral i podle převodů a tenhle se mi zamlouval. Na druhou stranu je to už vážně hodně lehký převod, což má i svoje nevýhody.

                0 0
    • Mr.Dan  

      Tondo, kdybys nakonec přistoupil na variantu výměny celých klik za 40–30–22, tak bych ty stávající kliky od tebe určitě bral, přesně takové totiž sháním pro přítelku.

      Jinak se oproti většině přimlouvám spíš za výměnu kazety za 11–36, má i lepší odstupňování (11–34 10spd. je ve středu až příliš jemná, aspoň na mě byla).

      0 0
      • mvd  

        Výměnou kazety 11–34 za 11–36 získá 5,9 %. Výměnou převodníku 24 za 22 získá za míň peněz 9 %.

        0 0
    • petyn  

      Pridam se s dotazem. Mam 3 prevodnik 42×32×22 a vzadu 9 st 11×34 retez 114 clanku. Kdyz zaradim maly x maly (normalne tak neradim)tak mam proveseny retez. Nemam retez moc dlouhy nebo to je normalni? Hazka 9st XT M772 s delsim raminkem.

      0 0
      • pocestny  

        Tak možné to je. Zařaď velký/velký a zjisti, jak je napnutá přehazka, a jestli by šlo ještě článek ubrat. (Jestli máš fulla, tak ho nezapomen propružit)

        0 0
        • petyn  

          Ne mam HT. Mam tam jeste napinak retezu Exustar. Jinak to řadi luxusne.

          0 0
      • Prazak0  

        Já bych to neřešil. Přijde mi normální jet někdy kombinaci velká velká, tj. na španěla. Mluvím zejména o dvojpřevodníku. Tady by měl být řetěz dost dlouhý, aby to pobral. Kombinace malá malá je nevhodná kvůli křížení, neměl by ji člověk jezdit ani se jí přibližovat. Když chci dorychla, tak dám prostřední převodní, takže pak by tam byl prostřední převodní a prostřední pastorek, což je ideální kombinace.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Něco podobného jsem řešil taky když jsem si po 25 letech pořídil kolo a nestíhal jsem. Chtěl jsem lehčí převod tím, že vyměním nejmenší kolečko na trojtácu na 22 z 24. Než jsem to všechno vymyslel a pozjišťoval možnosti vyřešilo se to samo ježděním, kopce které jsem tlačil jsem najednou vyjížděl a tak jsem se na to vybodl. Takže jen jezdi a dokud se ti nezlepší kondička a to určitě po nějaké době přijde, holt sem tam něco vytlač a smol na to. :-)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Poslední část přeložím. Vykašli se na to.

        0 0
      • Carloss  

        bohužel to mám nějak opačně.. začal jsem na nejlehčím 28/32 a teď mám 21/36 :)

        0 0
        • Tendru  

          22–36 je pecka, pomalu jen pouštim nohy a jede to samo ))

          0 0
          • Carloss  

            Jsem diky tomu schopnej vyjet rychlebky dvakrat i trikrat za sebou a nebyt z toho unavenej a nasranej :)

            0 0
            • Mr.Dan  

              Máš 29er, nebo 650b? Se ptám jen kvůli tomu převodu, abych si to mohl přepočítat. Dík

              0 0
              • Carloss  

                26 :)

                0 0
                • Mr.Dan  

                  Aha. :D Tak jsme holt každej jinej, nó…

                  0 0
                  • Carloss  

                    bo jsem tlusté líné prase.. ale šlapat se na 21/36 dá úplně v pohodě a kolo se v prudkých věcech převrací do míň než na původní 22/34, který jsem musel šlapat silověji- trhaněji. Konečně mám rozsah dle svých představ :) Je to teda asi 17kg enduro, na XC bych vystačil i s 22/36 :D

                    0 0
                    • Mr.Dan  

                      Tak to pak jóó. Na mě bylo na 26' XC i 22/34 skoro až zbytečně lehký, ale na šichťákovi (16 kg ocelový celopevný XC) je nejlhečí převod 28/28 i na mě poněkud málo, včera jsem musel na úpatí Č.Krasu dát párkrát pauzu v půlce kopce… Ať to jezdí!

                      0 0
    •  jarek1  

      ber 2. 22/36 je vysokofrekvenční optimum – kolem 4 km/ hod. Větší kopce budeš tak jako tak tlačit kolo. Postupně s věkem jsem šel 22/32 – 34 –36. 40 zubů už je podle mne moc.

      0 0
      • Tendru  

        Proč moc? Mně 40–11 přijde na HT ještě málo, klidně bych z padáku těžší převod.

        0 0
    • danielh  

      Podle mne nejlevnejsi bude dat kazetu 11–36 + vymenit maly prevodnik 24 za 22 a tim to hasne.

      0 0
      • Prazak0  

        Asi bych to dal taky tak.

        0 0
        • xtonda  

          Jo, to mi taky vychází jako nejsnazší řešení, to poskytne ulehčení převodu o 13,5 %, což už by mohlo být celkem znát. Ale stejně by mě zajímalo co by bylo potřeba udělat pro použití té Sunrace 11–40 nebo 11–42 kazety.

          0 0
            • xtonda  

              Máš s tím nějakou zkušenost? Moc nechápu jak to zařídí aby přehazovačka specifikovaná na max 36z kolečko a max rozdíl převodů 43z zvládla kolečko 40z a rozsah 47z.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tak když na kazetě přidáš 4 zuby tak na převodníku 4 ubereš. takže ze silničního 50/34 uděláš 46/34. MTB převody neznám.

                0 0
          • Prazak0  

            Než jsem šel spát, tak jsem si spočítal rychlost pro převody 26/26 a 26/34, co mám na svém kole, obvod kola nějakých 2135 momentálně. Skutečně, aby se člověk při kadenci 90 dostal na 5 km/h, tak takhle pomalé to není. Tady na malý rozdíl rychlosti (malý spíš absolutně než relativně, např. 6km/h vs 9 km/h) je buď velký rozdíl kadence a nebo velký rozdíl v převodech. Rozdíl 3 km/h a rozdíl v kadenci třeba 60 vs 90. U převodů podobné. Nepřijde mi praktické mít plno převodů na takové kopce. Prostě řešit to mít tu větší skoky mezi převody, něco jet i s pomalejší kadencí, zas těch úseků s 15% není tolik. Pak by člověk mohl mít plno převodů pro tyhle pomalé rychlosti a zas neměl dost převodů pro normální rychlosti a nebo jízdu z kopce.

            Rozdíl u pastorku 36 a 40 z nebude zas tak významný, rozdíl tam je, ale procentuelně to je dost málo. Procentuelně to je stejné jak rozdíl mezi pastorky 18 a 20 zubů, což znát je, ale na druhou stranu to není vyloženě velký skok. Převodník máš menší jak já, patrně ještě zmenší o 2 zuby, takže ten převod bude dost pomalý. Nebude to, že by to musel rvát silou.

            0 0
          • mvd  

            Změnou z 24×34 na 22×36 získáš 15,5 %. A hlavně už je to tak lehký převod, že případné vypadnutí z kadenčního režimu a „podtáčení“ vůbec nevadí. Pastorky 40 a výš se používají u řazení 1×něco, kde je výrazně větší převodník, než máš Ty ten malý. Ač jsem zastáncem hodně lehkých převodů, tak 22×40 už fakt považuju za nesmysl.

            0 0
            • Lenka.05  

              No já jezdím momentálně nejlehčí převod 24×34 (na 26" kole) a vyjedu s tím 18% stoupání. A to jsem srágorka, fakt asi stáří – jezdím víc jak vloni, chodím běhat…a stejně jde ta fyzička pomalu ale jistě do háje :) Tak myslím, že chlapovi by 22×36 mělo stačit. Když už něco nevyjedu, je to tím, že je to kombinace technické obtížnosti a velkého kopce. Tam by to chtělo víc síly, kterou prostě nemám i kdybych si nohy utočila :)

              0 0
              • xtonda  

                To je přesně ono, když je cesta špatná a stoupání dlouhé tak nemusí být extra prudké a prostě po chvíli mám dost. Já mám ten problém, že vážím jako dvě normální ženské.

                0 0
                • Prazak0  

                  Možná se budu opakovat. Koukal jsem na profil, nové kolo po hodně letech, co jsi vůbec nejezdil. Myslím, že nemá cenu si převody zařídit dle stavu, kdy člověk začíná sportovat, tj. jezdit na kole. Tu práci do kopce si stejně musíš odmakat, i když lehčí převody to usnadní. Kolo máš nově, než trošku nabereš kondici, tak to chvíli trvá. Po nějaké době ježdění bych pak řešil převody. Jak to vyjíždět teď? Tak to jeď s malými přestávkami. Kolo netlač, ale nejezdi celý kopec najednou, na chvíli se zastav, pak pokračuj dál. Svaly trošku zregenerují, pojedeš o něco rychleji než na jeden zátah. Asi jako se začínajícím běžcům radí chvíli běžet a chvíli chůze, než přejdou třeba za měsíc na pomalý souvislý běh. Na rovině jde na kole jet pomalu, ale do kopce tu intenzita být prostě musí. Rychlost jízdy může být těžko menší než 3km/h, pak by člověk spadl.

                  Bydlíš v kopcích, takže asi nejde poradit, abys nejdřív jezdil po rovinách a kopce až později. Tak se na to musí trošku jinak. Já jinak jsem v zásadě pro lehké převody a frekvenční jízdu, ale tady bysme se dostali do druhého extrému

                  0 0
            • Singlespeed  

              Měl jsem 22×42 na 29-er a nesmysl to nebyl. Umožňuje to jet i velmi obtížné terénní úseky pohodovou kadencí kolem 60–70 ot/min. Kde ostatní bojovali s terénem nebo tlačili, já pořád jel jako LKT 80 :-). Problém je hlavně v tom, že běžné volnoběžky nejsou dimenzovány na takový převod a ořech se stává spotřebním materiálem (proto už to nevozím).

              0 0
              • Spider_29  

                Souhlasim. Mam 22/36 a nektery technicky useky do prudkych kopcu jsou pro me nejetelny. Kombinace sklonu a terenu by chtela vetsi kadenci pri stejny rychlosti. Se stavajicim previdem se stava, ze uviznu v mrtvym bode slapani. Vetsi dynamika by tomu pomohla predejit.

                0 0
            • Prasopes  

              Zrovna včera se mi 22×40 hodila převelice – prudký stoupák, rozmlácená cesta, spousta plochých a vlhkých kamenů, bylo třeba jet velice plynule a pomalu, na těžší převod bych to rozhodně nedal – jako fyzicky teda v pohodě jo, ale technicky ne – při každém prudším šlápnutí to klouzalo jak sviň. Takže lehké převody rozhodně smysl mají, stejně jako hodně těžké:-)

              0 0
    • xtonda  

      Mám prosbu na ty, kteří zde psali, že 22 × 40/42 mají nebo měli, mohli by napsat jaké osazení pohonu konkrétně? Dík.

      0 0
      • danielh  

        Ty kazety s 40/42 jsou pro systemy 1× kde je vpredu treba 28–32z, na 2 placce kde je 22/24 vpredu je nejaka 40/42 UPLNE zbytecna, na tohle staci 32/36 vzadu v pohode.

        0 0
        • xtonda  

          Zaznělo tu několik komentářů, že někteří zde 22 × 40 nebo 22 × 42 měli nebo mají a využili, nebo že 22 × 36 pro ně bylo v určitých situacích limitující, čili zbytečné je to jak pro koho. Já sem těžký a tady sou dost kopce, čili jsem přesvědčen, že bych to využil. Samozřejmě záleží co mi řeknou a jak se vycení v servise, pokud by 40/42z kazeta znamenala výměnu celého pohonu za spoustu peněz, tak do toho asi nepůjdu.

          0 0
    • -b-n-x-  

      Určitě bych nejdříve koupil 22t převodník. Kdybych zjistil že to je pořád málo, tak bych šel do 36 kazety. Další úprava je nejspíše zbytečná.

      0 0
    • xtonda  

      Abych to nějak uzavřel, kvůli laxnosti prvního servisu a následně mému úrazu sem se k realizaci úpravy dostal až nyní. Zvolil jsem jiný servis a variantu výměny pouze nejmenšího převodníku 24z → 22z + výměna kazety. 11–34z → 11–36z. 11–40z na stávající přehazovačce mi nebylo doporučeno z důvodu možnosti drhnutí přehazovačky o řetěz.

      Bohužel jediná přehazovačka co dle specifikací zvládá 11–40 s trojpřevodníkem (a vůbec rozsahem víc než 10z vepředu) je RD-M8000-SGS a ta je na 11-rychlostní systém, což je otázka jak by chodilo kdyby zbytek (kazeta, řetěz, řazení) zůstal 10-rychlostní.

      Ulehčení převodu tedy budu mít cca 13,5%, na Velikonoce bych to měl mít zpátky ze servisu, tak uvidím jaký přínos reálu to je.

      0 0
      • Prazak0  

        Vyměnit převodník je dost jednoduché, zvládne člověk sám. Já jsem měnil kazety, tu 12–36 jsem nasazoval asi před týdnem. Koupil jsem novou přehazovačku, ale ta stávající to v pohodě pobere, ač by neměla. Drhnutí žádné není. Vlastně to bere i silniční přehazovačka, ještě stará RSX, když jsem zkoušel to zadní kolo na druhém kole, co mám. Mám koupenou přehazovačku co je na 36zubů, má tam takový kousek, co posune umístěn přehazovačky trošku dolů. Ten se prodává i samostatně, takže pak s ním zvládají více zubů i silniční přehazovačky jako Sora s krátkým ramínkem. Domnívám se, že by bez problémů zvládla 40 zubů, nejen těch 36. U tak velkého počtu zubů to je jen malé zvětšení průměru pastorku, obvod je delší o 10 procent.

        U přehazovaček bych se nebál, zvládají obvykle více, než se uvádí. Hlavně ale dodržet, aby pro desítkové řazení mtb byla desítková, nedávat tam jedenáctkovou nebo devítkovou, to by asi nechodilo.

        0 0
        • mvd  

          To s tím 36 versus 40 zubů mně připomíná tu úlohu pro žáky, odhaduju, 6. třídy ZŠ: Kolem Zeměkoule natáhneme podél rovníku provázek. Pro zjednodušení budeme počítat, že má přesně 40.000 km. O kolik bude muset být provázek delší, abychom ho dokázali vypnout po celém obvodu Zeměkoule 1 metr nad povrch?

          0 0
          • Prazak0  

            Tak dělal jsem výpočet, jestli půjde 36 zubů, když jde 34. Druhá věc byla to pak zkusit, fungovalo to. Tam šlo ale jen o 2 zuby navíc

            0 0
          • oddie  

            To vypnutí metr nad povrchem bych chtěl technicky vidět v reálu :P

            0 0
            • mvd  

              Normálně – vezmeš si dostatek metrovejch tyček (dole bodec nebo plováček, nahoře vidlička), abys je mohl dávat metr od sebe. Odchylku takového mnohoúhelníku od kružnice můžeš zanedbat :o)

              0 0
              • pocestny  

                hmm, no ale jsou místa na rovníku, co mají nadmořskou výšku 3400m+ (jako třeba v okolí Mt. Kenya).

                0 0
                • pepek  

                  to by soudružka učitelka posoudila tak, že uhýbáš před odpovědí kolik toho provázku budeš potřebovat navíc :-)

                  0 0
                • mvd  

                  Tohle byl příklad z čínské učebnice. V poznámce bylo, že až si to půjdou ověřovat, tak musí sezvat všechny děti i z okolních kantonů, všechny si vezmou motyčku a upraví si povrch do dokonalé roviny k provedení experimentu.

                  0 0
        • xtonda  

          Nechal sem dělat i další věci, tak sem to dal do servisu, předpokládám, že byl myšlen problém tohoto typu

          http://www.bike-forum.cz/…e-10sp-11-40

          Prý když ne hned, tak časem ano po únavě čehosi v té příliš napnuté přehazovačce.

          Sám bych si na to netroufl, v jednom servisu se tvářili dost nejistě a laxně a měl sem z nich rozpačitý pocit, druhý mi to nedoporučil, těžko pak chtít aby to udělali a drželi záruku.

          Když přidám na obvod 4 zuby, tak průměr se zvětší o 4/Pi * rozteč zubů bez ohledu na celkovou velikost pastorku.

          Shimano má jen jednu 10sp přehazovačku co zvládá více než 36 (nová RD-M6000-GS, ve specifikaci má psáno právě 42z), ovšem ta zas má max front difference 10T, takže při použití 34–24 vepředu bych přišel o převody do rychla.

          0 0
          • Prazak0  

            Obvod se zvětší v poměru 40/36. Dělení 36 mi dá délku jednoho zubu, je jich 40, takže to musím vynásobit tímto počtem. Jistě, násobí se konstantou pí, ale tu v zásadě nepotřebuji. Nebo je možné změřit průměr, do měřítka dát protilehlí zuby, aby šlo přes střed. To číslo se opět zvýší v poměru 40/36.

            Myslím, že přehazovačka s uváděnými 36z by těch 40 měla dobře zvládat,nejlepší to je zkusit. V zahraničí prodávají takové prodloužení, podobně jak má přehazovačka Deore Shadow, ale tohle je samostatný díl. Pak i Sora pobere 40 zubů. Ten závit, do kterého se zašroubovává a uchycuje přehazovačka se tím kusem posune trošku dolů, o tom to celé je. Vypadá to třeba takhle https://www.sportovnidum.cz/…erna-rd-m615. To je pro desítkové řazení mtb.

            0 0
            • Singlespeed  

              Obecně lze říct, že Shimano přehazovačka s doporučeným největším pastorkem 36 zubů vcelku špatně kopíruje i kazetu 11–36 zubů. Na nejmenším pastorku je kladka hodně daleko od kazety a největším zase hodně blízko. Použitím kazety se 40 zuby se musí přehazovačka ještě cca o 1cm oddálit od kazety, což znamená, že je ještě dál od malých pastorků než při seřízení na 11–36 zubů. To dost negativně ovlivňuje řazení na menších pastorcích. Bajkové přehazovačky Shimano se navíc při oddálení zároveň posunou dozadu a kazeta je málo opásaná řetězem.

              0 0
            • xtonda  

              Tím prodloužením myslíš GoatLink? To už tu zaznělo, Zkusit to je sice hezký, ale dát 12 stovek za CSMX3 a 6 stovek za GoatLink abych zkusil jestli to bude chodit nebo ne se mi úplně nechce.

              U GoatLink se uvádí, že je to pro pohon 1×10 a Shadow+ přehazovačky. Tabulka kompatibility co mi poslal český dovozce Sunrace uvádí kompatibilitu s RD-M615-SGS, což je rovněž Shadow+. Já mám 3×10 a RD-M610-SGS, což je jen Shadow (bez plus). Čili v mém případě by funkčnost stejně byla nejistá a pokud budu chtít víc než 36 zubů, tak se výměně minimálně přehazovačky stejně nejspíš nevyhnu.

              0 0
              • Prazak0  

                Ano, myslel jsem Goat Link, případně něco podobného, jestli to někdo dělá i pod jiným názvem. Ale pak už není třeba přehazovačka typu Shadow, ta má ten goat link v sobě. Jak už jsem psal, myslím, že 40 zubů by přehazovačky pro 36 z mohla pobrat. Když je goat link, tak to vezme i silniční Sora s krátkým ramínkem. Já jsem na youtube viděl nějaké video, kde to někdo ukazoval.

                Pokud řeší cenu, tak zde mi přijde drahý spíš ten velký pastorek, co samotný stojí přes tisíc. Nebo kazeta za cca 1300, která už má pastorek 40z. Taky jsem malinko o tom pastorku uvažoval, ale nějak mi to nestojí za to. Běžně nevyužiji ani 36z. Spíš bych dal menší převodník, zatím mám 39z. Ale zřejmě jezdíš někde, kde jsou prudší kopce. Já běžně jezdím, nevíc má celý kopec 4,8% ale není dlouhý, delší co jezdím má celkově 3,8%. Jen výjimečně jedu 9 nebo i přes 11%, kdy jsem si chtěl spíš vyzkoušet, jak to se svými převody vyjedy. Zvládl jsem v pohodě s 39/30 v sedě, ale jel jsem to silově. Na těch 9–11% bych převod 39/36 použil a jel bych víc kadenčně.

                0 0
                • xtonda  

                  Jak není potřeba Shadow? Píší, že to je pro Shadow+ přehazovačky a z instalačního postupu je zřejmé, že originální link se nahrazuje GoatLinkem, který má jiný tvar a má vylepšovat chování s 11–40 a 11–42 kazetami

                  http://www.wolftoothcomponents.com/…cts/goatlink

                  http://www.wolftoothcomponents.com/…instructions

                  0 0
                  • Prazak0  

                    Přehazovačky Shadow mají jako svoji součást ten link, srov u Deore. Třeba tohle bez linku https://www.kupkolo.cz/…-m530_z1494/. A potom přehazovačka, co má link, tedy typu Shadow https://www.kupkolo.cz/…brna_z96674/. Zkrátka bez toho linku, který je součástí přehazovačky. Ale všiml jsem si, že to má i přehazovačka Alivio, taky s linkem, ale není značena jako Shadow.

                    Ano, na videu je ukázáno, že originální link se vyhodí a dá se tam ten delší goat link. Místo toho by ale bylo možné přece použít přehazvoačku jak tu první deore zde, co takový link nemá, který by šel dát pryč. Tohle jsem měl na mysli. Někdo takový link používal pro přehazovačku Sora, která nemá ten vlastní link, jak mnou uváděý odkaz na tu Deore Shadow M610.

                    0 0
                    • xtonda  

                      Jo, nové Alivio / Acera / Altus (RD-M4000 / RD-M3000 / RD-M2000) jsou typu Shadow viz.

                      http://productinfo.shimano.com/…/spec/1.8/en

                      Na silniční přehazovačky bez linku je RoadLink

                      http://www.wolftoothcomponents.com/…cts/roadlink

                      A ten se skutečně přidává navíc. Jestli by šel použít na MTB přehazovačky bez linku je otázka. GoatLink ale pro ne-Shadow určitě použít nejde.

                      0 0
                      • Prazak0  

                        Roadlink se dává k silničním přehazovačkám, ale nevidím důvod, proč by neměl fungovat pro MTB přehazovačku, která je bez vlastního linku. Konstrukčně je podobná té silniční s delším ramínkem. Já jsem si nevšiml, že GoatLink je pro náhradu toho původního linku u přehazovačky.

                        0 0
          • xtonda  

            Tak po nějaké době ježdění musím říct, že přínos to je, ale menší než sem doufal. Takže když se nudím spekuluji jak se co nejlevněji dopracovat k 36–22 × 11–42.

            0 0
            • plzakj  

              Mam obavu, ze ty 14% krpaly, ktery jsi postoval nahore, budou spis o fyzicke kondici a hmotnosti jezdce.

              0 0
              • xtonda  

                I na tom se snažím pracovat, ale jde to pomalu.

                0 0
              • Singlespeed  

                Pokud chce xtonda točit v extra prudkých stojkách solidní otáčky kolem 80/min, tak převod 22/42 určitě využije. Otáčkám 80/min odpovídá u 29-er kola na převod 22×42 rychlost 5,7 km/h, otáčkám 85/min 6,1 km/h a to je v technických těžkých výjezdech solidní rychlost.

                0 0
                • Lister  

                  Pořád bojuju s vlastní hrdostí a snažím a odkládám nasazení 24+11–40 na 26 kole.

                  Ve výsledku by to ale byl těžší převod, než co popisuješ, tak vlastně proč ne…

                  0 0
                  • xtonda  

                    Dle mého Excelu převodu 24 × 40 na 26" by skoro přesně odpovídalo 22 × 41 na 29" – na jednu otáčku pedálů kolo ujede 124 cm. Současných 22 × 36 mi dává 141 cm, původních 24 × 34 to bylo 163 cm, u 22 × 42 to je 121 cm.

                    0 0
                  • Singlespeed  

                    Já měl na 29-er chvíli diskutovaný převod 22×42, ale vzhledem k solidní kondici zařvaly dva ořechy, takže už mám zpět 22×36.

                    0 0
                    • xtonda  

                      Zařvaly přesně jak? Měl si komplet kazetu s 42z nebo ten samostatný přídavný pastorek, u něj bych věřil, že se to bude slušně zakusovat do ořechu?

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Měl jsem samostatný pastorek. Do ocelového ořechgu se, samozřejmě, nezakusoval. Ale extra lehký převod zřejmě způsobil destrukci vnitřního mechanismu ořechu Mavic (vzpříčily se západky), druhý – Shimano – asi z podobných důvodů praskl a vnitřek se rozsypal..

                        0 0
                        • xtonda  

                          Je fakt, že lehčí převod, větší páka. Rohloff u jezdců nad 100 kg a tandemů má větší nejmenší povolený převodník než u menších vah.

                          0 0
                    • Lister  

                      Jednak nemám sílu, úplně moc nevážím (jestli je stále aktuální tvoje profilovka, tak bych tipoval že máš tak o 30kg svalstva navíc) a navíc 40 z kazeta by měla být na unašeči – i když je pravda, že jsem to zatím nezkoumal.

                      V každém případě teď tam mám 46z a ořech drží.

                      Když vezmu bývalou 10spd kazetu 11–36, tak se mi u té 40z jedenáctky líbí, že je to úplně stejné a k tomu jeden reálný převod navíc – menší křížení na velkém a vyprošťovák na malém převodníku.

                      U původní pohon nechám klukovi, aby mohl na pískoviště machrovat s Rkem.

                      0 0
                •  jarek1  

                  Potvrzuju – 20 na 36 je v pohodě točitelný při 5 km/hod (B.O.R)

                  0 0
            • Pán z Dubu  

              Gebhardt umí na BCD 4×64 udělat 21z převodník.

              0 0
              • xtonda  

                Zrovna před pár dny sem tu na odkaz na tuhle firmu narazil a 21z převodník tam viděl, ale už teď mi to po výměně z 24z na 22z neřadí úplně hladce z 22z na 32z, tak jestli by 21–32 na přesmykač už nebylo moc, každopádně škoda že tu možnost 21z převodníku nepadla dřív.

                0 0
                • Singlespeed  

                  Čím menší převodník, tím méně vydrží a závislost mi nepřijde ani trochu lineární. Za starých dob jsem měl kliky Sugino s 20z převodníkem – umřel neskutečně rychle. Klasika 22z mi taky moc nevydrží. Už 24z převodník mi přijde znatelně odolnější a 26z mi vydrží snad 2× tolik co 22z (26z mám na 26-er, 22z na 29-er). Takže výdrž 21z placky bude velká bída.

                  0 0
                • Lišák  

                  To bude asi chyba někde jinde, než ve velikosti převodníků. Mně řadí X7 přesmykač 22 – 36 placky úplně pohodově.

                  0 0
              • Carloss  

                dělá ji i manobike.

                0 0
      • mr.antik  

        22/36 už je fakt lehoučkej převod i na 29…

        0 0
        • Carloss  

          a 21/36 na 26ce? :)

          0 0
        • Lister  

          No fakt lehoučkej, spíš lehký tak akorát…

          Je to úplně stejné jako 24/36 na 26, což je fajn převod, který se často hodí.

          0 0
        • MlokCZ  

          Zase tak superlehký není. Před lety na devítce jsem na 26" vozil 22/34, takže teď s 22/36 na 29" je to o trošku těžší převod. A chvíli jsem jezdil 22/36 ještě na 26" a tam to teprve byl opravdu lehoučký převod, i tak jsem ho využíval i když teď na 29" se to ještě dá s tím stejným převodem a nechybí mi až tolik.

          Pokud někdo (jako já) chce jezdit i v prudkých kopcích ne tak nízké kadence (a ne to drtit stylem 40ot./min), tak 22/36 na 29" při 70ot./min (točím do kopce často i více, většinou kolem 80ot./min, ale těch 70ot./min. je ještě zcela ok)

          je 5,9km/h, což je pořád dost. Do superprudkých výjezdů 5,9km/h neudržím, na to nemám výkon.

          0 0
    • Root123  

      Ahoj mám MTB 29". Potřeboval bych nějak pořešit, abych při přejezdu na silnici stačil rychlostně ostatním a neměl kadenci jak MG42 :-).Mám tohle osazení.Sada Shimano SLX M7000 2×11 2017 bez brzd – 175mm, 36×26, kazeta 11–42z,Kliky Shimano SLX FC-M7000, 2×11; 175mm; 36×26; bez BB misek,Kazeta Shimano SLX CS-M7000 11sp, MTB, 11–42z,Přesmykač Shimano SLX FD-M7025-H 2017, objímka,Přeha­zovačka Shimano SLX RD-M7000 GS, 11sp.,Řadící páčka Shimano SLX SL-M7000 pravá 11sp, S objímkou, s ukazatelem,Řadící páčka Shima SLX SL-M7000 levá 2/3 rychlostní s objímkou, ukazatel a

      0 0
      • Singlespeed  

        A ti „ostatní“, kterým chceš stačit, mají jaké převody? Že bys to poladil podle nich… ;-).

        0 0
      • Smazaný účet  

        Základ je naučit se točit nohama. Při převodu 36/11 pojedeš na 29" pohodlnou kadencí 100 ot/min rychlostí 44,9 km/h, při kadencí 120 pak rychlostí 53,9 km/h. Větší kadence přínáší pro cyklistu řadu výhod, např. snižuje únavu a daleko méně namáhá kolenní klouby.

        0 0
        • Singlespeed  

          Kadence 120 ot/min už se nebezpečně blíží MG42 nebo Sa 58, takže přesně to, co Root nechtěl :-).

          0 0
          • Smazaný účet  

            Kdo chce rychle jezdit, musí rychle šlapat ;-)

            Ony ty mládežnické silničářské kategorie nemají omezený těžší převody jen tak bezdůvodně. Já jsem začal na kole trochu víc jezdit až hodně po čtyřicítce a vyšší kadence se mi líbí. Nejpohodlnější je pro mě při kochacích vyjížďkách točit 95 až 110, když jsem ještě v zimě používal trenažér točil jsem 120 ot/min klidně hodinu v kuse.

            0 0
      • xtonda  

        Úplně nechápu proč si vykopal toto moje staré vlákno, když máš problém opačný. To co máš je celkem běžné osazení na MTB a nejrychlejší převod 36/11 je celkem rozumný a obvyklý na MTB. Můžeš zkusit dát větší velký převodník – 38z, pár lidí tu psalo, že přesmykač ten 12z rozdíl zvládá, ale to ti přidá sotva půl převodu, eventuálně můžeš vyměnit oba a dát 28–40, ale tím už přijdeš o lehký převod.

        Pro zajímavost, jaké osazení mají ostatní a při jaké rychlosti jim přestáváš stačit? Já jezdím s nejlehčím 32/11 a při sjezdu si přišlapávám tak do 40 km/h, což odpovídá kadenci cca 100 rpm.

        0 0
      • atty  

        Najdi si rovinu, přehoď na 36/11 a schválně si vyzkoušej, jak dlouho to dokážeš ušlapat i při pohodové/optimální kadenci 80–90ot/min. Možná seš extrémně nabušenej, já to třeba nevydržím ani 5 minut (protože i při kadenci 80–90, jedeš reálně kolem 37–40km/h a to je na MTB i po silnici celkem dost).

        Ať si každej jezdí kadenčně nebo na sílu, ale 36/11 je na 29" kolo celkem dost rychlej převod, pokud nejsi závodník a nepotřebuješ dupat z kopce při 60km/h.

        Tedy bych to viděl na to, že šlapeš opravdu hodně pomalu, nebo se snažíš stíhat silničáře na žiletkách a to ještě v dobré formě – tam potom žádné převody moc nepomáhají :)

        0 0
      • Honzis  

        Dát tam 3placku s 42/44z pokud potřebuješ extra těžký převod příp sehnat kliky 40/28 nebo aspoň převodníky. Chápu že na pohodu člověk točí 70ot. a nechce to měnit, ale zase kolik času potřebuješ v 35+ přišlapávat …

        0 0
    • Root123  

      Hmm tak to nechám jak to je a naučím se šlapat :-). Děkuji všem

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.