"Univerzální" silniční kola, jaká?

15 nepřečtených
  • Marian86

    Zdravím,

    jelikož jsem letos koupil velmi výhodně silniční kolo, mtb prodal, zůstaly ještě třeba na příští sezónu nějaké korunky, které bych do kola byl ochotný dát. Jedná se o Scott Speedster 10 z ročníku 2016, jsou tam standartně kola Syncros (na ráflu Alexrims, 27mm vysoké, 17mm vnitřek) s váhou 1950g, což mi nepřijde až taková tragédie – samozřejmě v rámci cenové relace kola.

    Chci na kole udělat právě už jen jediný upgrade, a tím by měly být kola, jelikož si myslím, že ty mají na celek nejpodstatnější vliv. Co jsem se ale díval, tak třeba Fulcrum Racing Quattro mají 1770g, kola Shimano až po Ultegry jsou stejně těžké, jako ty moje, a nejsem si jistý, jestli za tak malý hmotnostní rozdíl má cenu dát cca těch 7 tis? U použitých bych dosáhl mnohem lepšího poměru výkon/cena, jen nevím, jak přesně zhodnotit stav jetých kol … ?

    • Ano, vím, že největší rozdíl poznám, když zhubnu 5kg nebo i víc :-D

    Dále by mně ještě zajímalo, jaký typ ráfku zvolit, jestli vyšší nebo klasiku 24mm? Nejezdím žádné šílené kopce, ale je fakt, že tu mám menší prudší kopce, po kterách následuje delší rovný úsek a pod., proto můj dotaz na „univerzální“ kola :-)

    Předem díky za rady!

    0 0
    • jecnak  

      Z vlastni zkusenosti bych doporucil nejaka karbon kola 50–60mm rafek sirkou kolem 30mm, U profilem a na galusky. Muzes se dostat na cca 1300g a ve vetru jsou naprosto v pohode, proti nizkym rafkum ale jedou nesrovnatelne.

      0 0
      • Marian86  

        Tak s tím bych asi problém neměl, je si myslím, že je taková varianta těžce přes můj rozpočet :-) Na kolik taková sranda cca vyjde? Další věc je, že já jezdím na pohodu a defekt s galdou mně vyloženě nahání hrůzu :-D

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Dáš levné galusky Tufo a preventivní tmel, pokud neřízneš bočnici nebo neprorazíš v rychlosti fatálně o ostrou hranu, tak defekty nemusíš řešit. Ale výše popsané defekty jsou konečnou stejně tak pro pláště a nezřídka i ráfky, takže je to jedno.

          Jinak nemá smysl měnit jedna obstojná levná kola za jiná obstojná levná kola. Abys rozdíl poznal, tak buď něco jako píše ječňák, nebo nějakou ultratvrdou variantu jako Campa Shamal/Ksyrium SL či odpovídající Fulcrum (což je Campa pro šimánisty).

          Spíš si pohraj s obutím.

          0 0
          • jecnak  

            No a tim se dostavame presne k tomu, ze vysledny efekt upgradu kol v cenove kategorii cca do 10t je diskutabilni. Ukaze se mozna tak na vaze.

            To co jsem popisoval je za cca 35 a vic. Ale zas kdyz pise, ze to ma na vysoce vykonnou silnicku a cenovy limit nezminuje…

            0 0
            • Marian86  

              Ne ne, to se omlouvám, to není vysoce výkonná silnička, je to Al rám s karbon vidlí, na Ultegře 6800, žádný superstroj :-) i když pro mně super je :-) Obutí mám Tufo Comtura Trio 28 a jsem max spokojen.

              Ale jak bylo zmíněno výše, pokud je investice do 10 tis. do kol diskutabilní, pak pro mne nejspíš nebude smysluplná, to si radši dám v zimě týden v Alpách :-D

              0 0
              • jecnak  

                Tyden v Alpach mi osobne fakt pripada smysluplnejsi. To myslim naprosto vazne. Zvlast kdyz se s nikym nehodnis a zavody asi nejezdis.

                0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Jezdit, jezdit, jezdit. Někdy pomalu, někdy rychle. A ještě k tomu … jezdit.

                Dej si ty Alpy, užiješ si to a získáš jízdní zkušenosti, jaké u nás nejspíš ne.

                0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              I tak to je spíš na efekt, nevíme, kolik najede, ale úplně moc to nejspíš nebude. Nedostatečný nájezd sebelepší záplety nezachrání a dost pravděpodobně se ani nedostane výkonově tak vysoko, aby drahá (aero) kola dostal na delší úseky do provozního režimu, kde se přínos projeví (dejme tomu >35 km/hod). Stejně tak sázet drahá kola na levný rám je asi v tomto případě výhradně wow. Ale třeba mu křivdím nebo jsem zaujatý.

              0 0
              • Marian86  

                Ale vůbec ne, není to o tom, že bys mi křivdil, jen mi otevřete trochu více oči, kolikkrát nevidím úplně to, co bych měl, proto tu s Vámi diskutuji a právě proto, že se neznáme, beru Váš názor jako nezaujatý a jsem za něj vděčný :-) A třeba si tu diskuzi přečte více takových, co nemají ve všem úplně jasno a tohle jim pomůže, takže za mně velké díky :-)

                Já měl kdysi vyloženě po haluzi na Al Meridě kola Marchisio, cca 1300g za nějakých 1000,– Eur, dokoupil jsem je tehdy za 2000,– CZK, asi borec nevěděl, co prodává :-) No a ta jízda, i když jen ta moje, rekreační, byla najednou prostě mnohem zábavnější, proto jsem o tom uvažoval… ale zaměřím se, jak říkáte a jak to je logické, na samotnou jízdu ;-)

                0 0
                • oberleutnant Weiss  

                  … anebo borec naopak moc dobře věděl, co prodává, a dostal za ně o 2.000 víc, než kolik ho stály. Ale to už je jiný příběh. K tématu samotnému – pokud nejsi ambiciózní závodník, to co tam máš ti na normální pohodové ježdění stačí, aby by rozdíl opravdu poznat, stálo by to hromádku peněz (anebo zase štěstí na borce, který neví, co prodává;-), a pak je otázka, jestli je do toho chceš investovat…

                  0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Samozřejmě, že lepší záplety jsou lepší. Nech tomu chvíli času, podle toho, v čem si myslíš, že Ti víc prospějí, tak si kup buď vrchařské (nízké, tvrdé) nebo časovkové (aero) záplety. Na svezení se jsou oboje príma.

                  Na nájezd kilometrů bohatě dostačuje levný odolný ráfek (RMX Rapid), v malých rychlostech jízdu moc nezpomaluje, ve větších víceméně také, na hrbech ještě příliš nedrncá, stojí pár korun. Teď mám místo jako spotřebák Campa Scirocco35, podobné vlastnosti, tedy výplet relativně měkčí, ráfky obstojně tvrdé.

                  0 0
      • lunochod  

        Jestli má klasický čelisti tak se mu tam 30mm širokej ráfek možná ani nevejde.

        0 0
        • jecnak  

          30 a vic je v nejsirsim miste. Brzdova plocha nema vic jak 28mm prave kvuli maximu modernich brzd.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.