• dingo

    Chtel bych se zeptat, jak casto je potreba davat do servisu kolo se vzduchovou vidlici – musi se vzduchova vidlice repasovat kazdy rok? Pokud jde o perovou vidlici, je na udrzbu mene narocna? Dik predem za odpovedi k tematu.

    0 0
    • Martas94  

      Vzduchovou vidlici je dle mého náoru zbytečné dávat do servisu každý rok.. jednou za dva roky ideální, ale vše závisí dle potřeby.. Co se týče pérové (pružinové) vidlice.. tam je údržba jednak dražší (pracnější)

      0 0
    • myscho  

      Viz. návod na daný model.

      0 0
    • jaja01  

      ja bych na navod nekoukal, tam je prave pravidelny servis a nemam s tim dobrou zkusenost, po „odborne“ rozborce/sborce v autorizaku fox uz vidle nefungovala jako predtim

      nekolik servisu (ktere na tom nevydelavaji) mi doporucilo do vidlice nelezt, dokud to neni opravdu potreba

      samozrejme standardne o ni pecovat, mit ji cistou a mazat nohy silikonovym mazanim na vidle

      0 0
      • Smazaný účet  

        Do jakych servisu chodis…zaslouzily by dat na blacklist…

        0 0
        • jaja01  

          atombike … a na blacklist bych je nedaval, jedno kolo oservisovali velice dobre, full se jim bohuzel moc nepovedl – tri polohova korunka vidle po jejich servisu uz nema tri polohy a proste se protaci a vidlice uz neudrzi „roky“ tlak jako predtim, jednou za cas ji musim dofukovat … taky mi preventivne menili loziska ve vsech cepech a vetsinu cepu pri rozebirani pekne orvali

          ale zase tlumic je po jejich servisu ok (treba na ten nesahali ;-) )

          ale jak rikam, nepovedlo se jim jedno kolo, tak bych radikalni zavery nedelal, jen mam resume takove, ze na vidli nebudu sahat, dku d nebude mit problem, preventivni servis je imho zbytecny

          0 0
          • pepek  

            na vidli nebudu sahat, dku d nebude mit problem – potom ovšem budeš mít problém ty :-)

            0 0
            • jaja01  

              Když každý rok ušetřím skoro tři litry za servis, můžu si pak, až opravdu odejde, v pohodě koupit novou ;-)

              0 0
              • pepek  

                To není správná úvaha, třeba v servisu Doma, s.r.o. dělají servis zadarmo a většinou dobře.

                0 0
                • jaja01  

                  Já jsem bohužel schopný dělat jen základní údržbu, tohle fakt ne :-(

                  0 0
                • zdenek  

                  Dáš mi adresu? Rád bych si z toho servisu zadarmo objednal olej, stíráky a dalších pár náhradních drobností.

                  0 0
              • Smazaný účet  

                Zakladni servis vidle…sundani spodnich nohou, vypucovani a namazani je prace na pul hodky, pvetsinou otrebujes jenom jeden imbus. Kdyz to nehrotis, mazat muzrs i motorovym olejem…naklady nulove.....ale mozna je efektivnejsi jednou za par let vyvalij 25kkc za novou vidli…

                0 0
          • Vilém  

            Zajimalo by me, jak treba poznas, ze ve spodnich nohou neni mazaci olej? To zacnes resit az budou nohy vydreny?

            0 0
            • kyl  

              Když dole přestane kapat ze šroubů :-D.

              V práci za mnou došel nějakej bezpečák či kdo to byl a že mi na mašině kolem páček teče olej.Říkám mu že dokud teče,vím že tam je,až přestane,musím doplnit.

              0 0
          • Smazaný účet  

            Jedno kolo dobre, druhe zprasili na co sahli, ale vse vpohode…clovece ty si svych veci moc nevazis…

            0 0
      • Vilém  

        Tvl, tady je fakt jedna rada lepsi jak druha :(

        0 0
    • jonti  

      Udrzba vzduchove i pruzinove vidlice je stejna, nejvetsi problem neni v pruzicim mediu, ale v necistotach, ktere se dostavaji do vidlice pres tesneni a vydiraji vnitrni nohy a zhorsuji chod.

      Kdyz se jednou vydre, je to na novou vidlici, pravidelni servis minimalne 1× rocne se vyplati, kdyz jezdis v blate tak i casteji. Jestli se ti to zda drahe, najdi si na youtube manual a delej si to sam.

      0 0
      • Reaktor  

        Jak často by se měli mazat nohy vidlice silik. olejem?

        0 0
        • Chlebovnik  

          Ideálně po každé vyjížďce samozřejmě. Opatrně aplikovat, propružit, očistit.

          0 0
          • Reaktor  

            Aha, tak to asi dělam málo. Asi každou 3 vyjížďku.

            0 0
            • jaja01  

              dulezite je, ze to vubec delas. je spousta lidi, kteri o takove zakladni udrzbe nemaji ani paru a jejich bajk je rad, ze se dostane aspon jednou za rok pred sezonou do servisu. mazani cehokoliv? neexistuje, maximalne jsou schopni si obcas nafoukat kola, pochopitelne poradne do tvrdosti zuly :-D

              0 0
            • novas752  

              Hele záleží kde a jak jedeš jak se práší atd. „Mazání“ silikonem neni z důvodu namazání ale očištění kluzné plochy a břitu gufera + ochrana gufera před tvrdnutim.

              Když přijedeš a je to tam úplně čistý tak moc neni důvod, když přijedeš a je to špinavý tak prostě očistíš.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.