Chtel bych se zeptat, jak casto je potreba davat do servisu kolo se vzduchovou vidlici – musi se vzduchova vidlice repasovat kazdy rok? Pokud jde o perovou vidlici, je na udrzbu mene narocna? Dik predem za odpovedi k tematu.
Chtel bych se zeptat, jak casto je potreba davat do servisu kolo se vzduchovou vidlici – musi se vzduchova vidlice repasovat kazdy rok? Pokud jde o perovou vidlici, je na udrzbu mene narocna? Dik predem za odpovedi k tematu.
Vzduchovou vidlici je dle mého náoru zbytečné dávat do servisu každý rok.. jednou za dva roky ideální, ale vše závisí dle potřeby.. Co se týče pérové (pružinové) vidlice.. tam je údržba jednak dražší (pracnější)
Ale jo, odpovedel jsi dobre, na nicnerikajici dotaz, dostal nicnerikajici odpoved.
je to individuální
co je pracného na udržbě pružinové vidlice? Mám se něčeho obávat?
jo pružiny!!! je životu nebezpečná…:-)
Může při rozborce vystřelit a proletět oční jamkou až do mozku. Viděl jsem to na internetu, fuj!
Ne, je to jednoduchy. Pokud to chces delat sam, najdi si servisni video pro tvou nebo nejakou velmi podobnou vidli na YouTube. A zjisti co za naradi a mozna jakej olej a vazelinu budes potrebovat.
Rozebírals někdy nějakou vidlici?
Ve vzduchové je přece jen vzduch, tak musí být udržba jednodušší, to je přece jasné :-D
Viz. návod na daný model.
ja bych na navod nekoukal, tam je prave pravidelny servis a nemam s tim dobrou zkusenost, po „odborne“ rozborce/sborce v autorizaku fox uz vidle nefungovala jako predtim
nekolik servisu (ktere na tom nevydelavaji) mi doporucilo do vidlice nelezt, dokud to neni opravdu potreba
samozrejme standardne o ni pecovat, mit ji cistou a mazat nohy silikonovym mazanim na vidle
Do jakych servisu chodis…zaslouzily by dat na blacklist…
atombike … a na blacklist bych je nedaval, jedno kolo oservisovali velice dobre, full se jim bohuzel moc nepovedl – tri polohova korunka vidle po jejich servisu uz nema tri polohy a proste se protaci a vidlice uz neudrzi „roky“ tlak jako predtim, jednou za cas ji musim dofukovat … taky mi preventivne menili loziska ve vsech cepech a vetsinu cepu pri rozebirani pekne orvali
ale zase tlumic je po jejich servisu ok (treba na ten nesahali ;-) )
ale jak rikam, nepovedlo se jim jedno kolo, tak bych radikalni zavery nedelal, jen mam resume takove, ze na vidli nebudu sahat, dku d nebude mit problem, preventivni servis je imho zbytecny
na vidli nebudu sahat, dku d nebude mit problem – potom ovšem budeš mít problém ty :-)
Když každý rok ušetřím skoro tři litry za servis, můžu si pak, až opravdu odejde, v pohodě koupit novou ;-)
To není správná úvaha, třeba v servisu Doma, s.r.o. dělají servis zadarmo a většinou dobře.
Já jsem bohužel schopný dělat jen základní údržbu, tohle fakt ne :-(
Dáš mi adresu? Rád bych si z toho servisu zadarmo objednal olej, stíráky a dalších pár náhradních drobností.
Zakladni servis vidle…sundani spodnich nohou, vypucovani a namazani je prace na pul hodky, pvetsinou otrebujes jenom jeden imbus. Kdyz to nehrotis, mazat muzrs i motorovym olejem…naklady nulove.....ale mozna je efektivnejsi jednou za par let vyvalij 25kkc za novou vidli…
Zajimalo by me, jak treba poznas, ze ve spodnich nohou neni mazaci olej? To zacnes resit az budou nohy vydreny?
Když dole přestane kapat ze šroubů :-D.
V práci za mnou došel nějakej bezpečák či kdo to byl a že mi na mašině kolem páček teče olej.Říkám mu že dokud teče,vím že tam je,až přestane,musím doplnit.
Jedno kolo dobre, druhe zprasili na co sahli, ale vse vpohode…clovece ty si svych veci moc nevazis…
Tvl, tady je fakt jedna rada lepsi jak druha :(
Udrzba vzduchove i pruzinove vidlice je stejna, nejvetsi problem neni v pruzicim mediu, ale v necistotach, ktere se dostavaji do vidlice pres tesneni a vydiraji vnitrni nohy a zhorsuji chod.
Kdyz se jednou vydre, je to na novou vidlici, pravidelni servis minimalne 1× rocne se vyplati, kdyz jezdis v blate tak i casteji. Jestli se ti to zda drahe, najdi si na youtube manual a delej si to sam.
Jak často by se měli mazat nohy vidlice silik. olejem?
Ideálně po každé vyjížďce samozřejmě. Opatrně aplikovat, propružit, očistit.
Aha, tak to asi dělam málo. Asi každou 3 vyjížďku.
dulezite je, ze to vubec delas. je spousta lidi, kteri o takove zakladni udrzbe nemaji ani paru a jejich bajk je rad, ze se dostane aspon jednou za rok pred sezonou do servisu. mazani cehokoliv? neexistuje, maximalne jsou schopni si obcas nafoukat kola, pochopitelne poradne do tvrdosti zuly :-D
Hele záleží kde a jak jedeš jak se práší atd. „Mazání“ silikonem neni z důvodu namazání ale očištění kluzné plochy a břitu gufera + ochrana gufera před tvrdnutim.
Když přijedeš a je to tam úplně čistý tak moc neni důvod, když přijedeš a je to špinavý tak prostě očistíš.