Údržba odpružené vidlice RST TR PRO

33 nepřečtených
  • MartinBS

    Ahojte všichni,

    na kole Author mám vidlici RST TR PRO.

    Předchozí majitel se o kolo zrovna moc nestaral. Vidlice je celkem zatuhlá a blokace nefunguje.

    Nemám co ztratit, takže bych se pokusil ji rozdělat, pročistit, namazat…

    Kromě plastového klíče na uvolnění jedné matky a klíče velikosti 24 na uvolnění matky druhé, budu potřebovat také speciální vazelínu a jistě i hadr…Pak možná nějaký imbusový klíč na uvolnění celého mechanismu dole, na konci vidlice.

    Jenže záhada spočívá v tom, že dole na té vidlici žádné šrouby nejsou.

    Dokáže mi, prosím, někdo poradit, jaký je v tomto případě postup?

    Děkuju předem za příspěvky.

    0 0
    • PENE  

      Potřebuješ na to dlouhý ořech na golu: https://youtu.be/XrsSQX0Bzcs?… podobně to bude asi i v druhé noze.

      0 0
      • MartinBS  

        Díky moc, jdu na to mrknout. :-)

        0 0
        • MartinBS  

          Nemáš tušení, jakou velikost má ten prodloužený ořech? :-)

          0 0
          • PENE  

            To nevim, dival jsem se jen na stranky RST, jestli tam maji navod, protoze me zajimalo, jak se to rozebira. Pak jsem jeste nasel jine info na nejakem ukrajinskem foru a je tam i fotka rozebrane vidle. Mozna to tam bude popsane: https://bike.od.ua/…iewtopic.php?… taky tam ma na fotce nejaky dlouhy inbus, asi na povoleni druhe nohy.

            0 0
            • PENE  

              Pise tam:

              Pro úplnou demontáž je třeba na levé noze pod pružinou odšroubovat 4mm imbusový šroub. Je umístěn hluboko, klíč potřebuje 30 centimetrů. Pokud není k dispozici žádný speciální nástroj, můžete na tyč přivařit kousek starého šestiúhelníku. Použil jsem 5mm mosaznou šestihrannou tyč (vlastně jsem si nejdříve myslel, že v noze je šroub pro „pětku“) a rozdrtil jsem ji na 4 mm.

              V pravé noze potřebujete k odstranění tlumiče trubkový nástrčný klíč o délce 14. Délka trubice je více než 12–13 cm.

              Může být vyroben z trubky vhodného průměru zasunutím 14mm matice do konce a mírným zpracováním kladivem.

              Ukázalo se, že „vnitřnosti“ jsou v dobrém stavu (pro svůj běh pod 15 tisíc), guma-elastomer je docela pružný a měkký. Všechno jsem umyl petrolejem, olejovými těsněními a prašníky, teplou vodou a mýdlem a štětcem. Vyleštil jsem si nohy (byly tam malé „jizvy“, k dobru by bylo nutné to zakrýt chromem a potom to zpracovat, ale teď to není tučné, vybavení stojí za to a není jasné, kdy to bude práce), shromáždil, potřel silikonem.

              Morálně jsem byl téměř připraven koupit novou vidličku na vyšší úrovni, takže ani nevím, jestli mám být šťastný nebo smutný).

              Prelozeno pres google translate.

              0 0
    • va-bo  

      Tak tak, těžko říct, co chlapce z RST vedlo k tomuto experimentu. Lepší by asi bylo vidlici nahradit něčím normálním :-).

      0 0
      • MartinBS  

        Ahoj, tak lepší by bylo koupit si nové úplně všechno. :-)

        Ale kdybych měl vrážet krom auta i do kola, tak už se z toho asi úplně po…

        A u kola už mám vyměněný ráfek a budu kupovat novou vícekolečkovou kazetu a řetěz.

        Odpružená vidlice je trochu větší průvan v peněžence, tak ji prvně zkusím dát do pořádku. :-D

        0 0
    • novas752  

      Obávám se že tenhle krám nerozchodí ani Hudini. Zahoďto a dejbtam pevnou. Ušetří to asi kilo a půl hmotnosti a fungovat to bude stejně.

      0 0
      • MartinBS  

        Jaké jsou Tvé zkušenosti? Na základě čeho tak soudíš?

        Já sice nemám s vidlicemi zkušenosti žádné, ale většinou si s opravami věcí dokážu poradit.

        Na těch vidlicích odchází co?

        Já bych fakt rád využíval veškerý komfort, se kterým se to kolo narodilo. Takže to fakt chci zkusit opravit.

        Tu vidlici tam můžu nechat a jezdit tak, nebo se ji pokusím rozhýbat. I když nejsi první, kdo radí narvat tam pevnou. :-)

        0 0
        • novas752  

          Pokusit se to rozhýbat můžeš, to je pravda, nic tim nezkazíš.

          Problém je v tom, že tahle a další podobné (na levných kolech se to objevuje pod více značkama) se zrovna moc nehýbou ani nové. Místo kluzných pouzder kus plastové trubky, mizerné zatěsnění, s trochou štěstí mazané aspoň vazelínou. O nějaké citlivosti nemůže být řeč, ale těžké to je jak vidlice na sjezd…

          Jestli chceš komfort na zpevněných cestách apod., dej tam pevnou vidlici a nějaké tlustší kvalitnější pláště nafoukané nižšim tlakem. Otázkou je má li to vůbec smysl, podobně kvalitní jako vidlice bývá i zbytek osazení těhle kol.

          0 0
          • MartinBS  

            Prosím Tě, mám kolo Author Reflex, a řekl bych, že to není úplná sračka. :-)

            Je to crossové kolo, takže nějakou velkou citlivost nepotřebuju. A ono to ani teď není úplně zatuhlé.

            Ale 15 let se to neservisovalo, takže včera (nebo spíš před 10 lety) bylo pozdě.

            A určitě nechci pevnou vidlici a tlusté nebo podhuštění pláště, to kolo budu mít spíš na silnice.

            Většinou by ta vidlice byla uzamčená, jen občas bych využil jejích služeb. :-)

            0 0
            • konarider1  

              Jednoduše, prostě to vyhoď :)

              0 0
              • MartinBS  

                Ano, zajisté, pokud nepůjde opravit, koupím si novou a tuhle vyhodím. :-)

                0 0
            • va-bo  

              :-) zkus to rozebrat, jestli se ti podaří vyrobit speciální klíč, asi z kusu trubky. Vyhodit to můžeš vždycky.

              0 0
            • Velomiwookie  

              Novas ma pravdu… Proc se ptas, kdyz pak nechces slyset odpoved :) nic lepsiho pro to kolo, nez pevnou vidlici nevymyslis

              0 0
              • MartinBS  

                Promiň, ale tady se někdo brutálně plete, a já to nejsem.

                Já jsem se tu totiž nikoho neptal na názor na tu vidlici.

                Neptal jsem se, jestli ji mám vyhodit, nebo si ji mám nechat, jestli mám mít pevnou nebo odpruženou. Vidíš tu snad někde, že bych se na tohle ptal?

                Ptal jsem se akorát na metodu, jak ji můžu rozdělat.

                To, že tu lidi píšou svoje doporučení a osobní názory, je čistě jejich volba. Máme tu svobodu slova a já navíc věřím, že to opravdu všichni myslí se mnou dobře.

                Ale stejně tak je mojí svobodnou volbou, jestli jejich doporučení poslechnu, nebo si to přece jen zkusím opravit a budu s tím jezdit.

                Ale i tak díky za rady.

                0 0
                • va-bo  

                  Tak se nerozčiluj, pokud Ti někdo poradil, že se s tím nemáš trápit a raděj to vyměnit, mysleli to s Tebou dobře.

                  0 0
              • Jasam  

                Jenže dotaz zněl, jaký je postup rozborky / sborky a ne zda ji má vyhodit.

                0 0
            • novas752  

              Komu není radno…

              0 0
    • va-bo  

      Nikde tam neuváděj, jakej šestihran tam vevnitř je, 15, 16, 17 ???

      0 0
    • va-bo  

      Rozkres je tady: https://www.ivelo.cz/…-tr-pro-tnl/

      0 0
    • MartinBS  

      Všem, kteří mi radí, ať tu odpruženou vidlici vyhodím.

      Nechci se vás dotknout, ale opravdu si myslíte, že jste chytří? Jak vám funguje logické uvažování? Přijde mi, že celkem naprd.

      Momentálně mám kolo, které je pojízdné, akorát vidlice na něm moc nepruží a blokace nefunguje tak, jak má.

      Takže odpružení funguje i nefunguje. Tak nějak napůl. Ale kolo je pojízdné a kdybych nevěděl, co ta vidlice má dělat a ničemu nerozuměl, tak se tím netrápím a jezdím s tím v tom stavu, v jakém to je.

      Tak proč mi tu do psí ****** každý tak veledůležitě radí, ať to vyhodím? Může mi někdo vysvětlit, co mě nutí k tomu, abych to udělal?

      Jak jsem psal, chci se pokusit to opravit. Pokud se mi to podaří, vidlice by mohla být funkční, pokud ne, tak zůstane tak, jak je.

      Pokud se mi podaří opravit třeba jen blokaci, tak tu vidlici můžu mít klidně zavřenou furt a bude se chovat plus mínus jako pevná vidlice.

      A teď ať mi někdo z vás chytrých vysvětlí, proč bych si teda měl hned kupovat jinou vidlici.

      0 0
      • va-bo  

        Když nepruží, nepotřebuješ funkční zavírání. Pokud nefunguje patrona, stejně s tím nic nenaděláš.

        0 0
      • novas752  

        Když to píšou všichni, že by na té myšlence asi fakt něco mohlo být?

        Baví-li tě vozit kilo a půl hmotnosti zcela zbytečně navíc, pak prosím, výměna vidlice je nesmysl.

        0 0
        • va-bo  

          Možná to má jenom zatuhlý, když tam nacáká olej nebo WD, tak se to třeba rozhejbe. A nebo taky ne… :-)

          0 0
    • va-bo  

      U těhle vidlic tam vždycky nateče voda a pak vnitřní nohy zareznou ve futrech. Zkusil bych to promazat z venku. A nebo je v pr.. patrona a je to furt zamčený.

      0 0
    • MartinBS  

      Ale tady jde o to, že já prostě nemám teď rozpočet na to, abych kupoval novou vidlici.

      A nic mě nenutí ji měnit.

      Takže pokud ji opravím, tak budu rád, pokud ne, tak s ní budu moct ještě nějakou dobu lítat dál.

      Proto nevidím smysl toho, abych se nechal někým přesvědčit k tomu, abych hned teď kupoval něco, na co ani zrovna nemám v rozpočtu prostředky.

      Nestojím před problematikou pojízdnosti kola, kolo je pojízdné. Je tu ale šance ho vylepšit, opravit. Proto se pokusím.

      A teprve až bych neuspěl, budu stát před otázkou, co s tím dál.

      Doufám, že už si rozumíme.

      Na svoji otázku jsem odpověď dostal, takže některý víkend se můžu pustit do opravy. :-)

      Děkuju.

      0 0
      • va-bo  

        Zkus to nejdříve promazat zvenku olejem nebo WD40 kolem vnitřních noh aby to zateklo dovnitř a nechat přes noc a pak to rozchodit. Třeba to pomůže.

        0 0
        • novas752  

          Nepomůže. Když už to zkoušet tak to rozdělat, zhodnotit v jakym je to stavu (jestli to třeba neni vyrezlý = neopravitelný), vyčistit a namazat zevnitř.

          0 0
      • Jasam  

        Držím palec.

        0 0
        • MartinBS  

          Moc díky. ;-)

          O víkendu jsem s kolem jel a celkem to pruží, není to tak hrozné.

          Dám když tak vědět, až budu mít nějaké novinky.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.