Rst first 29 trl 2013 - nefunguje lockout po údržbě

12 nepřečtených
  • FeroLF

    Zdravím, robil som bežnú údržbu vidlice rst first 29 (2013) a po zložení nefunguje lockout, predtým fungoval bez problémov.

    Kde môže byť problém?

    0 0
    • PENE  

      Takhle to nepujde, admin ti to zase smaze ;).

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Stalo se mi nedávno totéž, na jiné vidlici, problém byl v malém množství tlumičového oleje nad pístkem. Přestože jsem tam na nic nesahal a neměl to rozebrané. Pak jsem si celé zamykání vyndal, tvářilo se, že funguje, ale po namontování zpátky houbeles a houby houbičky, zlatá rybko. Po doplnění oleje to zase začalo fungovat.

      0 0
      • pavelxy  

        Myslíš jako málo oleje v olejové patroně?

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Nevím, nejsem odborník. Do mé vidlice patří olej dolů do nohou a ještě trocha jiného nahoru do tlumící patrony.

          0 0
        • šlapatko  

          Ahoj mrkni na video a pochopíš. https://www.youtube.com/watch?…

          Rozeber zamykání, vyšroubuj tlumení z vrchu. Není potřeba stahovat vnější nohy.

          Lehce zapracuj s vidlicí a následovně změř hladinu oleje ve vidlici. Pro měření použij svinovací metr, nebo špejli.

          Změř tlumení vytažené s vidlice. Podle naměřeného rozměru dolej olej.

          Příklad: Tlumení měří 120mm, hladina oleje ve vidlici je 130mm. Doleju tak aby hladina oleje byla 110mm. Doleju 20mm.

          Spodek tlumící jednotky musí být zakrytý olejem. Málo oleje a vidlice nezamyká. Naopak moc oleje může tlumení škodit.

          Snad je to pochopitelné.

          Popřípadě dej vidlici do servisu. Ideální je vidlici rozebrat alespoň jednou za rok, při pohodovém ježdění. Po bahenní lázni klidně obtýden :-)

          0 0
          • FeroLF  

            Diky za návod.

            Ale schvalne som neriešil olejovú ani vzduchovu patronu. Iba som vytiahol nohy očistil namazal a zložil. Aj tak bude problém v tom oleji?

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Áno, aj tak.

              Prostě ten olej se časem vytratí nebo degraduje, proto je potřeba jej v lepším případě dolít a v ideálním vylít a vyměnit předepsanou specifikací a množstvím.

              Taková „základní údržba“ jako vytáhnout, očistit, namazat a složit je, podle mě, u alespoň trochu funkčních vidlic k ničemu. Minimálně to chce vždycky posoudit stav olejových náplní a stíráků a potřebné díly vyměnit.

              0 0
              • FeroLF  

                Ok tak na to vlitnu o víkendu.

                Náhodou nejaká rada ohľadne viskozity? S vazelinami od motorex som spokojný, bude dobrý aj olej?

                Diky

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Specifikace musí být v návodu výrobce. Je vhodné se jí držet. Do mých vidlic jiného výrobce je to třeba 10WT, používám z produkce RockShox, taková řídká vodička. Motorex byl ve zbytečně velkých baleních.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    P.S. Podle všeho tam asi máš dát olej SAE 5W.

                    0 0
                    • šlapatko  

                      Ahoj, dej tam 5W. Ideálně RS. Do SR Epicon se dával 10W, jak je to nyní netuším. Vozil jsem i 5w a pohoda.

                      S olejem je to jak píše Krab. Vyměň jej a uvidíš. Při rozborce je ideální namazat gumové O kroužky silikonovou vazelínou. Olej doplníš a vidlice by měla dále zamykat. Jestli se olej vytrácí, stačí přetěsnit spodek tlumení.

                      Je to běžná údržba. V domácích podmínkách koupím servisní sadu na vidlici + olej a silikonovou vazelínu.

                      Roční servis vidlice za 600kč. Většinou měním jen olej. To máme roční servis do kyla.

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.