TruVativ Stylo 2009 - OCT 3,3 - A3 - Race - atd.

51 nepřečtených
  • Hynas

    Přátelé, kamarádi…máte někdo na svém kole styla 09? Prosím o zkušenosti (případně o foto)…vzhled, funkce, váha, odolnost převodníků Tungsten, odolnost klik proti odření…atd. atd. atd. Díky.

    0 0
    • tibro  

      Pripajam sa k dotazu. Tiez by som rad vedel co znamena to OCT, dute kluky? Uspora vahy oproti povodnym klukam je cca 60g. Stoji to za rozdiel v cene?

      0 0
    • Zerocool  

      něco tady http://forums.mtbr.com/showthread.php?… vypadají dobře:)

      0 0
      • Hynas  

        Chci nahradit na HiFi současné LX, které se mi nelíbí…a styla 07 jsem měl na sugaru…OCT stojí na českém trhu cca 5300,–-, model bez OCT cca 2600–2900 a zajímá mě, jestli těch (mimojiné) rozdílných 60 gramů za ty peníze stojí…vzhledově se mi líbí oboje (černá klika, šedé tungsten převodníky).

        0 0
        • kubad  

          pokud nespěcháš vydrž do jary ceny spadnou – podle mě se hodně přiblíží ceně aktuálního modelu :-)

          0 0
          • Pavel100  

            záleží které ceny spadnou:-) ty nadhodnocené určitě ale ty nízké nespadnou naopak narostou.

            0 0
            • kubad  

              pokud se nic nezmění u výrobců ohledně OEM dílů tak těžko ceny porostou,

               
              0 0
              • Pavel100  

                porostou výrobní ceny a to se projeví v dalším řetězci + změna kurzu…už na podzim se řešilo kteří výrobci kol podraží modely 2009 a kdy (jestli hned nebo až po předobjednávkách)

                0 0
                • Zerocool  

                  díváš se na tom jenom jedním směrem, firmy si nebudou moci dovolit zvyšovat ceny, ale naopak snižovat, protože se rapidně snižuje kupní síla a ochota nakupovat nové věci, to znamená, že buď zatraktivníš cenu a prodáš nebo ji (jak říkáš ty) zvýšíš, a za rok vyhlašuješ bankrot a propouštíš lidi…

                  0 0
                  • Rakosnik  

                    Na druhou stranu tvůj model je ideální cesta k deflaci, což taky není zcela ideální:)

                    0 0
                  • Pavel100  

                    težko to budou dlouhodobě dotovat, takže buď zvednou ceny a lidi to koupí a nebo ukončí výrobu…nemůžeš pořád jenom slevňovat

                    0 0
                • kubad  

                  nechtěl sem řešit ceny komplexně – to poznámkou nahoře sem myslel konkrétně jen tyto jedny kliky, které sou zatím drahé protože ještě nejsou na trhu OEM verze.

                   
                  0 0
          • Hynas  

            Díky za radu…:o) Počkám, uvidím…pravdu máš.

            0 0
    • Zerocool  

      hodím to sem, zdá se mi, že nějak rychle odcházejí ložiska, teď cca 500km a znatelná vůle, v manuálu http://www.sram.com/…-003-000.pdf píšou na každou stranu jednu podložku. Kdybych dal ale na stranu bez převodníků dvě, nedocílil bych menšího tlaku na ložiska a tím prodloužil jejich životnost??

      0 0
      • roud  

        Ten tlak se nezmění ať dáš jednu nebo dvě podložky…

        0 0
      • kubad  

        ne právě naopak, navíc bys asi ani neotočil klikama :-(

        0 0
        • Zerocool  

          a další problém začíná v tom, že když občas (1–2× za závod) přeřadím z velké na střední, tak se úplně napne přehazovačka nejde točit:(, že by se chytal řetěz? loni střední placka už měněná, velká původní…

          0 0
      • chodec  

        nedocílil. zkus se zamyslet jak GXP systém funguje – ty podložky jsou tam jen pro udržení standardní šířky uložení, na kterou je to složení konstruované (73mm) Dvě podložky na jedné straně by ti jen posunuly celé složení ke straně ale na jeho namáhání by neměly žádný vliv.

        Pokud máš vůli po 500 km, tak nejpravděpodobnější příčina je, že si ti sedlo uložení té přitahované kliky na té duté ose. Ideální postup je vzít tu 8 nebo 10 nebo kolik to je (z hlavy teď nevím) imbus, vytočit tu kliku ven, zkontrolovat, že je jsou ty zuby na ose namaštěné a není na nich bordel nebo grot a pak znovu nandat a dotáhnout co rukou zvládneš (prostě dokud vůle nezmizí).

        Jediná alternativa je opravdu nějaké kazové ložisko, které by mělo vůli samo o sobě nebo nějaká neshoda ve výrovní toleranci průměru ložiska a osy – ale to by buď takhle vypadalo od úplného začátku (ty tolerance) nebo v případě kazového ložiska je to zase o dost méně pravděpodobné při tomhle nájezdu než varianta s posedaným uložením kliky.

        Prostě se neboj za ten imbus vzít.

        GXP mám několikáté v řadě (druhé kliky na tomhle systému a několik měněných středů). Na aktuálním GXP složení mám teď přes 4000 km a i když už nejde úplně do hladka, tak vůle se zatím nekoná. Některé GXP složení jsem zničil i dřív, ale vždy to bylo min několik tisíc km a vždy odešla kvůli tomu, že jsem nějak dostal vodu do ložisek asi při ježdění nebo očistě, a ta pak přirez a pod, ale vůle jsem na nich nevyjezdil.

        0 0
        • Zerocool  

          Díky za radu vyzkouším, jinak vždy dotahuju úplně na krev…, ložiska jsou originál, celý domek GXP

          0 0
        • Zerocool  

          jo ještě jedna věc ta středová osa. kterou mám teď byla sundaná ze silníčních klik, jinak může se tam dát třeba co dělá BBB nebo A2Z prostě ne truvativ??

          0 0
          • kubad  

            pokud je na truvativ tak může, jinak ty osa na silnici jsou stejná rozdíl je jen v délce toho plastového krytu mezi domečky

            0 0
          • Pebe  

            jak píše Kubad, rozdíl je „pouze“ v té plastové trubičce, silniční středy jsou všechny 68mm, bajkové pak 73mm. Takže ti ta středová trubička nedoléhá na obou stranách, netěsní jak by měla a pokud v těch 500km bylo i něco vodnatějšího, klidně ta ložiska můžou být KO.

            0 0
            • Zerocool  

              aha, dal jsem tam tu silniční tubu, takže to může být tím…rozeberu a uvidím…díky za podněty

              0 0
              • Jenda  

                kazdopadne v sobotu jsem montoval Stinga a vypada to oproti Truvativu tak nejak lip – mely by jit vymenit samotny loziska, napr za keramicky (jestli to ma smysl?)

                0 0
                • jIrI___  

                  Pořád mi nějak uchází smysl keramických ložisek v cyklistice. Co vím, tak mají větší odolnost proti vysokým teplotám a líp se v nich chovají, menší zahřívání při velkých otáčkách (v řádech tisíců) a určité druhy keramiky jsou samomazné. Snad všechny vlastnosti, kromě té samomazací schopnosti keramiky (nevím jestli se u takhle relativně levných ložisek používá), mi přijdou v cyklistice naprosto nevyužité.

                  0 0
                  • kubad  

                    všechno co má menší tření tzn. kolo líp pojede má smysl

                    jiná věc je poměr k ceně

                    0 0
                • roud  

                  nevidim smysl kupovat ložiska za cenu dvou novejch středů…

                  0 0
                  • Jenda  

                    no popravde ja taky ne:-) ale treba pujde sehnat samotny loziska za normalni peniz – me se principialne prici menit celej stred kdyz jsou v hajzlu jen loziska.

                    0 0
                    • chodec  

                      teoreticky pravda, prakticky tam kromě ložisek už nic není – PE plastová trubička v ceně pár haléřů, 2×O kroužek v ceně pár haléřů a 2× hliníkovej domeček pro ložisko v cěně pár Kč. Ušetříš za domek a přiděláš si práci s přelisováváním ložisek, která při tom ještě můžeš pomrvit pokud nemáš pořádné nářadí.

                      Jedinou výhodou výměny samotných ložisek by byla cena (pokud by byla výrazně nižší než bohatýrsky naceněný střed – v poměru k výrovním nákladům). Bohužel, co jsem koukal, tak ta ložiska jsou rozměrově dost neběžná, dělají se víceméně snad právě jen pro cyklisty a nejsou ve srovnání s jinými průmysly moc levná ani v kovu natož v keramice. Něco se ušetřit dá, ale zase s tím budeš mít práci (tedy alespoň v domečcích od Truvativu – toho Stinga vidím popravdě poprvé – možná má nějaký geniálně jednoduchý způsob výměny namísto vyrážení a přelisovávání.

                      0 0
                      • Jenda  

                        mam dojem ze v tom Stingu jsou stejny loziska jako do hlavovyho slozeni – popravde jsem to moc nezkoumal

                        0 0
                        • chodec  

                          nevím, tahle souvislost mě nikdy nenapadla, ale asi to tak nebude byť to nemám nijak podrobně zjištěné. Už jen průměr vnější trubky vidle, co jde skrz hlavko má 28,58 mm viz třeba

                          http://www.sram.com/…docs/Pike%20(MY2009)%20-%20User%20Spec­s%20and%20Stan­dards.pdf

                          zatímco vnější průměr duté osy klik má u Truvativu tuším 25 a 24 mm nebo tak něco.

                          Ložiska v hlavku jsou konstruovaná různě, ale většinou počítají hlavně s axiální nebo s diagonální zátěží spíše než s čistě radiální jako u ložisek středů. Obávám se, že to by nefungovalo.

                          0 0
                        • kubad  

                          myslím že ložiska tam budou naprosto stejné jak všude jinde – určitě né jak v hlavovém složení

                          0 0
            • Zerocool  

              pozná někdo z popisu, jestli jde o silniční nebo mtb?? prodavač taky zjevně nevěděl na co se ptám:( http://www.kupkolo.cz/…am_3630.html 

              0 0
              • kubad  

                pokud sou tam vymezovací podložky měla by to být MTB

                silniční je vždy bez podložek

                0 0
    • Zerocool  

      zdravím radu starších:) nějak mi to hlava nebere, vyměnil jsem prostřední placku, původní FSA, nová FSA, nic jiného jsem neseřizoval ani neměnil, a začlo to dělat to, že když jedu velká a sedmý (největší) pastorek vzadu a chci shodit na střední pilu, tak řetěz prostě spadne jakoby o něco níž a ne na zuby a tím se kliky protočí naprázdno, když je tam ale střední a přeřazuju postupně až na 9-tý pastorek, tak v klidu, je pravda, že je řetěz zkřížený dost,

      otázka, může být ta nová prostřední pila jiná, respektive dosedací plochy užší a tím je blíž k velké pile a tím se více kříží řetěz?? napadá vás něco?? dát podložku pod kazetu, ale jak píšu všechno je stejně…

      Dííík.

       
      0 0
      • Zerocool  

        UP… nikoho nic nenapadá? pomohly by třeba podložky mezi převodníky??

        0 0
        • Hynas  

          Demontovat, vyhodit, nasadit shimano, jezdit, nestěžovat. :o)

          0 0
          • Zerocool  

            Tak to ti teda děkuji:) ne vážně nenapadá nic??

            0 0
            • Hynas  

              A nedal jsi tu prostřední placku opačně? Jakože původní levou stranu na pravou a naopak? ;o) Ani bych se nedivil…

              0 0
              • Zerocool  

                tak to by ses divit měl:), vždyť to ani nejde, jsou tam takové výstupky, které zapadají, naopak by to nešlo:) v tom to nebude…

                0 0
                • Zerocool  

                  může to být výměnou těch šroubů?? protože jsem to rozebral, šrouby otočil a zdá se to být ok, navíc jeden byl v polovine prasklý, takže mi teď jeden chybí…:(

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    tobě chybí jeden šroub a divíš se že jsi ohnul pilu?:-D:-D:-D:-D:-D

                    0 0
                    • Evilcleaner  

                      sry… trochu neumím číst… jsem si thread spletl s tím kde někdo ohnul pilu na nových fsa.

                      nicméně ten šroub bych co nejdříve doplnil (!!!)  no a seřídil přesmyk… pokud se na to necítíš tak servis.

                      0 0
    • Kamikaze 591  

      Chci se zeptat, jak je to s kompatibilitou středů HT II u klik shimano a klik třeba truvativ stylo oct? Je to vzájemně kompatibilní?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.