• BikerMarius

    Byl jsem v ustecký ložiskárně a tam mi řekli že je to atyp:-(( už ste ho někdo měnil nebo sehnal?? vnější průměr 37mm vnitřní 24mm.

    0 0
    • wda  

      Chtěl jsem kupovat Firexy a jen kvůli výdrži a „nesehnatelnosti“ ložisek mi to mechanik vymluvil.Opravdu se to nedá sehnat a je to schválně atyp. Nevim na co si hrajou… :(

      0 0
      • navikin  

        Pokud píšete o ložiskách osy klik GXP, tak já jsem bohužel zjistil vakl, druhý den objednal (KOLOKRÁM) a další den (dneska) přišly. Bohužel jsem dopoledne nebyl doma a tak jdu večer na poštu. Takže nesehnatelnost? je aktuálně dobře sehnatelná :<), jinak životnost mne také neuchvátila. Ale to se u tohoto typu umístění ložisek na MTB provozovaném v drsné české přírodě :<) asi tak trochu dá očekávat.

        0 0
        • Daf  

          Nesel vy vakl vyresit nejakou tenkou podlozkou pod kliku? Tak aby se trochu stahla loziska. U klik, kde je leva klika stazena dvema srouby to jde pritahnout podobne jako ahead.

          0 0
          • revish  

            u tohodle to nejde, je to jinak udelane, pokud je vule v lozisku tak ta podlozka nepomuze, pac truvativy jsou narazene k lozisku nadoraz., myslim tu levou kliku, u prave je mezerka od kliky k lozisku, ale ta osa je tam sirsi

            0 0
            • rasto1  

              Ja mam doma 3 stredy howitzer team 1 ma riadnu volu uz po namontovani 2 ma volu cca po 500 km 3 je zatial asi v poriadku a este bracho vlastne mal jeden pokazeny howitzer xr na novom biku vdaka ktoremu si znicil aj kluky (ta isis oska bola nejaka moc uzka takze sa kluky krasne vyzvachlali) Co vam z toho vychadza?

              0 0
            • Daf  

              No asi ti uplne nerozumim. Ja vim ze u tech truvativu je klika dorazena napevno, ale ta podlozka by umoznila ze strany trocu vic pritahnout loziska. Stacila by podlozka jen z jedne strany. Proste aby se povedlo pritazenim lehce vyosit vnitrni krouzek loziska a tim vymezit vuli.

              0 0
              • revish  

                jj, takhle by to mozna slo, podobne (jen utahovanim sroubu)se da vyresit mala vule u mavicu, tam se to taky vyosi, je to vsak docasne reseni. navic u truvativu by ta podlozka musela byt hodne tenka, jinak by ti zas nesedla klika na drazkovani v ose a mohla by se povolovat a nebo uplne znicit, podle mne je nejlepsi koupit novy stred.

                0 0
                • Daf  

                  No ja bych prave ani nerek, ze to je docasne reseni. Uz prave protoze na Crossmaxech mam najeto 50000km s puvodnimi lozisky. Nevim teda jeste jak je to s kompatibilitou stredu ale pokud by na Truvativy pasoval stred Shimano, kde se daji menit loziska, tak by to do budoucna nemusela byt spatna investice. Ale nejdriv bych zkusil nekde sehnat podlozku ;)

                  0 0
                  • revish  

                    to docasne by to mohlo byt u toho truvativu, napsal jsem to tak blbe, ze to vyznelo k tem mavicum.

                    0 0
          • Stancek  

            Zkus vyhodit ten gumovej Okrouzek vlevo a dat tam tensi, koupenej nekde v zelezarstvi. Ja tim vakl zmensil dost podstatne. Ale faakt to bude jenom kratkodoby… vymena me nemine.

            0 0
          • petr111  

            Takzvaný ,, valk,, lze u této osy vyřešit relativně jednoduše stylem ,, mavic,, a to takto :

            Rozeber osu ,oddělej prachovku z vnitřní strany ložisek , vyper a namaž vazelínou obě ložiska,prachovky zpět.Pravá miska do rámu, a teď ten fígl : NEPOUŽIJEŠ VNĚJŠÍ PLÁŠ OSY , natři levou misku Loctitem nebo podobným lepidlem na zajištění závitů( aby se později miska nepovolovala ) našroubuj levou misku do rámu a jemně utahuj tak dlouho až vakl zmizí a osa se ještě točí lehce,nejlépe to jde s nasazeným převodníkem . Hotovo,za 15 minut ušetřených 500 kč.

            Toto má ale smysl jen u osy kde ložiska nejsou KO.

            0 0
          • petr111  

            Takzvaný ,, valk,, lze u této osy vyřešit relativně jednoduše stylem ,, mavic,, a to takto :

            Rozeber osu ,oddělej prachovku z vnitřní strany ložisek , vyper a namaž vazelínou obě ložiska,prachovky zpět.Pravá miska do rámu, a teď ten fígl : NEPOUŽIJEŠ VNĚJŠÍ PLÁŠ OSY , natři levou misku Loctitem nebo podobným lepidlem na zajištění závitů( aby se později miska nepovolovala ) našroubuj levou misku do rámu a jemně utahuj tak dlouho až vakl zmizí a osa se ještě točí lehce,nejlépe to jde s nasazeným převodníkem . Hotovo,za 15 minut ušetřených 500 kč.

            Toto má ale smysl jen u osy kde ložiska nejsou KO.

            0 0
        • BikerMarius  

          No mně to ložisko začalo zlobit po 8000kilometrech to považuju celkem za dobrej výkon ještě by to tak jeden dva vydržel než by ta vůle bude veliká.

          0 0
    • chodec  

      Samotná ložiska jsou prakticky k nesehnání. Jdou ale kupovat celé nové domečky s ložisky od Truvativu – alespoň u toho máš čerstvé prachovky, které se dokáží docela užíváním poničit.

      Jinak já už mám druhá. První mi vydržela cca 2000 km – na druhých mám najeto již skoro to samé – už také nejsou optimální, ale starám se o ně trochu lépe než o ta prvá, a tak zatím jakštakš drží.

      Zase se mi na nich líbí snadná výměna – celý střed se vším všudy (vyndáním a nandáním klik je prohozenej za cca 5 minut). Potřebuju k tomu jeden 8 imbus a standardní domečkovej klíč.

      0 0
      • revish  

        ka mam na svych fitexech GXP nalitano asi 1500 km, zatim jsou bez problemu, jen mam uz od novoty mirne krivou nejvetsi placku, jinak v pohode bez vaklu a bez krupani ci praskani

        0 0
      • navikin  

        Tak to já na nich mám asi 4000km+/-

        0 0
      • ota  

        včera jsem si u Styl taky vyhrál (dhnutí ložisek) a zjistil levé ložisko koupající se ve vodě,zřejmě z vnější strany,moc si to neumím vysvětlit.čekal jsem že se na ložisku dočtu rozměry, ale nejsou tam, stejně prý to sehnat nejde.zatím jsem  z ložiska sundal plast. krytky kuliček, vymyl ředidlem ,natlačil vazelínu, dal krytky zpět, grafit. vazelínou zapatlal vše okolo a ještě chvilku pojezdím než ložisko umře.Vprav vše OK. myslím si nebýt té vody jelo by to v pohodě.Pravému ložisku jsem nakouknul taky na kuličky a vazelína ještě ani není příliš špinavá- 3000 km

        0 0
    • antuch  

      mne vydržely ložiska na GXP 4 roky a 16000km… Bylo to ale o tom, že jednou za čas sem demontoval prachovky i z ložisek, prolil to techničákem a narval tam vazelínu…kolo sem nikdy neštřil, střed měl za sebou velký Sudety a jízdu v zimě i vlétě. Letos už bohužel dosloužil, tak sem teď pořídil kliky XT 06, tak sem zvědavej, co to vydrží:-)

      0 0
      • k-e-j-m-l1  

        Dneska jsem sundal kliky a osu, abych vše očistil a promazal. Chtěl bych dát do ložisek novou vazelínu a tak se chci zeptat, jak nejlépe sundat prachovky, abych je neponičil? Především mi jde o tu s kovovým kroužkem na straně bez převodníku.

        0 0
        • Jenda  

          normalne to vydloubni od stredu sroubovakem, neni na ni moc co znicit

          0 0
        • kubad  

          sundat pracovku z ložiska sice můžeš, ale v podstatě to nic neřeší, bordel tam zůstane pořád. musel bys ložisko proprat a znovu namazat, ale protože prachovky při sundávání stejně načneš tak že už nebudou nikdy těsnit jak mají – zbytečná práce.

          0 0
          • Jenda  

            no podle dotazu (a fota) se spis ptal na vyndani krytky samotnyho loziska.

            Jinak jsem prachovku na lozisku dloubal nekolikrat a zadnej problem. Narval jsem tam vazeliny ce se veslo a stred mi vydrzel vzdy asi 5 kkm a to me vetsina veci odchazi pomerne brzo.

            0 0
            • kubad  

              Kdyz to kozisko omazes vazelinou zvenku tak bude vysledek stejny, jediny podstatny rozdil ze neposkodis bezkontaktni krytku a vyrazne nezvysis treni.

              Ale chce to hned na novem stredu jak se dostane bordel dovnitr loziska uz tomu nepomuzes.

              0 0
            • k-e-j-m-l1  

              jj, myslím ty krytky, co jsou na fotce, rozdělávám to prvně, takže nevím co na mě vykoukne z pod krytky, myslel jsem, že pod ní jsou už normálně kuličky

              0 0
              • kubad  

                Pod tim plastem je lozisko s dalsi krytkou :-)

                0 0
                • k-e-j-m-l1  

                  tak to asi sundám jen tu krytku, namažu to pod ní, jak je to v návodu pro montáž a do ložiska se asi radši vrtat nebudu

                  0 0
                  • k-e-j-m-l1  

                    Sundal jsem dneska ty krytky a na straně převodníků byla pod krytkou pěkně čistá vazelína, ale na druhé straně byla černá jak bota, tak jsem zatočil s ložiskem a to se bohužel už trošku přidírá, nemá tak hladký chod jako to druhé.

                    No řekl jsem si teda: „Hochu, tak tady už není co zkazit!“ a vyloupl jsem i prachovku ložiska s tím plastovým kroužkem, co drží kuličky od sebe. Ložisko vypláchnu a znova namažu. Uvidí se, jak dlouho ještě vydrží, ale výměna mě tenhle rok asi nemine.

                    0 0
                    • ota  

                      já tohle dělal loni, krytce ložiska se nic nestalo, pěkně šla srovnat zpět, bez poškození.Taky bylo to jedno ložisko čisté a druhé špinavé.Vyčištěno, vazelína a jede dál.Zatím.

                      0 0
                    • Honza321  

                      Sundám krytky s nápisem GXP, sundám prachovky ložisek…pokud je ložisko čisté jenom přidám čistou vazelínu (ta přebytečná se vytlačí ven) a když je ložisko špinavé, tak proprat a dát novou vazelínu. Jestli to nemá úplně hladký chod vůbec neřeš, dokud se točí a nemá vůli tak ho nemá smysl měnit:-)

                      0 0
                      • k-e-j-m-l1  

                        Po vypláchnutí a promazání už chodilo líp a je zase zpátky na kole. Výměnu jsem neplánoval hned, ale tak jak píšeš, dokud se to točí a je bez vůle, tak ho tam nechám.

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.