Trekové/krossové kolo, cena 18-21tis

14 nepřečtených
  • Whispere

    Zdravím cyklisti,

    po 8 letech jsem se rozhodl opustit mazlíka, který už kilometrově objel zeměkouli, a vybrat si jeho nástupce mazlíka 2.

    Stanovil jsem si pro to rozpočet cca 18 – 21tis. vč. DPH a chci za to trekové/krossové kolo (dosud jsem měl zato, že je to to samé, ale když jsem se díval po trekovém kole, tak mi přijde, že je to takový s*áč do města, zatímco krossové je prostě kompromis mezi horským kolem a silničkou – pokud tomu tak je, pak hledám jen KROSSOVÉ).

    Pročítal jsem zde diskuze a nechci aby se to tu zvrtlo v diskuzi horák vs. krossové. Chci krossové a z toho neuhnu. Horák je pro mé potřeby zbytečný a silnička zase omezující. Předem děkuji za pochopení.

    No a teď k věci – přestože mám za poslední roky nájezd 8 – 12 000 km, tak nemám žádný přehled o kolech a novinkách za poslední roky. Vždy když se na mazlíkovi pokazilo, tak jsem si sám opravil/vyměnil. Najednou předemnou stojí kompletní obměna a proto jsem se chtěl poradit ještě s někým, kdo nejenom jezdí, ale zajímá se o to víc.

    Byl jsem se podívat v několika cyklo prodejnách, nakonec mě v jedné zaujalo kolo „na míru“, po delším zkoušení jsem se předem rozhodl pro tohle: http://www.profilshop.cz/…tor/cross28/?…

    S tím, že:

    velikost kola 28"

    rám 19"

    brzdy klasické Včkové

    nášlapné pedály

    vidlice vzduchová

    řazení 3×10 (spokojil bych se i s řešením z pionýra, 99% tras tahám na nejtěžší)

    Mé rozměry:

    váha: 73 kg

    výška: 173 cm

    Doufám, že jsem napsal vše podstatné. Rád bych od vás slyšel váš názor, případně doporučení na alternativy.

    Děkuji za rady,

    Otakar

    • Vel  

      buď něco od mrx/scud, tam si to můžeš nakonfigurovat i sám, viz to co máš v odkazu

      nebo zkus např specialized crosstrail comp disc nebo elite disc. jezdí docela dobře.

      Je to ale na kotoučových brzdách.

      • Whispere  

        Líbí se mi právě rámy od MRX, mají tmelené sváry a vypadá to nádherně.

    • Erknold  

      píšou zavolat :) http://pcshop.pells.cz/…_d35459.html

    • Val  

      Mimochodem 19" je docela dost na 173cm, ale najezdino mas dost, tak snad vis co chces, ale pokud ne tak bych ti doporucil zkusit i mensi velikost.

      • Whispere  

        No, právě jsem 17" zkoušel a přišlo mi to malé, jak kdybych jel na dětském kole. I servisák říkal, že to je malé. Taky instinktivně šahal po 17" a až pak jsme zkoušeli 19". Ono asi budu mít o pár cenťáků víc než 173 cm. Musím se změřit.

        Otázkou je, jestli ty rámy nemají číslování jako u bot, tj. každý výrobce to čísluje jinak.

    • jiri1975  

      Čau každopádně já mám 174 cm a jezdil jsem i 19" rám. Byl to tenkrát KTM LIVE SPRINT a řešil jsem to hodně krátkým představcem asi 8cm a sedlo dost dopředu a dneska jezdím 17" rám a je to mnohem lepší mám ho v profilu.

      Jezdit se dá na obou ale 17 nebo 16,5"( Apache Wakan mám ho moje žena) pro tebe bude mnohem lepší volba.

      • Whispere  

        Právě jsem prvně zkoušel 17" rám, ale přišlo mi to už moc malé. Na stránkách Profilshop.cz mají i tabulku velikostí a ta 17" je od 163 cm a 19" od 177 cm. Navíc asi mám víc než 173 cm, ale dlouho jsme se neměřil.

        • scalar  

          Cross má jinou geometrii než horské kolo, u crossu by Ti kolem těch 173 – 175 cm ten 19" rám mohl sedět. Tabulky na profilshopu jsou zcestné, nezohledňují právě jinou geometrii MTB a crossových rámů, jsou pro všechny stejné. Já mám třeba u MRX cross 21" a MTB 19".

        • Erknold  

          koukal jsem doma na to, já při svých 178 cm sedlám rám MRX 20´´. Přítelkyně, která má nějakých 168 jezdí MRX 17´´ a ten je fakt malinkatý. Do toho 17 už dáš prakticky jen ty nejmenší rámové brašny.

          • Whispere  

            Jj, to máš pravdu. 17" mi přišla malá. Byť mě zde Val celkem rozhodil, děkuji za info :-)

    • Pán z Dubu  

      Máš dost jasnou představu – nuda. Kdybys byl více postižen B-F nákazou, kladl by sis otázky: Je pro mne nezbytná těžká odpružená vidle? Co takhle vyzkoušet nějaká gravel či endurance kola, která mají prostupnost nějakým terénkem, obdobně jako cyklokrosky?

      Co takhle bezdušové pneu? Např.: http://www.schwalbe.com/…e-g-one.html – líp to jede a tmel zacelí průpichy. Tzn. pořídit tomu určené ráfky.

      Na svou váhu a ráfkový brzdy nepotřebuju přece v předním kole 32 3× křížených drátů….

      • Whispere  

        Máš zajímavé úvahy, ale nechci zbytečně investovat do kola, abych se pak musel bát, zda mi jej nějaký nenechavka neštípne, zatímco si po cestě skočím do krámku pro vodu. Přecijen ztráta 20k bolí méně než 60k.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.