• honza246

    Rád bych si pořídil trekové kolo a potřeboval bych poradit model kola, ideálně 2020 rok ( kvůli nižší ceně) apod.

    Jelikož se příliš nevyznám v specifikacích jízdních kol, zasílám mé specifikace/po­žadavky:

    Jízda na kole týdně (nájezd cca 200 km/ týden)

    Cena kolem 20 tis. Kč, záleží na doporučení.

    Idea je i např. vzít si na 1, 2 měsíce a jet na kole třeba do Rumunska (dlouhý cyklovýlet, dovolená).

    • milan.v  

      A hledal jsi tu?

    • Šaffy  

      To by chtělo oceláka, jestli plánuješ na 1–2 měsíce vypadnout pryč.

    • Tomas_82  

      S takovým nájezdem už bych si trochu připlatil. A ačkoli nejsem zastánce gravelu, v tomto případě bych ho docela doporučil.

    • jirkous3  

      200 km za týden, dva měsíce, to je cca do 2000 km. To zvládne každé kolo v této kategorii. Mnohem důležitější pro tebe bude aby ti dobře sedělo velikostně než jaké bude mít komponenty. Sebelepší přehazka nepomůže, když tě na něm budou bolet záda. Doporučuji si počkat až se otevřou obchody, kolo si půjčit a pořádně se na něm napřed projet. Většinou to kolo nekoupíš tak levně jako přes net, ale pokud vybereš dobrý obchod, tak ti poradí, pomohou, případně vymění věci podle tvých představ. O servisu nemluvě.

    • Prazak0  

      Krosová kola (trekové se říkalo před 20 lety, dnes se říká krosové, pokud nemá blatníky atd.) jsou asi nejlevnější, tj. jde sehnat nejlépe vybavené za stejné peníze. Já osobně bych třeba radši kolo bez přední odpružené vidlice. Taková treková kola bývala dříve, někdy kolem r. 2000 se na ně začala dávat hromadně odpružená vidlice. Což je váha navíc, pohlcuje to energii, i když zas je pohodlnější.

      Pro větší ježdění, tj. 200km/týden bych asi pořídil gravel kolo. Za 20 t. třeba Kona Rove, na Alze měli za necelých 20 t. Vybavené možná trochu méně než stejný kros, ale i tak to bude rychlejší. Čistě pro expediční účely bych pořídil asi kolo Kolos. Na stejném rámu dělají buď jako expediční trekové/krosové kolo, nebo jako gravel. Rám je stejný, ocelový, stojí o něco více. Má delší zadní stavbu, takže asi bude pomalejší než Kona Rove.

      Krosová kola staví třeba scalar, myslím že postaví slušně vybavené za lepší cenu než hotová kola. Hlavně ty komponenty si lze domluvit asi předem. Pár kol jsem viděl a řekl bych, že jeho nabídka je slušná.

      Velikosti bych se nebál. Pokud nějaké kolo máš a jezdíš, tak to lze porovnat. Kolo s podobnou geometrií bude sedět, bude-li odpvoídající velikost. Prostě porovnat míry rámu a sedět to bude. Kola dle doporučení výrobců mi sedí, ani to zkoušet nemusím E-shopů bych se nebál, kolo jde kdyžtak vráti do 14 dnů, nějaké náklady s dopravou zpět tu budou, ale není větší riziko, než kupovat rovnou dražší kolo v kamenném obchodě.

      • humil  

        Byl jsem kdysi (1983) na Favoritu s trojkolečkem vzadu v Rumunsku.

        Pak jsem si polepšil a na ocelovém HT jsem (1995) objel Alpy, cca 3500 km včetně pár průsmyků jako Stelvio. Pevná vidle, low end vybavení: Shimano SIS, 6×3 převody, ráfkové mechanické brzdy, … Sjel jsem zadní plášť a měnil brzdový špalky. Na dlouhý cesty čím jednodužší, bytelnější výbava, tím lepší.

        Na půdě máme Author Stratos, ocel s pevnou vidlí, cca 20 let starej. Jezdila na něm manželka s dětma, pak se dal na půdu a čeká na další využití. Mohl bych ti ho půjčit na vyzkoušení, případně levně prodat. Je v Říčanech. (Manželka měří cca 182 cm.)

        • Honzis  

          Tyhle starý crossy moc lidí nechce, to je na bazoších do 2000kc, ale s lehkým upgradem to může být dobře použitelné kolo. Sám mám Zenitha s pevnou na Deore, kola jsem si dal svoje. obyč véčka na těžko někde v kopcích nemusí být úplně pohoda.

        • milan.v  

          Pak mu můžeš udělat seriózní nabídku prostřednictvím soukromé zprávy, nebo si to hoď na bazar…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.