• Lenny55

    Dobrý den, prosím o pomoc při výběru kola. Jsem žena 160cm váha do 65kg. Jezdila jsem hodne v mládí a teď chci začít opět se synem. Měla jsem dříve horské kolo, těžké a určitě s velkým rámem, jelikož to bylo peklo. Myslim, že by bylo vhodné trekové kolo, abychom mohli jezdit po cestách i silnici. Vubec se nevyznam v rámech, někde mi vychází 15– 16 , jinde je zase jine značení, někde dokonce dětské. Četla jsem příspěvky, že je možné si raději nechat postavit na sebe, než kupovat nové.

    Koukám tady do bazaru cca 10 000 Kč a jsem jak Alenka v říši divů. Omlouvám se, že zakládám vlákno, ale připojila jsem se k předešlému, ale nijak moc se nechytla. Děkuji za rady.

    0 0
    • scalar  

      Nové kvalitní kolo se za 10tis. pořídit nedá. V tomto limitu je lepší podívat se po bazaru po něčem se vzduchovou vidlicí v dobrém stavu. Spíš ale tady: https://www.cyklobazar.cz/, na bike-foru je bazar omezený (nesmí inzerovat lidé, co se koly živí).

      0 0
    • Bubaaak  

      Moje žena má jak xc mtb, tak treking, od dob treku na jejím horáku mám víc najeto já…

      Ale jde o osobni preference. Od dob 29" kol je hlavní rozdíl jen v posedu a do mtb můžeš dát širší pláště, většinou.

      Za 10 koupíš na bazaru docela hezký kola, bohužel počítej s investicí do prvního servisu, dle opotřebení kolem 3t Kč, a zapomeň na záruku. Proto bych raději tradičně doporučil scalar a maajkeeo :)

      Za 15t Kč postaví už celkem slušný kolo se zárukou.

      0 0
    • Mereck  

      Asi bych Vám doporučil trekové kolo (ne horské) Nejspíš lépe pojede na silnicích a cestách a výhody horského kola nevyužijete. Tedy za předpokladu, že se neplánujete rozjezdit a v srpnu se pustit do terénu.

      Jste z Prahy, bike shopů tu máme spousty. Někam si zajděte, oni Vám poradí, vyberou, doporučí. Jelikož se neorientujete ani v základu, diskusemi tady jen riskujete, že budete mít brzy hlavu jako tykev a ještě za půl roku nebudete vědět, co koupit.

      0 0
      • Lenny55  

        Díky..tykev už mám z pročítání vláken a nabídky na netu.

        0 0
        • Bubaaak  

          tak se neboj zeptat :)

          Lepší se zeptat a pročíst 1000 příspěvků o věcech, na který ses nezeptala, než pak litovat :)

          Není to věda, jsou to jen dvě kola a pedaly :)

          0 0
          • Lenny55  

            Stále si nejsem jistá, trekové či horské? Na mou výšku a váhu jakou velikost? Někdo řekne, že se dá v bazaru sehnat slušné kolo za 10t., lepší komponenty, rám atd. Jenže, co když bude rám křivý či něco jiného? Raději si něco připlatím, ale nepotřebuji Ferrari :-) Je to jako se vším, člověk si něco vyhlédne, začne koukat, tohle je lepší, tohle zase tady atd atd. a je na ceně 2× takové a stejně to je špatně .. a takhle může jít stále výš. Vždy je nejlepší ptát se na rady u zkušených a praktiků :-) děkuji

            0 0
            • Bubaaak  

              Rozměry kola, každá firma má jinou geometrii (tvar rámu), takže každy výrobce může mít jiné velikosti pod stejnou 16" velikostí. Slušnější vyrobci maj tabulku, kam zadáš pár svých rozměrů a kalkulator ti vyplivne rám na tebe (příklad https://www.rb-bike.cz/konfigurator/?… )

              Navíc se ti tam vkradou další proměnný, délka představce, šířka řídítek, offset sedlovky.. tím z rámu pro lidi 170–180cm můžeš udělat kolo, na který se poskládá 190cm chlap, „obecně platí“ menší rám je zábavnější, větší je klidnější.

              Proto je lepší vybírat kolo dle tvých skutečných proporcí a potřeb, ne dle tabulky.

              Taky bacha na to, jak se na kole citíš, protože dost často se stává, že člověk celý život na kole sedi zle a pak si na to zvykne a myslí si že je to dobře, pak si ničí jen tělo. Příklad má žena, stavěl jsem kolo jen a jen na ní a když na něj sedla, hned řvala sedlo níž, tohle jinak… po měsíci hltaní km se vrátilo kolo do „mého“ nastavení a dnes nechápe jak mohla sedět na kole jinak. Teď jí z kola nebolí kolena a zápěstí :)

              trekové vs. horské – opět obecně, ne vždy je to pravda :) Horský bejvá bytelnější a má sporotvnější geometrii, trek je naopak pohodlnější a mělo by být lehčí. Do horského dáš o něco širší pláště, tudíž máš větší jistotu na nezpevněném povrchu, trek zas líp jede (lehčí rafky/plaště).

              Horský chceš si užívat na lesních cestách

              Trek většinou jezdíš po silnicích, ale do lesa se ráda podíváš

              Trek s pevnou, chceš ušetřit kilo hmotnosti a budeš to obhajovat tím, že nejezdíš tolik po nerovných cestách, narozdíl od fitnesu to lze zachránit širšíma pláštěma

              Prazak01 doporučení

              Fitness chceš silniční kolo a nenavidíš berany, protože neoceníš jejich vyhody a tak si pořídíš největši hovadinu na světě

              CX/Gravel chceš silnici, ale tvé srdce patří do lesa, budeš vyklepaná, od bahna až za ušima, majitelé MTB a silnic tebou budou „opovrhovat“, ale budeš to ty, s usměvem od ucha k uchu, vyklepaná jak ukrajinec po celém dni u zbíječky :)

              Na bazaru se skutečně dá koupit pěkný kola, ale musíš mít nějakou znalost, já z bazaru mám dvě kola, jedno jsem jako vrak na předělání kupoval, druhý jsem chtěl koupit jako nešáhnu na něj, to se ale nepovedlo taky, prasklý rám byl skryt, dával jsem si pozor, ale stejně…

              B-F – pro nás není nic dost dobrý, pokud si nekoupíš brzdy za 5k Kč, tak prostě nebrzdí, vidlice pod deset nevidlicuje a jak proboha někdo může jezdit na rámu s hmotností 1608g!!! měla sis koupit rám co váží 1599g :) Ale poradíme skoro vždy :)

              Proto stavba, vedoucí v práci zamnou přišel, že v létě bude chtít pro ženu kolo, rozpočet 15k kč,má kontakt na scalara, já se na tu cenu nedostanu co on a v obchodu nic lepšího nekoupíš, v téhle cenovce.

              Sobě a ženě bych si opět kolo stavěl sám, ale je to finanční sebevražda, nebo budu šetřit na věcech, na kterých nechci.

              Scalar mě neplatí a když jsem mu řekl ať dá pivo, tak mi chtěl poslat nějaký hnus za 3kč, takže mu nedělám reklamu, prostě to takhle vidím a jiní to vidí jinak :)

              0 0
              • Lenny55  

                Díky za super popis. Jojo , vždycky to může být lepší a Ferrari už taky není nejlepší..může mít ještě něco navíc :-))) a nebo něco ještě lepšího :-) přesně tak. Koukala jsem na jeho kola na cyklobazaru. Třeba se tu ještě ozve, nebo mu tu zkusím napsat. Nevím jak by to bylo se zkouškou kola, i když jak jsem psala níže, třeba už pro prcka něco dělal.

                0 0
              • Prazak0  

                Decathlon ta kola označuje za silniční, rám stejný, rovná řidítka. Samozřejmě bude to o něco pomalejší kvůli odporu vzduchu, ale v zásadě to je podobný dřívjěším krosovým kolům, než se zavedly odpružené vidlice povinně. Ideální je si kolo ozkoušet. Jednak si na ně sednout v krámě, potom se i projet, buď na dvoře prodejny, nebo pár km. V ideálním případě si kolo zkusit na delší výlet. Někde kola snad takto půjčují, je to zpoplatněné, ale člověk ví, co kupuje.

                0 0
                • Bubaaak  

                  Pořád trek, nastupce crossu, bude lepší volba jak fitness hovadina, to ať si raději koupi gravel, ten alespoň k něčemu je a nehraje si na chlapa citici se ženou

                  Jinak citát tazatelky: Malý je drak, bude mne tahat asi i v lese za chvíli. Nebydlíme ve městě, takže silnice tu nejsou nic moc, spíš tankodrom, polní cesty a lesní. Nerada bych za rok měnila

                  0 0
                  • xtonda  

                    Bylo by možné vysvětlit proč je fitness hovadina? Pokud se to vyrábí, tak se to asi i prodává a asi je dost lidí co chce kolo převážně na silnici, ale nechce berany.

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Třeba proto, že to bejvá silniční rám s malou dýlkou (dělanej na berany, které jsou delší, ale s rovnejma), plus to má uzoučký vidlice vepředu i vzadu, jenom na 23 mm pláště, 25 mm jen při štěstí. Prostě starej rám, z Čajny OEM, nebo obnovenej nějakej co tu byl už před lety. Plus dneska postavenej jako 1×10 nebo 9, na silnici naprd, velký skoky vzadu většinou.

                      Ten trek, nebo „urban“ už je na tom líp, jenže často je to single, nebo převody v hubu, nebo zas 1×něco…

                      0 0
                      • xtonda  

                        Ale to sou konkrétní příklady, kdy je to blbě postavené, já to chápal tak, že je to blbě jako koncept.

                        0 0
                        • tromboonen  

                          No délka rámu, špatný rodla a špatné převody, plus úzké tvrdé gumy, to je všechno součást dost blbýho konceptu :) Občas u novějšího je už něco lepší, ale obecně celá ta kategorie vpodstatě skončila. To, co se furt prodává, jsou většinou vykopávky, nebo recykláče, to by mělo stačit…

                          0 0
                          •  

                            Prdičky naší babičky, mám fitnesku kam se vejdou 42mm gumy na 2×11 s 60cm řídítka a a geoškoiu na kterou se v pohodě srovnám, co tam máš dál? :-)

                            0 0
                            • Mereck  

                              A fitnesska říkáš tomu Trancu, Reignu, nebo Cubu? :-)))

                              0 0
                              •  

                                Naštuduj si jak vypadá fitneska a pak se ještě jednou zeptej:-)

                                0 0
                                • Mereck  

                                  Já vím, co je fitness bike. Ale marně jsem ho na tvém profilu hledal. Proto ten koment. Kapiš?

                                  0 0
                            • novas752  

                              Jaký smysl má hodně rychlé kolo na kterym nemůžeš jet ve spodnim úchopu??

                              Vždyť to je blbost, na rychlost lehce nad 30km/h ještě stačí mtb který je i pohodlnější. A na větší rychlosti se s fitnesbikem stejně dlouhodobě nedostaneš protože to brzdíš svym neaerodynamickym posezem. To už dává daleko větší smysl cx nebo gravelbike kterej projede to samý co fitnesbike (a většinou i mnohem víc, většina fitnesbiků končí na 28–30mm pláštích) ale můžeš na něm jet i rychleji.

                              0 0
                              •  

                                se mi líbí jak skoro každý na bf zcela přesně ví jaké kolo je pro uživatele vhodné a jaké ne protože si myslí že by to mělo být tak jak si myslí on :-)

                                0 0
                                • novas752  

                                  Tak mi to vysvětli v čem tkví výhoda takového kola?

                                  0 0
                                  •  

                                    zbytečné

                                    0 0
                                    • Bubaaak  

                                      S žádným autem kategorie supersport, v seriove podobě, taky nemůžeš dlouhodobě jezdit v terenu, je tak?

                                      Neni jedna firma vyrobila hovado, který vyhralo serii rally na ledě a chtěli jet i dakar a nebavim se i brutálně preslapaný 959, bavim se o autě do kteryho narvali jen rám.

                                      Takže přestaň machrovat, že sis omylem koupil kolo s kategorie fitness, který má blíž ke starýmu treku… Stejně ba fatbije nasadíme tubolito a nedojede nás žádná silnička :D

                                      Jinak jsem se bavil v obecné rovině, stejně tak si mohl napadnout, že par treku má sportovnější geo a větší pruchodnost jak mrb… Takže sve kuří oko si běž léčit a raději dobře poraď

                                      0 0
                                      • xtonda  

                                        Hezky se to tu rozjelo, ale pořád žádná seriozní odpověď na vážně míněný dotaz proč je fitness hovadina. Proč by někdo nemohl chtít kolo postavené primárně na silnici s rovnými řidítky, i s vědomím toho, že přijde o možnost více aero pozice ve spodním držení.

                                        0 0
                              • ruinin  

                                Má to smysl na Západě, kde jsou kvalitní asfaltky na venkově, slušní řidiči a když cyklista nechce ohýbat záda k beranům. Pro lidi, co nehoní rekordy a nechce se jim do lesa. U nás kvůli špatnému asfaltu na okreskách a agresivním řidičům fitness kolo moc smysl fakt nedává. Nebo na cyklostezky v klidným tempu.

                                0 0
                                •  

                                  ano, proto mě moje fitneska alá pseudo gravel s rovnejma řídítkama, karb. vidlicí se 40mm pláštěma baví v českým ráji víc než lector, dokonce i v Jizerkách jsem toho loni najel víc než na horáku

                                  0 0
    • Prazak0  

      Záleží, co od kola chceš. Horské či trekové – dnes to má typicky odpruženou vidlici. Ne každý toto chce. Jednou možností je Decathlon, jako silniční kola tam prodávají kola s zahnutými řidítky (berany) i rovnými. Hlavní je, že tam jdou dát bez potíží dosti široké pláště, tj. 35 mm. Takže já bych zvážil i tuto variantu. Širší pláště, které se tolik nehustí (pro 65 kg to není ani tolik třeba), tak fungují jako určité odpružení. Takovéto kolo bude určitě lehčí a rychlejší.

      Zdejší stavitelé, jednoho jsem oslovil, nejdřív že na oceli staví rád, pak jsem mu tentýž den odepsal, což on vzápětí přečetl, ale neodpověděl, už to je přes týden. Asi moje požadavky nepadly do jeho vkusu. Já respektuji, že někdo nebude stavět vše, kde by se mu to nelíbilo, ale za elementární slušnost považuji odpověď. Ne se na člověka vy …

      0 0
    • Lenny55  

      Ano, bydlím 30km za Prahou, tím, že jsem mrňous je to horší, žádná klasická výška. Posezení je pro mne moc důležitý, ale třeba už taky stavěl pro prcka :-) a třeba někde poblíž :-))

      0 0
      • Jiří999  

        Kdyby byl zájem kolo specialized pitch comp, ale Zlínský kraj. Manželka měří cca 160 Cm a bylo ji Ok cena 8500.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.