Trekingové kolo - širší pláště

63 nepřečtených
  • jval

    Zdravím, manželka má treking kolo a vzhledem k tomu, že dneska jezdíme dost i po polňačkách, tak by chtěla širší pláště.

    Ráfek má viz příloha.

    Co jsem koukal na kupkolo tak jsem našel nejširší cross/treking pláště 622×47, např. Schwalbe Smart Sam

    Ty mají údajně šíři 45 mm a nějaké drobné, což by podle přepočtu odpovídalo na cca 1,8 palce.

    Osobně by se mi líbilo alespoň 2.0 ale to je až v MTB pláštích a tam se bojím, že budou zase už na výšku moc, minimálně do zadní stavby.

    Zkusil jsem sundat přední kolo ze švagrovo MTB kola 29×2,2 a do přední vidle se to vlezlo. Dokonce jsem nemusel ani ufukovat aby to prošlo V brzdama. Vzadu je to samozřejmě horší.

    Víte někdo o pláštích, které by měli nižší profil a přitom šíři alespoň ty 2 palce.

    Díky.

    0 0
    • LaB  

      Já dával tohle na stejný ráfek na krosové kolo:

      https://plaste.heureka.cz/…mba-29x2_10/

      Záleží na tom, jak je udělaná zadní stavba. Já mám místa ještě dost.

      0 0
    • t29  

      Schwalbe Hurricane 29×2,0 s drátovou patkou

      Continental Race King 29×2,0 s kevla­rovou patkou

      Na pohodlí na polňačkách z těch dvou radši Race King. Ve svých krosových rámech mám vyzkoušené Racing Ralph 29×2,1 a NanoRaptor 29×2,1 (oba vlezou ale místa na bahno moc není) a Race King 29×2,2 (nevleze, škrtá).

      0 0
      • novas752  

        Furt nevchápu jaký má smysl kupovat krosový kolo a pak do něj cpát mtb plášť…

        0 0
        • babkanakole  

          Kdo tu mluvil o kupování?

          Když už mám trekking nebo krosové kolo, tak přece nejdřív zkusím mtb plášť, pokud jde. Může to konkrétní problém vyřešit.

          0 0
        • t29  

          Furt nechápu proč to musí mít smysl. Tazatel už krosové kolo má, chce zkusit širší pláště, neví jestli se vejdou, já mám něco vyzkoušené tak se podělím o zkušenosti. Nikdo tady krosové kolo nekupuje.

          0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Je normalni kolo upravit kdykoli se zmeni zpusob jizdy.

          0 0
    • Smazaný účet  

      Tak jí kup MTB…

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Tvl to si taky koupis nove kolo kdykoli chces jinou sirku plaste? :D

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ano, již několikeré, největší tragédie s průchodností byla vidlice GT Grade a MTB Author Sector 2017, to snad byl původně trekingový rám, můj současný bajk je na tom o centimetry lépe.

          0 0
    • ladias  

      Hele, jestli nemá manželka metrák, tak myslim, že na polňačky jí šířka gumy 45–47mm bohatě stačí (notabene při současným trendu štěrkoletů). Navíc nechápu jaký má přínos široká ale nízká guma jak zmiňuješ…

      0 0
    • JanKoumar  

      Na svého treka jsem dal Maxxis Wormdrive 700×42, reálná šířka cca 42 – 45mm. Nic širšího bych do rámu nedostal, o MTB plášti nemůže být řeč.

      0 0
      • Jakobo  

        +1 Wormdrive jsem leta vozil, asi 3 pary. Daji minimalne 5000 km a jsou pomerne lehke. Nemaji uplne nejmensi valivy odpor, Schwalbe CX Comp nebo Ritchey Speedmax na tom byly lepe. Ale pri nafouknuti pod 3 atm jsou pohodlne. Jedina nevyhoda je, ze nemaji zadnou ochranu proti defektu. Jsou to spis takove slupky.

        0 0
        • jIrI___  

          Wormdrive mají dvě nevýhody – nedrží (což se dá vzhledem k povaze vzorku očekávat), ale ani nejedou (což mě osobně hodně zaskočilo). Ale výdrž je nadprůměrná.

          0 0
    • Jakobo  

      Na vysku problem nebyva pokud nema blatniky. Chce to ale nechat tak 10 mm mezeru do boku pro blato, koply vyplet a tak. Stejne tak vidlice je casto v cajku, problem je prave u zadni stavby. Cokoliv do 38 mm bude zbijecka, jakz takz pohodli lze cekat od 42 mm nahoru.

      0 0
    • tompca  

      Na polní cestu stačí uplně třeba tahle Kenda Flintridge 700×40c

      https://www.bike-centrum.cz/…3rpro-kevlar

      Kevlarový zesílený bok, reálná šířka 40mm, na gravelu je mám na bezduších, hustím je předek na 2.5atm, zadek 2.8atm a to vážím určitě víc jak tvoje paní. Pohodlná pneu a po silnici jede.

      Teď jsem je obul i mojí paní na crossové kolo a po první vyjíždce byla spokojená ( ta to má s duší, oboje nahuštěno na 2.2 atm a 2.5 atm).

      Ty Smart Samy jsou dobré do terénu, ale na silnici moc nepojedou.

      Děti mají na kolech Maxxis Wormdrive 26×1.9, reálná šířka 43mm a Schwalbe CX Comp 26×2.0, reálná šířka 45mm, já mám na starém horáku Continental Race King 26×2.0, reálná šířka 47mm, všechny ty gumy jedou docela dobře po silnici a polňačkách, nejsou do bláta, mají dobrou výdrž ( nejlepší jsou asi ty Race Kingy) a když je nahustíš podle váhy 2.0 – 3.0 atm tak jsou pohodlné, ale na crosse vedou ty Kendy, jsou dostatečně pohodlné v terénu a na silnici jedou nejlépe.

      0 0
    • scota  

      A co tam má nyní za pláště? Do crose se běžně dávají pláště 42×622 max. 47×622 cm.

      0 0
    • jardalee  

      jak uz psali ostatni proste si najdi par obchodu kde maj velkej vyber MTB plastu 29er a ber neco okolo 29×2 mozna i 2,1 ale problem potom je ze to kolo je hodne vysoko od zeme a kdyz ma clovek spravne sedlo tak uz na zem dosahne hodne blbe ,tak aby to nebyl problem pri zastavovani ,kdybys mel kotoucovy brzdy tak je lepsi varianta udelat levny vyplety s rafkama 650b a potom tam das klidne i 2,2 –2,3 palce a kolo nebude vysoko :)

      0 0
      • Jakobo  

        Podle te prvni fotky rafku asi Vcka. Imho to bude nejaka plecka s pruzinovou vidlici, na prepletani na 27.5" a predelavat na kotouce bych se asi z vysoka. A pochybuji, ze tam da vic jak 2.0 (to spis pseudo 2.0 jak byvaly Geax Barro). Realne tak tech 47 mm a to bude jeste rad. Spis neco 42–45 mm. Ja bych se hlavne zamyslel jak jsem uz psal nad defekty, rovnou koupit s nejakou ochranou proti defektu. Zase to snizi komfort no…

        0 0
        • jardalee  

          no ja mam maxbike c600 a mel sem tam 45mm plaste a byla tam jeste slusna rezerva ale rikam cely kolo bylo uz hodne vysoko ,takze kdybych chtel opravdu siroky plaste tak bych sel do tech rafku 650b ,ale samozrejme bez kotoucovek to neni reseni

          0 0
    • jval  

      Až nyní jsem se dostal k odpovědi.

      Současný stav:

      Kolo Specialized Ariel 2015

      Pláště Trigger Sport 700×38C Blackbelt

      Snažil jsem se ráno když jsem šel do práce narychlo nafotit a naměřit. Držák na blatník by samozřejmě šel taky pryč.

      Od ráfku ke stavbě mám cca 5 cm. Když jsem změřil můj Race King 27,5×2,2, tak má na výšku od ráfku 5,5 cm, tak mám obavu, že aní v šíří 2,1 bych tam nedostal. Dneska jsem se stavil v jednom místním servisu, kde mi půjčili starý Race King 29×2,2, tak to během víkendu zkusím obout a uvidím.

      0 0
      • pm74  

        Těch kritických míst je tam víc, ale to určitě víš. Ještě obě šířky zadní stavby v místě pláště a vzdálenost od horního ztužujícího můstku. Takový pokusy mám za sebou a i když to tam náhodou narveš (což samo o sobě nebude jednoduchý), tak hrozí nebezpečí poškození zadní stavby provozem. Následky kombinace – nedostatečná mezera / bláto / rotující kolo – domyslíš sám. Jen jako příklad: na Stratose jsem dostal maximálně 47–622, předtím jsem ještě zkoušel 29×2,1 a bez šance. Ty 47–622 jsou Smart Samy a překvapivě dobře jedou i na asfaltu.

        0 0
      • pm74  

        Ještě k tomu nižšímu profilu: z povahy konstrukce pláště vyplývá, že šířka a výška budou přibližně stejné. Teroreticky je ale možné, že výška naroste vzorkem, obráceně (snížení) těžko.

        0 0
      • tompca  

        Na kolik ty Triggery hustíš? Mají psáno 75–100psi ( cca. 5–7 barů). Nejdřív zkus nahustit tak na 4.0– 4.5 baru co na to paní ( nepředpokládám, že váží metrák), mají ochranu bočnic BlackBelt tak to dají. Širší plášť se nerovná pohodlnější. Záleží jaký máš v tom plášti tlak. Na horáku mám Race Kings 2.0 a když má vzadu do 3.0 barů tak pohoda, když 3.5 už je to jak kamen ( mám 95 kg).

        0 0
        • pm74  

          No já bych si troufnul tvrdit, že na šířce pláště u krosovýho kola s offroad ambicí záleží naopak velmi a jiným huštěním velikost nedoženeš. On se tím totiž kámen v polňačce nezmenší. Nehledě na vzorek, kterej je u krosových šlupek i v mírném terénu na dvě věci. Vlastni zkušenost.

          0 0
    • jval  

      No dostal jsem to tam, ale na výšku je to fakt těsný. A to jsem neměl nafoukáno naplno. Po dofouknutí uz by to asi škrtalo. Tak asi nejspíš dojde jen na ty Smart Sam.

      Diky všem.

      0 0
        • pm74  

          …to si nepomůže, tenhle je ještě užší. Smart Sam je 1,75…

          0 0
      • pm74  

        Ten novej Smart Sam je fajn. V mírném terénu se chová jako MTB plášť a i když nejsem žádná reference, na silnici rozdíl od původního trekingovýho nepoznám.

        0 0
      • pm74  

        Možná bys tam narval ještě tohle:

        http://www.kolo-park.cz/…-1-90-detail?…

        nebo

        https://www.force.cz/…ace-k-cerny/

        ale zkušenosti s nimi nemám

        0 0
        • scalar  

          Kevlarové Force jsou hodně podvyživené, jak tyhle, tak Pro Cross nebo Bobcat. Pak ještě Maxxis Tread lite.

          0 0
          • pm74  

            To je dost možný, hmotnost tomu nasvědčuje, ale pro trekový kolo asi stačí. Ty Force pláště jsou tuším převlečená Innova.

            0 0
      • t29  

        „Dneska jsem se stavil v jednom místním servisu, kde mi půjčili starý Race King 29×2,2, tak to během víkendu zkusím obout a uvidím.“

        Zkoušíš teda rozměr 29×2,0 nebo 29×2,2 ?

        0 0
        • jval  

          No zkusil jsem 2.2 takže vím, že na šířku je 2.0 v pohode. Problém je s výškou. Tak buď tam hodím ty Smart Samy a nebo zajedu někam do obchodu a budu tam měřit pláště ma výšku.

          0 0
          • Jakobo  

            Dej tam 42–47 mm SS je po prdeli. Pokud mozno priplat za skladaci, maji lepsi smes.

            0 0
          • ladias  

            Ty 2.0 jsou rozhodně už od oka užší ale i nižší něž 2.2. Rozdil je znatelnej.

            0 0
      • scota  

        Maratony se dělají i v rozměru 50×622 akorát ta hmotnost přes 1 kg:

        https://www.bike24.de/1.php?…

        0 0
        • pm74  

          … takže v podstatě fungujou jako setrvačník. No nekup to.

          0 0
          • Jakobo  

            Ty plaste maji sve urceni, akorat tys jej asi nepochopil. Na tech plastich mas prakticky 0 sanci pichnuti a bez problemu daji 20 000 km s tezkou bagazi. Ja mam na Marathonech plus najeto pres 10 000 km s kolem a bagazi k 50 kg a vzorek ma porad temer puvodni vysku. Stejne tak posledni dobou s nastupem elektrokol Schwalbe homologovalo Marathhony pro rychlosti do 50 km/h.

            0 0
            • pm74  

              Já to chápu moc dobře, ale přijde mi, že se úplně nepotkávají s požadavky, které zmiňuje zakladatel vlákna a jen zbytečně navyšují hmotnost kola. Předpokládám, že na namoklou polňačku není nic lepšího, grip jak víno a rozjet je bude taky velká zábava. Za tyhle pláště ho bude manželka milovat.

              0 0
              • Jakobo  

                No to kazdopadne, souhlas a zakladatel myslim uz chce prilis a kdo chce moc nema nic :-) Prdl bych tam neco kolem 42–45 mm a konec, vzdyt plaste nejsou na veky. Po 2 letech muze zkusit jine. Ty fotky, co sem postoval s 2" plasti jsou pro bezny provoz nerealne, staci trocha blata, rozhozeny vyplet a probrousi stavbu.

                Plaste jsou a vzdycky budou o kompromisu – co jede v terenu nepojede po asfaltu, lehke slupky nebudou mit potrebnou ochranu jak plaste do mesta a nakonec cena.

                0 0
                • scota  

                  Proto jsem doporučoval ty Continental At ride 42×622mm. Je to vylepšený vzorek X-king. Středové špunty jsou propojené a plášt je lehký. Podle mne jsou to super univerzální pláště na polnačky ideální. Jezdil jsem dříve staré SS a ty byli v terénu a za vlhka špatné.

                  0 0
                  • tompca  

                    Přesně, gumu 40–42×622 nesmysl tam cpát širší.

                    0 0
                    • pm74  

                      …není to nesmysl, aktuálně jedu 47–622 Smart Sam a nikdy jsem na treku neměl nic lepšího. Vyzkoušej, uvidíš.

                      0 0
                      • tompca  

                        Mám teď na kole Kendy Flintridge Elite 40×622, vážím 95 kg a po polních cestách nemám absolutně problém ( vzadu 3.0 bary, ve předu 2.5).

                        0 0
                        • pm74  

                          Já si to myslel taky, dokud jsem nevyzkoušel širší. Můžu srovnávat a je to nebe a dudy. Kdybych tam narval širší, jsou tam. Kdo jezdí po turistickejch cestách, což jsou polňačky, les/kořeny, kamenitý cesty a ještě třeba s náročnějším profilem, musí cítit, jaký limity krosový pláště mají. Za mě je to nejslabší článek kola.

                          0 0
                          • tompca  

                            Širší mám na HT a při správném tlaku není rozdíl. Bavíme se o pneu na asfalt a polní cesty, je jasné, že jestli jezdíš po lese a kořenech tak na to není krosové kolo ani zde probírané pneu primárně určeno, tam ty Smart Samy upotřebíš. Prostě universální pneu neexistuje, a vybíráš si je podle toho kde jezdíš. Tím bych to asi uzavřel, tazatel si už vybral.

                            0 0
                  • Jakobo  

                    K tem SS – to opravdu platilo pro ty stare SS a dratove. Ja mam novy model SS skladaci, myslim 38 mm a ty jedou jak das po asfaltu i sotoline. V terenu od takovych galusek ale fakt nema smysl moc cekat.

                    A tys jezdil ty Continental At ride? Ty moje SS maji vzorek skoro pryc a vybiram nove plaste. Co jsem ale cetl recenze, tak maji dost spatne ohlasy. Kdosi psal, ze po 800 km jsou vytrhane spunty pri normalni pohodobe jizde. Oproti jinym plastum ve stejne cenove maji spatne hodnoceni, tak nevim. Tobe vydrzely kolik? Cekam minimalne 3–5000 km, at to nemusim menit behem sezony.

                    0 0
    • jval  

      Po zvážení všech pro a proti objednám ty 47–622 Smart Sam. Děkuju všem za tipy a pomoc.

      0 0
    • jval  

      Ještě jedna taková drobnost. Bude potřeba vyměnit i duše, (když původní plášť je 700×38C a Smart Sam je 47C) nebo se i ta původní do toho nafoukne?

      Díky

      0 0
      • Jezevec70  

        Duše budou v pohodě. Můžeš nechat stávající

        0 0
        • jval  

          Díky

          0 0
        • mvd  

          Mám opačnou zkušenost. Přešponovaná duše mně bouchla. Okamžitá ztráta tlaku znamená krizovou situaci s velkým rizikem držkopádu.

          0 0
          • jval  

            Po vyndání je na původní duši napsáno 700/38–45C takže jsem je v pohodě nechal. Ještě jednou všem moc děkuji za rady.

            0 0
            • scota  

              Jenže 47 není 45 mm ;-) Takže např. Schwalbe AV19, nebo SV19.

              0 0
              • jval  

                622×47 = 700×45C, takže pokud je na duši napsáno 700×38–45C tak to beru ze je to správně.

                0 0
              • novas752  

                0 2mm širší, wau. A kdo ví jestli, každej plášť je reálně širokej jinak, nemluvě o vlivu šířky ráfků.

                0 0
    • barney.m  

      Kdyby někoho zajímalo. Obutý Continental Race King 29×2,0 kevlar má u mě na šířku 46 mm. Do MRX Cross rámu mi vleze krásně.

      0 0
      • jval  

        Zajímalo, děkuji. Dal jsem ženě ty Smart Sam, ale až je odjede, tak budu uvažovat o nějakých 2.0, takže díky za info. Mohl by jsi změřit ještě na výšku od ráfku?

        0 0
    • barney.m  

      Ještě jednou jsem to teda měřil. Vychází mi 47 mm šířka pláště a cca 47 mm výška od hrany ráfku. Snad pomůže. :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.