• chodec

    Mám dojem, že poslední dobou mi stávající Tora 318 Solo air nějak ztrácí citlivost – i když ji stále postupně upouštím a nyní v ní mám cca 110 Psi při 100 kg váhy a 100 mm zdvihu, tak mi přijde, že jí dá stále víc práce se odtrhnout a projít celým rozsahem. Nechodí nadoraz, není v ní vůle, tlak neztrácí, jen jakoby zlenivěla v chodu. Obvyklé čištění nohou a namazání stíráků silikonovým deodorantem jí dopřávám po každé jízdě, ale podle návodu by se měl dělat kompletní servis každých cca 100 hodin, což ta moje už dávno prošvihla, ale nechtělo se mi do ní hrabat pro nic za nic.

    Ona tedy nebyla nikdy nejěk hyperaktivní, ale vždy celkem vyhovovala – jen poslední dobou ve mě roste podezření, že zlenivěla nad míru obvyklou.

    Má někdo představu, čím by to mohlo být? A jak to co nejjednodušeji odstranit?

    Vidli jsem ještě nerozebíral, tak mám před tím zásahem trochu respekt. Nicméně pokud by to bylo potřeba, tak nářadí bych na to měl a musel bych koupit jen olej, což by nebyl problém. Do servisu se mi to posílat nechce (teď v sezóně je to na dlouho).

    Jo a ještě by mě zajímalo, zda jste někdo rozebíral vidli na kole – tj. bez vymontování z rámu – pokud bych to dělal, tak by se mi moc nechtělo toho rozebírat víc než je nezbytně nutné.

    Dík za typy.

    0 0
    • mar_tin1  

      tipujem to na drhnuci piestik soloairu. pomoze rozborka a premazanie redrumom (mozes pouzit aj iny olej viskozity 15w, ale ten redrum je idealny). navod na rozborku najdes na webe rs. da sa to aj bez zhadzovania vidlice z bajku. v principe vytiahnes vonkajsie nohy, potom vysrobujes lavu zatku s ventilom a vytiahnes vzduchovu jednotku. tu vycistis, namazes a zase vlozis do vidlice. zvrchu je potrebne naliat na piestik cca 5ml toho redrumu. potom vidlu zlozis, odspodu nalejes olej na mazanie puzdier a zasrobujes spodne nohy. pravu stranu (tlmic) rozoberat zrejme nemusis, tam by malo byt vsetko ok. stiahni si ten navod a postupuj podla neho, nech nieco zbytocne neznicis.

      0 0
    • chodec  

      Tak jsem si myslel, že olej není problém, ale zdá se, že jsem se malinko přepočítal.

      Podle návodu bych měl vystačit s:

      • 15W olejem na mazání vzduchového pístu a do spodku nohou
      • 5W olejem na náplň tlumiče

      Podle doporučení co jsem tu našel by se na mazání vzduchového pístku měl raději použít REDRUM a přimíchat ho nejlépe i do oleje v nohou.

      ALE jednak jsem teď našel někde informaci (i když možná nespolehlivou), že REDRUM má viskozitu 5W, což by se neslučovalo s tím mazáním pístku – je mi to le nějaké divné – nemáte někdo údaj o viskozitě REDRUM a druhak nemůžu najít kšeft, kde ho koupit. Poblíž u práce mají nějaký 7,5W Motorex a 10W Motorex a tím to končí, na shopech nemůžu REDRUM najít, natož koupit oleje obou potřebných viskozit.

      Poradí někdo:

      1. jak je to s tím REDRUMEM
      2. kde to koupit (Praha či net s rychlou dodávkou)

      dík

      0 0
    • dieegoo  

      Taky se mi zdá, že můj Recon nějak marodí… do zdvihu se mu moc nechce, ať sem se snažil, tak pořád zůstává 3,5cm zdvihu nevyužito, o nějaký velký aktivitě taky nemůže být řeč. Mám nafoukáno 75psi, podle tabulky bych měl mít cca o 15víc.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.