Tlusty plaste na tenky rafky, proc ne?

88 nepřečtených
  • mc.loki

    Ahoj

    mám dotaz, nedávno sem řešil ráfky a padly tady rady, že když vozim pláště 2,4, tak bych měl mít ráfky nejmíň 19. nakonec jsem koupil fastdisc, kterej má 17 a pláště tam zapadly jak po másle…

    Tak proč se to nedoporučuje? Jezdim už je dva tejdny denně 20 km do práce a zpět, jednou velkej víkendovej vejlet a naprostá pohoda, žádnej problém.

    Pláště mám Schwalbe Albert 2,35

    0 0
    • Smazaný účet  

      Porotze se pri nizsim tlaku borti jejich strana a treba pri zataceni to muze nemile prekvapit:(

      0 0
      • mc.loki  

        při nižšim? určitě ne při vyšššim?

        0 0
        • MlokCZ  

          Ne. Čím nižší tlak, tím více se projeví žvýkání širšího pláště na úzkém ráfku.

          Ten vysoký tlak tomu brání.

          0 0
          • mc.loki  

            dá se to nějak vyčíslit v barech třeba? ok, budu foukat víc a časem koupim 2,1 , škoda jen, že ty alberty jsou nezničitelný…měl sem na zadnim (ted sel dopředu)snad 2tis a neni pryč ani třetina vzorku :)

            0 0
            • Rychlej turista  

              To poznáš, pojedeš, naklopíš a když se to z ničeno nic zhoupne, tak přifoukni :-)

              0 0
              • mr.antik  

                nebo sloupne

                0 0
              • mc.loki  

                nic takovýho nepozoruju a to jezdim v terénu dost rychle a ostře…

                0 0
                • xshreck  

                  ono taky pro někoho je ostré to a pro někoho to .-)

                  Jeden kamarád mi vykládal jak jezdí tam a tam a tam a jak rychle… jaké má průměrné .-) Když jsem ho potom vytáhl na pěknou projížďku, tak se pořád čekalo, on nadával .. atd :D

                  0 0
                  • mc.loki  

                    věř, že tohle nehrozí, jezdím celoročně a denně, takže mám natrénováno. i když v terénu je při mých 85 kg + batoh vostrý když skoro všechno. jezdím stylem – vidím sebemenší terénní vlnku, skočím si… :) ale mám ht, takže zas nějaký velký divočiny ne.

                    0 0
            • AleZ80  

              Ten Fat Albert 2.35 na zadním kole musí strašnej valivej odpor a přijde mi tam trochu zbytečnej. Jestli teda nejezdíš do práce skrz půlmetrový závěje bláta.

              0 0
              • mc.loki  

                mám rád, když sem připravenej na všechno, jezdim přes vršovice, vinohrady, potřebuju tlustý pláště bo je to tam samá kočičí hlava :) s valivym odporem se to přehání, aspoň si člověk mákne. ještě se mi nestalo, že by mě v praze někdo předjel…

                0 0
                • AleZ80  

                  Ono taky záleží na tom na kolik hustíš. Čím menší tlak tím bude ten vyšší valivej odpor víc znát, ale při tvojí trase asi hustíš víc, vzhledem k nedostatku nezpevněnýho terénu cestou. Nicméně máknout si můžeš stejně i na pláštích s menším valivým odporem a pojedeš rychleji.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Pokud to je jen lehce rozbitý terén nebo na silnicích rozsekaný asfalt, kostky, atd. Tak na to stačí pořádné balóny, netřeba k tomu pomalý vzorek.

                  Na povrchu typu kostky stejně nízký vzorek drží lépe než vysoký.

                  0 0
                  • mc.loki  

                    asi takhle, nechce se mi pořád přezouvat jak blbec a nebudu si kvůli tomu pořizovat dva ráfky. to mi přijde jako vyhazování peněz. prostě ty cesty do práce odjezdim na albertu, nemám s tim nejmenší problém, ale koukám, že spousta lidí tady ano :) já vim, že jsou těžký a možná trochu pomalejší, ale chci, když vyrazim do terénu pořádnej vzorek, co mě podrží všude. na kompromisy seru, tak proto ten albert.

                    je to už jasné? :)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      nech si tam co chceš, jezdit to budeš ty. Jen mi přijde zvláštní ta kombinace, že žvýkání pláště na úzkém ráfku nevnímáš a přitom potřebuješ takový vzorek.

                      Já jsem na jednom fullu loni vozil NN 2,4 UST (i vzadu) a ocenil jsem to jen sem tam. To už musel být pořádný terén (a tedy bylo tedy pouze na dovolené v horách a ještě jen sem tam podařená pasáž).

                      0 0
    • mr.antik  

      tak na ježdění do práce to asi bude jedno…

      0 0
      • xshreck  

        asi tak :)

        To tazatel pozná až se rozjede v terénu do zatáčky… v rychlosti :) nebo aj na asfaltu

        0 0
        • mc.loki  

          jak jsem psal, v terénu otestováno a žádnej problém…jel jsem karlštějnsko po turistickejch, docela slušný kamenitý sjezdy atp. a pohoda.

          0 0
          • MlokCZ  

            Pořá záleží jak. Na HT když jsem vozil šířku pláště na hraně pro daný ráfek a k tomu foukal ještě o něco více, tak jsem tenhle problém taky neregistroval.

            Na fullu + nižší tlaky je to hned jiná. A bez duší je to ještě výraznější.

            Bez duší při hodně nízkém tlaku už oceňuju i pro 2,25 pláště 21mm ráfky (na jednom Stereu mám 19mm ráfky, na druhém 21mm, takže výborné srovnání při skoro stejných kolech).

            A kolik vlastně foukáš?

            0 0
            • mc.loki  

              přesně nevim, spíš vyšší, mám rozbitej tlakoměr na pumpě, tak podle citu. mám 85, takže spíš vyšší tlaky…

              0 0
            • scret  

              zeptam se te, jak jsi spokojeny s tim SXkem?

              Zacinam tak uvazovat, ze asi STcka na muj jizdni styl prestavaji stacit…:)

              Nevis jestli budou pristi rok nejake inovace? jde mi hlavne o barvu:(

              0 0
              • MlokCZ  

                Po funční stránce zcela spokojejný, jen škoda, že jsem nemohl vzít do páru i přední kvůli té ose (ale Red Zone XLR také ok).

                Dokonce nejen, že jsem ještě necentroval, ale ani nemusel od koupení dotahovat výplet. To se mi ještě nestalo (na STčkách jsem na každém páru lehce dotahoval).

                Mám tensiometr, takže kontrola dotažení výpletu samozřejmě byla.

                A ten jednoduchý konverzní systém os (u zadního, přední bohužel jen 20mm osa a na 15mm pořád není) se mi taky moc líbí.

                A pak v té kombinaci SXko + Red Zone XLR to vychází na váhu opravdu parádně. Jen o 100g více než STčka (proti současným by to bylo už 135g).

                Pláště i 2,25tky tam bez duší sedí lépe než na STčkách. Na šířku pláště to ale moc nepřidá proti STčkám, to jsem čekal větší rozdíl.

                Jen ten zvuk ořechu…

                Já raději tiché ořechy a na druhých dvou kolech mám STčko a Cmax29, které mají ořech jiný (ty mají dvoupraporkový stejný jako skoro všechny ostatní Mavicy; SXko má 4-praporkový).

                A tím jak to střídám, tak je ten hlasitý ořech víc vnímám a víc mi prudí. Loni na dovolené v horách když jsem odjezdil celých 14 dní na tom Stereu, co mám SXko vzadu, tak už jsem si celkem na ten hlasitý ořech zvyknul. Ale jak jsem to zase prostřídal po dovolené…

                O nových modelech nic netuším.

                0 0
                • scret  

                  diky za info! novy SXka maj praveze krasnou vahu, na to jaky to jsou kola… Jenom me prudi ta barva…:( Hlasity orech mi nevadi, ba naopak… Jinak bohuzel mi nedorazil cerny novy RVL dual position 20 maxle lite, ale bily Dual Air, tak jsem ho vzal, chtel jsem uz jezdit:( Tudz by bily naby na SX nebyly uplne zas az tak blby… Ale myslel jsem ze bych ho v zime mozna nalakoval.. je to boj:(

                  0 0
                • Hrabex1  

                  kolik se toho tady napsalo o hlasitych orechach na fulcrumu. Muzu rict, ze ho vubec neslysim a to jsem najel uz dost.

                  mam pocit, ze to mazou vazelinou.

                  az to rozeberu, vycistim a namazu jen olejickem.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Já ale nemám na žádném kole Fulcrum ořech (Red Zone XLR mám jen přední), takže o tom nic nepíšu (píšu o ořechu na SXku).

                    A co jsem chvilku jezdil loni FuRa1 2-Way, tak za těch asi 300km co jsem na nich najel byl ořech také tichý.

                    0 0
          • mr.antik  

            v terénu se většinou něco sype, to spíš když vjíždíš z terénu na asfalt a máš takovou radost, jak to drží a zahraníš co to jde…

            0 0
        • JSt  

          zkusils nekdy jet na podobne kombinaci?

          vozil jsem 2.1 onanoraptory na rafkach s vnitrni sirkou 13mm – tedy uplny extrem. funel jsem necely tri atm. nebyl s tim zadny problem. neteoretizoval bych tolik ;-).

          0 0
          • xshreck  

            3atm je kotel .-)

            0 0
            • JSt  

              jj. jinak by se to zvejkalo :-)))

              0 0
              • Rychlej turista  

                Ovšem takovým tlakem ale ten plášť zavraždíš. Já NR vozil právě kvůli jejich pohodlnosti, že se daly foukat na necelé 2 atmosféry a lítat s nimi na pevné po Beskydech :-)

                0 0
    • RendyD  

      Vozím na 17mm Conti MK vpředu 2,4 a vzadu 2,2 a v poho, tlaky 35 psů.

      0 0
      • xshreck  

        vozívají se i nižší … na MK jsem měl myslím 1,8 a 2,0bar

        0 0
        • RendyD  

          To určo, ale při mých 80ti kilech plus bágl… Vyhovuje mi 35 psů:-)

          0 0
          • xshreck  

            Jsme na tom stejně :) mám teď kolem 77 a vozím sebou krámů a krámů ( největší hlod byl když jsem si vezl vodní dýmku:D )

            0 0
            • RendyD  

              :-DDD Doufám, že nehulils za jízdy…

              0 0
              • xshreck  

                Hm, to by se mi líbilo :D

                0 0
                • Tommy_Lee  

                  to by chtelo popremyslet, jak to zbastlit misto kejmlu treba :-) Jestli to vykoumas, tak budu zajemce o navrh reseni :-))

                  0 0
                  • RendyD  

                    Problém je jen, aby Ti to žhavý nespadlo pod dres, jinak by to vozit šlo…

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Existují kotlíky se zaklapovacím víčkem :)

                      0 0
          • StuntJ  

            já na skoro 90kg vozím 2bary, to je sotva 30psů a pláště jsou tvrdé tak akorát, více by už moc drncalo :o) …

            0 0
        • RendyD  

          Nějak nechápu ty extrémně nízké tlaky, když výrobce uvádí úplně něco jiného

          0 0
        • RendyD  

          Nějak nechápu ty tlaky

          0 0
          • RendyD  

            Sry za duplicitu, první se mi nezobrazil…

            0 0
          • xshreck  

            Na plášti je uvedený jen maximální, tudíž usuzuju že to nějak omezené nemá – bývá to kolem 2Bar

            0 0
            • RendyD  

              No, na tom odkazu, co jsem dával níž (výš) je uvedena hodnota Rec.inflation pressure, což myslím, že je tlak, na který foukat, ne?

              0 0
              • nox159  

                vaha jezdce neni podstatna co? :D

                jinak 50psi na 2,0" uz podle tabulek trha ZTR rafky ;-)

                0 0
                • kubad  

                  He he betoooon :-)

                  0 0
                  • nox159  

                    jak nad tim tak uvazuju tak taky foukam relativne dost cca 25–28psi 2,25" a 75kg + batoh, myslim ze by slo i 20–23psi ale to bych se uz asi bal o rafky…

                    uz jsem jel i na 15psi :D ale pri doskoku jsem to malem vyzul :D

                    0 0
                    • xshreck  

                      Já měl jendou tak ufouklý pření plášť že když jsem brzdil tak jsem jel po ráfku :D:D:D pak jsem musel radši dofoukávat… to vypadalo jak defekt :D

                      0 0
              • xshreck  

                To je doporučený tlak … :-)

                0 0
              • Rychlej turista  

                Tohle platí pro silniční pláště.

                0 0
                • RendyD  

                  To je blbost, proč by to bylo v tabulce u MK?

                  0 0
                  • xshreck  

                    Je to jen nějaký doporučený tlak, při tom jejich tlaku bys je podle mě ojel během pár km na středu vzorku a po krajích by byl ještě velký … třeba by z toho byl dobrý silniční slick a v terénu by to drželo přes boční vzorek :)

                    0 0
                    • o.1  

                      Takto to aj funguje,mam to u MK odskusane, ale pri normalnych tlakoch az cca po 5–8000km :-) vtedy mal ten vzorek v strede tak 1–2mm

                      Ale pri skoro semisliku uz zacinaju caste defekty

                      0 0
                      • xshreck  

                        MK jsem sjel i při nízkých tlakoch strašně rychle, ale podotýkám že jsem ho dostal už sjetý :-))

                        0 0
                    • RendyD  

                      o.k. takže k mé váze MK 2.2, respektive 2.4 duše kolik psů? Plus mínus 83kg s věcma.

                      0 0
                  • JakeF  

                    Protože je to doporučený tlak. S lehce pod 2atm. pošlu při ostrý jízdě zadní kolo na HTčku až na ráfek, když třeba v rychlosti vletím do šutrů a je jich tolik, že to nejde jenom „přelítnout“ nadlehčením. A to vážím cca 67kg. Pokud by napsali doporučený tlak 30psi, tak 100kg člověk, pokud nemá techniku, rozstřelí ráfek v prvním ostrým sjezdu, stačí to jako důvod, proč to nenapíšou do doporučenýho tlaku? Kdo na kole jezdí víc (a bez duší), tak se naučí, kolik je na jeho váhu/náročnost terénu/techniku/typ kola rozumný tlak a nějaká tabulka na stránkách Continentalu mu bude u zadní části těla. 50psi nefoukám už ani na čistě asfaltový vyjížďky.

                    0 0
                  • Rychlej turista  

                    Není to blbost, u silničních plášťů není důvod dávat nižší, než max. tlak doporučený výrobcem.

                    0 0
                    • JSt  

                      samozrejme, ze to blbost neni. ono to plati jak pro silnicni, tak i pro mtb plaste. jen ty tlaky byvaji pro jednotlive kategorie odlisne ;-).

                      0 0
                • JSt  

                  :-)))

                  0 0
            • JSt  

              nene. na gume mas uvedene rozmezi. treba ty 2.1" onanoraptory maji udavano 2.5–4.5atm. tez nechapu, jak nekdo muze jezdit pod dve atmosfery u normalnich gum a pak nekomu rikat, ze 2.4" guma se bude na 17mm rafku zvykat :-)).

              pod dva bary jsem sel akorat u sjezdovych plastu s vyztuhou (predek/zadek – 1.6/1.8atm).

              0 0
              • nox159  

                je taky moznost ze vazis 120kg a tam bych to pochopil ze nejdes pod 2 atm ;-)

                0 0
                • JSt  

                  s dusi pod 2atm by znamenal nejpozdej treti prehlidnuty koren/griml cvaknuti ;-)). kdyz jdu ze sedla, tak by me sralo, jak se, zejmena predni guma, houla. bezne plaste tech ±2.0" stoucham na 2.5atm.

                  jo, a vcil vazim 73kg ;-).

                  0 0
                  • nox159  

                    tak bud mi spatne funguje manometr nebo to co si napsal absolutne nechapu :D

                    75kg s dušema 2atm napohodu

                    0 0
                    • Carloss  

                      ale jo, 100kg duše a 2bary v klidu.. (akorád zravna čekám na náhradu za rozstřelenej ráfek)…:D

                      0 0
                    • JSt  

                      irc nothos 2.1" – 40–60psi

                      wtb nanoraptror 2.1" – 35–65psi

                      wtb exiwolf 1.95" – 35–65psi

                      maxxis hard drive 1.8" – 35–65psi

                      vic plastu tu u sebe nemam. jak vidis, foukam spodni hranici vyrobcem pripustneho tlaku ;-). ale nikomu to necpu, to bych si nedovolil :-)).

                      0 0
                      • nox159  

                        tohle je fuk co pise vyrobce, jen me zarazilo tohle: s dusi pod 2atm by znamenal nejpozdej treti prehlidnuty koren/griml cvaknuti ;-))

                        0 0
                    • scret  

                      s tim co pise Jst jsem mel problemy kdyz jsem jezdil ultralight duse a 1,9 plaste:))

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      V partě jezdí i třeba 95kg kamarád 30/35psi (2,1/2,4atm.) a to vozí duše. A duši cvakne opravdu jen ojediněle (tak jedno, maximálně dvě cvaknutí ročně). Jezdí HT a ve sjezdech je z naší party většinou nejrychlejší (dle typu sjezdu, někdy mu fullu ujedu, ale dost často taky ne, takže tím je jasné, že je o dost lepší sjezdař).

                      A vozí 2,25 dušové Schwalbe (tedy cca 53mm široké pláště).

                      JSt asi neumí jezdit, když musí tolik foukat, aby necvakal :-)

                      0 0
                      • RomanH  

                        No jeste ze tam mas na konci toho smajlika, pac nevim, jestli znas na Zdarsku Malinskou skalu, ale on ji dal dolu po cervene (az na tech hornich cca 20 metru) na tom svym titanku se slovy, ze kdyz to dal pred rokem na Trancikovi, musi to jit i na HT ;-)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Musel jsem si také rýpnout, když on do mě rýpe pořád a nedělá nic jiného.

                          0 0
                        • JSt  

                          zas tak bych to nedramatizoval. kolo jsem prestal nest az po tym vrstevnicovym useku. tam bych otloukl kliky a stejne to neprojel :-)).

                          0 0
                      • JSt  

                        o tom, ze bych umel jezdit nikde nepisu. sak naposled jsem se na bajku docela predvedl :-D.

                        kdyz jedu fakt hranu, obcas neco prehlidnu, nestihnu zareagovat… bum, tssss a je to tam ;-). proto radej prifouknu. bez dusi by to nejspis prochazelo. nevim…

                        0 0
                      • o.1  

                        Hm, jedno dve cvaknutia rocne sa mi zdaju zbytocne moc, to by som radsej dal o tu pol atmosferu viac :-)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Na celý rok ale významně zhorších vlastnosti v terénu. A pak to nemusí pomoct.

                          Když se někdy opravdu zadaří, tak to můžeš cvaknout i s mírně vyšším tlakem.

                          0 0
              • xshreck  

                :-) jestli nemáš přímo toho MK o kterým se bavíme, toš radši tichučko. Já ti to půjdu klidně nafotit celé dokola co tam je napsané – max pressure 4,5bar. Nic jiného, včera jsem kvůlu tomu šel ven :)

                Jinak vzadu foukám víc než vepředu, kvůli tomu cvakání. Přední kolo taky nedostává takové perdy a hlavně potřebuju aby dobře vedlo, zadek v rámci možností taky.

                Mám taky skoro 80kg (podotýkám že jsem míval 84 když jsem jezdil MK na 17mm ráfku :) ).

                Ale musím uznat že se to v zatáčkách občas žvýklo a vydávalo to pazvuky. Teď mám „širší“ – 18,, a tam se mi to zdá lepší. Ještě jsem necvakl.

                Na XK ale vozím tlaky vyšší :) (i když jeden kamarád ->jezdí bedny…) došel, vyzkoušel a řekl: tyvole dyť to máš uplně měkké, to necvakáš? Odpověď byla co? šak to mám tvrdé :D:D

                0 0
      • scret  

        se pak nemuzes divit ze se ti to nezvejka, kdyz to vozis prefoukany:))

        0 0
    • kubad  

      Vozil sem na 17mm rafku Contiky Race King 2,2" Supersonic poctivich 56mm a neslo to, bud sem musel foukat na beton nebo se to zvykalo.

      0 0
      • MlokCZ  

        U 2008 RaR UST, které měly taky 56mm, tak to nebylo úplně ono ani na STčkách (19mm), i když se to samozřejmě dalo. Jak je to bez duší a hodně nízký tlak, tak to chce ty ráfky ještě širší.

        Teď už mám zase všechny 2011 2,25 Schwalbe podvyživené kolem 53mm, tam je to zase už zcela ok.

        0 0
    • Carloss  

      fastdisc má 18mm né 17..

      0 0
    • t29  

      Ha, ideální téma pro můj dotaz :)

      29×2,0" Raceking na 15 mm silniční ráfek, zkoušel to někdo?

      0 0
      • nox159  

        a proč dělat takové kraviny? ;-)

        0 0
        • t29  

          se ptá člověk, co zkoušel vyrobit z Anthema FR stroj? ;)

          radši bych se dověděl praktické zkušenosti a pokud to nikdo nezkoušel, tak to holt budu muset vyzkoušet sám..

          0 0
          • nox159  

            se ptá člověk, co zkoušel vyrobit z Anthema FR stroj? ;) – vysvetleni jsem tady psal nekolikrat… že ty si to nečet je jen a jen tvuj problem… ale pak nereaguj tak zcestne… ;-)

            0 0
            • t29  

              nečetl, proč taky, prostě oba hledáme slepé uličky :)

              0 0
              • nox159  

                kdybys cet tak tohle taky nenapišeš ;-)

                0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce