• Gooorila

    Zdar Vážím 130kg, což ve spojení s olem a fórem, kde řešíte váhu přehazovačky asi velice úsměvné. Váhu jsem rychle nabral po úrazu zad před třemi lety a samozřejmě i zaměstnáním, kde většinou 10–14 hodin denně sedím u PC. Rád bych se kil zbavil, v jídle moc prostoru nebude, protože přesto nejím striktně dietně, nemohu ale říci, že jím mnoho. Takž jde o pohyb a ten chci provozovat mimo jiné na kole. Proto mám pár dotazů:

    • Sezónu před úrazem jsem vyměnil svého Authora za Meridu Kalahari 590. Přinám se, že kolúm a výbavám zase tolik nerozumím a tak jsem dal na rady prodavače. Dnes se setkávám s tvrzením, že na mou váhu musím mít minimálně výbavu DEORE (na kole mám ACERA). Je pravda že se to odvíjí od váhy?
    • Dále, díky těm zádům, pokukuji po kolech s celoodpruženým rámem. Je pro mne takový rám vhodný (pochopte, unese tlumič rámu 130kg?)?
    • Na nové kolo mít nebudu, pokukuji po starším. Ceny jsou od 15k nahoru (celoodpružený rám). Dokonce jsem teď našel Meridu za 10 000,–. Opotřebovávají se nějak ty tlumiče a čeká mne platba za opravy starších kol?
    • Koupil jsem si vycpané „elasťáky“ (vypadám v nich jako *******, takže přez ně mám ještě šortky), koupil jsem si i helmu, ale v tričku, které má propocené mapy to není ono. Dres o velikosti, jakou potřebuji jsem nikde nenašel. Dá se někde sehnat?
    • Chtěl jsem vyměnit aspoň některé díly na kole, ale přišel jsem pro přesmykač a prodavač mě přesvědčil, že musím vyměnit řazení, tím pádem je výměna i přehazovačky, jenže já mám brzdy i řazení v jednom, takže musím koupit páky na brzdy, jenže to už bych potřeboval kotoučové obě (teď mám mechanicou kotoučovou vpředu a V vzadu) a ještě k tomu musím mít hydrauliky (jnže nemám navářku na brzdu na rámu, takže musím změnit i rám…atd. Takže prostě výměna celého kola.

    Rád bych od vás prostě radu, zda se vykašlat, našetřit si a své kolo prodat s tím, že koupím nějaké starší, nebo je pro mne hloupost celoodpružené, nebo stačí vyměnit tohle a tohle, atd. Díky, Roman

    0 0
    • gemini  

      Ahoj. Já měl taky Kalahari 590 a moje váha na mých 198 cm je 115 kg. První, co mi odešlo, byly ráfky bržděný V-čkama a taky mi několikrát prdly dráty u výpletu. Pak odešla středová osa. Rám byl, až na mírný vlnění se u středu při silovějším šlapání ok = nepraskl po 3 letým provozu. Teď mám Meridu Speeda, vzduchovou vidlu ( pružinovej suntour měl sag min. 50%, což je fakt moc:-), kola Remerx country/napletený na nábách deore na 36 drátech a brzdím nadále V-čkama ( taky deore ). Kliky ( původní deore na 4-hranu jsem vyměnil za LX HT II, ale to spíš protože se mi líbili:-) Myslím, že pokud fula na tvou váhu, tak nějaký enduro, ale to za 15k seženeš sotva rám (jetej). Osobně bych radši koupil pořádný HT. Moje zkušenost je, že při tvé ( naší ) váze odcházej komponenty rychleji, než klukům o váze o několik kileček nižší. Takže doporučuju solidní rám, ještě solidnější vidlu, pořádný kola a komponenty podle finančních možností…Tak takhle bych to nějak viděl já.

      0 0
    • Brzdič  

      Zaflastroval bych tohle kolo a zároveň šetřil na nový.

      To, že Acera není pro tvoji váhu je blbost. Pokud by sis koupil Deore, tak se zrovna tak můžeš dovědět, že to chce LX … XT … XTR … SRAM …

      Spojovat výměnu přesmykače s výměnou pák se mi taky nezdá. Pokud si s tím nevíš rady a v servisu tě tlačej do něčeho co se ti nezdá tak to zkus jinde.

      Nahrazuj jenom to ce se pokazí, na ostatní kašli a šetři na nový kolo. Jestli fulla (celoodpružený) to je otázka. Mě odchází po třech letech uložení zadní stavby. U prvního fulla odešlo po dvou letech. A to mám 70kg.

      Hadry jedině zkusit něco na zakázku…

      0 0
    • fousac  

      nevzdavej to… 130kg neni zas tak moc… ;) i taci zde jsou… (nebudu black.horse jmenovat)

      a kdyz se budeme bavit o fullu: je fakt ze ram je zaklad… nevim jaky penize do nej muzes vrazit… takze muj navrh je Franta Mrazek… uvari ti ocelaka ram na miru a urcite vydrzi… ceny lidove…

      tlumic zvladne hodne… zalezi i na systemu ramu… (ja sem na Marinovi foukal vzduch. tlumic dvakrat vic nez ostatni na jinejch kolech… otazka paky…) ale i tak mam stejne radsi pruzinovy, takze je to jen o tvrdosti pruziny…

      nevim, ze by mela hmotnost jezdce vliv na potrebu sady (deore, acera)… takze to neres…

      kvuli presmykaci nemusis menit razeni… je libovolne zamenitelne… dokonce i v ramci konkurence.. sam vozim SRAM razeni a Shimano smyk a bez problemu…

      ja bych to videl koupit ram, nahazet na nej soucasny veci a zbytek pripadne resit za pochodu…

      p.s. dres nekupuj… staci funkci triko.. a o urcite sezenes…

      0 0
      • Brzdič  

        S tím Mrázkem je to taky dobrá varianta. Hlasuju pro ;-)

        0 0
      • Lišák  

        Mrázek by to mohl vyřešit, ale toto by taky nemuselo být špatný. Co na to říkáš? Já s tím vlastní zkušenosti nemám, jen to hážu do placu.

        0 0
        • Lišák  
          Sem to tam nevložil :-)

          Vložil: stana Datum: 31.03.2007

          Giant AC Brno (Jihomoravský kraj) Prodám Giant AC, tlumič Manitou Swinger 4-way, zdvih zadni stavby 135–165 mm, vidle M Bomber Z5, 130 mm, brzdy hayes HFX9 203 mm, šaltr SRAM 7, smyk LX, řazení SRAM 7 gripshift, sedlovka+sedlo PELLS, rodla+představec POINT, ráfky Alexrims DM 24, pláště TIOGA Factory 2,3" , kliky CMP, pedály platformy CMP nebo nášlapy Shimano PD-M520, přidám druhou sedlovku (uřezanou). Kolo je vhodné na enduro, lehčí freeride, dá se na něm jezdit i delší trasy, chce to buď fyzičku nebo odlehčit některé komponenty. Prodám celé kolo nebo i po částech. Cena k jednání. Další fotky pošlu.

          Cena: 20 000 Telefon: 777 139 322 E-mail: d.e.d.e.k (zavinac) seznam.cz

          0 0
      • Dumbo  

        presne to som chcel napisat, nech sa vysere na nejaku mrdku od meridy, brnkni Mrazkovi a ten ti urcite bude vediet poradit co za ram by bol najvhodnejsi a nieco ti po dohode pozvara… pripadne by som este hlasoval za fulla od benestu no neviem kolko chces do toho investovat, ale urcite radsej ocel jak nejaku aluminium a tlmic ti v beneste prisposobia na vahu… vid toto www.benest.cz/fr_cz.htm

        0 0
      • chodec  

        Hmotnost jezdce na výdrž dílů (a to i sad) vliv rozhodně má – když šlapeš do pedálů 50 kg a nebo 150 kg, tak bude i řetěz napínanej trochu jinou silou (a i když odlehčíš, tak to bude stále někde jinde) a tak může být jinak těžké ho přehodit = jinou silou bude napínané lanko v řazení, při slabší pružině delší doba na přeřazení, či méně spolehlivé řazení a pod.

        Na druhou stranu zkušenost mi říká, že nutně vyšší sada neznamená větší výdrž a robusnost – třeba Alivka bývala kdysy (dnes nevím nesleduji) stavěná o poznání bytelněji – i když byla těžší – než Deory a pod.

        Takže výběr sady by měl hmotnost vzít v úvahu, IMHO ale nemusí nutně platit přímá úměra, že čím větší hmotnost jezdce, tím vyšší sada – nejspíš někdo ze servisu by byla schopen říci, jaké sady mají větší výdrž/robusnost a podle toho se orientovat.

        Pokud jde o rámy, tak jsou značky, o kterých se tvrdí, že mají hodně zeslabené roury – Amulet, Merida, … a jiné které jsou obecně považovány za robusnější – Trek, … – jednoduše se dá zorientovat dle hmotnosti – kdo dělá nejlehčí rám má na něm nejméně materiálu, který ty naopak potřebuješ.

        Full ti moc nepomůže s tvou hmotností, maximálně to uleví s pohodlím nebo s průchodností terénem – takže pokud nepotřebuješ tyhle dvě věci zatím zohledňovat, tak by ti měl stačit nějaký solidní HT, který bude při stejné kvalitě levnější a snadnější na údržbu – nápad na ocelák není od věci, i když já bych asi neměl čas řešit nějakou zakázkovku a pořídil něco hotového, jen si dal pozor na přílišnou úsporu materiálu.

        0 0
      • Nimrod  

        taky jsem pro frantu, ale otázka je, jestli se dá sehnat za nepříliš tučný balík peněz… jinak franty bych se fakt nebál, jelikož je to bůh. krom toho celobrko mám po chlápkovi, co moch mít taky tak cirka 130 kilo, jezdil s tim sjezd a skákal dropy, rám to přežil v pohodě ( i s čepama, doteď bez vaklu a rám má 5 let ;-) ), akorát pístnice v dnm se trošku ohla, ale za to rám nemůže. a myslim si, že kdybys našel nějakej rám i klidně se sjezdovym vybavenim, tak bys neprorloupil, kdybys ho vzal… ujíždět se dá na všem a aspoň bys měl trošku víc jistoty, že tě to všechno unese

        0 0
    • atrex  

      Kona dělá kola přímo pro „větší lidi“, jsou tady www.kona.cz/2k7_kolo.php?… resp. www.kona.cz/2k7_kolo.php?…

      0 0
    • Gooorila  

      Zdravím Děkuji za odpovědi, a popravdě mne překvapila podpora. Dres jsem ještě včera večer objednal u Pells.cz (1100,– je hodně, ale opravdu, klasické trika nejsou ono a když jsem koukal na trička z podobného materiálu, jako jsou cyklistické, stejně to s cenama nebylo moc jiné, takže budu mít aspoň výbavu určenou ke konkrétnímu určení. Koukal jsem i na toho Mrázka, ale to je spíš druhá věc, které jsem se bál, a to že zde budou postnuté odkazy na kola za 30k a výše. Na takové kolo bohužel nemám (nebudu ze sebe dělat chudase, který hledá kvalitní kolo za nejlevnější částku. Ale investice do bydlení začátkem tohoto roku mne o takto drahé dárky odstavila na pět let :o/). Takže to shrnu. Své kolo pospravuji, co bude nutné (přesmykovač mi drhne o řetěz, přehazovačka má problém s jedním stupněm, ve šlapátkách mi trochu cvaká) a budu koukat po novém kole. Hory a nějaký větší terén nemusím (ani nemohu, kopec je pro mne vražda), rád jezdím po stezkách kolem řek (až potkáte kuličku na kole po nejoblíbenější trase v Ostravě mezi svinovským mostem a loděnicí, to jsem já), takže snad žádný extrémní stroj za 45 000,– potřebovat nebudu. Sice ještě komunikuji s jedním pražákem, který prodává celopéro meridu, kde je jistá šance že výbava bude mnohem lepší, a tím pádem mi to vyřeší problémy, ale kdyby to nevyšlo (cena 10 000,– za takové kolo ve mě probouzí pesimistickou část mého já), pořeším to jak jsem napsal výše. Opravdu děkuji za reakce. Po informacích z prodejen, kde jsem byl jsem totiž nabyl dojmu, že jestliže nedám 15 000 do přestavby svého, nebo 30 000 do nového kola, nemám se ani na kolo opovážit sednout. Roman

      0 0
      • Dumbo  

        www.super-bazar.cz/…e-mtb-benest skus reagovat na toto, tu mas toho benesta jazdeneho,,, skor by som to kupil nez meridu, neviem jak ostatny somnou suhlasia, vyjadrite sa prosim na ten benest

        0 0
      • TheIF  

        Většina kol (kromě nějakých zavodních specialu) je dělaná na 120kg takže těch 10 navíc určitě uvezou a když stím nebudeš lítat v drsným terénu tak se není čeho bát.

        0 0
        • Dumbo  

          no neviem ktore ako ale moj kellys magic je len do 80kg, aby to neruplo niekde pri sedlovke

          0 0
          • TheIF  

            Třeba muj „papírovej“ Canyon a že Kellys praská už když máš nad 80Kg je druhá věc, ale v manualu u Magic což je zakladní model o omezení na 80Kg určitě není zmínka, takové omezení bude u nějakých špičkových závodních karbonových rámu nebo takovýhle šíleností www.canyon.com/…ojekt37.html

            0 0
          • stix  

            hele ja nevim, ale ja mam magica do 120kg, bracha ma magnuse taky do 120kg… papirovej kellys drzi vesele dal :)

            0 0
            • burnout/syndrome1  

              Novejší modely mají rámy mnohem kvalitnější než dříve,jen se to traduje dál a dál.Bratranec má 115 kg a zatím bez problémů prohání loňský model silničky od kellys s tripple butted Al trubkami

              0 0
            • Vsara  

              Upf … u kol se udává i maximální hmotnost jezdce ???? Kde se to dá zjistit?

              0 0
        • fousac  

          sice mam jenom metrak, ale uz mi tri ramy (fully) ruply… tudiz se k nejake alobalove seriovce stavim dost skepticky… potazmo pak osobne k meride…

          0 0
          • TheIF  

            Nj ale ty jezdíš něco jiného než cykloturistiku kterou on jezdí Hory a nějaký větší terén nemusím (ani nemohu, kopec je pro mne vražda), rád jezdím po stezkách kolem řek

            0 0
      • fousac  

        aaaa koukam, ze tu asi doslo k nedorozumeni…

        Franta Mrazek, ktereho jsem mel na mysli, je ten z Cernosic, co se mu musi zavolat domu nebo se u nej v garazi stavit… ;)

        teda aspon nevim, ze by mel nejakej web..

        cislo na nej tu uz v historii nekolikrat je..

        0 0
      • Tlusoch Jacky...  

        Já vážím 115kg a někdy s sebou tahám batoh o hmotnosti dalších 5 – 10 kg takže mam podobnej problém. Na velkou váhu nepotřebuješ kolo za 30k já sem jezdil na olpranu za3k no měl sem ho 6 let a jeho poslední roky jsem ho zatěžoval  120 kg a držel! V lednu jsem si koupil stratose. a je to OK! jedinej problém je z vidlí jelikož to je 40zdvih tak to skoro vůbec nepruží asi koupim olejovku.  Rámy jsou konstrukčně dělaný na 125kg (U Authora). Když budeš hodně šlapat ve stoje tak to střed přehazovačka řetěz atd neunese (U olprana sem musel občas zastavit vytáhnout klíč a utáhnout šlapky :-) ale co bys chtěl od kola z r 2000 za 3k :-) ) . pokud si nekopíš kolo za 5k nebo jiné tak si myslim že ti vydrží. Já sem vážil 125 začal jsem méně jíst (Jen snídaně svč. oběd svč. věčeře NIC VÍC) koupil jsem si lepší kolo a schodil jsem fakt 10kg takže jen do toho!!!

        0 0
        • Lišák  

          Mrkni se na datum dotazu a pak na Gooorilův profil. Kolo už dávno má a v jiných vláknech si ho hodně chválí! ;-)

           

          K Tvému problému s vidlicí:

          jedinej problém je z vidlí jelikož to je 40zdvih tak to skoro vůbec nepruží asi koupim olejovku

          Jak tomu mám rozumět? Co si od té „olejovky“ slibuješ? Co předpokládáš, že tam ten olej dělá?

          0 0
          • Tlusoch Jacky...  

            Aha tak to sem nevěděl, dík za info.  No předpokládám že to bude o trochu lepší než to co mam a že to bude mít větší účinost  samozřejmě alespoň 60zdvih. Když jsem si kupoval stratose tak mi to Chlápek říkal že ta vidle na moji váhu rozhodně neni a doporučil mi olejovku ale tu měl je reflex a já sem 5000 navrch fakt neměl takže sem vzal stratose s tim že tu vidli tam dám lepší. Někdo mi taky doporučil Vzduchovku ale ta je moc drahá.

            0 0
            • Bafoon  

              to by mě zajímalo proč by na váhu nad metrák měla mít vliv olejová vidle nota bene rst z reflexu?!

              sám jsem měl rst na stratosovy za rok byla zničená o pružení se neda mluvit, jak bych to viděl já tak na větší váhu určitě vzduchovou(suntour 8100 či vyšší) a určitě silnější vnitřní nohy(tora 318 29") a ještě bych se poradil s milanem z tuning-testu co a jak, na takovou váhu (sám mám metrák) standartní vidle opravdu nejsou

              0 0
            • Lišák  

              Úplný základ o vidlicích:

               

              Způsob pružení:

              1. Vinutá ocelová pružina
              2. Vzduch, stlačovaný pístem ve válci (vzduchová pružina)
               

              Způsob tlumení:

              1. Olejové tlumení-při stlačení vidlice se otevře ventil a přepustí olej na druhou stranu tlumicího pístku. Při zpětném chodu se ventil uzavře a olej protéká zpět přes menší otvory. Proto je zpětný chod pomalejší.
              2. Elastomer-nedá se v podstatě považovat za funkční tlumení, protože tlumí oběma směry stejně a to tak, že „nicmoc“
               

              Způsob mazání:

              Cokoliv se tře a má chodit hladce, musí se mazat.

              1. Olej-je nalit mezi vnitřní a vnější nohy a jsou v něm namočeny pěnové kroužky pod stíráky. Stíráky je nutno zvenčí mazat silikovovým olejem, protože vnější břit mazán olejem zevnitř vidlice není.
              2. Vazelína-používá se u levnějších vidlic místo oleje. Je nutno používat vazelínu kvalitní (doporučenou výrobcem), ale stejně je na mazání horší než olej a v chladnu vidlice hodně tvrdne.
               

              Takže teď máš napsáno, co základního ve vidlici můžeš najít. Každá vidlice může být kombinací těchto systémů. Z toho vidíš, že když se řekne „olejová vidlice“, tak stejně není jasné, jak to dotyčný myslel. A pokud Ti prodavač doporučuje „olejovou“ vidlici a netuší, jestli je to pružinovka, nebo vzduchovka a třeba ani jestli ten olej je tam na tlumení, nebo i k mazání, tak bych se raději podíval do jiného krámku.

              0 0
    • dancing dog  

      Ahoj, začínal jsem na 120kg, ted se držím kolem metráku. Z osobní zkušenosti doporučuju rám od Cube, ze zkušenosti mých známých s nějakým tím kilčem na víc rámy od Mongoose nebo Kony…prý snad konstrukce původně pro FR. Dres seženeš na netu nebo si nech ušít na zakázku, třeba na www.cykloschein.cz.

      Acera stačí,pokud moc nedivočíš,kdyžtak jí vyměníš za další, než ušetříš na nové kolo.

      Fulla bych asi ještě nechal bejt, nejdřív něco schoď, myslim, že 130kg celkem brzo opotřebuje cokoliv. Já sám o něm začínám uvažovat, ale mám ±metrák, chci aspoň 90kg než do toho půjdu, jestli teda vůbec..

      od cca 115kg jsem toho taky dost najezdil na crossu airline od Authora, krom častějšího centrování vzadu a výměny řetězů a špalků standart, vydržel a drží..

      Přeju mnoho km v poho a ať nám jdou kila dolů, zdravím!

      0 0
    • Vsara  

      Hmm klid … na 188 cm mám 113. Nejdříve jsem si také myslela, že budu potřebovat nějaké bytelnější kolo. I jsem to tu řešila.

      Jezdím běžného crosse a dávám si holt větší pozor na protažení řetězu, opotřebení plášťů a špalky do brzd. Jinak nepozoruji, žádné větší problémy … i když vlastně nevím jak dlouho co má vydržet. Ale dle tení diskusí zde, myslím, že mi to vše vydrží vcelku průměrně.

      To odporužení – tomu bych moc nevěřila, protože moje pružná vidle je po 4500 km už nadorazu a nejspíše ji vyměním za pevnou. A myslím si, že i odpružení rámu bude trpět více… a zádům odporužení zat tak moc nepomůže. Ani vidle a ani rámu.

       

      A dresy … kupuji u cycloschein. A i na svůj 136 cm hrudník a svou délku u nich seženu.

      0 0
      • Vsara  

        A … alespoň si tady u tebe ve vlákně ověřím trvanlivost.

         

        Vidle SUNTOUR NEX 4500 LO (63mm) po 4500 km jízdy ze třetiny lehčím terénem třetiny kamenitým terénem a třetiny silnicí už skoro nepruží a každou chvilku si klepne o dno ...... je jí to podobné???? Je to její běžná životnost ????

        Řetěz Shimano HG53 – vydrží vždy kolem 1500 km Je to normal ??

        Pláště RITCHEY SPEEDMAX Comp 700×35 .. zadní maximálně 1500 … spíše 1000 km

        Řazení DEORE – bez probblémů

        Pastorky SRAM 950 11–32 … po už na nich jedu čtvrtý řetěz a už jeou nějak unavené už jsou asi na dojetí…

        Jsou ty životnosti běžné ??? I bez ohledu na to jakou váhu vozí??? Nebo ..... ???

         
        0 0
        • Lišák  

          Řetěz-normální životnost.

          Pastorky-normální životnost.

          Pláště-netuším, jezdím hrubý vzorek a měním podle sjetí. Jde o to, z jské jsou směsi. Měkká směs Tě podrží na mokrých kamenech/kořenech, ale dříve se sjede. Tvrdá naopak. Na zadním kole mám plášť tak ± 12–1500km. Na předním ho vozím, dokud má vzorek ostré hrany. Pak putuje na zadní kolo (pokud to není vyloženě přední vzorek). Ojeté pláště dojíždím na pevňákovi, který používám jako tahač vozíku a na cesty do práce.

          Vidlice-myslím, že na Tvoji váhu by jsi potřebovala silnější pružinu, než je do vidlice standardně montována.

          0 0
      • dancing dog  

        jo, cycloscheini sou dobrý..ne mě jsem ještě sehnal „standartní“ model- nej velikost, pro kamaráda, co je o 10 cm vyšší a eště taj 15–20km těžší ušili už 2 dresy na míru a je happy, do tý doby jezdil taky v tričku…

        a ceny velmi příznivý..a dobře taky, že nic moc strakatýho…

        0 0
        • Lišák  

          No, dle mě-špatně taky, že nic moc strakatýho… Silnici se člověk chtěnechtě občas nevyhne a pak je ten nejstrakatější dres ten nejlepší!

          0 0
          • Vsara  

            Ale on je výrazný dost. Jeden z nich mám na sobě v infu. V těch vělkých rozměrech tyto vzorky působí lépe než běžné cyklodresy.

            Navíc jsou cycloscheini velice ochotní a ceny velice rozumné. Nemám porovnání s jinými výrobci, co se kvality týčem protože tak velké a tak dlouhé  jsem dosud nikde nesehnala, ale triko drží tvar i barvu, je velmi příjemné na tělo, skvěle větrá, sakra rychle schne a dobře odvádí pot. Gatě dobře sedí. Drží tvar i barvu, dobře se perou dobře schnou. Rozměr plíny mi dobře sedí. Zhruba 30 jízd – 30 praní vydržely bez viditelného opotřebení. … Teď už je prosezená plína i oštěchtané švy. Ale myslím si, že to je dobré výdrž.

            0 0
          • dancing dog  

            NEŘÍKÁM NEVÝRAZNÝ, ALE NE STRAKATÝ- BARVA ZÁLEŽÍ NA TOBĚ, OD DECENTNÍCH PO VÝRAZNĚ Z DÁLKYVIDITELNÝCH- ČEVENÁ, MODRÁ, ŽLUTÁ…

             

            JINAK PLNEJ SOUHLAS SE VSAROU…ROZHODNĚ PERFECT POMĚR CENA/UŽITEK+KVALITA

            0 0
          • TheIF  

            Vždyť sehnat nějaký pěkný dres v ČR snad ani nejde, samej strakatej papoušek.

            0 0
            • Lišák  

              Červená to jistí! ;-)

              0 0
              • TheIF  

                Jo "červená ":http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?… špatná taky o ni uvažuji, ale nejspíš bude zase černej :-)

                0 0
                • dancing dog  

                  černý nechci ani kalhoty..nechápu zálibu v černejch dresech, v létě se v tom člověk peče, je to špatně vidět…, nevidím jedinou věc, proč si to pořizovat…

                  0 0
                  • Lišák  

                    Přesně-černá je na slunci totálně špatná. Měl jsem chvíli černý dres a už takovou blbost nikdy neudělám. Tak upečený a vyprahlý jsem před tím, ani potom, nikdy nebyl.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Ale zas ve velkém horku je prý černá jedna z nejlepších barev pro mikroklima kolem člověka. Nedávno jsem o tom četl nějaký elaborát na internetu, bylo to tam vztaženo na beduíny a ostatní obyvatele „poštních“ států. Právě proč chodí po pouštích kompletně zahalení v černých pláštěch.

                      0 0
                      • Lišák  

                        Jo, o tom jsem taky něco četl a slyšel. Na mě to nefunguje. Nevozím ani „moiru“ pod dresem (když je vedro), abych měl mikroklima. Možná je to proto, že nejsem muslim. Dnešní počasí mně maximálně vyhovovalo. Teplota do 25°C, polojasno, svěží větřík. Takhle by mohlo být klidně do konce října.

                        0 0
                      • dancing dog  

                        No, ale to pleteš jabka s hruškama- příznivé mikroklima u beduinů vzniká na jen u hodně volnýho oblečení a přehozů, se spoustou záhybů a to eště jen ve větrnym prostředí- v černym chodí a jezdí jen v otevřené větrné krajině, ve městech jsou skoro všichni v bílým…aspoň chla­py

                        To rozhodně nemůžeš s cyklodresama srovnávat, alespoň s většinou z nich .-)

                         
                        0 0
                        • jIrI___  

                          No to mi je jasné, že plášť není totéž co dres. Taky netvrdím, že černý dres je pro slunečné dny to nejvhodnější. Jen jsem ten poznatek sem nahodil, aby bylo jasno, že samotná černá barva nemůže za to, že je nám v ní v létě horko ;-).

                          0 0
                    • TheIF  

                      Já rad teplo a nejezdím vaše tepy 150 a více tudíž čím větší horky tím lépe… Ne jak dnes schovat se před deštěm pod stromem a zmrzat mokrej ve 14°C brrrrrrrrr (všude pěkně jan v beskydech musí chcát)

                      0 0
                      • Lišák  

                        Já nenosím černý tričko ani jako „civil“. Moc se v něm vařím. A když jdu po městě, tak taky nemám tep 150 ;-)

                        0 0
                        • TheIF  

                          nj je to individualní… jsme se asi špatně narodili, mě by sedl jih a tobě něco více na sever :-)

                          0 0
                • Lišák  

                  Tak ten je SUPER!!! Jenom má, pro mě, jednu zásadní nevýhodu-nemá zip :-((

                  0 0
    • RoKo  

      jestli chces poradit s kily tak tady mas radu…

      papej veceri nejpozdeji v 17:00 (cokoli) a v 20:00 si vem treba 3× rajcata nebo rektvicky, okurku, proste jen zeleninu aby jsi zaplacl zaludek a kalorie skoro nic… jo a vyhybej se nanukum, cokoladam a grilovani… ;)

      ver mi pomaha to… ;) v kombinaci s pohybem to pujde jeste lepe…

      Ver mi ja merim 183 a kdyz jsem delal triatlon tak jsem vazil cca 74–75. no pak prace a uz nebyl cas (ja vim vymluva) no a po trech letech,ikdyz jem taky nejak moc nejedl… 102,5… ted asi po 4–5 mesicich mam 89 a jde to porad dolu… cil je 83–85 a to si hlidat…

      0 0
      • Vsara  

        A jo .. už se to pomalu hýbe.

        Musela jsem pekelně škubnout za záchrannou brzdu a vloni začala jezdit a přestala kouřit a vůbec udělala velikánský veletoč… viditelné ovoce nese pomalinku, ale uvnitř to byl skok :-)) .. kila půjdou také :-))

         

        A lišák – děkuji  ,takhle nějak jsem si to myslela, ale nemaje zatím dost zkušeností, neměla jsem si to jak potvrdit.

        0 0
        • jIrI___  

          Přestat kouřit při hubnutí pomáhá taky? Ja doposud žil v tom, že když si člověk zapálí, tak potom nemá hlad.

          0 0
          • Lišák  

            Tak se mrkni někdy v hospodě na slečny kuřačky-většina podáhou netrpí ;-) Kouřením se fakt nehubne.

            0 0
            • jIrI___  

              Jenže teď je kouření u slečen v módě nebo co a připadne mi, že kouří snad všechny pěkné holky, které nadváhu momentálně nemají :-/

              0 0
              • RoKo  

                nevim jak ty ale kdyz vidim super kocku jak vytahuje cigarko, tak ztracim zajem… nevim asi jsem nejakej divnej…

                0 0
                • jIrI___  

                  Jenže tím se rapidně snižuje výběr, bohužel.

                  0 0
                  • RoKo  

                    jj mas pravdu je to tragedie tehle doby, ikdyz momentalne by melo byt IN kdyz nekdo nekouri…

                    Jinak ja mam oproti tobe tu „vyhodu“ ze uz jsem si kocku nasel… vzal si ji a mame dokonce syna ktery bude mit 17mesicu… ;) takze tyto problemy me uz netrapi… :D

                    0 0
                • v POHODÌ klokan  

                  Mám přesně stejnej pocit, jako ty…

                  0 0
              • Lišák  

                Jasně, že kouří i hubený holky, ale pokud vidíš tlustou kuřačku ( a není jich málo), tak je to docela důkaz, že cigarety nejsou lék na hubnutí.

                0 0
                • Vsara  

                  He he .. rozhodně se cigárem nedá zhubnout. ..Ale když přestaneš, téměř jistě značně přibereš. Něco kolem 10 procent své hmotnosti (v průměru). Ale po několika měsících to jde samo dolů. – Ovšem pokud tedy nenahradíš závislost na nikotinu a cumlání filtru za jezení.

                  0 0
            • dannii  

              …souhlasím…res­pektive..k při­brání na váze jsem docílila na základě naučení se kouřit cigarety v 25-ti…a za čtyři roky jsem přibrala 18 kilo a dostala se na normální váhu, se kterou jsem spokojená, ale nedokážu teď vyřešit situaci-přestat kouřit a zároveň zase nezhubnout…

              0 0
              • Vsara  

                upf … jsi úplně první osoba o které jsem kdy slyšela, že hubne při nekouření. …

                0 0
                • dannii  

                  ..zdravím Tě…každopádně se asi těžko dá tomu uvěřit, ale když jsem měla problém s přibráním váhy a užíváním i různých výrobků, jako např. Nutridrink…výsledky byly téměř nulové…je to na dlouhé vyprávění…kaž­dopádně, teď po čase bych kouření úplně vymazala ze svého života, ale jakmile se pokouším přestat..jdu opravdu s váhou dolů…

                  0 0
                  • dancing dog  

                    ty jo, co bych dal za to, kdybych Ti aspoň pár těch svejch mohl předat..a oba bychom byli spokojený .-)

                    0 0
                    • Krys  

                      Už by konečne niekto mohol vymyslieť spôsob na výmenu „kilogramov“. Tiež by som mal niečo na predaj. :)

                      0 0
                      • dancing dog  

                        Kdo to vymyslí, nobelovka ho nemine…teda několik nobelovek..za medicínu, mír minimálně- Evropa, US zhubnou, Afrika přestane mít nafouklý bříška…

                        0 0
                    • dannii  

                      …ale Já už jsem spokojená :)…jen teď najít systém, jak přestat kouřit…

                      0 0
                      • dancing dog  

                        A co třeba systém: jednu dokouřit a další si už nezapálit ?

                        0 0
                        • dannii  

                          …jsem si vědoma, že není důležité jenom chtít, ale i něco pro to dělat…každopádně až jednou budu ráno vstávat a nebudu už mít potřebu si hned zapálit cigaretu a popíjet kafe, budu o to více šťastnější …

                          0 0
                          • Krys  

                            Blbé je, že tej rannej cigarety s kávou sa zbavuje najťažšie. Našťastie už to medzi moje zlozvyky nepatrí. Prvú si zapaľujem cestou na metro a kávu mám až v práci. :)

                            0 0
                            • dannii  

                              …u mě je stav pak takový, že až po tom všem se dokážu najíst a samozřejmě si pak dát opět cigaretu/y…:(…

                              0 0
                              • Krys  

                                Kdesi som čítal taký jednoduchý návod: Po zobudení vypiť trochu vody na rozlepenie žalúdka. Žiadna cigareta, žiadna káva. Po 15–20 minútach už žalúdok neprotestuje a je možné normálne sa najesť. Vyskúšal som a funguje to.

                                0 0
                                • Svět videa  

                                  nedoporučují tohle spíš na zácpu? :-)))

                                  0 0
                                  • Krys  

                                    Ono to všetko spolu súvisí. :)

                                    Takto som sa po dlhej dobe naučil znovu ráno jesť. A keď už sa ráno naješ, mnoho vecí potom funguje inak. Prestal som byť nenažraný, hmotnosť pomaly klesá, zmizol permanentný pocit únavy, lepšie spím, a mnoho ďalších drobností. A to všetko spôsobil „len“ jeden menší pohár vody po zobudení.

                                    0 0
                          • dancing dog  

                            Já mám chuť na cigáro pořád a ikdyž třeba po pařenici / že jich už moc není / sou všichni přehulení a ráno nebo spíš dopoledne nemůžou cigáro ani vidět, já si ho hned dám…

                            zatím sem neskončil a nevidim to dobře, jediný čeho sem dosáhl že vůlí ovlivním počet- jestli 20 nebo 5 to už je rozdíl a daří se mi to celkem ovlivňovat, co se nedaří je skončit úplně…

                            eště že nemám MTB závody v popisu koníčků… .-) bych zaiktil v půlce prvního…

                            0 0
                            • dannii  

                              …omlouvám se, že jsem tady trochu změnila téma…každopádně určitě s přestáním se chci poprat a cigarety vymazat ze svého života…nejhorší je, že nevidím ani jeden důvod proč kouřit…ale najednou si už nezapálit, taky nejde..respek­tive…nejsem dostatečně silná, abych s bojem začala a zároveň si kladu otázku, kdy je tedy vlastně ta doba, když i teď se najde výmluva..každopádně díky a pokud boj s přestáním někdy vyhraju.....:)

                              0 0
          • Vsara  

            Myslím si, že jít zároveň do redukce hmotnosti nějakou dietou a zároveň do skoncování s cigárem je naprosto nevhodné. Pravděpodobnost, že se nezdaří ani jedno a ani druhé je vysoká. … Odborník nejsem, ale myslím si že se blíží 100 procent.

            Stopka na kouření téměř vždy způsobí přibrání. Takže tvá snaha a to že se „trápíš“ a ještě jsou úspěchy záporné…to na radosti a chuti moc nepřidá.

            Myslím si že pokud si někdo pořídí závislot na nikotínu, nadváhu či až obezitu (mnozí k tomu také stres .. možná až depresi … a spousta k tomu také těžké mindráky), musíš zvolit nějaké pořadí řešení. …

            Já zvolila stop kouření a pravidelný pohyb. Ostaní se upravuje samo ..postupně..sou­časně ..

             
            0 0
        • RoKo  

          pozor! jak pisu vecer zelenina NE ovoce… tam je hodne cukru… takze ovoce hlavne dopoledne a kdyz tak do te pate hodiny…

          jj ja taky zmackl brzdu… jeste ze mam kotoucovky ;) :D

          0 0
    • dancing dog  

      Z mý zkušenosti je nejlepší jezdit dlouhý trasy po silnici, bez extrémních padáků, raději s dlouhým mírným stoupáním…kg šla dolů rychleji, než když sem jezdil vrcholovky nebo v těžšim terénu… jojo, teorie by mi šla, občas i ta praxe, ale co je to platný, když se zas a zas přes zimu vyžeru :-(

      0 0
      • Bully  

        Minimalne 3–4× tydne, pokazde minimalne 1 hodinu pravidelnym tempem pri zatezi pod AeP, treba za pomoci pulsmetru. Vetsine netrenovanych lidi pro tuhle zatez klidne vyhovuje ze zacatku normalni rychlejsi chuze.

        0 0
        • dancing dog  

          pulsmetry a jiné čáry, jako měření laktátu aspol. není nic pro mě…mám kolo hlavně jako koníček pro radost a pak taky, abych se někam dostal a něco viděl, todleto nechám raději cyklomanekýnům a cykloidolům…

          Ikdyž je to možná škoda, protože si troufnu tvrdit, že metabolismu celkem rozumim .-)

          0 0
    • MartasCZ  

      Jsem taky it co sedi u monitoru :)

      Po osmi letech jsem zase začal se sebou něco dělat :)

      Nemám pulsmetr , nemám nové kolo to na kterém jezdím je 8 let staré   , mám na něm Shimano Acera – což z dnešního hlediska  je velmi levná sada .

      Ikdyž jsem trochu lehčí tak osobně jsem neměl žádné problémy s řazením, klikama řetězem atd. zatím vůbec nic neodešlo – letos cca 600 km. Pomalu trochu kaciřský názor že gramařina není pro nás pak to nic nevydrží :))))

      Jezdím pocitově pod úrovní aerobního prahu , lidově řečeno jezdím tak abych byl „schopen“ kdybych chtěl během jízdy  mluvit , ne jenom sípat :)  Jezdím minimálně 3× týdně pokud to čas dovolí rozprostřeně během celého týdne,  prostě v pohodě., spíš v lehčím terénu.

      Výsledek za dva měsice celková váha 4 kg dolu a v tuku  8 kg tuku dolů.  Jo a snažím se mín žrát :) , nějakou šílenou dietu vůbec nedržím, akorát si dopuji klouby kloubní výživou.

      Po prvním měsici kdy jsem párkrát chtěl v kopci praštit kolem do škarpy bo holt u nás je to sem tam kopeček, ted si to už užívám a není problém bez nějakých problémů slušným tempem projet 50–60 km .

      Jen varování, časem to může lézt do peněz bo už se poohlížím po lepším kole :))))

      0 0
    •  

      666er for ever!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.