• kejda

    Ahoj. Na dotaz ohledně tlumiče DVO Air nikdo žádné zkušenosti nenapsal. Asi ho nikdo nejezdí. Zeptal bych se teda všeobecněji, Fox X2 nebo DVOU Air? Případně levnější variantu Foxe, DPX 2?

    Came creek už tam nezařazuji, dva roky ho jezdím a zatím vše v pohodě, ale bohužel ten servis…

    Má smysl pokud nejsem ladič, kupovat Foxe s možností nastavení komprese a odskoku? Cenový rozdíl je tam cca 4 tisíce v neprospěch Foxu.

    DÍKEC

    • alo  

      Nemělo by smysl napsat do ibisu? Nebo je to už na toho dětského fula?-)

    • Acanthophis  

      Pokud máš peníze, tak bych šel asi do Foxu. Točítek/hejblá­tek/udělátek je tam dost na to, aby se v tom člověk ztratil, ale guide od foxu je celkem fajn a rozhodně nebudeš asi první, kdo tenhle tlumič na HD3ku nacpe, takže pak příp. můžeš čerpat inspiraci od ostatních…:))

      Fox X2 je super tlumič a narozdíl od „základních“ monarchů/+ je o level jinde jak v průběhu zdvihu, tak možnostech přizpůsobení…

      DVO Air jsem nejel, zkušenosti jsou celkem pozitivní, nicméně pokud člověk na kole jezdí trošku větší skopičiny, tak bych asi neuvažoval nad ničím jiným než „velkou komorou“ (tzn. vivid/fox) – navíc koukám, že drobek taky nejsi, takže bych asi neváhal a foxe vzal…:))

      • kejda  

        Dík. Drobek nejsem, ale bojuju s tím :). X2 a DPX2 mají tuším rozdíl v možnostech nastavení, X2 umí toho víc. Někdy ale méně může být i více. I DPX2 na velkou komoru.

        • tomfree  

          Přehazoval jsem kamarádovi na hd3 cc inline za fox x2 a nějaký velký rozdíl na normální ježdění mi nepřišel,je to cítit v hodně rozbitých pasážích,něco jako koryto potoka,ale myslím,že třeba na rychlebkách to nepoznáš,ale moje posouzení není úplně objektivní,protože mám X2 na santovi a tam chodí podstatně lépe.

          • kejda  

            No to je přesně to, co jsem chtěl vědět. Pokud mohu zatím soudit, tak rozdíl mezi X2 a DPX2 je v možnostech nastavení, které ale asi nevyužiju a záhy v ceně pochopitelně, tak pak asi bude pro mě lepší vybírat mezi tlumiči s běžnou možností nastavení. Tedy odskok a útlum komprese, open – propedal – close. Na jakém Santovi to máš?

    • kejda  

      Tak koupený nakonec Fox DPX2, výměna doma asi dvacet minut. Ty nová pouzdra to výrazně urychlí, doufám, že něco vydrží. Akorát na moji váhu a Sag 17 mm jsem musel foukat skoro 300 psi.

      • MirosPikos  

        Proto jsem nebral fox. Pro ty šílený tlaky. Chudáci těsnění.

        • kejda  

          Tak snad to mají ošéfovaný. Nejsem z těch, co budou něco slepě bránit. Jestli to bude stát za pikaču, klidně to napíšu. Ale dám jim aspoň šanci.

          • alo  

            takže ještě tu chybí foto

          • MirosPikos  

            Tlumič bude jistě chodit dobře. Jen životnost těsnění bude tabu.

            • goofy  

              Životnost těsnění je buřt, protože servis bys měl dělat každý rok a tam se mění komplet těsnící sada… ;-) Navíc tedy Evol tlumičů už jezdí docela mraky víc než rok a že by byly nějaké hromadně problémy se životností jsem nezaznamenal.

              • SKYlined  

                Mám +/- kolem stovky, tlumak dostával celé léto docela čočku v Alpách… funguje 1a a nikde nic nechčije, na servis půjde až po téhle sezóně.

        • logoman  

          Nemaji ty tlaky nahodou neco spolecnyho spis s prepakovanim, delkou tlumice apod.? ;-)

      • Acanthophis  

        Jak jsem říkal, tohle chtělo spíš větší komoru…:)) 300psi bude už i nad limit tlumiče,ne? :)) (pamatuju si, že min. RS mají max. 275psi)

        • LM  

          Taky jsem na to ze zvědavosti koukal (vzpoměl jsem si jak nedávno stahovali některé Float X2) a našel jsem Setting Shock Air Pressure

          • Non-EVOL equipped FLOAT DPS shocks have a maximum pressure of 300psi (20.7 bar)
          • EVOL equipped FLOAT DPS and DPX2 shocks have a maximum pressure of 350psi (24.1 bar)

          Takže je buďto na horní hranici nebo v pohodě :-)

        • goofy  

          Tohle nejde vůbec paušalizovat. Můj Marzocchi má max 190 psů…

          EVOL equipped FLOAT DPS and DPX2 shocks have a maximum pressure of 350psi (24.1 bar)

        • kejda  

          Nové Foxy jsou samozřejmě evol, takže velká komora. Max tlak je 350 psi

    • kejda  

      Tak dnes po nemoci konečně Fox vyzkoušen. Chodí krásně. Akorát nastavení reboundu dle návodu Foxe je bullshit. Podle návodu, a mého tlaku vzduchu 300 psi, by to měly být dvě otáčky od nejpomalejšího odskoku. Blbost. Chce to zjistit a zkoušet pořád dokola, dokud to nebude chodit pěkně, jak má. Zatím jsem na 6 otáčkách od režimu Close. A budu ještě ladit…

    • Pohys  

      Připojím dotaz- DVO topaz vs. Fox float X vs. RS monarch plus rc3. Našel by se někdo kdo by byl schopnej udělat compare do enduro použití?

      • MirosPikos  

        Často tomu kterému rámu sedne různý tlumič. Chtělo by to upřesnit požadavky na tlumič a konkretizovat rám.

        • Pohys  

          Tak nejvíc by mě asi zajímalo který z těchto adeptů se jeví jako „nejlepší“ na skotačení. Spousta lidí jezdí RS, ale zároveň říkají, že je to houba. Já bych spíš raději větší oporu pří skocích, než to že mi vyžehlí každou nerovnost… Jinak rám : Lapierre Zesty 2014– Leverage ratio 2.62

          • Lanzinho  

            Záleží takym jestli člověk jezdí rs s debonair nebo hv komorou.. hv je vcelku progresivní

            • novas752  

              A na vnitrnim nastaveni tlumeni.

            • Pohys  

              Jo to máš pravdu. Všeobecně je prý lepší Debon (až na ty vysoký tlaky), bo se dá ve finale vyvložkovat a defakto tím můžeš simulovat hv komoru. A mám za to, že i ta střední část zdvihu se dá taky poladit.

              • LM  

                Co jsem četl tak i plně vyvložkovanej DebonAir (pozitivka) není tak progresivní jak HV komora.

                Já mám nakonec v Monarchu DebonAir trochu řidší olej, víc utaženej odskok, 4 bottomless rings v pozitivce a vozím i malinko vyšší tlak než dřív ať tam je lepší opora. A teprve teď jsem s tím spokojenej. „Lepší“ tlumiče jsem nezkoušel (DVO, FOX, CaneCreek?), takže s tím neporadím.

      • tomfree  

        Taky jsou rozdíly mezi starým float X a novým dpx2,což mám vyzkoušené a nepochybně budou i u RS monarch vs deluxe.

        • Pohys  

          To máš pravdu, ale RS deluxe jsou mám za to jen v metrických velikostech a dpx2 jsou dost mastný… Float X už se dá sehnat ve stejné cenové jako RS nebo DVO

          • tomfree  

            Dvo jsem nikdy neměl,jestli float x,nebo Rs monarch plus,tak pro mě jednoznačně monarch a to RS nefandím.

            • wilda81  

              To už snad raději HT a pluskové gumy než Monarch.

            • Pohys  

              Co tě na RS zaujalo?

              • tomfree  

                Citlivost, chod, ale mám ho na trail biku, na enduro mám x2 a právě citlivost na malé nerovnosti je podobná, před RS tam byl právě float X a ten nevynikal ničím.

                • Pohys  

                  Tak na trail biku bych taky spíš vítal větší citlivost a aktivitu tlumáku, ale na skákání si myslím, že je lepší mít naopak oporu ve středu a progresivní konec, což asi bude právě ten float x2, ne?

                  • tomfree  

                    To ano, ale float x2 není float X, na X 2 jde nastavit prakticky přesně co chceš.

                    • Pohys  

                      Jo to já vím, ale říkám si, že projevem k sobě bude mít určitě blíže X a X2 než X/X2 a RS. Na float X2 jde nastavit defakto to samé co na CCDB. Ale pro mě je také důležité, abych si mohl přitáhnout kompresi, bo přejezdy jsem zvyklej jezdit na trail-mode. Zkoušel jsi někdy s RS skákat?

                      • tomfree  

                        Nic velkého jsem na tom neskákal, tak do metru, do bike parku bych si ho nevzal, ale X a X2 nejsou podobné, teď mám nový dpx2 a ten je podobný x2. A k těm přejezdům, když jsem jezdil na foxu na trail mode, tak při výjezdu nějaké stojky se fox hodně nořil, u RS to je podstatně lepší.

                        • goofy  

                          Jo ten DPX2 mě hodně zajímá jako taková víc XC alternativa k X2… :-)

                          • Sunshine 29  

                            Já chci cokoliv s piggy back. Dobře to vypadá :D

                          • wilda81  

                            Blbé je, že DPX2 a X2 váží skoro stejně. DPX2 pak teda má smysl jen pokud se ti nechce sr*t s nastavováním a DPS by se ti přehříval.

                            • goofy  

                              No tak tu váhu jsem nijak moc nezkoumal… To už je pak asi fakt lepší koupit rovnou ten X2. :-)

                            • tomfree  

                              104g to dělalo u treku slash 29,to mi nepřijde jako nic.

                              • wilda81  

                                Já vážil 2018 verze a rozdíl jsem měl 60g. Ten DPX bych zvažoval jen na dlouhé alpské sjezdy a když nebudu chtít laborovat s nastavením X2, jinak nevidím motivaci pro pořízení. Sáhnu po pulkilovem X2, když budu řešit možnosti nastaveni nebo lehkém DPS když budu honit hmornost. Dřív měl X2 výrazný lock, takže tan stálo zvážit jestli nebude někomu chybět poloha Trail, ale to už s novou verzí též pořešili.

                                • logoman  

                                  Jako, ze ten novy se uz tak nezamyka? To se mi zrovna libi, ze to pak jede skoro jak HT :-)

                                  • wilda81  

                                    Jj, už není tak výrazný. Mě na starém Traceru trochu chyběla poloha Trail z Floatu, takže tam to bylo spíš minus. Nový už není potřeba ani moc zamykat, takže tam páčku nepoužívám skoro vůbec.

                                • TheJD  

                                  Na Pinkbike pisou, ze pro rozmer 230 × 57.5mm vazi DPX2 499 gramu, zatimco X2 609 gramu a RockShox Super Deluxe RCT 529 gramu.

                                  • wilda81  

                                    Hmm. Já měl kratší verze. Bude hrát roli i ročník (X2 je letos předělaná), velikosti komor, spacery a množství oleje.

                                    • tomfree  

                                      Tak když do x2 nedáš žádný olej, bude stejně těžký jako dpx2, zkus to napsat do Foxe, ta duplicitní výroba dvou stejných tlumičů musí zbytečně zvyšovat náklady.

                                      • wilda81  

                                        Trapné. Raději napiš přínos DPX proti DPS, kromě většího množství oleje.

                                        • TheJD  

                                          On by predevsim Dpx2 mel vychazet konstrukcne z X2 a ne z Dps.

                        • Pohys  

                          Tak dpx2 by byl asi idealni, ale ty prachy za nej… Kazdopadne Float X 2016 jeste neni dps, ne? Bo co jsem slysel tak az ty dps verze stoji prej za to.

                          • Pohys  

                            Hele dotaz- RS+ s HV komorou se vnitřně neladí jako Debonair?

      • goofy  

        Jak už tu padlo hodně záleží na jaký rám to půjde a co od tlumiče očekáváš. Dle testu na Bikeandride:

        Monarch plus RC3 asi největší žehlička, ale zároveň největší houba. Velké propadání do zdvihu a mizerná opora uprostřed.

        Topaz byl takový průnik Foxu a Monarchu. Už poměrně slušná opora, pořád super žehlivost.

        Float X nejsportovněji naladěný. I když je citlivý, tak uprostřed nelítá zdvihem tam a zpátky a nechá si hodně naložit, aniž by zbytečně lítal po dorazech. Nejlepší opora při skocích.

        To je tak ± co jsem si z toho testu vzal. Testovali to na RB Bandit a Hajíček si samozřejmě uchcával z RS a Fox hanil. :-D

        http://www.bikeandride.cz/…ockshox-dvo/

        http://www.bikeandride.cz/…ox-dvo-coil/

        • Sunshine 29  

          Zrovna testy Hájíčka bych vůbec nebral v potaz…

          Má to hezky nafocený, to je asi tak všechno.

          • novas752  

            Mě přijdou objektivnější než ve Velu nebo na MTBS.

          • Auditor  

            Taky mi přijdou s dolekopcom asi nej u nás…

            Kde jinde bys čerpal?

          • goofy  

            S Hajíčkem v hodně věcech nesouhlasím, člověk si musí odfiltrovat, že nadržuje RS a Sramu obecně, preferuje úplně divný projev pružení a vůbec udělat si takovou vlastní recenzi z jeho recenze, ale aspoň něco se dá odvodit. :-D

            • krabica  

              Jj, teď mi to v nějakém testu nedalo a musel jsem si rýpnout do té jeho posedlosti RS… :-)

              • goofy  

                Víš jak.. Když jsem přečetl tu recenzi o tlumičích, kde Fox posadil na poslední příčku, tak mi bylo jasné, že právě Float X by byl tlumič pro mě… :-D

                • logoman  

                  Zas ta kvalita foxu je nekdy dost tristni. Ta X2 moc spolehliva neni …

                  https://www.youtube.com/watch?…

                  • goofy  

                    A co v poslední době prosím tě spolehlivé je… Tohle by se našlo na všechno. Složitý tlumič, složitý servis. Tak to je a bude. U Monarcha můžeš srovnávat tak leda s Float X, kde jsem o nějakých problémech neslyšel. X2 se dá srovnat s CCDB Air, který se sype ještě víc. :-)

                    Nebo kolik jsi měl s tím Floatem problémů?

                    • logoman  

                      Myslim ze v servisu uz byl tak 3× – 4× … Ted jsem to uz neposlal do foxu, ale do kgbike, pry tam da nejaky lepsi tesneni tak jsem zvedavy.

            • Sunshine 29  
              • si myslím, že neumí moc jezdit, ale to je jen můj osobní názor.
              • MirosPikos  

                Ale vypraví o tom, že si člověk musí myslet, že se od něj učil při nejmenším Datel nebo Maroši :)

                • novas752  

                  Vždyť sám naopak občas píše že na skákání a nějaký přísný palby kolmo dolu moc neni.

                  • MirosPikos  

                    Skákání možná jo. Ale každou sezónu píše, že něco posunulo jeho limity, že to tam jen tak pustil. Timhle tempem by už jezdil kolmice dolů.

                    Na druhou stranu, jsou klucí šikovný, když vzpomenu jak začínali a teď to skoro vypadá, že nemají ani čas na to všechno otestovat. No a já mám pak na hajzlu co číst :)

                    • novas752  

                      To je pravda. :)

                      Leda že by ty limiti byli hajzlové a průběžně se scvrkávali zase zpátky. :)

                      Já je čtu v mhd. :)

                  • Sunshine 29  

                    To je sice pravda, ale pak ti otestuje ostrý enduro.

                    Jak ty píšeš, objektivně (na tý skalce co všechny).

                    • wilda81  

                      Přesně, povolí všechny komprese a jak to pak krásně žehlí! :))

                      • novas752  

                        Mno to je fakt.

                        Ale zase většina bajkerů taky nemá skilly uřídit ostrý enduro v patřičnym terénu, takže je to taková recenze z pohledu ne tak zkušené ale o to větší skupiny bajkerů.

                        • Sunshine 29  

                          To bych zase netvrdil (a nevztahuju to k sobě), ale jeho recenze bych bral s rezervou…

                          Jemu když dáš Reigna na RS tlumení tak je to absolutní vrchol:)

        • Pohys  

          Díky za tip, počtu ;-)

        • Rice  

          Ty testy by stejně z větší části měly bejt o tom jak kterej tlumič naladit a ne jen jak se chová, když se namontuje nebo do něj přidá vložka. To pak má mnohem větší hodnotu, než dojmy z projevu. Já si s tlumičem i vidlou hraju docela dost a stejně si pořád nejsem jistej jak je to ideální a to hlavně pro technickou jízdu terénem a ne jen pro přejezd kořenu nebo výmolu v cestě. Ale čím víc toho otestovali, tím větší by měli mít přehled a spíš než předávat dojmy by měli naznačit jak to co nejlíp naladit.

    • marko250  

      No mě tam především chybí hodnoty naklikání s jakým byli spokojeni.Ať to můžem porovnat a rozlousknout,kaž­dopádně z uživatelského hlediska mám rád rači věci jednodušší,dobře servisovatelné,což RS je,Suntour jde taky uživateli vstříct a vše v republice se s tím dá pěkně objet bez strádání a nejen tady.

      Nemůžu nic vytknout Vividu na vzduchu i pružině ani Monarchu+,Durolux 180mm je skvělá vidle,doporučím i Marzocchi moto rc2, vidli od nich- 380 Ti superskvělá.Třeba základní pružinový Boxer bych doporučil jen nepříteli :-) a Foxu 34 Float FIT4 taky, to jsou jen dvě trubky s olejem a pružinou no děs.

    • MirosPikos  

      Stále se peru s využitím zdvihu u DVO Topaz. Trochu se teď nudím a chtěl bych laborovat s tlaky a proužky. Foukám 220–230 a SAG mám pod logo, tedy víc jak 30%. Přitom do konce zdvihu mám stále hodně přes 1cm na pístnici. Co mohu udělat, abych měl menší tlak, stejný SAG a přitom využil více zdvihu? Někdo psal na MTBR abych dal vložku to negativní komory, ale nezdá se mi to.

      • allrose  

        takový nesmysl to není,nejdříve bych zjistil,zda nejsou vložky v pozitivce,pak bych zkusil negativku

        pokud se ti sešel progresivní rám a progresivní tlumák tak máš asi smůlu,řešením je lineární tlumič,to asi slyšet nechceš :)

        • wilda81  

          Tak tak. Začal bych vyházením všeho v pozitivce, šel s tlakem níž a pokud by byl velký sag, tak zkusil vyvložkovat negativku. Bandit je megaprogresivní, takže tady je asi ideální varianta pružinový tlumič.

          • MirosPikos  

            Je to tak jak říkáte, progresivní rám ale tlumič by až tak progresivní neměl být. Bohužel mám momentálně všechny vložky venku. Takže rovnou zkusím nacpat jednu do negativky, co se změní. Pružina by byla fajn…ale na to moje popojíždění :)

            • wilda81  

              Z mých zkušeností má vložkování negativky vliv jen na první třetinu zdvihu. Při stejném tlaku se ti vyvložkováním negativky zmenší SAG, zhorší citlivost, ale využití bude pořád +/- stejné.

              • MirosPikos  

                Tak pokud se mi jenom zmenší SAG, což bych potřeboval a přitom alespoň že nezmenší využití, tak by mi to mohlo vyhovovat. Teď se mi to hodně noří a škrtám tam, kde bych nemusel. Sice jsme si na to zvykl, ale občas to neuhlídám.

                • allrose  

                  přesně „otupíš“ začátek zdvihu a snížením tlaku se přiblížíš zpět a současně se ti prodlouží krok na konci

                  střed zdvihu se ti mírně posune,ale to by vadit nemuselo,uvidíš

                  ať se daří

                  • MirosPikos  

                    Tak jsem dal do negativky postupně 1, 2 a teď 3 vložky. Na sag musím foukat stále 220–230 abych byl na spodní hraně nápisu. Už jsem měl pocit u 2 kousků že využívám víc zdvihu. Dal jsem půl metru na placku. Ale to se mi asi výjimečně povedlo jít opravdu na placku. Pak jsem přijel, změřil sag, trochu se zvýšil… Cca 35%. Je to divný ale přijde mi, že se vůbec nic neděje. Využití se měří blbě, ale sag je prostě pořád stejný při stejném tlaku. Tak nevím, co dělám špatně. Vyhážu to zase všechno pryč a budu se řídit heslem „neřešit a jezdit“.

                    • Karlos009  

                      http://linkagedesign.blogspot.com/…l/RB%20Bikes

                      Ten rám je (jak je u RB zvykem) extremně progresivní. V tom odkazu má graf se silama a na 160mm to vychází 4200N. To bys musel skočit tak z 2. patra. :-)

                      Docela by mě zajímalo proč to tak stále dělají.

                      Jinak je to docela zajímavé čtení, doporučuji prohnat překladačem, zjistíš, že těch 35% SAG je moc.

                      • MirosPikos  

                        Díky za odkaz, už jsem to přes EN přelouskal. Takže skutečně „neřešit jezdit“ bude to nejlepší řešení :) Nechal jsem ještě jeden v negativce a zítra ho zkusím trochu poškádlit při ranním honění mlhy.

      • Sunshine 29  

        A doraz je na konci pístnice?

        edit: blbě čtu, sorry

        • MirosPikos  

          Myslím, že když upustím vzduch, tak při zasunutí sjede gumička. Takže konec pístnice, řekl bych.

          • Sunshine 29  

            To je ideální. Třeba RS Monarch tam má tak 5–6mm na konec pístnice, pak to slušně nalaď :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse