• Acanthophis

    Vím, že toto téma už se tu řešilo hodněkrát a zakládat kvůli tomu nové vlákno je zbytečné, ale alespoň pro mojí orientaci si ho na chvíli založit dovolím…:)

    Sháním zapletená kola na ALM/Enduro

    • rozměrově klasika 26"
    • osy 15/20 přední, 12×142 zadní
    • na váze mi nesejde, spíše bych byl radši za odolnější setup, ale zaseúplné ingoty taky nechci (cca 1850g by byl strop)
    • nejlépe pro použití i bezduší
    • cenový strop cirka 9.000

    Návrhy:

    • po pročtení topiců tady na fóru jsem začal uvažovat nad kombinací ZTRFlow EX + shimano náboje (na ty ale moc kladné ohlasy nejsou)

    Otázka:

    • poslední věc je, kdo by byl schopen kola zaplést, dříve se tu hodněřešil Hnoj a Kubad, v nejbližším okolí mám pak maximálně Koloshop(k tomu už moc důvěry ale nemám)

    Předem děkuji za odpovědi a prosím odkazy na jiné topicy si můžete ušetřit.

    0 0
    • MirosPikos  

      Tuhle variantu bereš taky v potaz?

      http://superstar.tibolts.co.uk/index.php…

      0 0
    • goofy  

      Nez Flow EX bych zkusil Mavic EN821. Cenove to vychazi stejne a aspon budes mit rovnou UST rafek. Shimano naby jsem jezdival, jsou za fajn peniz, ale holt se treba o ne vice starat… Mozna bych se poohlidnul po tech Superstarech na prumyslech. Myslim, ze vahove vychazely taky pekne. Nebo idealni by bylo pritlacit a koupit osvedcene naby typu Hope proII. :-)

      0 0
      • Acanthophis  

        Děkuju za reakci, určitě to nějak ještě propočítám a na ty zmíněné ráfky kouknu.

        0 0
    • kesu  

      Ahoj,

      také bych zkusil 821 a pokud ne tak dobrý zkušenosti mám s wtb i23.

      náby ale rozhodně ne shimano, ty konusy jsou za trest.. Vzal bych asi DTswiss, čas od času někde vyplavou docela levně, hope je taky super ale je na mě hlasitý.

      0 0
      • Hnoj  

        Co máš za problém s WTBčkem? Copak je tvoje žena rozflákala?

        0 0
        • kubad  

          nauč se číst :D

          píše že má dobré …

          0 0
          • MirosPikos  

            No on to píše všelijak… jak tam chybí čárka, tak je to taky možná pochopit jako „ne tak dobré zkušenosti“ :)

            0 0
            • nitraq  

              Ať tam dám čárku kamkoliv, nikdy mi z toho nevyleze, že s nima má „ne tak dobré zkušenosti.“

              0 0
            • Hnoj  

              Tak jsem to pochopil. Moje chyba.

              0 0
            • kubad  

              n ale větu je potřeba brát celou :D

              0 0
    • logoman  

      Jeste bych kouknul na rafky spank spike oozy evo. Maji super reference, ale jsou podezrele extremne lehoucky, jen 420g …

      0 0
      • deekay  

        Me to zase tak podezrele lehke neprijde, jsou uzke, takze by material mohl byt i na spravnych mistech.

        0 0
        • logoman  

          21 je standard a pres 500g maji AM-EN DT EX500, Mavic EN521, zdaji se mi podezrele lehky.

          0 0
          • Acanthophis  

            Nevím, jestli podezřele lehké, ale co jsem se díval, tak sehnatelné jen v některých barvách a obecně na nich nikdo zaplétat nechce (ptal jsem se v eshopech, kde je nabízejí).

            Navíc od spanku bych možná šel i do subrosy, která vypadá i „hmotnostně“ o trošku lépe.

            0 0
          • goofy  

            Vaha je dost mala, ale treba ten Mavic vazi taky jenom 450g. Neco te vaze pomuze to, ze nemaji niple, ale jinak nevim, kde to nabrali. I Subrosy jsou pomerne lehke a ty tady par lidi vozi. Zatim myslim vpohode

            EDIT: pisu voloviny. Myslim kalisky a ne niple samozrejme :-)

            0 0
          • deekay  

            je to standard asi jako osmikolecko :)))

            A EX500 a EN521 jsou uz hodne archaicky rafky. Tim nerikam, ze by to nefungovalo, ale vyvoj jde dal.

            0 0
      • Hnoj  

        Nemam se SPANK dobré zkušenosti ohledně vyplétání, právě u OOZY vychází hrozně velkej rizdíl napětí na levé/pravé straně.

        0 0
        • kali222  

          Richarde a ty hurry celkove propadak, nebo, nejaka prvotni varka? Dik.

          0 0
        • Mr.Duck  

          Hele, mas teda napleteno tak o sedm tisic vic vypletu nez ja, ale kdyz sem vyplet svuj prvni spank, mel sem problem prave s levou/pravou, a slo mi to celkem blbe centrovat. Kdyz sem zaplejtal druhej, poradili mi v krame dat vazelinu do rafku na stycnou plochu s niplem, a na draty dat „spoke prep“(cesky?) – vyplet hned jak vino, rovnomerny vypnuti, docentrovani uplne v pohode a drzi.

          Az dorasim ten prvni (je vzadu, a ma 550g, rek bych ze to nebude dlouho, ale zatim drzi prekvapive dobre!), zkusim ho udelat stejnym postupem, at si to potvrdim, ale jestli to vyjde, tak uz asi nechci jiny rafky :)

          0 0
      • svářeč  

        jen je trochu porod na ně nasadit gumu

        0 0
    • mirabike  

      já se zase přikláním ke Flow EX – vnitřní šířka 25,5 mm a nízký patky, podle mě samý výhody a pevnostně na tom bude taky výborně… náboje bych volil HOPE ProII EVO, pokud nevadí hlučnější ořech..

      0 0
    • scret  

      zvazil bych Hope/WTB i23 a k tomu nejaky ne moc drahy draty..

      Klasika, ktera asi nikedy nezklame…

      Myslim, ze budes plusminus kolem limitu, mozna lehce pres a budou to neznicitelny kola…

      0 0
      • kubad  

        +1

        0 0
      • MirosPikos  

        Plus minus kolem limitu za tuhle sestavu? To bych chtěl taky, jen 650B.

        0 0
      • kali222  

        ty wtbecka nikde skoro nejsou v 26", nebo nebyly, kdyz sem hledal. takze, kdo je ma pod polstarem a za kolik?

        0 0
        • Hnoj  

          Mam jich skladem celou bednu…

          0 0
          • kali222  

            tak mi -prosim, hod jejich cenu do posty. dekuji. zvazuju svoje bidny moznosti. :) potesi, ze kesu psal, ze je sarka ma sezonu na sjezdaku… pravda bude vazit i skolem 40kg, ale stejne to zni dobre.

            0 0
          • MirosPikos  

            Jsou skladem i 650B? Pokud ano, píšu mail.

            0 0
    • gallardo  

      ozivim tema s dotazem – mam v planu dat si zaplest ZTR Arch EX v 26, k tomu DT 350 nabu s 10mm RWS osou na kolo v profilu – Stupm fsr. Draty nejaky lepsi (Sapim?) tenceny 2–1,8–2. Je to dobra volba?

      Zatim s dusi. A resim jen zadni kolo, predni stale OK…

      Pripadne zajimavy mi prisli rafky DT 450XM nebo i23, ale jsou tezsi nez Archy.

      Jezdim trail/AM. S tim, ze DT 420sl mi vydrzely 3 roky, ikdyz rafek je uz total na odpis (na 3 mistech prohlej dovnitr, omlacenej atd) a posledni rok co 3 mesice to sem centroval, pripadne doplnoval draty (1,8…) Vyjimecne dam enduro zavody, tak jednou za sezonu, posledne rychlebky…

      0 0
      • tonik666  
        1. šel bych do těžšího ráfku, zejména když jde o zadek, pokud teda

        nemáš 60kg.

        1. DT náboje jsou super, ale podle mě 10×135mm nelze předělat na 12×142,

        což v budoucnu může být velká nevýhoda. Takže bych volil náboj, co lze snadno předělat, tj. Hope s 10mm RWS.

        0 0
        • Vilém  

          ad 2" DT350 jde predelat na vsechny soucasne osy, stejne jako Hope.

          Akorat bych rekl, ze uz to asi bude mit vyreseny.

          0 0
        • kubad  

          1, Souhlas I23 nebo KOM

          2, DT350 jdou výměnou koncovek překopat na 142×12mm

          0 0
    • Smazaný účet  

      Oživím též vlákno.

      Sháním ráfek na AM/EN 650B.

      Náboj nechám X9 – nemám s ním žádný problém. Otázka je, jaké vybrat dráty a ráfek.Do užšího výběru jsem zařadil následující.

      Flow EX 650B

      WTB i23 650B

      Spank Oozy EVO 650B dráty Sapim Race?

      Díky za každou radu.

      0 0
      • svářeč  

        protože jsem Oozy rozvlnil i na předku,nedoporučím ti ho,když už tak snad spyke 35(je těžší a ta cena:-(,nevím zda je v 650B)

        první dva budou určitě v pohodě a z nich ten flow ex asi nejvíc.

        0 0
      • kubad  

        WTB KOM

        0 0
        • Smazaný účet  

          Na kolik vychází? Co by jsi k tomu dal za dráty?

          0 0
        • MirosPikos  

          Čekal jsem, že se ozveš :) A já přidávám zaujatě +

          Jsem s nimi fakt zatím moc spokojen, to se sice nedá říct o Hope, které mě trochu zklamaly, ale i to se poladí až natrénuju výměnu ložisek.

          0 0
          • Bafoon  

            nové hope a výměna ložisek?!

            0 0
            • mastihuba  

              jj už to asi neni co bejvalo. Známej na novejch hope neodjezdil ani 2měsíce a zadřel ložisko.

              0 0
              • MirosPikos  

                To zní, jako bych byl tvůj známej :-D

                0 0
              • Bafoon  

                asi určitě no :) mě se zadřeli ložiska vzadu po cca 200km (přesně už nevím) Docela hnus u takových náb

                0 0
                • kubad  

                  kua chlop nesmíte ty pevné osy tak dorvávat, v tom je u Hope problém

                  0 0
                  • MirosPikos  

                    Dotahuju momentovým klíčem na spodní hranici toho, co mi výrobce (Canyon) doporučil u zadní osy. Uvidím, jak vydrží nová ložiska a kdyžtak uberu pár N*m

                    0 0
                  • Bafoon  

                    20Nm mám „v ruce“ i podle momentáku :)

                    0 0
        • podvlada  

          Hnoj mi kdysi taky doporučoval KOM. Oozy zaujmou údajnou pevností a lehkostí, ale podle něj, údajně, kvůli zvláštním dosedacím plochám na niple dochází k podivným rozdílům napětí na levé a pravé straně. Či co.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Pri vsi ucte k Hnojoj (uprimne, zaplety od nej mi vydrzely neskutecny veci), Spank chtej akorat spravne namazat dosedaci plochy v rafku troskou vazeliny. Mam takle zapleteny 3 Spank rafky bez jakyhokoliv problemu. A jeden mam zapletenej namazanej blbe, a mam tam presne ten problem, co Hnoj popisoval :-/

            0 0
            • podvlada  

              No vidíš, dobrý vědět :) Proto píšu jen to, co mi odpovídal, když jsem se ho ptal na kombinaci hope pro 2 evo, dt swiss, oozy. Nabídl mi právě ty KOM jako alternativu – podle mě dost srovnatelný?

              0 0
              • JakeF  

                Já jsem třeba o Kom četl reference, že patky jsou jako z bláta a ohýbaj se. Oni dokonce i WTB to přiznávaj, jen z toho dělaj „výhodu“ :D.

                Designed from the ground up as a race rim, the KOM's sidewalls are endowed with a type of „run-flat“ technology. If you ding the rim's sidewall, the bead will bend inwards to keep a tight seal on the tire. Even a crushing sidewall blow should keep the rim functional to the bottom of the course, letting you worry about a replacement after you collect your medal.

                0 0
                • nitraq  

                  Marketingová klasika – it's not a bug, it's a feature:D

                  0 0
                  • podvlada  

                    jako web vývojář znam moc dobře :D

                    Ostatně ale pořád lepší, když se ohne patka, než když se zlomí nebo praskne, ne?

                    0 0
                    • MirosPikos  

                      Dostal jsem ťupku do patky. Jsou tam 2 hlubší škrábance přímo na nápisu KOM. Ale že by byla ohlá patka, to se říct nedá.

                      0 0
                      • LRRTM1  

                        To by se na cyklostezce nestalo!

                        0 0
                        • MirosPikos  

                          Stalo, věř mi… stačí 15 piv a 3 špeky.

                          0 0
                          • LRRTM1  

                            Já myslel, že u Tebe platí přímá úměra: Čím víc piva, tím víc enduro :-)

                            0 0
                      • goofy  

                        Tohle je škrábanec? Tohle beru u ráfku jako samozřejmost. Já mám i patky zedřené, ale beru to jako běžnou věc, co by měl ráfek zvládnout. Pokud jsou mé myšlenky divné a mimo, tak to o těch soudobých ráfcích ani nemusím uvažovat.

                        0 0
                      • MirosPikos  

                        Mám pocit, že jsem napsal úplně něco jiného než jsem napsal. Soudě dle komentářů. Ale jsem na BF, takže se ani nedivím :) Prostě jsem poslal ťupku neboli škrábanec. Nic víc nic míň. Ale že si to zaslouží tolik komentářů, to jsem nečekal. Kecám, čekal jsem to daleko víc mimo mísu.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          tupka, skrabanec..sou­hlas…nechapu pozdvizeni ze rafek je na odpis…

                          0 0
                        • goofy  

                          No to jo… Ale poslal jsi ťupku a dopsal, že patky jsou OK. Tož jsem to pobral tak, že jsi uvažoval, že by tohle mohlo odrovnat ráfky. ;o)

                          0 0
                          • MirosPikos  

                            Podle mě nemělo, ale podle některých komentářů na KOMy by byly už mrtvý. Snad si rozumíme.

                            0 0
                      • Baba-Ji  

                        asi sem taky nahodim fotku sveho rafku, jen tak pro pobaveni :)

                        0 0
                        • tonik666  

                          Taky bych mohl. O víkendu jsem o ráfek (Crossmax SX) procvakl patku pláště WTB Vigilante (800g plášť), a ráfek vypadá, že přežil bez ztráty kytičky. To by KOM určitě nepřežil :)))

                          0 0
                          • Baba-Ji  

                            to mne se casteji stalo, ze rafek zazvonil, patka se ohla, ale plast, potazmo duse v poradku a jelo se dal

                            0 0
                            • tonik666  

                              V druhé RZ nahoře, takový nenápadný, ale hlubší rigol, uprostřed šutr který prý trefilo hodně lidí, vzal jsem ho ani nevím jak, překvapený jsem si lehce vystoupil, koleno mi zachránil chránič, loket šel do měkkého.

                              Slyšel jsem jen syčení, tak jsem jel dál, ale na vršku třetí sekce Superflow jsem to musel opravit, nešlo na tom jet. Jedna díra v běhounu a jedna v patce, dva knoty to spravily, a závod jsem úspěšně dokončil a snad i v limitu :)

                              0 0
                              • Baba-Ji  

                                techhle rigolku tam bylo poko*ot, skoro u kazdeho jsem si rikal, zapichnu se nebo ne… …uplne jsem je nesnasel :)

                                …stejne jako tu debilni cestu z bilych velkych sutru na zacatku jednicky

                                0 0
                          • scret  

                            jj, tohle se mi ted stalo v saalbachu:) rafek SXka ma jen lehounce tuklou patku… KOM by byl pravdepodobne zralej na kombinacky:))

                            0 0
                            • deekay  

                              mas vozit poradny gumy :)))

                              0 0
                              • scret  

                                siwe byly tam, ale chyba jezdce no:)

                                Bejt tam schwaby, tak bych prorazel skoro furt:)

                                tak na pristi sezonu budou mozna uz syntacy:)

                                0 0
                                • logoman  

                                  Ja klidne tvoje neperspektivni 26 kola za par k do zasoby koupim. Po dnesku jsme nadsen, drzi to krasne. Ac to ma na hovno nabu, tak ty tlusty spice tomu dodavaji fajnovou odolnost. To neni jak ruzny hruzy s tenkyma spicema.

                                  0 0
                                  • scret  

                                    ??? bavime se o gumach, ty o kolech…:)

                                    0 0
                                    • logoman  

                                      Syntace dela gumy? Sem nevedel …

                                      0 0
                                      • scret  

                                        ted se me snazis prechytracit „šejku Peterko“, ale tvoje reakce byla az moc predvidatelna:)

                                        o syntace jsem psal deekayovi jen tak, aby rec nestala…

                                        ale pokud te to zajima, syntace budou asi jako druhy kola:) SX zustavaji a navic, pokud by sly, tak si na ne brousej zuby asi dalsi 3 lidi pred tebou:)

                                        0 0
                                        • logoman  

                                          Asi nejaky sum. Ja reagoval prevazne na tvuj posledni prispevek o syntace kolech :-) tak jsem predpoklal, ze se SX treba budes chtit zbavit :-)

                                          0 0
                                        • Tomáš  

                                          Hehe, best seller bike-fóra, kterýho se majitel nechce vzdát, za chvíli budeš mít zájemců jako drátů v jednom kole :D

                                          0 0
                                          • scret  

                                            jj, je zvlastni, ze co prodat nechci, na to me furt nekdo otravuje a na to, co prodat chci, nic:))

                                            0 0
                                            • Tomáš  

                                              Zákon schválnosti :)

                                              0 0
                      • jIrI___  

                        Na tom už bych nejezdil, čert ví jak se změnily vnitřní napětí s prasknutí je jen otázkou času.

                        0 0
                • TJK  

                  mno.. nechci rozjizdet flame.. ale o mekkosti tam nic nepisou.. ani o tom ze to vydrzi min nez konkurence.. pisou jasne jen to ze kdyz tomu nalozis ohne se to dovnitr…

                  0 0
                  • JakeF  

                    Tobě se snad někdy ohnula patka ven? Mně u žádných ráfků ne… Jako já neříkám, u tak lehkejch ráfků asi nikdo nevěří, že budou extra odolný, ale v době rozvoje „hookless“ zpevněných patek si kupovat ráfky dimenzovaný, aby se ohýbaly? Někdo dokonce psal, že to je „v pohodě“, protože není problém je zase ohnout zpátky :). Mně to spíš zní jako „bláto“ než jako v pohodě :D. Ono se stačí podívat na ZTR, že jde udělat odolný patky bez kompromisů na funkčnosti i bez „hookless“.

                    Be sure and run adequate pressures in the KOM's. I have zero complaints about my set, they just need to have proper pressure in them because they dent pretty easy.

                    As has been mentioned before, it is important to run enough air pressure because they ding easy. I'm not expecting mine to last as long as a frequency or flow but I'm sure enjoying the low weight.

                    0 0
                    • TJK  

                      ja ještě patku nezprasil.. já mám zatím problém i rozcentrovat kola… takže s tímhle reálné zkušenosti nemám.

                      0 0
                  • JakeF  

                    One thing that I have learned is that when you get them to about 100kgf, you need to put a tire on it and pump it up to about 40–45 psi. Doing that will take you from a 20 or 21 on the Park meter to about 15. HUGE drop in tension. After you initially ‚crush‘ the rim, it will only drop from 22 to 21 with the tire installed.

                    I have only seen such a tension drop on the lighter cross country rims and road rims. It has more to do with how the rim was constructed rather than not being stress relieved. The wheels are being detentioned throughout the builds, not waiting to the end to use a tire to ‚do the stress relieving‘.

                    Upřímně řečeno, taky z toho nemám moc radost, podle marketingu, šířky a váhy by se mi Kom i23 hodně líbily. Ale co o nich tak čtu, tak zázrak se evidentně nestal a WTB udělalo prostě celkem pěknej XC/trail ráfek, ke kterýmu maj akorát velký řeči o „závodním enduro“ ráfku, kterej přežije do cíle (should keep the rim functional to the bottom of the course :)) a pak ho vyměníš :).

                    0 0
                    • TJK  

                      mno ja je jezdim na XC 29er.. takže k té výdrži řeknu kulový… a je těžký soudit co to vydrží a co ne… s hookles variantou a nizkou bočnicí je to jasný.. to vydrží fakt asi hodně v porovnání s klasickou vyšší patkou… v ruce ten ráfek působí velmi solidně, ale to o jeho pevnosi nevypoví zhola nic… ale popravdě pokud je tam tak velký pokles napětí.. tak asi jen samotnej matriál nestačí a chybějící I beam oproti Frequency asi bude znát… no ve výsledku to bude asi dobrej trail ráfek na úrovni ArchEX …

                      0 0
                      • MirosPikos  

                        Vysvětlete mi někdo, jaký může mít vliv I-beam zrovna na ty patky? Pochopil bych vyšší horizontální tuhost (jestli to tak mohu pojmenovat), ale zase se pak vytrhávaly přepnuté dráty (to jsem si vysvětlit lajcky tak, že v místech, kde byla díra pro drát a kde byl I-beam přerušen docházelo k horšímu rozkladu sil a dráty se vyrvaly ten), což bylo také téma které se vedlo okolo i23.

                        Problém budou mít KOMy při nízkém tlaku a shodě náhod, kdy se trefí kamen, co se převalí až na patku. Jako se to stalo mě ale mám tam „jen“ škrábanec, který by se objevil stejně na i23 jako na jiném ráfku s vyšším profilem.

                        0 0
                        • TJK  

                          s I beam sem narazel na pokles tuhosti vyplety po nasazeni a nahusteni plaste viz. co psal Jakef… nemyslel jsem tim nic k patkam.

                          0 0
      • Bafoon  

        wtb i25?

        trace trail? http://www.ryde.nl/nl/high-end

        0 0
        • gargamel  

          Mezi temahle dvojema jsem se rozhodoval a nakonec jsem nechal zaplest ty trace traily na 29 s cx ray dratama. Mam na nich zatim par km, zatim spokojenost a jsou pekny :)

          0 0
        • tonik666  

          tvl, trace enduro 29mm, to je kus!

          0 0
        • goofy  

          Na co jsou ty excentrické ráfky dobré? Jak se to vypletá?

          0 0
          • Elwing  

            taky by mě to zajímalo

            0 0
            • Hnoj  

              Stav se u mě, mam tam jedny zapletený :-D

              0 0
              • Elwing  

                tak jo :) včera jsem prodala mavic.

                0 0
                • tonik666  

                  Jen pro info – proč?

                  0 0
                  • Elwing  

                    Chci zkusit něco jiného, nestal se ze mě nadšený uživatel maviců, dokonce si myslím, že to za ty peníze nestojí. Nějaké problémy jsem s nimi měla ale to už jsem tu psala.

                    0 0
                    • tonik666  

                      Ale v jiném vlákně předpokládám? Mě na Crossmaxex SX vadí jen ložiska s vaklem co tam dávají, zbytek snad zatím funguje ok.

                      0 0
                      • scret  

                        loziska nemaji vakl, ale podle me celkove ten zadni naboj, proto tam je ta vymezovaci matice…

                        0 0
                        • tonik666  

                          Dávají tam ložiska se zvýšenou vůlí (tedy vakl již z výroby:), specifikace „C3“, viz manuál.

                          Vymezovací matice vymezí jen do určité míry, to už se tu řešilo dostkrát, a mě prostě vakl neodstraní. Zalepená drží. Výměna osy nepomůže, mám doma druhou (na mtbr někde psali, že občas ano, že některé osy jsou lehce užší).

                          0 0
              • Elwing  

                jo a ať se mi nerozpletou, při každém lehčím přestřelu :))

                0 0
          • Smazaný účet  

            imho zadni kolo se vyplete stejne dlouhyma dratama na kazde strane a offset soupne gumu do stredu ramu…stejne napeti dratu=moznost tuzsiho zapletu?

            Na predni kolo si to predstavit neumim…

            0 0
          • kubad  

            rovnoměrnější napnutí výpletu, vyplétá se to úplně normálně, může to ale ovlivnit délku drátu, záleží jak moc je to excentrické

            0 0
            • goofy  

              A když mám 150 mm zadní nábu, tak je to pak asi jedno, ne? :-)

              Jinak vozím nerovnoměrně napnutý výplet už od dětství, a nějak problémy ne a ne přijít… ;-) Ale věřím, že teď s tím extrémním gramařením se tak může stát.

              0 0
              • kubad  

                že si s něčím spokojený neznamená že není něco lepšího, otázka je jak se to v praxi projeví rozdíl asi moc poznat nebude, ale teoreticky to výhody má :D

                0 0
                • MirosPikos  

                  Jsme na B-F tady je vše hlavně v teoretické rovině :)

                  0 0
                  • kali222  

                    +10000

                    0 0
                  • LRRTM1  

                    Ona existuje ještě nějaká jiná? Snad bys, proboha, nechtěl, abychom opustili bezpečí klávesnic a riskovali bebíčka na trailu? :-)

                    0 0
    • Mr.Duck  

      Ja mam Oozy na zadku a drzi super :) Nemyslim, ze bych ho setril..

      Jinak i23 se mi moc libi, drzi plast uplne hystericky, ale akorat sem ho oddusoval, nejezdil sem na nem, stejne tak Flow. Lidi kolem Flow na DH celkem opoustej, ale na XC to nevypada, nicmene na to bych rek, ze i23 i Oozy budou lehci? (sem linej to hledat, no)

      0 0
    • Tomáš  

      Na příští sezonu se porozhlížím co nového zaplést a rozhoduju se prakticky mezi karbonem a Syntace w35 . Zajímají mě zkušenosti někoho, kdo vozí karbonový ráfky, jestli vydrží zhruba totéž co Al. Tuhost bude asi u karbonu lepší, ale mám obavy o to, jestli karbon v místě, kde na něj tlačí niple nerupne, ráfky z Light-bicycle na to trpí, o Nextie jsem to na netu nenašel. Je to na LV 601, občas nějaký skoček, jinak XC-EN použití. Zbytek je jasný: Hope náby, CX ray a mosazný niple.

      0 0
      • Bafoon  

        mno já bych si ted už hope náby nekoupil(odešly ložiska po pár km) 350ky…

        0 0
        • deekay  

          Tak me vydrzely loziska behat ve W35 hladce dve sezony a pak je skoro vsechny ukoncila dovolena v saalbachu a hadice po kazde lanovce :D Ale jeste se toci, akorat uz ne hladce :)

          0 0
        • Tomáš  

          Já už zadní Hope mám ( najeto +/- 1000 ) a celý zadní kolo neprodám, protože je zadní ráfek fest koplej na výšku, jedna strana povolenější, druhá přetažená a věčně se to povoluje :(. Přední prodávat budu, to je vpohodě a nechci mít obě náby jiný :D

          0 0
          • Bafoon  

            mno, jak já to tak vidím tak se dva páry kol hodí :)

            0 0
            • Tomáš  

              To neuživím, bohužel :( . To radši pořídím ProCore modrou vyfikundaci do parku a ráfky budou vklidu :D

              0 0
      • deekay  

        k tem W35 by mohla bejt jeste alternativa Ryde Trace Enduro.

        Jsi lehkej, takze by to mohlo byt ok. Kamos vymenil zadni rafek na syntace kolech z W35 na ty Ryde a zatim spokojenost. Sice jezdi ciste,ale zase tomu docela naklada (ten co byl treti v dedkach v Susici)

        U karbon rafku to podel me bude hit and miss. Dural rafek najebes a mas tam dulky, ohly patky atd ale rafek jede dal. U carbonu to najebes parkrat a nic a pak ti pri relativne nevinny rane skonci celej rafek.

        Alespon teda dle ohlasu na zahranicnich diskusich, konkretne jsem koukal na rafky Derby apod.

        0 0
        • Tomáš  

          Z karbonu tedy asi vycouvám, protože občas si cinknu :D. Nemám zkušenost s ráfkama bez žlábku pro patku, jestli je to na bezduše stoprocentní? S dušema už jezdit nebudu. Jestli to nepřežívaj Derby ráfky, tak tyhle jsou bez šance, Derby jsou podle ohlasů asi nejlepší… Ty Ryde trace vypadají dobře a s mojí hmotností snad něco přežít můžou :D. Už vozím větší tlaky, tak bych se o ně až tak nebál.

          0 0
          • scret  

            pro tebe bych o karbonu absolutne neuvazoval:))

            0 0
            • Tomáš  

              :D asi ne no :D. Ale ne, už foukám vpředu okolo 1,4 a vzadu 1,8…

              0 0
              • deekay  

                To uz foukas skoro jak ja na podzimni blative vyjizdky :D

                0 0
                • Tomáš  

                  Zadní Ikon si žádá velkej tlak, tady mi imponuje tuhá kostra Conti PT, protože nejde tak snadno na ráfek. Předek mám jak kdy, mezi 1,2–1,4 a zadek je 1,8 s Ikonem nutnost. Možná se to změní až mi přijde CCčko ( tento týden snad ). Mohlo by to cvakání být způsobené tím, že tlumič nemá HS okruh a „ztvrdne“ a nežere? Předtím na 301 bez komprese se mi to nedělo a vozil jsem úplně stejnou sestavu a tlak vzadu i 1,0 bez problémů.

                  0 0
                  • deekay  

                    Zase ta conti PT kostra je nepoddajna a je to celkem znat pri prejizdeni prekazek.

                    Jestli cvakas celou gumu skrz na takovym tlaku a s 50ti kilama, tak to uz jsi vetsi prase jak ja :D

                    0 0
                    • Tomáš  

                      Při 1,5–1,6 jsem ho cvakl, ty dvě/tři desetiny jsou bezpečnostní rezerva :D. Jednou už jsem tlačil přes celou Sušici ( a nechci to opakovat ), cvaklý přímo u patky o ostrou špičku šutru trčící ze země při předjíždění kámoše, opraveno „knotem“, ale nevěřím tomu. Mě PT kostra vyhovuje, při přejíždění překážek jsem si toho nevšiml, ale pro každého to asi nebude no.

                      0 0
                  • Mr.Duck  

                    Woah! 1 atm je teda sakra jina liga, to i ja s butylovejma plastema bez dusi musim minimalne 1.5 na zadku, a to uz se zacina uhybat v zatackach,cin­kat,a bejt sakra pomaly na 15m skoky, sem dneska zjistil :D

                    0 0
                    • kubad  

                      asi nemáš 60kg i s železnou postelou no :D

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        No nemam k tomu daleko! Tak 65 bez postele..70 v plny zbroji!

                        0 0
                        • Tomáš  

                          Já mám v plný zbroji 60, ale moje a Tvoje plná zbroj bude jiná, já měl třeba integrálku na sobě za letošek jenom jednou.

                          0 0
                    • Tomáš  

                      Tak měsíc, možná měsíc a půl – ještě na 301 jsem vozil vzadu tlaky kolem 1 – 1,2 atm s Ikonem 3C Exo TR a necvakl jsem, ani nezaznamenal cinkání o šutry, to že se to žvejkalo jako prase jsem poznal až potom, co jsem začal foukat víc. Je taky pravda, že v tu dobu jsem hobloval spíše pomalejší a techničtější traily, s přechodem na 601 jsem začal jezdit více rychlejší traily a trošku agresivnějš a problémy s cvakáním byly na světě i při rozumnějších tlacích. No, o 15m skoku se mi může tak maximálně zdát, na to nemám mentálně :D

                      0 0
          • deekay  

            Prave ze u tech Derby dost lidi odjede sezonu na DH a nekdo to blbe cinkne parkrat na enduru a rafek je v tahu, tam zalezi na stesti.

            Bylo o tom docela rozsahly vlakno tusim na mtbr.

            0 0
            • Tomáš  

              U karbonu to bude o náhodě, jak píšeš – tomu se asi radši vyhnu, nemám love na věčný opravy. No, tak na výběr mám teda Ryde Trace Enduro a w35 a z těchto dvou to asi spíše padne na ty Ryde, protože gramařina :D . Co bys viděl jako lepší Ty, který vozíš w35 ráfky?

              0 0
              • deekay  

                Za me bych nejradsi videl W35 v naky o par gramu tezsi variante jeste :D

                Ale asi bych vzal ty Ryde, pac kdyz to rozstrelis, stoji to pulku :)

                0 0
                • Tomáš  

                  Půlku ne, Syntace vychází o 600–700 za kus dráž ( ceny na stránkách Syntace neřešit :)), ale jsou těžší a ne o málo. Počítám, že s takhle lehkým ráfkem bych dozadu radši asi pokud pojedu nějaký závod, nebo do parku dal ProCore bazmek a jsem v suchu ( už to mají vyřešený pro jednu díru na ventilek ).

                  0 0
                  • deekay  

                    Proste stoji pulku, msrp vs msrp.. to jak si kdo kterej rafek za kolik sezene je vec jina.

                    Do parku bych s tim moc nelez ani s procore bazmekem. I kdyz ty vazis prd.

                    Na me mi prijde ten Ryde Enduro uz moc naopak lehkej.

                    Procore by se mi i libilo, ale je to 200g navic a to uz je dost. Uz takhle vozim tezky gumy. A lehci s procore vozit nebudu, pac Procore neresi odolnost proti proriznuti atd.

                    0 0
                    • Tomáš  

                      Ty ceny jasně no… Já vozím pro mě nejlehčí použitelný gumy, příští sezonu asi komplet TK 2.2 PT. Těch 200g za procore je sice dost, ale v případě parku si myslím, že to nebude moc poznat a ta ochrana ráfku je pro mě docela důležitá, nechtěl bych ten ráfek zbytečně likvidovat ( kdyby to bylo jenom o ráfku tak bych to riziko ještě snesl ), problém pak můžou být i dráty kdyby se nedalo použít původní, tak u CX ray by to vcelku bolelo peněženku a tomu se chci vyhnout :D

                      0 0
                      • Atilla  

                        Nejlepší je nechat si do parku nějaké shitné záplety a na ně narvat butyl. Zvláště pokud ses ještě nenaučil ten bunny. core ti ráfek nezachrání když ti půjde kámen na bok ráfku, což se děje na DH vlastně pořád.

                        0 0
                        • Tomáš  

                          Ono já do parku pojedu max tak pětkrát za rok, to nedostane moc nažrat. Shitový záplety nemám, přední deemax bych si mohl nechat, ale zadek nechávat nebudu, potřebuju z něj Hope nábu…

                          0 0
                          • Atilla  

                            koupíš za 3–4tis komplet záplety. Teď koupil kámoš za 4tis úplně nové sundané z endura evo i s pláštěma v butylu. Ale jestli chceš likvidovat ráfky za nesmysl, proč ne. Když se kouknu na svoje ex721… tak bych do drahých ráfků nešel.

                            0 0
                            • scret  

                              *1

                              0 0
                            • Tomáš  

                              To neklapne, 4t navíc je už dost, počítám s tím, že předního deemaxe prodám, protože jinak nový kola dohromady nedám a na shitový kola mi už nic nezbyde. Nemůžeš srovnávat mě a Tebe, já se ještě nedokopal dál než ke 3m dvojáku a 1–1,5m dropu.

                              0 0
                              • Atilla  

                                Tak zase jezdím relativně na čistotu(když teď neberu ten jeden nedolet) a hodně tlumím tělem. -nejvíc to stejně dostane nažrat v šutrech.

                                0 0
                            • Mr.Duck  

                              721 nevydrzi mnoho :(

                              0 0
                              • Atilla  

                                Tak patky se ohnou, ale ráfek se točí pořád rovně. Teď jsem mu dal pěkně napít a nic.

                                0 0
                                • Mr.Duck  

                                  A to jo, rovne drzej jak zidovska vira! Ale ty patky nevydrzej vubec nic.. :-/

                                  0 0
                                  • Atilla  

                                    Tak dá se to docela srovnat, minule jsem jí vyhnu fakt pěkně a dorovnal jsem jí že je zamáčklá jen o 3mm:)

                                    0 0
                          • Mr.Duck  

                            Ja kdyztak mam 20mm predek a 135mm zadek, odolny rafky ale trochu vyssi gramaz. Teoreticky by mohly bejt k mani ale.

                            0 0
                            • Tomáš  

                              Ne-e, radši risknu, že po sezoně bude zadní kolo na přepletení, vyjde to podobně jako kupovat druhý kola…

                              0 0
                  • Ondra P.2  

                    Kde se daj sehnat w35 za lepsi cenu nez na strankach syntace ? celkem bych do nich taky sel…

                    0 0
                    • kubad  

                      Tam kde Lv a Syntace prodávají :)

                      0 0
                      • scret  

                        :)

                        0 0
                      • Ondra P.2  

                        To vi kazdej debil… ja myslel ze mintu usetrite nekolik minut hledanim, no nic.

                        0 0
                        • bruco  

                          Asi to nevie kazdy debil. Napis Kubadovi. ;-)

                          0 0
                          • scret  

                            *1:)

                            0 0
                          • Ondra P.2  

                            však já to myslel tak, že ví každej to co napsal kubad „Tam kde Lv a Syntace prodávají“ , to je prostě logický… ale kde, to nenapíše :)))

                            nic pohledám.

                            0 0
                            • scret  

                              proste kdo vi, ten vi:) proto my chapeme Kubadovu narazku:)

                              0 0
                            • deekay  

                              Logicky to neni, protoze " tam kde se LV a SYntace prodavaji" by meli drzet ceny doporuceny vyrobcem, jinak z toho muzou mit peknej pruser…

                              0 0
              • Mr.Duck  

                Kdyztak teda dneska kamos odepsal 1× enve na nevinny hrane trochu vetsiho skoku :(

                Ne, ze by to bylo smerodatny, von je fakt smolar (praskla nova v10.5 pri lisovani hlavka uz letos taky probehla..), ale jen tak pro statistiku :)

                0 0
    • Bish0p  

      Ahoj,

      kola je věc kterým teda vůbec nerozumím.

      Padl tady v tomto vlákně nějaký verdikt? Mám v podstatě stejné zadání jako zakládající vlákna až na rozměr 12×150. Vychází levněji koupit zapletená kola nebo si je nechat vyplést? Nemělo by za ty peníze smysl jít do bazaru?

      0 0
      • Hnoj  

        Většinou se vyplatí vyplést. A jí do bazaru pro DH kola může být docela risk.

        0 0
      • goofy  

        Určitě vyplést, jelikož na 150×12 vzadu seženeš prakticky jenom DH kola za nemalý peníz. ;-)

        0 0
        • Bish0p  

          ok. Našel by se tu někdo kdo vyplajtá?

          0 0
          • Hnoj  

            Tadyyyyy, já se hláááásím !!!

            0 0
            • Bish0p  

              Ok. Můžu ti napsat na ten mail co máš v profilu? Nebo někam jinam.

              0 0
              • Hnoj  

                JJ, tam.

                0 0
                • goofy  

                  Hoďte sem pak pro inspiraci jestli něco složíte. ;-) Taky zvažuji na novou sezónu nové záplety a furt se nemůžu rozhodnout. :-)

                  0 0
      • Atilla  

        .

        0 0
    • Tehu  

      zkusenosti s timto ? http://www.bikepart.cz/…heels-am650b cena není nejhorsi, vaha taky ne… Limin 120kg je nadstandart … I když vnitrni sire nic moc.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.