• Kubiczech

    Zdravím,

    v rámci zlepšení „jezdivosti“ svého Monstra uvažuji o nových lehčích kolech. Podle všeho právě kola mají na tuhle vlastnosti nejvýraznější vliv, takže si od změny hodně slibuji, beru ji jako poslední možnost před přechodem k nižším zdvihům a krocení se v jízdě z kopce.

    Požaduji kola na nábách kompatibilních s 20mm přední/10mm zadní osou, na ráfcích s vahou okolo 500g s možností bezproblémového použití NoTubes (na UST řešení cenově nedosáhnu, ale se stávajícími ráfky bezduše nenahodím) a přijatelnou vahou celkovou. S rozpočtem 7–8 tis. pokukuji spíše po ručně zapletených, ostatně v továrních setech se ani moc neorientuji. Váha jezdce 95–100kg, vyhledávám terén rychlebského typu, velké skoky neskáču. Stávající kola – ingoty na Kore nábách a Mach1 ráfcích (2,35 v předu a Mad vzadu).

    S rozpočtem mi rozum velí nešetřit na nábách a naopak pořídit levnější ráfky, neboť nemám žádnou záruku, že lehké ráfky pode mnou vydrží. Zatím mám v hlavě kombinaci Hope nábojů a ráfků Alex SX44. Co vy na to?

    Prosím o nějaké tipy, jak byste v mé situaci vybírali, respektive co byste nakonec zvolili.

    Díky za případné reakce.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Slušná kombinace. Na nábách bych rozhodně nešetřil, ale nevím jak se vejdeš do těch 7–8. Já mám na Novatec nábách a 2.0 drátech XM819 za 6800,–. Ty když vezmeš Hope náby tak nevím. Zkusil bych ty levnější ráfky a když vydrží tak časem něco typu ZTR Arch, ZTR Flow.

      P.S. RB je jednočep, tedy je to houpavý a nejede to a kolama to nezlepšíš :-D

      0 0
      • nox159  

        ZTR na 100kg no ja ti teda nevim…

        0 0
        • Vilém  

          S podobnou vahou jsem jezdil kombinaci Crest/Flow naprosto bez problemu.

          0 0
          • nox159  

            ty cresty musely dostavat dobrou cocku ne? to je tak na kola okolo 1400g a na tom 100kg jezdec 20kg kolo + vybava…

            0 0
            • Vilém  

              Mel jsem ho vepredu, takze pohoda. Pravda mam nejakou prupravu z trialu, clovek se nauci vic cist teren a kolum ulehcit.

              0 0
              • nox159  

                nedovedu si predstavit cresty na bezne jezdeni terenem ani na mojeho anthema ( mam 75kg)

                ale mozna to vidim blbe nebo vubec neumim jezdit.. :)

                0 0
                • HKou  

                  Jezdím Alpine 85–90 kg v terénu, zatím bez problémů.

                  0 0
                • max78  

                  mam od kvetna cresty na ht pri 75kg a zatim po 5000km drzi bez problemu.

                  0 0
        • Smazaný účet  

          ZTR Flow vozí lidi na DH, tak na moje XC nebo na to co zamýšlí Kubiczech je to super kombinace.

          0 0
          • Debustrol  

            Když jsem skládal kolo tak jsem taky řešil hodně náboje a tušim že mezi Hope pro II a Novatec je 250g na páru.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Zase Novatec je levnej, bezúdržbovej a náhradní díly jsou korunové záležitosti. Pak někde musí být vidět ústupky a to holt na váze..

              0 0
              • kassar007  

                Řekl bych, že Hope je taky hodne bezúdržbovej. Mám je cca 3 roky a pořád jsou jako nový, servis nevyžadují a to je rozhodně nešetřim :-)

                0 0
                • Debustrol  

                  Mam je asi tak 2,5roku a taky se s nima moc nemažu, resp spíš na tom má zásluhu muj praso styl jezdění :)

                  Ale teď protože si léčim koleno doma, tak jsem se z nudy podival dovnitř a ouha co nevidim, prasklá pružinka praporku+nějakej bordel co vypadal jak rozlámenj drátek :(

                  Jinak po přezkoumání všech ložisek je vše ostatní v cajku…

                  0 0
        • kubad  

          hod se do klidu nebo pošlu Wolfa :)

          0 0
      • Kubiczech  

        Přesně tak to mám v plánu. Zkusit a když to bude držet, tak to nahradit ZTR Flow. Trošku mě nahlodala ta Superstars kola. Čili bych to prozatím viděl na souboj Hope/Alex v. Novatec alias Superstars/ZTR Flow.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Pokud je Superstar to samý co Novatec tak bych do toho nešel ani náhodou – ten zadní Novatec na 10mm osu váží skoro půl kila (možná přes)…

          0 0
          • Vilém  

            Neni novatec, jako novatec, zalezi jaky je pouzit orech a osa. Ten prvni odkaz na superstar kola nema ani 1800g a zadni naba ma 300g.

            0 0
            • deekay  

              Tak tak. Pro referenci, moje kola viz profil, coz jsou ty superstar „novatecy“ s duralovym orechem vazi predni 880, zadni 1020g, vc. pasky.

              Moje XM719 rafky maj psany 460g, Flow maj psany 470g. Takze vicemene ta vaha s flow bude zhruba takovadle.

              jen doplnim, ze predni naboj mam pro 20mm osu,zadni X12

              0 0
          • Kubiczech  

            U těch kol uvádějí 1900g s Flow ráfky, takže půl kila to nebude.

            0 0
          • logoman  

            Tady pisou, ze vazi 300g s rychloupinakem, nepochybne se jedna o tenhle naboj

            0 0
    • jenik.kinej  

      Řešil jsem to stajné na podobném kole. nakonec to vyhrály Hope Pro II Evo. Dal jsem 2,0–1,8–2,0 dráty DT a lehké pláště a duše. potom, co jsem se poprvé rozjel, tak jsem měl dojem, že mi někdo odbrzdil kolo. Myslím že tvoje kombinace bude v pohodě.

      0 0
      • Kubiczech  

        A jaké ráfky, prosím tě? Jinak to rád slyším, něco podobného se snad stane u i mě. (:

        0 0
    • deekay  

      Vim, ze je to pres tvuj limit, ale jeste ne moc (A mozna pri trose hledani budou nekde levneji)

      http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

      Sada vyjde 8800 dyz to pocitam, posta je nad 3000 do CR zdarma.

      0 0
    • logoman  

      No pokud by jsi sehnal hodne penez :) tak tyhle by urcite nebyli spatny a s takovou vahou by kolo letelo :D http://superstar.tibolts.co.uk/…uct_info.php?…

      nebo i tyto by nemuseli byt spatny http://superstar.tibolts.co.uk/…uct_info.php?… maji tma docela zajimavy veci az si jednou budu kupovat kola, tak myslim, ze vemu odtama :)

      0 0
      • deekay  

        EDIT: nevsim sem si logomanova druhyho odkazu, takze jen neco k te levnejsi verzi:

        ty naboje jsou Novatecy D881(882)SB a pod ruznejma znackama je prodava hafo firem, funworks atd.

        Ja je mam na svym kole, ale najeto zatim jen 1500, tak tezko hodnotit vydrz.

        0 0
        • Kubiczech  

          Díky oběma. Ta levnější verze by, myslím, plně dostačovala. S Novatecy mám celkem dobré zkušenosti a v případě problému jsou na ně relativně levné náhradní díly.

          0 0
          • friblos  

            Mám stejné kolo jako ty akorát tak o kilo lehčí. Náby Hope- dráty 2–1,8–2– ráfky DT EX500. Kola docela jedou, ale z Monstra nikdy neuděláš jezdívé XC. Tohle je kolo na traily a skoky- sem tam bikepark. Sám zvažuju nákup nějakého lehčího kola:-D

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ty seš taky případ :-D IQ6 moc XC/AM, koupíš Monstera, kterej je zase moc EN :0)

              0 0
              • friblos  

                IQ6 jsem prodal z jiného důvodu- nevěřil jsem že to nepraskne:-D A zatím to praská dost:-D Jinak je to suprové kolo a v hledáčku do budoucna stále zůstává- až teda udělají jinou zadní stavbu.

                0 0
                • deekay  

                  Vidis, ja myslel ze je to jen nahoda. O kolika lidech vis, ze jim to ruplo? je to skoda, pac IQ6ka je mi sympaticka, i se mi na ni dobre jezdilo.

                  0 0
                  • friblos  

                    6

                    0 0
                    • deekay  

                      No to je docela slusny cislo :-/

                      Tak snad v RB maknou na predelani ty casti.

                      0 0
                      • Hnoj  

                        Snad k tomu nebudou přistupovat jako Remerx :-D

                        0 0
                        • deekay  

                          No, to je samozrejme otazka. Ono prodanych IQ6 asi bude hodne. Tzn procento prasklych nebude nijak velke, navic hodne lidi na tom neskace a zdaleka nevyuziva moznosti kola.

                          Tudiz jim vyjde ekonomicky vyhodnejsi se na upravu vyprdnout a vyreklamovat tech par prasklych staveb.

                          0 0
                          • Atilla  

                            No, že už jsem pár lidí co mají RB poznal a většina z nich nakládá. Některým kolům víc než je zdrávo. Prostě s kolem na AM/EN by jsi neměl skákat. Nevím jestli je to tím, že většina lidí co kupují RB jsou bikeři co jezdí technické disciplíny a teď pro ně není model k tomu určený. Časy nezničitelných AM strojů se 140mm už jsou prostě pryč. Je to věčná škoda

                            a je to tím, že trh velí : ODLEHČUJ!!

                            0 0
                            • deekay  

                              Tak ono IQ6ka zadny lehky pirko taky neni.

                              Ale souhlas, neni to FRko. Proto si prave myslim, ze se na naky upravy v RB vyprdnou, protoze jak rikas, pro AM kategorii to neni asi treba.

                              0 0
                              • Atilla  

                                No je lehčí o 600g oproti mému starému Monstru AM a půl kila matroše je půl kila matroše. O tom žádná.

                                0 0
                            • Smazaný účet  

                              Já jsem ten, který tomu opravdu nenakládá. Na doraz jsem ještě nešel a neskáču :0) Tak snad to nerupne.

                              0 0
                              • nox159  

                                nechapu jak jezdis… vcera jsem videl IQ6ku aspon 3× na dorazu :D a to se nejelo zadne peklo :D

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  nevěřím, já prostě tlumič víc jak 9mm od dorazu nedostanu :0(

                                  0 0
                                  • AsiJura  

                                    Tak si ho dobře nastav, protože nevyužívat 18mm zdvihu u 150mm stavby, je dost špatné.

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      18mm to není, na konci zdvihu je ratio 1.78, takže je to asi 16mm… ale fakt už nevím jak to nastavit jinak – BV mám na 125PSI, velikost expanzky na co nejotevřenější (jsou vidět všechny čárky), tlak asi 160PSI pro sag 22mm na pístnici..

                                      0 0
                                • Atilla  

                                  Neblázni, vždyť ten rám je hrozně progresivní!! Mlok sem na to dával tabulku:)))))

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    ale to jirkovi jeste asi nikdo nerekl ;-) :D

                                    0 0
                                    • deekay  

                                      Pokud je tam naka finta v nastaveni, aby clovek mohl vozit normalni sag a zaroven zlepsil vyuziti zdvihu u IQ6, aniz by na tom skakal, tak bych byl vdecny za radu :) Kamaradovi zbyde jeste vic nez tech 9mm na pistnici :)

                                      Pravda, jezdi klobouka :)

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        staci jezdit jako prase si myslim :)

                                        nebo si vybrat linearnejsi stavbu…

                                        stejne u 150mm fula uz clovek ceka ze sem tam skoci…

                                        tedka nevim jak to IQ6 ma ale pokud kdyz rikas ze nevyuziva tolik zdvihu tak to by mu dobre fungujici 120mm full sedel vic, vyuzival by stejne zdvihu ale jelo by to jako raketa :)

                                        0 0
                                        • deekay  

                                          Bohuzel nenasel zatim vhodneho fulla, ktery by mu sedl geometrii a byla to ultimatni zehlicka :) Takze holt s sebou „taha“ nevyuzitej zdvih :)

                                          Ja trebas taky nemam vubec linearni stavbu a osobne bych neco hodne linearni nechtel. Sice nic velkyho nedropuju, ale sere me pocit ,ze mi zadek bajku „zmizi“ pod prdeli na kazdym krtinci :)

                                          Na IQ6 se mi jezdilo taky dobre, akorat pro sebe bych chtel aby to bylo kapanek delsi a polozenejsi. Coz by asi trochu resila vyssi vidle.

                                          0 0
                                      • AsiJura  

                                        Musíš víc prasit, když jezdím normální beskydský sjezd, tak dám tlumák 5mm od konce, když skáču tak jde semtam na doraz, a expanzku mám přitaženou tak že jde vidět jen první dílek.

                                        0 0
                                  • friblos  

                                    Hrozně progresivní a nedá se na tom jezdit. Mě to chodilo na dropech 1mm od dorazu. Na AM tak 0,7mm ale nechápu proč by mělo kolo chodit až na doraz když skočím z obrubáku. To by mi mohl někdo vysvětlit:-D Pro mě je to super rám a jestli to nebude praskat, tak asi moje nové kolo na AM.

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Já ho na 10mm od dorazu dostanu i na polní cestě, holt neskáču, tak by mi sedla trochu lineárnější stavba.. Ale z geometrie jsem pořád unešnej :0)

                                      0 0
                                    • AsiJura  

                                      Když jsi tu iq6 prodával, tak jsme moc nechápal proč, ale už to vím, není to kolo na prasení, dost tím trpí. Takže už mám v plánu koupit FR 180/180 a tu IQ6 odlehčit a nechat čistě na AMko, to bude ideální kombinace. Jen ty jsi to zjistil ještě předtím, než jsi to dorasil, a já jsem to zjistil ve fázi kdy je to v podstatě neprodejné:)

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        jak neprodejne za 15k ho vemu mi to na praseni bude stacit ;-)

                                        ta cesta se s tim preletet da avotomtoje :D

                                        0 0
                                    • MlokCZ  

                                      No ale vždyť jste si tu sami i na vše v podstatě odpověděli. Ten rám rozhodně progresivní je. V kombinaci DHX tlumič, poměrně velký sag a agresivní jízda nemáte žádný problém s využitím zdvihu.

                                      Jenže na druhou stranu se tu ukazuje, že při takové agresivní jízdě s většími skoky to ten rám už přestává přežívat a začíná více praskat. Tedy je to už zřejmě za hranicí jeho vhodnosti použití.

                                      A když oproti tomu zase vezmu tu druhou opačnou skupinu jezdců, kteří nemají vůbec žádný problém s praskáním toho rámu (nejezdí tak agresivně a neprovozujou větší skoky), tak ti zase mají spoustu nevyužitého zdvihu.

                                      Navíc tohle je skupina více XC, takže současně se jim hodí i o něco menší sag, což problém ještě zhorší.

                                      Pro koho je tedy ten rám vlastně určený?

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        Pro koho je tedy ten rám vlastně určený? – pro zaryte RBckaře :D

                                        0 0
                                        • friblos  

                                          A to já jsem, ale už taky koukám jinde. Hlavně mi ukaž rám který váží 3kg s tlumičem a zvládá skoky ze 2m. Kdyby tam bylo vahadlo, tak je asi pokoj. Yeti na to už dávno přišlo.

                                          0 0
                                          • nox159  

                                            kdyby tam bylo vahadlo tak nevazi 3kg avotomtoje ;-)

                                            jinak za me teda radeji 4kg ram co jede dobre za pedalem nez 3kg ram co je hooodne mekky bocne a moc nejede…

                                            0 0
                                            • friblos  

                                              Jelikož můj měl ve vel. M s tlumičem DHX 3004gr, tak kdyby samotný rám měl 2850 tak se hovno stane a něco by to vydrželo. A řeči o tom jak jde co za pedálem:-D to je hlavně o fyzičce a umu jezdce.Jak v XC tak v DH.

                                              0 0
                                              • nox159  

                                                tenhle argument s fyzickou nikdy nepochopim :D

                                                stejnemu jezdci se na lip fungujicim ramu pojede daleko lepe! co so ma s fyzickou co delat? :D

                                                0 0
                                                • friblos  

                                                  Ale co je lépe fungující rám. To je pro každého úplně něco jiného a musel bys jezdit na všech systémech v dané kategorii. Pak můžeš posuzovat a vybrat ten pravý, ale stejně bude mít nějaké zápory.

                                                  0 0
                                                • KRAJIC  

                                                  Dokud jsem jezdil na HT tak jsem těm kecům o k šílenství dohánějícímu houpání,tahání za pedály a tuhnutí zadní stavby přikládal nějaký význam. Od té doby co jezdím na jednočepu s úplně debilním pružinovýn tlumičem si myslím, že prostě neumíte šlapat nebo jezdíte úplně neškodné kopce, kde toto stíháte sledovat a bádat nad tím. Tomu miliprocentu jezdců, kteří valí takovou kudlu, že jim ztuhnutí zadní stavby opravdu způsobí nějaký odskok a ztrátu adheze ve vysoké rychlosti projížděném kameném pekle se omlouvám – pokud tady někdo takový je.

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Tuhnutí pod brzdou, tam naprosto souhlasím, to je hrozně přeceňovaná záležitost. Zvlášť když se do toho ještě vloží faktor přední brzdy, která odbrzdí stejně více a když se na ní jde ostře, tak se zadní kolo téměř odlehčí a je pak úplně jedno co to je za systém.

                                                    Co se týká tahání za pedály, tak tohle vždy bylo o stylu jízdy a typu výjezdů. Při ježdění hodně lehkých převodů a vyšší kadenci je tohle vždy hodně nepříjemné, když pedalkick přesáhne určitou mez. Někdo to dle stylu jízdy a toho co jezdí za výjezdy prostě registruje hodně, někdo méně, někdo vůbec a ať se každý dle toho zařídí.

                                                    A konkrétně Monster AM určitě nijak extra za pedály tahat nebude. Na to by musel mít hlavní čep umístění jinde.

                                                    Dále tuhnutí stavby při šlapání. Tohle budou vnímat zejména ti, co často jezdí šlapavé úseky (tedy třeba roviny), které jsou více rozbité. V pořádných sjezdech v horách je tohle třeba úplně fuk. Takže je to zase o tom co kdo kde a jak jezdí a co preferuje.

                                                    S pohupováním jsem nikdy nějaké výraznější problémy taky neměl, ovšem v reálu se setkávám s nic moc kruhovým šlapáním hodně často. A občas někdo dokáže tu stejnou stavbu, která se mě při šlapání téměř ani nehne rozhoupat jak houpačku.

                                                    Rozdíly ale taky registruju. A když někdo rád zkouší pro něj limitní výjezdy, kdy ho limituje fyzička, tak hůře jedoucí stavba udělá rozdíl vyjedeš/nevyjedeš, u těch co hůře šlapou do kruhu to může být rozdíl hodně velký.

                                                    Ale opět je to o stylu jízdy a taky fyzičce. Někdo takové výjezdy buď vůbec nejezdí nebo rovnou tlačí a ani ho nebaví ho zkoušet. Nebo zase někdo je hodně nabušenej, že na tom houpavějším dá i výjezd, co druhý na lépe jedoucím nedá.

                                                    Dalším faktorem je také to, s kým dalším kdo jezdí a co mají za kola a styl jízdy. To také vše může ovlivňovat (typické situace kdy jeden ze skupiny patřící k těm s horší výkonností na jednom typu kola stíhá jakž takž a na druhém už má větší problémy).

                                                    A prostě se tu střetává několik skupin zcela odlišného typu ježdění se zcela odlišnými požadavky a přitom sahájící po stejné zdvihové kategorii kol a pak se často zdají někomu z té odlišné skupiny ty požadavky na chování kola hrozně divné.

                                                    0 0
                                                  • KRAJIC  

                                                    Souhlas.

                                                    0 0
                                                  • Atilla  

                                                    Teď jsi mě úplně vyrazil dech Mloku!

                                                    0 0
                                                  • KRAJIC  

                                                    Asi tak nějak.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Jinymi slovy se s tim moc nesrat a uzivat si jizdu:)

                                                    0 0
                                                  • soap  

                                                    jj sedet na bajku a ne u B-F

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    sedim v praci:DD

                                                    0 0
                                                  • soap  

                                                    :D taky ve fabrice,ale pres mobil docela vopruz,jeste k tomu FUP na data tak nez neco napisu tak se objevi dalsi tri odpovedi :/

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Mám dnes dovolenou, takže času dost tu celý dopoledne sedět. Na kolo samozřejmě vyrážím (jedu dnes sám, takže nebudou žádné větší zastávky, tedy času netřeba moc ani na delší trasu), ale mám v plánu až po obědě (zítra a pozítří jdu na kolo taky a tři celodenní bych nezvládnul, takže není kam spěchat a počkám si na nejlepší počasí).

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    No pocasi je tedka uplne bajove. Uz se tesim az co nejdrive zmiznu z prace a budu zmizelej:)

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Já to dnes cílím někam na 12–17 s rezervou do 18. To je přesně rozmezí nevyšší teploty dle posledních pár dnů.

                                                    A dnes mi to bude stačit i těch 5 hodin s rezervou.

                                                    0 0
                                                  • Stipka  

                                                    Haleluja :) mam ten vzduchovy tlumak a ani ho nepritvrzuju. je to hodne o stylu slapani

                                                    0 0
                                      • AsiJura  

                                        Pro tvrdší AM ježdění, kdy můžeš prasit lesní chodníky, semtam přiskočit nějak pařez nebo schod to je dobrý rám, ale vyloženě na časté tahání na kopec a pouštění dolů tou nejrozbitější cestou, nebo pravidelné blbnutí v bikeparku to určitě není.

                                        0 0
                                        • Atilla  

                                          Asi tak. Třeba na to co se mnou(nebo já s ním?) jezdí Tomínos to není. Dropy do zatáčky skoro bez dopadu, seskoky, výskoky. Možná kdyby měl 60kg, ale s 90kg je to na ten rám už moc. A s klidem můžu říct, že je to moc na každý rám pod 3kg. Sice to vydrží, ale vždycky to prostě na čisto nedáš a to je pak *******.

                                          0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Pro takové použití si osobně představuju, že je hodně důležitý i výjezd a představuju si k tomu menší sag (dejme tomu 20–25%, což je cca 13–16mm na tlumiči u IQ6) než tu většina těch, co na tom hodně blbnou vozí (pro cílení kola směrem dolu je sag 30%+ velmi vhodný).

                                          A pak při popsaném ježdění zase začne zbývat dost zdvihu nevyužitého.

                                          A tohle (takový sag + akorát využít zdvih při popsaném stylu ježdění) splňuje hodně AM biků na trhu (pak se samozřejmě výrazně liší v dalších věcech).

                                          Samozřejmě ale ať každý vozí co mu vyhovuje, každý má jiné priority.

                                          0 0
                                          • soap  

                                            mno, u tohoto tlumice FOX doporucuje nastavit sag 22mm

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Tak jednak doporučují 19mm pro DHX se 76mm chodu

                                              http://www.foxracingshox.com/…_Air50.html

                                              Což je 25% chodu tlumiče a vůbec se nebere do úvahy přepákování zadní stavby (tedy že na jedné stavbě to bude třeba 30% chodu stavby a na druhé jen 20%). U IQ6 kdyby to mělo být cca těch 25% chodu zadní stavby tak je to právě těch 16mm chodu tlumiče.

                                              Ale hlavně Fox může doporučovat co chce. Sag se ale nenastavuje dle tlumiče, ale dle konkrétního kola, stylu jízdy a konstrukci zadní stavby.

                                              U RP23 doporučují sag stejných 25%. Pro některé rámy to bude úplná kravina, pro některý rám to může být ok.

                                              Když už nějaké doporučení, tak od výrobce rámu, ale stejně je potřeba zohlednit pro jaký styl jízdy to výrobce myslel.

                                              Třeba pro nastavení cílené na sjezd nic nemám u IQ6 ani s těmi 22mm.

                                              0 0
                                            • soap  

                                              oprava 19mm

                                              0 0
                          • Smazaný účet  

                            Ono se těch pár vyreklamovanejch staveb promítlo do ceny rámu ostatním :-D

                            0 0
                    • deekay  

                      Dyz nad tim premejslim, tak je to dle me tim, ze ty trubky musi nest veskery bocni sily, diky absenci pomocnyho vahadla, protoze ten tlumic to moc doboku nedrzi.

                      Todle se jim nebude asi dobre resit.

                      0 0
                    • soap  

                      kua to je dost zacinam mit strach :/

                      0 0
                • AsiJura  

                  Už dělají zadní stavbu silnější, předtím byla stěna 1,5mm a teď je prý 2mm, tak uvidíme, testuju to poctivě neboj, v beskydách, jeseníkách a koutech už to záhul docela dostalo a zatím drží, až praskne, tak se samozřejmě pochlubím:)

                  0 0
                  • soap  

                    a od kdy jí dělájí silnější nevíš?tu informaci máš odkud od p.Baroše?

                    0 0
                    • AsiJura  

                      Jo tak odkdy to bohužel nevím, a info mám osobně od pana Bartosze.

                      0 0
                      • soap  

                        tobe taky praskla IQ6? kdys ji kupoval jak se to stalo?nova stavba drzi?

                        0 0
                        • AsiJura  

                          Stalo se to skoro přesně rok od koupení, naštěstí to prasklo zrovna ve výjezdu kdy jsem zabíral ve stoje, to znamená že to bylo načlé už dříve, a pak to povolilo. Každopádně reklamace vyřízená na počkání a do 24h od prasknutí už jsem měl zase kolo v pořádku, a teď tam mám teda tu zesílenou stavbu ze silnějších trubek.

                          Nová stavba zatím drží, dostává nažrat dobře při sjezdech v beskydech i jeseníkách, ustálo to bikepark v koutech a pár prasoskoků na placku, tak uvidíme co dál, snad to vydrží než pořídím něco na to ostřejší ježdění směrem dolů.

                          0 0
            • Kubiczech  

              Aktualizuj profil – kdes to kilo nahrabal oproti tomu, co ti stojí v profilu? (:

              Já z toho nechci dělat XC kolo, na XC mám pevňáka. Přeci jen ale chci, aby to alespoň trochu jelo. Endruro styl mi vyhovuje. Když ani s kolama nebude takové, jak bych si přál, tak půjde do světa a koupím taky něco lehčího s nižšími zdvihy.

              0 0
              • friblos  

                Už nevozím DH gumy- vozím XC a do parku DH,rockring, napínák, kliky lehké, teleskopická sedlovka mi praskla atd.

                0 0
                • Debustrol  

                  Trochu se tu přiživim :)

                  Vim že si vozil obutý Tiogy, přemejšlim že se k nim vrátim a pošilhávam po Factory XC Extreme 2,1 v kevlaru. Nemáš nějaký zkušenosti?

                  Měla by to být lehká trail guma do PHA a okolí do parku mam Minion 2,5 ST.

                  0 0
                  • friblos  

                    Zatím je ještě vozím- sice drát, ale guma je to stejná. Proti Factory DH jedou o hodně lépe, zase se ale docela zadek rychle sjíždí, sem tam na zadku zmiják- vozím tlak 2,5. Na to kolik stojí drátová verze, tak je to dobrá guma a dá se na ní v pohodě jezdit po trailech, ale do nějakých DH šutrů to moc není.

                    0 0
                  • Atilla  

                    tyhle jsem měl a na suchu to byly dobrý pláště. Víc jsem, ale vozil factory DH 2.1 pěkně jedou a v zatáčkách fakt hezky drží. ******* jsou mokré kořeny a kameny. Díky tvrdé směsy je to sebevražda. S defektama jsem problém nikdy neměl a vydrž se počítá na roky:)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Vozil jsme Tioga Factory DH 2.3" a plne se podepisu pod to co pises…hlavne ta vydrz:)

                      0 0
                      • Atilla  

                        2.3 musel být solidní balon. Dneska už to dělají užší, ale i tak to nejsou maxxisy. Kámošova nová 2,3 je užší než moje stará 2,1 (61mm na 23mm ráfku). Trochu mě štve, že jsem kamarádovy prodal zadní, přední jsem si, ale stejně nechal a asi ji v něděli nasadím na XC:)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          63mm pres spunty na 19mm rafku…co si tak vybavuju:)

                          0 0
                        • Debustrol  

                          Taky si pamatuju jak vypadala stará Tioga Yellow Kirin 2,3 – balon jako kráva :)

                          Jak to tak čtu tak do těch Factory XC Extreme asi pujdu a Nevegaly zahodím v dáli :) Na to trail ježdění po okolí a skákání by to mohla být ideální guma.

                          0 0
                          • Atilla  

                            šel bych do těch DH ček, nejedou o moc pomaleji a drží lépe.

                            0 0
                          • friblos  

                            Já to mám takhle:

                            park- Tioga White Tiger- drží na mokru jak kráva, jenom předek do zadu se nevejde

                            trail- Factory DH- na mokru nic moc, ale zase jedou dobře i do kopce, žádné defekty

                            trail/AM Factory XC- jedou v pohodě a jezdil jsem je i na Ještědě, ale tam je to už moc XC a na zadku sem tam zmiják

                            0 0
                            • Debustrol  

                              Factory DH – to už je na mě moc těžký, do parku a do pořádnýho bordelu mam Miniony

                              Factory XC – vypadaji až moc úzce

                              Vychází mi z toho Factory XC Extreme (2,1 kevlar)

                              Požadavky jsou :

                              • aby to jelo
                              • drželo hlavně na suchu a v lese
                              • aby to nebylo úplně z papíru a něco to vydrželo.

                              Co si pamatuju svoje starý tiogy tak by vydžely snad i kdybych najel na minu :)

                              Odkud je bereš? Koukal jsem že nejsou moc k dostání :(

                              0 0
                              • friblos  

                                já jsem myslel EXTREME teď vozím už dlouho drát, protože KATMAR má nebo měl jenom v drátu, ale měl jsem i kevlar a bylo to stejné. Možná na Chainu ještě nějaké kevlarové jsou.

                                0 0
                                • Debustrol  

                                  O chainu vim a zkusim teda ještě napsat do Katmaru.

                                  díkes

                                  0 0
                                  • Atilla  

                                    Teď jsem převážil starou DH 2.1 cca 85% vzorku. 740g to mě přijde v pohodě váha.

                                    0 0
                • KRAJIC  

                  Máš ještě nějaké plány s tou prasklou teleskopkou nebo by ses jí za pár šupů zbavil? Celkem by mne to zajímalo.

                  0 0
                  • friblos  

                    Zatím čekám na náhradní část, uvidím jak to dopadne. Teď to řeši dovozce. A čekám až bude objednávat nové kousky z ameru.

                    0 0
    • Hnoj  

      Co novej ráfek Remerx Hurry, vnitřní šířka 21mm, váha 26" je 460g. Cena kolem 550Kč je docela bezkonkurenční :-)

      0 0
      • Smazaný účet  

        novy adept na magicky set?

        0 0
      • deekay  

        Cena bezkonkurencni, uvidime co kvalita :) Az budou nake reference.

        0 0
      • Kubiczech  

        Říkal jsem si, že kdyby byl Fastdisc širší, tak bych do něj klidně šel, takže proč ne. Váhově i cenově stejně jako ten Alex. Na kolik by to u tebe vyšlo na Hopech? Kdyžtak email. Díky.

        0 0
      • Georrge  

        pro jakou max šířku pláště je vlastně vhodný 21mm ráfek? Když 17mm je max pro 2.1", tak na jaký ráfek je bezpečno dávat 2,4"?

        0 0
        • Hnoj  

          Vzhledem k tomu, že Schwalbe ani Conti nemají v šířce 2.4" 56mm ani náhodou je můžeš klidně vrazit na 19mm ráfek, ale oficiálně se na 2.4" doporučuje 21mm.

          0 0
          • deekay  

            Ja mam 2.4MKII a XK na 19mm rafku a uz bych snesl i sirsi.

            A mam dojem, ze sem tem gumam nameril 57mm. (pamatuju si, ze to vychazelo presne 2.25" po prepoctu)

            0 0
            • Hnoj  

              JJ, moje chyba 56mm je ofiko 2.2". 2.4" má být 60–61mm.

              0 0
          • MlokCZ  

            Tak to rozhodně pro aktuální Schwalbe neplatí.

            Větší množství 2,4" Schwalbe z poslední doby, co jsem měl nahozeno a jezdil:

            • 2011 FA 20–22psi na předním 60mm – bez duše
            • 2011 FA 25–27psi na zadním 61mm – bez duše při vyšším tlaku přitestu hned po nahození po 24 hodinách to bylo 62mm)
            • 2010 20–30psi UST NN 57–59mm – bez duše
            • 2010 snake skin NN 59mm – s duší (tohle vozí kamarád na SXkách,tlak netuším)

            Vše na 21mm ráfkách.

            Takže opravdu nemají 56mm, jsou o dost širší. Na 19mm ráfek bych to nedával v žádném případě (samozřejmě nějak jezdit to půjde, ale…).

            A i ty užší 2,25 Schwalbe se chovají o něco lépe na 21mm ráfku. 2011 NN a RaR 2,25 UST i snake skin tu mám 54–55mm na 21mm ráfku. Tedy těch 56mm téměř mají už 2,25tky.

            A tři kousky 2011 29" RaR snake skin 2,25 na 19mm ráfku mám také mezi 54–55mm.

            Dlouho už jsem tu neměl žádný užší kolem 53mm, co také často dříve bývaly.

            0 0
            • obda  

              Tak tak, s NoTubes mam u NN EVo Pacestar 2.25" celych 56mm na 19mm rafku.

              0 0
      • mastihuba  

        i na bezdušový ježdění? :)

        0 0
        • Hnoj  

          Zatím všechny ráfky RMX + Schwalbe Tubeless ready spolu fungují 100% spolehlivě.

          0 0
    • Manas  

      Vozim Hope II Pro, predek i zadek, k tomu DT 2–1.8–2mm a rafky Mavic XM-819 uz dlouho a drzi to i moje praseni :-D

      0 0
    • koňák  

      Zdravim, trosku se tady prizivim. Mam Monstera AM a dost vazne uvazuju o Superstar kolech http://superstar.tibolts.co.uk/…uct_info.php?…. Vahova uspora proti mym stavajicim je na paru cca 0.5kg. Stoji to za to? Poznam to?

      0 0
    • Kubiczech  

      Takže se výběr dostal do finále – Hope + Hurry. Zbývá dořešit poslední věc, estéty prosím sem. Jakou barvu náb? V úvahu přichází černá nebo stříbrná. Zbytek kol bude černý tak jako tak.

      Vše půjde na Monstera z profilu. Fotky buď tam nebo tady

      0 0
      • jIrI___  

        Červené :-P. Dal bych stříbrné. Sice barva náb je to poslední, čeho si na kole všimnu, ale černých jezdí víc než dost.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Stříbrné, máš stříbrnou vidli a stříbrná loga.

        0 0
        • Kubiczech  

          Vzadu si tu stříbrnou představit dovedu, vepředu nevím. Nakonec nejdelší dobu zkejsnu na barvě. (:

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.