• mr.antik

    Kdo máte zkušenost s titanovými šrouby dokupovanými na doladění sériových kol a komponentů.

    • O kolik procent jsou lehčí než ocel?
    • Jaké mají přednosti/a hlavně nevýhody, na co si dát pozor?
    • Kam je dát, kam je nedávat (představce, sedlovk, různé objímky nebodokonce uchycení brzdy?)
    • Jdou sehnat jinak než v pytlíku po 1–4ks za celkem hroznýpeníze?

    Nepotřebuju slyšet, že to je blbost dávat to na 15kg kolo, zajímaj mě fakta, která třeba i ostatní využijou.

    Anketa: Kdybych neřešil cenu, měnil bych ocel za titan?

    Ano
    84x
    94%
    Ne
    5x
    6%
    • Marcinka  

      Brácha má na představci KCNC všech 6 šroubků titanových. Oproti ocelovým bych to odhadoval na hmotnostní úsporu asi o 60%. Představec už byl s nimi koupený. Dokupováni TI šroubků se vyplatí snad jen na velmi lehké stroje (řekl bych, že je to poslední možnost hmotnostních úspor).

    • kubad  

      Titan je cca o polovinu lehci nez ocel. Je potreba mazat a utahovat s citem. Dat je muzes kamkoli pevnost je dostatecna. Pod 50kc za kus je tezko sezenes.

      • nox159  

        ja mel vzdycky za to ze titan je tvrdsi (vic vydrzi) nez ocel, teda aspon sem to tak nekde videl kdysi v televizi.( dal po tom nepatral a bral to jako fakt) Takze mam asi mylne informalce co?

        • Marušák  

          Právě proto „s citem“. Snáž praskne než ocel, která se poddá.

        • drusus  

          Tvrdost konstrukcnych titanovych zliatin je porovnatelna s ocelou. Ale nitridy titanu, to je uz uplne ina muzika.. Maju zlatu farbu, da sa s nimi stretnut napr. pri lepsich vrtakoch (povlaky).

          Inak existuje samozrejme mnozstvo nastojovych oceli, ktore su na tom s tvrdostou viac ako dobre.

          Srouby alebo ramove trubky ale nikto s tvrdych zliatin robit nebude. Bolo by urtpenie to obrabat alebo vrtat, o zvarani uz ani nehovorim..

          • assassin  

            tvrdost je v pripade sroubu absolutne nezajimava vlastnost materialu, tvrdost se zkouma u reznych nastroju u dosedacich ploch soucastek po kterych se neco odvaluje/tre atd…

            v pripade sroubu je dulazita pevnost a titan neni co se tyka pevnosti nic zvlastniho… rict o kolik pevnejsi nez ocel se rict neda, protoze oceli je strasne moc, ale moh by na tom byt o neco lepe nez bezne tridy konstrukcnich oceli (ostatne konkretni cisla meze kluzu/meze pevnosti si asi kazdej nejak vygoogli)

          • Atilla  

            Titan je měkký, ale pevný. Co se týče srovnání s běžně používanými oceli, tak má cca o třetinu nižší pevnost. Za to je o dost lehčí a má skoro nulovou únavovou křivku. Trochu je problém se závity a taky není těžké strhnout hlavu.

            • assassin  

              unavova krivka je jasna, ostatne proto se pouziva treba na pruziny – podvozkovy nohy na letadlech (treba z50)… ale celkem se motam kolem motorek a treba titanove vyfuky dost casto praskaji, nedavno jsem resil 2 pruzinky co drzi desticky v brzdovem trmenu brembo(tyk titan).. takze mi to nejak stale nejde dohromady:)

      • Kubatec  

        Jen je strašný, na kolik se vyšplhá cena titanového šroubu po přičtení všech marží, cla, dopravy atd. Kupoval jsem titanové šrouby na uchycení kotouče na Taipei Cycling show (Taiwan) a stály v přepočtu 7kč/ks. Tady bych asi 50kč/ks nedal.

        • kubad  

          podivej se na datum :-) aktuálně je to skoro o polovinu levnější

    • Marcinka  

      Jedinou nevýhodu bych viděl jen ve vysoké ceně. Titan je lehounký, nemagnetický a taky nekoroduje.

    • qasko  

      Píšu že vraj o 45% ľahšie ako železo. Použitie je prakticky všade ,niekde však stačí aj hliník alebo dokonca nylón :)

    • Marcinka  

      Někde jsem o titanu četl, že závity v něm nevydrží tak vysoký tlak jako v oceli srovnatelných parametrů. Rozdíl ale není nějak výrazný.

    • qasko  

      Píšu že vraj o 45% ľahšie ako železo. Použitie je prakticky všade ,niekde však stačí aj hliník alebo dokonca nylón :)

    • miki  

      Mám titan šroubky na celým kole včetně zadní stavby a tlumiče a bez problému .Vše koupeno přes Ebay .:http://stores.shop.ebay.de/…W0QQ_armrsZ1

    • Marušák  

      Nejsem odborník, ale myslím, že není titan jako titan a kupovat šrouby někde „na tržnici“ se nemusí ůplně vyplatit…

    • kali222  

      koupit jdou na ebay, dat za sroub 70 a vice kc…to bych fakt nedal. nehlede na to, ze ted bych si je na kolo ani nedal :D nebot si je zatim nezaslouzim :))

    • black.horse  

      Titan je super na tuning, výhody byly již vyřčeny, ale ještě je tu nevýhoda: hůř se s Ti-šroubkama ladí barvičky:-( ALU s eloxem je na na tohle lepší, i lehčí, ale ta pevnost je horší…

    • mr.antik  

      Mě to právě vrtá hlavou když porovnávám různý představce včetně dostupnejch délek a vzhledů, tak se někdy jeví jako cenově (a možná i hmotnostně) srovnatelná varianta koupit levnější představec a šrouby vyměnit (byť za těch 70kč), proto se ptám na ty případný nevýhody.

      • destr  

        No ono vyměnit 6 šroubů už tak levno nevyjde ;-)

      • kali222  

        vim, co jsi psal o tom 15kgovym kole… ale jestli chapu dobre,tak resis zda 10g tady nebo tam..ale vzhled az tak ne, tak neni to skoda kdyz to teda ma 15kg? at je to radeji hezci :)-vim ja se stavim do opacne pozice anituningu,jen bych rekl, ze ten vzhled je aspon k necmu nez tech 10g :)

    • Peatreas  

      Zajímalo by mě, jak je to s upravou šroubu. Zda se dá například M5×18mm seříznou stylem našroubování matky, zkrácení na např. 16mm a „opravou“ závitu vyšroubováním matky. Je vůbec možné titanový šroub seříznout? Pokud ano tak čím, normál pilka na železo? :)

      • pačes  

        V domácích podmínkách jsem řezal i M6, novej plátek jen zpíval, ale jde to. M5 úplně v pohodě, po uříznutí začistit jehlovým pilníkem, pak projet závit tou našroubovanou matkou. Pokud máš doma vrtačku, tak pak upnout za hlavu a konec začistit do hladka smikem položeným na rovný ploše, případně pak do dubovýho prkýnka (zaleštit pastou). Je to pak jak origoš. Šroub M10 (na jednošroubový zámek sedlovky) jsem nechal ale raději zkracovat na soustruhu.

      • assassin  

        titan se obrabi v podstate stejne „spatne“ jako nerez… lepe vetsi sponu, malou reznou rychlost… sem tam soustruzim naky srouby, prsteny apod a jde to pomerne dobre… i radekovejma nozema.. tzn pilky na zelezo, pilniky atd funguji…

    • Dzordano_Bruno1  

      Mně osobně se nevyplatí ani trochu měnit za titan. Pokud bych, ale měl lepší kolo, tak rozhodně vyměním. Pokud půjdou všechny šrouby z oceli pryč, tak si myslím, že nějakých pár slušných gramů hodíš dolů určitě.

      Koutouče 12 šroubů,

      představec 4,

      sedlovka 1,

      košíky 4

      možná máš ještě nějaký šroubky :) Kdo ví. Pokud bude cena za jeden 70, to máš tak 1500 za šroubky :D Paráda:)

      • DaSnail  

        predstavec 6, sedlovka 2, brzdy, páky, radenie, objímka sedlovky, hlavko, presmyk, kľuky… 8o)

        • roud  

          co do řazení a brzd dát hliníkový a trošičku barevně kokpit zvýraznit ? lehký to je a ještě to vyjde levnějc :O)

          • DaSnail  

            no, ja tie gramy až tak nehoním, takže ocel mi stačí. hliník nechcu a za titan prachy nedám.

            ale na obidvoch konách mám eloxované šróby na košíky. ne kvôli váhe ale kvôli vzhľadu. farebný elox je fajn, keď je tá farba čierna. 8o)

            a aj keď červený elox má už skoro každý bez ohľadu na to či sa mu tam hodí alebo ne, asi kúpim šesť červených šróbov. mám jedno miesto, kam by mohli celkom seknúť. ;o)

      • mr.antik  

        No vidíš, já právě čekal, že tady něko vystřihne adresu nějakýho železářství nebo fabriky, kde se daj takový šroubky koupit na kila a ne po kuse zabalený v igelitovým pytlíčku :-))

    • Kubiczech  

      Odkud berete barevné alu šrouby? Nejlépe nějaký český eshop. Měl jsem jeden moto shop se slušnými cenami, ale za boha to nenajdu. Díky za každou radu.

    • Kubiczech  

      Že ještě otravuji – nejsem momentálně doma, trčím ve škole a potřeboval bych vyjistit, jaký je rozměr šroubů v objímkách brz Juicy (pravděpodobně i Ultimate) a řazení SLX. Nevíte někdo z hlavy, popř. nebyl by někdo tak ochotný a změřil? Děkuji.

    • jecnak  

      Trochu odbocim z tematu. Nevite nekdo nahodou, kde by se daly sehnat srouby s bezpecnostni hlavou – byvaji to treba kulata hlava s dirou na obvodu apod. Pouziva se u veci napriklad v elektru a nebo jako zabezpeceni. Potrebuju M8 v nerezu idealne. Klasicke zdroje jako Ferona nemaji.

      Je to na poklicky na elektrony k autu. Mam tam uz bezpecnostni matky na kola jako takovy, ale kradou se bohuzel i samotne poklicky…

      • MAJX  

        „Tady“http://ww­w.akros.cz/srou­by-bezpecnostni-s-kolickemiso-7380-an-1508/a2/prod/ něco mají.

    • geetee  

      vymelil jsem kompletne vsechny srouby za titan na svym xc hardtailu. porizeno z ti-bolts.co.uk,(cele to vyslo v prepoctu asi na 3500–4000kc) vyjimkou je sroub na predstavci/hlavove trubce- myslim ze to byl M9 a ten Tibolts nedelaj.taky sem nemenil ty co drzi kotouce. podle mych zkusenosti je ten material naopak trochu mekci, srouby se snadneji vymacknou v sestihranu, rekl bych ze maj podsttne mensi zivotnost, pravidelne je musim povolovat a utahovat ne brzdovych trmenech kvuli doladeni a tam je to znat. muj odhad je priblizne zivotnost 10–15 silnych utazeni . ne vsechny srouby je treba tolik a tak casto utahovat takze ostatni sou ok. uspora vahy odhadem ve 100kach gramu (kompletni set), moc sem to ale neresil- nemam citlivou vahu ,ale bylo to kolem 40% vahy zeleznych sroubu, dost velky rozdil kdyz sem mel v jedne ruce zelezny a v druhe titanove, dalsi problem jsem mel s malymi sroubky „cerviky“ v nastaveni dorazuu presmykace – kously se pri montazi v zavitu a pri pouziti vetsi sily se protocil sestihran. asi za to muze i design hlav sroubu z tibolts – je tam pomerne malo materialu kolem sestihranu(pozn.-srouby ze skosenou hlavou,jinak zrovna ty cerviky zadnou hlavu nemaji). vymenil jsem i srouby v hodne zatizeny dlouhy sroub maleho prumeru v zamku sedla a srouby v tacech a ve slozeni predstavec/riditka a neni s nima jediny problem – jezdim to jeden rok,cca 250km kazdy tyden celorocne…

      • jecnak  

        .

      • gazman  

        Nechápu jak můžeš na kole cokoli dorvávat tak, že hrozí po deseti cyklech zničení šestihranu.Kop si momenťák a budeš se mlátit do hlavy proč všechno tak hrozně dorváváš až zjistíš jak málo síly stačí aby bylo všechno dotažené tak, jak má být;-)

    • cyborg  

      Celkova vahova uspora pri vymene vsech sroubu za titan (hlinik) by me prave zajimala.. Protoze kdyz to spocitam tak je tech sroubu uplne hafo…

      riditka: predstavec + brzdy + razeni 12×

      Kotouce vcetne redukci 20×

      kliky: 2×

      Zadni stavba:8×

      Kosik:2×

      Presmyk 1×

      Prehazovacka 2×

      Na neco sem urco zapomel takze kdyz se to zaokrouhli na 50ks sroubu… uz to muze jit na vaze docela videt. Samozrejme nektere srouby by asi stacilo dat do hliniku

      Dalsi vec co by me zajimala je, jestli se da treba nejak doma vyrobit takovej ten vetsinou modrej nesmysl co je na zavitech proti povolani..

      • Vilém  

        A jak bys to modry chtel vyrabet? Neni jednodussi si koupit Loctite 243, kdyz uz uvazujes o vymene sroubu v cene par tisic. Nedavno jsem si to letmo pocital, bylo to na HT a ty srouby mi vysly asi na 1800,–, kdyz vemu jeste zadni stavbu, kde jsou srouby vetsi (drazsi), tak by to mohlo tak na 3000,– aspon vyjit. Vahove netusim, na to jsou tu jini odbornici.

        Jinak ty ceny byly pocitane podle stranek torrontocycles.

        • cyborg  

          dik tenhle pripravek sem neznal :)

          Vzhledem k tomu kolik stoji vymeny komponent za ucelem snizeni vahy a navic je to casto doprovazeno mensi pevnosti, by vymena vsech sroubu nemusel byt zas takovej nesmysl. A zas tak silene drahy to taky neni.

          Jen by me zajimalo kolik to ve finale gramu alespon priblizne udela ..

          • roud  

            Myslím že na tvojem kole je spousta jinejch míst kde můžeš ušetřit mnohem víc gramů za míň peněz a ještě si funkčně pomoct :O)

            • Vilém  

              Tak nejak. Minimalne ty Ryde veci a kazetu bych vymenil. Pak bych mozna uvazoval o tech sroubech.

              • cyborg  

                Co se tyce meho biku, na rade jsou kola. Soucasna kazeta ma uz neco nalitano a nebudu ji menit dokud nenastane jeji cas atd. Nic ve zlym ale v teto diskuzi me nazory co bych mel prvni na biku menit nezimaj.. ;)

                • Vilém  

                  Zajima nezajima, proste jsi takove uvahy logicky musel cekat, protoze to smysl moc nedava. Uz koncim, at ti to tu nezasiram a nemusis Antika zadat o mazani zbytecnych prispevku.

          • light-bike  

            Počítej asi úsporu 42% oproti ocelovým šroubům. Titam má hustotu 4,5 g/cm3 u ocele počítej tak 7,8(9) g/cm3, slitiny hliníku jsou na tom mnohem lépe 2,7 g/cm3, ale nemají potřebnou pevnost. Hliníkovým šroubem si můžeš bezpečně přidělat víčko představce. A zaspamuji: http://www.cyklobazar.cz/…-31–6×400mm/

            • roud  

              a např do řadících a brdovejch pák(objímek) můžeš narvat alu šrouby…

    • frdrx  

      Mám v koleni. Doporučuji.

    • xshreck  

      budou mi na košíky fungovat šrouby M5 s takovouto hlavou

      do představce by jít měly v pohodě, ale o ty košíkové věci už se aj bojím :(

      a ještě pokud by někdo věděl – ve sedlovce ritchey WCS jsou šrouby M6 nebo M8?

    • Blackbiker  

      tak nějak dotaz na všechny co s tím mají zkušenosti: Když vyměníte všechny šrouby na bajku za titan tak cena této výměny bude cca kolik? A kolik gramů ušetříte? Díky

      • kubad  

        2798kč a ušetří se 137,5g

        :D

        • jIrI___  

          Těch ušetřených gramů je teda dost, tipoval bych o dost menší číslo.

          • xshreck  

            jsem zvědavý kolik ušetřím já :-))

            • roud  

              Ty si místo titanovejch šroubů kup lehčí rám vyjde tě to možná líp…

            • blisterexist  

              prodám ti titanové šrouby z představce truvativ:-)

            • pI3rre  

              Na 2kg rám cpát titanové šrouby je IMHO totální blbost…

              • xshreck  

                Jak pro koho. 2kg nemá

                časem půjde jiný, všechno co je na tom kole potom půjde na jiný rám.

          • xshreck  

            výměna 6ks M6 (dva šrouby mi nedošly) a zatím teda ušetřeno 20g, u M5 na košíky to jsou řádově po gramu na šroubu (mám 15mm šroub). Takže ty velké šrouby se asi vyplatí dát jiné. I když já měl šílené hrůzy na třmenech .)

            Ještě plánuju do klik, sedlovky a do zátky u představce … Tak třeba to něco ještě dá :)

            • destr  

              A nebudou na košík hliníkový lehčí ;-)

              • honzar  

                Budou a ještě i na řazení v pohodě.

              • xshreck  

                Nevěřím těm hliníkovejm a nerad bych kvůli tomu přišel o pití ve sjezdu

                • gazman  

                  Ale no tak, vozíš v tom třílitrovku od okurek?

                  • xshreck  

                    ne, vozím v tom jen 0,7 a nehodlám to při závodě někde sbírat. Dostává to dost velkou sodu, nevím teda co jezdíte vy … jestli po silnici? Tam bych to asi neřešil

                • honzar  

                  Fakt je, že já v košíku vozím jen asi 500g, což je v létě vesta, rukávy a nohávy, pití mám v camelu. Tohle ale hliníkový šrouby už drží dva roky.

            • pepek  

              Existují i plastové šrouby. Tam je hmotnostní úspora úplně nejvíc největší.

              • Luma  

                Dva bych potřeboval do košíku,nebo spíše jenom zakrýt otvory šroubů na košík,vozím camel.Do ježka ti stačí al šroub-viz foto

                • Vilém  

                  Na zakryti direk staci jen zaslepky, vyjde to lehceji a esteticteji nez plastove sroubky, ktere maji vetsinou valcovou hlavu. Daji se koupit v nejake sroubkarne.

              • Joseph de Sax  

                normálně jsou i dřevěné šrouby a ty samy plavou…

              • McBlacky  

                plastový jsem zkusil někdy ještě v minulým století na produktu firmy Author. Drželo to asi tak 50km lehkýho terénu :)

                • pepek  

                  Nemyslel jsem to vážně, ale když soudruzi potřebují tak nutně sundat tu hmotnost, tak proč dobře neporadit. Já je mám jen jako záslepky.

                  • McBlacky  

                    oni to prodávali v balení s držáky pumpiček a košíků. Takže docela haluz

                    • pepek  

                      Prodává se to pro modeláře, různý závity. Kdybych gramařil, tak to klidně dám na řadicí a brzdový objímky – ty vozím tak málo utažený, že by to ten plast určitě vydržel.

        • gazman  

          Zdar. Jak je to se zarůstáním titan šroubů v duralu, děje se to?

        • Blackbiker  

          dík za info, jen mne to zajímalo…

    • Jakobo  

      Nezkoušel někdo třeba duté nerez šruby? Myslím jako vyvrtat ve stojanové vrtačce nebo soustruhu díru skrz šrub, tím by se možná získala stejná hmotnost jakou mají titanové šruby a na košíky, řazení atd. by pevnost byla dostatečná. Možná i na představec, nerez je docela houževnatá.

      Zkusil bych pak po šrubu ve svěráku cinknout kladivem, jestli praskne v závitu, nebo se zohne.

      • jIrI___  

        Gramaření bez hranic :-D. Úsporu hmotnosti si jednoduše vypočítáš, funkčnost si neodvažuju odhadovat :)

      • mr.antik  

        Tak to zkus, taková M5 se bude vrtat určitě parádně :-) A třeba zlikviduješ i míň vrtáků než 30kč za titanový šroub…

        • Jakobo  

          Kdysi jsem vrtal několik M4 1.5 mm vrtákem, potřeboval jsem protáhnout drátek, ve stojanové vrtačce bezproblému a vrták jenom občas přebrousíš. No já to každopádně neřeším, na ty kola, které mám by to ani nemělo smysl, od toho tu jsou jiní.

      • K2  

        Vynásob to cenou nerez šroubů, spotřebou vrtáků a potřebného času…

        Ty titan zas tak drahé ve srovnání s tvým návrhem nebudou…

        • Jakobo  

          Tak jedna věc je to dělat doma a druhá koupit hotové. Třeba jak osa náby na RU.

    • kubajsccz  

      Taky mam menší problém se šrouby mám rozebraný převodník Campagnolo a sháním do něj titanové šrouby modré. Jen nevím jak je to se závity nikdy jsem to takhle nerozebíral a takovým detailnějším věcem nerozumím. Jestli sou všechny šrouby stejné nebo ne ?

    • spanysek  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • scret  

      maji titan srouby krome vyssi ceny i nejake dalsi nevyhody? Napr. nizsi pevnost, nachylnost na pretazeni apod.

      Premyslim o tuningu do titanu…

      Diky.

      • alinceb  

        Titanové šrouby nebrat! Zeptej se TJK…;) :D

        • scret  

          proc?

          • alinceb  

            Včera si kvůli tomu málem nezajezdil…:) Naštěstí má ve víčku forbece stejný šroub jako sedlové objímce…

            • kubad  

              ehm ať si koupí momeňták, a vysere se na gramařinu, objímka mě už taky vyškolila

              • alinceb  

                Katem byl můj multiklíč…převáželi sme kola autem a když to kompletoval, tak mu trošku „ujela ruka“…:D

            • Georrge  

              to serval titanovej M6 šroub?:D

              • kubad  

                sikula no :-)

                • Georrge  

                  je pravda ze mi se pri utahovani hlavoveho slozeni taky povedlo dodrbat sestihran v titanovem sroubu, ale to jsem to rval jak ocas a nechapal proc to ma furt vuli… pak jsem zjistil ze mam dlouhy krk vidle :) ale dorvat to na objimce, to chce skill :D

                • mr.antik  

                  jakože odrbat inbus? Já mám třeba takový to levný nářadí od Force (Merida a další) a mám dost podezření, že jim ty rozměry inbusů moc nesedí…

                  • Georrge  

                    taky mám nářadí od B-force, ale trochu dražší, imbusy jsou kvalitní a rozměrově dobré, ale zato torx je docela mimo… do šroubů jde tak 1,5mm, pak se to zasekne, asi ho budu muset trochu upilovat…

      • Georrge  

        jj titanove srouby maji nizsi pevnost nez ocelove. On je sice titan hodne pevny, a existuje mnoho slitin titanu z nichz nektere si nezadaji s kvalitni oceli, ale nejlepsi oceli budou vzdy pevnejsi nez titan. A srouby z materialu tridy 8.8 (z ktereho je vetsina stredne kvalitnich ocelovych sroubu) jsou pevnejsi nez ty obyc titanove srouby.

        Titanove srouby jsou ale dostatecne pevne na to, abys s nema nahradil ocelove. Velka houzevnatost a nizsi pevnost se ale muze projevit v tom, ze se vymacka imbus v hlave sroubu a jednoho dne se ti muze naradi protocit. Pokud dotahujes s rozumem tak se nemusis bat, ale u titanovych rychloupinaku na imbus uz jsem musel u obou prelisovavat vnitrni imbus ze ctyrky na petku, pac uz se to nedalo utahnout.

        Jinak titan jeste nedrzi ostri a hur se na nem dela zavit, ale to te u kola nemusi nijak trapit.

    • Elwing  

      ty jo, já si koupila sedlovku s titanovým šroubem, to jsem potunila :))

      • LRRTM1  

        To je jeden šroub, to se ztratí, ale já natočil čtyři torxy jako záslepky do děr na košík na bidon… já nešťastník :-D

      • mr.antik  
        • 4gramy
    • Kubiczech  

      Nesháním sice titanové, ale nevíte někdo, kde se dají koupit fialové alu šrouby? S osvědčeným Titaniumpro si tady nevystačím. Díky.

      • Vilém  

        A co jsi tim jako chtela rict? At uz prvnim, nebo druhym odkazem.

    • SKYlined  

      Ahoj Bikeři, nebudu zakládat nové vlákno bude stačit když oživím tady tohle. Uvažuji o tady těch sroubech:

      https://www.ti-springs.com/…-ti-bolt-kit

      Máte s nimi nekdo zkušenosti?

    • SKYlined  

      Ahoj Bikeři, nebudu zakládat nové vlákno bude stačit když oživím tady tohle. Uvažuji o tady těch sroubech:

      https://www.ti-springs.com/…-ti-bolt-kit

      Máte s nimi nekdo zkušenosti?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse