• Smazaný účet

    Zdravím,

    chtěl bych si koupit celoodpružené elektrokolo.

    Dříve jsem jezdil na hardtailu 21" . Na tom jsem jezdil dlouhá léta.

    Uplynul nějaký čas, přibylo 30 kg takže teď s mými 196cm a 130 kg

    je to kolo v podstatě nepoužitelné. Tak jsem si řekl že si udělám radost

    a koupím si nějaké pěkné elektrokolo – to abych mohl jet na vyjíždku

    s kamarády kteří nepřestali jezdit a aby na mě nemuseli moc čekat.

    A další motivací je to že už se musím začít trošku víc hýbat a jízda

    úplně „za svoje“ by to mohla být demotivující.

    Nejvíc se mi líbí asi https://www.mojekolo.cz/…t-a2-red-29/ ,

    ale nejsem si jistý jestli není i v největší velikosti moc malé.

    Proto koukám raději po https://www.mojekolo.cz/…blue-bronze/

    nebo https://domisport.cz/…l-9-29-2023/

    Nemáte nějaký tip na nějaká další kola s pokud možno co nejdelším dojezdem pro tlusťocha

    mého vzrůstu v této cenové relaci ? Cca těch 150 tis. ? Nebo které z těch zmíněných kol

    byste vybrali ?

    Díky všem ,

    J.

    1 9
    • pepek  

      To už máte šichtu u vás v Leningradu? Nebo jedete 24/7?

      1 3
    • AussigBiker  

      Olprám Lazer. Ušetříša lm a stejně žádný kolo nehledáš.

      1 3
    • gersa  

      Zhubni a pak tě vezmeme na Ukrajinu užít si kolo ;)

      Děláš si prdel ? Myslel jsem že tento server je o cyklistice ..

      5 6
    • Dudelina  

      Cube

      0 0
      • Smazaný účet  

        Díky za tip. Vypadá fakt dobře, je „levné“ a delají i velikost 22".

        0 0
        • Dudelina  

          Známej to má, taky je těžkej a je spokojenej.

          34ka Fox a čtyřpísty s 203 kotoučema :-)

          0 0
      • MlokCZ  

        To je takový divný ebike. Problém je tady geometrie. Netuším, proč to tak Cube dělá, když třeba hned u sousedního modelu Hybrid 140 takový problém není.

        Konkrétně 480mm zadní stavba, to už je opravdu úlet. Pokud se s tím má jezdit i v opravdu terénu, tak bych se tomu vyhnul. To je opravdu moc i pro největší velikosti.

        Délka zadní stavby je vždy poměrně problém, protože to komplikuje umístění motoru. Shimano motor umožňuje o chlup kratší zadní stavbu než Bosch a Brose, takže při požadavku na 29" zadní kolo je Shimano lepší volbou.

        U Bosche a Brose se tak o to častěji dělá mullet pro zkrácení zadní stavby.

        I když se ale u Bosche a Brose použije 29" zadní kolo, tak by zadní stavba neměla nikdy přesáhnout 460mm. To jde konstručně už snadno. A jde se dostat až někam na 450–455mm když se výrobce hodně snaží (ale také záleží na konkrétním přepákováníj, někde to jde zkrátit lépe, někde hůře). To se pak dá s přimnouřením oka pro největší velikosti ještě zkousnout (já mám třeba pro Lko raději rovnou mullet, i tak to pořád má 445mm zadní stavbu).

        Když už Cube, tak tedy 140tku

        https://www.cube-store.cz/…--n--reflex/

        Kromě geometrie bych si také rozmyslel, jestli je dobrý nápad tam mít 34ku Foxku. Při tvojí hmotnosti + hmotost ebiku bych chtěl určitě 36tku.

        Sám vážím jen 73kg a jsem rád, že na ebiku mám 36tku/38čku (mám obě, 36tka je navíc ebike verze, takže má zesílené vnitřní nohy a blíží se tak té 38čce). 34tku jsem měl více let na klasice a tam se to při mojí hmotnosti + lehká klasika dalo, ale i tak jsem vnímal ten rozdíl dost.

        0 0
        • MlokCZ  

          Jinak tedy na opravdu pěkný ebike je to malý rozpočet, dobrý výběr pěkných modelů je až když se s cenou posuneš ke 200tis. Bohužel ebiky jsou opravdu drahé.

          Pokud by 150tis. nebyl úplný strop, tak u Cubu bych vzal

          https://www.cube-store.cz/…750-29-2023/

          Tam už není ošizeného nic a hlavní dobrý základ rám/vidlice/tlu­mič/sedlovka. Zbytek osazení přitom také bez problémů.

          0 0
          • Smazaný účet  

            E-bike se středovým pohonem je vždy ošizený, totiž poddimenzovaný pohon (řetěz, kazeta, ořech…)

            Jediná možnost je nábojový motor.

            A pak ještě možná řemen …

            0 8
            • jeniiiik  

              Ale huš…

              1 0
            • Kouba_2005  

              Přesně! Řemen na tebe!

              0 0
            • michomin  

              Ale pane kolego, to vypadá jako svatá válka proti středovým motorům.

              Podle mne dávají výrobci na e-kole ne poddimenzované ale nevhodné komponenty. Příklad: mám na e-bejku řazení XT 1×12, 10–51. Radši bych XT 1×11, 11–50 Linkglide, protože víc vydrží (dle Shimana), protože je určeno pro e-kola. A rozsah je vhodnější, nevím třeba, k čemu je mi převod 38/10.

              0 0
              • jeniiiik  

                Výrobci tam dají to, co jim dodají výrobci komponentů. To, že je zatím sad pro elektrokola jako šafránu není chyba výrobců kol ale výrobců komponentů.

                PS: klidně si můžeš bajka přeskládat na XX1 sadu, kde řetězy i kazety vydrží násobně více než Shimano, ale to by si zase brečel, že je to drahé. Nebo vybírat z těch pár kol na komponentech pro éčka.

                0 0
                • michomin  

                  To by byl, samozřejmě, finanční nesmysl za řádově desítky tisíc.

                  0 0
              • Jáchym 1  

                Stran toho nejtěžšího převodu.Asi by jsi se divil,kolik lidí se ptá na možnost většího převodníku.

                1 0
                • Lišák  

                  Aby to trochu jelo při kadenci 40, musíš mít velkou placku, neasi?!

                  0 1
                  • Jáchym 1  

                    A odblokovaný!

                    0 1
                    • MlokCZ  

                      To naopak vůbec nepotřebují, protože při těch nízkých kadencích to ani na nejtěžší převod nejede rychleji než 25km/h.

                      Pro srovnání. 29" zadní kolo při 38/10 převodu (většinou tak těžký nebývá, nejčastěji se na ebiky při 29" zadním dává 34z placka) je při 40ot./min pouze 21km/h. A pro 25km/h je pro ten převod potřeba 48ot./min.

                      0 0
                      • Jáchym 1  

                        Děkuji za matematické okénko.Tohle umím taky.

                        Taky vím kolik jsme neprodali kol z důvodu,že jsme odmítli kolo,,čipnout,,

                        0 1
              • Smazaný účet  

                Mám 1×10 a e-řetězy KMC.

                1 1
                • michomin  

                  Pak, Mistře, by to možná chtělo kultivovanější pohon. Prostě aby nezabíral rázem, tedy hned 100 % výkonu, ale aby na to šel jemně, postupně.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Jde jemně a postupně.

                    0 1
                    • michomin  

                      Pak není možné, aby pohon papal řetězy jak popisujete.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        On je nepapá více, než jiné e-bike. Výdrž zhruba 1600 km. Jenže to je na motocykl prostě málo, protože se najezdí mnohem více kilometrů, než na kole.

                        0 1
                        • gersa  

                          Takže ten co najezdi víc kilometrů na normálním kole, tak mu to také rychleji papá řetězy proti tomu, kdo jezdí na kole méně často?

                          0 0
                        • -b-n-x-  

                          Takže to chce řetěz na motocykl.

                          0 0
                        • roman 3D  

                          a když si jezdil na normálním obyčejném šlapacím kole kolik ti vydržel řetěz?

                          0 0
              • MlokCZ  

                Já mám na ebiku také XT 1×12 (k tomu 36z placka, ale 27,5×2,6" zadní kolo, takže to vychází jako 34z převodník pro 29" zadní kolo).

                A když jsem přemýšlel, co by mi přinesl Linkglide, tak jsem zjistil, že vlastně nic a jen by to bylo o dost těžší (na pár gramů rozdílu se sice nehraje, ale tohle je rozdíl už dost velký a ideálně bych chtěl jednou mít ebike do 20kg s baterkou a motorem co jezdím, to je ale opravdu hodně daleká budoucnost zbavit se 3kg při tom, že aktuálně mám vše dost lehké včetně celokarbon rámu).

                Je jasné, že je dost těch, co drtí na ebiku nesmyslně nízké kadence a pak jim jde vše ohledně pohonu do kytek hrozně rychle a tam by Linkglide ocenili.

                Ale pokud se jezdí rozumně, tak žádný problém s výdrží XT 1×12 není. Já už aktuálně překonal můj rekord výdrže řetězu z klasiky.

                Aktuální stav:

                • první řetěz XT vyměněn nesmyslně brzy po 2500km (to jsem ještě neměl zkalibrované měření šuplérou a preventivně jsem ho sundal pro přesně změření a už sem ho tam nevrátil, i když na výměnu ještě nebyl, ale v tu chvíli jsem si ještě myslel, že už by až tolik zase nedal)
                • druhý řetěz aktuálně už skoro celých 5000km a stále má k včastné výměně daleko, aktuální odhad je, že dá 7500km (ještě chvíli potrvá než to zjistím, střídám teď 2 ebiky, tak ten jeden řetěz naskakuje o něco pomaleji)
                • kazeta opticky v perfektním stavu, převodník také

                A vhodné komponenty tam osazené mám. Kdybych si vybíral sám, tak bych to osadil úplně stejně. Tedy možná bych dal bezdrát Sram (který už na aktuálním ročníku stejného modelu už také je), ale kazetu bych volil právě XT a 36z placku taky. 36×10 sem tam použiju do sjezdů a 25km/h mi vychází na rozumné pastorky (třetí, čtvrtý a pátý dle situace jakou zrovna točím kadenci). 36×51 mi pak stačí i když jedu na ECO s partou klasikářů jejich tempem (občas točím tak nižší kadence, ale s tou dopomocí se to dá a pokud je to už extra prudký náročný výjezd, tak prostě jedu chvíli napřed, tam to stejně chce mít rychlost).

                0 0
                • MlokCZ  

                  A jak jsem tu už psal, tak pořád si nejsem jistý, co je hlavním důvem tak dlouhé výdrže řetězu. Co by mohlo přispět:

                  • voskování řetězu (bohužel nemám dostatečně dlouhé srovnání s voskováním na klasice, začal jsem voskovat až těsně před tím, než jsem přešel na ebike, takže na klasice jsem nestihl už ani celý řetěz a tedy zjistit výdrž)
                  • motor velmi přispívá k rovnoměrnému záběru, který bude vždy o dost lepší než na klasice (i při slušném kruhovém šlapání není záběr na klasice nikdy tak rovnoměrný, overdrive motoru tomu prostě vždy v mrtvém bodě pomůže)
                  • část nájezdu mám v partě klasikářů, kdy jedu s nimi po větší část trasy jejich tempem, takže tady v té situaci je jasné, že výdrž musí být znatleně lepší než na klasice (když je to pro stejnou sílu v řetězu + rovnoměrnější záběr), ale pořád to nebude ani celá polovina nájezdu (takže to rozhodně samotné tu výdrž nezajistí)
                  • 36z placka (na klasice jsem vozil 34/24), takže při předchozím bodu ještě menší síla na řetěz a když jedu sám rychleji, tak to částečně kompenzuje ten vyšší výkon oproti klasice (i když rozhodně jen částečně, sám dávám někdy těžké výjezdy s plnou podporou motoru, takže třeba trojnásobným výkonem než bych dokázal na klasice a tam to ta placka nevykomepnezuje ani náhodou)
                  0 0
    • jIrI___  

      Norco se mi z nich zamlouvá nejvíce. Porovnej si geometrii se současným kolem, ta výška postavy uváděná u jednotlivých velikostí je jen velice orientační a v podstatě nic neříkající údaj.

      1 0
    • -b-n-x-  

      130 kg je myslím už příliš moc. Tohle žádné kolo nevydrží.

      Nejdříve bych zchudnul, a s tím kolem bych začal od cca 100kg.

      Tady na fóru je jeden opravdu odborník na problematiku – jmenuje se Onuce. Zkusil bych mu napsat. Jistě rád poradí.

      5 3
      • Jajjcy  

        Vydrží když jsem začal po letech jezdit na obyčejným kole s rychloupínakama měl jsem taky 130kg a vydrželo. Teď mám 105kg a kolo samozřejmě lepší.

        2 0
    • Georrge  

      Zaregistrovat se → vyzvracet se v tematu o ukrajine → zalozit tema na ebike.

      Zajimavy postup…

      7 2
      • Smazaný účet  

        Byl to až můj druhý příspěvek, pokud by ses podíval pozorněji. Nejdříve jsem vznesl dotaz, potom, znechucen že i zde je plno blitků o ukrajině jsem vyjádřil svůj podiv, a potom se na mě sesypala silná sprcha nenávistných komentářů. Většinou asi od lidí kteří budou mít tak o 40 let méně než já, ale velmi dobře ví jak strašný jsem ********. Ale co, člověk se prostě nezavděčí všem.

        1 8
        • -b-n-x-  

          Náhodou. Dyť ti tady poradilo dost lidí.

          Na ten věk slušná sněhová vločka.

          1 1
        • Janes  

          Mládenče, pročpak jsi tak znechucen vláknem o Ukrajině, dokonce natolik, žes to musel ventilovat hned zkraje takovýmto způsobem?

          1 4
          • Smazaný účet  

            Každý rozumný a slušný člověk je jím znechucen, co hůř, vyděšen.

            3 2
            • gersa  

              Ono by stačilo aby nemuselo být

              Aneb jak řekl jiny Mistr – Jarek: K**va, ať už skončí válka

              0 0
    • jeniiiik  

      Ahoj. V mojekolo si objednej kolo přes e-shop s osobním odběrem na nejbližší prodejnu. Tam si ho vyzkoušíš a rozhodneš se jestli ho budeš brát a nebo ne. Nejjednodušší varianta. ;)

      0 0
    • klaus.abbard  

      za me giant trance. giant je na na vice kg. ja sam jsem ho koupil. giant trance xe+ 2

      0 0
    • Smazaný účet  

      Takže nakonec jsem vybral Haibike Alltrail 9 29. Pokud se velikosti týče sedí perfektně, projel jsem to jen krátce tak zatím moc nevím, ale nějaké mušky to určitě má. Řidítka široká 80 cm mi přijdou prostě moc, na starém kole mám 57 cm .. Řazení mi přijde trošku nepřesné, ale snad to půjde i v této kategorii líp vyladit .. Nicméně jsem velmi spokojen. Jízda na elektrokole je opravdu velmi návyková ..

      0 1
      • Jáchym 1  

        Řídítka se dají zaříznout,ale s tím bych počkal až po více kilometrech v terénu.

        Mohu se zeptat,za kolik jsi ho pořídil?

        0 0
      • hawrda  

        Aby nebyla návyková, když jedeš s motorem.

        To je i jízda autem.

        1 3
        • Smazaný účet  

          S mojí fyzičkou toho „za svoje“ moc neujedu, to by bylo frustrující. Na elektrokole se v mém případě dá tréhovat daleko efektivněji.

          0 0
        • roman 3D  

          Na elektrokole se hubne lépe než na obyčejnému kole

          3 2
          • -b-n-x-  

            Ano, více se nadřeš :-)

            1 1
            • roman 3D  

              perfektní na elektrokole se netřeba dřít jako mezek a vyjíždky jsou mnohem zábavnější

              0 0
          • Lišák  

            Na elektrokole je přece všechno lepší než na kole.

            2 1
            • VojtaXY  

              hlavne na ekole nemusis slapat jako krecek kadenci 50 nebo jeste vic :)

              2 0
          • drood  

            Kolo jako prostředek na hubnutí je mýtus. Při dietě a dlouhých štrekách se tělesná hmotnost snižuje, jenže zoufale pomalu a hlavně špatným způsobem, protože se spalují svaly, což je pro hubnutí silně kontraproduktivní…

            2 2
            • Lišák  

              Když jsem pře asi šesti roky v prosinci zjistil, že mám 176 / 88, tak jsem si poskládal zimáka, koupil tepák z Lidlu a začal 4 – 5 x týdně jezdit téměř rovinu 50 km po silnici. Jen na začátku a na konci byl kopec. Jezdil jsem pomalu, na nízké tepy a na jaře jsem měl 78. Takže za zimu 10 kilo dolů. Jistě tam šly dolů i svaly, ale 9 cm úbytek přes pupek určitě svaly nebyly. :-)

              Ano, teď už přes zimu shazuju přebytečná kila z léta chůzí s hůlkama. Jde to líp, ale na kole se zhubnou dá.

              1 0
            • -b-n-x-  

              Tak pořád je to pohyb.

              Jsou určitě lepší způsoby na hubnutí, ale i to kolo asi není úplně špatně.

              No a potom je taky druhá věc: kategorie kola a způsob ježdění. Jedna věc jsou dlouhé vyjížďky někde po rovině, druhá intenzivní mtb.

              A dovolil bych si tvrdit, že intenzivní dh ježdění bude naprosto odlišný příběh.

              Jak jezdím poslední cca 3 roky do práce, tak jsem zjistil že když nejedu „na max“, tak to vlastně vůbec k ničemu není.

              0 1
          • Melvin  

            jo proto potkávám na e-bikách samé pupíky na rozdíl od kola.

            0 2
            • esmo  

              Mně se strašně líbí, jak se tu pupkatí borci navzájem ujišťují, že na normálním kole by nezhubli, tak raději jezdí na éčku :D

              2 3

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.