Testovani vidlic 31.5. > 7.6.2008

164 nepřečtených
  • jecnak

    Tento thread ma slouzit k domluve na testovani vidlic a odpruzeni. Prosim ostatni aby se sem vyjadrovali jen pokud maji konkretni zajem rict neco k veci nebo prispet k reseni. Jinak je tu treba tento thread.

    0 0
    • milan1  

      Já se přizpůsobím možnostem ostatních. Ty a soatatní tam budete zřejmě po celou dobu, my přijedeme jenom na den, nebo dva. Rozhodující bude asi Mlok a taky Soptík, který určitě bude mít pevně stanovené termíny kdy mu to vyhoví. Paulovič o kterém jsem psal se zřejmě nedostaví, protože tenhle termín mu nevyhoví.

      0 0
      • Soptík  

        Takže předběžně 31 a 1 mám volno, takže bych se mohl připojit. Zkusil bych vzít i jedno GT í-Drive 5. snad ho nebudou potřebovat.

        0 0
        • milan1  

          Výborně, teď ještě Mlok a máme termín za nás.
          Já snad už konečně přivezu taky něco nového 180/180. Druhé znáš a oboje bude se snižováním zdvihu. 180 možná stihnu ještě něco s tlumičem, záleží kdy přijde. Teď ještě přehodnocuje Paulovič a snad napíše.

          0 0
      • jecnak  

        Ad tvuj mail:

        Budu mit s sebou laptop, takze neni problem foto/video pretahnout tam a pripadne hned vypalit na DVD. Taktez budu mit s sebou zrcadlovku.

        0 0
    • MlokCZ  

      Já můžu ve více termínech, takže spíš opačně, napíšu, kdy určitě nemůžu: 14.-29. červen – tedy 3 víkendy do kterých to zasahuje 2.-17. srpen – tedy opět ty 3 víkendy 8.-11. květen

      A pak ještě nevím ten víkened na první květnový svátek, tedy 1.-4. května. Ale tam bych možná přijet mohl, ale raději bych to o tomhle víkendu neviděl.

      0 0
      • MlokCZ  

        Víkend od 31.5. bych tedy určitě mohl. A ten druhý od 7.6. také.

        0 0
      • jecnak  

        Nejvic to vypada na ten vikend 31.5. az 1.6., ale nebyl by problem se zdrzet dele, v Kokorine budem az do 7.6. – uz ale jen jezdit a netestovat.

        0 0
        • MlokCZ  

          Zdržet se déle na ježdění bych nemohl. Výše píšu 2× 14 dní, co jedem bikovat a více už nebudu mít dovolené (2 dny si beru na svátky v květnu, takže zbývají už jen poslední 3 dny, které budu ještě potřebovat). Takže já počítám s testovaním také jen sobotu nebo sobotu a neděli.

          Navíc já bych s váma asi jezdit nemohl, rozdíl výkonnosti je příliš velký, to byste pořád čekali.

          0 0
    • mar_tin1  

      ja by som mal otázku, kde sa toto testovanie uskutoční? je to pre mňa zaujímavé, ael neviem, či sa mi podarí zúčastniť sa…

      0 0
    • KOMOÒ  

      Bych se připojil,ikdyž sem s vidlicí spokojen i bez testů ;-) ,výkonostně bych se přiřadil k Mlokovy ,takže na vyjížďky bysme se mohli nějak paralelně rozdělovat a spojovat(v hospodě :-) ),jen nevím jak s nějakým pobytem?tip na penziónek?Nemám to moc daleko,ale kdyby se to protáhlo na víkend tak bych na noc nerad jezdil domů ;-).

      víkend 31/4 – 1/5 mi zcela vyhovuje.

      0 0
      • dafe  

        Komoni pozor, je to o mesic pozdeji nez si napsal, 31.5 a ne 31.4

        0 0
        • KOMOÒ  

          Ha aha,díky!

          Nicméně i tento víkend bych jel,ten 7–8/6 nee to makam.

          0 0
          • KOMOÒ  

            Moc se omlouvám,psal sem že pojedu,ale nevychází mi to,furt sem si řikal ,že sem písnu ,že nejedu až píšu pozdě.Plány sem ale doufám nenarušil,tak mě prosím omluvte.Dík

            0 0
    • jecnak  

      Takze ubytovani je zarezervovane v Osinalicich. Na vikend 31.5.>1.6. pocitaj cca s 10 lidma.

      0 0
      • jecnak  

        Trochu se nam vyjasnuje jak to asi bude. V sobotu brzo rano bysme dojeli do Osinalic, vyresili ubytko, vybalili a hura na kola. Rozdelime se do dvou skupin:

        • ti co budou testovat – navrhuju dopoledne stravit testovanim na nejake placce s nerovnosti jak navrhoval Milan a odpoledne se projet po singlech v okoli a vychutnat si kola v realnem terenu – vidlice pod brzdenim, z kopce, do kopce atd.
        • ti co si budou jen tak jezdit – navrhnu nejakou pohodovou trasu, snad se bude libit

        V nedeli bych udelal nejakou spolecnou vyjizdku spojenou s pokecem na zajimavych mistech, focenim atd. Predbezne premyslim nad Husi cestou do Usteku na obed – je to cca 70km, nenarocny teren krasna cesta, 2km asfaltu, zbytek nenarocne singliky po hrebeni a sotolinka, po ceste dost fotogenickych mist.

        0 0
        • MlokCZ  

          Všechno vypadá dobře, až na to v „sobotu brzo ráno“. Brzo ráno u mě s manželkou opravdu nehrozí, že dorazíme. Dříve než v 9 se nám vyrazit těžko podaří, možná ani to ne (musím ještě pro auto, což mi nějaký čas zabere a stávání typu v 5 opravdu nehrozí, to by byla pro mě celá sobota zabitá). A tak 2 hodiny tam pojedem. Takže reálně to vidím až tak chvíli před polednem kolem 11–12té hodiny.

          Ale jinak pokud by byla možnost, tak pro získání času klidně přijedem už v pátek večer.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ten pátek večer, pokud by byl možný by mi vyhovoval vůbec více, jsem vždy ten den co se přesouvám a nakládám mtrvej a není to ono, takže vždy preferuju raději zaplatit noc navíc a přijet večer a být ráno čerstvej.

            0 0
          • jecnak  

            Patek vecer je take moznost, muzem to klidne udelat i tak. Ja tam jsem za hodinu autem, ale prispusobim se ostatnim, protoze ubytovani je rezervovane  na me. Muzem aspon vecer prodiskutovat co a jak nez v sobotu vyrazime.

            0 0
          • majky123  

            zdarec všici, já bych jel, ale přítelkyně a dítě ve vozíku sebou :)))) teda vozil bych jen to dítě  ale chtěl bych hlavně lidi kolem mloka poznat osobně, už proto že mám dva cuby, už proto že je tam sériové odpružení a uvažuji o tuningu, už proto že milana slance znám, akorát nevím odkud :))

            0 0
        • Soptík  

          Mě je to v podstatě jedno kdy přijedu neb mám už v pátek volno, takže večer by to také šlo.

          Docela se těším na místa svého trempského mládí, na kole jsem tam zatím skoro nebyl.

          0 0
    • jecnak  

      Pomalu ale jiste se nam to blizi. Napiste mi prosim jako odpoved na tento prispevek kdy dorazite a na jak dlouho a pripadne pokud vas bude vic na jeden nick, tak i pocet lidi.

      0 0
      • jecnak  

        Jen pripominam, ze testovaci vikend bude od patku 30.5. do nedele 1.6. ale neni problem se zdrzet dele.

        0 0
      • MlokCZ  

        Já dorazím v pátek k večeru, tak někdy kolem 19, budeme dva (já s manželkou jak jsem psal). A zdržíme se buď do neděle nebo možná do pondělí, to ještě nedokážu říct. Potřebuješ tohle vědět předem nebo stačí až tam?

        0 0
      • Pebe  

        nás s Káťou si prý přivezeš někdy v pátek 31.5. ;-)

        0 0
      • Medunka  

        ja dorazim na jednom bajku v patek vecer, nebo pokud bude nekdo projizdet pres Prahu, bude potrebovat mluvenou navigaci a bude mit misto, tak se svezu

        0 0
        • ydaho  

          jestli bude na víkend volno ještě pro mě, tak bych te v patek v Praze nabral..

          když to klapne, tak už pojedu na 130/130 mm :-)

          0 0
      • Soptík  

        Ahoj. Já tedy dorazím v pátek asi v 19hod a budu do neděle.

        0 0
      • micjon  

        Ahoj, docela bych se taky stavil. Byl bych od patku od vecera. Jeste je misto? Jo a Mlok se pta , kde to presne je.

        0 0
    • chodec  

      hmmm :-( na tohle testování čekám skoro 1/2 roku nebo jak je to dlouho co jsme to tu s milanem a mlokem probírali a schválně kvůli tomu zatím jezdím s neupravenou tovární vidlí. Bohužel 31.5 se jede král a i kdybych se ho rozhodl oželet sám (což by mi problém nečinilo neb tam jedu jen z hecu), tak tam vezu další 2 lidi, co jsou na mě s dopravou tam a zpět závislí. Takže 31 je pro mě nepoužitelných. Zda se tam následně dostanu 1.6 a v jakém budu já a kolo stavu je pak pochopitelně také otázka.

      No nic. Kdyby se něco měnilo, tak dejte vědět – přivezl bych blura LT s floatem RP23 s aktuálním talasem32.

       
      0 0
    • jecnak  

      Takze pocitam s:

      Kamen Urazu, Medunka, Milan1, MlokCZ s manzelkou, Soptik, Ydaho, Threatt, Pebe, Splinter, Polka a Jecnak. Snad jsem na nikoho nezapomnel.

      Vic mista uz asi neni, ale dam vedet. Pokud by si kdokoli ucast rozmyslel, tak mi prosim napiste primo na mail.

      Ubytovani je na usedlosti v Osinalicich (ta kolma zatacka)

      http://www.mapy.cz/#…

      3 pokoje + koupelna + wc + vybavena kuchyn

      Stoji to myslim do 300,–CZK za noc/osobu

      0 0
      • fousek  

        Je, tak tohle vlakno sem uplne prosvihnnul, ja bych taky prijel, jestli uz neni ubytovani tak bych to resil bud jako jednodenni akci nebo bych prespal v aute.

        Privez bych urcite i-drive 5 s floatama R a mozna Bighita s Totemem, nebo Drop-offem.

        0 0
      • jecnak  

        Dneska jsem to definitivne potvrzoval a bavil se jeste o cene, coz je nakonec 250,–CZK za osobu a noc. Vejdem se tam v tom poctu a osazenstvu co je napsano o prispevek vys bez problemu. Na pokojich jsou prosivany deky ale spacaky si samozrejme vzit muzete, zvlast proto ze by bylo fajn v pripade letniho pocasi prespat treba ve  po/ut venku (to uz se netyka toho testovaciho vikendu, ale nekteri tam budou dele…). Nadobi tam taky je, proste zarizena kuchyn. Pocitaj s nami od patku od vecera. Taed uz jen aby vyslo pocasi. Uz se tesim.

        0 0
    • jecnak  

      JESTE JEDNOU REKAPITULACE:

      • v Osinalicich budu v patek 30.5. od 19h
      • ubytovani – 3 pokoje, vybavena kuchyn (sporak, lednice, nadobi atd), zachod, koupelna, 250,– za osobu/noc
      • ubytovani – zde na zlute turisticke znacce v pravouhle zatacce silnice naproti rybnicku – je to ranc, kde chovaji kone atd.
      • neni tam temer signal, takze si treba tu mapu vytisknete a o svem dojezdu mi posilejte spis sms
      • kdo bude chtit zustat dele, neni problem
      • co se tyce jidla – rano si budem delat do nejakeho hrnce caj, ostatni at si kazdy udela dle chuti, vecer budu varit, zalezi na domluve pro koho vsechno, obedy v hospodach kolem (v Osinalicich nic neni – ani vetsi obchod)
      • program na vikend domluvime v patek vecer s tim, ze se na 90% v sobotu rozdelime na skupiny testovaci a netestovaci
      • vezmete si i teplejsi obleceni – vecer a rano je tam hodne velka zima od skal, celkove pocitejte, ze je v Kokorine spis chladneji
      • v nedeli bych rad udelal delsi vyjizdku pro vsechny – do Usteka a zpet – neni to nijak technicky narocne a ani teren neni tezky, da to cca 65km, coz si myslim, ze by mohli zvladnout za cely den vsichni. Trasa je to kazdopadne moc krasna. Potkame cestou asi 5 km asfaltu a to jen kvuli tomu abysme si to trochu ulehcili.

      Tesim se.

      Q / A ?

      0 0
      • MlokCZ  

        Vše jasné, díky za rekapitulaci. Jen prosím pošli mi na mail telefoní číslo na Tebe, kdyby náhodou bylo třeba.

        Já s manželkou dorazíme v pátek mezi 19–20. Neděli doufám, že snad zvládnu. Ne že bych se bál 65km (to je akorát), ale dnes jsem byl prvně v práci po minulém týdnu marodění doma, takže to ještě nebude o víkendu ono.

        0 0
        • jecnak  

          V nedeli dorazi zrejme i nekdo dalsi. Takze bude vetsi skupina a navic v prvni tretine cesty bude zastavka, kde se rozdelime a silnejsi jedinci a „technicti jezdci“ si daji vyslap na Vlhost a sjezdik dolu. Celkove se budu snazit o maximalne pohodovou vyjizdku s vykladem na co je v okoli zahodno se divat a ze toho nebude malo. Snad jen pocasi aby nam pralo.

          0 0
          • Soptík  

            Hmm, na Vlhošti jsem byl zatím jen párkrát pěšky, Orlí, Jezevec, tak jsem zvědav kudy na kole.

            0 0
      • Soptík  

        Přijedu  také v pátek± 19hod. Jsem si říkal že to bude někde u těch stájí, kousek výš máme s kámošem převys:o) Se vším souhlas, jen těšit se budu až na místě, bo bych přivezl déšť, sníh, atd. já se znám:o)

        0 0
      • Splinter  

        Tož já s Polkem dojedem v závěsu za Tomášem, snad to fiátek uvisí:-D

        Těším se už jak malej…

        0 0
        • Medunka  

          ja budu hakovat vas :)

          0 0
          • Splinter  

            Hlavně bacha ve sjezdech a do kopca asi pojedem na první placku:)

            0 0
            • Medunka  

              Do kopce vam ujedu a z kopce vas necham pred sebou

              0 0
              • Polka  

                To je videt, ze jste spolu letos jeste nebyli na vyjizdce :-))

                0 0
                • Medunka  

                  S nim na kole nesoutezim – to mam rozum, leda ze by jel do Phy na kole, ale s autem by to slo ne?

                  0 0
                  • Polka  

                    No tak nak bych to taky videl – budu kibicovat zezadu z auta…to abych si ale vzal na celej patek dovolenou :-)

                    0 0
          • treatt  

            Tak vzhledem ke kaskaderskym vykonum Kvety to vypada, ze asi pojedu kolmo s Tebou…

            0 0
    • jecnak  

      Jeste pokud budete mit cas, podivejte se na zajimave cile. Na vetsinu z nich se s temi co zustanou dele nez na vikend podivame.

      0 0
    • treatt  

      Ja dekuji za super akci!

      Byl jsem sice jen kratce, ale i tak to stalo za to!

      Tímto tedy dekuji za zajimave postrehy Milanovi, Jecnakovi za organizaci, odvoz a vubec vse, Medunce za milou spolecnost na ceste z Prahy a vsem za pohodove pojezdeni…

      P.S. Nakonec to nebyly jen odreniny, koleno nejak napuchlo a nechce se moc hybat, takze se asi pujdu ukazat na ortopedii :-/

      0 0
      • treatt  

        Praha – Kokorinsko

        P.S. Omluva za kvalitu, foceno pouze mobilem a Medunka je rozmazana, protoze jezdi strasne rychle :)

        0 0
        • MartinX  

          …to je pravda!

          Hola bando! Dešti a bouřce jsme naštěstí krásně ujeli! Už jsem se skoro radoval, že budu mít krásně umyté kolo! ;o)

          Kromě extrémně pomalé obsluhy na obídku a vyžrané cukrárny v Úštěku parádní odpoledne. Snad na sebe zase někdy narazíme! ..a že nevíte, kdo navštívil cukrárnu před váma? ;o)))))

          0 0
        • heretik  

          Nojo, koukám, že ten Kokořín jezdí taky docela rychle ;-)

          0 0
      • ydaho  

        pojd radeji na chirurgii, já tam jedu dneska taky, protože jsem to nevydržel a šel včera na chvili už na silničku a vytrhal si stehy :-)

        0 0
        • treatt  

          No Ty ses teda expert :-D

          Ja nakonec jdu az zitra a zatim vubec nevim kam…

          0 0
    • fluider  

      No tak ako bolo? Čo ste testovali ? Doniesol Milan aj nový Durolux?

      0 0
    • MlokCZ  

      Akce se moc povedla, jak testování, tak vyjíždky. Děkuji Milanovi za testování a jecnakovi za organizaci, nedělní vyjížďka byla moc pěkná (díky tomu zkrácení z oběda jsme nakonec dojeli na pohodu a nebyl jsem mrtvej na řízení zpět do Plzně), někdy budu muset na Kokořínsko ještě vyrazit na více dní.

      0 0
      • Darkson  

        bylo to fajn. já to z oběda naopak napálil, abych byl včas doma. málem jsem cestou vyhodil oběd, na který jsem 2 hodiny čekal…a taky brutálně zmoknul poslední 4 km od chalupy:-)

        0 0
        • fluider  

          Chalani, a čo ste otestovali? Čo doviezol Milan? Veď povedzte, sakra :-).

          0 0
        • fousek  

          No ja vedel proc nejet s tebou, nakonec sem se domu vratil v krasnejch 21:15

          0 0
    • Soptík  

      Tímto bych chtěl poděkovat Jecnákovi, Milanovi a všem zúčastněným za skvělou akci a posunutí mých jízdních limitú a tech. znalostí zas o něco dál.

      0 0
      • fluider  

        Počúvajte, to už znie ako oficiálne vyhlásenia po tajnej vojenskej operácii !:-) Ale keby ste chceli vedieť, tak ja som si včera tiež fajne zajazdil AM terén v Malej Fatre :-)

        0 0
      • MlokCZ  

        Parta se tam sešla dobrá, ale že jsi tam byl Ty jsem byl rád speciálně, protože ostatní jsou hrozný chrti a to i pár jedinců, u kterých jsem to ani netušil, že jo Fousku :-)

        Chrtům ale nutno poděkovat, že se jelo na pohodu a že vydrželi čekat i na mojí drahou polovičku (zvlášť Medunce, která s ní vydržela jet hodně velký kus trasy extraplazivým tempem).

        A na techniku to bylo i pro mě dobré, ten sjezdík po zelené dolu jsem si tam dovolil i docela pustit, což bych si ještě nedávno nedovolil. Ale jinak samozřejmě jak se dalo čekat předem, technicky na tom bylo hodně lidí lépe než já.

        0 0
        • fousek  

          Ja nejsem chrt, stiham chrty jen pri pohodovejch vyjizdkach, ostatne chrtich akci se radsi ani nezucastnuju

          2 fluider:no muj zaver je takovej ze mam pridrenyho floata s vaklem ve futrech, asi i s pomalou expazi

          Jinak je to rozhodne zajimavy co se s vidlicema deje. To ze se testovalo malo je asi pravda, ale zas to neni pro kazdyho (Sutrik na to mel dobrej nazor:-), stejne tak jako neni pro kazdyho ujet stovky km za den, takze bych rek ze otestovat sme toho mohli vic, ale  bych  byl to takovej rozumnej kompromis.

          Jinak ojedinela akce pri ktery bylo dost zabavy i dost veci k nauceni, dekuju Jecnakovy za organizaci, Milanovy za jeho drahoceny cas a know-how a ostatnim za prijemny zazitky a zabavu

          Pridam par fotek ze kterych se mozna i da neco vycist

          0 0
          • MlokCZ  

            Ta fotka jecnaka na HT s pevnou je super. Skoro to vypadá jako kdyby tu cihlu skočil a ono přitom ne :-)

            0 0
            • milan1  

              Tohle od něho chtělo sebezapření, zůstat sedět při takovémhle nájezdu to byl výkon a musel potlačit všechny své zažité reflexy. Tím ale  splnil podmínky, které byly pro fully, jak to dopadne s pevným je vidět a to, že je v sedle dokumentuje foto krásně. Tady by se dalo někam přidat video aby byl vidět průběh. Tohle nepotřebuje žádné komentáře a foto krásně doplňuje to video, Fousek to krásně chytil v pravý okamžik.

              0 0
              • paulovic  

                xixi tak takéto sebazaprenie poznám, ked sme u teba testovali HT. Nie raz mi cvakli zuby :o)

                Toto ale vyzerá nábeh natvrdo v poriadnej rýchlosti .. cez 30km

                Klobúk dole

                0 0
            • fousek  

              No na jedny fotce ho mam i jak se pri tom tvari, ale radsi to nebudu vytahovat, protoze by se moh krute pomstit:-)

              2 Darius:Ja sem majitelem toho vozitka co je z nej videt jen cast kufru (i tak je ho videt 1/3) a pri dvou lidech se tam vejdou 3 nerozlozeny kola, nebo 4 lidi jedno nerozlozeny kolo a tri rozlozeny, nebo 6 lidi bez kol, kdyby te to vic zajimalo tak hledej Subaru Libero, ale ma par nevyhod, blbe se shani a na to jak je to stary auto tak je docela drahy, ale tolik uzitnejch vlastnosti sem jeste u zadnyho jinyho auta nevidel

              0 0
          • Darius  

            uplne off… mel bych dotaz na majitele Berlinga, jak se tam vlezou kola? Shanim neco, kam dam 2 bajky bez jakehokoli rozebirani ci hybani se sedlovkou a zaroven to nebyl tranzit/transporter ci velka MPV… odpoved klidne na email, at tu zbytecne netristime vlakno o testovani

            0 0
            • MlokCZ  

              Je to sice Partner (ale to je to samé) a majitel sice nejsem, ale s tím autem jsem tam přijel. Dvě kola zcela bez rozebrání na výšku postavit zcela bez problémů, tak jsem tam dvě kola přivezl (ke dvoum kolům se tam vejde opravdu hafo věcí). Vešlo by se i třetí, ale to už je hlavolam a jednodušší je pak jedno rozebrat (mě se nic rozebírat nechtělo, tak jsem třetí vezl na střeše). Vše platí pro sklopené sedačky, pokud by se vyhodily úplně, tak tam bude hned o malinko místa ještě více a pak se ty tři kola musí vejít bez problémů.

              Ideální by ale bylo auto, které je stejné + má kufr delší o cca 15–20cm. To je přesně co tam chybí, aby ty postavená kola se tam vešla rovnoběžně se směrem jízdy bez otáčení předního kola a tím by se tam vešla lépe a možná pak i klidně 4 kousky.

              0 0
        • fousek  

          A jeste par, poom se domluvim s Jecnakem na zbytek, ale moc toho neni, fotak je tezkej a predjizdet chrty na foceni by se mi vubec nedokazal

          0 0
        • Soptík  

          Také jsem byl rád že jste tam byli vy dva, nemyslím Fouska:o) Už jak jsme se večer v pátek „lehce projeli“ Jecnák Fousek a já na Nedvězí, lehce jsem propadal panice že budu dva dny trpět:o)

          0 0
    • milan1  

      Akce byla skvělá, díky zůčastněným lidem. Ohledně vyhodnocení nečekejte nějaké závěry, sami jsme se k nim nedostali. vyhodnocení chtělo více času a já jsem odjížděl dříve. Když jsem nad materiálem natočeným na místě strávil více času dalo by se to shrnout i s radami pro zůčastněné pro konkrétní změny. Ověřilo se tam mimojiné dost zásadních věcí, nad kterými se diskutuje. Například, vhodnost 29" na komfort, rozdíl pevných vidlí a jejich přínosu komfortu a případně ovladatelnosti. Dá se tam rozebírat chování zadních staveb a hlavně je vidět důležitost sladění přední zadní stavby.
      Myslím, že každý byl překvapen tím, jak vidlice chodí z hlediska pevnosti v předozadním směru. Témat na předvádění, co bylo za celkem krátkou dobu natočeno je vlastně hodně a chtělo by to skoro si k tomu znovu sednout. To by byl námět spíše pro nějaké pokračování, které by vyšlo z těchto prvních zkušeností. Je teřba říct, že test, který jsme prováděli byl na jeden typ překážky a nebyly hodnoceny i jiné typy, drobné nerovnosti by už nebyly o filmování, tam by šlo více o pocity a ty by měly doplňit celkový dojem. Tady ale narazíme na odlišné váhy jezdců, kteří by sedlali a posuzovali biky. Myslím, že se dostatečně ukazuje, jak by bylo takové komplexní testování náročné ale takhle by opravdu mělo probíhat.

      0 0
    • jecnak  

      Ahoj. Nakonec jsem tu vykouzlil signal. Velmi spatny (fotku jsem nahraval 10m), takze jen kratce.

      Moc diky vsem, jsem rad, ze se to cele poradarilo. Skoda te bourky v nedeli vecer. Doufam, ze se vam Kokorinsko libilo a zas sem nekdy vyrazite. S Milanem se domluvim a snad aspon cast videii poskytne verejne na internet. Az dorazim zpet domu udelam fotogalerii.

      0 0
      • fousek  

        Podle me ta bourka byla takova spetreni, naky preukrutnej humus to nebyl a prijemne se ochladilo a bylo mozno otestovat chovani odruzeni na kluznem povrchu, no spis plastu:-)

        0 0
      • milan1  

        Ta videa samozřejmě vystavíme, dá se na nich ukázat dost věcí. Komentáře k nim považuju za to, co by bylo velmi cenné a ukážu hned u toho prvního, co tady rozjel Fousek s tvým efektním fotem. Video by doplnilo průběh a ty bys popsal dojem a pocit z toho přeletu. Komentovat by se dalo i to, jak pružila pevná vidlice, následovala by ukázka puštění kola ze stojky na místě a opět se zaměřením na to, jak se chová pevná vidlice a jak dalece pruží. Tohle vezmi jako námět, jak bych si představoval prezentovat videa. Následoval by třeba rozbor, jak lépe se na takové překážce chová 29", opět podpořené videem.

        Rozbor fullu a hardtailu by mohl proběhnout jako další i když tam nemáme zcela srovnatelný materiál.

        U fullů máme nejvíc mateiálů a tady by se dalo ukazovat dost detailů. Především chování odpružení jako koplexu předního i zadního. 

        Další témata, třeba  co dokáže takováto překážka stvořit s pneumatikou na hardtailu  by mohlo být zajímavé a varující.

        No a nakonec ještě ukážu kolik se toho nestihlo. Následně po testování jsme u některých vidlic upoštěli vzduch a výsledek by byl samozřejmě jiný. Změnit nastavení vidlice po prvním natáčení ale především ověřit navíc dojem jízdou v odpovídajícím terénu bych považoval za nejlepší postup při větším testování.

        Při tomhle testování jsem si sám ujasnil víc věcí a za celkem nutné bych považoval rozebírání okamžitě na místě vše ještě doplnit natáčením v reálném terénu s vhodným výběrem překážek. Pokud tohle někoho osloví, tak bude třeba vybrat vhodnější terén pro testování, pasáže, ve kterých se jezdí u vás jsou daleko více trialové, než sjezdové. Prostředí bylo jinak senzační, stejně jako zorganizování, takže díky, za tuhle akci.

        0 0
    • Pebe  

      bylo to opravdu moc hezký, perfektně zorganizovaný, ubytování parádní, večeře taky super, vůbec se mi nechtělo se vracet. Takže děkuju Ječňákovi a Medunce za organizování, čekání na křižovatkách a za výběr tras. Taky počasí vyšlo asi nejlíp, i ta bouřka přišla vhod a hezky se ochladilo. I ta pondělní procházka pro pórek byla zajímavá, aspoň jsem si osvěžil, že pěší turistika je hrozně pomalá a vysilující :-)

      fotky z pátku, soboty, neděle, pondělíúterý

      0 0
      • fousek  

        Dobra fotodokumentace, vetsina fotek dobrejch a nektere vynikajici

        0 0
      • kankrlicek  

        Konečně mám klidné spaní, koníkovi opravdu nic není :), viděl jsem ho v akci.

        0 0
    • jecnak  

      Vratili jsme se nakonec uz dnes. Stalo to vazne za to, nadherne jsme si odpocinuli od civilizace a zajezdili si.

      Mala ochutnavka fotek:

      0 0
    • Medunka  

      Tak u vinka, cerstvych jahod doma na gauci „Me se styska“. Ale ceho je hodne, clovek se nabazi jedna dve a pak si toho nevazi :)

      Supr akce, supr lidi, supr atmosfera … Je to nepopsatelne a zanecha to na hodne dlouho vzpominky. Diky vsem

      0 0
      • Splinter  

        ještě, než sem na to klikl tak bylo jasný která tam bude:o))))

        Taky dík všem za supr strávenej týden:)

        0 0
    • kámen úrazu1  

      Byl to yvvedený prodloužený víkend. V nádherné přírodě, s perfektní společností, navíc nás ječňák a medunka opečovávali. :-) Ještě jednou díky.

      0 0
    • Splinter  

      Moje fotky zde:

      0 0
    • jecnak  

      Takze prvni verze fotek je zde:

      http://www.bajk.cz/…606_Kokorin/

      Domluvim se jeste s Milanem, jak budeme prezentovat videa z testovani. S ostatnimi pak na dodavce fotek v plnem rozliseni, abych z nich mohl udelat DVD.

      0 0
    • dancing dog  

      Milan mi  ukazoval pokusy na cihle na svém foťáku, velmi zajímavé a poučné…

      0 0
    • jecnak  

      Nemam moc casu delat nejakou galerku, tak snad jen vlozim pro zajimavost par ukazek co se vlastne delalo. Videa tocil Milan a dava je k prohlednuti.

      Prejezd prekazky pri 30km/h, snimkova frekvence 300fps, zpomaleno 10×, tlak v plastich krome 29ky 55psi

      Pad vidlice na zem – sledujte predozadni rozkmit (je videt i pri prejezdu prekazky) Taktez snimkova frekvence 300fps, zpomaleno 10×, tlak v plastich krome 29ky 55psi

      Pred komentovanim berte prosim na vedomi, ze jezdci na kolech sedeli a minimalne reagovali na prejezd prekazky. Vkladam to jako zajimavost jak se nektere vidlice chovaji. Bez hlubsi znalosti, proc jsme to delali a srovnani vidlic mezi sebou nema smysl poustet se do nejakych rozboru.

      0 0
      • fluider  

        Mne sa zdá, že odpružená vidlica sa po páde na zem (2. test) rozkmytala len o málo menej ako pevná. Ako išla do zdvihu po dopade spôsobilo, že sa skrátila vzdialenosť medzi dotykom zadnej a prednej pneumatiky s povrchom, preto sa bike „chcel posunúť“ dopredu ako to aj vidno, že sa posunul. Tým ale, že ste ho zo všetkých síl držali za zadné koleso, sa pridalo ďalšie kmytanie. Musela to byť dobrá šupa pre tých čo držali zadné koleso! Ideálne by pre test bolo uchytiť zadné koleso veľmi veľmi na fest o podložku, aby nemohlo dôjsť k predo/zadnému posunu biku.

        0 0
        • jecnak  

          Tohle je spis pro zajimavost, zvlast pro ty co porad vykladaji, jak pevna vidlice pruzi…

          0 0
          • fluider  

            Jasné. Nechal som sa trochu uniesť tými videami. Strašne rád by som ich rozoberal vtedy s vami.

            0 0
      • Archer  

        Super! Jeste! Jeste! :)

        0 0
      • milan1  

        Jenom drobná oprava, snímková frekvence u všeho, co bylo filmováno ze stativu je 600 FPS. Jediné, co bylo na 300 FPS je Fouskův nájezd na cihlu filmovaný z ruky a tam byla vidět nájezdová rychlost snímaná normálně 30 FPS  a samotný nájezd byl zpomalen frekvencí 300 FPS. Tohle by bylo vhodné ještě dodat. Vše ostatní je tedy komplet 600 FPS. Zajímavé je sledovat promáčknutí pneumatiky na překážce, to ukazuje přímo citlivost odpružení.

        0 0
      • Jirik123  

        Velmi zajímavá videa. Velké díky všem, kteří se na nich podíleli.

        0 0
      • soc  

        Tak to je paráda, něco takového jsem chtěl vidět. Jen tak dál…

        0 0
      • Twister  

        Paráda. Na bílé 29 je, pokud se nepletu, nové RSTčko. Dá se už na základě testování usuzovat, jak na tom tahle vidle je?

        0 0
        • milan1  

          Tohle testování které proběhlo je stále silně přeceňováno. Neptroběhlo tam žádné porovnávání vidlic navzájem a to, co je natočeno na videozáznamech slouží hlavně k případnému výkladu, co se s odpružením děje, maximálně může posloužit k výkladu o obecných věcech kolem odpružení. Na to aby byla posouzena vidlice v celém kompexu by bylo třeba tuto velkou překážku ještě doplnit o test citlivosti na nejmenších nerovnopstech, tak, jak mám předepisováno už v laickém testu odpružení. Vidlice RST o které jsem psal jako o obdobě Manitou R 7 ukáže na velké překážce svojí funkci bez problémů ale na malých nerovnostech zklame. Tento fakt jde kupodivu velice dobře vyčíst již z grafu charakteristiky a není třeba žádného složitějšího testování. Jízdou se dá samozřejmě vše ověřit také ale jezdec musí mít jasno co a jak testuje a potom z toho nemůže vyjít něco takového, jak nám předvedlo Velo v testu vidlic, kde napsalo, že vidlice si selektivně vybírá nerovnosti a některé vezme a některé ne. Tohle je samozřejmě pravda ale je také pravdou, že vidlice si vybírá podle zcela jasného základu a ten základ je krásně zobrazen již grafem charakteristiky, který zkušenému jasně ukáže, co může od takové vidlice očekávat. Testování, které by mohlo proběhnout někdy později by mohlo být právě o tom aby si lidi ujasnili co lze ověřit a jak a sloužit by k tomu měl, jak terén, tak metody měření a využity by mohly být i postupy měření nezávislé na jízdě. Takové testování by ovšem vyžadovalo pozornost výhradně na testy a případná vyjížďka by byla téměř nemožná. Víkend by byl vyplněn možná pro někoho nezáživně.

          0 0
          • Twister  

            Pri pokladani sve otazky jsem mel na mysli spise obecny dojem z jeji funkce. Jestli proste „chodi celkem slusne“ nebo „vubec nezehli“. Graf jeji charakteristiky jsem bohuzel nevidel, pokud se tu na B-F objevil. Jinak z meho laickeho pohledu na video si troufam odhadnout, ze ma trochu vyssi bod odtrhu ale nasledne jde do zdvihu celkem ochotne a i tlumeni funguje obstojne. Snad se prilis nepletu.

            Tohle vlakno ve me vzbudilo velkou zvedavost, takze pokud by se uvazovalo o dalsim testovani, urcite bych se rad pripojil, pokud uz tou dobou budu zpatky v Cesku.

            0 0
            • milan1  

              Musím říct, že tvůj dojem i výkald videa je naprosto správný ale jenom z toho videa to není tak zřetelné, jako by bylo z grafu. Podívej se na videa ještě jednou a porovnej, jaké lepší poměry nabízí k přejezdu této překážky 29". Výhoda v překonávání je zcela zřejmá a porovnávat jde proti jiným odpruženým na 26". Věř mi, že tahle vidlice je již vyzkoušená a metody, které používáme zde jsou doplňující. Zde by se projkázalo jako hlavní, kdyby vidlice měla rpoblém s tlumením a tedy dynamická fáze by byla nějak zkreslená. Takový problém tahle vidlice namá a tak průběh změřitelný grafem charakteristiky o ní vypoví daleko více.

              0 0
              • Twister  

                Tak větší kolo má samozřejmě menší nájezdový úhlel na překážku, tím pádem poměr sil, které působí na konstrukci vidlice momentem a těch, které ji stlačují, je výrazněji ve prospěch stlačujících, než je tomu u 26"kola. Vidlice tedy pobere více z rázu způsobeného překážkou.  …Tak si představuju teorii. V praxi by to tak asi mělo také fungovat…

                0 0
            • Polka  

              Ja jsem majitel one testovane vidlice :-) Az bude cas, hodim sem kdyztak graf. charakteristiky. Jinak tvuj pohled odpovida realite, jak uz psal Milan.

              0 0
        • milan1  

          Ještě musím doplnit. Byly tam dvě vidlice, které nabízely zcela odlišný výsledek v průběhu odpružení a to byla ona RST Air M 29 a proti ní byla Reba neupravená. Bohužel srovnávat tyto vidlice přímo na místě nešlo, protože osazení 29" mění dost podstatně vyrovnanost jakéhokoliv srovnání. Ideální by bylo srovnávat R 7 proti Rebě, tyto dvě vidlice v původním stavu totiž zastupují zcela odlišný přístup a výsledek. Zatímco Reba má nízký práh odtržení a následuje vyšší progresivita, R 7 má naopak vyšší práh odtržení a následuje daleko lineárnější pokračování, které mnohdy může vést až k chodu na doraz. Tyto odlišnosti ukazuje zcela jasně graf charakteristiky a musím říct, že pouhý samotný přejezd cihly takovýhle rozdíl neukáže. Samozřejmě, že cihla, verzus drobné nerovnosti si s takovým rozdílem v jízdě již hravě poradí a samotná jízda ukáže také své ale jízda samotná, bez toho abych zkoumal co a jak se děje mě možná dovede k omylu, jako uvádím u vela.Poznám totiž rozdíl ale nepojměnuji přesně příčinua  důsledky v jakéže rozmezí se to asi děje. Takže zrovna na tomhle příkladu je dost jasně patrné kolik toho vlastně ukáže ten jednoduchý graf charakteristiky a jakéže metody jsou třeba k ověřování těch složitějších dějů, nad kterými tady chtělo mnoho lidí dikutovat.

          0 0
        • milan1  

          Musím se přiznat, že mě dochází pozdě co všechno se dalo ještě na místě ověřovat. Dynamické chování vidlice a často probíraná témata, jak výhodné je třeba přivírat motin control mohlo být zodpovězeno a názorně ukázáno právě tímhle testováním. Stejně tak, jako přítomnost kteréhokoliv z inteligentních systémů, které prý otevírají supercitlivě a nejde to téměř poznat. Takovéto dynamické chování jde již zde použitou snímkovou frekvencí zachytit a zdokumentovat. Metoda takovéhoto snímání je prostě nová, protože teprve nedávno se objevil vhodný přístroj a tak jeho využití pro naše podmínky se bude ještě více rozrůstat.

          0 0
          • Medunka  

            klidne bych zorganizovala testovani treba nekde u Kladna. Me by treba u Sida zajimalo tolik veci, ale to bychom tehda tu sobotu stravili celou na ty louce, nebo nekde o kousicek dal, kde by byly podminky.

            Jinak moc dekuji za vyklad. Zapusobilo to tak, ze se budu snazit nejak vidlice vic nastudovat a nejradsi bych si poridila stejny stroj jako ty a nahravala chovani vidle v ruznych podminkach a pak na to koukala – dalo to hodne, kdyz si clovek uvedomi, co ta vidle dela

            0 0
            • milan1  

              Víš, že jsi mě obrovsky překvapila, samozřejmě mile. Tvůj zájem ohledně techniky jsem opravdu neočekával a jestli to vedlo u tebe k zájmu o vlastní odpružení, které už využíváš a chceš se dopracovat k ještě lepšímu, tak to mě obrovsky těší, v tomhle se to testování tedy opravdu povedlo. Celkem přesné máš i představy o tom, jak by takové testování proběhnout mohlo ale já netušil, že by tohle mohlo oslovit více lidí, že to osloví zrovna tebe mě vážně moc těší, protože bych to neočekával. K tvé vidlici mohu uvést to nejpodstatnější. Díky zdvihu byla ta překážka na tvojí vidlici již limitní. Tvá vidlice by kralovala v reakci na drobné nerovnosti a kdyby se přihlásilo více lidí s vidlicemi na nejlehčí váhu, tak ty bys kralovala v citlivosti právě na drobné nerovnosti. Pokud tě zklamalo cos viděla na videu a nebo jsi získala dojem že by to chtělo vyšší zdvih, tak to je přesně ta oblast, kterou by takovéhle testování mělo řešit. Prvním by bylo porovnat si za vhodných podmínek s ostatními srovnatelnými vidlicemi. Následně máš možnost si zkusit verze s vyšším zdvihem a třeba mneší citlivostí na počátku. To vše za předpokladu, že by se navzájem kola půjčovala. Sama dobře víš, že mít k dispozici stejně váhově nastavené vidlice an stejných rámech je problém a měnit podmínky by vyžadovalo dost času.To vše jenom k případnému pro­gramu.

              Tohle testování beru jako první zkušební a také zkušební, které zkoumá zájem. Ty s Jecnakem a kdokoliv z okolí se může kdykoliv domluvit na něčem v menším rozsahu, budu na Vás mít více času ale rozsah porovnatelných vidlic bude zase mneší.  Pro potřeby většího rozsahu bych raději připravi něco, co vyjde ze zkušeností tohoto prvního zatím ojedinělého pokusu. Přiznám se, že už jsem začal hledat vhodný rozsah terénů a prostředí, které by se hodilo pro testování nejlépe.

              0 0
              • jecnak  

                Ja jen doplnim, ze by asi stalo za to vymyslet nekolik druhu testu, ktere by byly aplikovatelne v ruznych podminkach a vysledky by pak bylo mozne srovnavat.  Z charakteristik chodu se da vycist rekl bych temer vse o pruzeni a pasivnich odporech, z tohoto prejezdu prekazky pak jak je nastaveno a jake je tlumeni atd. Mam totiz zkusenost, ze pokud dam do ruky nezkusenemu cloveku dve vidlice, tak az na citlivost nepozna rozdil a casto, pokud se o tom nezminim predem, ani to ne. Takze pokud by se podarilo udelat jasne srozumitelne vysledky i pro relativni laiky, kteri maji jasno v pojmech, ale ne dostatek zkusenosti, pak by to bylo fajn.

                Co se tyce sledovani dynamickeho chovani vidlice pri prejezdu prekazky, tak by urcite bylo zajimave sledovat pruraz zamcene Reby pri ruznem nastaveni Floodgate, tak jak jsi tu naznacoval. Pro zkoumani citlivost by bylo fajn pouzit vetsi pocet malych nerovnosti jdoucich tesne po sobe (siroke prkno pobite latkami?). I kdyz tady se do hry hodne zapoji plast a s tim budou asi problemy i jinde.

                Prejezd cihly jak jsme ho delali myslim nemel pro nizkozdvihe vidle do 100mm vcetne velky vyznam, jelikoz v terenu k takovemu razu dojde jen v kritickych situacich. Jinak se jezdec snazi projizdet teren tak, ze pracuje telem a vidlice pobira jen drobne nerovnosti a koriguje jezdcovu nepozornost (aspon tak by to melo byt). Krasne je to videt treba i u Reby, kdy se vidlice snazi pohltit raz, coz udela v ramci svych moznosti, ale pak nema dost zdvihu aby placla kolem za cihlou na asfalt. Rekl bych, ze zde by se mel udelat nejaky zaver a testovat vidlice treba vzdy jen pri prejezdu prekazky = 1/2 zdvihu vidlice u zdvihu do 100mm. I tak si myslim,  ze se daji odhalit nedostatky v konstrukci tlumeni a nebo jeho nastaveni.

                0 0
                • milan1  

                  Zase se nedá jinak, než souhlasit. těch námětů je dost a myslím, že se skvěle doplňujeme, tedy, že máme všichni stejné požadavky. Polozamčenou vidlici jsme mohli zkoušet již na místě, kdyby mě to napadlo, ale bohužel pozdě. Zamčená, to skoro nemá smysl ale pro zajímavost rozhodně ano. Neměli jsme k dispozici žádné SPV, či tera logic, to by se dalo také napravit, je toho prostě spousta  ato zmenšení překážky to by bylo také vhodné selektivně podle vidlic. Já bych přidal ještě jednu novou překážku a o to jsme spolu také probírali, chtělo by to totiž oblou překážku a jako nejvhodnější se jeví zpomalovací pás na silnici, opět překážka téměř normovaná. K malým překážkám uvedu ještě toto. I takovýhle filmový záznam má své omezení a tím je i rozlišení a přesnost záznamu. Čím nižší překážka bude, tím menší rozdíly jsou viditelné a zaznamenatelné. pro potřeby testování na malé překážce mám právě systém měření na pevném stroji, který má ale omezení na jednu rychlost a právě malou výšku překážky. Ten ale teprve ukáže potřebu přesnosti, protože sledovat promáčknutí a tím přimáčknutí pneumatiky k povrchu vyžaduje rozlišovat polohu v řádeh milimetru. A tohle nejde z videa prímo rozlišit.

                  Jako poslední, co se nezkoušelo je ještě změna rychlosti nájezdu a také testování ve sjezdu, tedy ve sklonu terénu. Prostor u tebe v Osinalicích na to byl a musím říct, že ta opuštěná silnice, s následným stoupáním, tedy sklonem byla naprosto ideální a prostředí to vše korunovalo, opravdu moc krásné.

                  0 0
                • milan1  

                  A ještě k tvým zkušenostem, když dáš vidlici do ruky začátečníkovi, i v tom se samozřejmě shodujeme, je to obecně platné. Je třeba připomenout, že to, co tady řešíme spolu a s dalšími pokročilými je zcela jiná situace a právě začátečníci by neměli být zmateni tím, co se to tak složitě řeší. Řešíme tady věci pro hodně pokročilé a nemělo by z toho vyplynout, že jenom takovéto rozlišování je jediné a možné. Ano je možné ale pro toho, kdo správně rozlišuje a už si prošel těmi nižšími stupni rozlišování. Kdo je přeskočil jako nezajímavé, tak tady na konci může do všeho jenom vnášet zmatek, což se ale zatím neděje. Tady stále hovoří ti správně zapálení.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Jen poznámka k těm kritickým situacím a velikosti překážky. Pokud je kořenová pasáž s trošku většími kořeny, kde je kořenů hodně, tak překážka velikosti cihly už je poměrně běžná a těžké bude možné vidlici nějak výrazně pomoct, když jde jeden kořen za druhým (samozřejmě tam některý kořen je o něco nižší, sem tam některý o něco vyšší a na tom vyšším když bude jeden vidlici samozřejmě odlehčit můžeš, ale určitě ne na všech těch překážkách). A těch 6,5cm výšky zase není až tolik.

                  A takových pasáží třeba v mojem okolí není až tak málo a jezdí se docela běžně.

                  Samozřejmě pak to nemusí zvládnout ani vyšší zdvih, pokud jdou překážky moc rychle po sobě a vidlice to rychlostně nestíhá.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Tady je presne videt jak prejizdi prekazky clovek na nezavodnim fullu a clovek na zavodnim HT.  Respektive v nastaveni pruzeni, protoze tam se kvuli kvuli geometrii a zdvihu neda mit tak linearni pruzeni a vyuzivani zdvihu, jelikoz v prudkem sjezdu by byl clovek strasne vpredu a vidle zanorena.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Uz ted Milanem upravena Reba je na hrane. Musim mnohem vic pracovat s tezistem ve sjezdech. Za odmenu ale ty sjezdy dokazu jet jeste o chlup rychleji diky lepsimu kopirovani terenu vidlici. Je to neco za neco a nekdo by to mozna ani nezkousl, sam jsem byl ze zacatku taky nejisty.

                      0 0
                      • milan1  

                        Ta reba ti ale díku dual airu dává veliký rozsah možností. zatímco tovární nastavení ti nabídlo varinatu, jak říkáš závodní a nevyužívající celého zdvihu, tak ty i po úpravě můžeš k takoémuto nastavení jednoduše přejít. Stačí přidat tlak v pozitivce a ubrat v negativce a máš to, co chceš a kdykoliv jindy se zase vrátíš k citlivější variantě. Tohle je už jenom na tobě, co zvolíš.

                        0 0
                        • jecnak  

                          Ne ne, to si asi nerozumime, citlivost beru (tu jsem chtel), ale zmensila se i progresivita chodu coz je to co tu popisuji a odfouknutim negativky se ji nezbavim. Ale jak rikam, naucil jsem se tim zit a i toho vyuzivat. Pocitove bych to popsal, tak ze zacatek chodu je citlivejsi (zmensil jsi odpory vidle), dal je vidlice linearnejsi nez pred tim a pak je uz u konce zdvihu cca stejne progresivni.

                          0 0
                          • milan1  

                            Ano, tohle je přesný popis a ještě něco. Změnilo se i využívání zdvihua  tys nebyl zvyklý, že vidlice jde až k samému dnu zdvihu. Bike se ti tak více propadne, než jsi očekával ale to je jenom důsledek využití celého zdvihu vidlice. Když teď vidlici přehustíš, jak navrhuju, můžeš se vrátit k původnímu, to je výhoda nastavování. Negativkou potom můžeš upravit počátek. Průběh samotný samozřejmě nezměníš ale můžeš se pohybovat v určitém rámci, řekněme svobodného a vyhovujícího nastavení. Tady přesně je prostor pro to, co tabulky počítající s pouhou vahou jezdce nemohou postihnout. tady je místo, kde zkušený dokáže vyžít nářadí přesně ke svému stylu a zde může říct, co by si následně přál vylepšit aby to jemu vyhovělo takzvaně na tělo. Tohle je vývoj, který je možné uskutečňovat a upřesňovat sám pro sebe naprosto každý a nečekat s čím přijde marketing kterékoliv firmy příští rok.

                            0 0
                            • jecnak  

                              Vim co se mi snazis ukazat a jsem si tohoto od zacatku vedom, ale stale si asi nerozumime. Nechal bych to nekdy na priste az se uvidime, protoze bude jednodussi ukazat to primo na vidlici.

                              0 0
                              • milan1  

                                Nesnažím se tě přesvědčit o nějakém nastavení, respektuju tvé požadavky. Ty je dokážeš specifikovat a když se shodneme na řešení, jak by vše mělo ke tvé spokojenosti vypadat, tak už není žádný problém ještě více přizpůsobit vidlici tvým konkrétním požadavků. Znáš stav původní a znáš teď výsledek úpravy. Budeme se tedy pohybovat někde mezi těmito hranicemi a je na tobě aby sis určil pro sebe ten nejlepší kompromis. Všechno je to vlastně o komromisech a každý kdo ví, co chce a potřebuje, tak nebude mít nikdy problém aby se mu jeho požadavky nesplnily, přesně tohle je individuální nastavování, které je částečně umožněno továrnou a když nevyhoví rozsah ve kterém se můžeš pohybovat, tak se prostě posune přesně tvým žádaným směrem. Doladění na vlastní podmínky potom už nemůže být lepší.

                                0 0
                      • milan1  

                        A ještě k tvým sjedzdům, to co ty, jako velice technicky zdatný jezdec nazýváš sjezdem jsou ve skutečnosti trialové pasáže. I v tomhle je dobré si ujasňovat termíny. Sjezd, jako takový jsou řekněme, kořenité, kamenité pasáže které se projíždějí vyšší rychlostí a které vyžadují i změnu směru jízdy. Tady je ten termín, který ty nazýváš vyšší jistotou ovládání. Terén, který zvládáš ty je mnohdy jezditelný i na pevném biku a téměř s větší jistotou než s odpružením. Tady může pro čtenáře vzniknout rozpor, jak že je to s těmi sjezdy.

                        0 0
                        • Jenda  

                          jo tak k tomuhle jsem presne dospel v Mostu. Tam by se do technickejch sjezdu (trialovejch pasazi) hodila skutecne spis zamcena vidle, tesp takova co by chodila tak maximalne 1/3 zdvihu a pak se pri velkych prasarnach otevrela. Takze se 130 zalezlou o vic jak 100 jsem mel chvilema dost co delat:-)

                          0 0
                    • MlokCZ  

                      Jasně, souhlas. A ještě tu je jeden rozdíl, ty máš oproti mě výrazně lepší techniku, takže lecos dokážeš technikou pořešit (fakt nechápu jak jste některé ty sjezdy mohli s PeBem jet na celopevňácích v neděli), co já bych nezvládnul, takže i nejen díky rozdílům v kolech, ale i té technice prostě více využívám metodu „ono to kolo nějak vyřeší za mě“.

                      0 0
              • Medunka  

                Dekuji

                SID je prace Jecnaka, po pravde, byla jsem velmi zvedava, jak ji ohodnotis a tesi me, ze tak pozitivne.

                Co se tyce zdvihu, asi mas pravdu, nakopiruji sem (po schvaleni) rozhovor s Jecnakem:

                Medunka: je to ciste soukrome,ale zajimalo by me jak se treba sid chova pri sjizdeni ruznych schodu, kdyz bude prejizdet treba na rovine vice prekazek (nizsi nez cihle) (napodobit nejaky sjezd ala kokorin) jestli se ta vidle stiha vracet a „pruzi“ nebo se jen zasekne nahore a je jak pevna – prave mi prijde, ze se na korenech moc nevraci a ze spis zustava „stlacena“

                Jecnak to je dane tim zdvihem neni zdvih, neni prostor pro pohlcovani prekazek ale jako pevna se urcite nechova, pruzi i na tech schodech a korenech, ale na to bys musela mit vic zdvihu, a i spis vic nez jen 100mm natoz 80mm u sida

                Jak jsem jednou rikala, nejvic veci v Kokorine jsem se naucila na kutilem Timem upravenem Dukovi – jestli mi vetsi jistotu daval ten vetsi zdvih nebo to bylo jen o nastaveni mozku, kdo vi, ale se Sidem tak odvazana nejsem ;-) Mozna mam jen strach a podvedomne nevyuzivam celou kapacitu zdvihu, nevim, ale tvuj fotacek je na to idealni ;-) zkouset najizdet na prekazky v ruznych rychlostech, ruznem posedu, ruzny tlak pneu …  – fakt je to hrozne sobecke ;-)

                Jinak, jak Jecnak psie – vymyslet nekolik druhu testu aby byly i pro nezkusene – je to presne,  jsem presne ten typ cloveka, ktery upravu na prvni pocit nepozna, je to pak otazka te jizdy terenem.

                0 0
                • jecnak  

                  Tvoje pocity z chovani Sida vs Duka jsou pochopitelne. Duke nepruzil a to ti davalo vetsi jistotu v trialovych pasazich na kterych jsme se prave minuly podzim ucili. Navic to bylo na kratsi Meride a Duke ma 20mm zdvihu navic + Merida ma delsi hlavovou trubku, tedy vys riditka. Cim aktivnejsi vidlice, tim narocnejsi je ovladani kola v prudkych sjezdech s minimem rychlosti a prekazkami.

                  0 0
                  • milan1  

                    Zase naprostý souhlas. Trialové pasáže a zvláště pro začátečníky, (tyhle terény na Kokořínsku bohužel převažjí) nepřinášejí s odpružením  jistotu ale právě naopak. Jistota s odpružením se získává především v členitém terénu a nikoliv na jednotlivých schodech v jinak hladším terénu.

                    0 0
                    • fousek  

                      No ja na HT toho najezdenyho moc nemam (asi tak 100 km pred 4 rokama), ale ten singlik co sme jeli jen asi v 5 lidech sem nektery pasaze jel tak ze to tam proste poslu a ono si s tim kolo nejak poradi.

                      Trialisti by byli z odpruzenyho kola nestastny a naopak treba ja bych byl z toho jejich specialu jeste nestastnejsi.

                      Bych spis rek ze je to o stylu jezdeni treba muj prasostyl vs. Jecnakovo technika

                      Takze treba pro me neexistuje teren kterej bych lip zajel na HT

                      0 0
                      • milan1  

                        Když jsem viděl oba naživo, tak si troufnu zhodnotit zhruba takhle.

                        Jecnak ovládá kolo precizně a co se děje je vždy pod jeho kontrolou, odpružení má jako jakýsi doplněk a není zvyklý na něho spoléhat jako na hlavní pomůcku, on je ten, který vše ovládá a určuje a na jeho preciznosti vše záleží. Čím náročnější a pomalejší terén, tím více bude mít navrch on.

                        Ty se dokážeš spoléhat na techn­iku a máš ověřeno, že tě mnohdy zachrání. Na tohle se Jecnak nespoléhá a nedá důvěru tomu, co on neovládá. Ty jsi s nadsazením bez pudu sebezáchovy, který se klidně spolehne na techni­ku, Jecnak si vždy tu techniku nechá kousek od těla, než aby se na ní musel spoléhat.

                        0 0
                • milan1  

                  Já ti doplním Jecnákův správný výklad. Vidlice o malém zdvihu musí splňovat všechna kritéri a protože má na to příliš malý zdvih, tak musí dělat velké komromisy. Tvoje vidlice je superkomfortní na malých nerovnostech a tam ti neroztřese významě ruce ani v rychlém sjezdu. jakmile se ale pustíš do něčeho většího, tak je to přesně jak píše jecnak, musíš se spolehnout více na techniku a vybírat trasu s eliminováním všech většíchj překážek. Kdybys požadovala komfort i náročnějším terénu, musíš volit zdvih větší. Tohle samozřejmě ta cihla ukazuje zřetelně. V podstatě neexistuje nastavení na 80 mm vidlici, které by zvládlo tuhle překážku lépe. Jedna cesta samozřejmě je, snížit sag a snažit se vidlici naladit pouze a jenom na tuhle jednu překážku, potom si právě a jenom na ní a jí podobných polepšíš ale odnese to onen komfort na drobných nerovnostech o který přijdeš zcela. Tohle jsou limity a jsou dané. Tys tohle vyzkoušela na Dukovi, který zastupoval ten méně citlivý a na větší překážky vhodný typ odpružení a na Sidovi, jeho přesném opaku. Tvůj zájem, zkušenosti  a již velmi pokročilé rozlišování ti umožňují spolu s výkladem poznat co se to děje s odpružením a proč někdy komfort cítíš a nekdy jsi na hraně. Přesně tohle je oblast, která by se měla společně právě začátečníkům objasňovat. Ty už ovšem nejdeš za začátečníka považovat, jsi pokročilá. A tohle téma se otevírá ještě větší u fullů a spolupráce a sladění předního a zadního odpružení a v této oblasti máme nafilmováno snad ze všeho nejvíc z toho našeho testování.

                  0 0
          • MlokCZ  

            Taky bych se rád zúčastnil dalšího testování a také mě spousta věcí napadla až při prohlížení videí, které by se dali otestovat, jen pár příkladů:

            • testování rozdílného nastavení low speed expanze a jaký přesně to má vliv na vracení se vidlice ze zdvihu ještě na překážce kdy to není žádoucí, tím myslím hlavně hledání ideálního nastavení (že to vliv má je jasné)
            • otestování chování při zvýšené kompresi a to jak na vidlici, tak na tlumiči
            • a pak další testování na více po sobě jdoucích překážkách (cihlách) a to pro různé vzdálenosti překážek po sobě
            • srovnání chování zamčené vidlice a pro rozdílné nastavení síly otevření locku by také bylo zajímavé (těch 20–60kg od locku u Talasu je docela zajímavý testovací rozsah)
            • porovnání chování stejné vidlice a zadní stavby pro různé rychlosti

            A našlo by se toho spousta. A také už budu mít obě vidlice nastavené v cílovém stavu, což na Kokořínsku nebyla ještě ani jedna (i když zrovna na výsledky chování na cihle, co se testovalo tohle nemělo moc velký vliv).

            A klidně by mi nevadilo jeden celý víkend nechat čistě na testování, maximálně na chvíli s přesunem někam poblíž do terénu, kde by se opět natáčelo ze stativu. Taková akce by se ale už musela vyhlásit opravdu jen jako čistě testovací, aby s tím všichni počítali.

            0 0
            • milan1  

              Tohle nás oba samozřejmě napadá oba a oba stejně pozdě. Od tebe jsem zájem předpokládal zcela samozřejmě a podmínky je opravdu třeba takové vyhlásit dopředu. Z Medunky jsem ale velice příjemném šoku :-)

              0 0
      • Darkson  

        jako ta pevná ocelová je fakt mazec, na tom bych se bál. když si člověk uvědomí, že v terénu občas vletí v rychlosti do nějaký nečekaný díry nebo překážky, na kterou nedokáže včas zareagovat…

        0 0
        • jecnak  

          Takhle se nekrouti jen vidlice, ale podarilo se nahodou nafilmovat jak se krouti zadni vyplet s kotoucovkou ve smyku. Taky velmi zajimave.

          0 0
          • milan1  

            Přiznám se, že celkem náhodou se tam objevilo i více věcí a ty konkrétně jsi objevil ještě jednu další a to je příčné kroucení pevné vidlice, které následovalo po dopadu. s tím výpletem jsme se snažili dokázat jednu věc a nakonec  jsi zase objevil jinou, kterou jsme neplánovali :-) Prostě jeden základ a doatatek detailů a vyčíst se toho dá opravdu velice mnoho a jak je vidět vždy zajímavého. Podmínkou je vždy zapálení pro téma.

            0 0
    • Polka  

      Moje fotky 58MB – zde – 06–01 – Kokorin.zip

      0 0
    • nobody  

      je progresivita vidlice ovlivněna velikostí vzduch. patrony? Např epicon 80 bude progresivnější než epicon nastavený na 120?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.