Ten pravý TRAIL BIKE pro mně ?

11 nepřečtených
  • spesl1

    Vybírám si nový bajk a nějak nenalézám … doteď jsem jezdil full Spesl Stumpy FSR Pro, ročník 2000, zdvih 80/80 mm. Splesly jsou pro mně srdeční záležitost, tak jsem měl na víkend nový Spesl Stumpy FSR Expert s Brainem 120/120mm, ale nějak mi nesedí, jak velikostí rámu tak i zdvihem a hospodařením s ním. Na můj vkus se to již moc houpá a ve stoupáních jsem trpěl, ani laborování s Brainem nepomohlo.

    Poohlížím se tedy po „lehčím“ trail baiku, snad zdvihy 100/100mm, žádný závoďák, ale bike pro universální použití, vhodný pro 90% českých terénů, váha okolo 12kg…

    Ve výběru je od „standadních značek“ až po biky Elllswoth Truth, Intense Spider FRO, …

    Poradíte někdo? Máte s těmito biky někdo zkušenosti ?

    0 0
    • MlokCZ  

      Pokud se ti FSR s Brainem příliš houpal (což moc nechápu, sice systém je to houpavější, ale s Brain tlumičem k tomu; já nemám na Stumpu problém ani bez brainu), tak to budeš mít tedy dost těžký výběr a vpp je asi zcela nutnost a ještě abys k tomu zvolil nějaký tlumič, který to ještě navíc omezí. Tím to ale nebude vůbec žehlit.

      Jinak zdvih samotný na houpání až takový vliv nemá, mnohem větší vliv má systém + tlumič.

      Takže třeba Intense Spider FRO klidně ano.

      0 0
      • spesl1  

        Brain na Stupyho je jinak naladěn než např. na Epic, nejde v podstatě zavřít a i v úplně „uzavřeném“ stavu ještě pružení funguje … ale asi to je o celkové koncepci kola, váha o cca. 2kg vyšší než jsem byl zvyklý, pomalejší geometrie? širší pláště se vzorkem? vidlice s 120mm se o dost více pohupuje … ve známých stopáních jsem si fakt dost musel dávat, ale z kopce samozřejmě paráda, žehlí to vše nádherně, skoky pohoda, až mně to připadá na naše terény (pro mně to jsou Beskydy) příliš velký zdih ??? preferuji ale schopnosti bajku pro výjezdy vs. sjezdy  50% / 50% , tady mně to přišlo 40% / 60% …

        0 0
        • MlokCZ  

          Já vim, ale z mojeho pohledu se příliš nehoupe Stump ani s RP23 s compression tune na minimu, tedy s tlumičem, který ho ani trošku neomezuje. A vidlice se mi nehoupe v podstatě vůbec ani upravený (tedy citlivý) Talas se 140mm.

          Jak je nastavený Brain na Epicu, to mi z mojeho pohledu přijde, že už ani nemá fullem moc společného.

          Pláště samozřejmě dělají hodně, podle mě úplně nejvíc (v případě že se slušně kruhově šlape a není problém s houpáním).

          A pak samozřejmě to není na častější jízdu ze sedla, to už větších zdvihů už prostě nejde a je třeba změnit styl jízdy. Taky to ale není třeba chodit ze sedla, protože to full v sedle snáze projede.

          Na Beskydy mi to naopak připadá už jako malý zdvih, ale samozřejmě záleží co a jak jezdíš. Na Beskydy tady ostatní pořizují odolné stroje se 160mm zvdvihu.

          0 0
          • spesl1  

            je pravda, že si i ve stoupáních rád nastoupím ze sedla :-) jezdím občas i silničku, závodil jsem v cross-country, dříve i ve sjezdu, asi mně ta dynamika zůstala a to fullům moc nesedí :-(

            … na tom Stumpym mně příšlo, že se vidlice Fox 120 RLC, „umravnila“ až po plném zapnutí regulace komprese pro malé rychlosti … pro stoupání mně stačí velmi malý zdvih s technikou výjezdu nemám problémy …

            když VPP je tvrdší do záběru, co takový Intense 5.5 FRO ? bude pro tento styl VPP s 140mm již moc ?

            0 0
            • MlokCZ  

              No já bych šel rozhodně do 140mm, ale nevim jak se to bude líbit tobě. Ale jak jsem psal, záleží hodně na interním nastavení tlumiče.

              Ta komprese chod té vidlice mrví i při nastavení na minimu. Já mám právě tu kompresi zcela zrušenou (úpravou) a stejně se mi ta vidlice nehoupe vůbec.

              0 0
              • spesl1  

                Nemyslím, že se zvyšováním zdvihu třeba až na těch 140mm bike zůstává stále stejně „tvrdý“ a nehoupe se. Snad na silnici, kde je hladký povrch a je možné uplatnit ideální točení do kruhu, ale s nájezdem do terénu, hlavně ve stoupání, kde přicházejí podněty od spoda a při šlapání musí člověk dynamicky pracova s těžištěm, tahat za řidítka apod., tedy pokud alespoň trošku dynamicky jede, začne pružení pracovat. Je to v tak v rozmezí SAGu a tam je cítit rozdíl mezi cross bikem 80mm pohybujícím se +/-2cm, zatímco 140mm bike +/-4cm.  A tohle už citit jde … Asi to jde částečně kompenzovat jízdním stylem, ale to se člověk musí vzdát dynamických výjezdů a jen se „nějak“ dostat nahoru. Taky asi něco vykompenzují komprese tlumičů/vidlic což by na můj styl mohlo sedět. Snad některý systém se více zamyká tahem řetězu (VPP, Maestro) což taky přidá na pevnějším pocitu ze záběru.

                Toto je jen mé subjektivní vysvětlení, mých pocitů z jízdy s TRAIL BIKEM …

                0 0
    • Skater  

      Já si nemůžu vynachválit kombinaci 100/100mm + 29´´ kola (viz profil). Když dám propedal a zamknu přední vidlici, tak na tom jedu ze sedla jak na silničce, v terénu to samozřejmě extémní žehlička není, ale v rozbitých sjezdech mi ještě nikdo na 26 nestačil, ani na fullovi a to jsem se vždycky považoval za jezdce co se bojí. Takže jestli nechceš houpavý kolo dostatečně pohodlný, tak bych 29 zvážil.

      0 0
      • spesl1  

        obával bych se vyššího těžiště, asi to taky není tak hravý bike což celkem preferuji, mám rád i technické ježdění a tam může celková výška kola vadit, může tam být i vyšší stand over height rozměr … nejsem velké postavy 172cm a mám rád prostorné rámy

        ale je fakt že na 29" jsem ještě nejel, snad jen na crossu:-)

        0 0
    • siskin  

      Řešil jsem podobný problém, původně trek fuel90 zdvihy 80/80. A to mi začalo být málo(byl jsem často na dorazech a celkově jsem cítil že to je prostě málo),tak jsem pokukoval po fullech se zdvihy okolo 120mm(kategorii 100/100 jsem rovnou přeskočila nelituju), nakonec to díky poměru cena/výkon a dobrým referencím zde na fóru vyhrál canyon nerve xc6, zdvihy 115/115. A rozhodně na něm nejsem pomalejší než na treku, i s otevřeným propedalem se tlumič téměř nehoupe(compresion tune max), na trojku PP už je to téměř lock, který je i na vidli,ale tam využívám zřídka.Celkově spokojenost, přínos je cítit ve všech směrech, nejvíc pak ve sjezdech :-)  Ale asi jsem ti moc nepomohl,protože letos už pravděpodobně seženeš pouze ty dražší xc8 a výš..

      P.S. mám rád náročnější terén a nezávodní, svižnej(pro mě NEchrta) offroad biking.

      0 0
    • coffield  

      Už delší dobu jezdím 110/110 a s dobrým tlumičem se ani nehne. Jde o nastavení, o ladění. Můžeš mít traktor se 130/130 laděný na závodní využití nebo „komfortní houpačku“ 80/80, u které záleží na stylu šlapání. Pokud to rveš sílou, 80/80 taky hodně houpe.

      Teď jsem přešel na vidlici 120 a ta má tendenci pohupovat na asfaltu, když člověk hodně zabírá, ale zase má všeljaká udělátka a navíc při „vlastním“ rozumně rychlém tempu se ani nezamčená nehne.

      Takže Fazit: do Stumpjumpera bych klidně šel, možná ale bez brainu a osadil jej tlumičem pro tebe vhodné charakteristiky. Chce to prostě něco chytrého s možností nastavení míry NEreakce na podněty ve více stupních. Toť vše.

      A ještě nepřeceňuj takové to pocitově silné „zhoupnutí“, kdy zatížíš jednu nebo druhou nápravu. To se u 130mm zdvihu zdá markantní, ale za jízdy to pak nemusí znamenat žádný problém. Prostě větší SAG…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.