• jizby

    Doufám, že tomu říkám správně, i když způsob provedení je poněkud nezvyklý. Už je to v základním funkčním stavu, i když další prudká vylepšení hodlám dále vyvinout. Možná i do konce zimy -pokud tedy dotyčná vůbec začne. Opačný vývoj klimatu by mě v této bohulibé činnosti mohl demotivovat. Dodavadní výsledky jsou natolik výrazné, že se mohu již nyní pochlubit. V tom ostatně hodlám kdykoli pokračovat, protože pouze jednorázové ovace, jichž se mi za moje inovativní kreaci jistě dostane, by moji ješitnost rozhodně nemohly uspokojit! V rámci objektivity a pro podporu veselí nezapřu ani nezdary. Takže pozor, přestaňte se houpat na židlích a vyplivněte žvejkačky – výklad začíná :-)) Základem trenažéru je fuknční nevyužitý favouš a SPECIÁLNÍ samodělnyj STOJÁNEK. (obr.) Obojí se mi víc než 10 let válelo ve sklepě a k oprášení došlo hlavně díky tomu, že s v bytě našlo provozuvhodné místo. Taky jsem dřív neměl tepák. Hajtra se do stojánku upne jedním silnějším šroubem, který netřeba silně utahovat, slouží spíš jako čep. Funguje to takhle: Stojánek je svařen do tvaru převráceného T ze dvou slabostěnných jeklů 20×20mm. příčka T je dlouhá 270mm a spočívá na zemi. Noha T o délce 550mm vede rovnoběžně se šikmou rámovou trubkou a to těsně pod ní. V horních dvou třetinách nohy (350mm odspoda) je přivařen příčný vingl, dlouhý jako středová trubka. Ta na něm volně sedí a tím celá váha kola. Aby to pasovalo, nesmí to sedět na miskách, či svárech a ten vingl by měl být přivařen pokud možno kolmo. Horní konec nohy T je upevněn k rámové trubce kola přes objímku z plechu ve tvaru U tím šroubem. Objímka drží jen tah od rámu, nemusí být stažena proti krutu. Žádný rozměr není kritický, jen musí být dostatečná délka délka od jeklu k základně, aby se kolo nepřeklápělo dozadu. K tomu v této konstelaci dochází až dochází při zcela napřímeném posedu na hranici záklonu. Větší stabilitu docílíme prodloužením úseku nohy od vinglu k podlaze. Pak se zvedá i výška kola, což se dá zase odstranit ohnutím nohy pod vinglem.
    Zadní kolo mi vychází 50mm nad podlahou, s podložením a bez pláště to je 90mm, přední kolo jsem podložil o 150mm, ale to lze volit dle potřeby, čímž reguluju jak šlapu před sebe. Tak nastavím posez kompletně. Horní rámová trubka mi v rozkroku ještě dovoluje stát na podlaze, ale to je stejně jedno, nastupuju ze strany. Udržovet rovnováhu při šlapání je třeba jen v malé míře.

    Anketa: lze to použít?

    0x
    0%
    • jizby  

      Celkově to vypadá takhle: (obr.) To zapasování do radiátoru není nutné, to je spíš kvůli místu, ale je to lepší, pak na tom jde chrápat a stabilita je výborná. Asi to i přivážu. Sklon sedla můžu měnit za jízdy. Nemusím držet řidítka a mohu se při šlapání zcela napřímit takže mohu třeba současně i cvičit ruce pérama (kdybych chtěl:). Na parapetu je větrák s vypínačem na rodlech, ev. notebok, velké PC mám po pravé ruce a ladím pohodlí.

      • jizby  

        Důležitá je otázka brzdění. Tady zatím nastaly ty největší svízele. Začal jsem brzdit špalkama. Při prvním roztočení praskl drát, jak se ráfek teplem roztáhl, no nic, povolil jsem výplet, sundal gumy, aby se líp chladil a jel dál. Bohužel došlo k tomu, že se špalky odíraly. Nejdřív to vypadalo, že se zajedou a bude to dobrý. Tak jsem to roztočil víc. Mělo mě varovat, že místností se začal šířit pach pálící se gumy. Ale byl slabý a jako pražák jsem zvyklý na horší smrady. Avšak ze špalků vylítala spousta černého svinstva, které ve vzduchu nebylo vidět, ale když se usadilo, zamořilo povrchy v celé místnosti a částečně i okolí, jako bych tam bouchnul papírovej pytlík s lžicí toneru do lejzrovky. A první si toho všimla samozřejmě moje žena a tak jsem měl strašnej průůůser!!! Teprve po uklizení a více než týdnu psychické konsolidace jsem mohl pokračovat ve vývoji. Ukázalo se, že stačí omotat špalíky vhodným hadrem, konkrétně jsem použil odložené čisté bavlněné ponožky. Ty fungují výborně, rovnoměrně měkce brzdí, neprodírají se, ráfek se jen leští, trocha černoty z něj se v látce zachytí a ven nic nelítá. (obr: fusky)

        • jizby  

          Vlastní stojánek vypadá takto (mělo to být v prvním příspěvku)

          • jizby  

            Regulace brzdy je snadná bez nutnosti držet páku. Pod volné lanko pod horní trubkou doprostřed jsem vrazil kus gumy, nebo čehokoliv vhodného. (obr: regulace)
            Minimální brždění nastavím šroubem na brzdě a pak plynule přidávám posouváním tý gumy dopředu.(nebo dozadu:) Ad šlapací styl: ano, je mi známo, že s tak malou setrvačností to není ono. Je třeba šlapat ještě víc dokulata, než je normálně třeba. Eliťákům zkažení stylu možná hrozí. Mě snad ne, prostě mě to povede k přehnaně kulatému šlapání, ale to se v normálu zase rychle srovná. Subjektivně mi to skoro nevadí. Při vyšší kadenci to nevnímám vůbec. Možná jsem se ke kulatýmu šlapání za ty leta nějak tak sám dobral.

            • jizby  

              V plánu je něco lepšího – wattmetrická elektrická brzda. Zatím nemám vhodný motor, ale to není zásadní problém a jinak je to vyřešený.(obr. zatím fake) Bude to fachat s obyčejným jednofázovým asynchroňákem cca 1kW, nejlépe s nižšíma točkama kvůli mechanickým ztrátám a hluku, měl by vyhovět například z automatky pračky. Kvůli zmenšení ztrát naprázdno by bylo lepší ho provozovat při nižším napětí – s použitím snižovacího autotrafa, nebo užít motor, který je na 380V. Pak to chce větší nominální výkon. Náhon na motor bude řemenem od ráfku. Motor se zapne rovnou do sítě tak aby se kolo točilo normálně a průměr řemenice motoru zvolím tak, aby pro nejtěžší převod (zde 48/14) vyšla kadence např na 60, nebo to, co budu točit nejmíň. Ten průměr řemenice vyjde cca 150mm pro motor s 1000ot/min. Řazením nahoru pak kadenci zvyšuju, protože ten motor se mi bude snažit udržet konstantní otáčky. S převodem 48/28 nebo eq. pak dostanu kadenci 120. Takový rozsah stačí. Samozřejmě mohu přestat šlapat, funguje to jako při normální jízdě. Řazení funguje jako nastavení kadence. Šlapání otáčky motoru zvyšuje, takže bude negativní skluz, čili motor v režimu generátor. Po uhrazení ztrát naprázdno budu výkon dodávat do sítě, vlastně zrobím malou domácí šlapací elektrárnu. Wattmetr mám, kdo nemá, může výkon zhruba měřit i ampérmetrem. Je třeba vykompenzovat jalovinu pro chod naprázdno a nějak to zkalibrovat. Kdo bude při šlapání pilnej, tomu se vyplatí i připojit elektrické hodiny, uzavřít smlouvu s čezem a faktury za vyrobenou energii použít místo deníčku se zápisy výkonů :-)) Pokud jde o možnost samostatného chodu generátoru bez sítě, tak to taky jde, ale je to problém, protože se musí hlídat otáčky a regulovat impedance zátěže. Lepší by na to byl synchronní motor, ale i ten by potřeboval regulátor buzení. Je možný i alternátor z auta, pak je nutno mít střídač, třeba z úpéesky. To je jen pro odborníky. Nejjednodušší a nejlepší je pouštět to do sítě. Ne kvůli vyrobené energii, ale že mi síť dodává jalovinu a drží frekvenci i napětí, takže se o to nemusím starat

    • Beeda  

      co to kua je, SRM, PowerOPs a Ergomo dohromady:-DD

    • Palba  

      To je neco strasnyho :D

    • Al_Bunda  

      No to mi pripomelo jedne pribeh co jsem slysel o nadsenym rybari v zime, kdy mel silekny abstak. Jednou vecer vytahl pruty, otevrel dvere do spize, v kuchyni rozbalil stojan a pipaky, sundal hacky a na vlasec privazal syr a jatrovou pastiku. Nehodil do spize vypnul vlasec, zapnul hlasice, sedl do kresla a za noc me pry dve nadherne jizdy. Ale predni kolo v radiatoru je fakt uzasny :-))))

      • bajkr  

        :oD :oD :oD

      • Splinter  

        jj, a ještě to napojit na ten globus aby se točil:-D

        • jizby  

          Ano a silnou lupu. Rád jezdím v Africe. Milion kilometrů no problem:) Ten globus je samozřejmě sranda, ale zajímavé je, že na tom okně stál už řadu let, tak jsem ho tam nechal. Přeci nebudu kazit vtip, co vznikl sám od sebe.

    • ydaho  

      Vnuk Jana Tleskače nebo jsi našel toho ztracenýho Ježka v kleci ? :-)

    • TinkTink  

      Proc ne, kdyz Ti to vyhovuje… :)…radsi ale vyjedu ven. :)

    • Splinter  

      Tak to je moc:)

    • Blade  

      Tak to je síla! Nečet sem, jen obrázky… Máš můj obdiv ;-)

    • Extremist  

      To je zlo! :-)))

    • St1c  

      sa mi zda ze je trosku priskoro na prvy april:D celkovo ma dostavaju niektore tvoje vynalezy…jako wattmetricka brzda ma dostala uplne:D(hlavne ked som videl ten wattmeter s ktorym sme merali este na zakladke na labakoch z fyziky:D) inak ti poprajem hodne zdaru pri cviceni ked budes 3 hodiny cumet na globus:D chapem ze to ma aj vedlajsie vyhody – ako to ze urcite budes po cviceni ovladat minimalne vsetky hlavne mesta statov zemegule:D. Ja mam co robit aby mi cas ubiehal pri dobrej komedii(globus ale urcite tiez vyskusam:D) ale zas , mozno sa nudit nebudes ak teda budes este rotahovat rukami tie pruziny… ale fandim tvojej odholanosti a bastelniu v domacich podmienkach. SPORTU ZDAR:D

    • smallbrother  

      Tak to je drsný, víš za kolik se dá sehnat nejlevnější rotoped? :) Nenapadlo tě brzdit kolo soustavou dynam poháněných přes plášť? energie by se pak dala dál použít…

    • Čapíno  

      Na tom koženém sedle co máš na té herce sedíš? To nemáš „wopruzenou“ prdel :))Ale jinak mám rád domácí kutily.

    • RomanH  

      Mazec :-)

    • McBlacky  

      krutý, homemade rulezzz!

    • Thidney  

      V tvém případě to jde použít. Na těch závodech, kde tě zahlédnu budu prosazovat nasazení radiátoru na přední kolo nebo alespoň na nosič pro vyrovnání handicapu :-)

    • Manas  

      Paneboze! … :-P Dokonaly …

    • wendak  

      tý voleeeee, je to super, pošli Přemkovi do receptáře :DDDD

    • Genarito  

      to fakt nemá chybu :o))) hlavně to „Volume“ :o))))

    • jizby  

      zatím děkuju všem za projevy účasti a pochopení. Jedu teď na hory, takže si je nebudu moci číst. Tak se mějte.

      • ota  

        člověče takhle jsem se nezasmál dlouho.nevím,jestli je to to pravé,ale chápu tě a sám si dovedu představit,jakou bych měl z homemade radost,rozumím tomu. na jaře tě přezkoušíme ze zeměpisu :-)

    • Fuck8r  

      v dubnu budeš mít místo hlavy velkej glóbus :-o)

      p.s. budeš si k tréninkům zapínat to topení ? … jako simulaci letních veder ? :-D

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.