• cat

    Vzhledem ktomu, jak se dny postupne krati, chtel bych zkusit jezdeni v noci. Svetla jsem nekupoval, takze prosim doporucte neco skladnejsiho, co osvetli teren ve slusnem uhlu i vzdalenosti a potom zakladni otazka, jestli nestaci celovka na hlave.

    Dalsi vec, vyplati se investovat do teto blikacky?

    http://www.blackburndesign.com/…ont-usb.html

    Preci jen sviceni maximalne 5 hodin a 1 hodinu pri maximalnim vykonu neni moc. A taky cumim, ze uz se i tyhle blbosti napojuji na pocitac:)

    Anketa: čelovka vs. světlo na řídítka

    7x
    37%
    12x
    63%
    0 0
    • kulispit  

      Ahoj já jezdim hodně po tmě jezdim i noční výjezdy třeba u nás na půlnoční výjezd na Lysou a jezdim už jen s čelovkou.Mám dvě čelovky jednu na kolo s delším dosvitem a drohou na chůzi s rozptylem.Kdysi jsem jezdil se světlem na řídítkách,ale to je ideální na cestu,ale v terénu se mi osvědčila čelovka ;-)

      0 0
    • smallbrother  

      …o světlech tady toho je spousta (http://www.bike-forum.cz/…-xml-t6.html).

      Prohledej historii třeba dobrej kauf je třeba tohle:

      http://www.dealextreme.com/…ck-set-82510

      0 0
      • cat  

        1200 lumen? tak to je slusny, blackburn svetla maj 10krat min, nevim, nerozumim tomu, ale je to dobijeci, na rodla i na helmu, vetsi vydrz. No vypada to dobre:)

        0 0
        • tonik666  

          Teď s náma v noci jel jeden místní uživatel a měl na řídítkách dvě Flea světla a kdyby nebylo okolo plno lidí s většíma světlama, tak by nedojel – není dostatečné.

          Jezdím s dvěma čelovkama, jedna na helmě na rozhlížení, jedna na řídítkách. Dvě světla 200lm každé stačí (jedno helma, jedno řídítka). To z odkazu výše se 1200lm stačí samotné.

          0 0
          • cat  

            Ja tu Fleu nechci jako svetlo, ale jako blikacku na presuny na silnici, bydlim v centru.

            0 0
            • zichis  

              Blikačka je tak daleko od tvýho hlavního požadavku tématu

              „co osvetli teren ve slusnem uhlu i vzdalenosti“

              že bys to sem neměl motat ale založit druhý vlákno.

              Počítej s tím, že žádný světlomet „co osvetli teren ve slusnem uhlu i vzdalenosti“ ti blikačku nenahradí.

              Blikačka má totiž bejt úsporná, lehká, snadno odendací a zastamdací, musí bejt vidět z boku a musí blikat vhodnou frekvencí.

              0 0
              • Ricci  

                Podla jeho zadania by som usudzoval,ze riesi svetlo a popri tom este blikacku…

                0 0
                • cat  

                  Presne tak, nemam zatim ani jedno, protoze jsem takhle na podzim nikdy nejezdil, ale ted se mi chce:)

                  Kazdopadne jsem premyslel koupit poradny svetlo a zadni blikacku. Svetlo teda blikacku z bezpecnostniho hlediska nenahradi? To se mi nejak nezda..

                  0 0
                  • zichis  

                    Co mám zkušenosti, tak blikačka je do městskýho provozu výhodnější, je lehká, nemusí se furt dobíjet, nezajímá poberty, ale pozornost řidičů upoutá, atd. co jsem už napsal výš. Tydlenc vlastnosti u výkonýho světla nemám, takže kolikrát považuju blikačku za důležitější.

                    Z hlediska zákona je to spíš naopak, musíš mít světlomet, kterej se bere jako to důležitější a blikačka jako eventuelní druhořadá náhrada: „jestliže je vozovka dostatečně osvětlena, může být světlomet nahrazen svítilnou s přerušovaným bílým světlem“

                    0 0
                  • vrrr  

                    Ja myslim, ze Zichis to myslel tak, ze po cely rok mit jenom svetlo je trosku nesikovne (velke, neskladne, atd atd). Vetsina lidi zde ma svetlo, ale v lete to malokdo vozi a ma na kole jen bliknu. Jinak samozrejme kdyz mam to cinsky maglite na kole, tak svitim, jako motorka a jakakoli blikna dopredu je zbytecna. Ale stejne ji vetsinou vozim, protoze blikna na rozdil od svetla sviti pul roku na jedny baterky. A kdyz se mi v zime stane, ze zapomenu dobit baterky u svetla, tak je dobry mit zalohu alespon na bezpecne doplizeni domu. Jo a jelikoz dojizdim denne do prace na kole, tak vozim vzadu dve cervene blikacky. Uz se mi stalo, ze mi jedna prestala svitit a ja si toho vzadu nevsimnul. A v zime je to otazka chvilky bez svetla a nejakej Fittipaldi Te sejme.

                    0 0
                    • cat  

                      Hm, to chapu, svetlo s aku asi porad vozit nebudu, jenze tu blikacku kterou jsem vybral…vydrzi v prumeru 3 hodiny:/

                      0 0
          • karliner  

            To musím potvrdit, protože jsem si ho vůbec za jízdy nevšiml, až při závěrečném zhodnocení :-)

            0 0
        • oddie  

          To světlo pochopitelně nemá 1200lm ani ve snu.

          0 0
        • Roman11  

          Mám podobné se třemi reflektory. U něj výrobce uvádí 1400 lm. Skutečný změřený tok (jak jsem se někde dočetl) je ale 585 lm. Takže ty čísla jsou opravdu nesmysly. I tak ale svítí skvěle, čelovku k tomu v podstatě nepotřebuji. Snad jen něco menšího, abych viděl na řidítka, co mám zařazeno.

          0 0
    • vasek80  

      40 lm je zoufale málo. Jako minimum bych viděl v případě čelovky tak 100 lm a světlo na řidítka tak 200.

      Jeden noční závod jsem odjel s 120 lm na řidítkách a 80 lm čelovkou a problém jsem neměl. Nyní jsem si upravil TR801 a bude mít něco přez 300 lm a vydrží naplno svítit 1:45 hodin. To mi už stačí a k tomu ještě jednu originální TR801 s nějakými 220 lm a ani nebudu už vozit čelovku.

      0 0
    • antt  

      nejlepší je mít oboje, ve světlech se moc nevyznám, ale naprosto úžasně svítí ty laciné čelovky se zoomem přes plastovou čočku, dají se sehnat do dvou stovek i s poštou .)

      0 0
    • mr.antik  

      oboje, sám preferuju silné světlo na řidítka, slabší ale rozptýlený na hlavu. A pokud opravdu do terénu, na úzké cesty, kořeny atd, tak bych se nebál dát nějaké slabé i pod kolo.

      0 0
      • cat  

        Jo, myslim opravdu do terenu, takze vypada, ze poridim oboje. Celovka by snad stacila nejaka levnejsi.

        0 0
        • antt  

          tak zkus mrknout na nějaký ten aukční server, stačí zadat "čelovka se zoomem. Chci je pořešit i na řidítka a hned dvě :) Jsou od jednoho výrobce, takže ta nejlevnější bude zaručeně nejlepší:) Jednu jsem koupil loni tady u nás v army shopu, kde už je bohužel nemají. Svítí opravdu šíleně perfektně, jak kuželem, tak povysunutím těla do dálky, dají se s tím sestřelovat i hvězdy z oblohy :D

          0 0
        • antt  

          Tak to ti vřele doporučuji čelovku luxeon se zoomem :) Za pár kaček neskutečný koncert. Plánuji i dvě na rodla:)

          0 0
          • antt  

            ajaj, to první se odeslalo?? :D

            0 0
            • jIrI___  

              Nebyl by ještě větší koncert s nějakou LEDkou než s tím luxeonem?

              0 0
              • antt  

                ledky jsou dobré tak možná na přitahování můr :)

                0 0
                • antt  

                  ona to je ale vlastně taky ledka, jen vypadá jak nějaký čip:) Něco podobného používají i maglite svítilny

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Teď na to koukám. Já jsem si ten luxeon nějak špatně zařadil :)

                    0 0
                    • zichis  

                      zřejmě jsi myslel na luxenon

                      ale ten je výkonově úplně někde jinde, má 50W, což patří na přistávací světlomety civilních letadel, a né na nějaký vrzání na velocipédu po dědině. :o)

                      0 0
    • cat  

      Tak jsem si procetl ten thread nahore a jedine co me z te zmeti cisel, pismen utkvelo je, ze Magiclite sviti dobre. Vyplati se ty prachy za to?

      0 0
      • antt  

        jestli myslíš maglite, tak nevyplatí, ale značkou zaplatí. Jsou kvalitní, takřka nezničitelné, ale ta mnou doporučovaná svítí líp :P

        0 0
        • cat  

          A co znamena celovka se zoomem, nebo jaka to vyrabi firma?

          0 0
          • Bystrous  

            U zoomu si můžeš nastavit šířku kuželu buď širokej na blízko, nebo úzkej do dálky. Tomu na co „odkazuje“ ant bych se rovnou vyhnul. Z číny nakupuju, ale zrovna tenhle typ světel kde je toho ažaž na podělání, bych tam nebral. Pokud zoom tak kvalitní zpracování! Když oželíš zoom, máš na výběr ze spousty Led a kvalitnějších čelovek.

            0 0
          • antt  

            Zoom v tomto případě znamená, že si podle potřeby upravuješ světelný kužel, který může být buď opravdu tenký a hooooodně dlouhý a nebo naopak budeš mít kolem sebe zář, že si další tři vedle tebe můžou vypnout světla :) Kužel jde nastavovat různě veliký, podle potřeby. Tak jak zoom u foťáku třeba.. :)

            0 0
        • cat  

          Sry, myslel jsem Magicshine:/

          0 0
          • tonik666  

            Pár uživatelů s tím jezdí a ještě víc objednává v DX levnější neznačkové varianty, tak se lze podívat do okolních vláken a nebo počkat na názory. Magicshine jsem naživo viděl vícekrát a svítí pěkně a stačí jako jediné světlo, protože má široký kužel.

            0 0
            • cat  

              O tu sirku mi prave jde, z se vtom zacinam trochu orientovat, nemam rad nahrady, takze asi pujdu do MJ-808E.

              Ta nova 872 vypada, ze se moc nepovedla, viz.

              http://www.thehubsa.co.za/…2-vs-mj808e/

              0 0
              • Roman11  

                Mám MAGICSHINE MJ-816. Zde je na ni test :

                http://mtbs.cz/…ike-technika?…

                Ta MJ-808 tam v tom testu taky je. Ale ta 816 je jednoznačně lepší.

                0 0
                • cat  

                  Dik za test, prave to ctu, ale mj-800 a 800E je uplne jiny svetlo, to v testu ma diodu P7, to co chci ja ma cree xm-l. Coz me zatim vychazi, ze sviti nejlip.

                  0 0
                  • Roman11  

                    Ty diody neumím porovnat, zřejmě to bude svítit s XM-L víc než s P7. To ale určitě nenahradí šířku kužele. Ty dva malé reflektory u M-816 svítí nablízko a hodně do šířky a to velké do dálky. A šíře osvětleného prostoru je v terénu důležitější než dosvit.

                    0 0
                    • cat  

                      Dobra reakce, proto by to chtelo otestovat je vedle sebe. Ale asi to tolik resit nebudu a jedno z nich vezmu.

                      0 0
    • fousac  

      imho se hodi oboje…

      ja radsi poradnou lampu na riditka, ale treba pri jezdeni v noci podle turistickejch znacek je celovka nezbytna.. to samy v terenu v ostrejsich tockach, nebo kdyz je prudkej zlom dolu do sjezdu, to uz normalni sveto moc nebere…

      osobne vozim Auroru klasik s vymenenym odporem na ultralow mod – na silnice a stezky staci, vydrz nevim, ale par hodin to bude, na plno sviti jako das… ;)

      druhou mam 3W se zoomem a chystam na ni mount na helmu…

      a jeziskovi si napisu o neco takovyho , kde by mohla bejt zajimava vydrzi i pri HI modu…

      tak to vidim ja…

      0 0
    • kyjosek  

      pokud chceš jezdit v noci často, tak určitě oboje na kolo i helmu – osobně na kole sigma powerled evo a na přilbě karma evo – dřív jsem jezdil číñany, svítilo to dost o tom žádná, ale po roce začaly jejich svítilny blbnout. Za sigmu je to sice darda, ale kvalita zpracování nesrovnatelná, svítí víc než dostatečně, mám strach že i na blikačku člověk oslňuje. Na plnej výkon powerled na xl baterii 3hod. a karma na malou baterii 4hod.

      0 0
    • Georrge  

      obojí, na kolo tak 1500lm (reálných), a na hlavu tak 750 :)

      0 0
      • fousac  

        to uz i blato vysousi a mlhu rozpousti… ale v lete pozor na sporadicke zakladani lesnich pozaru…

        0 0
        • Georrge  

          zvyknes si na to hodne rychle a cokoli slabsiho ti pak prijde nepouzitelne :)

          0 0
      • Atilla  

        Za prvé tomu výkonu nevěřím, páč jsem měl v lese na půjčení TK 45 od fenixe a to je hrozný dělo, který svítí jako auto a výrobce udává 760Lm. A fenix má nejvíc u TK70 s 2200Lm a udává dosvit přes 700m.

        Jinak mám na řidlách fenix LD15 117lm a čelovku petzl myo RXP se 180lm a na kolo to bohatě stačí. Terén( jako pořádný terén) stejně nejde jet s žádným světlem.

        0 0
        • tonik666  

          Co je to pořádný terén? To co nesjedeš ani za světla pochopitelně po tmě nedáš :D

          0 0
        • Georrge  

          nj tak pokud budeš mít 760lm zaostřené do úzkého kužele, tak to je na kolo úplně na hovno, střed bude oslňovat a před kolem a na bocích uvidíš hovno… to se musí pořádně rozptýlit kolem kola ale pak to nebude tak intenzivní, takže se musí ještě trošku přidat na výkonu.

          Jinak dálkový u auta mají kolem 3–4klm, a díky tomu že jsou dobře rozprostřené tak krásně osvítí všechno a nikde neoslňujou (teď nepočítám protijedoucí :D ), a takhle by to mělo ideálně vypadat i na kole, akorát ten výkon může být trošku nižší.

          0 0
    • maajkee  

      Rozhodně čelovku a to z jednoho prostýho důvodu, svítí tam kam se koukáš. To je největší přínos v zatáčkách, především prudších a taky když se chceš kouknout co to napravo v lese šustí :)

      0 0
    • Hynas  

      Nó a za mě světla rovnou tři. Na řidítka nějakou čínu s 1000lm, záložní blikačku pro případ vybití případně ploužení se osvětlenými ulicemi…a fenixe nebo cree na přilbu…„look down, shoot down“. K nezaplacení.

      0 0
    • Fanatik  

      Zdar světloznalci a ledmaniaci!

      Můžete doporučit nějaký slušný světlomet z DX či něco podobné proveniece? Cena plus minus 20 dolarů, dioda nejspíš XML T6 (jestli to správně chápu, tahle dioda už svítí slušně, lépe než P7 ve světlech za 15 dolarů). Umístění na řidítka. Využití terén.

      co k tomu vzít případně na přilbu za světlo?

      Uctivé díky za vaše tipy!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.