SUP XP 970/950 x No Saint Max Ari

74 nepřečtených
  • Daník

    Zase jedna hloupá otázka bez jednoznačné odpovědi, ale nastal čas upgradu hardwaru a do užšího finále se nejspíš dostává SUP XP 970 nebo 950 ( http://www.superior.cz/…fi/bike.html?… ) a No Saint Max Ari (http://www.ciclib.de/e-vendo.php?…).

    Takže přivítám názory a zkušenosti, příp. k porovnání vidlic, kol, rámů, geometrie…Cenu bych měl podobnou. Ještě zvažuju skládačku na rám, např. Sintesi 424…díky

     
    0 0
    • yoggi  

      tuto temu si zalozil ako na zavolanie, ja mam vybrateho supa xp 970, porovnaval som tiez s 950 a rozdiel co je v cene nie je az taky velky. na 970 mas radenie + menic X.O, lepsie kluky a da sa povedat lahsi predstavec oproti 950. na tvojom mieste by som volil skor 970 ako 950.

      p.s.: odbornici sup sup s radami, skusenostami, potrebujem cim viac toho tym lepsie. vdaka.

       

      ak by mal niekto zaujem mozem dodat test supu xp 950 s vela 11/08. alebo ak ma niekto nejake dalsie testy supa 950/970 moze dodat urcite sa hodia.

      0 0
    • yoggi  

      skoro som zabudol v tvojom vybere sup vs. no saint zalezi ci chces bike na shimane alebo srame.

      0 0
      • Daník  

        sram nebo sh..jezdím zatím Sh DC a spokojený, ale beru to tak, že si člověk zvykne. Nejvíc by mě zajímal rám a geometrie, ale bez vyzkoušení to stejně nevyřeším. Fulcrumy podle referencí beru jako bezproblémovější než Mavic, naopak R7 bude asi měkkčí a míň citlivá než REBA, ale mohl bych tam hodit svou asi rok jetou Rebu. No a 950×970 -nevím, jestli ty kliky stojí za těch cca 4,5t navíc, protože měniče a představec užitnou hodnotu moc nezvednou…

        0 0
        • yoggi  

          povedal som si ze ma uz nejakych 5t nezabije, tie kluky su velmi vzhladovo podobne ako xt. radenie sram radi tak sa hovori o super radeni tak som rad ze je to osadene tym najvyssim. vidlica R7 pisali ze reaguje citlivo na teren a pohyb jazdca ale mozes ju zamknut, tiez v tom nevideli az taky problem.

          0 0
    • Smazaný účet  

      no ja bych na tvym miste bral radsi supa. ten No Saint mi neni sympatickej asi nicim. sam se rozhoduju nejspis mezi supem xp 950 nebo meridou hfs 2000-D a pokud se budem bavit o razeni, tak sram. to je z vyberu evidentni. co nedokazu porovnat jsou brzdy hayes stroker trail/avid juicy 5. tam by me zajimalo vyjadreni ostatnich. co se vidle tyce, tak merida ma SIDa, coz je vyzva.

      0 0
      • yoggi  

        tak zorvna tieto brzdy si myslim ze su -+ rovnake aj ucinkovo aj cenovo, tazko povedat co je lepsie.

        0 0
      • Kedarr  

        Proč nejdeš do karobonovýho Treku, přešel jsem a nelituju..:)sice ta cena ale tak co..:)

        0 0
        • Ruprt2  

          reaguješ 10 měsíců po funuse :)

          Mám za to, že Nobelowski si vybral treka 8500 a už na něm strávil celou sezonu

          0 0
          • Kedarr  

            to jo ale ted se rozhoduje mezi supem a meridou..:)jo alel hliník tak to jsem si nevšiml..:)

            0 0
    • juli  

      Volil bych podle geometrie ramu. Sup je o 10 – 15 mm delsi a ma rovnez vetsi uhel hlavovky nez No Saint a tedy i rozdilne jizdni vlastnosti.

       
      0 0
      • Daník  

        nj, porovnání délek je s ohledem na úhly a další rozměry orientační.Navíc sup je jen 18" a 20", NoSaint 19". U loňských Supů mi seděla 19tka, tak nevím..na mých 181cm asi tu 18"… reálnou délku horní rám. trubky by měli mít oba 58cm.

        0 0
        • juli  

          Nevim co myslis tim „orientacni“, ale na jizdni vlastnosti bude mit geometrie docela zasadní vliv. Porovname-li 19" MaxAriho a 18" 970 nebo 950, tak je Sup o 10mm delsi a navic ma o 1 stupen polozenejsi hlavovku, nez NoSaint. Za prepokladu, ze oba budou mit zadni stavbu 425mm dlouhou, bude MaxAri vic tocivejsi nez 970. Asi to nebude az tak dramaticke, jak se snazi naznacit, ale rozdil tam bude.

          0 0
          • Daník  

            kde jsi našel úhly Max Ari?

            Jinak jsem to myslel tak, že samotný vliv  efekt. délky horní rámovky na posed a vlastnosti může být hodně ovlivněn dalšími rozměry a hlavně právě úhly. Ideál by byl se projet. Sup má asi jeden z nejdelších rámů u karbonů, otázkou, zda nataženější posez (který preferuju) vítaný při závodech nebude nevýhodou při delších výletech v podobě bolesti zad?

            0 0
            • Pebe  

              MaxAri

              0 0
              • Daník  

                aha, takže naopak MaxAri má položenější (menší) úhel hlavovky a Sup je ztopořenější:)

                Jen nevím, jestli to jsou úhly při osazení uváděných vidlic (100/80mm), ale spíše úhly vztažené k nějaké hypotetické rovině dané středem a zadním nábojem?! Takže osazením 100mm vidle na Supa se úhel hlavovky zmenší!

                0 0
            • juli  

              Jakesi zakladni rozmery ramu MaxAri jsou tady, bohuzel schazi delka zadni stavby.

              Sam mam radsi delsi ramy, podobne jako ty a dlouhe jizdy mi necini problem.

              Co se tyka moznych problemu s pateri, ci zad obecne, tak jsem kdesi vycetl, ze delsi ram je k pateri setrnejsi pri jizde v terenu, vzhledem k tomu, ze pater a moznost lepe pruzit a obratle nemaji snahu se stlacovat k sobe. Jine to muze byt ve vztahu ke svalstvu zad a zadovym uponum, ale to by mohl osvetlit nejaky fyzioterapeut.

              Kdysi jsem mel problemy s bolesti za krkem, ale ty zmizely spolecne s odstranenim stitku z prilby.

              0 0
    • jonti  

      Ja by som zas z tychto bral jednoznacne maxari, alebo inu skladacku, tie kolesa fulcrum red metal 5 su stale nic moc, trochu lepsie nez crossride v tvojom odkaze sice su, ale na CrossTrail kolesa podla mna nemaju ani nahodou.

      Maxari maju pekny na kolokrame

      http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

      Naviac aj vybava ritchey wcs  je o dost lepsia a lahsia nez to na supe.

      Jedine plus supa vidim v geometrii, ktora je pekne dlha.

      Zo supov tiez radsej 970.

       
      0 0
      • Daník  

        je pravda, že MaxAri dopadl skvěle v německých testech (http://www.testberichte.de/…p127235.html). Ale CrossTraily tady někdo hanil pro praskání náby u špic, hmotnostně mezi nimi není oproti F5 rozdíl a na F5 zavodilo bez problémů dost lidí?!

        0 0
      • Daník  

        PS – úplně jsem přehlídl, že na tom odkazu mají crossride, vycházel jsem ze složení, které znám z kolokrámu, tedy crosstrail!

        0 0
    • nnoe  

      Z těchto možností bych zvolil XP 970. Oproti 950 má X.0, lepší kliky a pár dalších drobností, což za ten minimální rozdíl v ceně asi stojí. Jinak pokud netrváš výslovně na karbonu, myslím, že XP930 má stejné osazení jako XP970, pouze je na hliníkovém rámu a je tam tak o něco zajímavější cena. Jinak SUPy jsou trochu delší, proto bych volil asi tu 18". Jinak tý R7 bych se rozhodně nebál, vozím ji taky a neměnil bych. Navíc je to jedna z nejlehčích vidlic.

      0 0
      • flegmaa  

        Akorát nevím proč na těch SUPech furt cpou ty dvě lanka k měničům pod středový složení, když můžou být krásně spolu s hadičkou k zadní brzdě pod štanglou. Já osobně toto považuji za blbé řešení.

        0 0
        • Flegmatik  

          Jj, taky to nechápu… Souhlas s tebou.

          0 0
        • Pebe  

          protože je to lehčí než horem, méně náročné na kvalitu vedení, méně náročné na údržbu, méně náchylné k ucpání bovdenů

          0 0
        • kubad  

          proč?

          naopak já vedení spodem preferuju

          0 0
        • juli  

          No vidis a MaxAri to ma uplne stejne. Proc Asi?

          0 0
          • flegmaa  

            Máš spousty dalších výrobců, kteří to vedou vrchem a myslim si, že jich bude nadpoloviční většina.

            Na spodním vedení mně nehrá to, že je to nejexponovanější místo na sběr veškerého bordelu, jako například značně abrasivního prachu v kterém se následně mají třením o nějakou plochu pohybovat lanka. A to nemluvím o větších předmětech kterými jsou od předního kola lanka bez přestání odstřelované. HAU

            0 0
            • juli  

              To mas dozajista pravdu, nicmene kratsi delka bovdenu prinasi mene treni, mene moznosti zaneseni necistotami. Pominu usporu vahy, protoze je naopak potrebny smyk pod stredovou mufnou.

              0 0
              • Pebe  

                ono když by jsi dal na váhu smyk pro vedení spodem nebo 2×20cm bodenu pro vedení vrchem tak ten smyk bude dozajista lehčí ;-)

                jinak souhlas ;-)

                0 0
                • juli  

                  :-) tak jsem to cele zvazil: 1× 235mm bowden s koncovkami + 1× 230mm bowden vc. koncovek vazi 16g. Smyk 5g + šroub 2g, tedy uspora 9g. A to se vyplati!

                  0 0
                  • Pebe  

                    9gramů, vau, to je super ! ;-)

                    osobně je mi to jedno, stejně u mě jde především o cenu/hmotnost rámu, potom až řeším vedení řazení. Tedy pokud budu mít dva rámy stejné hmotnosti za stejnou cenu, vemu ten se spodním vedením (pokud to bude ten hezčí) :-))

                    0 0
                    • kubad  

                      souhlas

                      0 0
                    • juli  

                      Ja mam teda priority nastavene na: geometrie/mate­rial/hmotnost/ce­na. Dal uz jen samy souhlas.

                      0 0
                      • Pebe  

                        u geometrie řešim povětšinou efektivní délku a délku sedlové trubky, abych neměl moc vytaženou sedlovku. Úhly se ti stejně mění v závislosti na výšce vidlice, zdvihu a k němu optimálnímu sagu a na vlastnosti kola má stejně ještě větší stopa vidlice. Prostě geometrie musí sedět délkou a potom s tim už toho beztak moc nenaděláš.

                        A materiál je tak už tak trochu záležitost ceny.

                        0 0
                        • juli  

                          Tak, tak, jen bych dodal, ze me jeste zajima delka zadni stavby.

                          Bohuzel jsem nemel nikdy moznost zkusit kratkou z. stavbu (pod 423mm) napr. GF. Naopak dlouhou 430mm tady mam jeden karbon a je odsouzen do propadliste dejin, protoze ve spojeni s kratkou efektivni delkou se mi na nem jezdi fakt zle. Docela me to mrzi, protoze jsem mel moznost poridit za velmi rozumne penize titan se z. stavbou 432mm dlouhou a po zkusenostech jsem do nej nesel. Tak konzervativne setrvavam na 425mm, ktere mi vyhovuji a cca 600mm ef.delky ve spojeni s 90mm forstakem.

                          0 0
                          • Pebe  

                            tak délka zadní stavby mi moc neříká, byla 450mm a zase 450mm bude na novém rámu, takže tam to mám vyzkoušené. Osobně ef.délku 610–620mm a 100mm představec, sedlovka s 25mm ofsetem.

                            0 0
                            • juli  

                              Ja to vztahuju k HT. Full neni v me vybave, tam je to vsechno trochu jinak.

                              0 0
                              • Pebe  

                                však já taky k HT, o fullu budu uvažovat až budu cítit že mě z kopce brzdí rám a ne psychika :-)

                                0 0
                                • juli  

                                  :-) jasne v tom pripade se jedna o 29"HT, ja furt resil 26"

                                  0 0
              • Flegmatik  

                Jenže právě na ten smyk pod mufnou lítá největší bordel (např. tráva a bláto se tam pěkně drží a šťourá se z toho dost blbě pak), a může to to mít určitý vliv na nekvalitu řazení. Osobně jsem to zatím nepoznal (taky mám vedení spodem), ale když na spodní trubce uschne bláto, v tom jsou zamotaný lanka (mám je křížem), tak z toho moc radost nemám.

                0 0
                • juli  

                  Ani problem pravdepodobne nepoznas. Necistoty v oblasti smyku, kde je dostatek prostoru pro samocisteni nezpusobi fatalni zavadu na razeni, oproti „uzavrenemu“ bowdenu.

                  Uzivam oba systemy vedeni lanek a pri alespon minimalni udrzbe jsem nezaznamenal zasadni nefunkcnost razeni ani pri inverznim saltru.

                  0 0
        • Vilém  

          je to lehci, min nachylne na zasrani.

          0 0
    • Smazaný účet  

      za ty prachy bych bral bezváhání tohle nechci nikomu dělat reklamu, ani to není můj inzerát. jen se mi strašně líbí…

      0 0
      • fousek  

        No koupit za tu samou cenu jety kolo a jeste k tomu raneny muze koupit snad jen canondalista:-)

        0 0
      • nnoe  

        Jo, taky jsem po něm pokukoval…škoda, že jsem cca před dvěma měsící již koupil jiný Ale za ty peníze vypadá docela pěkně…i když fotka něřekne zdalaka vše :)

        0 0
    • Zerocool  

      Osobně bych si za 50 postavil kolo sám dle svých představ, kdybych za to vyplázl 50 papírů, tak by tam určitě nebyly fulcrumy 5 a R7

      0 0
      • Hnoj  

        Tak pod tohle se podepíšu !

        0 0
        • Daník  

          rád se nechám inspirovat, ale u Supa bych se snad dostal lehce na 40 a když zůstanu u karbonového rámu za bratru 20, crosstraily za 9, vidle 9 a další pazmeky, jsem opravdu spíše na 50. Tak jedinou výhodou je asi možnost doladit si kolo dle svého do detailu?!

          0 0
    • yoggi  

      slubovany test superiora XP 950

      0 0
    • yoggi  

      pokracovanie

      p.s.: sorry za predosle zabudol som otocit.

      0 0
      • Smazaný účet  

        diky! zajimavy pocteni..

        0 0
      • jIrI___  

        Riskuješ, dávat sem testy z Vela :-))

        0 0
        • yoggi  

          preco myslis

          0 0
          • jIrI___  

            To byla jen taková narážka. Hodně lidí z B-F nemá Velo rádo, něco v tom smyslu, že jsou ty testy kol podplacené, kdo si zaplatí víc reklamy, ten bude mít lepší hodnocení produktů a tak dále. Já osobně ale Velo taky čtu :-)

            0 0
            • yoggi  

              testovali tam bike od authoru, 4ever, kellys, superior. ani jeden nevysiel ze by bol zly viac menej vsetko vyrovnane len zalezalo na tom kto chce pohodlny, rychly a pod. takze myslim ze celkom ok test to bol. jednoucho bike si musi vybrat podla toho naco ho kto chce.

              0 0
    • Luma  

      Nechci nikomu nic vnucovat,ale nechápu proč všichni chcete dlouhé rámy.Moje osobní zkušenost je taká-měl jsem Author Vision,délka horní rámové trubky (efektivní) tam byla kolem 585mm při vel.17".Teď mám Schwinn Moab a tam je 570mm,a to schwinn je ůplně o něčem jiném.Lépe zatáčí,lépe jezdí do kopců,lepší trialové sjezdy atd.Prakticky je ve všech ohledech lepší:dlouhé rámy jsou pro závodníky nebo pro ty co jezdí rychle ale né moc náročné trasy(polní a lesní cesty)Jestli na tom kole budeš jezdit na pohodu a pro radost tak si myslím,že je kratší geometrie plusem.

      0 0
      • jonti  

        Taky vidim vyhodu jen na klasicke maratony nebo vyjizdky, kde to palis po sotolinove ceste z kopce 60km/h a chces mit stabilni kolo.

        0 0
    • Pavel100  

      Kamarád začíná taky uvažovat o karbonovém supu, celkem se mu líbí tento

      0 0
    • Chlupatej Bobr  

      Vytahuju jednoho kostlivce ze skříně. Uvažuju o koupi SUPa XP 970, ještě jsem ho neměl tu čest vyzkoušet, ale byl jsem přesvědčený, že na mojí velikost (180 cm) je ideální rám 20´´ Ale jak si to tak tady pročítám, tak to asi zdaleka nebude pravda. Kdo toho SUPa jezdíte, prosim o Váš názor. Díky!

      0 0
      • jonti  

        ani nahodou, 186cm a vozil jsem pri podobne geometrii jejich skandiovy ram ve 20 palcich. Na maratony super, ale ted bych bral 19.

        0 0
        • Chlupatej Bobr  

          Dík, já doteď jezdil Kellyse 19,5. Vlastně identický rám s tvým Bladem, takže se nabízí srovnání právě s ním…k tomu má tedy rozhodně blíž SUP 18" než 20" že jo?

          0 0
    • pavel156  

      Mám supa 970 asi měsíc,měřím 185cm a mám „20“ a vyhovuje mi.Zatím sem z něj nadšenej a doufám ,že dlouho budu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.