• zralok

    Zdravím všechny bikery, mám na kole vidlici SR Suntour Axon S-RL, kterou jsem musel už reklamovat. Kolo mám necelý rok, za půl roku najedu tak 1800km převážně lehký terén, sem tam hory, vážím 88kg, výška 194cm. Vidlici mi v servise přetěsnili, ale vydržela asi 3 jízdy a opět šla zase dolů. Prodejce říkal, že se mu zdá v pořádku, že unikla jen o 10psi, ale už k ní nemám důvěru a chci jinou. Chtěl bych vidlici, tak do 8000,– Kč. S prodejcem jsem se domluvil, že si rozdíl připlatím a že mi tam tedy dá jakou si vyberu. Nejsem žádný profík, ale chtěl bych spolehlivou, komfortní vidlici. Preferuji spíše olej/vzduch. Můžete mi prosím poradit? Někde jsem četl, že se Suntour už zlepšil, ale nevím, zda-li mám jít zase do nové od téže firmy. Děkuji předem za všechny vaše zkušenosti a rady.

    0 0
    • Páník  

      ja bych asi sel do vzduchovy Tory…na netu jde sehnat za pet,ale u prodejce to bude asi vic,pocitam tak 6–7 tis.

      0 0
    • Pekáček  

      Poohlídni se po výprodejích vidlic RS Duke, myslím, že ty poslední verze byly vcelku dobré. SoloAir u Tory a Recona je vhodný spíše na lehčí bikery (s menším tlakem není tolik patrný moment uzamčení komor na začátku zdvihu). Když už máš strop 8000kč, zkus zvážit, jestli nedosáhneš na Rebu. Jinak u Axona potíže s úniky jsou, pomohlo by ti nechat vidli předělat u lidí co tomu rozumí a věř mi, nepoznal bys jí. Brácha měl Axona předělaného. Jak jsou na tom nové Marzocchi neposoudím, ale lidi si je vcelku dost chválí. Já mám s „M“ zkušenosti spíš horší :o)

      0 0
      • zralok  

        Díky moc za rady i typy. Vidlici mi přetěsňovali v autorizovaném servisu, zajišťoval to prodavač mého kola. Ty znáš někoho, kdo je předělává a rozumí tomu? Mám ji totiž ještě v záruce. Musím zase na její obranu říct, že ze začátku jsem s ní byl hodně spokojený. Zkusím se podívat na tu Rebu a RS Duke. Díky.

        0 0
    • zralok  

      Nikdo jiný nemáte zkušenosti s vidlicemi? Prosím o rady. Děkuji.

      0 0
      • miťo  

        Hele, problém s úniky vzduchu je založen na absenci tlumení zpětného chodu u originál patrony, vidlice se vysune moc a pístek přeběhne až k zeslabení nohy a ufoukne vzduch. Kdybys povolil ten šroubek zespodu vnější nohy, unikne ti odtamtud ten vzduch. Psali to i ve Velu, jen nevěděli proč tomu tak je. Hele, buď si kup jinou vidli, nebo si nech toho Axona vytunit. Po tuningu tu vidli nepoznáš, to ti garantuju.

        0 0
    • zralok  

      Zdravím, vidím, že hodně z vás mi doporučují tuning mé vidlice, ale také jsem pokukoval po vidlici od Rock Shox Recon 351 Solo Air nebo Tora 302 Solo Air. Má někdo z vás zkušenosti s těmito vidlicemi? Také se chystám na Sport Life do Brna, tak snad tam nějaké „rozumy“ poberu. Díky za vaše odpovědi.

      0 0
      • Vymi  

        hele ten tunning te bude stat zhruba 1100,– i s postovnym a z tve nefunkcni vidlice se stane funkcni… ktera muze konkurovat… ale zalezi na tobe…

        0 0
      • Pekáček  

        Pokud nemáš 60 kilo a míň tak se raději SoloAiru vyhni.

        0 0
        • zralok  

          Jestli se mohu zeptat, tak proč se jí mám vyhnout? Vážím 88kg a měřím 194cm.

          0 0
          • Pekáček  

            Píšu o tom výše. Jde o to, že počáteční pohyb vidlice je využíván pro uzamčení přechodu komor. Pak až stlačuješ vzduchovou pružinu. V praxi je to pár milimetrů chodu naprázdno, je to citelné zejména va výjezdech, prostě máš pocit jako kdybys měl ve vidli krátkou pružinu a v gripech cítíš klepání jak se vidle vysune nadoraz, zasune zlehka, ťuk (uzamknou se komory) a pak se stlačuje. Systém je nejspíš poruchovější než DualAir, je zde více těsnění mezi komorama. Výhodou je jeho blbuvzdornost, nedá se přefouknout negativka jako u DualAiru. Ale technicky není jednodušší, spíš naopak.

            0 0
    • apache6000  

      www.kupkolo.cz/…uct_info.php?… uz pod 8 sezenes

      0 0
    • zralok  

      Uvidím, co případně bude na Sport Lifu, ale vypadá to, že ji dám asi na tuning panu Slanecovi...... Marcchoci MX Comp mi vůbec nedoporučuje.

      0 0
    • zralok  

      Také by mne zajímalo, zda-li je lepší tlumení olej/vzduch nebo olej/pružina? A jakou roli hraje zdvih vidlice, např. 80 proti 100mm, nebo u toho hraje roli velikost rámu? Díky.

      0 0
      • milan1  

        Na vzduch, nebo pružina se ptáš moc obecně. Jde říct, že pro tvojí váhu je jízda na dobré vzduchové pružině téměř nerozeznatelná od ocelové pružiny. Nižší váha vždy rozdíl pozná výrazněji. Podotýkám ale že to musí být kvalitní provedení a tak zmínka o Marzocchi a o tom, že jsem jakýsi jejich zarytý nepřítel je hodně od věci. Jsem nepřítel pro špatné a nekomfortní provedení vzduchových vidlic a to Marzocchi se svýmui dosavadními modely řady MX spolehlivě plnila. Bohužel i ta Marzocchi je stále lepší, než to, co sis zatím vyzkoušel se svým Axonem.

        0 0
        • zralok  

          Ptám se jen pro to, že jsem laik a sbírám nějaké informace. Hledám nějakou slušnou, komfortní a spolehlivou vidlici a zajímá mě, jakou roli v tom bude tvořit má váha 88kg, výška 194cm (tz. velký rám kola), V brzdy Shimano XT..... Zda-li je pro mě vhodnější větší zdvih vidlice, nebo stačí 80mm? Za půl roku najedu tak 1800km a většinou jde o lehký terén, občas nějaké hory (v procentech bych to vyjádřil tak 70%/30%). Nejsem žádný závodník a ani do budoucna to neplánuji. Spíš teď sbírám hodně informací, ať mám nějaký přehled.

          0 0
          • milan1  

            Geometrie nezáleží na velikosti kola a stačí, když se podíváš na tabulku rozměrů kol. Úhly zůstávají stejné i když se mění velikost. Zdvih bys měl mít rozhodně 100 mm a neboj, že ho neoceníš a nevyužiješ. Procentuální údaje o terénech co jezdíš nikomu nic neřeknou a každý, kdo zkusil kvalitní odpružení ti odpoví zcela jasně. Stejně později začneš preferovat a vyhledávat těžší terén, začneš si ho užívat. Tohle musí potvrdit každý, kdo ke kvalitnímu odpružení přičichl. Těžko tě přesvědčovat když nemáš přímé zkušenosti, jenom tě snad varovat před radami závodníků. Těm by třeba ten tvůj Axon mohl i vyhovět, tvé představy o odpružení by měly být ale zcela jiné a podtatně náročnější na komfort, než vyžaduje závodník. To je k té tvé poznámce, že nejsi žádný závodník a myslíš, že to je jakási klasifikace méně náročného uživatele. Kdepak, ty jsi ve skutečnosti náročnější a měl bys ocenit jiné vlastnosti, než na výkon orientovaný závodník. A dále, ke tvé váze a proč vzduch? Je lepší také proto, že ocelové pružiny už bývají měkčí a méně vhodné. Vzduch jde přeci jenom lépe přizpůsobit. To vše samozřejmě platí pro kvalitní vzduchové odpružení.

            0 0
            • Pekáček  

              Snad jen si dovolím poznamenat, že úhly se mění i v rámci jednoho výrobce a stejné velikosti v tomto případě 22" a rok výroby 2002 a 2005. image011­.mylivepage.com/chun­k11/208099/161/Po­rovn%C3%A1n%C3%­AD%20geometri%C3%AD­.gif

              0 0
              • milan1  

                Na těch tvých rámech nezůstává stejný žádný rozměr :-) Zraloku prosím tohle je extrém a zajímavost, v rámci jedné řady rámů od jednoho výrobce a v jednom roce by to takhle běhat nemělo. Kdybys potřeboval přímé ověření, tak na mých stránkách objevíš měřák, který je k vytištění a můžeš si ověřit úhly na svém rámu sám a dokonce můžeš nasimulovat i vliv rozdílného zdvihu. Návod tam máš taky.

                0 0
                • Pekáček  

                  Však jo :o) I v Durateku se divili že to tak lítá :oD

                  0 0
                  • milan1  

                    Já vím, že už jsi tohle dával ale přesto mě to znovu překvapilo.

                    0 0
                    • Pekáček  

                      Ještě tady pro tebe mám jednu zajímavou fotku – všimni si jak je umaštěná noha u korunky. Co na to říkáš?

                      0 0
                      • milan1  

                        Já myslím, že se potvrzuje to, co už jsme probírali mailem.

                        0 0
            • miťo  

              I závodník vyžaduje komfort, zvlášť na trati maratonů, kdy ke konci unavené ruce vidlici nic neodpustí.

              0 0
              • milan1  

                Ty nejsi ten typický závodník :-) ty už jsi přišel na chuť komfortu a víš, že při vhodném využití neztrácíš na výkonu.

                0 0
                • miťo  

                  Ano, ale ten 117mm komfort se musí krotit lockem :) Jen ze při jízdě ze sedla samozřejmě.

                  0 0
      • Brzdič  

        To by zajímalo i mě. Logicky vzato vzduchovka je snáze regulovatelná, pružina se přece jen mění hůř. Vzduchovka je na druhou stranu složitější=po­tencionálně poruchovější=hůře opravitelná. Ale nejsem odborník na vidlice, radši si počkám na názor zkušenějších. Pro sebe bych docela rád vybral olej/pružina, protože nepotřebuju na každou vyjížďku jinou charakteristi­ku vidle

        0 0
        • sportovni_biker  

          Olej, pružinu mám teďka na prodej :-)

          0 0
          • Brzdič  

            Dík za nabídku, ale zatím ještě vyčkám. Uvidím jestli si nevyberu něco z nabídky pro r2007. Čas mě nijak netlačí, zimu stejně jezdím na pevný. Možná pudu do novýho bajku, přece jenom skoro tři roky na jednom je dlouho :-)

            0 0
    • zralok  

      Díky vám všem za rady, poznatky i zkušenosti. Bylo by dobré, kdyby byl pan Milan Slanec zitra na Sport Lifu a já se tam mohl s ním setkat.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.