• Tehu

    TAk chlapy poradte zasadni rozdily techto dvou modelovych roku… . Mam moznost mit model 2012 v predobed­navce cca za cenu letosniho 2011 coz uz je vlastne vybehovej model. A to me nahlodalo tak ze mozna letos jeste dojezdim se svim HTckem. Mam na rozmyslenou do 19.9. 24:00. Jsou nejake zasadni + a – na co se zamerit a proc vzit to a proc to… ???

    model 2012 napr:

    http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

    model 2011 napr:

    http://www.nevix.cz/…r-fsr-comp-/

    Na prvni podhled tam vidim hlavne rozdil v predni vidlici Revelation vs. Fox evolution ???

    Na druhy brzdy Elixir R za 7 ?

    Anketa: 2011 nebo 2012 ... ???

    6x
    21%
    22x
    79%
    • marapara  

      Kromě vidlice a jiného modelového značení brzd a některých komponentů je u modelu 2012 i kónické hlavové složení 1 1/8 – 1 1/2, větší tuhost a zadní náboj má pevnou osu 12 mm. Jinak je to víceméně stejné. Otázka je, jestli má cenu přeplácet nějakých 15000 za tohle.

      • Tehu  

        prave ze bych nepreplatil jak jsem psal cena je cca totozna rozdil presne 402kc ;-)

      • Tehu  

        jen rozdil v tom ze bych to nemel ted ale zac. dubna

      • Lister  

        Já bych třeba nechtěl ten autosag tlumič ani zadarmo :-(

        • mpIII  

          Jak ta fíčura funguje?

        • Tehu  

          Jakej je pro me presnej rozdil ve verzi autosag oproti 2011 bez autosag … ??? Tlacitko hledat mi v tomto pripade nepomaha :-(

          • Gronholm  

            Autosag: tlumič nafoukáš, sedneš na kolo, propružíš a potom jen ventilkem vypustíš přebytečný vzduch.

            Video

            • Tehu  

              jj ted jsem se to docetl, ale jestli to dobre chapu tak nekdo kdo nemeni stale tlak v tlumici mensi, vetsi, mensi, vetsi… To v podstate znamena placnu jednou za rok :-D

              • MlokCZ  

                Prostě je to funkce pro ty, co vůbec netuší jak naladit tlumič. Tím si u Spešlu chtějí zajistit, aby neznalí uživatelé nejezdili zcela zcestná nastavení.

                Pro zkušeného uživatele je to funkce zcela k ničemu, akorát je složitější konstrukce tlumiče.

                • mpIII  

                  navíc to vypadá na atyp tlumič i uchycením a snad i rozměry.. prostě bída..

                  • ememem  

                    to su snad vsetky brainy ci nie? v tomto by to bolo jedno ale je to kurvitko naviac co sa moze pokazit.

              • mpIII  

                Třeba já musím upravovat tlak v tlumiči i jen při změně teploty. Pokud je venku 30 stupňů a já nafoukám určitý tlak jak do hlavní komory, tak do BV komory a pak klesne teplota na 12 tak musím přifouknout jak hlavní tak BV komoru (protože jí běžně foukám na minimum).

                Teď jsem to neudělal při změně teploty zase nahoru a díky tomu mi přišel konec zdvihu progresivnější (asi kvůli BV – ta je hodně malá a projeví se tam sebemenší změna tlaku).

        • marapara  

          Na ten autosag jsem taky narazil, ale jak to funguje to netuším. Respketive je asi jasné, co to je, ale co to obnáší uvnitř tlumiče mi není jasné.

        • Mug  

          MTBS autosag.

        • MlokCZ  

          Je to sice pěkná kravina ten autosag, ale tu funkci autosagu nemusíš používat.

          • mirav  

            na starších je vychytávka „sagotron“. :-). Při maximálním nastavení mi Triad běhal do půlky zdvihu.

            • marapara  

              Jak při maximálním nastavení? Já mám sag 20 % a nemám problém tlumič v režimu open využít na 99%. Pár mm zůstává nedosažitelných.

              • mirav  

                Při prvotním nastavení jsem ho nafoukal na SAG podle rysky. Dalo to 237 Psi. Pak jsem celé jaro a léto různě laboroval. Aktuálně mám 175 Psi a Sag už neřeším (v terénu permanentně Open). U Talase to bylo naopak. Tam jsem ho postupně přifoukával (až na 115 Psi)a víc využívám snižování (do kopce). Jako soustava mi to teď teprv začalo dávat smysl. Vážim 90±.

                • marapara  

                  237 psi je celkem brutal tlak :). To je tak na 130ti kilového člověka.

                  Jinak aktuálně mám cca 73 kg a tlak 160–165 psi. V terénu mám většinou také open, na hladkých hlinitých cestách mám někdy pp místo open. Talase mám na cca 100 psi.

                  • mirav  

                    To bylo přesně podle toho Sagotronu na rámu, proto jsem to psal. Když už Tě tu mám, přemejšlel jsi, čím nahradit přesmykač (DM), kdyby třeba odešel? Něco z vyšší řady, nějak se v tom neorientuju.

                    • McBlacky  

                      existuje XT DM.

                      shodou okolností budu mít jeden nadbytečný doma příští týden, úplně nový. kdyby jsi ho chtěl napiš mi do mailu v profilu.

                    • marapara  

                      To jsem bohužel nenašel. Škoda, že nejde nějaký od Sramu. Na tom SLXu mám vakl od začátku, ale zatím řadí, tak to neřeším.

                      • mirav  

                        Někde jsem tu viděl SJ na Sramu, byl tam snad x7, ale to bych kecal. Vakl mám taky a něco tam cvaká, navíc uchycovací šroubky na rám jsou zrzavý jak liška.

                        • mirav  

                          Jasně už to vidim, na SJ FSR 2011 i 12 je Sram X7, ale 10.

    • Lister  

      Když jsi ochotný investovat tolik peněz do nového modelu, tak proč si raději nekoupíš letošní verzi Elite? To bych udělal já.

      • Tehu  

        Nekoupim, protoze me vyjde o 9tis vic nez verze comp model 2012 v predobed­navce !

    • Gronholm  

      Ještě pozor na to, že 2012 má převody 2×10; převodníky 38/24 (oproti 3×10 u 2011)! Což je věc, na která mě při testování maximálně s****.

      • Tehu  

        A kua toho jsem si nevsiml :-( Ted mam Sram X9 s predek 22/../44 zadek 11/33 tak kdyz to tak rekapituluju tak nejlehci se nejak vyrentuje, shruba samozrejme, ale jen to nebude tak rychle pri prejezdech po asfaltu…

        • Tehu  

          jeste me tak napada ze kdyz by to bylo nesnesytelne tak staci vymenit prevodnik za standart 22/33/44 ne??? Presmykac a prehazka to zvladne ne?

        • Gronholm  

          S 2×10 mně na asfaltu starší FSR XC (3×9), na kterým jel brácha, bez problémů ujíždělo. Na rychlost to prostě nemá kvalt. V terénu to byl taky nezvyk, musí se řadit jinak, ale myslím, že kdybych musel, tak si na to zvyknu. Ale když jedeš rychlý úseky po lesáckejch cestách se šotolinou, tak už zase kvalty scházej…

          Abych to nějak shrnul, tak ideálem je podle mě 3×10, co má SJ 2011 Comp. 2×10 je na asfalt utrpení, kór s katastrofálníma pláštěma, co na Stumpa Spešl dává. Ale nechci tě odrazovat, třeba by ti to sedlo hned :)

          • Tehu  

            No a kdyz se zeptam jeste jednou, pro zkusene mozna hloupou otazkou… Co kdyz se vymeni prevodnik ??? z 38 na 44 ? ciste teoreticky. Fungovalo by to ?

          • gallardo  

            co je tak katastrofalniho na tech plastich? jako vyhodu maj urcite v odolnosti

            • marapara  

              V odolnosti výhodu mají, jsou těžší.

              Mám vepředu, teď ho teda nevozím, ale na zimu ho nasadím, S-Works Purgatory 2.2". Je to balon jako prase, váha lehce přes 600 gr., cca 620 gr. Šířka pláště je 55 nebo 56 mm, což je fakt pořádný balon, boky má sice tenké, ale běhoun je silnější. Předpokládám, že na takovém plášti vepředu budou defekty minimální.

              Vzadu jsem měl Captain Control 2.0" kevlar 60 tpi. To je plášť o ničem. Těžký – 640 gr, sice má hustší běhoun, ale měkčí směs, která se hůř odvaluje a je to užovka ve srovnání s Purgatory. Takže není plášť jako plášť ani u Spešlu. Byl jsem rád, že jsem se toho Captaina zbavil. Místo něj jsem dal X-King 2.2" RS, bajk zrychlil opravdu hodně. S tím Captainem vzadu jsem měl pocit, jakoby mě někdo držel při jízdě.

              • McBlacky  

                nevím co máš teda za Captaina, ale já měl 2,0 a 2,2 a váhy měly 540 a 600. Na sobě nápis S works Neil Overend 2 Bliss. Sjel jsem 2 kusy 2,0 a jednu 2,2. Ve předu mi 2,2 přišla dobrá, vzadu horší. Výměnou za Nobáče jsem si až tak nepomohl, nebo ne tak, že bych to výrazně poznal

                • marapara  

                  Jak píšu Purgatory je S-Works 2bliss a je fajn, ale ten Captain byla mrdka plášť. Obyč. kevlar 2 bliss, váha 640 gr. o 20 gr. víc, než daleko balonovější Purgatory 2.2" 120 tpi.

              • Gronholm  

                Nevážil jsem je, ale dojmy 100% potvrzuju.

            • Gronholm  

              Nejedou a vůbec nedrží na mokrejch kamenech a slizkým bordelu. Ale hlavně podle mě jedny z nejpomalejších pláštů. Proti kombinaci Schwalbe NN/SS (oboje 2.1), co jezdím, to byla hrůza. A proti Ritchey Z-max je to ještě horší.

              Jediný rychlý plášť od Spešlu mě přišel Renegade. Ale ten je zase myslím vysloveně do sucha.

              Odolnost nevím, protože šly hned z kola.

        • JakeF  

          Ty potřebuješ na 140mm fullu s odpovídajícíma pláštěma na asfaltový přejezdy převod 44/11? To je převod, co používám na chrtím HTčku akorát na asfaltový sjezdy v závodech a vlastně mám jenom 42/11. Takže tam budeš mít skoro stejnej převod, jako mám já 42/12, s 2,25 pláštěma to vyjde tak nastejno se mnou na 2.1, na kterej máš 40km/h na 90rpm, takže 45km/h bez problémů. To budeš opravdu na enduru jezdit po asfaltu rychlejš?

          • Tehu  

            no nerikam ze to potrebuju, spise jen spekuluju co kdyby tohle a tamhle to. Kdyz uz do toho ty prachy narvu a splnim si sen co si par let snim. Tak abych mel prehled v pripade zadni vratka ;-)

            • ememem  

              chvilu som pojazdil na kamosovom 24/38 stumpe po alpach tak tot moja mala skusenost:

              na podobne akcie je to super bike, super geometria aj jazdne vlastnosti na podobny typ jazdenia, k tomu lahunky (s-works), ci to vyuzijes v cr co ja viem, zvaz sam. ziadny prevod na extra rychle slapanie tam neni lenze to ani neni bike na to urceny, najlahsi je ok aj ked klasika 22/34 je na tom furt lepsie. je to uz dost velky rozdiel, preradenie vpredu treba dorovnavat vzadu skor cez 3 jak cez 2 rychlosti. zvyknut sa asi da aj ked pre man to bola definitiva ze 2*10 nie. spesl plaste stoja fakt viac menej za prd ale to je jedno, aj tak das casom ine. kolesa roval ma tuhostou tiez moc neuchvatili, kam sa to hrabe na moje ultrachrtie zera. ak jazdis tazky teren ten bike nema chybu, na nejak maratony a pod to asi neni najvhodnejsie. ak su za rovnaku cenu bral bych ten novy uz len kvoli vidle. (ak sedie specifikacie.)

    • Tehu  

      Tak dnes jsem mel moznost si dobre prohlednout jak Stumpjumpera tak cambera nazivo. Co mi prodavac rikal tak rozhodne vzit Stumpjumpera, potvrdil uzasnou universalitu !!! A jestli letosni nebo pristi rok je na me :-D Co jsme se bavily tak rozdily, hlavove ulozeni k lepsimu, prevody jak prokoho, predni vidle narocnejsi na udrzbu u noveho modelu… Co je na tom pravdy?

      Pry ta foxka co je u modelu 2012, aby podlehala zaruce musi kazdy rok projit servisem a ne zrovna levnym. Co je na tom pravdy ? Udajne tam je zaruka na tesneni 3mesice a na tlumic 2roky 8-( Tim me docela zarazil pac u RockShoxu Revelation jsem o tom neslysel… Je treba se neceho bat?

      • marapara  

        Co se týče servisu Fox, tak je docela drahý a nedělá ho každý. Holt Talas není úplně jednoduchá vidle, myslím že je tam Talas nebo se pletu?

        Jinak RS Revelation je na servis jednoduchá vidlice. Pokud člověk není vyloženě lama, tak si servis udělá i sám. Sám jsem ho měl tuším 3× rozdělaný, čistil jsem ho a mazal. Na SJ FSR mám Talase, tak do toho určitě nepolezu.

      • goofy  

        Zaruka na tesneni je snad u vsech znacek 3 mesice… Fox ma krapet drazsi servis, ale kdyz ti po trech mesicich stejne prakticky skonci zaruka, tak neni nic jednoduzsiho,nez to dat do servisu nekde jinde (Bikelive, maxcursor,…)

        • Tehu  

          tak to je docela hnus velebnosti… :-( by me zajimalo kde budu v Jihlave delat pozarucni servis :-D

          • goofy  

            Posles do bike live, a budes to mit zpet drive, nez bys to dal do servisu tam u vas :-D

      • Kubiczech  

        Úžasná universalita byla věc, která mi na SJ vadila. Respektive jsem byl pln očekávání, jak se s tím dá zajet krásně maraton a jak se s tím dá krásně zablbnout. Určitě dá, ale není to ani maratonské kolo a ani kolo na nějaké techničtější ježdění. Čili já jeho universalitu vidím tak, že neumí pořádně ani to a ani to, ale to mezitím zvládá dokonale. Někdo je z toho nadšen, já byl rozladěn. Přesto ty vyšší karbonové verze považuji za skvělá kola.

        • marapara  

          A jezdil jsi SJ FSR se 140/140 nebo starší 120/120. Na tom 140 se už dá docela zablbnout, přitom jede skoro jako HTčko, takže nějaký maraton není asi větší problém.

          • McBlacky  

            tak to prrr. Jako HT nejede stumpa fsr ani zdaleka. Maraton na výsledek by s ním problém byl obrovskej.

            • mirav  

              Ale u Tebe je to extrémní případ. Když vemu Tvoje dva Stumpy (HT a FSR), tak je to skoro 3 kila rozdíl. Kdybys měl mezi hobíkama 12ti kilovýho Zaskara, nebo HFSko, tak už by ten rozdíl na FSR v terénu asi nebyl tak velkej, ne?

            • marapara  

              Mám RB CRR, váhově něco málo přes 11 kg, dejme tomu 11.5 a Stump FSR ve výjezdní hmotnosti lehce přes 13 kg a rozdíl je fakt malý při běžných vyjížďkách ± 0.5 km/h. I když věřím, že na maratonu by to bylo víc znát.

              • mirav  

                Zas v technicky náročných sjezdech má FSR výrazně navrch. /Takhle má 12,3 kg (bez vody). :-)

                • marapara  

                  Ty kola jsou Crossmax ST? Jinak čistá váha mám 12.5 kg.

                  • mirav  

                    ST. Voni obecně UST pláště jsou dost těžký. Konkretně tyto Micheliny na fotce maj v 2.0 690 g. Na předku teď mám 2,15 Hutch. Toro a na zadku Hutch. Python 2.0. a to je ještě cca o 1/4 kila těžší sestava. S nějakejma šlupkama bych se možná na SLR dostal k 11,5 kg.

                    • marapara  

                      Já teď budu měnit zadní ráfek, bouchl jem ho. Tak nechám to přeplést asi na Mavica XM 719.

                      • mirav  

                        Copak, zas´si někoho přejel? Ležej mi tu ty původní kola, pochybuju, že bych je někdy využil, tak kdybys měl zas navíc flašku dobrý domácí slivovice … . :-)

                        • marapara  

                          No, trefil jsem nějaký větší kámen, ve sjezdu jsem ho přehlédl, rána jako hrom, zadní hned prázné, tlumič na doraz. Ráfek ohlý u ventilku :(. No dojedu ho v zimě nechám přeplést na Mavica.

                          Jinak zadní nábu mám Kore na prům. ložiskách s 10 mm osou. Deore mi taky už umřel.

                          • mirav  

                            Nějaká ta axle by se mi taky pro klid hodila, ale když je vidle bez pevný, tak už těch variant s továrním UST zápletem moc neni.

                    • McBlacky  

                      STčka bych taky na SJ bral. Na tohle kolo jasná volba

                      • marapara  

                        jj, ale stojí docela dost. Vzledem k tomu, mám přední ráfek nový, zadní nábu novou, tak kupovat je nebudu.

          • Kubiczech  

            Jezdil jsem jak 2010, tak aktuálně 2011 – hliník, 29" a pak nějaký ten nejvyšší neSworks karbon.

    • Tehu  

      tak dnes jsem zaplatil zalohu a obednal model 2012 v barve zluto cerna presne ve Satin Black/charcoal/black a jsem v tom az po usi. Pac letos si snad ani ten snowboard neuziji pres zimu jak budu natesen na prelom brezen/duben :-D

      http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

      • marco  

        Hezký jen bych to nevydržel čekat do jara kdy to možná přicestuje v kontejneru do Evropy. To jsem netušil, že se kola 2012 musí objednávat už půl roku předem měl jsem vždy za to přijdu do krámu a koupím kolo.

        • Tehu  

          no nemusis… koupis si klido na jare na krame, ale ne za ty prachy co jsem dostal ja na predobednavku. Jinak cekani bude krute to je pravda :-(

          • logoman  

            Kolik je sleva pri predobjednani? Vzdycky sem si rikal ze kolo koupim az ve vyprodejich, ale pokud jsou i dobre slevy pri predobjednani …

            • Tehu  

              model 2011 vychazi na necelych 50tis to si zjistis na webu, byl jsem v CyklosBrno tam mi dali 15% z MOC ale termin mi nevyhovoval desna sibenice. Tady v JIhlave termin do 19.9. a mi borec dal bez smlouvani 20% z MOC takze cena uplne stejna 2011 ci 2012 jen s tim ze na to cekas :-( a to je napsychyku :-D Taky jsem si vzdycky rikal ze budu kupovat ve vyprodejich, a taky cekal az to letos zlevni ale pak jsem si otevrel pusu a zeptal se jak to je a byl necekane prekvapen !!!

        • McBlacky  

          Dodávky začnou jezdit na přelomu září/říjen, ale to je těžká podpultovka. Majorita lidí ho dostane až na jaře.

          • sito  

            Ja som objednaval elite 2011 koncom augusta 2010,prisiel mi v polovici januara 2011.Musel som zaplatit zalohu 25% ale dostal som aj mensiu zlavu.Cakanie bolo dlhe,ale aspon som sa mal na co tesit..

          • StrejdaS  

            Testovacky na predvadecky a par ukazkovejch kol na prodejny tu je na podzim, jinak predobednavky jsou tu nejdriv leden/unor…

          • Tehu  

            jj jak pisete zalezi jakej turnus clovek chytne, a kde nakupuje . V brne mi rikaly cerveny bude do mesice a to zluto cerny bude do konce roku. Jenze jak jsem jiz nabidli mi mensi slevu takz si radsi pockam do brezna…

    • Tehu  

      Ted se nabizi otazka jake obuti, vzhledem k tomu ze plaste dodavane podle veskerych recenzi jsou nevyhovujici, tak budu verit a pres zimu se pripravim… Hucici, teskopadne, prehnane tezke atd. tot vase recence :-) Podle katalogu vazi P/Z 670/605 coz je opravdu hnus, takze verim i v usporu nejakych tech g.

      Kdyz bych to tak shrnul tak teren tezky/normalni/as­falt 20/60/20

      TAkze na cempak jezdite ??? Me tak napada tyto varianty…

      1. Schwalbe NN 2,25pocestar / RR Evo2,1 = 552g/ 485g (uspora 238g)
      2. Continental MK 2,2 /XK 2,2 = 467g/460g (uspora 348g)
      3. Jina varianta… ???
      • marapara  

        A co tak XK 2,4/ XK 2.2 verze RS?

        • Tehu  

          myslis ??? mas odzkousene ze dokazi podrzet i na predku na mokrem povrchu? pac zadek preci jen vzdycky nejak ukocirujes… Ted jsem mel asi 1500km zkusenost na predku s NN a max spokojenost… jinak se ale nebranim cemukoli co ma nekdo overene.

          • marapara  

            Mám vzadu XK 2.2" RS a ten plášť mě příjemně překvapil. Jede, drží fakt dobře, jen bych ho nedoporučil do kamenitějších terénů – Beskydy, Jeseníky. Já ho na kamení moc nejezdím a mám teda 2 figury na zadním částečně odtrhlé a sem tam nějaké povrchové říznutí. Pravda je, že ho moc nešetřím. Nicméně, mám na něm ke 4000 km vzadu zatím je ještě nějaký použitelný vzorek :). Příští rok bych chtěl dát dopředu XK 2.4" RS a dozadu 2.2" RS. Já tomu celkem věřím.

            NN 2.25" EVO jsem vozil na předchozím fullu vepředu, byla to ještě starší verze, a nepříjemně mě překvapilo žvýkání figur, málem jsem 2× tlamil, když jsem řízl zatáčku. Jinak výhrady jsem k němu co se týče držení neměl, ale XK přece jen líp jede.

      • Martinson  

        No nějak nechápu ty odsuzující recenze plášťů od spešlu. Captain jsem si nechal vyměnit při koupi za Purgatory. Docela vhodný pláště ke Stumpu. Díky dvěma směsím docela drží i jede. Poctivá 2,2 se slušným objemem, jen v provedení s-works trochu choulostivý z boku. Preferuju vlastnosti v terénu, na cesty do práce to přifukuju.

        Na předek plánuju http://www.specialized.com/…qProduct.jsp?… váhu moc neřeším nebo jestli ještě bude Eskar Control.

      • McBlacky  

        dávat na SJ FSR Ralfa a ještě v 2,1 je hodně divný. to jsi si měl koupit Epica.

        je to pořádný kolo do terénu, tak je potřeba bát pořádný pláště. 670/605 je slušná váha, na to, že ty pláště jsou tubeless ready. Když tam dáš něco kolem 550 a pod, tak to v terénu nebudeš moci vůbec pustit, protože budeš mít každou chvíli defekt.

        • marapara  

          No, netvrdil bych to :). Já jezdím vepředu celkem šlupku RoR 2.25" EVO, ten má 475 gr, vzadu XKing 2.2" RS 490 gr a měl jsem jediný dvojdefekt na Ronu, když jsme na noční jízdě nedávno přejel úsek, kdy byly popadané ostružinové větve s celkem velkými trny. Jinak jsem to docela nešetřil a nedefektil jsem. Ale RR bych na SJ fakt asi nedával.

          Jinak kombinace XK 2.4 a 2.2 je myslím přijatelná a toho defektění bych se zas tak nebál.

          • McBlacky  

            Já ty pláště většinou hodně pořežu a když je něco skrz je konečná. Ojet vzorek se mi na SJ nepodařilo na žádném plášti za 2 sezony.

            Ron by mě ani nenapadl, jak má řídký vzorek, ted jezdím NN a to se celkem dá, ikdyž v alpách jsem ho taky vzal skrz a musel podlepit :(

            • marapara  

              Já jsem toho Rona chtěl zkusit a celkem se to dá. Celkem dobře drží a vepředu se mi jej pořezat nepovedlo. Dozadu bych ho ale určitě nedal.

          • Tehu  

            hmm xking 2,4/ xking 2,2 taky nevypada zle… Uvidime jak moc zvetsim svou agresivitu pri jizde z kopce :-DDDD

            • marapara  

              No já do toho příští rok pujdu. Na zimu ještě hodím kombinaci dopředu Purgatory, dozadu XK 2,4" a pak na jaře hodím XK 2.4/ 2.2. Akorát musím dopředu dát širší ráfek. Standartně jsou na SJ FSR 2010 ráfky široké 18 mm a to by se mohl XK 2.4" žvýkat.

              • Tehu  

                Pockej tak rafky menit hned nechci :-D Nevim tedy jak je mam sirkoke :-( ve specifikacich je : RÁFKY Roval 26, alloy disc, 26mm wide, 32h z toho poznam tak akorat ze jsou prumeru 26,32spic ale co znamena 26mm … ???

                • marapara  

                  Podle mě bude 26 mm vnější rozměr ráfku. To znamená, že vnitřní bude tak o 6–7 mm užší. Tak v tom případě by to mělo být v pohodě. Pokud budeš mít ráfek 21 nebo 22 mm vnitřní šířku, což je pro plášť 2.4" bohatě dostačující. Myslím, že už šířka ráfku 19 mm by měla být tak na hraně použitelnosti.

                  Ale pro jistotu si sundej pak plášť a ráfek změř šuplerou.

                  Já mám model 2010 a to Spešl dával ráfky DT Swiss 420 SL 18 mm široké. Sice jsou to lehké ráfky, ale s odolností jsou na tom hůř. Letos jsem totiž oddělal nejdřív přední, to nebylo mou vinou, ale z boku do mě najel opilý borec na kole a trefil přímo spoj. Ráfek se rozletěl jako papír. Já blbec jsem si koupil náhradu opět 18 mm široký ráfek a teď budu muset kupovat širší. Zadní jsem bouchl 14 dní zpět, kdy jsem na sjezdu na makadamu přehlédl nějaký větší šutr a napálil zadním do něj ve čtyřicítce. No zítra by mi měl přijít Mavic XM 719 disc místo něj.

                  Bohužel u toho předního kola mi to Spešl domrvil nábojem a ráfkem 28 děr. Takže vepředu mám 28 děr a vzadu 32. Těch ráfků 28 děr není zdaleka tak velký výběr jako nejběžnějších 32 děr. Takže v tomto mám jisté omezení. Ale už jsem našel náhradu Remerx Harry se dělá i v 28 děrové verzi a má šířku 21 mm a není ani moc těžký a drahý.

                  • Tehu  

                    aha takze musim cekat. No uvidim zkusim se poptat a zagooglit o neco hloubeji. Kdyz mas ten XKing 2,4 vyhlidli, tak realna sire ti nahoudou znama neni vid ?

                    • marapara  

                      Někde jsem se dořetl 56 mm, jinde zas 58. Otázka je na jakém ráfku. Ale zkus napsat uživateli majkee, ten je má obou kolech na tuším 19 mm ráfcích, tak by to změřil.

                      • McBlacky  

                        719 se dělá jen 32 a 36. 717ka je i 28, ale ta je fakt jen na menší pláště.

    • Foose  

      100

    • Tehu  

      Taaaak den-D prave nastal, rozvalim dvere obchodu a usmivajici se prodejce, nez stihnu vyslovit prani mi oznamy… JE TU !!! uz minuly tyden prislo :-) Takze do konce tydne mam novyho Stumpa 2012 pekne v pokoji cekajiciho na prvni slunny den a vyjizdku :-) no musim uznat ve verzi black/charkoal je to NAREZ :-)

      Jinak obednano v zari na posledni predtermin s tim ze zrejme az brezen/duben takze taky super prekvapeni :-)

    • Tehu  

      tak kolecko doma, nadherny stroj ale jeste se musimeskamaradit ;) v prvni rade nafoukat pri mych 82kg +batoh predek 85psi zadek dle vyuziti autosag.

      co me tak nejak zajima je jedno jestli foukam tlumic na open/lock ci propedal ??? jsem laik muj prvni full

      • mirav  

        Při Open.

        Podívej se na http://www.specialized.com/…bc/SJFSR.jsp

        je to tam hezky popsaný s obrázkem.

        • Tehu  

          no tak takhle jsem to delal, ja se totiz lekl kdyz zmackl ten ventilek na autosag ze mi z toho vylitlo trochu oleje… je to normalni ??? asi mi ale tezko nekdo rekne pac je to relativne novinka :-(

          • Tehu  

            zrejme ten drobnej vystrik oleje je normalni pac jsem shledl nejaka videa na youtubu a dela jim to taky.

            • mirav  

              je to normální, já teda autosag nemám, ale všechny vidlice pokud je v nich olej, tak trošku „mažou“.

              Na kolik Ti to nastavil Autosag?

              • Tehu  

                pri mych 82kg cca 25%zanoreni od oka mereno, po priponjeni pumpicky mi to ukazovalo 180psi neco vlitne to hadicky takze shruba tabulkova hodnota 185psi si myslim…

            • king-bike  

              je problem se zeptat v bike obchode?

              • Tehu  

                samo neni ale vcera jsem si dovezl kolo tak se tezko budu v sobotu nekde ptat ;-)

    • Tehu  

      Nazdar chlapy, jelikoz mam neco najezdino uz cca 1600km tak nejak uz me chytaj roupy co kde a jak pres zimu vylepsit :) smerem vaha dolu, brzdny ucinek nahoru ci zlepsit zehlivost ci odpruzeni. Je fakt ze na kole mi nic nevadi, jsem max spokojenej, ale vzdycky je co zlepsovat. Otazkou je neprovarit ranec bez ucinku…

      1. vymena plastu za MK 2,4 / XK 2,2 je jista jelikoz je zadni plast KO vcelku

      a predni plast me obcas docela podelal. Mam odzkousene NN jsou paradni ale nejak mi vizuelne nejdou k tomuto kolu, tak snad me MK nezklamou.

      1. desticky by urcite dalsi sezonu neprezily, tak co nasadit za desticky abych

      si jeste priostril brzdy ??? Chci ostry nastup, ale hlavne aby po dlouhem brzdeni nevadly…

      4)vymena nekterych dilu za karbon napr riditka ci podsedlovka? da se neco usetrit ?

      3)Pruzici jednotka vypada zatim bez uniku a znamky opotrebeni tudis zatim nejaky servis neplanuji ale co tak uprava Kashima coating ? Ma nekdo zkusenosti? Je to hodne znat a hlavne jde to nechat dodelat a co to kostuje ?

      Je to takovy souhrn napadadu, samozrejme budu rad za kazdy podmet k vylepseni ;-)

      Je to naprosto seriovy Stumpjumper FSR comp 2012 black/char­koal :

      VIDLICE: Fox Evolution F140 RL, air spring, tapered steerer, LO and reb adj., standard drop-outs, 140mm

      ZADNÍ TLUMIČ: Custom Fox Triad II with AUTOSAG, custom on-the-fly 3-position compression switch 1) Lock out 2) Open 3) ProPedal, rebound adj., 197×51mm

      KLIKY: CRANKSET: Custom SRAM S-1250, 7050 alloy arms, 10-speed XC Trail double, PF30 spindle, S: 170mm, Others: 175mm / CHAINRINGS: 38/24, w/ alloy guard

      PŘESMYKAČ: SRAM X7, 10-speed, S3 direct mount for DMD, bottom-pull

      PŘEHAZOVAČKA: SRAM X9, 10-speed, mid cage

      ŘAZENÍ: SRAM X7, 10-speed, aluminum trigger

      PŘEDNÍ NÁBOJ: Specialized Hi Lo disc, laser-etched logo, OS 24 end caps, sealed cartridge bearing, RWS, 32h

      ZADNÍ NÁBOJ: Specialized Hi Lo 142+ disc, laser-etched logo, double-sealed cartridge bearing, 12mm thru-axle, 32h

      BRZDY: Custom Avid Elixir 7 SL, 200mm / 180mm

      BRZDOVÉ PÁKY: Custom Avid Elixir 7 SL hydraulic, tool-less reach adj.

      RÁFKY: Roval 26, alloy disc, 26mm wide, 32h

      ŘIDÍTKA: Specialized All-Mountain low-rise, 6061 butted alloy, 720mm wide, 8? backsweep, 6? upsweep, 31.8mm

      PŘEDSTAVEC: Specialized XC, 3D forged alloy, 4-bolt, 31.8mm clamp, adjustable rise, S: 60mm, M: 75, L:90, XL:105mm

      SEDLOVKA: 2014 butted alloy, single bolt setback, 30.9mm, S/M: 350mm, Others: 400mm

      • logoman  

        kashima rozhodne dodelat nepujde, jedine novy nohy a ty budou stat nekde kolem 8k bych rekl. Coz za to samozrejme vubec nestoji. Ale vim ze na 36 fox jsou skf stiraky, ktere udajne zvysi citlivost, ale jestli jsou i na 32 nevim.

      • honhav  

        pokud musis neco menit (coz si myslim, ze skoro nema cenu), kup si lepsi kola, na tech poznas zmenu a je to smysluplna investice…

        naprosto chapu tve nadseni, mel jsem je take, ale realne je to kolo na tebou najete km tak dobre, ze bych to neresil a vice jezdil :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.