• romanmicek

    Ahoj, chci se zeptat jaký střešní nosič kol používáte na 29"kola, Děkuji za rady.

    0 0
    • Breakpain  

      Thule ProRide 591 ci 598.

      0 0
    • JMT  

      Po laborování s těžkejma zrůdama na kouli jsem pokoupil thule 598 a je to paráda, ale cenově randál…páč to chce i pořádný příčníky :-(

      0 0
      • felix.org  

        Jsem nedotčen přepravou kola na střeše, tak se zeptám možná blbě. Mám Thule Wingbar, plánuju kopit Proride 598 – je to v pohodě i na silničku? Dík

        0 0
    • tigermoth  

      Chlapi, není to sice na kola, ale nevíte, jestli podléhá homologaci každý střešní nosič? Na kola – to je jasné, ale co taková zahrádka, kdyby si ji člověk doma svařil a přišrouboval místo hagusů? Jde mi o zvětšení nákladové plochy Jimnyho, což je prakticky krabička od sirek, někdy je potřeba jet ve čtyřech a to je pak problém kam uložit náklad. Kdyby byl někdo od fochu, třeba dopravák, budu rád za každé info.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Pavka ma docela prehled..

        0 0
        • tigermoth  

          Jo, ten jeho výrobek jsem sledoval, ale mě jde o offroad zahrádku, vcelku i s úchytama, bez montáže na hagusy.

          0 0
          • tromboonen  

            Buď to dej na pankáče, nebo se obrať na nějakýho upravovatele aut-karavanů atd ať ti poradí… Můj otec je takový extrémní kutil, nic kupovanýho mu není dobrý a všechno si chce vyrobit sám, i když jej to stojí 3× tolik, na posledních třech autech měl vlastní zahrádky: do střechy zapuštěný nerezový válečky se závitem, nízká zahrádka (příčníky a podélníky) z „aero“ trubek… no komedie… povolování žádný, na STK jede samozřejmě bez toho a co vím, tak se ho na ty kulatý věci ve střeše neptali, ani nikdy neplatil pokudu nebo tak něco…

            Nalep na to třeba nějakou nálepku, ať to vypadá profi a při troše štěstí to nikdo nebude řešit, ovšem pokud by Ti to odlítlo z auta, nebo z toho něco upadlo na auta za Tebou, máš smůlu a pojišťovna se na Tobě sveze, takže asi radši ta druhá varianta, běžně se to dělá třeba na offroadech ČEZu a pod, takže bude asi jednodušší to vzít přes firmu, co to dělá.

            0 0
            • tigermoth  

              No mě s nechce to kupovat, když si to můžu kvalitně svařit TIGem, zařízený na to jsem, o pevnost se nebojím, dokážu to udělat dost kvalitně, navíc střecha unese max 50 kilo, takže by se vozily jenom lehčí náklady. Jimny už má ve střeše šrouby, na které jdou namontovat hagusy nebo různé varianty „zahrádek“, normálně se prodávají, ale za (pro mě) dost peněz. Si říkám, když vozí instalatéři PVC velkoprofilovou trubku na materiál přidělanou elektropáskama, tak poctivě svařený nosič je oproti tomu vrchol bezpečí..

              0 0
              • tromboonen  

                No aero odpor něčeho většího může dát víc než 50 kg, ale jasně že to půjde, zkusil bych se domluvit s nějakou tou firmou, ať poradí postup, nebo jestli by nebyli ochotní to za úplatu posvětit… ve vlákně vedle (tuším Onuce, čím se nakopnout) byl postup jak zlegalizovat vestavbu do dodávky, tohle by mělo být jednodušší…

                0 0
                • tigermoth  

                  Aero odpor v těch rychlostech ve kterých se to auto pohybuje není nijak extra velký, když to vydrží hagusy s nějakou homologovanou kysnou, co by to nevydržel nosič. Ale s tou firmou to není špatný nápad, budu zkoumat..

                  0 0
                • zdenal8  

                  Tak ono nejde ani tak o ten aero odpor. Spíš u tý větší váhy na střeše je to problém při brzdění nebo v zatáčkách.

                  0 0
      • KoudakT  

        IMHO podléhá, ale existuje jich tolik, že to policajati řešit nebudou. ******* možná může přijít, když se připlantáš do nějakého průseru a pojišťovna bude hledat, na základě čeho pokrátit plnění. Ale to bys musel mít velký pech.

        Já vozím celkem neobvyklé příčníky od Atery a nikdy to policajty nezajímalo, i když to nebyl všude profláklý Thule.

        0 0
        • Edwin  

          Trefils hrebicek na hlavicku. Presne se ti to vymsti ve chvili, kdyz nastane prusvih, coz muze znanenat statisice az miliony. Takze bych si s tim nezahraval. Urcite poradi stk, nebo vim, ze se vsemoznyma prestavbama a upravama aut zabyva firma jisa s.r.o a z vlstni zkusenosti jsou velmi vstricni. Mozna by poradili.

          0 0
      • Tacmud  

        Pořídil bych na auto adekvátní příčníky a na ně bych si udělal zahrádku. Kdyby došlo na dohadování, tak bych stál za tím že to není zahrádka, ale náklad na příčníkách!

        0 0
    • tomas.g88  

      Ahoj všem,

      Potřebuji poradit ohledně střešních příčníků a držáku na kola. Vzhledem k tomu, že nechci zbytečně zakládat nové vlákno tak dávám sem.

      Použití: Ford Focus Mk3 kombi, většinou převoz jednoho kola, použití tak 6× za měsíc. Občas potřeba převézt čtyři kola při výletu s rodinou. Převážené kolo Kellys Gate, 29´ kola.

      Původně jsem měl vybrané jako příčníky Thule Edge a jako držák Thule ProRide 598 když jsem se byl podívat Na Petřinách v obchodě, kde vypadali, že tomu rozumí tak mi ale řekli, že čtyři držáky na Thule Edge nedám a doporučili mi spíše Ateru že tam se čtyři držáky vejdou a že má lépe udělanou „T“ drážku, že není potřeba ji zakrývat jako u Thule. Jako držák mi pak doporučili WhispBar 201 že nebudu muset přehazovat držící tyč rámu ať nainstaluji držák na kteroukoli stranu auta a že se nenasouvá do „T“ drážky, ale díky otočnému uchycení se jen položí a uzavře.

      O Thule jsem přečetl spousty věcí a vnímám je jako synonymum kvality, v obchodě mě ujišťovali, že jimi nabízené je na stejné úrovni a držák je i na lepší než Thule, jenomže o Whispbaru jsem nic nenašel ani tady na fóru a ani google nic moc nenašel.

      Používá někdo výrobky Atera a Whispbar a má srovnání oproti Thule? Co byste doporučili?

      Děkuji všem za podněty a hezkou Neděli

      0 0
      • Breakpain  

        S příčníky mají určitě pravdu – na Ateru dám 4 nosiče a i tak je to tetris = vozím jen 3 ;-), ale vozím kámoše… né rodinu, takže nemusím toho 4. brát, což ty asi ano ;). Lze to, ale není to moc komfortní to tam skládat. Pokud jsou to i dětská kola / silničky, tak pohoda.

        Ten jejich držák má možná něco do sebe, ale neumím říct, nemám ho otestovaný.

        0 0
        • tomas.g88  

          Ty čtyři držáky jsou spíš trošku budoucnost, momentálně je dceři rok a půl a synovi šest, tak že momentálně je to dva a synovo do kufru, nebo tři na střechu a volný kufr, čtvrtý držák bude tak za dva/tři roky a čtyři dospělá kola to je hudba daleké budoucnosti to už budeme všichni „létat v raketách“.

          Thule nabízí také příčníky které mají přesah do stran.

          0 0
      • KoudakT  

        Ahoj, se čtyřma nosičema neporadím, vozím zatím maximálně dva ProRidy 591.

        Ateru mám a jsem s ní spokojený. Z pohledu prostoru je na ní víc místa, T-drážka je delší, než na tom Thule. Zatím ji mám rok a není s ní problém. Na mém autě je trochu slyšet kolem 70 km/h, jinak o nich prakticky nevím.

        S tou lépe řešenou T-drážkou jsem to slyšel taky, ale nemám srovnání s nějakým Thule, abych řekl, jestli je lepší jedno nebo druhé, tipl bych, že záleží i na autě. Osobně mi hlučný nepřijde. Montáž na auto je super, dodaným momenťákem to máš nahozené za dvě minuty.

        0 0
        • tomas.g88  

          Zatím nejde o to vozit čtyři nosiče, ale jaký vlastně zvolit, Whispbar mi přijde lépe řešený, ale bez recenzí vs. Thule osvědčená kvalita.

          To je taky vlastně jedna z věcí, kterou jsem zapomněl výše zmínit, proč mi doporučili Ateru a to je rychlost montáže na auto.

          0 0
          • KoudakT  

            Ten Whispbar je celkem ranec, co se ceny týče… Ale za ty prachy to bude promakané. To bych se nebál.

            0 0
            • tomas.g88  

              Je tam rozdíl 400kč a to mi nepřijde zas až tak šílené. Technicky mi to přijde lepší než Thule, ale zaráží mě, že pokud je to taková bomba tak proč se o tom nikde nepíše a nikdo s tím nemá zkušenost. Tady na fóru při dotazu ve vyhledávači není jediná zmínka, český internet také téměř nic, jen jedna recenze v dTestu a na heurece dvě hodnocení a pak nějaká videa na YouTube jinak nic.

              0 0
              • KoudakT  

                Možná jenom malý výrobce nebo výrobce, který vyrábí pro jiné země, než ČR. Atera je taky menší, než Thule, ale funguje dobře. Za Ateru se klidně přimluvím, ten Whispbar neznám.

                0 0
                • tomas.g88  

                  Prý jsou to Němci, ale když to zadám do Googlu tak vyskočí název Yakima Whispbar WB201 a to nezní moc Německy :-) Když jsem mrknul na ofiko stránky tak co jsem pochytil s moji mizernou Angličtinou tak je to Nový Zéland viz zde

                  0 0
                  • KoudakT  

                    Atera je německá. Whispbar je opravdu Nový Zéland a proto je to asi i tak drahé a nikdo o tom moc neví. Přece jenom… tady je hodně tlačený Thule nebo český Hakr (zkus kouknout i na něho, přijde mi hodně podobný tomu Whispbaru) nebo pořiď komplet od Atery i nosiče na kola. I oni mají nějaké zastoupení a mohli by poradit. Ten nosič od Atery mi přijde docela podobný tomu Whispbaru.

                    0 0
                    • krabica  

                      Na pohled vypadá nosič od Atery dost dobře, ten mechanizmus se mí líbí víc než nůžkový.

                      0 0
                      • KoudakT  

                        Jj, dotáhneš dodaným momenťákem a máš hotovo. Nepřetáhneš ani nedotáhneš. Mně se s tím jezdí dobře.

                        0 0
    • volyn  

      Mam ThulePro Ride 591 tusim s takovymi temi pulmesicky. Ale male detske kolo tam nedam. Jak prevazite na strese 16" kolo? Budu potrebovat na dovolenou a dovnitr se mi uz nevleze. Dik

      0 0
      • tromboonen  

        Das jej mezi dve dospely a privazes k jednomu z nich (plus mirelonove „trubky“ nebo něco podobnýho na ochranu).

        0 0
      • tomas.g88  

        Do teď jsem to řešil převozem v kufru nebo nosičem na tažném zařízení, jelikož ale nové auto je bez tažného tak mě letos čeká první sezóna „na střeše“.

        0 0
    • romanholy  

      Poradíte jaký nosič na dětské kolo 20"? Stačí levný, je to jen pro občasné použití. Nemusí být ani se zámkem. Jediný limit je upnutí na aero tyče Thule, možno i na T-drážku. Nebo pokud se něčeho podobného chcete zbavit …

      0 0
    • RomanH  

      Netušíte, jestli se dají příčníky Atera Signo RTD osadit stejným zámkem, jako Thule (sjednocení klíčů) ? Nosiče i střešní box mám Thule, ale ty Atera příčníky se mi líbí více.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.