• Elbicycle

    Dobrý den, všiml jsem si, že sem již dnes nikdo dával hodně podobné téma, ale potřebuji s tím vážně poradit. Má výška je 182 centimetrů a váha 75 kilogramů. Kolo by mělo sloužit na street trial. Můj rozpočet na kolo je 30 000,– Kolo by mělo být nové nebo mi někdo můžete poradit, jak na nějaké seskládané. Před tím jsem se věnoval trialu… zhruba 3 roky. Takže nějaké ty základy už mám… 20" kola mají většinou trialoví jezdci, 24" kola jsou z 90% street trialová kola a ty bych také preferoval a 26" kola jsou většinou pro vyšší lidi a to já asi nejsem. Jak už někdo přede mnou zmiňoval, tak na trialsection jsou do 30 000,– docela dobrá kola… 24" kolo Onza Zoot, 24" kolo Inspired Flow, 24" kolo CZAR ION a 24" kolo Inspired Flow Plus… tato 4 kola jsou seřazena od nejlevnějšího po nejdraží a jejich cena je do 30 000,– Problém je, že všechny mají mechanické kotoučovky a pokud by jsem si chtěl připlatit za hydraulické, tak cena nevyjde do 30 000,– Takže je tu jedna možnost a to, že by mi někdo poradil, jak nějaké složit. Budu rád za každou radu, názor, či příklad. Děkuji a hezký zbytek dne.

    • Vilém  

      To je ale nahoda, ten nikdo jiste nebudes ty:))

    • Strakááč  

      prostě kup to nejlepší a k tomu kup určitě 180 nebo 200vky kotouče jestli je to nemá zkus to a kdyžtak časem koupíš třeba bazarový deorka, který brzdí perfektně :D

      • Tulipanek  

        Lol… Deorka bych fakt nedoporucoval na street trial.....:D Fakt ne Strakaci, na tady ty trial veci musi mit fakt tech 200mm kotouce a ctyr-pist brzdy a ne nejaky low-end deorka kvuli kterym si omlati hubu o zem :-D

        • Strakááč  

          čtyřístovky jsou opravdu zbytečný :D deore brzdí neskutečně a s 200mm kotoučema to musí brzdit víc než dobře :D moje deore na 180mm kotoučích brzdí asi až moc luxusně, proč by mu to nestačilo.. :)

          • Tulipanek  

            Strakaci ale musis pochopit, ze Deore brzdy se opravdu nehodi na ,,street-trial'', at to bude s 300mm kotoucem a titanovymi destickami, proste Deore na to neni urceny, ta paka i to davkovani neni ono…:-( Kdyby to tak slo jak pises tak dost lidi by je vozili ale zdani klame, temer nikdo je nepouziva na tady ty street trial veci pac se doopravdu nehodi ani nahodou…

            • Strakááč  

              když tam můžou dávat mechanický, co by tam nemohli bejt deore.. zas takovej rozdíl ti čtyřpístkový brzdy fakt neudělaj ikdyž je to znát :) ale zase je pravda, že páky co mají shimano deore a další se na street trialu moc nevozí, jsou vidět třeba hayes stroker trail a takovýhle typy brzd, je to o zvyku a prioritách nerozumím tomu, ale podle mě pokud to dobře brzdí a dobře se s tím dávkuje, tak nejni co řešit :)

              • Tulipanek  

                Paka Strakaci, problem je v pacce, trialovy jezdci pouzivaji zpravidla delsi, tadyty ,,servo wave'' paky jsou nahovno pro ne.....:-) Jinak souhlasim. Deore jsou nejlepsi budget brzdy ktere muzes v dnesni dobe sehnat za krasny studentsky penizek, ale na trial veci nejsou :-D A proc se tu vlastne bavime jen my dva spolu? Divny, ocekaval jsem, ze se tu rozjede nejaky OT flame a ono nic ejhle :D

        • lukas aka mitro  

          Nebyl by sestipist lepsi?

      • 20Tom01  

        Je pěkné, že tady vedete tyhle rozhovory, ale ještě nikdo mu neporadil :-D tak jako mě… :-(

    • son-goku  

      Pokud opravdu potrebujes 4pist, tak se podivej po shimanich zee. ;)

    • wilda81  

      Kup si kolo s mechanikama, jezdi, šetři a pak vyměň brzdy.

      • 20Tom01  

        Když tam jsou mechanické brzdy a potom tam budu dokupovat hydraulické, budou pasovat? Děkuji… Případně kdyby jsem chtěl koupit větší kotouč a on by se tam nevěděl, dalo by se to nějak vyřešit? Děkuji

        • kubad  

          budou pasovat, pro vetší kotouč stačí koupit adapter za 100–200kč

        • Vilém  

          Avid BB5 s FR5 pakama se daji rozumne prodat. A nebo treba vzit ten ION Pro s hydraulikama, je to o pouhy 1000,– Kc nad limit.

          • 20Tom01  

            Co myslíte vyplatí se vzít verzi pro a nebo s mechanickými ​brzdami a dokoupit brzdy MT5? Případně vzít toho czara a nebo inspirace flow s příplatky za brzdy mechanické a potom je vyměnit… Vyjde to skoro nastejno

        • JakeF  

          Myslíš, kdyby si Elbicycle koupil, žejo?

    • pavlik6022  

      škoda že jsi se neozval dřív, loni jsem prodával onzu, co mám v profilu za 8

      • benobiker  

        Zdar, tak co jsi nakonec pořídil? :-) Já nedávno Czara Ion, po přechodu z 24 čistokrevného trialu, předtím byl už od 15 let 26 trial.. Tobě bych doporučil to samé, v základu jsou tam kotvy BB5, které jsou dostačující, hlavně je to super osazenej bajk za skvělou cenu, se super váhou…

    • Sid82  

      Zdary, trošku si pohrávám s myšlenkou zkusit něco ve stylu street trialu a podobnýho blbnutí. Ideálně ty naučený věci potom aplikovat do XCčka který jezdím. Chci se zeptat jaký poskakovadlo je pro začátek ideální, případně kde je nějaký cenový minimum aby to stálo aspoň za řeč. Moc se mi do toho dávat nechce, přecejen už by to bylo pátý kolo :D Přemýšlím jestli zkusit sehnat čistě street trial kolo, nebo možná dirta – (znám dost lidí kteří ho používaj v podstatě jako trial, ale nevím o co je to na něm lepší nebo horší). Případně mám někde doma cca 10 let starý bmx, který kdyby se dalo do kupy , možná by mohlo i fungovat, ale moc nevím jestli je geometrií, řidítkama apod. vhodný na street trial ? Díky

      • benobiker  

        Tak dirtový kolo je geoškou a hlavně komponentama dost jinde oproti streettrialu… BMX je už totál jinde, to s tím ani nejde srovnávat..:-)

        Jestli budeš řešit vyloženě Street triala, cenově vychází nejlépe právě tady ten CZAR… Já si zrovna pohrávám s myšlenkou, že bych svojeho prodal.. ;-)

        • Sid82  

          To je právě ono no… já pořádně nevím co chci :) Viděl jsem že se dá tak nějak blbnout jak na BMX, dirtu a samozřejmě ST. Představoval jsem si nějaký kolo na kterým se naučím trial základy (Úplnej základ na mtb mám jakž takž, manuál, bhop apod. ) a občas si třeba pojedu zahopsat někde po městě. V nejlepším případě bych se to pak naučil i na svým bajku a mohl zkoušet trial prvky na něm. Koneckonců lidi jako Fabio to zvládnou na všem od endura po silničku. Jestli ono nakonec nebude jednodušší začít se to učit rovnou na tom Xc kole :)

          • benobiker  

            Tak jestli ti jde vyloženě jen o to si zlepšit techniku, začni se to klidně učit na XC kole, konec konců, právě na tomhle kole ji budeš chtít tedy uplatnit..:-)

            Ale jestli se chceš učit vyložene street, nebo trialové prvky, páč se ti líbí, nebo si myslíš, že by tě to bavilo, to kup si street trialovej bajk…:-)

            BMX je ale opravdu úplně mimo…

      • Nimrod  

        já furt nevím, co vlastně přesně chceš. pominu-li úplný základy typu bunnyhop, tak jediný, co se dá reálně použít na xc, je tělovka. věci jako příšlap už jsou vlastně úplně zbytečný, použiješ je jen proto, protože chceš, ne že jakože musíš. nebo máš na mysli ještě něco jinačího?

        trial jako takovej je na úplném začátku neskutečně depresivní disciplína. vlastně ti nic pořádně nejde, vyškrábat se na nízkou zídku ti dá hrozně moc zabrat, budeš pomalu slavit, když vyskočíš dvě palety na zadní… fakt ten progres je ze začátku hodně pomalý, dokud člověk nedostane trošku do ruky ty odrazy. pak následuje poměrně velký skok, aby se to za chvilku zastavilo a kolem toho 3/4 metru nastává pomalé období, kdy to člověk musí hodně vydřít po centimetrech. teda alespoň takhle jsem to měl já, byť uznávám, že talent na to fakt nemám

        • Sid82  

          Z části máš pravdu – to že to využiju při Xcčku je tak nějak obhajoba pro mě samotného na to že potřebuju další kolo :D Pokud pominu to, že by mi to zlepšilo tak nějak celkově ovládání kola a koordinaci, tak je pravda že kromě wow efektu je to na XC k ničemu :) Láká mě zkusit třeba i dirty, proto jsem se ptal jestli jde brát dirt kolo na street, abych ho využil multifunkčně. Cyklistika má tolik super disciplín -a já bych chtěl dělat ideálně všechny, přitom už teď nevím kam dřív skočit :D

          • Nimrod  

            za mě je nejlepší nějaký nízkozdvihový celopéro s krátkou geo (vyhovuje mi, ty bys možná preferoval jinou). na něm se totiž dá dělat vlastně úplně všechno. poposkočit, ať už na dirtech nebo při sjezdíku, přitom se dá pohoupat na rampách nebo si dát pár pedal kicků, sidehopů a podobně

            jak bylo řečeno, od trialu k dirtu je jinak velmi daleko a proto navrhuji nějaký střed, který bude mizerný v každé disciplíně, ale dá se na něm do jisté míry dělat všechno. alespoň tedy já jsem s tím středem navýsost spokojený

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse