• Saquer

    Zdravím!

    Môžete mi prosím vysvetliť rozdiel medzi TRIAL kolom a XC kolom?

    Ide o spôsob jazdy alebo rôzny terén a teda rôznu geometriu/posed?

    Vďaka!

    0 0
    • MlokCZ  

      Liší se hodně, většinu rozdílů najdeš sám z obrázku trialového kola:

      https://funtown.cz/…erz-lab.html#…

      0 0
    • adam320  

      https://youtu.be/5P9utBDUjvQ

      Koukni sem, treba ti to pomuze

      0 0
    • Vilém  

      Trial ma jeden prevod, hodne pomaly a pevnou vidlici.

      0 0
    • Saquer  

      SORRY MATE PRAVDU!

      TRAIL VS XC

      0 0
      • Kouba_2005  

        No a to si takhle člověk jede na kole po lesní pěšině a třeba s několikadenním odstupem se dozví, že jel vlastně na bajku po trailu. Joooo, nic už není co bývalo, musíme si zvyknout.

        0 0
    • Tydlii  

      XC – Cross country – kolo na křižování krajiny, univerzál s cílem objet křížem krazem krajinu po tom co zrovna bude v cestě . HT nebo fully zdvih 100mm, většinou bez teleskopu ale to už se dnes mění.

      Trail – kolo cíleně určeny vlastnostmi aby se na něm lip jezdilo po trailech = lesních pesinach upravených pro zábavnou jízdu na kole (to často splňují i přírodní traily = lesní pesiny) – zdvihy od 120 do cca 140mm , širší rafky, pevnější vidlice a geometrie upravena pro lepší vlastnosti v terénu mírně na úkor efektivity jízdy .

      Označení jsou v zásadě marketingová nemají přesně definice tohle je trail – zvláště do vyšších zdvihu (Trail/AM/EN/DH) už se to dost prolíná .

      Pro toho kdo si nějak nastudeje bike techniku , geometrie , komponenty už jsou to všechno stejně jen kombinace čísel – zdvihy, šířky, tloušťky , váhy , pevnosti , úhly .

      Dneska už se vyrábí kombinace prakticky všeho , dokonce se už sériově mícha velikost kol (29/27.5 na jednom bajku)

      Dost to souvisí s módou endura která je paralelně s ebajky v kurzu… Bohužel watty na kilo dneska netahnou a platí spis čím víc zdvihu a delší teleskopem tím víc addidas. Lidi za to utrácí nesmysly – reálné přitom najedou H.vno , fyzičku mají na H.vno , u hospody si zapálí cigo, a zatímco se placaji po zádech s kamosema jak na svejch kladivech sesoupali něco co se dá jet na XCHT, tak to cigo je jediný podle čeho dnes poznáš ze se nejedna o cyklistu…

      1 0
      • Rychlej turista  

        dokonce se už sériově mícha velikost kol (29/27.5 na jednom bajku)

        To jako fakt, že na jednom rámu prodávají jedno kolo větší?

        0 0
        • danielh  

          Jo, mullet bikes. Sam mam vpredu 27,5 vzadu 26 :-), ale dnes jsou spis 29/27,5 k videni.

          0 0
          • Rychlej turista  

            Takže nejsem sám kdo, má rozdílně velká kola. Ale já mám vzadu 27,5" a vpředu 26" :-D

            0 0
            • Dazz  

              V předu 2.1 vzadu 2.6 ? :-)))

              0 0
            • zbartos  

              Jak se Ti změnila geometrie ? Poznals to ?

              0 0
              • Rychlej turista  

                Je to úplně nové, ale ještě neúplné kolo. Proto mám vpředu 26" kolo, protože mi ještě nedorazila vidle s pevnou osou a tak jsem zatím musel dát vidli starou i s 26" kolem s RU :-)

                Mám dost nízko pedály, takže musím dávat pozor přes kořeny, jinak mi to vůbec nevadí.

                0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Moc o tom nevím, ale skoro bych tak řekl, že označení XC se vyskytuje už jen na nejlevnějších je*kách a pak (oprávněně) na čistokrevných závodních strojích pro XC. A s brouzdáním krajinou to nijak nesouvisí.

        Zbylých 90% běžných MTB prošlo marketingovou „trailizací“, nejde jen o vyšší zdvihy, širší pláště, ale hlavně pohodlnější/vzpří­menější a kratší posed. XC má dnes evokovat dojem rychlosti a výkonu, trail pak pohodlného požitku. Co zvolí masa? Pohodlí a požitek! (I kdyby to měl být totální kostitřas s nefunkčním držákem předního kola z Tesca.)

        0 0
      • zbartos  

        Tím dneska myslíš třeba rok 2008 ? Viz https://www.bikeradar.com/…-3x9-review/ .

        0 0
    • honzarb  

      Ja jsem si to zaskatulkoval tak, ze trailovy kola jsou tezsi, pohodlny a je na nich zabava. XC kola jsou lehci, bolej na nich zada a vse je podrizene vykonu a nechtel bych ho :-D

      0 0
      • Milan-KV  

        Každý hledá asi jiný druh zábavy. Mě třeba trail baví sjet asi tak jen jedenkrát…

        0 0
        • honzarb  

          Jj vsak jo. Kazdy to ma jinak.

          0 0
          • doubeq  

            A pak jsme tady my s nedostatkem času, co se dostanou sotva na silničku a XC bajk jim stojí doma, jelikož do lesa je daleko. A tak se někdy dostanou s kámošema právě někam na trejly, kde se s XC nedá tolik řádit.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.