• matbiker

    Ogaři a dcérky,

    už delší dobu nosím v hlavě myšlenku na výrobu ocelového Enduro rámu. A chci se zeptat místních borců, jestli to má smysl – ocelový enduro rám z rovných trubek. A potom samozřejmě bych chtěl nasát rady, jaký zdvih, jaký tlumič, jakou vidli, geometrii apod.. Vím, že se tady toho dají najít mraky, ale raději bych to měl trochu přefiltrované od borců, co enduro opravdu jezdí, bo já jsem z tvrdšího ježdění vypadl před více než 20 lety, kdy jsem jezdil český a slovenský pohár DH na Kangaru Red Soil.

    Takže bych chtěl požádat místní endůřisty o rady a inspiraci. Předem ale podotýkám, že to bude běh na delší trať......

    0 0
    • snílek  

      Ahoj, co myslíš tou výrobou? Vyrobíš si to sám, nebo hledáš i někoho, kdo by to vyrobil? Nebo někoho už máš? To totiž nebude tak snadný jak si představuješ.

      Co se týče smyslu, jezdím na ocelových rámech (s občasnou vyjímkou, mám víc kol) už 10 let, většinou právě něco ostřejšího z kopce. Smysl to asi nemá, prasklo mi to stejně skoro všechno, je to těžší než ostatní materiály a cena současný ocelový konfekce je hodně vysoká. Ale cyklistika je koníček, takže smyslu nepřikládám význam :)

      0 0
    • novas752  

      Kingdom Bikes

      BTR Fabrications

      :)

      0 0
    • matbiker  

      To jsem asi špatně formuloval, samozřejmě že bych si to svařoval sám.

      0 0
      • snílek  

        Tak to je dost výzva. Ty jsi svářeč nebo zámečník nebo něco podobnýho? Protože já se touhle cestou bez předchozích zkušeností vydal a po roce a půl a asi miliardě peněz za vybavení, materiály a omyly se mi poved jeden křivej dirťák. A to jsem měl učitele, kterej to celý urychlil o další roky. U fullu se přidává další úroveň složitosti a hlavně souososti :))

        0 0
    • Pedro404  

      Chceš na tom závodit? Co se týče geometrie, asi bych kouknul na konfekční enduro stroje a nějak to zprůměroval vzhledem k tvojí vejšce.

      0 0
      • matbiker  

        Dobře, tak mi napovězte, na které značky se zaměřit, co se týče geometrie, bo enduro teď samozřejmě dělá pomalu každý, kdo má díru do zadku. A co ty zdvihy?

        0 0
        • černápole  

          to je ale snad otazkou preference a potřeb…

          zajeď si na nějakej test fest a projeď si par kol, ať zjištíš co tě baví-)

          co okopčit Starling?

          0 0
        • Pedro404  

          Třeba YT Capra, Giant Reign, RB Bandit, ty mi připadaj oblíbený. Zdvihy na tvrdý závodění klidně 170, jinak 150–160. Od RS vidlice Pike (zdvih 150–160) nebo Lyrik (zdvih 170).

          Osobně bych mířil na hlavovej úhel 65, reach podle tělesnejch proporcí a zadní stavbu podle potřeby stability/hravosti. Máš rozmyšlenou velikost kol?

          0 0
        • černápole  

          zdvyhy jsu dneska cca u endura tak 120–190, tak si můžeš vybrat-)

          0 0
    • černápole  

      to se už teď těším, jak to dopadne-)

      0 0
    • mr.antik  

      Asi bych se kouknul na nějaký konstrukčně jednoduchý rámy jako např. Orange Five a s tim by se asi něco vymyslet dalo. Nejspíš z toho vznike Franta s novou geo. Výrobu složitějšího čtyřčepu nebo virtálu si vůbec nedovedu představit.

      0 0
      • černápole  

        inu, da se udělat ledacos..

        0 0
        • černápole  

          x

          0 0
          • mr.antik  

            všimni si že na všech je nějaká „zahnutá“ trubka. Z rovných to prostě jednoduše nejde udělat kvůli větším průměrům zadního kola, délce zdvihu a požadavkům na geometrii.

            Pak už jen vyřešit tuhost.

            0 0
            • matbiker  

              Sedlovku uříznout a navařit, případně s výztuhou, budiž. Výpočet namáhání bych s bráchou taky měl nějak dát dohromady.

              0 0
            • černápole  

              zrovna kdyz se koukam na ty co jsem poslal tak mi přijde že zahnuté trubky jsou tam jen kvůli designu, nikoliv kvůli tuhosti…

              0 0
              • mr.antik  

                většina dnešních pokroucených tvarů není kvůli tuhosti ale kvůli tomu, aby se tam vešlo zadní kolo ve zdvihu a expanzka tlumiče, pokud má být tlumič co nejníž kvůli těžišti.

                0 0
                • černápole  

                  jsou tam rovný trubky..

                  ohnutí vznka svařením dvou rovných trubek k sobě pod nějakým uhlem, jako třeban u toho swarfu, ale to je jen tahaní psa za osas, nepokračujme v tom-)

                  0 0
        • Hadato  

          Co je zač ten první kousek? Vypadá to opravdu moc pěkně, jednoduše a přitom funkčně. Z náhledu to vypadalo prakticky jako nějaké enduro HT.

          0 0
          • černápole  

            hledej swarf..

            0 0
            • Hadato  

              Díky za info! Vypadá opravdu pěkně, škoda jenom té delší zadní stavby. S 435 – 430 mm (třeba v 27,5") by to byla pěkně hravá trailová mašina. Ta cena ale bohužel není úplně lidová :-D

              0 0
          • MirosPikos  

            Je to fešák! Nenápadný, hezký, čistý.

            0 0
    • embi  

      Predni ramovej trouhelnik svarit a zbytek bych nechal udelat na CNC, imho neni realny to v neprofesionalnich podminkach udelat rovny.

      Prepakovani virtual / horst-link idealne.

      Takhle bych si geo poskladal ja: HA 65.5 / Reach 475 / Chainstay len. 440

      Dopredu 29" a 160 mm, dozadu 27.5" a 160mm. 27.5" spolu s 440mm vzdalenosti stred – zadni osa ti da dost mista.

      0 0
      • matbiker  

        Čo také znamená " neprofesionální podmínky" ? Rovné to bude z mé ruky vždy :-).

        0 0
    • -b-n-x-  

      Me by zajimalo, jak by dopadlo „zkopirovat“ aktualni Santa Cruz Nomad? Zvlaste ten jejich momentalni virtual.

      0 0
    • černápole  

      tak eště jeden z garaže..

      0 0
    • alinceb  

      To muselo přijít…dřív nebo později…:)

      V první řadě si rozmysli, jak to ježdění chceš pojmout. Enduro znamená pro každého neco jiného. Někdo rád palbu v rychlosti na styl FR, jiný pomalou techniku s trialovými prvky. Na první bych stavěl delší 29er na zdvihu 150+ (něco jako můj Nicolai) nebo 650b na 160+, oboje s položenou hlavou (64st). Na to druhé bych volil 650b se zdvihem 140–150 a hlavou kolem 65st.

      Co se týká systému odpružení, tak s tvým technickým zázemím a šikovností bych se nebál ani 4-čepu nebo virtuálu. Byla by škoda, kdyby ses spokojil jen s jednočepem…

      Těším se ne seriál z výroby…;)

      0 0
    • TJK  

      videl bych to nasledovne… neco jednoducheho jako:

      Production privee shan no5

      nebo

      Curtis a starling

      Pak mas moznost slozitejsich veci jako je Stanton ale tam uz je virtual s frezovanym hlinikem

      0 0
    • TJK  

      Jeste me napadla hrisna myslenka… uvar pevny trojuhelnik a pevou zadni stavbu a kup nahradni prepakovani od EVILu ;) jednocep na oceli s chodem Davea Weagla ;)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.