Levný HT rám ( zaměření enduro )

151 nepřečtených
  • nox159

    zdravim,

    chtěl bych se zeptat na nejaký tip na HT enduro rám.

    full je drahy, tam uvazuju o ekonomicke stavbe HT na blbnutí, ale v tomhle se porad jeste dost neorientuju takze bych se chtel zeptat na par veci…

    • ram na vidlici 120–150mm vidlici( popripade doporučteidela­ni zdvih)
    • delka sedlove trubky min 50cm (idelane 51–52) – v tohmle vidimproblém všechny ty ramy co jsem zatim našel byly děsně malé.. :( – chcina tom i nekam dojet a kopat do brady se u toho nechci.

    bonusový dotaz: zvladnu epikona hodit na 140mm sam nebo „to umi jen milan“ ? :)

    diky… klidne bych vzal nejaky starsi… kdyby se nekomu neco takoveho valelo doma… :)

    0 0
    • Bysto  

      no epicon asi nebude najvhodnejsia vidlica na enduro

      0 0
    • jIrI___  

      :-D ty fakt nevíš co chceš, co to bude příště?

      Napadá mě třeba Thorr , ale tam bude nejspíš překážkou nálepka a je to spíš AM. Dělají se vůbec nějaké EN rámy takové velké kozy? A Epicona bych na EN asi taky nedával, spíš něco bytelnějšího.

      0 0
      • nox159  

        znacku a dalsi veci kolem toho neresim…

        nebude to asi takove to enduro jak zname z videji spis takove jezdeni terenem zadne velke skoky… proste takove blbnuti

        jinak na EN epikona ne, ale na moje jezdeni si myslim ze by mohl byt dobry… a pak by ho kdyztak mohla dostat pritelkyne nebo tatka na kolo kdyby mi nestacil… :)

        0 0
        • pitos  

          jsi měl rovnou napsat že to chceš na xc:)

          Stejně to máš asi dočasně,šel bych do nějaké bazarovky.Jinak RB monster.

          0 0
    • black.horse  

      Když ekonomicky, tak koukni na Dolekopcomáckej bazar, občas se tam něco najde. Pár poznámek, k HT bude zdvih 100–130ideál, kolem 140–150 už bych řekl že je moc, bude to divně nevyvážené. Bazarovky ideální z ocele, snadná opravitelnost, bytelné, ale těžší. A k bytelnosti vidlice a rámu – hodně závisí na plánovaném užití a technice jízdy. 4× závoďáci jezděj na rebách apod, maj čistej styl. na Dirt/Street se zase vozej nezničitelný těžítka, dostává to tam pěkný šlupky…

      0 0
      • Nimrod  

        pokud s tím skáčeš, tak je vyšší zdvih fajn, protože dopady trefuješ po předku, který ti to hezky ztlumí a ty už nedostaneš takovou ránu :-) otázka ale je, jak moc velký přínos má vysoký zdvih na normální ježdění… a na to nedokážu již odpovědět, už je to moc dlouho…

        0 0
        • black.horse  

          Vidíš a přitom bych řekl, že to je obráceně, pro skákání a pod je více citelný rozdíl velký zdvih vidlice vs nulový zdvih pod zadkem, tím spíše, když NOX má doma jako další kola fulla se sladěnými zdvihy. A naopak na ježdění a prasostyl z kopce bez poletů nebo max s dropy ta vidle vadit tolik nebude.

          0 0
          • Nimrod  

            vidlice s vysokým zdvihem nemá smysl na dirty, ale na gapy a dropy je vyšší zdvih fajn. jak velký přínos to byl při sjezdu, to si už ale nepamatuji…

            a že by z noxe byl dirtař, to si fakt nemyslím, takže za mě ať klidně do vyššího zdvihu jde :-)

            0 0
            • nox159  

              mluvte na me prosim česky :D

              0 0
              • Ossis  

                Je libo překlad?

                0 0
              • Nimrod  

                čemu pak nerozumíš? :-)

                0 0
                • nox159  

                  dirty, gapy, dropy – teoreticky bych to zaradil jako jedno a to same ale vy v tom vidite rozdil tak me zajima kde a jak at jsem zas o neco chytrejsi ;-)

                  dirt by mel byt takova ta draha jak mas za sebou same skoky…

                  drop je klasicky skol

                  gap nevim

                  teda jen hadam :D

                  0 0
                  • Nimrod  

                    tož, dirt jsou takový ty kopečky :-)

                    drop je skok, kde jde o převýšení

                    gap je skok, kde jde o dálku

                    tak ± nějak tak :-)

                    0 0
                    • nox159  

                      mi staci sjet z vetsiho patniku :D

                      coz je vlastne drop ;-)

                      0 0
                  • Kubas.1  

                    IMHO: dirt , drop , gap

                    0 0
                    • Pedro404  

                      Na ty skočíky cos dal mu stačí i to 100mm XCčko, dej nějaký drsnější:)

                      0 0
                    • AsiJura  

                      když už se tu sešli lidi kteří tomu asi rozumí, tak to zneužiju k blbému dotazu: jak určím vhodnou rychlost abych takový gap skočil? vždycky mám stach že to nedoletím nebo přeletím, nedokážu odhadnout v jaké rachlosti kam doletím, je na to nějaký pomůcka, fígl? nebo se skáče tak dlouho blbě až se to člověk prostě naučí a vžije?

                      0 0
                      • Pedro404  

                        Myslim že nikdo z bajkerů nechodí k odpalům s úhloměrem a metrem a nevypočítává si potřebnou rychlost:) Já to taky neumim odhadovat a můžu jenom doufat, že když člověk něco nalítá tak se to naučí vytipovat. Jediný co vim na sichr je že u dvojáku je lepší to rozdupat na max a přeletět než nedoletět:)

                        Ale taky mam jednu technickou – jakej typ skoku je transfer?

                        0 0
                        • Kubas.1  

                          to je podle mně skok kde neletíš rovně, ale musíš zatáčet

                          teď nemyslím tu 270, ale prostě že dopad je v pravým úhlu

                          0 0
                          • black.horse  

                            Seš blízko, ale transfer je lehce obecnější pojem. Běžný skok je prostě skok rovně v přímce jízdy. Tedy odraz i dopad jsou v jedné rovině, transfer je skok, kdy vlastně neskáčeš v přímém směru jízdy. Jeden příklad je ten co si uvedl, tedy mezi odrazem a dopadem je nějaký libovolný úhel. Další případ je třeba u dirtů, když jsou skoky za sebou, tzv. trailsy, tak v případě, že jsou dvě takové řady jsou paralelně vedle sebe, obvykle lze přeskakovat mezi nima. Upřímně, s tímhle „křížením“ si člověk fakt vyhraje, je to trošku techničtější, ale je to fajn:-)

                            0 0
                        • baboon  

                          No tak s timhle teda moc nesouhlasim, byl jsem v Roztokách na dirtech a nevěděl jsem jak rychle, tak jsem to tam nějak od oka napustil, bohužel to bylo moc a já to natáhnul až na placku za celej dopad..Ve vzduchu jsem spočetl andělíčky asi tak 10×..:D Ale nakonec jsem to i nějak ustál, ale doraz na vidli byl zlej..Hlavně s tim neuděláš vůbec nic, kdežto když letíš míň, tak máš šanci to nějak vytáhnout, nebo aspoň správně nasměrovat na hranu a potom to není tak hrozné..:) Na druhou stranu jestli máš na mysli nějakej lesní dvoják, kterej je aspoň trochu ve svahu a na kterej se musí už dost dupat, tak to potom jo, protože pak je ti jedno, že nemáš dopad, protože máš rychlost..

                          Nicméně je stejně nejlepší jet s někým, kdo to má v paži, neboť co skok, to unikát..:)

                          0 0
                          • Kubas.1  

                            jenomže když to bude dvoják, a ty to napereš nějak takhle do dopadu, co je lepší? :-)

                            0 0
                            • baboon  

                              Podle mě když už, tak takhle to narvat do dopadu je úplně v poho, jen máš pak hlínu v řetězu..Hlavně tě to krásně zastaví a dopadneš jakoby na nohy i když je máš na pedálech, takže to krásně potlumíš (taky už jsem to několikrát dal, snad disaster se to jmenuje..:). Takže když máš hranku pěkně načechranou, tak je to podle mě mnohem lepší, než nějaká placka z výšky 3–5m na hodně uježděnou hlínu..nedejbože spojená s nějakým poletem na předek, nebo na zadek..Hlavně když ti třeba pak sjede noha z pedálu, tak to je kotník pryč ani nemrkneš..:(

                              0 0
                              • Ruprt2  

                                tak a teď se podívej na tu fotku znovu a zopakuj, že je to v pohodě :-)

                                0 0
                                • baboon  

                                  „V pohodě“ myšleno tak, že jdeš do poměrně měkké hlíny a zastavíš se tam..Pořád je to o celou výšku dopadu menší výška, než kterou bys padal kdybys celý dopad přelétl..Jestli bych si měl vybrat jestli přelet, nebo tohle, beru tohle..Disastra jsem mimochodem například v týně nad vltavou dával v jednom kuse..:D

                                  Btw myslím, že se jedná o fotku z contestu v doudlebech a že jsem se tam snad i byl podívat a že tohle se snad ani nepočítá za pád. Myslím, že se pak odpíchnul nohou a pokračoval po svých.. Druhá věc je, jak moc to asi svědší rámu..Ale podle mě to s přeletem bude tak 50/50

                                  0 0
                                  • Ruprt2  

                                    tak teď jsi mě zvyklal, ale přijde mi, že zlomil hlavu.

                                    edit: včera jsem to viděl fakt asi špatně. to co jsem považoval za zlomenou hlavovku je asi číslo.

                                    0 0
                          • Pedro404  

                            To je to, když přeletíš dopad tak to sice mrdneš na placku, ale furt máš větší šanci to ustát než když necháš před dopadem zadní kolo nebo tam rovnou dáš klauze a pročísneš hranu dopadu převodníkem.

                            0 0
                            • baboon  

                              No já nevim, jestli se ti přelet už někdy povedl, ale věř, že je to rána jako prase..Máš dojem, že se pod tebou celý kolo musí rozpadnout a hlavně už to víš po odpalu a nemůžeš s tím vůbec nic dělat..Hlavně ten přelet podle mě ani nejde moc zahodit, protože ta rána je stejná..:) Zažil jsem to 2× v těch roztokách a radši si naberu hlínu do převodníku a zklouznu po dopadu, než tohle..:) Nicméně řeč je o dvojácích střední velikosti, ne o žádných vraždách..

                              0 0
                              • Pedro404  

                                Popravdě tady dost teoretizuju:) Povedlo se mi jenom to s tim nedoletem na cca 3 metrovym gapíku a vysekal sem se tak, že se teďka na dvojáky bojim. Ale řikam si že když už, tak to radši příště rozdupu co to de.

                                0 0
                                • baboon  

                                  Podle mě asi rozprávíme nad úplně jinýma věcma..Dirt je podle mě úplně naprd přeletět, protože padáš z hrozný vejšky..Naopak když je to dvoják do dálky, tak nedoletět znamená dostat v lepším případě šlehu do zadního kola, v horším tam nechat i přední i s vidlí..Podle mě je tam hroznej rozdíl v tom skoku – dirt i s odpalem cca 3m do výšky vs. gap do výšky 1m, kde vlastně ani moc dopadu nepotřebuješ a nijak te nezabije, když to přeletíš protože víc tý energie je v dopředným pohybu, než v pohybu svislým..:)

                                  0 0
                                  • Pedro404  

                                    Jo ty myslíš na dirtu?:) To je pak o něčem jinym a souhlasim s tebou.

                                    Dirty radši neskáču vůbec:)

                                    0 0
                                  • Mr.Duck  

                                    Jo, dort sem párkrát na pevňáku přelít a docela pecka no :) A to neměl přes 2m… Ale zas ten má tak ostrou hranu, že nedolítnout ho se fakt bojim :)

                                    0 0
                                  • mr.antik  

                                    jo souhlas. Na učení je lepší lavice nebo větší dopad a rozodně nesnažit přeskakovat. Z mrtvýho bodu je to na hranu pád třeba jen 1 metr (když jseš pomalej), ale na placku třeba 3 metry

                                    0 0
                              • pitos  

                                Ten případný přelet dopadu se dá trochu eliminovat tak že s tím prostě budeš před skokem počítat a necháš trošku přizvednutý předek,tzv. koně.Používám to v případech kdy skáču poprvé nějaký skok a nejsem si jist co to semnou udělá.Až potom se postupně snažím předek pokládat dříve než zadní.

                                Nikdy by mě nenapadlo volit menší nájezdovou rychlost a počítat s tím že to mohu zapíchnout do protisvahu a ani žádného takového borce neznám:)

                                0 0
                                • baboon  

                                  Jn, já jsem to celý psal pouze o dirtech s ohledem na to, co jsem zažil v nedávné době..Když dáš na dirtu koně a ještě mírně přeletíš, tak na nějakým strmějším dopadu to mohou být taky moc pěkný záda..Nicméně pokud máš na mysli skok spíš do dálky jako třeba nejaký přescesťák s dopadovou hrankou, tak to nedoletět je asi pěkně blbé..:)

                                  0 0
                                  • pitos  

                                    tak to ano,nevěděl jsem že se bavíme o klasických dirtech.

                                    0 0
                              • KRAJIC  

                                Souhlasím s tebou. A za druhé nevěřím tomu, že zdejší obhájci přeletu toto praktikují na pořádných skocích – nato má kule málokdo. Pokud se bavíme o 2m dírách tak tam to je úplně jedno a přelet jde ustát, ale kdo ustojí takovou 4m díru na kterou pálíš 30km/h a padáš tak 1,5m to bych rád viděl. Samozřejmě nedoleťet ani předkem to je extrém extrémů a smrt vidlice.

                                0 0
                                • Mr.Duck  

                                  U 4m děr kde padáš z 1,5m je to uplně v pohodě, horší to bude když máš díru klidně 2m, ale dopad 2m vysokej a ty ho přeletíš ) Řek bych, že u delších skoků je schůdný tam nechat zadek (i na HT), ale než předek, to radši přeletět. Povedlo se mi takle nedolítnout předkem ±9m dvoják, naštěstí bez úhony ale nikomu bych to nepřál )

                                  0 0
                          • mr.antik  

                            hlavně ten druhej nesmí mít pevňáka když ty máš fulla nebo naopak. A musíš tak nějak vědět jak moc se umí odrážet

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              Ale tak může, já hodně jezdil s klukama na DHčku když sem jezdil na pevňáku, a i teď obráceně, i když sem na fullu měl dost tvrdý brko :)

                              Myslim že to je hlavně o tom, jak se člověk odrazí. Když sem jel na HT za klukem, co měl zdvihy 200/220, tak se mě jelo nejlíp, ale prostě člověk musí občas ten odpal trochu tlumit, naopak když teď jedu na fullu za někym na HT, tak to víc tahat. Ale dá se tim ta rychlost hodně upravit, aspoň u klasickejch dvojáků co máme tady kolem (Točná, Závist..)

                              Ale říct to nějak teoreticky se podle mě nedá, člověk musí koukat kam chce letět, a prostě tam to kolo na odpalu nasměrovat..a pak je dobrý, když se to taky povede, ale o tom to asi celý je :)

                              0 0
                      • black.horse  

                        2metody:

                        1. máš dost zkušeností, takže odhadneš rychlost, obvykle je o dost

                        lepší přetáhnout než nedotáhnout:-) Tenhle odhad na rychlost a míru odrazu většina lidí získá po čase jedění, každej je ale jinak učenlivej.

                        1. požádáš někoho kdo to skáče, aby Ti rychlost ukázal. Prostě to

                        okoukáš. Případně se ještě dělá to, že se za někým po domluvě rozjedeš a tím si to ulehčíš. (v tomto případě je ideální, v rámci domluvy na ten skok jede první jezdec malinko rychleji než obvykle, protože je velmi pravděpodobné, že na odrazu lehce vytuhneš a neodrazíš se tak dobře.)

                        A drobná poznámka závěrem. Obvyle se první pokud skáče v lehce větší rychlosti a s menším odrazem do výšky. Takže spíše níže a rychleji, takovej BMX-styl, s tím, že obvykle přetáhnout lehce skok bolí méně než to narvat do protisvahu dopadu:-) Postupně pak můžeš více využívat švih v odrazu a lehce rychlost snížíš.

                        0 0
                        • AsiJura  

                          Jo to jsem tak nějak tušil, že když se budu učit sám, nebo se budem zároveň učit dva nebude nám to mít kdo ukázat tak to bude asi víc bolet:) a je mi jasné že kdybyste viděli o čem tu mluvím, tak se mi asi zasmějete, ale mám z toho respekt. (jedná se o pískovnu v Kopřivnici) Skákat na náměstí schody mi nějak nevadí, to prostě jen jedu a snažím se nějak rozumě utlumit dopad, ale v lese je to jiné, ještě když mě ten skok má vyhodit, tak už mám v očích jak se mi odlepí nohy od pedálů a podobné blbosti. Moc nad tím asi přemýšlím, takže jak vás tak čtu, bude asi nejrozumější volba nějakým způsobem kontaktovat lokální sjezdaře a nějaké základy pobrat od nich. A když si vzpomenu že mezi ně patří i jedna sličná kamarádka, tak se asi budu učit moc rád:)

                          0 0
                          • nox159  

                            to tam poslu na anthemovi tak muzes jet v pohode za mnou aby ses neco naucil :D

                            0 0
                            • AsiJura  

                              už se těším, uvidíme na jaře, až bude sucho a nebudeš se bát bláta:)

                              0 0
                              • nox159  

                                nebo až přimrzne – tedka hlasili v radiu ze sul nevyjde silničářum na celou zimu :D

                                0 0
                        • ravag3r  

                          Pozn. hodně pokročilí jezdci ovládají hranol nepravděpodobnosti, který jim umožní v nulové rychlosti lítat desítky metrů do dálky.

                          A nejlepší pocit je, že se rozjedeš na skok v největší kudle co dokážeš, jazyk ti visí až na zem, a pak skočíš a krutě to nedoletíš a rozbiješ si držku, to je největší beznaděj:))

                          0 0
                          • Nimrod  

                            přesně… dupu k odrazu jak vůl, odrážím se co nejvíc to jde… a nechávám zadní kolo na hraně. kamarád si 2× šlápne, odrazí se, vejška jak kráva, dálka jak kráva, hodí stylovýho whipa a div, že to nepřelítne na placku… magoři takovýhle lidi :-)

                            0 0
                      • pitos  

                        Hodně pomůže když máš možnost někoho vidět jak to skočí před tebou,to je asi nejlepší způsob.

                        Jinak na gap už bys měl mít alespoñ nějaký základ skoku zasebou,mít nějaké zkušenosti se skákáním.naučíš se odhadovat rychlost třeba na nějakých menších posílácích kde není ostrá hrana dopadu,takže v případě nedoskočení se zase tak moc nestane.Až tohle zvládneš tak si potom budeš jistější a budeš vědět jakou nájezdovou rychlost zhruba zvolit.

                        0 0
                        • mr.antik  

                          docela by mě zajímalo, jak tohle řešitli na tom mega gapu na Rampage. Tam podle mě už muselo dojít na výpočty, jinak nechápu.

                          0 0
                          • pitos  

                            Je to možné, ale možná to je jen velká zkušenost se skákáním a stavěním skoků…nevím.Ja osobně nestavím, takže se vždy snažím věřít staviteli že to udělal dobře:)

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              Tak je pravda, že když stavíme u nás, tak je to od oka, prostě se tam něco postaví a člověk vidí ± jak ho to vyšle…ale u 20m svině bych si to fakt nedovolil :)

                              Jinak třeba náš největší dvoják tady, co má necelejch 9m a asi metr vysokej odpal, tak si třeba přes sezónu o 10, možná 20cm sedne a stejně se to dá naskákat i když to člověk jede poprvý, takže ono to asi bude hodně odpouštět (při stavbě, když to ček jede, tak už to občas neodpustí no :( )

                              0 0
                            • KRAJIC  

                              Aby se ti tvá důvěra nevymstila – osobně jsem už zažil tolik nesmyslně postavených věcí(hlavně to byly díla mladých rádoby husťáků), že škoda mluvit. Člověk až žasne kolik práce do toho museli investovat přičemž při základních znalostech, zkušenostech a selském rozumu je od začátku jasné, že to je superpičovina. Samozřejmě na tom pak nikdo neskáče jelikož to nejde.

                              0 0
                              • pitos  

                                Stát se může cokoli ale není to tak že najedu na vše co potkám a už vůbec ne někde v lese kde jsou stavby postavené načerno,to si když tak dám dvakrát pozor.

                                Šlo mi především o legální stavby třeba v bikeparku apod.

                                0 0
                          • baboon  

                            což rampage, ale některý ty šílený polety na MX? To už podle mě bez nějakýho propočtu nejde, protože nedoletět = přeletět = smrt..

                            0 0
                      • KRAJIC  
                        1. neuč se skákat na dvojácích, ale na lavicích
                        2. pokud to není lavice tak si sežeň podlážky a přemosti ten skok. Pak

                        můžeš beze strachu zjišťovat co s tebou udělají různé typy odrazů, dopadů, rychlost atd. Co znám kluky co skákali velké věci, tak téměř vždy co něco nového postavili to řešili právě podlážkama a až věděli jak to hází tak to dali pryč.

                        0 0
                        • pítrs  

                          blbost, hned na vostřáka :-)

                          http://www.youtube.com/watch…

                          0 0
                          • lutte1  

                            Kdyby si to trošku potáhnul ve vzduchu a nenechal se vystřelit jak pytel sraček tak to mohl ustát.:)

                            Ale já mám co mluvit.:D (přeletělej dirt a držka jak sviňa) :)

                            0 0
                            • KRAJIC  

                              Mi ten kluk nepřišel až tak vytuhlý. Spíš ta rychlost byla dost mimo, ale možná jsou týpci co byto dokázali supermocně potáhnout až do dopadu. Být ten dopad kratší tak by asi tak křepce nevstal.

                              0 0
                              • lutte1  

                                Já jsem asi ten poslední člověk co by měl vyučovat skákání na dirtech.Ale když skáču něco co neznám.Tak letím tak, že mám natažený ruce, nohy a když jsem krátkej tak si to přes hranu dopadu přitáhnu pohybem připomínající bunnyhop.Ale tohle jde jen do určitý míry, když je člověk krátkej moc, tak ho nespasí nic.

                                0 0
                                • KRAJIC  

                                  Ten skok je macek – to má tak 5–7m podle mne. Pro mne je ten týpek bůh, že se nahecoval to odpanit. Je pravda , že ty rodla ke kozám dát mohl, ale těžko říct jak se zachováš při vidině neodkladné smrti – teoreticky mohl dopadnout mnohem hůř kdyby šel oběma do protisvahu.

                                  0 0
                                  • KRAJIC  

                                    Já když skáču co neznám tak letím jak pytel hoven s lobotomickým výrazem ve ksichtu a téměř vždy v těžkém koni. Navíc ty hovna v tom pytli jsou hluboce zmražené.

                                    0 0
                                    • fousek  

                                      A ja myslel ze to delam jenom ja

                                      0 0
                                      • Mr.Duck  

                                        To bude pud sebezáchovy, já taky odpaňuju skoky šílenejma koňma )

                                        0 0
                                        • lutte1  

                                          Docela jsem se teď zasmál nad spojením slov odpanění a skok.To je něco jako odpanění skokem.:D Domyslet k tomu ještě toho koně, no potěš pánbů… :)

                                          0 0
                                    • baboon  

                                      :D V tom případě je pro mě každý skok neznámý a to i v případě, že jsem ho už skočil..:D Vyjma těch, který jsem stavěl sám..:)

                                      0 0
                                  • lutte1  

                                    Je to borec,bez debat.Já jsem na tohle posera.Max. lavici do 6 metrů.Dvojáky tuze nesnášim.

                                    0 0
                                  • pítrs  

                                    odpanil jsem to já :-D

                                    ale to je fuk, jde o to, že to bylo pro nás něco novýho a jelo se na to vcelku rychle. Odraz ze začátku kopal na předek- stim prostě nic neuděláš… to neni jak motorka, že přidáš a zadní kolo ti jde dolu

                                    0 0
                                    • baboon  

                                      Leda dotočit frontflipa..:D Mě vždycky zajímalo, kdybych začal ve vzduchu šlapat, jestli by se to nevyrovnalo..:) Protože když letím hodně na zadek a zabrzdim si, tak se to pěkně srovná, ale s předkem nic nejde..:)

                                      0 0
                                      • Mr.Duck  

                                        Nevyrovnalo ) Já si prej začnu dupat na jednom transferu hned jak se odlepum u nás, když se pak rozjíždim na jednu mrchu a ani vo tom nevim )

                                        0 0
                                    • KRAJIC  

                                      Máš můj respekt.

                                      0 0
    • AsiJura  

      :) to jsem tě zas tak nalákal v to pondělí? :) ten vaňák přece dáš i na anthemovi:)

      0 0
      • nox159  

        no ale do sracek.. se mi ho tahat nechce, bylo by mi ho lito ;-)

        0 0
    • kubad  

      škoda slov :-(

      0 0
    • Smazaný účet  

      Co RB Monster HT? Zdvih vidlice 100–140mm, váha 2690 v Lku (to je jenom o 100g míň, než IQ6 vel. L bez tlumiče), délka sedlové trubky 480 – to už není takovej rozdíl od toho, co požaduješ. Ten rám bude nezničitelnej, hezkej a barvu si můžeš vybrat

      http://www.racebike.cz/…nster-ht-ram

      0 0
    • mr.antik  

      Tady EN (odolnější XC dle mého:-)

      http://www.author24.cz/…/MTB-Enduro/

      Tady něco těžšího

      http://www.author24.cz/…eestyle-MTB/

      0 0
    • Kubiczech  

      Řekl bych, že u těch levných HT enduro rámů bude problém s požadovanou výškou sedlové trubky. Kdybych nezohlednil tenhle požadavek, tak bych radil RB Monster EN nebo Duncon Amstaff.

      Takhle poradím rám Kona Hoss Deluxe. XC rám se vším všudy s tím, že byl konstruován pro objemnější lidi a váží poctivých 2400 g ve velikosti 20". DaSnail má na tomhle rámu Pike, na Mtbr se mluví i o vidlicích o zdvihu až 160mm při fr použití. Mrkni na Mtbr a Pinkbike. Rám byl ve výprodeji tady.

      V reálu vypadá nádherně a navíc je to Kona. Vice fotek u mě na Rajčeti.

      edit: Nevšiml jsem si, že k mání je už jen 16". Ale někde určitě bude. Kaktus bike?

      0 0
    • MlokCZ  

      Dobře si takové kolo nejprve vyzkoušej, abys nezjistil, že by taky mohlo být pro tvoje použití horší než Anthem X.

      Já bych do enduro HT s vyším zdvihem vidlice nikdy nešel. Ta nerovnováha odpružený předek a pevný zadek je už dost znát u XC HT se 100mm vidlicí, co teprve při větším extrému.

      0 0
    • baboon  

      Kdysi jsem si říkal (než jsem nakonec koupil fulla), že bych šel do DMR Switchback . Měl by zvládnout 150mm vidli (edit – tak „jen“ 130, ale 140 podle mě požere v pohodě) a váhově jsem kdysi našel, že je to 2100, ale čert ví, v jaké velikosti.. Nicméně je to moc pěkný oceláček.:) Nicméně jestli si na tom chceš zablbnout, tak stejně vem nějakou menší velikost..A epikona předěláš doma v pohodě..

      0 0
    • Smazaný účet  

      Endurovani je o pohode, ne aby sis nechal naklepavat pozadi na HTcku;)

      0 0
    • Pedro404  

      Na XC máš fulla a do horšího terénu chceš koupit HT? Zajímavý.

      0 0
      • pitos  

        možná divné to je ale ten xc je na technické ježdění skoro nepoužitelný.osobně bych raději jezdil v terénu na nějakém hravém ht než na takovém FS.

        0 0
        • nox159  

          je to tak, geometrije to zabiji jinak by mi stacil ten XC full…

          0 0
        • fousek  

          Nechapu, jediny co mi na Anthemovy kapku vadi je ze ma docela vysoko horni ramovou trubku (aůe tu on chce evidentne vysoko i na tom HTcku), jinak kdyz mu nanda nakou 130mm vidli tak je to enduro geometrie jakxvine. Jedina otazka co ten ram vydrzi.

          0 0
          • nox159  

            pokud dam uz jen 120 tak mi nevyjde predozadni poloha sedla … :(

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak prostě seženeš nějakou hokejku, kterou lze otočit směrem dopředu a přitom ji půjde natočit sklon sedla jak je třeba.

              0 0
              • nox159  

                uz mam teleskop s primym zamkem…

                otacet klasickou sedlovku nechci – uz jsem to tam vozil :D

                spis jedine sehnat jine sedlo – jinak ty lyziny musim porovnat jak to ktere maji…

                0 0
          • pitos  

            Nevím,na Anthemovi jsem nikdy neseděl takže je to možné.

            Když jsem měl starého Trance tak ten na enduro předělat šel,bylo to opravdu hravé a odolné kolo.největší problém ale u toho Anthema vidím právě ve vysoké horní trubce,takové kolo nikdy nemůže dosáhnou hravosti kol s velkým slopingem a pokud si pořídí pevňáka se stejně vysokou trubkou tak to jsou podle mě jen vyhozené peníze.

            0 0
    • kali222  

      skoda velikosti. :) budu se ted jednoho hezkeho ramecku zabovavat. pevne HT o par kusech v CR, ktere pobere podle vyrobce vidlu do 6" z moc hezkych profilu, ktere snad nekopiruje moc firem(rekl bych ze zadna) :).

      0 0
      • Nimrod  

        se pochlub, tajnůstkáři, co se ti to válí doma :-)

        0 0
        • kali222  

          uvidis az to bude hotove, chci udelat doma mensi debordelizaci dilu, tak z toho splacam neco komplet von to stejne asi nikdo nebude chtit :D

          0 0
    • Jelen evropský  

      130mm vidlici můžeš dát na GT Avalanche a nebo na toho Sunna co mám já ale ten rám asi sehnat nepůjde samostatně to spíš to GTčko…

      0 0
    • PatrikL  

      http://cnc-bike.de/…uct_info.php?…

      pod 9000kč sa zmestíš aj s tlmičom… A je to v pohode rám, veľa ľudí ho jazdí (s inými nálepkami) a žiadny problém :)

      0 0
      • baboon  

        Hej to je mazec..Rám enduro je dokonce i na 12mm osku..No asi vyměnim rám.:D

        0 0
    • bikEpo  

      k tomu Authoru Agang EN…

      v pohode sa na tom dá skákať,vo velkosti 16"(má 185cm) aj šlapať…

      kamoš to má(2roky+),jazdíme na to normálne DH,FR trate,parky a je to v pohode

      vidlu tam má Duro 130mm od Milana na normálnu 9mm osku…

      (akurát v tomto prípade kúpiť Duro tunené Milanom neoporúčam..nič z toho čo písal,že sa má zmeniť k lepšiemu asi nie je…dokonca v chode a citlivosti je lepšie obyčajné, tj netunené Duro

      0 0
      • bikEpo  

        k nejakej nerovnováhe na HT že 130–150 vpredu,0 vzadu…

        to by som nebral až tak vážne…keď človek vie jazdiť,tak to neregistruje a pevňák ho moc neobmedzuje(sa­mozrejme,asi nikto tu nebude dávať dropy 8m+ a 20m dvojáky,hehe)

        0 0
      • mr.antik  

        řek bych že s jeho nohama má 16 rámem smůlu…

        0 0
        • bikEpo  

          ono to bolo kupované na skákanie,14" nechcel a 19" je už koza velká na skákanie…

          0 0
    • Atilla  

      Neví někdo o levném Enduro HT rámu? Nejlépe ocel? Klidně i jetý na postavu 183cm. Dík

      0 0
      • Sup7  

        Ocel nemám, ale hlínu Haro Escape v L bych měl. Je skoro nejetý. Když tak e-mail, nebo Skype.

        0 0
      • black.horse  

        tohle a tady na BF byl jeden Ragley

        0 0
      • Kubiczech  

        On-One 456 Evo. Po Vánocích byly o píď levnější a je to znát, skladem toho moc není.

        0 0
        • Atilla  

          TVL to je za pěkné prachy. Geo taky fajn, jen bych váhal s velikostí 18"-20"

          dík

          0 0
          • Kubiczech  

            Taky jsem po něm pokukoval. Zvlášť v té Raw upravě vypadá moc hezky. Tady pár fotek.

            0 0
            • Atilla  

              Za 6tis hodně v klidu, proč jsi do toho nešel?

              0 0
              • black.horse  

                krásný, mě od toho zrazuje nízká hlavovka:-( vozím sloupek 21cm a tohle by bylo podložkové peklo :-D

                0 0
                • Atilla  

                  no já cpu rodla co nejniž:), ale nejsou velikost a 16" asi nebude pro mě

                  0 0
              • Kubiczech  

                Nějak jsem nedokázal prodat Monstra. (: Ale mám to pořád v palici, nejradši bych si místo Spešla P2 postavil také nějaké podobné endurko na všechno.

                0 0
                • Atilla  

                  Takže stejná situace. No výhodu mám v tom, že pike U-turn jde na všechno:)

                  0 0
            • jIrI___  

              Nebude ten raw reznout už při škaredém pohledu?

              0 0
          • tonik666  

            četl jsem teď nějaká vlákna o AM HT na mtbr, pinkbike atd. a lidi uváděli 456 spíš jako kolo, které moc nevyhovovalo a teď jsou spokojenější na Ragley Blue Pig, Cotic BFe atd…

            0 0
      • Pedro404  

        Co je pěkná cena? Sem tudle zjistil, že Cyklobareš vařej rámy na přání za cenu od 3500, dost o tom do budoucna uvažuju.

        0 0
        • Atilla  

          6tis max- ale čím míň tím líp- teď mám cove za 1500,–:)

          0 0
          • Kubiczech  

            Kdyby ses rámu pak zbavoval, tak mi dej vědět. (:

            0 0
            • Atilla  

              Asi to nechám ležet, ale týpek prodává komplet kolo na rámu NS surge s 66 za 6tis. Sice tam jsou nějaké invesice, ale za ty prachy dobrý kup.

              0 0
      • tonik666  

        Jeden ti utek na bazaru :) Ten Ragley :)

        0 0
    • Smazaný účet  

      Nebyls to ty, kdo mi psal, že stavět HT na enduro komponentech je blbost? :0)

      0 0
      • weekend warrior  

        a slouzi ti to dobre?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Samozřejmě že to sloužilo dobře, ale nox tenkrát nemohl přenést přes srdce, že jsem na HT měl komponenty, které odolností patří na AM/EN full. A pak vidím takovéhle vlákno. Nox je prostě kecálek, který si nevidí do pusy :0)

          0 0
    • Atilla  

      co ns bike surge v Lku? Jel ho někdo? Taky za pěkný peníze.

      0 0
    • smizo  

      mám dobrý zkušenosti s pells thorr,mám ho ještě v profilu a vydrží dost,na to že mám 194cm,tak sem byl schopen na tom v Lku odjet i 50km bez nějakých problémů ;)

      0 0
      • Atilla  

        Pells mi nesmí do baráku. Potom co se u 2 stejných rámu Root vymačkala hlavová trubka, takže z ní vypadávalo semi hlávko.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.