• vojtaaa

    Ahoj, můžete mi prosím poradit – pořizuji nové kolo a uvažuji o tom, že si ho nechám poskládat u stavitele. Jaké s tím máte zkušenosti? Oslovil jsem JS Bike s následujícím dotazem a dostal jsem následující nabídku. Co si o tom myslíte, šli byste do toho?

    Dotaz:

    Dobrý den,

    rád bych se na Vás obrátil se stavbou kola.

    Chtěl bych pořídit 29" HT v cenovém rozmezí 20000 – 25000,– Kč. Kolo budu využívat hlavně v lehčím terénu, částečně i na asfaltu (spíš takový univerzál). Roční nájezd předpokládám kolem 2000 km. Výška postavy – 190 cm.

    Odpověď:

    Dobrý den,

    posílám nabídku na kolo 29", které by se dalo udělat v cenovém rozmezí 20 – 25tis.:

    velikost: 21"

    rám: Scud

    vidlice: Suntour Raidon Air RL

    počet rychlostí: 3×10

    kliky: Shimano Deore FC-M610

    řazení: Shimano Deore SL-M610 3×10

    přesmykač: Shimano Deore FD-M610

    přehazovačka: Shimano SLX RD-M670

    kazeta: Shimano CS – HG 500

    řetěz: KMC X10

    brzdy: Shimano Deore BR-M615 Hydraulic

    brzdové kotouče: Shimano 160mm

    přední náboj: Remerx

    zadní náboj: Remerx

    ráfky: Remerx Top Disc

    pláště: Maxxis Crossmark 29×2,1 drát nebo jiné

    pedály: Welgo / Force

    gripy: Force

    řidítka: Profil / Zoom 720 mm rovná / vlaštovky

    představec: Profil Race 31,8mm, 90mm

    hlavové složení: Profil

    sedlovka: Profil Race 31,6/400 mm

    sedlo: DDK / Profil / MRX

    Cena: 22.800,– Kč

    rám MRX Elite + 1.600,–

    vidlice Suntour XCR Air RL – 500,–

    brzdy BR-M396 – 800,–

    varianta 2×10 stejná cena

    zaletená kola Profil, náboje Deore – 200,–

    pláště s kevlarovou patkou cca + 400,–

    V lehčím terénu a na asfaltu Vám budou stačit brzdy M396 a můžeme dát i více „silniční“ pláště.

    Díky za každý názor a radu.

    • plzakj  

      Vzal bych variantu 2×10 (kvuli dilum do budoucna. 3×10 uz je minulost). O tom, jestli potrebujes srazit cenu vymenou nekterych tech navrhovanych komponentu, si rozhodni sam. Ale za to, co ted usetris, to pripadne v budoucnu neporidis. Takze jestli je cena prijatelna, tak bych to nemenil.

      Jeste bych zkusil oslovit jine stavitele (bylo tu dost vlaken v poslednim mesici, tak to prohledej) a nechal si udelat nabidku pro stovnani. Ale rozdil nebude velkej.

      • Zdendyš  

        Dnes se „staviteli kolem“ rika BikeArchitekt :))). To jenom abys neurazil event jmenovanou velicinu ve velo byznysu … ;)

    • palo7  

      Velikost těch dvou rámů si prověř s tvou postavou na fitcalculatoru a vyber podle toho (těch 1600 určitě není nejdůležitější), myslím že staví i na Force (ten by měl být nejlevnější a stavitelé je celkem chválí a možná ti více sedne geometrie než u těch dvou). Osazení se mně zdá vyvážené a v ceně dobré. Jen jsem také pro 2×10 a pláště Crossmark bych dal s kevlarovou patkou. Pokud jsi v limitu do 25.000, tak ti zbývají 2.000 (předpokládám rám Scud, nebo Force) a to bych dal do lepších a lehčích kol. Buď nějaká akce, nebo klidně i bazarový, staviteli to určitě vadit nebude a ty můžeš mít podstatně lepší kola.

      Ceny u stavitelů budou +/- stejné, oba jste z Brna, tak bych to asi neřešil. Kdyby jsi s tím chtěl kvůli nějaké stovce ztrácet čas, tak v okolí máš ještě Coolo a Viagrbikes

    • michomin  

      MRX na Deore s Raidonem za 24 400,–, no, nic moc.

      • palo7  

        mu nabídni lepší …mně to přijde stejný co nabízí ostatní. Jen jednou je to Force, jednou Profil a nebo Zoom. Tady je to včetně Deore brzd (což často bývá spíš nižší) a taky kliky Deore, tam taky někdo dává jiné, ne Shimano kliky

        • SloM  

          Mam zkusenost (realnou) asi 14 dni zpet. Solidni ram (kratka zadni stavba apod., taper hlava), raidon xc pevna osa, komplet deore vcetne brzd, lepsi (lehci) kola, plaste v kevlaru. A jeste to vyslo levneji nez je nabizeno toto.

          • palo7  

            tak to zní super, proto je tady, čeká na posouzení a rady kde lépe a levněji. Samozřejmě asi kvůli pár stovkám nebude stavět na druhé straně republiky. Protože předpokládám a očekávám, že v ceně stavby je i první servis (seřízení) zdarma a pak najednou ušetřená tisícovka nemá vliv

      • maajkee  

        To mi taky příjde dost.

    • vojtaaa  

      díky moc za odpovědi, asi bych taky vybral variantu 2×10, cena je takhle určitě v pohodě, takže bych mohl případně připlatit i za ten MRX rám, ale podle geometrie (MRX a SCUD) mně připadají téměř stejné, tak nevím… bude v tom nějaký znatelný rozdíl? podle Fitcalculatoru mně vycházejí takovéto rozměry fitcalculator. Horní rámovku bych měl mít cca 590 mm, oba zmíněné rámy mají 640 mm. Dá se to vyřešit kratším představcem? Asi budu muset zajít někam vyzkoušet.

      Jinak jak píšete – rád bych to řešil osobně, tzn. s někým z Brna, proto jsem zatím oslovil jenom JS Bike, ale zkusit samozřejmě můžu i někoho jiného z Brna.

      • palo7  

        zkus ještě jiný kalkulátor, nebo se přeměřit. Většině lidí okolo 175cm vychází horní rámovka okolo 590mm. Tak tobě při 190cm musí vycházet určitě delší

      • palo7  

        MRX je lépe zpracovaný, broušené sváry apod. a trochu lehčí, ale za tu cenu už bych uvažoval klidně i o RB rámu, jen tam není sleva a určitě by cena ještě poskočila

    • myscho  

      Za 25 by sa dalo najst nieco s fajn ramom a Rebou/Reconom gold, ci?

    • vojtaaa  

      ahoj, měl bych ještě jeden dotaz – mám teď možnost koupit KELLYS Gate 30 se slevou, cca za 21 000,–

      http://www.sterba-kola.cz/…gate-30-2017

      co říkáte na tuhle možnost? třeba i v porovnání se zmiňovanou stavbou?

      Díky

      • plysovykozisek  

        Stavba je podle mě o trochu lepší.

        • palo7  

          +1 ale jestli se ten Kellys líbí a navíc vidím, že za měsíc vybírání asi žádný pokrok, tak lépe vrabec v hrsti......­........

          • vojtaaa  

            pokrok nebyl, protože jsem musel řešit trochu jiné věci a na kolo nebyl bohužel čas…

            jinak teď už asi vyberu z těchto dvou variant – zmíněná stavba nebo Kellys

      • Erknold  

        Mě ten Kellys přijde docela v pohodě. I kdyby ti neseděly časem brzdy a kupoval si deore, tak furt jsi v pohodě do 25. Jestli ti sedí, tak proč ne.

        Nebo je vyměnit rovnou a staré prodat. A máš prakticky komplet deore kolo za rozumnou cenu na rok 2017.

    • Karlos14  

      Ahoj lidi, využiju tohle téma. Myslíte, že je tento rám dobrý na stavbu závodního mtb?

      https://www.bike-discount.de/…shred-581102

      Přijde mi to jako super cena. Je tento eshop prověřený? Platí se poštovné?

      Díky

      • Singlespeed  

        Rám je dobrý. Pokud bys ho chtěl ohodit Eaglem, budeš muset vyměnit zadní patku přehazovačky, ta je kompatibilní jen ze Shimanem.

      • Rubi  

        Koukni ke me do profilu, mam to sice jako druhe kolo, ale o to vic dostava a na zavodech jsem ho mel a pohoda. Mam ho od prosince 2017 a celkem jsem si ho oblibil, eshop je provereny, toho se neboj, posta se neplati ale plati se balne (krabice)…

        • Karlos14  

          kolik měříš, že máš velikost 23? Já mám 185cm, tak by 21 měla být akorát

          • maajkee  

            Já mám 184–185cm a 21 by na mě byla opravdu velká. Leda, že bys měl třeba nějaký zvlášť dlouhý nohy a dlouhý ruce.

            • Karlos14  

              Mám trochu delší nohy. Tuším 88cm k rozkroku. Ten look co mám v popisu je velikost 20, má stejnou efektivní délku horní rámovky. Tak by to mělo být ok. Když tak by to mělo jít doladit představcem.

              • ˘Ö˘ Krab  

                Rozkrok 88 cm k výšce 185 cm jsou tak akorát kolem průměru.

                Ještě k maajkeemu: naopak, když má někdo dlouhé končetiny, potřebuje kratší (=menší) rámy. Nebo snad ne?

                • maajkee  

                  Nějak nechápu tvou úvahu :)

                  Třeba já, mám 184cm a nohy 84cm, tedy spíše kratší na svou postavu. Dle různých tabulek bych měl vozit rámy cca 20"ale díky tomu, že mám nohy krátký, tak mám pak příliš zaražený sedlo, takže vozím rámy do výšky maximálně 19" tedy cca 480cm, vyšší prostě nemůžu mít. Pak už řeším jen délku konkrétního rámu, takže potřebuju spíš dělší 18 nebo 19ky.

                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Aha, řešíš vytažení sedla. Já k tomu přistupuji opačně – řeším TTh/reach rámu ve spojení s adekvátním představcem a maximálně ještě standover. Vysunutí sedla až jako naprosto druhořadou věc, kdyby snad nevycházelo, tak je potřeba se podívat po jiném rámu s větším slopingem.

                    Třeba u některých klasických silničních rámů se s velkým vysunutím vůbec nepočítá (např. TTh=545, ST c/t=540), u slopingových to ale vypadá dost jinak (např. TTh=545, ST=520), rámy se však velmi liší délkou hlavové trubky a proto jsou určeny jiným jezdcům a pro jiný posed (vč. vytažení sedlovky).

                    • maajkee  

                      Vzhledem k rovné trubce zmiňovaného rámu bude právě ten stadover u velikost 21" značně vysoký, proto píšu, že to na nohy 88 bude vysoký.

                      Vycházím z toho, že ví jak cca potřebuje dlouhý rám, co si budeme povídat reach, řeší a ví co to vlastně je, minimum lidí, takže mi šlo, že to bude na něj vysoký.

                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Kompletní geometrie odkazovaného rámu ve všech velikostech. 

                        • Karlos14  

                          dík.. dle těchto velikostí je pro mě 19 opravdu malá

                        • oddie  

                          Docela mě zaujalo (už předtím), že oproti předchozímu modelu prodloužili hlavovku. Mám totiž doma starší model ve 23" (zadní osa RU), a ten má hlavovku 125mm stejně jako teď 21"…

                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Teď to XL vypadá jako RB CRR290 vel. L, jen s vyšší hlavou (rozdíl TTh je dán rozdílným úhlem sedlovky, ale reach 434 je totožný). Délka sedlové trubky ST c-t je u RB jen o 5 mm větší. U RB udávají střední výšku (aka něco jako standover) jen 821 mm, u Reaction bude o kousek větší, kvůli vyšší hlavovce.

                • obda  

                  když má někdo dlouhé končetiny, potřebuje kratší (=menší) rámy. Nebo snad ne?

                  Tuhle úvahu jsem taky úplně nepochopil. Pokud má dlouhé paže, tak snad nepotřebuje kratší rám?

                  Pokud má dlouhé nohy a normální paže, tak samozřejmě ano. Já mám na 180 cm taky 88 cm, ale krátký trup a normální paže. K tomu ovšem ještě dlouhé stehenní kosti (tj. sedlo na max vzadu). Takže ideál je 20" vysoký a zároveň co nejkratší rám, k tomu s vysokou hlavou.

              • oddie  

                88cm nohy na ten odkazovaný rám, to je úplně v klidu.

                • maajkee  

                  Ano, pokud me nevadí, že když sesedne taka bude mít horní trubku na gulích :)

                  • Karlos14  

                    taky myslím, že to bude OK. Mrkni na inzerát níže. Stejný rám velikosti 19 a sedlovka už je dost vysunutá.

                    https://www.cyklobazar.cz/…n-gtc-pro-29

                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Sedlovka už je dost vysunutá :-) … pobavit umíš.

                      Podstatnější by byly údaje o SO nebo o sklonu horní rámové trubky. Na focení se sedlovka vytáhne klidně přes maximum, jako je to ostatně i v inzerátu.

                      • Karlos14  

                        Tak vidím ,že sedlovka je vytažená zhruba stejně jak budu potřebovat já a evidentně je 19 pro mě málo. Přeměřoval jsem to s původním bikem a mělo by to sedět.

                        Každopádně rám už je objednaný a v menší velikosti ho stejně nemají.

                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Jak vysoko budeš mít sedlo? Vysunutí se dá celkem dobře propočítat, když má sedlovka ST c-t = 515 mm, Ty máš nohy 88 cm, takže výšku sedla cca 795 mm, tak nad sedlovkou bude vrch sedla 795–515 = 280 mm, sedlo od ližin má cca 500 mm, zámek cca dalších skoro 500 mm, takže to bude 180 mm čisté sedlové trubky. Od středu styku s horní rámovou je to plus dalších 50 mm a je třeba se dostat pod trubku, takže třeba + dalších 50 mm. Sedlovka >330 mm deklarované délky by měla stačit.

                          Žádné dráma.

                        • Karlos14  

                          jinak poštovné/balné vyšlo v přepočtu na necelých 700kč

      • Karlos14  

        Lidi potřeboval bych poradit. Nějak si nevím rady s kompatibilním přesmykačem. Rám je pro side-swing,direct mount

        Už mám koupená kola s 10s kazetou a vybrané kliky 2×10. Mohu použít přesmyk v odkazu níže pro systém 2×11, nebo musím vybrat přímo pro 10s?

        https://www.cyklobazar.cz/…m8020-d-2x11

        Případně můžete mi hodit odkaz na přesmyk ,který bude kompatibilní s tímto rámem. Díky

        • mirorek2  

          Můžeš, možná ale bude lépe chodit s řetězem 11sp. Chce to vyzkoušet. Side swing tam musí být kvůli vedení lanka na/v rámu.

          • Karlos14  

            Diky, tohle jsem chtel slyset. Mam moznost koupit za dobrou cenu sadu 2×10 a tento presmyk… a s kazetou nebude problem kdyz je 10s a dam tam retez 11s ?

            • Markony  

              Řtez 11 je užší než 10, sepiš se to dva obraceně 10 na 11 ale chce to odzkoušet . Ja mam smyk 10 a zbytek je 2×11 a chodí to parádně .

              • ˘Ö˘ Krab  

                Opravdu? Spíš se to dává 10sp řetěz na devítirychlostní pohon a podobně, některé kombinace dokonce předčí i dobré 9sp řetězy.

                S 11sp řetězem na 10sp pohonu se může stát tak nanejvýš to, že bude mezi některými pastorky přeskakovat mírně neochotně nebo mu bude trvat delší dobu náběh z malé na velkou vepředu. A možná bude pro funkci lepší nepatrně kleštěmi zúžit klec přesmykače, ale třeba to vůbec nebude nutné. A to je tak všechno.

            • mirorek2  

              Ne je to OK

        • MlokCZ  

          Hlavně potřebuješ správnou verzi přesmykače dle rozdílu počtu zubů převodníků. 2×11 Shimano přesmyk je dělaný na 10z rozdíl Sram přesmyk 2×11 je dělaný na 12z rozdíl a nakonec Shimano přesmyk 2×10 je dělaný na 14z rozdíl.

          Tedy dát 2×11 Shimano přesmyk na placky s 14z rozdílem není dobrý nápad.

          • MlokCZ  

            A ještě pozor na to jaký to je direct mount. V současné době se dělají rámy s low, medium a high direct mount. Tzn. pokaždé je navárka na přesmyk jinak vysoko nad středem a dle toho je pak potřeba i jiný typ direct mount přesmykače.

            U starších rámů to bude pak skoro vždy high direct mount.

            Tedy jen info, že je rám pro direct mount side swing je pořád ještě nedostatečné pro výběr správného přesmykače.

            • mirorek2  

              Je to 2016 a popis je: Front deraileur: Direct Mount Side-Swing (Only compatible with Direct Mount Side-Swing front deraileur!)

              Nic o pozici

          • mirorek2  

            To je fakt, na kliky jsem zapomněl. Nebo pak dát převodníky s rozdílem jen deset zubů, protože na rám asi jiný než sideswing přesmyk nedostane, myslím.

          • xtonda  

            V nejnovější řadě M6000 sou i 2×10 přesmyky Shimano na 10z.

            • mirorek2  

              tím pádem asi vyřešeno: https://www.koloshop.cz/…e-Swing.html

              • xtonda  

                Ale tohle je starší řada, ten je na 14z.

              • xtonda  

                Potřebuješ FD-M6020-D, tedy jestli sem správně pochopil, že chceš přesmyk na dvojplacku s rozsahem 10z na 10sp pohon.

                • mirorek2  

                  Já ne, to Karlos. U mě má na horské kolo přesmyk zákaz :-)

                  Psal, že potřebuje na 1×10 sadu side-swing přesmyk

                  • xtonda  

                    Každopádně tu nevidím jaké kliky vlastně má, jestli s 10 nebo 14 z skokem.

            • MlokCZ  

              To jsou, ale on bude mít pravděpoboně právě 14z rozdíl a chce dávat přesmyk, který je určený na 10z rozdíl.

              • mirorek2  

                Což by měl pobrat tento: FD-617 2×10 Side Swing Pro převodníky max. 14 zubů rozdíl mezi převodníky Uchycení přesmykače horní přímá montáž

                Pokud zas nemají chybu v popisu

                • MlokCZ  

                  Ano, ten je vhodný. Pokud má tedy na rámu high direct mount, což asi má. Shimano asi ani mid direct mount nevyrábí.

                  Tady je co je vlastně mid direct mount přesmyk:

                  https://www.bike24.com/1.php?…

                  vs

                  high direct mount u Sramu

                  https://www.bike24.com/1.php?…

                  Ani jeden z těch Sram přesmykačů není side swing, to byla jen ukázka mid vs high direct mount.

                  • Karlos14  

                    ajaj … az ted jsem zjistil, ze reaguje tolik lidi… na ceste uz mam kliky 36/22 tedy rozdil 14z a zamluveny ten Shimano XT, FD-M8020-D, 2×11 (zatim jsem ho nekoupil).. co ted? … chtel jsem to mit komplet v XTcku :(

                    • Karlos14  

                      Co ten přesmyk Shimano Deore FD-M617 2×10 ? Ten je na rozdíl 14z a mohl by to pobrat?

                      • mirorek2  

                        Je to tam ve specifikacích

                      • xtonda  

                        Ano, Deore FD-M617-D je na dvouplacku 36–22 a 10sp nebo SLX FD-M677-D, co sem tak rychle prolétl specky, tak do XT už se to nezavedlo, v době zavedení side swing XT dávno frčelo na jedenácti rychlostech, takže side swing XT jsou jen na 11sp, na trojplacky s rozsahem 18 a dvojplacky s rozsahem 10.

                        • Karlos14  

                          ok dík.. nějak se s tím poperu

                          • palo7  

                            Proč to v dnešní době stavíš na 2×10?

                            • Karlos14  

                              Myslíš, proč to nestavím na jednopřevodníku? Měl jsem obavu, že mi nebudou stačit převody a 2×10 by mě mělo stačit na vše. Nebo ne? Je to má první stavba, tak s tím ještě nemám zkušenosti.

                              • obda  

                                I pokud chceš smyk, tak 2×11 je lepší volba než 2×10

                              • palo7  

                                Myslel jsem spíše na 2×11, ale dnes už bych klidně volil 1×11 protože je větší výběr kazet. A nebo pokud by nevadil Sram, tak GX 1×12

                                • Karlos14  

                                  Myslím, že 1×11 by mi určitě nestačilo a Eagle mi přijde pořád docela drahý. Navíc u jednoplacky budou dost velké skoky ne? Jezdím jak prudké kopce v horách, tak rychlé trasy .. Asi jsem měl jít do 2×11, ale sehnal jsem 2×10 za dobrou cenu. Snad by to neměl být takový rozdíl

                              • MlokCZ  

                                Každému sedí něco jiného a někomu může 2×10 s velkým skokem na plackách vyhovovat. Mně třeba vůbec a raději jsem u desítky jezdil pořád trojplacku (u dvojplacky jsem pořád řadil mezi převodníky místo abych tam měl tu prostřední jako u 3×10 a ten velký skok na plackách mi také štval).

                                Oproti tomu 2×11 mi sedí skvěle. Rozsah kazety je zase výrazně větší (vozím 10–42 Sram), takže konečně funguje u mě ušetření řazení na plackách (třeba při ježdění do práce jezdím výhradně velkou placku) a malou dávám jen na opravdu pořádné kopce.

                                A k tomu tam není tak velký skok na plackách, což mi také sedí víc.

                                Je ale jasné, že 2×10 Shimano bude cenou úplně někde jinde než 2×11 Sram.

                                1× něco pak samozřejmě také volba pokud stačí rozsah. Mně ani 500% Eaglu nestačilo, u 2×11 Sramu mám o 1,5 převodu větší rozsah.

                                • ˘Ö˘ Krab  

                                  Je to o rozsahu, výkonnosti a co kdo jezdí.

                                  Když se k 2×10 s velkým skokem mezi převodníky dá jemná kazeta s relativně malým rozsahem (11–34), tak to má jiné vlastnosti, než když tam nacpeš třeba 11–42 a tím si vytvoříš velké překrytí. Třeba pro mě má takto 2×10 na 27,5" naprosto čitelné a použitelné odstupňování a skoro bych i řekl, že přesně to tím autor původně zamýšlel.

                                  A to určitě nemám problém s převodníky s malým rozdílem a 11sp, vozím je na RX 46/36 × 11–28.

                                  V obou případech mi to vychází asi tak, že stejně jedu 90% všeho na velkou, malou dávám jen na bahno a sypký štěrk do kopce.

                                  Takže, podle mého, patří k převodníkům s velkým skokem jemná kazeta a naopak – zmenšený skok mezi (novějšími) převodníky vyplynul z rozšíření kazet s velkým rozsahem.

                                  • MlokCZ  

                                    Ale to jsme pak u toho, co se považuje vlastně za 2×10.

                                    Mnoho let to bylo rozsah 11–36 (případně menší), protože téměř žádná 10sp přehazka nedá větší pastorek než 36z. 11–42 považuju už za 11sp, i když dnes jsou i kazety s extra skoky s větším rozsahem než 11–36 i pro 10sp.

                                    Já tedy tak nějak automaticky u 10sp uvažuju o 11–36. 11–42 i když je to dnes možné mít i u desítky nedává moc smysl, to pak není jediný důvod nedat 11sp. V Shimano se to cenově moc neliší.

                                    • Karlos14  

                                      kazeta bude 11–36 (hazka víc nepobere) a kliky 22/36. + Budu muset pořešit ten přesmyk Deore FD-M617-D. Jiný Shimano s rozsahem 14z se už bohužel nikde sehnat nedá… Nevím tedy jestli mi bude rozsah stačit. Předpokládal jsem, že jo.

                                      • mirorek2  

                                        dlouho jsem dvouplacku nejel, srovnávám s eaglem, ale rozsah bude u tebe větší

                                        http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

                                      • MlokCZ  

                                        Rozsah to má díky tomu většímu skoku na plackách celkem slušný, i když pořád jen skoro stejný jako Eagle. Máš tak 536% rozsah, tedy jen o 7% větší rozsah než Eagle (ten má 500%), tzn. cca o půl převodu navíc. Stačit ti to samozřejmě může, dost jezdcům stačí i ten Eagle.

                                        U 2×11 bys měl:

                                        • pro Shimano 11–42 + 26/36 bys měl jen 529%, to ± to samé, jen s menším skokem na plackách (ale samozřejmě by se to dalo nakombinovat i s plackami s větším skokem, srovnávám jak je to originál)
                                        • pro Sram 10–42 + 24/36 bys měl 630%, tedy o dalších 18% větší rozsah než s 2×10, to je další celý převod navíc (navíc tedy ještě převod s větším skokem s menším by to bylo 1,5 převodu navíc)
                                        • mirorek2  

                                          U sramu dělá vždy nejvíce ten 10z pastorek dole, tím se rozsah dost zvětšuje

                                          • MlokCZ  

                                            Jistě, ten udělá hned 10%. Skok 12z vs 10z na plackách ale udělá také skoro 10% (pro 36/26 vs 36/24 je to 8,3%). Skok na plackách ale lze individuálně doplnit do jakékoliv kombinace jakýkoliv.

                                            Já třeba vozím opačnou kombinaci. Tedy sice skoro vše 2×11 GX Sram, ale placky naopak s menším skokem Shimano. Vozím 34/24 + 10/42. Tak mi to přesně akorát stačí rozsahem. 36 placku už nepotřebuju a mám raději jak ten menší skok 10z, tak na velkou i posunuté lehčí převody na větších pastorkách (o to více mohu jezdit jen velkou placku). A 34 placka mi stačí tak, že nejtěžší řadím opravdu málo (34/10 už mám opravdu jen na přišlápnutí z kopce, jinak si vždy vystačím s 34/12), takže tím mi tak nevadí ten hnusný skok 10/12 na začátku kazety.

                                            Kdybych chtěl Eagla, tak bych musel dát 30z placku. 30/50 je jen o malý chlup těžší než současný 24/42, to by se dalo. S 30/10 bych si tak hraničně vystačil, ale už bych ho hobloval často, takže jednak životnost toho pastorku a pak by mi už hodně začal vadit ten skok 10/12 jak bych ho řadil už dost často.

                                        • Karlos14  

                                          díky … ještě se zeptám je nějaká šance, že by fungoval ten přesmyk XT s rozsahem 10z na těch klikách, nebo je to vyloučené?

                                          • MlokCZ  

                                            To bych nezkoušel, na 12z by to ještě asi nějak šlo, ale na 14 těžko. Klec přesmyku bude už mít jak špatný tvar pro dobré řazení, tak bude i moc nízká a na malou placku bys mohl jezdit jen opravdu velké pastorky (na menších to bude drhnout o spodek klece jak není tak vysoká).

                                            Opačně je vždy šance větší. Přesmyky pro 14z rozdíl nějak rozchodíš i pro menší rozdíl placek.

                                            A ten nový SLX (pro 14z) rozdíl přitom nestojí zase o tolik víc než tan bazarový XT pro 10z rozdíl, tak bych neřešil a použil ten správný.

                                      • xtonda  

                                        Můžeš mít SLX, pokud by ti to přineslo lepší pocit :-)

                                        https://www.zbozi.cz/hledani/?…

                                        • Karlos14  

                                          dík, kde si to našel? Já snad hodinu prohledával internet a nic jsem nenašel. :)

                                          • xtonda  

                                            srovnávače heureka.cz a zbozi.cz jsou celkem šikovná věc. Pak spousta věcí co není u nás se dá najít v Německu.

                                        • Karlos14  

                                          Nevíš jak se ty dva přesmykače v tom tvém odkazu liší? Na první pohled jsou rozdílné. Ten z kolo-dily.cz nemají a ten druhý z axit.cz má trochu jiné označení.

                                          • Slavik  

                                            A to je takový problém se podívat na Specifikace shimano.com ?

                                            • Karlos14  

                                              Samozřejmě ,že není kdybych věděl, že taková stránka existuje :) Ale specifikace k tomu přesmyku který potřebuji FD-M677-D tam stejně není.

                                              Každopádně ty dva přesmyky z odkazu na zbozi.cz o které mi jde ( FD-M677-D a FD-M677 D6 66–69 ) by měli být totožné. Takže problém vyřešen.

                                              • Slavik  

                                                Ach jo, tak se podívej třeba do archivu.

                                                http://productinfo.shimano.com/#…

                                                • Karlos14  

                                                  Díky za ochotu, pokud tě to obtěžuje nemusel si reagovat . Jsem nováček tak tyto stránky ještě neznám. Navíc jsem potřeboval vědět jen rozdíl mezi těmi přesmyky v odkazu… specifikaci už znám

                                              • xtonda  

                                                Pro produkty, které nejsou v aktuální specifikaci 2018–2019 je potřeba jít na ten archiv a stáhnout si PDF katalog příslušného roku, kliky a přesmyky na 2×10 s rozdílem převodníků 14z v řadě SLX už v aktuálním katalogu nejsou, je potřeba loňský nebo předloňský.

                                    • xtonda  

                                      2×10 je Deore, na 2×11 musí být aspoň SLX, kazeta stojí dvojnásobek a i na všech ostatních komponentech to budou nějaké stovky navíc, když se to vysčítá klidně dva litry rozdíl.

                                      • MlokCZ  

                                        Tak jistě, levnější to je. Ale zase když staví na rámu za 8tis. Kč, tak předpokládám, že neškudlí každou korunu za každou cenu.

                                        • xtonda  

                                          Konkrétně Karlos ne, psal, že by to nejraději měl celé v XT. ale když vemu celý pohon, tak za SLX si připlatím tak třetinu až 40%, to mi prostě nepřijde jako že V Shimano se to cenově moc neliší.

                                      • obda  

                                        Kazetu dáš SunRace, řetěz SRAM a na hazce/smyku/páčkách zas takový rozdíl není.

                                        • xtonda  

                                          Nechtělo se mi prolézat eshopy, ale když jinak nedáš, kazeta +500 (obojí to nejlevnější – Force), řazení (P+L) + 600, přehazka +300, přesmykač +150, u klik je ten rozptyl větší, podle konkrétní varianty tak + 200 – 500. Celkem skoro ty 2 000.

                                          • palo7  

                                            Mně se třeba funkčně 2×10 Deore zdá oproti 2×11 XT podstatně horší. Nevím jestli je to tím XT vs. Deore, nebo 2×11 vs. 2×10

                                            • xtonda  

                                              To nezpochybňuju, jen sem reagoval na to, že SLX se cenově od Deore moc neliší.

                                              • palo7  

                                                Jj, myslím že stavět 2×10 v dnešní době asi už nemá smysl

                                          • obda  

                                            Taky nebudu prolizat e-shopy, vezmu jen ten nejproflaklejsi – kupkolo. Pro ferovost budu srovnavat aktualni 10sp Deore (M6000) s aktualnim 11sp SLX (M7000), rozdily zaokrouhluju.

                                            Packy (i-spec): Deore 899, SLX 1049 (rozdil 150)

                                            Prehazka: Deore 989, SLX 1290 (rozdil 300)

                                            Smyk (xx20-D): Deore 459, SLX 495 (rozdil 35)

                                            Na techhle komponentach rozdil necelych 500. Psal jsem „na hazce/smyku/páčkách zas takový rozdíl není“

                                            10sp kazeta Deore: 599 (11–34), 749 (11–42)

                                            11sp kazeta SLX : 1139 (11–40), 1390 (11–42)

                                            11sp SunRace (11–42); 1290

                                            Kliky se srovnavaji blbe. Kazdopadne specialne kombo razeni+hazka+smyk je drazsi jen o 500, na kazete je to tech 500–600. Za lepsi system IMHO docela dobre.

                                            Samotného mne překvapilo, jak je 11sp SLX levné, když jsem na začátku roku stavěl dceři kolo (1×11, SLX + SunRace kazeta).

                                            • palo7  

                                              +1

                                              u kola okolo 15.000 klidně 2×10, ale okolo 25.000 už rovnou SLX 2×11

      • Karlos14  

        Ahoj, kolo mám téměř hotové, ale nedaří se mi seřídit přehazovačka. Pokud natáhnu lanko a řetěz mám na velkém převodníku a nejmenším pastorku, tak je přehazovačka ve výchozí pozici až za posledním pastorkem. Jako kdyby šla na další rychlost. Dorazem to nejde seřídit, i když ho zašroubuju co to jde.

        Neví někdo?

        • MatS  

          Na hazce je ten mezikus mezi patkou a prehazovackou. Prodava se verze s i bez toho mezikusu, podle toho na jaky ram se to dava.

          Ted koukam, ten Cube ma patku pro direct mount, takze tam ten mezikus byt nesmi, pokud si ho tam nechal. Kdyz tak ho odmontuj a dej bez toho.

          • Karlos14  

            tak to mě vůbec nenapadlo. Díky za tip :)

            • Karlos14  

              Tak teď mám zase tento problém. Když chci přehazku přidělat přímo bez toho mezikusu tak ten šroub, který přehazku drží má jiný průměr než závit v patce – viz foto. Jinak to vypadá, že by to takto mělo jít seřídit.

              Tak nevím jestli je potřeba jiná patka nebo kde může být problém?

              díky za rady

              • jardalee  

                tady je video https://www.youtube.com/watch?… co mas za typ prehazky

                • Karlos14  

                  tomu rozumím, ale jelikož ta část šroubu co prochází patkou je užší než závit v ní, tak v tom ta přehazovačka kvedlá. viz video v odkazu

                  https://www.youtube.com/watch?…

                  přehazku mám Shimano XT RD-M780-GS 10s

                  • jardalee  

                    tak to vypada ze tahle proste nepujde ,ono shimano udelalo udajne lehce inovovanou verzi XT RD-M781 ,ktera vypada stejne ale ma ten sroub prizpusobenej te montazi na tu patku ,ta co mas ty je jenom na klasickou patku

                    • Karlos14  

                      aha, asi to bude tím. Vůbec by mě nenapadlo, že bude problém zrovna v tomhle. Je vůbec někde ve specifikaci uvedeno, která přehazka je pro direct mount a která ne?

                      Jiná možnost není, třeba jiná patka, nebo nějaká redukce?

                      • jardalee  

                        no na nakym anglickym foru ,resili ze naky b2 nebo co :) ale novy rady to maj od deore vsechny ,takze kdybys vzal treba celou novou radu deore m6000 2×10 tak mas klid ,jinak mozna kdybys mel ten sroub ,treba jde nekde sehnat ,by to mozna slo nejak prevrtat ,ta prehazka ,nebo sehnat jinej hak na to cube ,jestli nahodou nedela ,ale tomu moc neverimn

                        • jardalee  

                          ale i u tech nejnovejsich rad ,to taky nejde u vsech rozebrat ja mam altus shadow ,vypada dobre radi taky pekne :) a vypada to ze ten sroub jde vyndat ale nejde :) ale u deore m6000 to mam taky :) uz jo ,ale zase kdo by chtel usetrit tak u toho altusu to nerozebere :) tam i kdyz to tak nevypada na prvni pohled je to pevne nalisovany zase :)

                  • Karlos14  

                    Myslíš ,že by tam šel tento šroub? Dá se sehnat i na aliexpressu

                    https://www.cycology.cz/…786-p307583/

                    • jardalee  

                      nj se zda ze tam maj i ten sroub https://www.cycology.cz/…0-b-p832922/ no mozna se jich trochu poptat jestli je to zavit do te klasicke patky a pak bych ho asi vzal a zkusil prevrtat tu prehazku na vetsi prumery to by mohlo jit ,ale ja mam zase treba stojanovou vrtacku ,je to potreba aby to bylo rovny ,protoze moc neverim ze kdyz to ma mensi prumer ze by ty priruby byly stejne siroky jako ten sirsi sroub

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse