• koutnej

    Zdravím,

    chci se zeptat, jestli tu ještě někdo staví kola, nebo mají všichni plno práce, nebo jsou na dovolené. Psal jsem totiž před týdnem uživatelům Scalar, Maajkee, Hnoj i Patar a zatím se nikdo neozval. Tak ani nevím, jestli jim ten mail vůbec přišel…

    0 0
    • Smazaný účet  

      Tak co se tak zeptat primo jich? Treba telefonem?

      Jinak se da predpokladam, ze pres leto neni komunikace emailem 100%…

      0 0
    • scalar  

      Já jsem byl minulý týden na dovolené, ale Tvůj mail skončil ve spamu a tam také zůstal. Když mi napíšeš a vidím, že ostatní stavitelé jsou v kopii, tak to fakt neřeším.

      0 0
      • Smazaný účet  

        mhuhehe, to jako fakt?:)))

        Lenost je svina:DDD

        0 0
      • koutnej  

        Když si půjdu kupovat auto, taky hned nevezmu první co uvidím. Chtěl jsem mít víc nabídek, ať si můžu vybrat, takže nechápu co je na tom špatné.

        0 0
        • scalar  

          Tak vybírej :-)

          0 0
        • alinceb  

          Nakupováním se živím a základní pravidlo je:

          NIKDY NEPOSÍLEJ POPTÁVKU VÍCE DODAVATELŮM VE VIDITELNÉ KOPII!!!

          Dodavatelé obvykle počítají s tím, že sis nepoptal jen je, ale když neví, koho ještě jsi poptal, tak se minimálně nemůžou domlouvat na ceně…;)

          0 0
          • noviisek  

            Já bych i čekal, že dodavatelé nepůjdou proti sobě.

            Ono kdo by šel dobrovolně s cenou až dolů? Když ti teď dám kolo levněji, tak musím udělat dvě, abych měl stejně, nebo tě někde ošulit. Ani jedna varianta se mi nelíbí.

            0 0
          • Hnoj  

            Radši bych si uříznul levý varle, než bych se s někým domlouval na ceně :-D

            0 0
        • jIrI___  

          Taky to nechápu.

          0 0
      • Kubiczech  

        …a ještě se tím chlubí na internetu.

        0 0
      • maajkee  

        +1 :)

        0 0
    • Evilcleaner  

      můžeš mi napsat mail;)

      0 0
    • jan.pernik  

      A proč si to nepostavíš sám? Je to bezva zábava a potěšení vidět, jak ti to roste pod rukama.

      0 0
      • koutnej  

        Myslím, že bych na to neměl čas a klidně se přiznám, že bych to asi ani nezvládl. Navíc by mě to určitě nevyšlo cenově nejlíp.

        0 0
        • noviisek  

          A čas jezdit mít budeš?

          0 0
        • jan.pernik  

          Čas? Kolo poskládáš za jedno sobotní odpoledne. Cenově to vyjde sice o trošku dráž, ale zase tam máš přesně to, co si tam namontuješ a chceš namontovat. Navíc pak budeš mít doma komplet nářadí, kterým si drobnosti u(o)pravíš sám.

          0 0
          • alinceb  

            Jen nářadí na montáž všeho potřebného ho bude stát balík a nebo bude muset s některýma věcma do servisu, který si to taky nechá zaplatit.

            Nechat si postavit kolo vyjde levněji a stejně tak na něm budeš mít jen takové díly, jaké sám budeš chtít.

            A to píšu z pozice člověka, který si svoje kola staví a servisuje sám. Když ale někdo z okolí chce kolo, tak ho nechávám stavět, protože za takové peníze to prostě bez ŽL (tedy nákupu za MOC) nepostavím.

            0 0
            • jan.pernik  

              Tak balík? otázka co je balík, ale tak 2–4000 to stát bude, ale je to na věky.

              Má to spousty výhod: když už bude mít nářadí, tak si může jít kolo štelovat celkem kdykoliv a taky může kdykoliv říct: drahá, to Tvoje kolo se mi nějak nezdá, musím Ti poštelovat trošku brzdy/přehazovačku.

              0 0
              • alinceb  

                Pokud uvažoval stavbu kola v cenové hladině cca. 15–20k, tak dát 2–4k za nářadí je fakt blbost.

                Nejen, že nakoupí dráž díly (rozuměj – za stejnou cenu bude mít kolo o třídu), ale bude muset koupit ještě nářadí (rozuměj – za stejnou cenu bude mít doma plečku) – A TO SE VYPLATÍ!

                0 0
                • pocestny  

                  Kolik to může reálně stát? Kleště, šroubovák, pilku na železo, kladívko, sadu nástrčných klíčů (gola), montpáky a imbusy má doma doufám každý člověk jezdící na kole.

                  Centrklíč 30Kč (nikoliv nutný při koupi sady výpletů)

                  Nýtovačka řetezu 150 Kč (nikoliv nutná při rychlospojce)

                  klíč na HTII osu 200 Kč

                  klíč na utáhnutí závěrné matice kazety 100 Kč

                  lis hlavového složení z hobbymarketu 70–100 Kč

                  Tzn. nářadí za 500–600 Kč a je v klidu.

                  0 0
                  • lidumil  

                    No a co třeba torxy, naražeč ježka, odvzdušnovací sada na brzdy… Můžeš mít nakrásně rychlospojku, ale jak ten řetěz zkrátíš?

                    0 0
                    • oddie  

                      Ježka jsem posledně narážel desítkou ořechem, asi jsem beznadějně OUT :D

                      0 0
                      • lidumil  

                        Tak koneckonců nepotřebuješ ani klíč na HT 2, dá se sikovkama

                        0 0
                        • pepek  

                          no a torxy má každý v domácnosti a sadu si vyrobí ze stříkaček

                          0 0
                          • lidumil  

                            No jasně, každej má doma běžně torxy a stříkačky. Složit kolo jde jistě na koleně, s vercajkem „co dům dal“ ale nebude to za dopoledne a bude s tím strašná práce. Pár kol jsem složil, tak vím, co píšu. Pokud máš vercajk, jakej je potřeba, tak je to krásný hraní. Jinak je to oprut a je.a.ka.

                            0 0
                    • pocestny  

                      S řetězem máš pravdu, nýtovačka je nutná. Bez narážeče ježka se dá obejít bez problému (v podstatě i bez lisu na hlavko), a zkracovat hadičky v mnohých případech taky není třeba.

                      Na druhou stranu nýtovačku, lis, nebo klíč na HT2 má kdekdo, tak se to dá na chvíli půjčit. A na netu je spousta návodů včetně instruktážních videí, které vás naučí cokoliv.

                      Ve skutečnosti jde jenom o to, jestli se mu chce, nebo nechce.

                      0 0
                      • scret  

                        a od koho si to pujci, kdyz kazdej bude postupovat jak pises?:))

                        0 0
                      • Kouba_2005  

                        Když jsem viděl souseda, jak zkracuje řetěz pomocí hřebíku, kombinaček a kladívka, tak jsem mu nabídnul nýtovačku. Prý je to na hovno a že nepotřebuje … a mydlil do toho dál. Kupodivu mu to pořád jezdí a s krvavou holení jsem ho nezahlídnul.

                        0 0
                        • alinceb  

                          Taky jsem to tak kdysi dělal…:)

                          0 0
                          • Kouba_2005  

                            Je fakt, že to měl s širokánským řetězem na nějakým „BMX“, ale stejně bych se na to tímhle způsobem ani nevys.al.

                            0 0
                  • Smazaný účet  

                    torxy, veci na pokraceni a odvzdusneni brzd, rovnak na patku, frezu stredove mufny, kdyz bys chtel byt profik tak i adapteru brzdy, kleste na bowdeny/lanka..od veci neni momentak, v pripade karbonopve sedlovky/riditek vazlinka pro instalaci…

                    bizuterie okolo (koncovky, uchytky, neopreny, navleky/nalepky proti odreni ramu)…a to jsou ty picovinky okolo, ktere napoprve neobjednas a pak tratis na druhem postovnem…

                    nytovacka se hodi na zkraceni retezu, ale jde to i bez ni.

                    Kol jsem uz par poskladal (mnozi jich poskladali vice, to nerikam). A pokud delam napohodu, tak se vsim vsudy to za odpoledne nezvladnu, ale mozna to bude tim, ze kola skladam na chodbe a ne v dilne, kde bych nemusel tolik davat pozor na neporadek…

                    0 0
                    • pocestny  

                      Jako joo, za odpoledne to jde složit, i s vypletením a vycentrováním kol to jde za odpoledne…

                      Ale nedělám to často, a mám takovou zkušenost, že i když si všechno dopředu připravím, tak se stejně VŽDYCKY alespoň jedna věc vysere, takže tak hodinu pičuju, a musím to vyřešit ráno následující den. :-D

                      0 0
                      • alinceb  

                        Třeba u toho zaplétání kol – i když si fakt dám majzla a všechno promýšlí, tak se stejně vždycky něco podělá a musím to předělávat. Stejně tak posledně omotávání řidítek na silničce. Když už jsem to měl konečně vypiplané, tak jsem zjistil, že mám obě namotané stejným směrem…kua! :D

                        0 0
                    • alinceb  

                      Je to asi tak, jak píšeš.

                      Aby kolo bylo poskládané tak, jako od stavitele, musel by si buď pořídit všechny lisy ,frézky a podobné věci a nebo by si potřebné úkony musel za úhradu nechat udělat v servisu.

                      Navíc kupovat lis na hlávko, frézku na střed a úchyty atp. kvůli stavbě jednoho kola, je fakt blbost.

                      Pro následnou údržbu to fakt už tolik potřeba není. Principiálně stačí standardní domácí nářadí, HTII klíč, kleště na bowdeny (jde to i bez nich, ale není to ono), pumpa na vidlice, pumpa na kola a nějaká chemie (mazání na řetěz a vidlici + vazelína). Nepostradatelný je rovněž dubový špalík…:)

                      Další level je pak domácí servis vidlice nebo tlumiče.

                      0 0
                      • jan.pernik  

                        lisy, frézky? no tak lis – normální svěrák. Frézky jsem ani v běžném venkovském serivisu neviděl. Pro obyč. servis je problém i zapuštěný nipl.

                        0 0
                        • alinceb  

                          O vesnickým servisu se tu snad nebavíme, ne?

                          0 0
                          • jan.pernik  

                            a vono se dá jezdit na kole po městě? teda pokud člověk není sebevrah nebo lovec adrenalinových zážitků.

                            0 0
                            • alinceb  

                              Drž se tématu a nemel blbosti…;)

                              0 0
                              • jan.pernik  

                                jasně, chtěl jsem jen napsat, že ne každý bydlí v rozumně dojezdové vzdálenosti od vybaveného servisu. A nákup potřebného nářadí je levnější než jen do onoho servisu dojet.

                                0 0
                        • Singlespeed  

                          Jde vidět, že jsi prostě jen bastlič. Ale někdo chce mít kolo udělané opravdu odborně a pak je různých lisů, frézek, rovnáků a výstružníků třeba.

                          0 0
                          • worlusho  

                            Vy tady z toho děláte, jako by jste stavěli raketoplán. :D

                            0 0
                            • jIrI___  

                              :)) taky mi to tak připadá.

                              0 0
                              • jan.pernik  

                                :-) přesně. Stačí vědět, že nemůžeš dohromady míchat komponenty Campagnolo a Shimano a můžeš se do toho pustit. Stejné, jako složit počítač. Jen u toho počítače člověk není tak ******** od šmíru.

                                0 0
                          • jan.pernik  

                            No tak vzhledem k tomu, že se tím neživím, ale baví mne to, tak bych si ani netroufl říct, že jsem profesionál. Mne pouze těší, že si to můžu udělat sám. Tobě zase dělá potěšení vědomí, že to dělá opravdu odborník s profi vybavením. Ale ruku na srdce – věnoval jsi svému kolu někdy aspoň čas na to, aby jsi sledoval onoho řemeslníka po celou dobu opravy toho kola? Bavil jsi se s ním o tom, proč dělá to a ono? Znám hodně šikovných řemeslníků, kteří ví, jak se to dělá a dělají to tak, ale proč se to tak dělá a proč se použije ten a nebo ten materiál, tak o tom neví naprosto nic.

                            To, že má servis „nejmoderněší“ vercajk, ještě neznamená, že jsou to fakt odborníci.

                            0 0
                            • alinceb  

                              Kde bereš jistotu, že si Zdenda kola neservisuje sám?

                              0 0
                              • jan.pernik  

                                No z toho, že skutečný odborník by neříkal, že ke stavbě kola potřebuješ vždycky frézky a soustružníky a závitníky … a to že nemám tento vercajk implikuje bastlení …

                                Pokud to beru z tohoto pohledu, tak bastlí 95% servisů.

                                0 0
                                • jan.pernik  

                                  ale nechme toho. začíná z toho být flame.

                                  0 0
                                • alinceb  

                                  Pokud chceš STAVĚT kola seriózně a tak, aby k něčemu byla, tak frézky a výstružníky prostě potřebuješ. Ono stavět a servisovat jsou 2 různé úkony…

                                  0 0
                                  • jIrI___  

                                    U svých biků jsi frézoval a vystružoval nebo to prostě matlal?

                                    0 0
                                    • alinceb  

                                      Jen u jednoho – nechával jsem lakovat rám pro přítelkyni (původní AL Vraník) a u toho jsem nechal zafrézovat všechno.

                                      Jinak jsou obvykle rámy už jeté, takže to neřeším. Na novém rámu jsem stavěl jen 29er Meridu a ten rám byl připravený.

                                      Další kolo bude Jamis – ten půjde zafrézovat určitě a taky všechno. U jen kvůli IS-IS třmenu, který musí být fakt rovně…

                                      EDIT: Jinak já jsem samozřejmě domácí patlal a stavěním se neživím. Nakupovat komplet vercajk by se mi fakt nevyplatilo. Už takhle v tom mám dost peněz…:)

                                      0 0
                                      • jIrI___  

                                        Tak to jo. Já totiž na 4 kolech všechno matlal a všechno funguje, tak nevím, kde na rozdíl od přítomných kosmických inženýrů, dělám chybu :)

                                        0 0
                                        • maajkee  

                                          Tak ono to vždycky nějak funguje. Jde pak o to, jak moc na tom jezdíš, jak tomu dáváš a jak pak věci odcházej.

                                          0 0
                                • scret  

                                  jak pise alinceb, pokud to chces matlat, pak ok, odborny skladani kola je ale trochu jinde…

                                  Kolik kol jsi uz slozil?

                                  0 0
                                  • oddie  

                                    Já asi 20 a frézku nebo výstružník jsem nepotřeboval ani jednou, úplně se stydím :D

                                    0 0
                                    • scret  

                                      ja resis treba stycny plochy u uchytu trmenu zadni kotoucovky??

                                      0 0
                                      • oddie  

                                        Nijak :D

                                        0 0
                                      • alinceb  

                                        Záleží, jakej máš úchyt a jakej třmen. U IS-PM to není potřeba, protože třmen stejně srovnáš půlkruhovýma podložkama…

                                        0 0
                                        • scret  

                                          i tak je nekdy potreba, kolikrat tu lidi pisou o neprijemnych vibraci a pak zjistej, ze staci trochu freznout a je klid…

                                          Ale taky se tim nezivim a proto to matlam bez frezek, zavitniku atd.:)

                                          0 0
                                • Singlespeed  

                                  Občas do servisu zajdu a světe div se, oba v našem malém městě všeliké frézky, výstružníky, přípravky, rovnáky, závitníky, válcovačky závitů atd. mají a vypadá to, že s nimi i umí pracovat. Když jsem si před lety kupoval rám SUP Team 29, vše mi přímo v obchodě vystružili, zafrézovali, nalisovali a zkontrolovali geometrii, považoval jsem to za samozřejmost.

                                  0 0
              • tonik666  

                Pochop, že každej nemá čas a chuť se tím zabývat jako ty, navíc pokud to bude dělat poprvé, bude mu to trvat o odst dýl než jedno odpoledne.

                0 0
                • jan.pernik  

                  Ale jo, to naprosto chápu. Jen pak nesmí brečet, že údržba je drahá. Takto si aspoň uvědomí 2 věci:

                  1. čas, který na tom nechá opravář
                  2. cenu potřebného nářadí

                  A jinak z mého pohledu mi zabere kratší dobu si to opravit sám, než to odvážet a přivážet do/z servisu a nemusím čekat na pracovní den … Navíc místní servis ani to potřebné nářadí nemá :D

                  0 0
                  • tonik666  

                    Jasně, z toho samého důvodu servisuju všechno mimo odpružení doma. Ale v nářadí mám pěkný balík a pár let mi to trvalo se to naučit.

                    0 0
                    • alinceb  

                      Hlavně je hodně cyklistů, pro které jsou nejvyšší servisní úkony namazání řetězu, nahození řetězu a zalepení píchlé duše…:)

                      0 0
          • scalar  

            Laik za odpoledne ani nezkrátí hadičky u brzd…

            0 0
            • worlusho  

              To není laik ale totální nemehlo. ;)

              0 0
            • alinceb  

              Je fakt, že posledně jsem plnil XT brzdy, což rozhodně nebylo poprvé, a i tak mi to zabralo skoro 2 hodiny…:)

              0 0
            • noviisek  

              Nebo je zkrátí za 5 minut víc než chtěl a pak čeká tři dny na doručení nových a jde do servisu…

              0 0
              • Smazaný účet  

                Zkrati, necha poslat nove, zkrati podruhe a jde s tim do servisu aby mu opravili co zajebal a odvzdusnili…:)

                0 0
                • noviisek  

                  vypadlo mi tam že napíše na BF a netrpělivě čeká na odpověď, když po třech minutách nic, tak zakládá nový thread a klepe nervózně nohou a dostává tik do oka

                  0 0
            • oddie  

              Ještěže mám bezhadičkové brzdy :D

              0 0
          • Smazaný účet  

            mhuuuuhaaaaa:)

            0 0
    • oddie  

      Tuhle jsem taky napsal návrh na rande Radce, Lence, Monice, Katce i Šárce a taky se žádná neozvala, tak taky ani nevím, jestli jim ten mail vůbec přišel.

      0 0
      • alinceb  

        Počkej až na rande přijdou všechny…:D

        0 0
        • scalar  

          To se dá čekat, jestli také nepoužil skrytou kopii :-)

          0 0
          • worlusho  

            Nebo na rande dorazí pět frajerů :D

            0 0
          • oddie  

            Samozřejmě ne.

            Když si půjdu kupovat auto, taky hned nevezmu první co uvidím. Chtěl jsem mít víc nabídek, ať si můžu vybrat, takže nechápu co je na tom špatné.

            0 0
            • kubad  

              :D

              špatně nic, otázka je jestli se dočkáš odpovědi

              0 0
            • noviisek  

              v autoservisech maj hrozně rádi lidi, co přijdou s deskama od jiných dealerů s nabídkou na stejný auto a snažej se dohnat do mínusu a ještě vysomrovat propisku a bonbon.

              0 0
              • oddie  

                Tak schválně, kdo přijde na to, že ten příspěvek je čisté copy-paste :D

                A auta jsem měl pocit, že se v autoservisech opravují, tak ty desky s nabídkou moc nechápu :P

                0 0
                • alinceb  

                  A auta jsem měl pocit, že se v autoservisech opravují… – tohle si konkrétně ty fakt myslíš? :)

                  0 0
              • alinceb  

                S deskama od konkurence samozřejmě ne, ale jinak nechápu, co je špatného na tom, že když kupuješ drahou věc, tak ji poptáš u více dodavatelů…?

                Konkrétně u auta bych v případě nákupu nového vždycky poptal více autosalónů a vybral si nejlepší nabídku popř. tlačil konkurenci. Za první nabídku koupí jen blbec, který si neváží svých peněz…

                0 0
                • felix.org  

                  Přesně tak. Ve finále můžeš ušetřit tolik, že za to budeš rok, dva tankovat…

                  0 0
                  • Bedar19  

                    souhlasím, konkrétně na autě jsem během 3 týdnů vyjednávání dostal slevu přes 80t, což byla 1/5 ceny auta … což mi opravdu bodlo

                    0 0
                • noviisek  

                  Taky poptávám víc míst u věcí, kde to má smysl.

                  0 0
        • Australopithecus  

          to v poho zvladne

          0 0
    • Lord_de_Wolf  

      Asi neslyšel o skryté kopii… :D

      0 0
    • Jacob1  

      na kolik si takový stavitel cení stavbu kola ? např CX za 30

      kdybych měl nějaký rozpočet abych do toho započítal ještě odměnu pro stavitele

      když jsem nevěděl tak jsem byl schopný dát odměnu 5000 kdyby to stavěl třeba pár dní

      ale když to prý postaví třeba za pár hodin tak např 2000 je odpovídající odměna ? cením si řemeslníků a šikovných lidí

      0 0
      • oddie  

        To jako že sečteš koncové maloobchodní ceny z krámu a přihodíš 2 litry, jo? Jaký to má smysl?

        0 0
        • Jacob1  

          tak tím bych se vůbec nezabýval , mě šlo jen o odměnu pro stavitele , něco jako dýško za dobře odvedenou práci

          0 0
          • Erknold  

            …a není to jedno? Když se mi líbí jeho cenová nabídka, tak je mi jedno, zda na tom vydělá 2000 nebo 5000 nebo 20k. Pokud má poplatit soc. + zdrav. + náklady + plonkový čas na odepisování lidem jako jsem já + DPH + dalších XXX kravin, tak nečekej, že bude dělat dobročinnou akci za stovku na hodinu. Důležitá je koncová cena a kvalita, jakou to udělá!

            Polož si otázku zpětně, za kolik bys byl ochoten žít? Rok má cca 200 pracovních dní. Kolik musíš mít na kole, abys to vše poplatil. A kolik musíš postavit kol? A jak dlouho trvá sezóna kdy má práci? atd…

            I kdyby si s kolem v ideálu všeho hrál jen půl dne, tak je to více, než ve fabrice. Tam kolo nehodíš montérovi na hlavu.

            0 0
            • Jacob1  

              tak je to jedno , určitě bych nekontroloval jednotlivé díly a jejich ceny a nepočítal , jen mě to zajímalo v diskuzi …

              0 0
              • Erknold  

                já právě nevím a beru to jako jedno z obchodních tajemství, které ti tu ani jeden z nich nenapíše, jelikož by ho půlka lidí měla za žida i kdyby napsal pětistovku.

                0 0
                • standoslav  

                  Taky je důležité, aby mechanik přežil a byl Ti schopen z nějaké serioznosti udělat i garančku/ další servis. Pokud se „položí“ a půjde makat jinam, s pevnou prac. dobou, mnohdy si pomůže a bude mít svatý pokoj od spekulantů.

                  0 0
          • danny.key  

            Dýško, bych řekl, zní dost urážlivě. Věřím většina stavitelů vědí co dělají a proto je to normální cena za práci. Souhlasím tu s ostatními, není potřeba řešit kolik na tom trhnou. Buď se ti kolo líbí a jsi spokojený s komponenty a cenou celkového conceptu v porovnání s konkurencí a nebo nemusíš kupovat. Já osobně bych do 15 tis na krámě asi nekupoval.

            0 0
    • rexi  

      Jsou kola, která se proste nedají koupit a je nutné je nechat postavit. Např dobrý a lehký kolo pro deti, který třeba rádi závodí.

      0 0
    • waters  

      Ahoj, mám dotaz ohledně stavby kola (hardtail). Jak se pohybuje cena za sestavení kola v servisu-prodejně? Jsem ve fázi, že mám téměř veškeré komponenty a nyní budu dokupovat ještě pár komponent u renomovaného prodejce. Komponenty, které budu dokupovat jsou v řádu deseti tis.

      Právě toho prodejce bych chtěl oslovit, aby mi kolo zkompletoval. Kolik si mám orientačně připravit a jak je stavba časově náročná?

      Díky:)

      0 0
      • mr.nikdo  

        Jestli sis vsechno nakoupil sam, tak Te cast servisu posle do pr.

        Pokud to vezme, muze to byt od 500 (hodne levne a podezrele) az tusim po 5 600,– to ma XCR u horskeho kola. U silnicek ma cenu asi 4 200,–

        Jo a jsou to ceny od :-D.

        0 0
        • waters  

          Nemyslím si že by mě tenhle prodejce poslal do pr. a nejen proto, že mu tam nechám cca 40tis. Prodejce je v pohodě a pro zákazníky dělají max. Jen jsem chtěl slyšet názor někoho nestranného ale fundovaného. 5 000,– se mi zdá adekvátní. Víc už asi ne:)

          0 0
          • mr.nikdo  

            Ajo jakoze ty u nekoho nakupujes a rovnou si to od nej chces nechat postavit?

            Ja to chapal tak, ze nekde nakupujes a pak si to chces nekde jinde nechat postavit.

            No, to potom zalezi… Jestli prodal komponenty zvlast, tak by 5 mohlo byt i moc. Zase pokud je to kvalitni servisak… I kdybych bral stavbu na 8 h, sazbu 300 Kc/h (coz asi ziju v alternativni realite), tak je to tak 3,5 tKc (i s nejakou amortizaci naradi).

            0 0
            • waters  

              chápal si to dobře.. cca rok sbírám komponenty a teď budu dokupovat ty zbylé u prodejce, které ho bych chtěl oslovit se stavbou:)

              0 0
              • mr.nikdo  

                Aha. Tak ja bych dam dal minimalne 10 % vsech komponent na stavbu. Takze tech 5 je asi spis adekvatni. Pokud jsi s tim OK, tak asi neni problem.

                Nechces to poskladat? Jsem dostal chut neco poskladat, ale svych kol uz mam dost :-D…

                0 0
            • Dejv94  

              Tak záleží co se bude skládat, jestli bude třeba ******** s bovdenama vnitřkem rámu, nějáký dodělávky (protože snad vždycky se najde něco, co na sebe nepasuje), jestli to bude s vypletením kol.

              Zas na druhou stranu, jestli mu tam necháš 40 tisíc za díly (MOC ceny), tak by složení nemuselo být moc drahý, dejme tomu do 3 tisíc (nebo by mohl nabídnout i stavbu zdarma).

              0 0
          • scalar  

            Jestli tam nakoupíš díly za 40 tis. za jejich MC, tak by Ti měli dát montáž zdarma.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.