• David Procházka

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat v čem je Sram sx Eagle horší nebo lepší než Sram nx Eagle. Děkuji.

    • scalar  

      Nx je špatný a SX ještě o něco horší.

      • esmo  

        Bravo, seš na sebe pyšnej? :D

        • Cavendish  

          Co máš za problém :) denně staví kola a prochází mu to rukama. Asi o tom ví své. Stejně jako novas…

          • esmo  

            Tazatel se zeptal na konkrétní rozdíly. Tohle je odpověď jak pojď na mě z boku…

            Novas odpověděl jak se sluší a patří.

            • scalar  

              Pokud chce konkrétní informace, má před založením vlákna hledat v historii. Nebude to každý psát pořád dokola.

              • adam320  

                Jedinej kdo o tom porad pise dokola jsi Ty a tobe podobni.

                Nazyvam Vas SX teoretics. Vzivote jste na tom nikam nejeli

                • scalar  

                  Na SX jsem fakt nejel, to přiznávám. Ale za těch 30 let, co dělám kola a jezdím závody, si troufnu říct, že poznám díly, které jsou materiálově a konstrukčně slabé. Tyto mi nesmí ani do dílny, ani na kolo.

                • Stavel  

                  Já teda jel oboji. NX hazka se po půl roce odporoučela do věčných lovišť, ale s vypětím všech sil to šlo aspoň nějak seřídit. SX nejde seřídit pořádně ani nová.

                  • DaD  

                    Jj. jeden špatný pohyb „B“ šroubem a už ten šaltr neshodí z největšího pastorku ne menší. Co na tom, že to máš udělané podle jejich vlastní měrky Sram. Ty samořezy, to už je normální výsměch :D

                  • esmo  

                    Já nevím co s tím hoši děláte. Nepochybuji, že je to provedením a materiálem základ. Sám jsem ale komplet NX sadu vícj jak sezónu jezdil a žádné potíže s ní nebyly. Že vy neumíte řadit a rvete to tam pod záběrem na sílu?!

                    • DaD  

                      Na sílu toho ve stojanu moc nedáš. Bavím se tedy o SX. NX jsem měl testovacím kole na víkend a chodilo to v pohodě. Otázka je jak dlouho…

                    • Cavendish  

                      A nebo ty jezdíš tužku a nenakládáš tomu ani zdaleka tak, jako ostatní…

                      • esmo  

                        Nebo prostě umím řadit :)

                        • pepek  

                          To „umění řadit“ jsem potřeboval možná tak naposledy u Sh200 před 28 lety. A teď velký pokrok – je to třeba opět umět?

                        • Stavel  

                          Ano radim v záběru, když je potřeba. Umělo to alivio 2008. Tak bych cekal, že v roce 2020 to bude také možné. A NX víceméně funkční je, jen to moc nevydrzi.

                        • novas752  

                          Zajímavé že třeba takové 12spd Deore řadí i v tahu jako by se nechunmelilo. A to je prosím v aftaremarketu levnější jak SX.

                          Do SX musíš za jízdy kopat patou aby to shazovalo na menší.

                    • scalar  

                      A to mám zastavit, slézt z kola, zvednout zadní kolo s opatrně přeřadit? Jasně, že po řazení chci, aby vzadu řadilo i v záběru.

                      • esmo  

                        Víš jak jsem to myslel :)

                      • Georrge  

                        To fakt cekas ze nejlevnejsi sada bude bezproblemove radit v zaberu? K cemu by pak byly ty drazsi sady?

                  • adam320  

                    V zabereu to radi na hovno, provedeni je otresny. Vaha ty kazety taky peklo. O tom zadna. Kdyz jsem to videl na novym kole co jsem koupil a po precteni vseho tady, tak jsem tomu taky moc sanci nedaval. Ale svete div se, odjezdil jsem na tom uz dva retezy, treti objednam tento tyden. Nekolikrat jsem to polozil v terenu na hazku, ohnul patku, dvakrat jsem menil bovden po nehode a seridit se mi to vzdy podarilo asi za dve minuty. Za ty prachy to funguje tak akorat, nerikam ze bych na tom stavel dreambike, ale vubec to neurazi. Nebo mam nejakej premiovej kus:)

                  • venkovan  

                    To je zvlastni, ze semi to po tisicich kilometrech nerozpadava a nejen me. A ze jich serizuji tolik a vzdy na prvni dobrou uplne presne. Taky zvlastni.

    • esmo  

      Jestli máš znalosti angličtiny, tak tady nalezneš vše co chceš vědět.

      https://www.youtube.com/watch?…

    • novas752  

      Ve všem. Víc plastu, větší vůle v čepech, samořezný vruty místo dorazových šroubků… SX sada je jen řadící páčka, přehazka a různý varianty klik. Kazeta, řetěz a převodníky jsou stejný s NX. SX komponenty nevydrží vůbec nic, brzy to má těžký problém se řazenim na vrchní třetině kazety, stačí to maličko škrábnout a je to na vyhození. Samostatně kupovat nepřipadá v úvahu, na novym kole počítat s brzkou výměnou za něco kvalitnějšího.

      NX je trochu lepší ale taky to je spíš mizérie. Na novym kole budiž, samostatně za tu cenu taky nesmysl.

      • David Procházka  

        Děkuji za odpověď. Mám v plánu si příští rok koupit nové kolo, ale nemůžu se rozhodnout. První je Mondraker Foxy 2020 a ten má právě Sxo. Druhé je Merida one-forty 600 2020 a ta má Nx. Mezi koly je 10 tis. cenový rozdíl, tak si chci ověřit, co je lepší. :)

        • Cavendish  

          Já bych se asi díval na aspoň na GX. A ideálně na Shimano SLX :D Protože dávat 3 tisíce za kazetu u SRAM by se mě fakt nechtělo

          • kycis  

            Tak zalezi kolik a jak toho najezdis, ja mam na 11s kazete asi 6,5 tisice a je porad ok, takze ta investice treba me az tak netrapi. Pokud nekdo sjezdi kazetu za sezonu, tak to je pak jina. Na druhou stranu pokud jsou tam kola, na ktery snadno koupis orech, tak pripadna vymena po ojeti Sram kazety za Shimano bude rozumna. Do ty doby mu bude Shimano na Sram kazete v pohode makat.

        • kycis  

          Určitě bych nevybíral celopéro podle toho, jestli má SX nebo NX. Důležitý je rám a odpružení, která tak snadno nevyměníš. Výměna páčky a hazky za 12 speed Deore nebo SLX je otáza pár korun.

        • novas752  

          No bike bych primárně podle řazení nevybíral, ale když už by byla možnost volby tak buď jakékoliv 12spd Shimano (+ 11spd Deore m5100), nebo Sram GX a vyšší. Když bych ten rám fakt chtěl nebo by to aspoň bylo jinak dobře osazený, tak i to NX. Kola s SX fakt jenom když to hned předěláš na jiné.

        • Lukas1976  

          Na novém kole to moc nevadí, prostě až ta přehazka odejde, tak ji nahradíš něčím 12s od shimana. Koncová cena u Deore hazky je 1200 Kč.

    • filous  

      SX pohon jsem mel na svem kole, hazka to vzdala cca po 200km. Kdyz jsem ji videl jak je udelana, prestal jsem byt prekvapen. Ohledne razeni, to asi kazdy pozna na prvni pohled i pohmat, ze je to plastova bida. Razeni nahrazeno X01, ktere se mi podarilo sehnat za par korun a hazku jsem koupil novou Deore a odvadi paradni praci za srovnatelne penize. Proti funkci kazety/retezu nemam nic. Tam je to ale o hmotnosti.

    • Mr.Duck  

      Montuju na tom v práci pořád a upřímně SX je tak na dojetí z obchodu domů. Tolik plastu jsem na přehazovačce neviděl od velmi starých kol ze supermarketu a fakt to chodí zoufale už nové.

      NX po pár jízdách taky neřadí nic moc ale aspoň se přibližuje sram standardu řazení.. Určitě to je blíž GX než SX ale taky se s tím nechceš dotknout kamene.

    • Dag  

      Na carbonovém HT mám celou sadu NX. Kupoval jsem 04/2020. Najeto přes 4tis. Zatím naprosto bez problému a příjde mi to lepší než GX. Tak nevím. :-)

      • esmo  

        Tak to jezdíš tužku, jak by řekl Cavendish :)

        • Dag  

          Tak asi jo. Do horšího terénu mám fulla.HT je na dojíždění do práce a najíždění kilometrů po cyklostezkách a polňačkách.

          • Mr.Duck  

            Tak na to funguje i 20 let stary kolo ze supermarketu a vydrzi to samy jak SX :D

            • Alojs01  

              To ne, to se tady preci furt pise, ze na kole pod 20tis, bez pevnych os a v jinem rozmeru pneu nez 29" preci jezdit nejde…:-)))

              • DaD  

                Bohužel se vždy najde nějaký rebel a celé to pokazí…

          • Breakpain  

            A pak proč nevěřím hodnocení od uživatelů …

            • Dag  

              Nevím jestli má smysl reagovat na dotazy, které tady jsou. Člověk reaguje a napíše co a jak s určitým komponentem jezdí a ostatní mají tendenci z něj udělat debila. Asi protože jsou odpovědi proti proudu davu.

              Popisuji jen mé zkušenosti se sadou Nx po najetí přes 4 tis. km. Za celou dobu jsem nemusel nic seřizovat a šlape to.

              Prvně jsem si říkal že NXko vyměním ihned po koupi kola za SH XT 12 sp. Ale nějak nemám důvod měnit. Až sjedu NXko tak pak možná.

              • Breakpain  

                To já chápu, jen je potřeba dopsat (což si udělal), kde a s čím :-) … od MTB sady si představuju, že vydrží fungovat v bordelu, ve špíně a vydřží nějaké pády a nárazy do šutrů.

                Podle toho usuzuju, jak to funguje… takže jsme očividně na opačném spektru použití – proto nemám rád recenze, pokud nejsou komplet podrobné, to není nic proti ničemu.

                • Mr.Duck  

                  +1

                  Způsob použití je velmi podstatný faktor. 4000km na některých kolech může znamenat mnohem méně než 300 na jiných.

                  Jinými slovy pohon na enduru dostane za pár set km nažrat mnohem víc než na přibližovadle za celý život toho kola.

                  • Stavel  

                    Amen.

                  • Alojs01  

                    Ale predpokladam, ze na enduro, kdyz tomu budes chtit dat kotel, nebudes pouzivat lowend sadu…:-)

                    • Mr.Duck  

                      Tak problém je že se s tím enduro kola prodávají. A nemusíš hrotit abys to zničil, stačí 1 kámen :(

                      • Alojs01  

                        Problém není, že to s tím prodávají, ale v kupujících, kteří očekávají, že když si koupili enduro kolo, tak to musí přece kurník vydržet… Chce to trochu myslet… SX na enduro kole je jen kvůli ceně…

                        • filous  

                          No vidíš s timhle úplně nesouhlasím. Ne každý se vyzná v kolech jako místní členové. Moje máti si koupila karbonovy XC za 40k na SX protože ji nikdo neřek, že je to kaše a že to má životnost 100km. Reklamovala to a byla z toho velká hádka. Za mě je to chyba prodávajících/vý­robců, že prodávají nekvalitní věc. Pokud ne, měli by se k reklamacim stavět čelem. Taky si nekoupis Fabii s vědomím, že je to základní model od Skody a budeš smirenej s tím, že tam za půl roku půl auta vymenis. Tvůj názor akorát podporuje chování výrobců montovat SX a podobné.

                          • novas752  

                            Prodejce prodává to co mu výrobce vyrobí. Chyba je ve výrobci že takový šunt osazuje protože mu ho sram levně podstrčil.

                            Řešit reklamací se to nedá, protože oni to pošlou dovozci komponentu a ten pokud tu reklamaci uzná ti pošle stejnej novej. Takže hurá, budeš mít novou přehazku SX, která zase brzy přestane šlapat tak jak má.

                            • Smazaný účet  

                              Seriozni prodejce by neměl vědomě prodavat sunt. To mi dava smysl.

                              • novas752  

                                To dává no. Ale neni to tak jednoduché.

                                • Smazaný účet  

                                  Nebo to tedy prodavat ale pri prodeji zpravit kupujiciho, ze po sto km se mu Sx rozpadne a ze se to tam dava jenom do počtu a ze prakticky pouzitelne jsou sady az x01 a xx1. Nejak v tomhle duchu bych to viděl.

                                • Mr.Duck  

                                  Tak je a neni. Ja v praci SRAM brzdy ani pohon neprodavam pokud zakaznik nechce za kazdou cenu abysme to udelali my a nenecha si to vymluvit. Bohuzel to neni problem SX – u jedne X0 odesla na hazce treci brzda po par tydnech, GX bylo krive uz z vyroby, a nam nestoji za to zakaznikum vysvetlovat proc to nefunguje kdyz je to nove a reklamovat furt dokola. Neni to velkej vzorek, ale zatim 100% neuspech od Sramu, kdyz nepocitam 1 reklamovane NX ktere chvili chodilo dobre nez zakaznik prisel si objednat SLX.

                                  Jasne ze nejjednodussi je prodavat vsechno co zakaznik chce, ale u nas nikdo nechce resit neprijemny konverzace a vydaje po prodeji. A vzhledem k tomu ze SX tu stoji skoro 2× tolik co Deore, nevidim proste duvod prodavat Sram. Nerikam ze nic od Sramu, ale pohon a brzdy radsi zakaznikovi rozmluvim i kdyby mel skoncit v jinym shopu nebo na bazaru :)

                                  • jeniiiik  

                                    Hehehe… Shimano třeci spojka na XT, kolega má třetí prehazku, reznou tomu pastorky, řetězy. Osy odchází po pár km. V OEM Shimano nábojich se melou ložiska jako by byly vysypané Teď jsem měl jeden Shimano řetěz rezavý na novém kole, taky super u kola za 80.0000,– Nevyberes si. To jak na silničkách ze Shimano přesmyku odpadávají plastové drzacky lanka… Furt něco ať je to jakýkoli výrobce. PS:Kol mi projdou rukama fakt desítky, tak tady neteoretizuju nad dvěma kousky co jsem koupil za posledních pět let jako někteří. A to nemluv o jízdě, kdy se shimanem mi vždycky řetěz triskal a řadilo to daleko hůř než SRAM od GX nahoru. Na cyklostezku a běžné XC (rozumněj ,,cykloturistiku" po polnackach a lesních cestách) je asi skoro fuk co dáš. PS: SX mi na elektrokolech funguje skvěle i po sezoně a kousek, je to tím, že má cvaky po jednom na řazení. Na klasických kolech se to rozpadá.

                                    • Mr.Duck  

                                      Asi mame kazdej jiny stesti :)

                                      Treci spojka na 12s XT mi taky pozlobila, na reklamaci by to bylo ale za $4 mam novou a vymenit to je min prace nez resit reklamaci, coz je samozrejme problem ze reklamace by Shimanu rekla ze je problem, nicmene u Sramu je to problem neresitelny mimo reklamaci zejo.

                                      Presmykac neresim, ty vice mene jen sundavam z kol :) Projde mi rukama z 90% 11 a 12s enduro kola, proti 11s Sramu moc vyhrad co se tyka spolehlivosti nemam, ale 12s na necyklostezku jedine Shimano. Zkousel jsem par tydnu i ruzne testovacky na X0 a po kazde vetsi rane to bylo potreba stelovat atd.

                                      Co se hluku za jizdy tyka, tak tam osobne srovnani nemam ale zas od zakazniku furt slysim ze jim Sram mlati.

                                      Nijak tim nechci degradovat tvoji zkusenost, dost mozna ti toho proslo rukama vic nez me, ale vsichni mi mechanici hejtujou eagle uplne stejne jak ja a ne proto ze jsem jim to porucil, ale proto ze na seriozni enduro to proste nic nevydrzi :)

                            • filous  

                              Řešit reklamaci se to naopak dá. Pokud to zákazník 3× reklamuje a odstoupí od smlouvy pocítí to i výrobce i prodejce. To že většina lidi to po 1. reklamaci vzda nebo to nereklamuje vůbec je praxe která nedonuti vylepšit kvalitu základních komponentů.

              • venkovan  

                Já to mám naprosto stejně, ani NX eagle ani GX eagle mě nikdy nezklamal. Výdrž obdivuhodná X tisíc km. Nemusím si ničeho všímat. První sady, kdy během roční údržby nemusím ani jemně dolaďovat řazení. Snad akorát u 11sp NX (bez eagle) jsem pozoroval nižší životnost základních SRAM řetězů (jen kolem 1000km).

                • jeniiiik  

                  Je to podle toho jak kdo jezdí a co za čoud ty komponenty dostanou. Měl jsem kola kdy byl pohon po 500–600 km na sracku a už to nešlo zaboha seřídit.

                  SRAM 11 Force mi na gravelu drží třetí sezonu, což bude tak 6–7000km co jsem na něm najezdil a funguje jak hodinky.

                  11 X01, prakticky stejná prehazka mi vydržela na enduru 1000km a nazdar. A to vypadala pořád jako nova a nedostala ránu takovou že by to na ni šlo vidět.

    • heyjoe84  

      Kurňa, když u SRAMu před pár rokama přišli s 1×12, tak jsem k tomu byl skeptický. Zatvrzele jsem si obhajoval 1×10 – pokud chci jezdit s kopce, a 2× něco – pokud chci i někam dojet. Byl jsem sám, proti všem. Všichni 1×12 chválili. Neznal jsem nikoho, kdo by s tím nebyl spokojený. I nálada na BF byla taková. Podotýkám, že pohon 1×12 byl z drtivé většiny záležitostí SRAM. Trend byl jasný, a Shimanu jakoby ujel vlak.

      A teď, když jsem konečně naznal, že to na novém kole chci mít taky, se tu spustí taková vlna odporu. Copak to tehdy všichni chválili, aby si obhájili nemalou investici? :)

      Mám objednané kolo, kde bude SX. Tož co už. Je to trail bike, a do kopce už stejně jezdím dost na pohodu, tak tomu dám šanci a uvidím. Když mě to bude hodně srát, tak to půjde dolů.

      • novas752  

        Jenže oni tehdy přišli s Eagleme GX, X01 a XX1. To jsou sady které fungují pěkně. Pak přišli s levnějším NX, které tak nějak ještě funguje, a asi rok zpět s ještě levnějším SX, které prostě nefunguje.

        • heyjoe84  

          Okej. Můžu se prosím optat na názor na další komponenty pohonu zmíněného, objednaného kola? S křížkem po funuse.

          Kliky SRAM X1 1000

          Kazeta SRAM PG-1210

          Očekávání je pohodové XC, a agresivnější trailové ježdění.

          Doteď jsem byl zarytý Shimaňák, tak SRAM neznám, a ani se mi nedaří nic vyguglit.

          • Tydlii  

            no… radost ti neudělám. Pokud čekáš precizní chod, rychlý řazení tak to asi nebude ono. Já nebyl spokojenej ani s GX. Proti 3×10 XT to prostě neřadí tak dobře + v tahu problém. Teprve s X01 nemám žádné výhrady – lítá to bez zaváhání za všech okolností. Dlužno dodat že se ale jedná o XC stroj, semtam amatérský závod. Na pohodový trailbike si myslím, že GX stačí :) . Dokud jedeš v mezích v pohodě, tak to funguje moc hezky, Až když to dostane pod kotel a třeba extremní podmínky, tak se to sečte a projeví se vůle, nepřesnosti.

            edit: reaguju na SX pohon, zbytek je o váze, jak píše novas.

          • novas752  

            Kliky cajk, kazeta strašně těžká, neni to zrovna vrchol inženýrství ale jinak ok.

          • heyjoe84  

            Díky za recenze. Tak uvidíme, co na to budu říkat. Taky potom kdyžtak přidám recenzi. Asi až na jaře ale.

            • Esc  

              Zena ma na kole SX a kazetu 1210. Je to XC HT. Kazeta je v poho, jen je trochu tezka.

              To SX je takovy vaklavy. Jezdi s tim na kacenky, po polnackach a takovy to normalni jezdeni, ale kdyz to vezme na traily, je potreba to obcas seridit. Nicmene to chodi a vyznamne problemy s tim nejsou.

              Ja mam na kole GX a 1275. Letos 2 prervany retezy, 14× rovnana patka a ta hazka dostava kekel z pekel. Kupodivu to furt chodi, i kdyz je orvana jak vrata od stodoly a museli ji parkrat stelovat :) ale radi to jak zamlada. i kdyz posledni pouzity retez je xx1 a oproti GX retezu teda mega rozdil.

              • jeniiiik  

                S řetězem souhlas, taky dávám na svoje kola rovnou XX1. Ani neměním (krom gravela) tím jak mám víc kol, dřív to kolo prodám než to sjezdu. :D

                • Esc  

                  Ja jezdim spis dolu, pres sezonu vyznamne lano. Pokud ten retez zas nerozjebu (coz spis jo),tak par sezon vydrzi.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.