• Machyny

    Cauvec hoši,

    potřeboval bych prosím poradit s výběrem. Aktuálně řeším elektronickou přehazku na bajka. Jedné co mě zaujalo je Sram XX1 Eagle AXS.

    Aktuálně mám na kole Trek Supercaliber základní sadu NX.

    1. Za mě NX sada mi stačí, jen bych chtěl upgradovat na bezdrát. Stačí a bude kompatibilní NX s tímhle upgrade kitem?

    https://www.koloshop.cz/…ade-kit.html

    2. Nebo je lepší se do toho opřít a jít rovnou i do upgrade kazety, řetězu a klik s tím, že je lepší jít do „komplet“ sady? Jestliže ano, tak nevíte jaký je rozdíl mezi tím, jestli je sada s boostem nebo bez?

    Eagle-AXS-Dub-sada

    https://www.koloshop.cz/…a-175mm.html

    Eagle-AXS-Dub-Boost-sada

    https://www.koloshop.cz/…a-175mm.html

    Díky moc za pomoc.

    • DaD  

      Pokud opravdu potřebuješ bezdrát, tak nic jiného než Eagle AXS není. Musíš si ale uvědomit, že na biku ty šaltry dostávají dost za uši a urvat XX1 AXS fakt nechceš. Každopádně to vyměň celé. Kazeta NX je nesmysl. Počítej ale s výměnou ořechu. NX je na klasický Shimano ořech a má nejmenší pastorek 11z. Také je dost těžká. X0 a nebo XX1 už mají pastorky 10z, jsou lehoučké, ale potřebují ořech XD od Sramu.

      Pokud ti stačí NX sada, tak bych se osobně na elektriku z vysoka vyprdnul a šel do mechanické sady XX1. Chodí to moc pěkně a když šaltr urveš, tak to nestojí takový nesmysl.

    • kmekky  

      Určitě celé, respektive kazeta i řetěz klidně XO1. Z NX si toho moc nenechávej

    • Lynch  

      ber jen hazku a razeni

    • Gru  

      Fungovat to bude i stou kazetou a klikama co mas. Vzal bych jen hazku a razeni. Postupne muzes upgradovat i ostatni veci pokud ti nebudou vyhovovat nebo budes chtit. Hazka snese dost a jen tak ji neurves.

      https://youtu.be/ClmO1s74KlE

      • Pikaču  

        Vzdyt jenom na kazete by usetril 300 gr. K cemu je elektricke razeni kdyz je zbytek závaží.

    • Tydlii  

      Nevím co na tom jezdíš ani jestli je tvým cílem z kola vytřískat co nejvíc, nebo ti jen dělá radost.

      Já bych postupoval takto:

      1. teleskop
      2. komplet sada (vč. Kazety, klik, potřebuješ boost verzi – da se občas po Evropě koupit sada za 30k – počkal bych až se objeví nabídka v této cenové relaci)

      Samozřejmě pokud na tom nezávodíš a chceš si jen udělat radost tak klidně kup jen upgrade kit a kazetu měň po odjetí. Kliky funkčně budou bez rozdílu, tam je to jen o hmotnosti – zase jestli gramaříš nebo ne…

      Není jedno nebo druhý lepší…

      Ještě varianta pokud ti nechybí 10z pastorek a nechceš měnit ořech, tak můžeš koupit garbaruk kazetu – děla 11–50 určitě a možná i 11–52 (nejsem si jist) na klasicky ořech .

      Cena 5700kc, vaha 340g . Vozim pět měsíců mám na ni okolo 3500 km a mohu ji doporučit. Kliky bych dal z bazaru, karbon sramy se tam objevují okolo 4000kc.

      Suma sumárum 21 000 upgrade kit (dej X01, nemá žádný smysl platit za XX1 když rozdíl je 14g) , 5700 kazeta, 4000 kliky – lehce přes 30 000 a mas stejnou užitnou hodnotu jako se sadou jak ji odkazujes.

      Nicméně kdybys sadu dokázal sehnat okolo těch 30 000 tak do toho běž…

      • Venda  

        Garbaruk 12s na hg je jen 11–52

      • Gru  

        +1 .Lip bych to nenapsal

      • Machyny  

        nevíš prosím tě, který ořech je ten správný? Zkoušel jsem hledat XD Sram a našlo mi to tenhle:

        https://www.krabcycles.cz/…am-XD-552411

        Pak když se nad tím zamyslím, jestli by nebylo lepší tam dát rovnou celý zadní náboj, který má požadovaný ořech:

        https://www.koloshop.cz/…na-AKCE.html?…

        Díky moc za reakci.

        • Tydlii  

          první odkaz bude správně, celý náboj – nesmysl, musel bys to nechat přeplést

          (lze uvažovat pokud je ti např. výplet měkký, pak můžeš dát lepší náboj, pevnější dráty, nechat to takhle přeplést. Ale to by znamenalo DT350 náboj – cca 4000kč, sapim cx ray dráty – cca 60kč/ks, mosaz niple, podložky a práce zaplejtače.)

          To co odkazuješ za těch 990,– je nějaký šílený lowend těžítko → tipnul bych si že tvoje kola maj lepší náboj, ale nemám je nastudovaný do detailu…

          • jonti  

            330g na zadní náboj není žádné těžítko. V cenách náhradních dílů jako jsou ořechy není žádná logika.

          • Machyny  

            super. objednám ten z prvního odkazu. Mockrát děkuji!

    • Machyny  

      díky borci všem za reakce. Ono tu elektriku na kole chci jen kvůli tomu, že mě baví technologie a chci si to zkusit (nejsem žádný závoďák co jede na gramy :-) ). Každopádně nakonec mám možnost celou sadu Sram XX1 Eagle AXS Dub sada 175mm mít za cenu cca 35t vč DPH, tak do toho jdu.

      Jinak kdyby jste mi někdo doporučil v Praze nějaký servis se kterým máte výborné zkušenosti, tak budu rád. Právě potřebuji aby mi tam nahodili tu sadu. Sám se do toho raději pouštět nebudu. Zatím jsem kolo dával do nejmenovaného servisu, kde mi účtovali 1200 na hodinu a s prací jsem nebyl spokojen.

      • pavelmisar  

        Myslím si, že zrovna u této sady není nějak extra co nastavovat. Tyhle bezdrátové sady mi přijdou strašně jednoduché a zvládne to opravdu každý + na YouTube má Sram instruktážní videa – není co zkazit :-)

        • novas752  

          Ono jestli to bude měnit i s klikama tak si může vylámat zuby už na povolení původních klik. Když si na to nevěří tak je lepší to hodit do servisu, nejlíp někam kde nechtěj 1200 za hodinu…

          • pavelmisar  

            Záleží ještě co střed. Pokud má DUB je to v klidu, pokud nemá, chce to lis 28.99 mm, ten se dá koupit hobby verze za nějaké 4 stovky.

          • tomfree  

            1200 za hodinu bych bral jako vtip,když srovnám vybavení a množství informací v autoservisu,který má podobné ceny.

      • mr.antik  

        Pokud tě baví technologie tak neřeš servis a nahoď to sám. Jinak určitě sadu, za ty kliky a kazetu to stojí.

      • mrazik01  

        Kolofix je super servis, zkusil bych to tam.

    • milan.v  

      Tak to dopadá, když si někdo kupuje závodní auto, dosud jezdil v trabantu, stačila by mu tak Fabie a s auty nemá zkušenost…

      Zajímalo by mě, kde tě ohulili na tom servisu, Kolokrám cenu méně než třetinovou, můj mechanik, co dělá i kola různým týmům a reprezentantům cca poloviční…

      • Machyny  

        první část tvého komenáře nekomentuji nebo by to byla škoda slov :-)

        Každopádně klidně zmíním ty servisy, nemám s tím problém:

        u bikeinvest cena 1200 za nahození zadní brzdy a přehození pláště kola. Bohužel práce nebyla dobře odvedena a musel jsem to dávat do dalšího servisu na opravu (třeba kolo pláš byl nahozen opačně než by se měl dát)

        JInak co se týče cen, tak jsem si nechal udělat odhad za kolik by mi přehodili stávající mechanickou NX sadu za tu elektronickou a třeba v kola-radotín mi to odhadli na 1500.

        Ono nemám problém si za servis zaplatit, ale musí to být řádně uděláno. To samé je i aut, které zmiňuješ :-)

        • milan.v  

          Já také nemám problém za kvalitní servis zaplatit, tedy za to, co jsem dosud nedělal, neumím, nemám na to nářadí, tzn. složitější úkony a nebo nechci podělat věci za hodně peněz…

          Proto to dávám lidem, co je předchází dobrá pověst, mám na ně reference od kamarádů, už nikdy svá kola nebudu dávat na blind někam, o nichž nemám žádné zaručené informace…

          Směrování pláště otočí buď diletant nebo amatér, ale v BikeInvestu, kde se kasají svými stavbami na špičkových Bianchi, Look, Ritchey rámech?!? :-o

          • Machyny  

            Popravde ja bych si toho ani nevsimul, ale když me na tom viděl kamarád co jezdí závodně, tak ho to svihlo do očí a ptal se mě proč to mám obráceně

          • novas752  

            Kolo na špičkovém rámu taky může stavět diletant nebo amatér…

            A taky záleží kdo to dělá, hlavně v sezóně dělá v servisech tyhle jednodušší věci často brigádníci a podle toho to vypadá.

        • couffy  

          U plášt´ů opatrně je rozdíl mezi P a Z,některé se dávají obráceně.pokud jde o servis,výměna NX za ASX,Tak 1500 je v poho.

        • DaD  

          No tedy koukám, že kluci dole na dílně v Radotíně se s tím moc nemažou:)

      • couffy  

        Hele,pokud to chce,potřebuje,tak je to jeho věc,platí si to sám.Osobně bych taky měnil celou sadu. Spoustu věcí jsem měnil na kole jenom proto,že je chci,nebo,že se mi líbí,jsou lehčí. A o ceně servisu není u zakladetele zmínka.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.