• Jano86

    Čaute.. Mam otázku.. Je to dobrý sprej na moje horské kolo? A kedy ho najlepšie namazat? Dik

    • DoomHammer  

      Lepší je kapatko.

    • novas752  

      Spreje jsou naprd, blbě se nanáší, stříká to okolo, mazivo ve spreji je hodně řídké aby se procpalo tryskou.

      Lepší jsou maziva v kapátku, jedno do suchých podmínek (nelepí prach ale nemá moc rádo vodu), jedno do mokra (opak).

      Namazat nejlépe po jeho vyčištění, po pár hodinách pro zavadnutí maziva (hlavně toho suchého) povrch řetězu otřít hadrem a čistit + mazat zase až začne být řetěz hlasitý.

      • Jano86  

        A nejaký konkrétny typ kapatka?

        • novas752  

          Osobně mohu doporučit Muc Off C3 Dry a Wet, dají se koupit v setu asi za 400 což sice vypadá draze ale vydrží to dlouho, mě to 2×120ml balení vydrží asi 13 000km.

          Ale to Wet C3 být nemusí, i to normální Wet funguje dobře. Dry určitě C3.

      • Hrabex1  

        Sprejem nastrikam neco mimo, ale s kakatkem mam ztraty daleko vetsi – teda pokud u toho nechci stravit 10 min a mazat cep po cepu.

        • DoomHammer  

          Deset minut? To musíš dělat velmi poctivě.

        • bodlak2  

          Jak jinak jsi to chtěl mazat kapátkem, než každý čep zvlášť?

          • novas752  

            Nějak takhle? https://youtu.be/EJSx1BYyBw4?…

            Kapat to na každej článek zvlášť, to už musí být člověk fakt případ.

            • losiik  

              najdu spojku, nastavim až k prevodniku a jedu článek za článkem na “dolním” řetězu, bez otáčení klik, až k ramenku prehazovacky.. otočím kliky, aby namazaný poslední článek byl zhruba tam, kde byla spojka a mazu opět k prehazovacce.. tak dlouho, dokud mi nevyjede spojka :)

              nechám zaschnout, nejlépe několik hodin, otru a jedu :)

              cele to trvá 2–3 minuty max

              • DoomHammer  

                Já kapu kazetu a pomalu pootáčím klikama. Ale taky mi to trvá tak 3 minuty max.

              • Lister  

                Nakloním kapátko tak aby se lehce dotýkalo válečků řetězu a protočím řetěz dozadu, jestli udělám jednu otočku nebo dvě to nevím, nechám zavadnou a vytřu do sucha.

                Ale je pravda že ještě docela nedávno jsme to dělal jako ty.

              • platypus  

                Taky jsem se kdysi s tím tak drbal, teď podržím konec kapátka nad jedním bokem řetězu, pak nad druhým bokem, nevím jak to napsat ,viděl jsem to u jednoho šikovnýho servisáka, protočím klukama, pak ješte protočím s hadrem v ruce a je to.

                • platypus  

                  Protočim klikama samozřejmě.

                  • petyn  

                    A všechno mazivo máš na převodníku a na kazetě.

                    • platypus  

                      Musíš přiměřeně:-) jako je fakt že borci co maj tady vyfocený kola maj pěkný čistý řetězy, nevím jak to dělaj, to už je karma.

            • Hrabex1  

              no, takhle jsem to vzdycky delal, ale ztraty byly vetsi nez pri sprejovani

            • bodlak2  

              Ne, to by toho asi vyteklo zbytečně moc. Spojku řetězu nastavim k presmykači. Na horni vodorovné části řetězu se kapatkem dotknu každé rolničky. Pak protocim retez (na stojanu) a tam kde byla spojka mam posledni namazany clanek. Opakuji kapani, atd.az dojdu ke spojce. Necham zavadnout, protocim hadrem a hotovo. Nikdy jsem to nemeril, tak nevim jak dlouho to trva.

            • danielh  

              No ja kapu po 1 clanku pokazde a mam to cele snad do minuty hotove, jak jinak to chces delat????

              • novas752  

                Tak jako v tom videu, mazadlo aplikovat při protáčení klik zpátky na jednu a pak na druhou stranu řetězu (pravá/levá). Pak počkat aspoň pár hodin a zbytek z povrchu řetězu dostat protočenim v hadru.

                Je to rychlý, je to celkem čistý, vydrží to docela dlouho. Aktuálně teda testuju voskování, to dává ještě lepší výsledky (je to absolutně čistý a zároveň velmi slušně voděodolný, hodně dlouho to vydrží a líp to řadí, protože vosk zmenší stranové vůle v řetězu, ale ze stejných důvodů je to hlavně hodněmimo řetězovou linku už docela hlasitý)

                • jIrI___  

                  Voskuješ tím alchymistickým louhováním v parafínu probíráným ve vedlejším vlákně nebo nějakou lidskou metodou? :)

                  • novas752  

                    Ano přesně tim. Ale zase tam neřešíš jestli kapat na každý zvlášť nebo ne. :) Zatim to zkoušim jen na jednom řetězu, ale udělat to takhle třeba na čtyřech najednou tak mám rázem na jednom kole řetězy na rok pořešený. Zatim to zkoušim na silničce s 2×10, uvažuju že to pošlu i na bike s 2×11, tváří se to docela slibně.

                    Hlavně mě baví že jsem na tom jednou navoskovanym řetězu už 2× projel docela slejvákem a řetěz zaprvé pořát běží stejně „tiše“ (tiché to úplně neni) a zadruhé je prostě úplně čistej, protočíš ho v ruce a ruka čistá. :)

    • jIrI___  

      Žádný sprej není na kolo dobrý.

      • novas752  

        Vyjma Brunoxu

        • petyn  

          Ten ve spreji pouze na vidlice.

        • xtonda  

          Brunox je dobrej, ale to, že je ve spreji, je opruz.

          • novas752  

            S trubičkou je to docela ok, jenom se musí opatrně mačkat.

            • xtonda  

              Tak jako dá se, ale kvalita toho balení je děsná, polovina mi toho uteče ve spojení mezi plechovkou a rozprašovačem. Radši bych to měl prostě v lahvičce, jako všechna maziva na kola, nenapadá mě žádné mazivo na kolo, kde by mělo smysl mít to ve spreji..

              • lukas aka mitro  

                Mel jsem ten s poumpickou. Pumpicka dopumpovala, tak jsem zbytek prelil do male lahvicky s kapatkem a mam klid

                https://fichema.cz/…1004119.html

                Nakone lahvicka nasla misto v krabicce s cestovnim naradickem…kdyz je hnusne, tak brunox poslouzi proti vrzgani retazku…

                • xtonda  

                  No já mám klasický natlakovaný sprej. Nevím jak brunox, ale jednou sem přestříkal mazivo na řetěz do lahvičky a ten plyn se z toho uvolňoval i po několika dnech, takže to bylo stále natlakované a po přetočení té lahvičky hrdlem dolů když sem mazal to teklo proudem, většina maziva skončila v trávě, čili ani přestříkat ze spreje do lahvičky nefunguje.

              • danis7  

                Já pravidelně přeliji/přestříkám Brunox do lahvičky od Betanine a používám jako kapátko

      • sodek  

        Zeptej se onuceho, kolik mu spray (ano, byla to barva) nadělal parády 8:)

    • Tom-T45  
      1. Pokud je po namazání řetěz dlouhou dobu tichý, nešpiní a nelepí se na něj bordel, tak je to výborný sprej.
      2. Nejlepší je ho namazat, když není namazaný.
    • lukas aka mitro  

      Bacha na brzdovy kotouc:)))

    • losiik  

      hlavně se sprejem mnohem lépe namaze kazeta.. nejlepší je vzít ten zelený finish line a dat jí co pro to :)

      každý správný závodník – ma lytku převodník! :)

      (ironie) :)

      • bikloozer  

        jasně, WDčkem nastříkat všechno i vidlici :-) a vzít u toho i kotouče. I to jsem viděl. Gumové tesnění u vidlice to ale nedalo, kotouče se odmastily a desky vyměnily. Kdo maže ten jede!

        Doporučuji jedině kapátko!

        • Kaire  

          Předevčírem jsem byl v koloshopu v Teplicích a dva žiletkáři na oko hustí profíci si kupovali mazání. Když se prodavač zeptal co používali do teď tak že prej WDčko… no oba prodavači u PC i ten za rohem se hodně drželi… :D

          • jannk  

            zrejme chytraci, co vi vsechno nejlepe :)

            WD40 je sice ‚water displacement‘, ale na silnici to jako mazani na kratke jizdy funguje dobre. Nakonec Simon Richardson z GCN to rikal v nejakem videu, ze WD40 pouziva i na cisteni i na mazani, coz muze vypadat divne, ale ze to stejne dela pred kazdou jizdou, takze mu to v pohode funguje. Fakt, ze po WD40 retez proste nevrze (tak 50–100km)

            • MlokCZ  

              Kdysi dávno jsem WD40 taky zkoušel a maže to řetěz srovnatelně jako spousta jiných mazadel. Bordel to chytá, ale ne nijak extrémně (spousta mazadel, co jsem kdysi zkoušel byla ještě na bordel daleko horší) a výdrž těch 50–100km dle podmínek jak píšeš.

              Klidně bych dal přednost WD40 oproti celé řadě speciálních mazadel na trhu. I když samozřejmě ne proti BR, který mi vydrží cca 2× tak dlouho + bordel chytá mnohem méně.

              • Lister  

                Magický BR stále nemám, kdysi jsme na zkoušku koupil Viking Juice a to je hodně povedené mazivo. Moc to nešpiní ani nelepí, ale hlavně vydrží a je vcelku voděodolný. Mažu tak co 150–200km, podle toho jak moc je řetěz hlučný na největšm pastorku.

            • Kaire  

              To video jsem viděl, vím že to hodně lidí používá a taky sem to párkrát v nouzi použil ale používat to pokaždý nevim no… Jen popisuji jejich reakci. :D

            • novas752  

              A jako cistidlo kdy se toho vystrika docela dost je to zbytecne drahy.

            • pitos  

              Osobně používám WD40 na řetěz přes 10let a pochybuji že začnu používat něco jiného, vyhovuje mi maximálně.

              Mám ho i přestříkané do kapátka od nějakého maziva na řetězy.To pro případ, kdyby mě při mazání viděl nějaký ortodoxní cyklista, ti to totiž rozdýchávají dosti ztěžka.

              • Dawem  

                :D

              • wladeq  

                WD40 se hodi spis na cisteni nez na mazani, a i na to cisteni je nahovno ;)

                • Delkim  

                  Nastříkám na hadr, pořádně tím řetěz očistím a pak už klasické kapátko, aktuálně MucOff nebo Squirt na bázi vosku.

                  • novas752  

                    Očistíš ho tim pouze zvnějšku, to sice pěkně vypadá ale vpodstatě si ho tim nevyčistil, uvnitř je furt šmír kterej ho tam zvesela obrušuje.

                  • Mikikuba  

                    Přesně. Stějně je tam řetěz chvíli. Pokud 5000km tak je to na 2,5 měsíce čili naprosto zbytěčný nějak víc čistit…

                • novas752  

                  Ale čistí to celkem dobře, je hodně řídký, dobře rozpouští a snadno vyplaví nečistoty, ale aby to špinavej řetěz vyčistilo fakt pořádně, muselo by se toho vystříkat fakt hodně a to je malinko drahá srandička.

                  • wladeq  

                    Znám místo, kde se to kupuje po barelech, takže to zas tak drahé není :-)…jo, na čištění se dá vpohodě použít (je skvělý na čištění rámu, ten film se pak pěkně leskne a odpuzuje bordel)…na mazání je ale celkem khovnu

                • pitos  

                  To nevím, já s tím nic nečistím ani nemažu. Používám ho proti vrzání řetězu. Vydrž už tady byla uvedena, to zhruba sedí i mi, záleží na podmínkách. Lepí bordel méně než některé maziva a je levnější. Používám většinou přestříkaný v kapátku, přímo ze spreje jen výjimečně.

                  Když to funguje, tak kde je problém? Ale chápu, není to mazivo a stojí úplně za hovno:)

                  • wladeq  

                    Právě že pokud je tekutý, strašně lepí bordel…navíc z těch článků vyteče…ale jo, pokud ti vyhovuje, tak okej, furt lepší než se srát s voskem :-)

    • sodek  

      Mažou jenom srabi!

    • Alhas  

      Nekapu,bo nemám kapavku.

    • scoty  

      Sprej není problém. Nasprejuješ do kapátka a roztáhneš po řetězu. Není dobré stříkat přímo z lahve, protože to létá všemi směry a kotouč je blízko. Drobné kapky na něm nevidíš…

      Důležitý je druh a kvalita maziva. Denicol, na který se ptáš, je skvělé mazivo, ale na krosovou motorku do mokrých a blátivých podmínek. Na kolo bych nedal ani náhodou, protože lepí jak mucholapka…:)

      • wego1991  

        Neříkám, že nic lepšího než sprej není – s kapátky nemám absolutně žádnou zkušenost, ale přijde mi to víc pracné i časově náročnější než ze spreje – spreje z pravidla mají taky větší objem maziva.

        A přímo z lahve s Brunoxem není problém kapat – nic nazastříkám – pokud zmáčkneš s citem, tak přes trysku hezky pění, zateče kde má a točím klikami – za 10 vteřin mám objet celý řetěz – za 2 min otřu hadrem a hotovo. (před mazáním používám dílenský odmašťovač nastříká na hard i řetěz – cca 5 km otočím řetěz dookola přitom ho čistím hadrem. Poté mažu. – dohromady práce na 3 minuty maximálně.

        • novas752  

          S tim objemem maziva bacha, spousta toho objemu je nějaké rozpouštědlo které po nanesení vyprchá. kapátkový bývaj hustší – rozpouštědel mají míň.

          A co se týče aplikace tak obojí je asi tak stejně pracný když se to aplikuje při protáčení řetězu. Akorát u spreje je těžší to zároveň neaplikovat i na něco jinýho

    • bikemarty  

      https://www.youtube.com/watch?…

      vyzkoušeno v terénu bahně vodě to takto namazané vydrží cca 140 – 180 km, jinak silikonový sprej cca 80km poté znovu bez mytí prostříknout (nesmý to být ta sra.ka z lídlu) a po cca 150 km umýt komplet řetěz. WD je taky v poho jako silikonový olej.

      Pokud stříkám sprejem tak to směřuji pouze na rolničku a řetěz otřu jen povrchově hadrem.

    • Pessinger  

      To mě nabádá že bych si z práce měl vzít zase silikal :-)

    • milan.v  

      K mazání tu je spousty vláken a rad…

    • mire  

      Není. Nikdy.

    • sodek  

      Kurňa vy to mazání žerete. Mně se osvědčila jízda v dešti a mokru bez mazání. Nic nevrže a neskřípe, řadí to hladce bez odporu. Mazat až potom, proti lišce. Jen toho pršení je nějak málo a korytem řeky to tak úplně nejde.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse