Specifika SLX převodníku 44 zubů

33 nepřečtených
  • pee.tr

    Jelikož můj začíná mít dost, chtěl bych se zeptat, jaká jsou specifika této pily, a jestli je možné (případně třeba i výhodnější) nahradit ji jiným typem (třeba i levnějším deore) při zachování SLX klik a malého a středního převodníku. Samozřejmě bych nechtěl jít dolů s životností ani designem. To už si raději připlatím za origo SLX. Proto otázka, zda kvalita slitiny u převodníků Deore a SLX, příapdně XT je tak rozdílná nebo zač se tam připlácí. Vzhledově mi na obrázku SLX přijde stejnej jak třeba Deore 532. Škoda, že i 44-zubej nevyrábí v provedení s ocelovými zuby jako je ten ten 32-zubej. Tahle hlína na velký placce je moc měkká a myslím, že by to váhu zase o tolik nezvedlo.

    Mimochodem, když už jsme u převodníků, přijde mi podivný, že se dneska začíná přecházet stále víc na 42 zubů (SLX i XT na 10kazetu), resp. na 40 (XT) u dvojtáců. To už jak kdyby všichni jezdili na 29". Mně je často na 26" málo i těch 44 zubů, protože jezdím spíš silou, rychleji bych si ukroutil nohy :-)

    0 0
    • tonik666  

      Nechápu k čemu je 44z nezávodníkům. Mám 36z a ten mě trochu limituje, protože na 36–11 a 36–12 mi škrtá řetěz o ramínko, takže je moc nejezdím.

      K tvému dotazu – cokoliv – RF, S. TA Chinook, Middleburn, Blackspire, Gebhardt…levné to není, ale nějak držet by to mělo.

      0 0
    • MlokCZ  

      Vozím nejtěžší převod 42/12 jak na 29 celopevňáku, tak na 26 fullech a bez problémů stačí i na 26tce.

      Zkoušel jsem co krátkodobě ještě přijatelně vytočím na té 26tce na 42/12 a 50–55km/h není problém.

      A 45km/h dlouhodobě po libovolně dlouhou dobu (samozřejmě jen z kopce, protože 45km/h po rovině tedy fakt nedávám když to není pár sekund) a bez nějakého problému, že bych musel točit nepříjemně vysokou kadenci.

      0 0
      • pee.tr  

        Když nefouká protivítr, tak jedu na 26" na 44/11 okolo těch 35–40km/h, po rovině třeba i nějakej ten kilák v kuse. Samozřejmě ne v terénu. :-) Na 42 zubů bych to fakt asi nedal.

        0 0
        • MlokCZ  

          40km/h na biku několik kilometrů sám po rovině (klidně po asfaltu), další superman…

          Mimochodem je na to třeba výkon cca 500W+

          0 0
          • pee.tr  

            Psal jsem nějakej ten kilák, tzn. 2–4, třeba. Za supermana se nepovažuju. Dnes jsem byl vzhledem k nepřízni počasí nucen jet do práce a z práce na biku bo asfaltu, tak jsem to tedy trochu sledoval, aniž bych se nějak hnal. Takže po víceméně rovince jsem jel 44/13 do 33km/h, 44/12 do 37km/h a dál už 44/11. A to byla maxima, co bych byl ochoten používat třeba v závodě. Normálně bych si tam 44/11 dal třeba ve 30km/h. Samozřejmě to taky vytočím, jaks psal, na pár vteřin na mnohem vyšší rychlost, ale já neuvažuju o vytáčení na pár vteřin, ale počítám třeba pro svižnou jízdu na 50km+. Když bych na takovým závodě jel terénem do kopců, tak když pak na silničním úseku chci trochu vydejchat a přitom neztratit rychlost, potřebuju točit nohy pomalu, ale jet třeba těch 35km/h a víc. Jasně, všiml jsem si, že závodníci točí nohama řádně, ale tomu se já v 35letech už asi nenaučím. ;-)

            0 0
            • JSt  

              neumis slapat.

              0 0
              • McBlacky  

                hodně odvážné tvrzení. každému vyhovuje něco jiného, nehledě na to, že pro drtivou většinu jezdců je optimum kolem 70 ot/min. Tedy myslím poměr W/TF. Po začátečníky i níže.

                větší kadence se točí účelově pro závodní nasazení. Pro schopnost rychlé reakce, plynulejšího rozložení síly, šetření pohybového aparátu atd.

                0 0
                • pee.tr  

                  U mě je to jak píšeš, čidlo kadence nemám, ale kolem těch 70–75 si napočítám (tedy už jsem dlouho nepočítal, neřeším to, ale kdysi jsem k těmhle číslům dospěl).

                  0 0
        • Environmentalist  

          Můj případ je zase opačný. 44z bych nechtěl, protože kromě pár dlouhých klesání je nepotřebuju. Třeba včera jsem jel pár kilometrů po asfaltu na 26" na převod 42×16 rychlostí kolem 32 km/h (kadence něco pod 100 ot./min), potom začal lehce foukat vítr do zad, ale na těžší převod jsem řadil až při 36 km/h (kadenace ca. 110 ot./min). Tedy na 42z se dá ušlapat dost, ale samozřejmě záleží na individuálních preferencích.

          0 0
      • radek01  

        No vždyť to povídám 42/12 je 40/11 :-)

        0 0
        • MlokCZ  

          To je pořád ještě cca 5% rozdíl, což není tak málo. 42/12 odpovídá 40/11,5.

          A jinak já nejsem závodník ani náznakem, naopak pohodově jezdící a ne moc výkonný hobík.

          0 0
          • radek01  

            Věděl jsem,že to spočítáš přesně…jsi prostě perfekcionista.

            0 0
    • Vilém  

      Proc bys jej chtel menit? Velka pila vydrzi i v duralovem provedeni veky.

      0 0
      • McBlacky  

        velká na SLX tak 10–15tkm max

        0 0
        • pee.tr  

          No, ta moje už má přes 10t za sebou. A navíc právě jí hodně jezdím. Naproti tomu zbylé dvě placky nevykazují téměř žádné znatelné opotřebení.

          0 0
          • pee.tr  

            Navíc se mi zdá, že řetěz HG73 oproti HG53 nějak ometá některý zuby z boků a nechápu proč.

            0 0
      • mr.nikdo  

        6 neco a umiraji nabehy :(

        0 0
    • stip1978  

      Například velký převodník klik SLX a FC-M542 není zaměnitelný. Chtěl jsem dát SLX na kliky přítelkyně, která má M542 a bez úpravy pilníkem to nejde. Navíc ten převodník od M542 vypadá dokonce líp než SLX – na což se vlastně ptáš, ale když ho dáš na SLX kliky bude tam škvíra mezi packou a převodníkem, takže obecně nedoporučuju.

      0 0
      • Evilcleaner  

        dafuq?:-D přesně tohle jsem udělal bez jakéhokoli náznaku problému. 542 placka hezky sedí přesně tam kde by byla slx. jiná situace je u 32z

        0 0
        • stip1978  

          Máš recht, sem si to spletl. Chtěl jsem tam dát tu prostřední kompozitovou ale nešlo to. Tu velkou tam dát šlo, ale neudělal jsem to, protože jsou kvalitativně prakticky stejný.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.