XC převod 2x10 - kolik zubů velký převodník

26 nepřečtených
  • rafyn

    mám na XC kole (Merida ninety-nine) sadu SLX 2×10 38/24 – 11/36. Uvažuji o výměně velké placky za 40z popř. 42z, jelikož mi ve sjezdech schází těžší převod. Máte někdo zkušenosti zda to bude normálně řadit nebo 40(42)/24 je už velký skok.

    PS: Převodník SLX 40z jsem na netu našel, ale 42z jsou asi jen XT. Bude ten XT kompatibilní s klikama SLX?

    0 0
    • kubad  

      Uvezu to pane Lorenc? Ne!

      a teď? Jo teď už jo

      0 0
    • Esi  

      shimano má pro přesmyk max 14 zubů rozdíl mezi velkou a malou tak že jedině 40/26, osobně mám 38/24 a dá se efektivně šlapat skoro do 50Km/h vážně potřebuješ šlapat ještě ve vyšších rychlostech ?

      0 0
      • Singlespeed  

        Zásadní chyba je soudit druhé jen podle sebe. Pokud ty ušlapeš 50 km/h na 38/11 v žádném případě to neznamená, že to ušlape i rafyn, že ano ;-).

        0 0
        • Esi  

          tak samozřejmě, taky bych to nechtěl šlapat několik kilometrů ale při rychlosti 50km/h stejně šlapu tak max 2 minuty a kopec končí :-) jen jsem chtěl upozornit že max schod mezi převodníky dle shimana je 14 zubů raději pojedu ze sjezdu o pár vteřin déle při nižší rychlosti než chodit do kopce pěšky protože neušlapu 26/36 přece jen proti 24/36 je to dost rozdíl

          0 0
          • kubad  

            nemá smysl řešit co kdo ušlape a posuzovat podle sebe. to fakt nemá smysl

            0 0
            • Esi  

              to určitě nemá, každopádně převodníky 40/24 nejsou se shimano přesmykačem kompatibilní, nic jiného jsem vlastně ani říct nechtěl :-)

              0 0
    • MlokCZ  

      Jak už bylo napsáno, tak přemysk zvládne jen určitý skok a i kdyby nějak řadil i větší skok, tak moc velký skok je stejně pěkně debilní.

      Pokud využíváš i nejlehčí převod a chceš zachovat 24 nejmenší, tak tam prostě dej trojplacku 42/32/24. Získáš co jsi chtěl a k tomu zůstanou menší skoky mezi převodníky.

      0 0
    • Bocka  

      Podívej se na moje RB v profilu, mám tam 42/24 a řadí to bez problémů :)

      0 0
      • Esi  

        to podřazuješ vzadu tak o 4 když tam hodíš vpředu malou placku? :-)

        0 0
        • Deathwing  

          proc podrazovat? vjede na silnici da velkou placku, sjede ze silnice hodi tam malou. Staci vedet co mas za prevody, kdy ktery pouzit a vpredu prehazujes jen malo

          0 0
          • MlokCZ  

            Jezdit pořád v terénu na 24 placku, to musí být výhra…

            To budeš akorát často jezdit převod typu malá – menší pastorky, tzn. vše bude rychle odcházet, v terénu nevhodné pro menší napnutí řetězu (pokud bude přehazka bez brzdy).

            A zase na silnici většině jezdců opravdu stačit 42 převodník do výjezdů nebude.

            Mít „trojplacku“ s chybějící střední plackou je úplně k h…o. Místo abys většinu věcí odjezdil na prostřední (která tam nebude), tak budeš hodně řadit mezi plackami a k tomu vzadu hodně dorovnávat.

            Dvojplacka má smysl pro jezdce, kteří většinu odjezdí na velké a tím omezí řazení na plackách. Pokud tazatel potřebuje tak velký rozsah převodů, tak to opravdu nebude jeho případ…

            0 0
          • Esi  

            Příklad: jedu po lesní cesta nahoru na velkou a vzadu mám třeba 3 od shora, když to shodím vpředu na malou tak současně odřadím o jeden převod vzadu na menší a tím mám ten převod zhruba (pro šťourali opravdu hodně přibližně) takový jako bych vpředu nechal velkou a vzadu dal o jeden převod lehčí. Když to jen vpředu shodím na malou a vzadu to nechám tak mám okamžitě nesmyslně lehký převod který neutočím a zbytečně přijdu o rychlost kterou jsem do té doby měl, když řadím vpředu z malé na velkou tak vzadu ve stejnou chvíli zase dávám o jeden převod lehčí protože jinak je to moc velký rozdíl do těžka, samozřejmě to není potřeba pokud vpředu řadíš až na nějakém zlomu kde to pojede zase dolů. A to mám vpředu 38/24 tak že jen těch 14 zubů když tam budeš mít 42/24 tak budeš odřazovat minimálně o 3 spíš o 4 převody a to už třeba DEORE řazení nevezme na jedno zmáčknutí, tam je max 3.

            0 0
            • Chlebovnik  
              1. Ty bys měl vzadu zároveň přeřadit o DVA pastorky, abys získal navazující převod.
              2. Při použití převodníků 42/24 je potřeba vzadu přeřadit o TŘI pastorky.

              Takže ten rozdíl rozhodně NENÍ tak propastný, jako ho popisuješ ty.

              To, že přesmykač bude s rozdílem 18 zubů na plackách řadit pěkně blbě, je už věc druhá.

              0 0
              • Esi  

                1.možné to je, nepočítal jsem to ale vzhledem k tomu že při nezávodním použití se snažím před přeřazením ten převod odlehčit a nějakou rychlost ztratím i samotným přeřazením tak mi to většinou vychází o ten jeden.

                0 0
                • Bocka  
                  1. Řadí to bez problémů
                  2. Když jezdím, tak 95% na velké (točím celou kazetu), jak potkám velký kopec lupnu tam malou vepředu
                  3. Nechápu vaše starosti, jestli řadíte vzadu o dva nebo tři stupně :D Není to jedno? Vždyť ta přehazovačka je překvapivě dělaná na řazení :D
                  4. Píšu o ježdění pro radost, ne o závodění
                  0 0
                  • Esi  

                    Ale jo však ať každý vozí co mu vyhovuje, to je ten důvod proč mám 2×10 a neplánuju 1×11 protože bych se nerad dostal k tomu že před vyjížďkou budu měnit převodník podle profilu :-) v polabské nížině si nějak neumím představit vpředu 34 zubů na rovině málo v některých částech oblíbených tras prostě moc

                    0 0
    • bimjeam  

      A čo keby si vymenil okrem prevodníkov aj kazetu?

      Kombinácia 40/26 + 11–40 (sunrace)

      alebo 42/28 +11–40 by mala pokryť rozsah, ktorý požaduješ

      Dlhé roky som jazdil 2×9 40/26+11–34 a skok 14z je asi max. ak nejazdíš všetko silovo na velkej placke a makú radíš iba na stojky

      0 0
      • jonti  

        Zhorsi si odstupnovani, nic moc to neni. Nejlepsi bude pro nej ten trojprevodnik.

        0 0
    • rafyn  

      díky za rady (o limitu 14z na přesmykači jsem nevěděl) . Asi to zkusím měnit postupně odspoda. Dám malou placku 26z, což je nejmenší investice, a pokud 26/36z „utočím“ v kopcích, tak pak nasadím velkou 40z…a uvidím. Kazetu se mi na novém kole nechce zatím měnit.

      0 0
      • Erknold  

        na svém krosu s nejlehčím převodem 26/32 končím spíše na plicích, nebo jezdecké chybě, než že by mě z toho vytáhl lehčí převod :) Odhaduji, že by ti 26/36 tedy mohlo stačit.

        0 0
      • Singlespeed  

        Trojplackové přesmykače zvládají 18 zubů a starší devítkové typy i 22 zubů rozdíl mezi převodníky.

        0 0
        • jonti  

          Ale jen mezi nejvetsim a nejmensim u trojplacky, z male 24 z placky na velkou 42 to proste dobre nepujde.

          0 0
          • Singlespeed  

            Když to jde velmi dobře z 32 na 48, z 34 na 50 nebo z 36 na 52 (rozdíl 16 zubů), tak z 24 na 42 je to jen o dva zuby více (18), to by mohlo jít alespoň „dobře“ ;-).

            0 0
            • jonti  

              Z 34 na 50 to moc dobre nejde. Funguje to, ale je to pomale, horsi nez razeni na MTB. Navic tam je zmena podobna o pocet zubu, ale relativne o dost vetsi rozdil mezi temi prevodniky.

              0 0
    • Rubi  

      Kdybys chtel, tak vymenim 40z xt za ten tvuj 38, napis mi zpravu a domluvime se, ten muj je novy nejety…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.