Kadetské převody - silnička 2x8

52 nepřečtených
  • radomilek

    Ahoj,

    potřeboval bych se poradit ohledně převodů na sliničku pro dceru (nyní věková kategorie kadet – 15let): Má novou silničku Lapierre, převody 2×8 Shimano Claris, originální kazeta vzadu 11–34z. Originální převodník 34z, 50z.

    Tak a teď dostat ty převody: Dle tabulek pro kadety by mělo být maximální ujetí na jedno šlápnutí 6,94m.

    Co mi napadá za řešení: koupil jsme kazetu 12–34z. Pak bych koupil bych velký převodník 39z (mám poptané na www.gebhardt.cz), pak bych dostal max. ujetí 6,84m. Na klikách bych tedy byly převodníky 34z a 39z a vzadu kazeta 12–34z. Tohle mi přijde jako optimální, nikoliv úplně dobré řešení. Nic jiného mi nenapadá. Bohužel pro 2×8 je počet možností dost omezen. Podstatně dražší řešení bylo přejít na nějaký jiný řazení…zkušeností se silničkou moc nemám (jezdili jsme MTB).

    Děkuji všem za rady, připomínky a názory.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Předepsané převody: žáci mladší 5, 84 m/ot., žáci starší 6, 17 m/ot., kadeti 6, 94 m/ot., junioři 7, 93 m/ot.

      U kadetů to vychází na 52–53/16. Co nevím jistě, jestli se řeší i šířka obutí, mezi šířkou 32 a 23 je nějaký rozdíl v obvodu, což by mohlo zvýšit i tu vzdálenost na otáčku klik…

      Jinak setup na tom kole mi přijde opravdu velmi nezávodní

      0 0
      • gerrard  

        Jezdí se 52×16.

        0 0
        • radomilek  

          Jasně, ale kazeta pro 8-mi kolo se nedá sehnat 16z. Největší, co se mi podařilo byla kazeta právě těch 12–34z.

          0 0
          • gerrard  

            Musíš to naskládat z Miche pastorků https://www.miche.it/…to-8-sh.html Zkus Skodu, jestli má i 8sp https://www.cykloskoda.cz/…c5_170_3.htm?… na webu to nevidím. Prostě to 2×8 je strašná exotika pro závoďáka.

            0 0
            • radomilek  

              Jasně, díky. No když to tak čtu, budu to muset asi celé překopat na 2×10 nebo 2×11…

              0 0
              • gerrard  

                V 11 rychlostech jde koupit Miche primato light 16–27 rovnou naskladana nebo je v ni i BBB 16–27.

                0 0
              • Prazak0  

                Ale ne, leckdy ti mladší závodníci to mají vyřešen tak, že mají sice kazetu s 11 pastorky, ale ty menší mají dorazem blokované. Z hlediska místních snobů to je v pořádku, kdežto mít originálně 8 převodů je pod jejich úroveň. Rázem změní, uznají, že není potřeba tolik převodů, ale tvrdí, že vyšší řady lépe řadí. Což je nesmysl, i osmičkové seřízené řazení řadí velmi dobře.

                Zkus třeba toto, https://www.axit.cz/…-st-shimano/ – tam je kazeta, která začíná na 16 zubech, což asi potřebuješ. Dokonce je velmi levně. Má nevýhodu, že končí na 23 nebo 24 zubech. To jde vyřešit snadno, u menších pastorků se nějaký vyndá a kazeta se doplní většími pastorky. U malých pastorků moc nejde kombinovat pastorky Miche a Shimano. U těch větších není problém, za pastorek 23 dáš další pastorek z jakékoli kazety Sh. U Škody jde koupit jednotlivé pastorky, třeba i do velikosti 30z, jen mají nevýhodu, že jsou na 10 pastorkovou kazetu. Nebo koupit od Škody devítkovou kazetu a pastorky poskládat, velké z devítkové, malé z osmičkové a z osmičkové ty distanční kroužky.

                Od Škody jsem kupoval před lety, nyní prodává jen devítkové kazety, dříve měl i osmičkové. Pastorky lze zaměňovat, osmičkový a devítkový jsou prakticky stejně silné, liší se distanční kroužek mezi nimi. Nevím, jak hotová kazeta od Axitu, jestli to bude nějak snýtované, to jde snadno rozpojit

                Dříve bylo běžně k dostání kazety Shimano, které začínaly 14 zuby, končily na 25 z, devítkové. Zde by chtělo opět jen vyměnit ty distanční kroužky a přidat větší pastorky a ubrat nějaký malý.

                Možná by lepší (ale asi dražší) řešení bylo pořídit kliky, kde bude velký převodník 46z. Tady by pak mohlo mít kazetu, která má nejmenší pastorek 14 z. Samostatný převodník pro kliky s bcd 110 a čtyřmi packami je problém, Gebhard je má moc drahé. To je lepší koupit kliky s pěti packami, v podstatě starší typ, klidně i devítkové nebo desítkové. A převodník s 50z nahradit tím menším s 46 z. Při postupu do starší kategorie by pak šlo dát 48z a potom 50z. Ale i u osmičkového řazení není problém mít třeba kazetu, která začíná na menším pastorku, ten se pak dorazem zablokuje a je tam převodů o jeden méně. Tady jsou totiž borci, co mají jedenáctkovou kazetu, po rovině jezdí třeba 52/19 a kazeta jim začíná na 11 z. Ty menší pastorky mají na sjezdy kopců, kdežto do kopce mají jen pár pastorků. Měnit řazení na jiné nemá cenu, je to moc drahé, to pak rovnou koupit nové kolo.

                0 0
                • garp  

                  V pravidlech je jasně napsáno,že nelze,řešít pouhým zablokováním převodů!!!!!!To šlo kdysi .

                  0 0
                  • Prazak0  

                    Dřív se to dělalo, běžně se o tom psalo. Ale přijde mi rozumnější ty převody nějak využít, třeba tou kazetou, která začíná na více zubech, nebo po roce měnit velikost převodníku ap.

                    Kazeta, co začíná na 11 zubech, tak tak malý pastorek mi přijde rozumně použitelný pro top závodníky. Myslím, že když jedou pro rovině rychlostí 44 km(h, tak tam mají nějakých 15 zubů vzadu. Pro lidi, kteří jezdí podstatně pomaleji, tak by ty juniorské kazety od 14 byly vhodnější. Nebo k té kazetě mít menší převodník. Převodník 52t a kazeta od 11 z pro lidi výkonnostně slabší není vhodná. Vyrábí se to prostě proto, že top závodníkům to sedne, ale i ti výkonní jezdci zde jezdí pomaleji.

                    0 0
                  • bara2  

                    Zablokované dorazem a odbroušené zuby z těch pastorků by snad šly, ne?

                    0 1
                    • Prazak0  

                      Tak asi by bylo bez námitek, kdyby tam byly pastorky bez zubů nebo nějaká distanční vložka místo chybějících pastorků. U jedenáctkového řazení to je bez problémů, třeba 4 pastorky vyřadit, stále toho zbyde dost. Jen mi přijde hloupost pak mít jedenáctkové řazení, celé je daleko dražší vč. řetězu. Má to smysl tehdy, když za rok se tam přidá – zprovozní další pastorek a postupně se ta kazeta využije celá. Ale ono i osmičkové řazení jde takto zkrátit, dát tam distanční kroužky místo pastorků a holt budou dva nejmenší pastorky chybět – pro rychlou jízdu z kopce.

                      0 0
          • Smazaný účet  

            Zkusit sehnat něco na ebay nebo polským allegro. V desítce by to asi nebyl problém, ultegra 16/25 je k mání, ale musel bys vyměnit páku a řetěz, přehazka by měla fungovat, pokud je bez vůlí.

            0 0
      • radomilek  

        Ahoj,

        díky za reakci. Takovou kazetu nejde sehnat na tohle osazení.

        Úplně nevím, co s informací, že je to „nezávodní“ setup. Mám zkusit vyměnit převody a kliky?

        0 0
    • gerrard  

      Vozí se 52×16. Jestli jezdí v týmu, tak podle týmové rezervy. Juniorský je pak 52×14, tak pak nemusí při přechodu měnit kliky. Řeší se to „semicompactama“ 52–36 Jen těch 2×8 je divočina. Většina vozí 2×11 výjimky pak 2×10. Takže jednoznačně koupit semicompacty 52–36 a naskládat Miche kazetu 16–17–18–19–20 –22–24–27 nebo 26. A zvažovat upgrade na něco lepšího.

      1 0
      • Smazaný účet  

        A ta šíře pláště se řeší nebo ne? Při převodu 52/16 a plášti 32mm,by to papírově vycházelo o fous nad těch 6.94m/ot.

        0 0
        • gerrard  

          To nikdo nevozí. Myslím, že 28mm bys taky musel dlouho hledat. Nijak detailně to nestuduju, ale většinou se teď vozí 25mm.

          0 0
        • HKou  

          Miche dělá leccos, např 8S 16–24

          Naskládané mají 16–23 až 16–28, viz to PDF.

          U nás se to měří tak, že mají skutečně cejchovaný kanálek a v něm projedou kolo před závodem jednou otáčkou klik – takže to zahrnuje i pláště. Jak se to dělá v CZ nevím.

          0 0
          • gerrard  

            Okometricky. :) Nakreslí se na zem čára, na ní se vyznačí vzdálenost a pak se jede kolem dozadu o jedno otočení klik. Kolo by nemělo přejet vyznačenou vzdálenost. Pro silniční závod a dráhu se to dělá namátkově. Na časovce pro všechny.

            1 0
      • radomilek  

        Ahoj,

        díky za reakci. Omlouvám se, jsem asi lama, ale to semicompact?

        0 0
        • gerrard  

          Označení klik podle přeovdníků:

          Klasika 53–39

          Semi compact 52–36

          Compact 50–34

          0 0
          • radomilek  

            Aha, díky rozumím.

            No vidím, že se to řazení a kliky bude muset překuchat…

            0 0
            • gersa  

              Kliky tam klidně nech, bude to chodit

              BTW jaká je jejich délka?

              0 0
              • gerrard  

                On tam má kompakty. Tam to nevychází s převodem :(. Musí vyměnit i kliky.

                0 0
                • radomilek  

                  Ach jo, nejhorší je, že když jsme to kupovali, říkali jsme, že je to pro dceru na závodění, takže budu muset řešit ty převody. Normálně jezdí bajka, v tom se orientuji, ale tady jsem si nechal „poradit“.....a takhle to dopadlo. Prý, že bude stačit zablokovat pár rychlostí…no moje blbost.

                  0 0
                  • gerrard  

                    Blokovat nestačí, nesmí tam být. :( Vyřešit to jde, cesta je i na těch 2×8. Jenom jsou to peníze navíc.

                    1 0
                    • bara2  

                      S kombinací 39:12 by na „normálních gumách 25–622“ měl vzdálenost 686cm, 38:12 vzdálenost 668cm. To by bylo akorát. S kazetou 12–34 není u osmikazety problém, dá místo 11 pastorek 12.

                      0 0
                      • radomilek  

                        Ahoj,

                        Přesně k tomuto jsem se dopocital: vzadu kazeta 12–34, prevodniky do 39.

                        0 0
                        • gerrard  

                          Já ti to po opatrných pokusech o radu, jak se to reálně dělá napíšu na plnou hubu. Prosím tě přestaň vymýšlet kraviny a nenech si radit o potřebách pro závodníka od cykloturisty. Kazeta 12–34 je na silnici totální nesmysl. Pokud jí nestačí největší pastorek 26 nebo 27, tak nech na ty závody vůbec nejezdí, protože tam nemá co dělat!!! Ta kazeta bude mít velké skoky a bude mít problém držet plynulou kadenci – a to je základ dobré jízdy na silnici. Prostě koupils lowend shit a nepočítal, že do toho budeš muset nasypat další peníze. Převod 2×8 prostě není ani základní materiál pro závodníka, tvá dcera bude mít podprůměrný materiál a bude od začátku hendikepovaná, protože zbytek bude na karbonových kolech, galuskách a plynulých převodech 2×11. OK stává se. Jestli z toho chceš levně ven, tak musíš koupit minimálně kliky a kazetu 8 rychlostí. Jestli z toho chceš ven trošku dráž, tak ještě vyměníš řazení, hazku a přesmykač a dostaneš se na 2×10. Jestli umí ořech 11s kazetu, tak se můžeš posunout na 2×11 (pozná se to tak, že je na ořechu pod kazetou podložka). Nebo to prodej a kup rovnou něco pořádného a nesnaž se z h..a uplést bič. Na závěr důležité info, že na compact kliky nedáš převodník 39z, tak na tuto blbost zapomeň.

                          Sorry za upřímnost, ale mám pocit, že to potřebuješ.

                          2 0
                          • Smazaný účet  

                            Teda, ne že bych chtěl kritizovat, ale do pedagogické trpělivosti Ti něco málo chybí :-)

                            0 0
                            • gerrard  

                              Ano a hluboce se za sebe stydim. Snad pomuze, ze to bylo jenom s dobrym umyslem. Snad to pomuze nekomu dalsimu, komu nema kdo poradit.

                              0 0
                            • garp  

                              To sice jo,

                              ale má pravdu,předsedo.

                              0 0
                            • garp  

                              To sice jo,

                              ale má pravdu,předsedo.

                              0 0
                        • Smazaný účet  

                          Nechal bych kliky, co tam jsou a dal bych kazetu 16/23–25. Možná bych se zeptal na Čsc, při jakém plášti je možno použít 50/15, třeba by to s 622/23 šlo. Podle mě je v pravidlech právě vzdálenost na jednu otáčku klik, nikoliv stanovený převod 52/16, ale můžu se mýlit. Nicméně rozdíl mezi 52/16 a 50/16 mi nepřijde až tak propastný, ale může být rozhodující…

                          0 0
                          • gerrard  

                            V pravidlech je ujetá vzdálenost plus převod:

                            KATEGORIE SILNICE (m/otáčka klik) DRÁHA ( m/otáčka klik)

                            žáci a žákyně mladší

                            5,84 m /52×19/ 5,69 m /48×18/

                            žáci a žákyně starší

                            6,17 m /52×18/ 6,03 m /48×17/

                            kadeti a kadetky

                            6,94 m /52×16/ 6,83 m /48×15/

                            junioři a juniorky

                            7,93 m /52×14/ Neomezeno

                            Pro žáky se to nepoužívá, protože tak velký pastorek se už občas nedá dostat do rámu a starší žáci jdou řešit přes cyklokros kliky 46×36 a mladší nějak ubastlit 44×34 z nějakého low endu. Pak máš pro tři kategorie stejnou rezervu co začíná na 16 zubech a jen Junioři vozí jinou rezervu. Dva zuby na převodníku můžou znamenat jestli uvisíš nebo neuvisíš. Dá se to zkusit, ale proč to plácat jak vlaštovka hnízdo. Jestli to myslí vážně, tak nech to udělá pořádně. Pak to má nachystané i na juniory.

                            1 0
    • bara2  

      Upravovala jsem kliky Claris třítalířové 3×8 (50–39–30) na RR-39–24 pro 2×8. RR a převodník 24 jsem nechala udělat u Gebhardta. Protože jsem ty kliky nepoužila, dala jsem talíř a RR kamarádce na staré kliky Tiagra pro trojtác a jezdí to jako 2×8. (viz. fota).

      Jezdím ještě pomalejší převody (viz tabulka s ujetou vzdáleností, ráfky jsou 622, gumy 35mm a 25mm) a používám třítalířové kliky buď v kombinaci 38–22 s rockringem a kazetou 11–34 pro 2×8. Nebo jako trojtác 44–38–22 s kazetou 12–34 pro 3×8, kde ten největší talř mi přidává sice jen jednu rychlost (beztak jak pro mě už dost těžkou :-), ale nekříží se tolik řetěz na nejmenší pastorky. Přechod mezi talířama 44 a 38 odpovídá jednomu pastorku, tak to na rovinách s oblibou používám. Kliky mám se čtyřpackou a Q-faktorem něco mezi silničníma a horskýma (Mighty, M-wave). Já hlavně potřebuji talířek 22 zubů, ten mi limituje velké talíře. Zkoušela jsem vyjet stejný kopec s 24zubovým převodníkem a bylo to pro mě citelně těžší.

      0 1
      • bara2  

        Snad ještě, že se silničním řazením (páky), mi na těch malých talířích chodí tento přesmykač:

        https://www.kupkolo.cz/…8mm_z109752/

        a tento

        https://www.global-sport.cz/…0-klasik-286

        Provozuji ho jakpro 2, ak pro 3 talíře. Přesmykače pro větší talíře se nedají posunout dolů, aniž by ramínkem narazily do rámu.

        0 1
        • gerrard  

          Už mu proboha neraď. Ten člověk staví kolo na závody ČP. Má to namyšlené od začátku úplně blbě a ty mu tu hážeš do placu pro jeho situaci nesmyslné rady. Jeho dcerka chce jezdit závody ne se motat po silnici, jak cibule ve splavu.

          3 0
    • uickey  

      Ja to řešil u kluka, že jsem koupil u Gebhardta placku 45z (jako velkou). V kadetech tak jezdil 45×14 a v juniorech 45×12 a když nějakej švih s dospělejma tak 45×11. Problem byl až v druhým roce v juniorech, kdy ho Henke vzal ven na nějaký závody, tak kvůli rezervám v autě sem musel nainstalovat 52. Měl teda Ultegru 10.

      0 0
    • chico*  

      Dobrý den,

      rád bych se zeptal, jestli je možno omezit převody na silničce s elektronickým řazením, kterou by syn používal na závodech (starší žák, triatlon). Zatím jsme měli všechna kola, většinou bazarová, s mech.řazením, ale elektronicky je čím dál více. Případně prosím o odkaz, kde se to řešilo. Nic jsem nenašel. Přede moc díky.

      0 0
      • gerrard  

        Ano, kliky 50×34 a odpovidajici kazeta. Zaci od 16z, kadeti od 14z.

        0 0
        • chico*  

          Díky, spíš mi ale šlo o to, jak se na elekronické přehazovačce omezí např. aby to neskákalo na nejmenší pastorek. Počty zubů již znám.

          0 0
          • gerrard  

            Prevody tam nesmi fyzicky byt. Miche uz ma kazety i na 12 rychlosti. Neni potreba nic vymyslet, staci koupit kazetu. Treba https://www.cykloskoda.cz/…imato-k12-sh

            0 0
            • bara2  

              Nejmíň tam má Škoda kazety 9 pastorků, pán se ptá na 2×8 :-(

              0 0
              • gerrard  

                Pán jen použil staré vlákno pro kadetské převody. Má elektronické řazení. To už 2×8 nebude. Poslal jsem mu příklad, že i pro těch 12 rychlostí už kazety Miche jsou. Není to tak dávno a končily na 11 rychlostech.

                1 0
            • Prazak0  

              Ano, pastorkové kolečko vzadu na kazetě fyzicky být nesmí, nestačí jen dorazem zabránit, aby tam nešlo přehodit. Tohle se řešívalo, že tam tam daly jen distanční kroužky, krom těch vzdáleností mezi pastorky se muselo vypodložit i něčím místo těch samotných pastorků, ale tohl jde snadno spočítat.

              Jen mi přijde dost na hlavu mít třeba kazetu s 12 pastorky a 4 nejmenší vyřadit.

              Miche hlavně dělá kazety, kde si to lze vybrat, buď se zadá každý pastorek jednotlivě, nebo tam je nabídnutá sestava, která začíná třeba od pastorku s 14 nebo 16 zuby. Ty hotové kazety pro juniory nebo kadety, žáky ap., to nedělá jen Miche, viděl jsem i XLC (jestli píšu dobře), ale je toho víc. Kazety, která začínají od většího pastorku než 11 zubů.

              0 0
              • Motyll  

                Ne vždy to jde. U žákovských převodů jsem potřeboval nejmenší 18z a to se nevešlo do rámu.

                0 0
                • gerrard  

                  To je známý problém, proto od takového nápadu znalý člověk zrazuje. Chápu, že dřív, před úpravou převodů do těžka, když bylo potřeba šahat i na převodníky protože 50×34 bylo moc se do toho nikomu moc nechtělo, protože na Shimano klikách to byl oser a bylo lepší koupit celé cyklokrosové kliky. Ale dnes když je to postavené na standard klikách 50×34 a jen měníš kazetu pro žáky 16z a pro kadety 14z. Tak už to není problém a není potřeba jít do velkých prvních pastorků.

                  0 0
                  • uickey  

                    Není nejtěžší převod pro žáky 52×18, kadety 52×16, juniory 52×14?

                    0 0
                    • gerrard  

                      Tak je to omezené na ujetou vzdálenost na jedno otočení šlapátek na nejtěžším převodu. Reálně se to zkouší tak, že se zařadí nejtěžší převod, srovnají se kliky vůči rámu a jede se kolem pozpátku na vyznačené vzdálenosti. Jen se zkontroluje jestli se kliky dotočily zase do stejné pozice nebo víc.

                      Aktuálně je omezení:

                      KATEGORIE MAXIMÁLNÍ PŘEVOD

                      (metrů na otáčku)

                      Junioři a juniorky Bez omezení

                      Kadeti a kadetky 7,63

                      Žáci a žákyně starší 6,67

                      Žáci a žákyně mladší 6,67

                      A je na tobě, jak si to nakládáš, ale nesmí to být těžší. Nejlepší je na to jít přes compacty 50×34 a kazetu 16z pro žáky a 14z pro kadety. To co dáváš jsou staré převody před loňskou změnou. Ale reálně to většina týmů jezdila v žácích na kazetách 16z a velkém převodníku 44z pro mladší a 46z pro starší žáky. Kadeti a junioři to bylo cajk.

                      0 0
    • zderes  

      16–28, 14–27 Miche 11z. Kdyby někdo chtěl, mám tyto kazety použité, ale ve výborném stavu na prodej. Pak úplně novou nepoužitou 16–28, tu bych sundal z náhradního nepoužitého kola. Nebo kdyby někdo chtěl pro kadeta náhrady na galuskách (řáfkové brzdy) nikdy nepoužité s tou novou kazetou tak máme k dispozici. Ráfky tuším Shimano, galusky Tufo.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.