Specialized enduro comp 2013 - tlumič Fox CTD

58 nepřečtených
  • kraken202

    Zdravím všechny,

    mám otázku odhledně tlumiče FOX Float CTD Evolution s autosagem, který mám osazený na kole Specialized enduro comp 2013. Jde o to, že jsem kolo koupil cca před třemi měsíci od prvního majitele a hned po prvních projížďkách jsem přišel na to, že vlastně není veliký rozdíl mezi třemi volitelnými polohami tlumiče climb/trail/des­cend. Tlumič se pořád prohupuje jako by byl stále otevřený. Po konzultaci se servisem byl tlumič poslán na repas do cyklošvec no a tam mi bylo sděleno, že to má prý tak Specialized nastavené a že se s tím nedá nic dělat. Není mi potom jasné, proč tam jsou tři polohy nastavení, když je teoreticky „jen otevřený“. On teda při poloze climb trochu přitvrdí, ale v podstatě polohy climb a trail mi přijdou stejné. Nevím jestli je tomu tak i u modelů 2014 nebo 2015, ale troufl bych si říct, že by mohlo. Pokud někdo vlastní stejné kolo tak budu rád za jakoukoli reakci. Nicméně jsem zatím s kolem nejel nějaký táhlejší (asfaltový) výšlap, ale s myšlenkou, že se budu houpat jak na trampolíně mi moc do radosti nepřidává. Pakliže by byl tlumič ok, tak bych viděl problém v systému odpružení zadní stavby FSR, ale to je v podstatě řekl bych nereálné, když jej Specialized vyvíjí již takovou dobu. Ještě mě napadlo tam namontovat jiný tlumič a zkusit to na něm.

    Díky za příspěvky v tomuto tématu.

    0 0
    • goofy  

      Buď se nauč šlapat, nebo sis měl koupit něco jiného, než asi nejaktivněji naladěný systém, co se prodává… Mohl by tomu možná trochu pomoct CCDB, který se dával na vyšší model…

      0 0
    • kOmE  

      Já mám ten tlumič na enduro skoro nejetý a používám jej když je CCDB na servisu a rozdil meze C a D je obrovský. Jel jsem už na několika endurech a kromě toho mého byly na tom všechny tak jak pises ty. Proste ta komprese na C byla přivřená jen minimálně. Podle mě to ten tlumič prostě neudrží a po čase se to uvolní, zvlášť když to na kopci zapomeneš přepnout na T nebo D.

      0 0
      • Radek Broz  

        Důvod je v tom, že to máš skoro nejetý – nám to taky ze začátku fungovalo perfektně a postupně to tak nějak vyšumnělo a všechny polohy jsou v podstatě stejný. Poslali jsme Švecovi na repasi, vrátilo se to možná ještě horší + obalil to nějakou story, že je to standartní vlastnost a páčka je tam vlastně na nic. Přitom ze začátku to fakt fungovalo.

        0 0
        • mr.antik  

          Tak to je ale celkem síla… protože já myslel že se tim fakt přepínaj nějaké kompresní kanály, ale jestli jim pak ten olej časem protejká všude možně tak je to asi jedno…

          0 0
    • Bafoon  

      jaké máš nastavení tlumiče?

      Jinak mam také CTD tlumič v nastavení VT-M,RT-M,BV 175 a rozdíl mezi T a C je nerozpoznatelný.

      Prodejní cena toho tlumiče je kolem 5K.

      Silnější platforma by měla být u rs monarch.

      0 0
      • goofy  

        Bohužel… na enduru je to prakticky neprodejná záležitost a narve tam max Cane Creek Double Barrel nebo Inline, pokud je někde v concept storu k sehnání.

        0 0
    • logoman  

      To kolo je spis poladeny na mensi prevodnik, na tom bude slapat lip. A neni tam potreba ani pouzivat platformu.

      Na enduru 29 ctd fungovalo docela citelne (teda aspon myslim, uz je to dlouho co jsem ho jel …)

      0 0
    • JakeF  

      Je to nesmysl, máš rozbitý CTD. U Endura je přepnutí režimu celkem velkej rozdíl. Samozřejmě to nikdy není úplně tvrdej lock, to už se dneska prakticky nedělá, ale na houpání to je sakra znát.

      0 0
    • kraken202  

      Tak borec v servise mi tvrdil, že to může být i tím autosagem, což se mi zdá divné. Každopádně stejný tlumič, akorát bez autosagu co měl osazený na kole Lapierre, na prodejně se choval úplně jinak než ten můj na spešlu enduru. Prostě na climb stuhnul a šlo to poznat. Možná je to fakt přepákováním a továrním nastavením pro koncern Spešlu. Právě proto by mi bodlo srovnání se stejným kolem.

      Jaké mám nastavení tlumiče netuším, vím že v tom je nějaký rozdíl, ale zase tak zběhlý v tlumení nejsem.

      Zkrátka alternativní tlumič by mohl být třeba Rock Shox Monarch Plus RC3, ale 9000 Kč se mi dávat nechce, takže si asi budu muset zvyknout.

      Pokud by byl rozbitý CTD tak věřím, že by na to v servisu Fox přišli. Přece na to mají nějaké testovací mašinky, jak se tlumič chová v jakém režimu a při jakém záběru. Aspoň mi to teda tvrdili ;-))

      Sám nevím, ale každopádně mi to přijde divné.

      0 0
      • Bafoon  

        na tlumiči by mělo být nastavení uvedené – bud přímo jak píšu já nebo v nějaké kombinaci tuším asi 4 písmen. Mrkni prosím tě na tlumič, hledej něco jako custom id :)

        0 0
        • kraken202  

          Jinak mrkl jsem co je na tlumiči napsáno a je tam:

          ID CDK7

          COMPRESSION TUNE L

          CLIMB TUNE M

          Jinak velice nic krom loga a maximálního tlaku.

          0 0
          • Tomáš  

            Když to máš s L kompresí, tak to vysvětluje proč ti CTD nedělá co bys chtěl. Hodně záleží kolik vážíš. Ale přenastavení komprese na M by mělo hodně pomoci aby to CTDčkovalo, ale taky tlumák už nebude tak citlivý ani v D módu jako s L kompresí.

            0 0
            • JakeF  

              Zas mistr teoretik… CTDčko normálně se sériovým tlumákem na Enduru funguje, tady je problém někde jinde…

              0 0
              • Tomáš  

                Je to možný, ale to nevylučuje co jsem napsal. Může to zkusit poslat do bikelive, u Švece asi nepochodí.

                0 0
          • Bafoon  

            2013, FLOAT-A E-S, CTD LV Autosag Strut, Specialized, Enduro, 8.500, 2.500, 0.8 Spacer, D SBC CM, SBC CML – tohle je výpis k tomu ID, zdroj http://www.ridefox.com/help.php…

            řeším v podstatě to samé co ty (jen jiný rám). Tlumič mám se silnější, emkovou platformou(jak píše scottman) a sic rozdíl mezi D a T tam je slušný, rozdíl mezi T a C je minimální. Pokud jsi měl tlumič v servisu a je ok (stejně jako já a můj) tak bych to neřešil jinak než výměnou za jiný tlumič. Co konkrétně pasuje na Enduro nevím :)

            0 0
            • kraken202  

              Díky za podrobný rozbor, aspoň jsem se tím ujistil, že tlumič nrní vadný a že je nejspíš opravdu nastavený podle konstruktérů specializedu :) Na jiný tlumič nemám prašule, ty jsem hodil za kolo a servis tlimiče :D Možná později…

              0 0
      • Tomáš  

        Těch 9t za M+ za to podle mě stojí – toho foxe reálně prodáš tak za 4–5t, tak to zase není taková řacha…

        0 0
      • JakeF  

        Si přijeď a můžeš si to ozkoušet… Ale dojdeš jenom k tomu, že i na Spešlu to normálně funguje, stejně jako na tom Lapierru… Autosagem to není, ten s tímhle nemá vůbec nic společnýho.

        A že jsou u Švece experti, to se celkem ví… Jen ne úplně v dobrý slova smyslu :). Taky už jsem viděl poslanou k nim fungující vidli na preventivní servis, která tekla, když se vrátila :D.

        Jo a s Monarchem bacha, na Enduro nedáš běžnej tlumič a kompatibilní Monarch je celkem nedostatkový zboží. Tuším ho měli na R2-bike. Dělaj se CCDB, ale to jsi cenově ještě výš.

        0 0
      • logoman  

        O par KC je levnejsi inline, http://bikemarkt.mtb-news.de/…-enduro-650b Ruzny tlumice na endura se tam docela casto objevuji. Problem je masakrozni cena za servis …

        0 0
      • kraken202  

        Jakmile dorazím domů tak se na tlumič mrknu jestli tam je uvedeno něco o tom nastavení. Myslíš, že by to bylo vysvětlení, kdyby byl třeba tlumič nastavený na měkko?

        To bych možná prodal, ale nejsem zase ten typ, co by prodal potencionálně vadnou věc. Spíš hledám reálnou příčinu, pokud už teda není pozdě :D

        Noo, co na to říct, snad jen komu jinému důvěřovat víc, než autorizovanému servisu ;) Pokud tam odvádí nekvalitní práci tak by se to mělo řešit.

        To já vím, že Monarch nemusí pasovat, ale rozměry odpovídá dosavadnímu tlumiči. Bral bych to jako krajní řešení.

        0 0
        • JakeF  

          Odpovídá rozměry? Délkou i zdvihem? A má stejný uchycení?

          Jinak jo, když máš tlumič nastavenej hodně na měkko, tak je ten rozdíl míň znatelnej, respektive houpe to na všech režimech :). Já to mám nastavený tak, že cca 99% času jezdím na T a když ho přepnu (třeba omylem při nošení), tak to poznám víceméně okamžitě.

          0 0
          • kraken202  

            Třeba tenhle by teoreticky odpovídal, musel bych to ale samozřejmě prozkoumat víc, jen jsem na něj narazil.

            http://www.koloshop.cz/…id-comp.html

            Tak uvidíme co na něm mám napsané za nastavení ;)

            0 0
            • goofy  

              No, jenže ty tam potřebuješ uchycení viz odkaz

              Aneb viva spešl

              0 0
            • JakeF  

              Nastavení jsem myslel v první řadě tlak, ten z něj asi moc nevyčteš…

              Jinak na Enduro je to fakt s tlumičem složitější, tady máš špatný uchycení, navíc tlumič nevyužívá celej „zdvih“. Fakt potřebuješ tlumič přímo určenej pro Enduro.

              0 0
              • kraken202  

                Máš pravdu, v tom uchycení by byl problém. Tak v podstatě moc na výběr asi nebude.

                Aha, to jsem tě špatně pochopil. Tlak tam mám kolem 200 PSI. S tím jsem si už hrál. Před tím než jsem ho poslal na repas tak jsem myslel, že předchozímu majiteli třeba vytekl olej, ale prý je tlumič v pořádku.

                0 0
                • JakeF  

                  200psi je tlak ± na 90kg váhy. Kolik vážíš?

                  0 0
                  • kraken202  

                    No já myslím, že se to nedá tak jednoznačně říct, protože i když jsem si pročítal různá fóra tak tam uváděli nějaké rozmezí a prý že je to u každého tlumiče individuální. Prostě abych měl 20% SAG tak musím mít v tlumiči tlak tak 190–210 PSI. Vážím 80 kg.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Jasně, je to individuální… Ale takovej základ je tvoje váha v lbs=tlak v psi, takže na 80kg přibližně 176psi. Pro srovnání já na 72kg vozím 165psi, takže cca 6psi víc. Z toho mi přijde, že to máš naopak přefoukaný… Pak pochopitelně taky budou rozdíly mezi režimy míň výrazný… Ale teda houpat by to nemělo už skoro vůbec, pokud do toho nedupeš jak do zelí. Dostáváš se někdy při jízdě na doraz tlumiče?

                      Jen tak pro zajímavost, co jsi doteď jezdil za kolo? Už nějaký fully?

                      0 0
                      • kraken202  

                        Mě to ze začátku taky přišlo hodně, ale tak nebral jsem na to zřetel, když je maximálka na tlumiči 300 psi. Nicméně tolik tomu v reálu vážně odpovídá. Jinak pokud jsem tam měl menší hodnoty tak jsem šel zdvihem níž, ale poměr mezi C a D nebyl nijak rozdílnější než když tam mám těch 200 psi, ale samožřejně je tlumič tvrdší. Sag jsem měřil tak, že jsem měl naplno otevřený i tlumič, i vidlici. Jinak s autosagem by se to mělo dělat prý tak, že se tlumič nafoukne na max a pak se odpouští vzduch pomocí přídavného ventilu až na požadovanou hodnotu (sag).

                        Já jsem začínal na 26" hardtailu, pak 26" trail spešl (120/120), pak karbon 29" hardtail a pak mě chyběl odpružený zadek v terénu tak jsem se vrátil k fullu a vždycky se mi líbily endura tak jsem si vybral spešla, kvůli jeho specifickému rámu.

                        0 0
                        • JakeF  

                          No mně šlo právě o to, jestli se nesnažíš kolo donutit k tomu, aby se chovalo na asfaltu jak hardtail, když do něj dupeš vestoje :). Na to prostě enduro není…

                          Jinak na autosag se úplně vykašli a foukej to normálně pumpou na požadovanej tlak… A obdobně sag bych taky úplně neřešil… Za mě jsou důležitý dvě věci – aby to přehnaně nehoupalo, když jedeš po rovině (ale zase nemůžeš čekat u 160ky fulla, že se ani nehne) a zároveň aby se optimálně využíval celej zdvih – při velký ráně klidně doraz, ale zase nebýt tam 10× za vyjížďku.

                          0 0
        • kraken202  

          Jinak mrkl jsem co je na tlumiči napsáno a je tam:

          ID CDK7

          COMPRESSION TUNE L

          CLIMB TUNE M

          Jinak velice nic krom loga a maximálního tlaku.

          0 0
          • chleban  

            Takze to na 99,9% chodi tak jak ma (L znamena LOW), jen ty nejsi dostatecne citlivy abys rozeznal rozdil. Je to ENDURO = rozvazne horekopcom a poradne dolekopcom ;-)

            0 0
            • kraken202  

              Možná máš pravdu, ale stejně mě to například zarazilo v porovnání s tím lapierre spicy, to se nehlo skoro vůbec v režimu climb. Pokud nasedneš na kolo a hodíš gumičku na začátek zdvihu tak se mi to zhoupne skoro stejně na všechny tři polohy, přece jen ten climb by měl být znatelný ;) Pokud se mýlím tak jsem asi „necita“ jak píšeš :D

              0 0
              • JakeF  

                No takže se prostě jen snažíš udělat ze 160ky EN fulla XCčko :).

                0 0
                • kraken202  

                  Tady je to jak ve špitále, přijdeš zdravej a odcházíš jako marod! :D Hele, když se to zdálo divný i klukovi co servisuje kola tak mě to přivedlo na myšlenku, že je něco špatně. Pokud to ale tak spešl má tak s tím nic nenadělám. Na doraz jsem zatím nešel, mám ho krátce tak uvidím na jaře. Ještě se stavím k nám do spešlu prodejny jak se to jeví jim a jaké mají zkušenosti. Jenomže pro mě nejsou moc věrohodní, proto jsem tam ještě nebyl ;)

                  0 0
                  • JakeF  

                    To jsem tak nějak čekal, že jsi na doraz nešel, vzhledem k tomu tlaku :).

                    Ono se to na dálku blbě posuzuje. CTD byl ze začátku právě celkem poruchovej systém, takže klidně může být problém v tom. Na druhou stranu pokud čekáš, že by se na C neměl ani pohnout, tak to opravdu neumí. Ale ze zkušenosti si myslím, že to ani není potřeba.

                    0 0
                    • kraken202  

                      Tak já jsem to kolo v podstatě ještě pořádně v terému neprubnul, protože jak už jsem psal výš, kupoval jsem ho před třemi měsíci, z toho bylo 14 dnů odstavené a teď se aspoň u nás po lesích moc jezdit nedá, takže jsem jeho potenciál opravdu ještě nevyužil. FSR bude fungovat myslím perfektně, i když spousta lidí říká, že už je tento systém překonaný. Já se jen bojím toho aby to nebyla do kopce po asfaltu mučírna :)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Do kopce to samozřejmě o něco hůř pojede, než třeba ten karbonovej hardtail, to je jasný… Ale podle mě to je z většiny kvůli celkově vyšší váze a míň rychlejm gumám, než kvůli odpružení. To naopak mimo zpevněný cesty dokáže i ve výjezdech celkem pomoct.

                        0 0
                        • kraken202  

                          V tom s tebou naprosto souhlasím a díky za užitečné informace. Možná bude i něco na té kompresi, platformě L jak se psalo výše. Možná i na hodnotě climb tune M, prostě je to nejspíš o zvyku. Nejlepší by bylo, když bych potkal někde někoho na stejném kole a porovnal bych to ;)

                          0 0
              • chleban  

                Muj nazor je ten, ze komprese ovlivni jen rychlost jakou se do SAGu/zdvihu dostanes, ne jeho vyslednou hodnotu, takze tahle tvoje metoda neni podle mne smerodatna… spis se zkus zamerit na pocit pri jizde (zpocatku jsem taky nepoznal rozdil mezi T a D, ale ted uz to vozim jen na D, protoze pruzeni ma pruzit ;-)

                0 0
                • JakeF  

                  Já když přepnu na D, tak mám pocit jak kdyby mi ušlo zadní kolo tak o 1atm :D.

                  0 0
                • kraken202  

                  To máš asi pravdu… A i do kopce máš D? Jinak dáváš cůbec C? Zkusím ještě tu prodejnu Spešlu a pak se uvidí. Pomalu už si zvykám. A co máš vlastně za kolo?

                  0 0
                  • chleban  

                    C davam pouze v dlouhych asfaltovych vyjezdech kdyz si vzpomenu (spis si ale nevzpomenu), jezdim ale bez ambici tak abych si to uzil hlavne z kopecka. Jezdim SJ 29, ale vojetou mam vetsinu Speslu.

                    0 0
    • Oakey  

      CTD musí fungovat a jednotlivý polohy musí být znatelný i při pohupování „nasucho“ Autosag/neAutosag.

      Tohle se nám objevilo u zákazníka na kole, okamžitě reklamace, i když se nás technik Foxu snažil přesvědčit, že je to naschvál, reklamace uznaná vyměněná celá tlumicí část a CTD funguje jak má – jednalo se o Enduro 29 MY14.

      Možná příčina může být ještě málo oleje v patroně, což vyřeší repas tlumiče u Švece.

      Btw. nepočítej ale s tím, že na Climb to bude zamčený natvrdo, teď se i u Epiců nechává malý propružení (1mm na pístnici) z důvodu trakce a šetření vnitřností tlumiče.

      0 0
      • kraken202  

        Díky za tvůj příspěvek, konečně srovnání stejných kol. Tlumič jsem měl na repas u Švece a tam mi sdělili, že je prý vše ok (prý to tak má Specialized schálně nastavené) a že jim lidé často posílají tyto tlumiče v domění, že jsou vadné. Mě to ale pořád nesedí, protože climb podle mě nemůže chodit do stejněho zdvihu jak descent. A jak píšeš, že u režimu climb to propruží na pístnici 1mm tak to myslíš při nasednutí na kolo? To já když na něj nasednu tak je jedno jestli mám c, t nebo d a všechny tři módy se mi propruží stejně (zhrba 15–20% sagu). Akorát, že climb je tužší. Pokud je to závada jak bych měl tedy postupovat? Kolo je 2013 kupované v Kanadě, tady s reklamačkou asi neuspěju, nicméně bych mohl reklamovat repas tlumiče u Švece, pokud tuto závadu neodhalili a tvrdili, že je to v pořádku. Ale bude to hodně diskutabilní…

        0 0
        • JakeF  

          Tak to je správně… CTD ti nemá nijak výrazně omezovat sag… Sis prostě měl vzít radši epica, když chceš tvrdý závodní kolo skoro bez sagu…

          Mimochodem, srovnání stejných kol ti tu dávám celou dobu, tak jaký „konečně“?

          0 0
          • kraken202  

            Tak když to je správně tak potom to tady řeším zbytečně. Předchozí komentář od Oakeye mě zaujal tak jsem na něj reagoval a sám jsi psal, že máš svoje zkušenosti se servisáky u Švece. Já chci jen přijít na to, jestli v tom mám nějaký problém nebo ne. Já vím, žes mi poskytoval užitečné info a taky jsem za to rád, ale pokud napíše někdo se stejným kolem něco jiného tak mě to prostě zajímá…

            Ale věříš, že jsem myslel, že se toho „konečně“ tady někdo chytne :D

            A sorry, že mám podle tebe tak lajkské dotazy a obtěžuju Vás tady tím.

            0 0
            • JakeF  

              Mám svoje zkušenosti se Švecem, ale taky mám zkušenosti s Endurem, na kterým jsem objezdil celou loňskou sezónu… Původně jsem myslel, že můžeš mít CTD rozbitý, ale co to dál popisuješ, tak to vážně nejspíš rozbitý nebude, jen ty od toho čekáš moc. Je to kolo, který si nechá slušně naložit klidně i na DH trati a podle toho je to nastavený, do kopce to nikdy úplně tvrdý nebude. Při jízdě bys ty režimy od sebe poznat měl, když budeš mít rozumně nastavenej tlak, ale pořád to bude i na C aktivní klidně jak nějakej tupější XC full s otevřeným tlumičem.

              0 0
          • Oakey  

            SAG se nastavuje s CTD v poloze D, protože na LS komprese, kterou CTD ovládá ten SAG může trochu ovlivnit, ale spíš že ti na D ukáže 30% a na C 25%…

            To pohupování bylo myšleno vlivem jezdce při plynulym šlapáník, pokud možno do kruhu, a žádný hamstání do pedálů, do FSRka nemaj rádi.

            0 0
            • kraken202  

              V tom případě máte nejspíš pravdu a s mým tlumičem nic nebude. Víte, když mi servisák u nás řekl, že se mu to nezdá a uvedl mi pro srovnání to lapierre spicy, u kterého jsem viděl znatelný rozdíl mezi jednotlivými režimy tak mě to přivedlo na myšlenku poruchy. Ale jak píše JakeF, je to kolo, který si nechá slušně naložit i na DH a tak bych to měl taky brát. Uvidíme jak s ním budu jezdit dýl, třeba s ním začnu soucítit a poznám ty minimální rozdíly. Každopádně díky za rady a zkušenosti. I s tím sagem jak psal Oakey, že na D ukáže 30% a na C 25%, to sedí. Já prvně myslel, že tam má být znatelný rozdíl, třeba D 25% C 5%. Moje chyba, ale díky za poučení. FSR je asi hodně aktivní a to bude velké plus při sjezdech. Dík borci :)

              0 0
              • X-biker  

                Mel jsem enduro 2013 a rozdil v rezimech C T D obrovsky. Na C to byl pevnak! Pak tlumic vytekl, uspesna reklamace a repas u Svece, od te doby rezimy absolutne nerozpoznatelne tudiz nefunkcni CTD. 2× jsem tam tlumic zasilal jako reklamaci na rozborku 2× odpoved tlumic je v poradku. Takze pred repasem vse slapalo a po uz ne, ale vse je v poradku. Kazdopadne ted na Stumpu 2015 od novoty nelze poznat znatelny rozdil mezi rezimy CTD (byl jsem vyzkuset i jine biky v prodejne Specialized) takze nevim proc, ale nejak to neslape jak by melo, alespon podle me a podle toho jak mi to na enduro 2013 fungovalo…

                0 0
                • kraken202  

                  Podle toho co čtu tak máme oba dva stejný výsledek chodu tlumiče po repasu u Švece. Akorát teda s tím rozdílem, že mě to fungovalo stejně i před repasem. Tvůj případ je teda ještě zvláštnější, když víš jak to bylo před tím a někdo ti tvrdí, že teď je to v pořádku. Já mám tu smůlu, že jsem druhý majitel tak nemůžu posoudit jak se kolo chovalo od novoty.

                  Pokud už novější modely mají minimální rozdíly tak na tom asi něco bude, že jsou nastaveny víc na měkko. Samozřejmě jen dedukuji, podle příspěvků ostatních jak mi tady radili.

                  0 0
                • goofy  

                  No a co když jsi měl ty ten tlumič od novoty nějak jeblý a proto vytekl. Kór jestli po repasi chodí jak všechny CTD na Spešlech… prostě to mají nastavené na minimální kompresi a pak se to tak chová. Tys tam mohl mít něco vzpříčené a proto to bylo mnohem znatelnější, ale taky proto ti pak vytekl.

                  0 0
                  • JakeF  

                    +1

                    0 0
                  • X-biker  

                    Měl jsem současně 2ks Enduro 2013 takže můžu srovnávat více – vel. S (přítelkyně tam se posral a po repasi bylo CTD mrtvé) a vel.M to byl můj bike.

                    Oboum od novoty fungovalo CTD nádherně a velice rozpoznatelně asi jako na vidlicích :-)

                    Ženské na S to vyteklo a po repasi CTD nefungovalo. Vyjádření Švece tuším u druhé reklamace, že tlumič na rám vel. S ma jinou komoru než vel.M a kdyby to za xxxx kč přestavěl na komoru na rám vel.M tak by to fungovalo. Moje reakce – nesmysl, tlumič fungoval, po repasi nefunguje, ale už to nikoho nezajímá. Tlumič byl údajně odzkoušen na testovací stolici a vykazuje 100% funkčnost a nazdar. Mít to blíže dovezu jim tam obě kola ať si na ně sedne technik a potočí si kouzelnou páčkou CTD a jestli nepozná rozdíl ať se de léčit :-D

                    Každopádně mě uvidil chod CTD na novém kole, které jsem si koupil na podzim – Stumpjumper Evo carbon 29" s kashimou CTD – dá se říci, že to je to samé, takže jsem hned jel do prodejny za klukama ozkoušet jejich kola a výsledek stejný. Údajně rozdíly cítit jsou, ale já vzhledem k tomu jak to fungovalo na enduru tak rozdíl necítím. Na C – to bylo opravdu zavřené, pohup byl opravdu minimální. T – úžasné – na tom jsem jezdil rychlebky i dolů – zbytečně to nechodilo do zdvihu, ale když bylo třeba sáhlo si to na dno :-) D – nema cenu komentovat – plně otevřeno parádní houpačka :-)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Tak ono Fox s těma tlumičema taky může meziročně něco dělat… Třeba ti to prostě vyměnili za novější tlumení.

                      0 0
                      • X-biker  

                        Údajně lze nechat dát tvrdší pružinku, která něco otevírá a přivírá – olej. A to by mělo pak začít fungovat lépe. To jsem někde vyčetl. Stump se naštěstí moc nehoupe a těch 135mm nerozdává zbytečně takže to zatím neřeším :-D

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.