• becis

    Cauves,

    bohuzel jsem po letni sezone zjistil ze budu muset kupovat nova kola na moje enduro 26 protoze stavajici se zacinaji rozpadat.

    No a tak jsem zacal patrat po internetu a zjistil jsem ze pokud vymenim zadni stavbu z modelu 2015/2016 budu mit stejnou geometrii jako 2015/16 + 650b kola protoze predni karbonovy trojuhelnik je stejny. A uz jsem si to zjistoval v Concept storu a zadni stavbu mi bez problemu prodaji.

    Tak co myslite ma to smysl nebo ne? Nova kolo budu muset kupovat tak jako tak.

    Pripadne kdby jsem nekde prihodil nazor kdo jezdil na vyssich zdvihach 26 a 650b jaky je to rozdil a jestli vubec k lepsimu budu rad!

    Predem diky!

    0 0
    • AleZ80  

      Nejdřív bych vyzkoušel, jestli dokážeš nacpat 650b kolo do toho Pika. Já mám u Epicona odhadem 2 cm místa nad Minionem DHF 2.30", ale 650b kolo s pláštěm Geax Goma 2.25" jsem tam nenacpal.

      Pak je taky otázka, jak moc se do toho chceš vysypat, jelikož 650b je módní rozměr a ráfky i pláště jsou dražší ( + ještě výměna zadní stavby a případná výměna vidlice ).

      Proč jsi vyměnil Specialized Butcher za Maxxis ? Byl špatný ? Uvažuji o něm.

      0 0
      • Gabbo  

        Jeste stale plati, ze plaste jsou drazsi? Ja to ted uz dlouho neresil, tak by me spis zajimala dostupnost rozumnych plastu na 26 vubec..

        0 0
        • Carloss  

          myslim že tady jsou jen všichni předposraní, přestat uplně vyrábět rozumný pláště na 26 by byla pro výrobce plášťů sebevražda a myslím si, že k tomu nemají (narozdíl od výrobců rámů vidlic a pod) racionální důvod.. třeba novej Maxxis shorty se ve 26 verzi dělá..

          0 0
          • RomanH  

            Ale podivej se na XC plaste a treba zrovna Maxxis – novinky uz jen 27.5 a 29

            0 0
            • Carloss  

              nevím, zajímal sem se jen o FR/DH pláště.. ale i tak nechápu proč by to výrobci dělali.. pláště jsou nejčastěji měněnej komponent, a výrobcům může být prdel jestli 26, 27,5nebo 29.. ale asi tam už pak zasahuje ten „vyšší“ marketing.. každopádně tahle předposranost jim jen nahrává.. když si vezmu jak těžko se do zatáček lámou kilo+ vážící 26 sjezdový gumy, tak na nějaký přidávání velikosti jebu, bo to nemá racionální důvod..

              0 0
              • Gabbo  

                No jenze i v tom sjezdu se od tech 26 ustupuje. Kolik jich jezdilo letos ve svetaku ve sjezdu? (to jestli to byla volba jezdcu, protoze je to lepsi, nebo tlak ze strany znacek neresim)

                0 0
                • Carloss  

                  zas v bikeparku má 90% kluků 26ky a ti by měli tvořit tu kupní sílu.. ale já se s nikým nehádám jak to je, jen nechápu proč to tak není :)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Se stim smiř.

                    0 0
                    • Carloss  

                      to asi neudělám..

                      0 0
                      • JakeF  

                        Tak jen aby sis za chvíli ty 26" gumy nemusel dělat doma na koleni :).

                        0 0
                        • Carloss  

                          řikám že shorty je novej a ve 26ce se normálně dělá.. takže zatím cajk.. ono se to přes 26+ zase vrátí zpátky aspoň v sjezdu.. stačí to mezidobí jen nějak překlepat :)

                          0 0
                          • JakeF  

                            Myslíš ve sjezdu, kde letos už snad všichni prodejci 26ky zrušili a jedou 27,5"? :D Holt se musíš smířit s tím, že lidi, co jezdí 5 let na stejným kole opravdu pro výrobce nejsou cílová kategorie… Takže pokud zas nějakej výrobce nezačne tlačit 26ky v novinkách, tak bych si nedělal moc naděje, že pro výrobce gum by to priorita byla…

                            0 0
                            • scret  

                              takze cilovka jsou vlastne troubove, kteri jim tu masirku zerou…:)) dobre ty…

                              0 0
                              • JakeF  

                                Tohle odvození vyžadovalo hodně scretovský „logiky“, takže to „dobre ty“ si ani nezasloužím…

                                0 0
                                • scret  

                                  co bych cekal od cloveka, kterej nema ani akvarko…

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Hodně ohranej vtip… A ne, pořád si nedělej naděje.

                                    0 0
                                  • -b-n-x-  

                                    Tohle mi pripomina situaci z filmu „Ja uz budu hodny dedecku“

                                    Kopecky: „Pane vy jste hulvat!“

                                    Hulvat: „Ja jsem aspon hulvat, ale vy nejste ani Valda!“

                                    :-)

                                    0 0
                            • Carloss  

                              to jo, ale nehovoříme to tom, že když si budu kupovat nový kolo, tak už si ho koupím ve 27,5, ale o kupování nebo přestavování kola jen kvůli předposranosti že 26 komponenty „zítra“ nebudou k dostání

                              0 0
                              • JakeF  

                                To přesně výrobci nechtěj, tak proč by tě v tom podporovali? :)

                                0 0
                                • Carloss  

                                  Tak například 26ka na XC je „mrtvá“ už několik let, přesto jsou dobrý pláště pořád uplně v pohodě k sehnání

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Jo? Já bych chtěl dneska na XC Ikon 3C/Pace a Ikona ve 3C seženeš blbě a draho, Pace vůbec… Ono pochopitelně výrobci gum maj trochu setrvačnost, ale jak jsem psal, pokud výrobci kol nezačnou znovu dělat novinky 26", tak jediná otázka je, jak dlouho bude ta setrvačnost trvat… Souhlasit s tím nemusíš, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeš dělat…

                                    0 0
                  • scret  

                    Vem si kolik lidi ma praveze dneska jeste 26ky. Ten tlak ze strany vyrobcu je neskutecny. Prtze jsou to potencionalne zakaznici, kteri chte nechte budou muset casem vymenit. Kdo to nevidi, tak doporucuju sundat ruzove bryle.

                    Bohuzel se obavam, ze docela brzo dojedou 26kari na nedostatek dobrych gum:(

                    0 0
                    • Carloss  

                      hodina vlků a roztříštěných štítů, kdy se věk lidí zhroutí, ale dnes to nebude :)

                      0 0
                      • scret  

                        dnes ne, mam doma zasobu plastu jeste cca na dalsi 2 sezony:)

                        0 0
                        • nitraq  

                          … který během těch dvou sezón čekání ztvrdnou a zteří:))

                          0 0
        • AleZ80  

          O něco dražší ještě jsou. Co se týká 3C verzí, tak s dostupností je to špatné i v 650b rozměru. Dualy s EXO bys měl ve 26ce sehnat bez problémů.

          0 0
      • becis  

        Tak samozrejme ze bych vymenil i vidlici za 650b jinak by ta geometrie byla hrozna.

        Butcher nebyl spatnej, ale mel hrozne tenky steny tak jsem ho hned riznul.

        0 0
        • tonik666  

          To bych pak mohl toho 26 pika levně koupit, jestli je 160mm :)

          0 0
        • AleZ80  

          Vpředu jsem plášť ještě neřízl, tak to asi risknu. Dík.

          0 0
    • tonik666  

      Prostě bych zapletl nové ráfky na stávajících nábojích, pokud za něco stojí. Nebo koupil nová kola, klidně 26. Na Superstaru mají moc pěkné slevy, i když kola na Flow Ex jsou myslím už všechna pryč (byla snad za 170L).

      Je jasným, že se to musí rozpadat, když je to na DT Super Comp drátech.

      Pláště nějaké budou.

      0 0
      • Gabbo  

        tak treba budou mit zase slevy na black friday nebo pres svatky..

        0 0
    • Lister  

      Koupil bych nová 26 kola a neřešil blbosti. Podle mě se to vůbec nevyplatí, jestli ti současné kolo vyhovuje, tak se vyprdni na nový modní rozměr, maximálně bych si udělal zásobu plášťů, které ti vyhovují.

      Pokud přechod na 650b, tak jedině jako nové kolo a staré prodat. Teda pokud ti neprodají tu zadní stavbu třeba za 2 tis.

      0 0
      • becis  

        Nene musi se kupovat oba dily zadni stavby + vahadlo a to vychazi na 12k

        0 0
        • Gabbo  

          kdyz k tomu pripoctes novou vidli tak by te ten prechod vysel dost draho, asi bych se na to vyprdl..

          0 0
          • becis  

            U vidle by melo teoreticky stacit vymenit par dilu za 3k, ale asi na to kaslu.

            0 0
            • Lister  

              Offset vidlice neochčiješ.

              0 0
              • scret  

                skutecne poznas par mm na offsetu? ja teda asi ne…

                0 0
                • Lister  

                  Jenže ty to máš naopak 26 kola v 27,5 vidlici.

                  Když dáš větší kola, které zpomalí ovládání, tak je každá drobnost, která ho zase vrátí k živějšímu projevu jedině vítána.

                  0 0
                  • scret  

                    tak do 26 pika myslim 650b kolo nedostane ne?

                    0 0
                    • Lister  

                      Nemám páru :-)

                      Ale psal, že předělání je záležitostí 3 tis, tak jsem čekal nějakou možnost zvednutí o 1cm a že se to do můstku vleze.

                      Mattoc se taky musí oficiálně předělávat, ale místa pod můstkem je tam habaděj (aby ne, když je pro obě verze stejná) a po nasazení 650b kol jsem měl mezi pláštěm a korunkou 160mm místa při zdvihu 150mm – takže pohoda.

                      0 0
                      • scret  

                        ja myslel, ze prave mattoc se predelavat nemusi… Nevim co u pika za 3tis. ale nohy budou o dost drazsi…

                        0 0
                        • Lister  

                          Dle návodu se musí pomocí spacerů mezi vnějšíma nohama a táhly zvednou o 1cm a pak se má do tlumícího systému dát o 1cm delší ten plastový bazmek abys nešel úplně na dno a ty spacery nerozdrtil na placku. Ale jak píšu, místa je tam dost, takže jsem to s 650b koly neřešil.

                          Offset se řeší jinou korunkou.

                          0 0
        • vondrus  

          ehm ehm, nechces nahodou enduro specific 26 kola ? :) Mam na prodej sadu DT Swiss ex 1501 v peknym stavu. MOC je neco kolem 25k

          0 0
          • becis  

            Kdyz mi je nechas ze rozumnou enduro specific cenu tak je vezmu :D. Kdyz tak mi pisni soukromou zpravu

            0 0
          • Lister  

            MOC DT je vždycky docela nesmysl. Ale kola to jsou hezká. Za cenu pod 50% MOC (je to přece jen mrtvý rozměr) by se dalo uvažovat.

            0 0
            • Carloss  

              Brutalně a naprosto bezduvodně, bezcitně a chladně zavražděnej rozměr :)

              0 0
            • vondrus  

              10k. V cene plaste a brzdove kotouce. To je hodne kolegialni enduro specific cena, si myslim ;)

              0 0
              • Lister  

                Jako to bych ti dal možná i víc za samotná kola :-)

                Je tam CL nebo šrouby?

                0 0
                • vondrus  

                  6 sroubu dokonce :)

                  0 0
                  • Lister  

                    Jo už to vidím. Máš to na bazaru, jen ten ořech teda.

                    Jako za ty peníze mi to přijde fajn nabídka, zvláštní že to tam ještě visí. Já jsme si nákupy do příští sezony zakázal a tak se na bazar nedívám.

                    0 0
                    • vondrus  

                      Orech se da koupit novej, nebo verim, ze ho i nekdo vymeni.

                      To mas teda docela slusnou sebekontrolu ;)

                      0 0
                      • Lister  

                        No ono je to spíš tak jak psala níže elwing. Kolo už mám několik let, je to pořád „jen“ 26 a peněz už jsem do toho nacpal hodně, tak jsem si řekl, že už to dál nemá cenu moc zušlechťovat, že teď by bylo fajn, kdyby to chvíli jezdilo a časem se mi třeba zalíbí něco jiného. Za poslední dva roky se mi doma z prodeje různých dílu naskládala docela zajímavá suma, za kterou by sice mohlo být docela slušně vybavené kolo, ale já se znám – mně by něco průměrného nestačilo. Tak raději ještě vydržím, současné kolo třeba časem prodám, utržené peníze přidám k našetřeným a koupím komplet nové. A tohle přesně radím i becisovi – teď zalepit jen nejnutnější záležitosti, jezdit a časem koupit něco nového.

                        0 0
        • tonik666  

          To je vysoká cena a radši bych se za ty prachy předzásobil plášti.

          0 0
        • goofy  

          12 tisíc je na staré kolo moc. Hlavně nepodléhat panice. Přínos tam nevidím žádný.

          0 0
    • mr.antik  

      záleží jaký kola budeš kupovat, ale jestli nějaký custom na kvalitních nabách tak ráfky a dráty nejsou zas takový ranec pro případnou výměnu s novým rámem… jinak asi jedině pučit testovačku, já sám nedokážu posoudit, o kolik jsou 27,5 plus, to bych musel jet stejnou trasu hned po sobě s různými koly.

      0 0
    • kali222  

      Pokud je 650 jen krok, jak zmirnit moralni starnuti bajku, tak bych se na to extra vykaslal. 26" jsou OK. Porad je mozne vybrat odpovidajici rafek. Kdybych jeste jezdil na kole, mam take 26". :D

      0 0
      • Lister  

        Už si ani nepamatuju, kdy jsem od tebe četl takto srozumitelný a rozumný příspěvek.

        0 0
        • kali222  

          To bude tim, ze jsem nektera vlakna prestal navstevovat. Tenkrat z duvodu nevyrovnanosti nekterych jinych prispevatelu. Kdyz vadi muj technický dotaz (pravda cunacky napsany), ale nevadi uplne jine totalni ........ v podobe kavy, disku, narku a pracovnich neuspechu. Akorat ja jako jediny cetl: „Proc to sem cpes“. Takze jsem to vyresil ignoraci. Jinak od jara na BF skoro nejsem, to ale z uplne jineho duvodu. Docela jsem koukal na ty novinky s BF okolo leta. :) Ted tu asi zase chvilku pobudu, rad bych se ke kolu vice vratil.

          0 0
    • Elwing  

      Čau, to je otázka, kterou asi řeší víc lidí. Spíš bych se sama sebe zeptala, zda ti to udělá radost, takhle to kolo přestavět nebo ještě chvíli jezdit na 26 a pak si koupíš celé nové kolo. Prostě bych to spočítala a pak si řekla, jestli tě to za ty peníze potěší. Sama jsem takhle teď řešila případnou výměnu rámu na sjezďáku a zjistila jsem, že se na to můžu vyprdnout.

      Co se týká přínosu, tak já enduro závody nejezdím a na normální ježdění je to podle mě fuk. Měla jsem k 27,5 výhrady, protože před těmi 2–3 lety ty geometrie vážne nebyly nic moc. Teď co jsem testovala, tak bych na tom klidně jezdila. Je taky otázka, jak to bude konrétně u toho spešlu, když se teda jen vymění ta zadní stavba, to nevím.

      0 0
      • tonik666  

        JJ, souhlas, vydržet s tímto kolem a časem koupit nebo postavit něco úplně celého nového. Třeba se ti třeba časem bude líbit něco jiného než Spec. Enduro.

        Před pár lety jsem byl nadšený ze Santa Cruzu, teď se mi hrozně líbí nový Transition Patrol, Banshee Darkside a taky mi přijdou zajímaví Knolly a Orange, a případně LV 601 nebo i nový Bronson kdyby nestál ranec, nebo i ten Patriot. A co to bude až opravdu budu kupovat nové kolo, to zatím nevím :D

        0 0
        • Lister  

          Máš dobrý vkus, na většině bych se chtěl svést. Na Knolly už chvíli ujíždím, ten rám je tak škaredý až je hezký. Patrol taky fajn, Patriot by mi nevadil. Hodně by mne lákala zase stavba, ale vím, že takový Spectral v karbonu by asi byl z finančního hlediska lepší volba.

          0 0
          • goofy  

            O Knolly mi ani nemluv. Dva rámy mi tu v Havířově visí, a tak nějak to zůstal jeden z mála rámů, co bych teď chtěl. Navíc teď ty slevy za velkou louží… A docela se mi zalíbil nový Bronson, i když si říkám, že by to pro mě byl moc chatrný rám a asi bych ho roztřískal…

            0 0
            • logoman  

              Knolly je uhoupany, to ne …

              0 0
              • goofy  

                Mě to nevadí. Já snesu všechno… Však to je i Spešl

                0 0
            • Lister  

              Dva? Já si pamatuju jeden, byl myslím v bíle a chvíli mi nedával spát. Ale pokud vím, tak žádné nové kousky do republiky nedovezli a rámy jsou jen 26.

              0 0
              • goofy  

                Jeden je Endorfin v žluté a druhý Chilcotin v bílé. Bohužel jsem se jednou tak nějak mimochodem zeptal, a v ČR by měly být dostupné Chilcotiny v L jak v RAW tak v černé… :-)

                0 0
                • Lister  

                  Tak to jsem v pohodě. Dokud nebude Warden v rawu nebo zelené, tak jsem za vodou.

                  0 0
    • logoman  

      No teoreticky by to mohlo byt zajimavy s ohledem na pozdejsi prodej, asi by z toho slo vytahnout vic penez nez z 26, stejne tak i vidli cim driv prodas tim vic dostanes. Ale spis si myslim, ze se to nevyplati. Jedine, ze by se ti povedlo prodat zbytky z 26 zadni stavby, coz ale nevim kdo by koupil …

      Stejne tak ale i pokud planujes prejit na 650b tak prodej endura v karbonu a nakup neceho srovnatelnyho te urcite vyjde na vic nez 12k za zadni stavbu, otazka je kolik by jsi tratil na vidli.

      0 0
      • Lister  

        Připočti nová kola a gumy, což je sice spotřebák, ale při důstojné kvalitě k rámu bude to bude tak 12–15tis.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.