Snížení váhy aneb kde je chyba

85 nepřečtených
  • Tomino35

    Zdarec, pořídil jsem si skládanou Merida Scultura 905 Lampre karbon. Kolo je krásné, ale…

    Rám: Merida Scultura 905 Lampre 1100g vidlice celokarbon

    Sada: Shimano 105 5703 3×10 50,39,30

    Sedlo:karbon 100g

    Sedlovka:FSA karbon 200g

    Kola: Merida Super Aero 38 1550g včetně pláště

    Představec: Merida kovaný 100g

    Říditka: ZZYZX

    Pedály: SH 540

    Nejsem honič gramů, ale přeci jen 9kg včetně pedálů se mi zdá nějak moc ! Nejsem náročný, ale chhtěl bych, čekal jsem kolem 8 kg bez pedálu.

    Osazený rám bez kol, sedla a sedlovky 5,4 kg, největší váha jde cítit logicky od převodníku.

    Chtěl bych od gramařů poradit, rozumně, jak se na tu normální váhu dostat nebo kde je chyba, díkec.

    0 0
    • alinceb  

      Ta váha je nesmysl – musíš tam mít něco strašně těžkého. Kola píšeš „1550g vč. pláště“ – to jako jedno nebo obě? Vč. kazety nebo bez? Standardní kevlarové pláště mají 220–230g, taky pokud by kola v páru měla 1550g obutá, tak bez plášťů mají 1100g a to je blbost, protože bys to nezaplatil…:)

      0 0
    • Darius  

      tipuju tezka kola

      0 0
    • jonti  

      Není to moc, je to normální váha kola včetně pedálů na spíš těžším karbonovém rámu na 105 s trojpilou.

      0 0
    • McBlacky  

      váhy máš celý blbě. představec Merida 100gr ani ve snu. Kola obutý budou mít spíš 2,5kg ne-li víc, sedlo 100gr – jedině že bys měl z číny nějakou tvrdou skořepinu, ono jen ty 540ky váží ranec, atd…

      0 0
      • Tomino35  

        Hele, ten představec to jsem dal katalogovku, kola jsem vážil, pedály též, sedlo tvrdá rasovina, jenže když dáš normální, jsi přes 9kg a to jsem měl hliník 10kg v Soře

        0 0
      • jonti  

        Kdyz predni kolo vazi 1550g, tak predni a zadni s plasti a kazetou budou pres 3700g.

        0 0
    • mr.antik  

      Necelých 9 váží moje lowend silnička (viz profil) v malé velikosti, těžkým rámem, těžkou vidlí, těžkými koly a na Tiagře…

      bych to rozebral, to není možný – jestli neni v rámu třeba zapadlá velká ráčna

      0 0
    • TJK  

      a ty vahy mas z tabulky?

      protoze kola nemam 1550 ani samotny natoz s plastem a dusi… forbec pochybuju ze ma 100g, 105 sada neni zadne pericko… 540 pedaly jsou tezky … ram taky bude mit 1100 max v Sku a ohóenej takze realne mnihem vic… vidle muze mit 300–400g …

      vice mene bych se zameril jen na kola… to je funkcni cast kde vahu poznas… zbytek je jen o cisle… a na to aby ses dostal dolu bys stejne menil skoro vsechno a to je nesmysl

      0 0
      • Lada,s  

        přesně tak, vyměnit kola. Rázem bude minimálně o kilo dole a v jízdím projevu bude to uplně jiný kolo. Vůbec bych neřešil váhu představce, sedlovky atd…

        0 0
      • Zdenda CUBE  

        Taky jsem to nepobral, až postupem jak to z něho leze, je to prý váha jen předního…

        0 0
        • Tomino35  

          Soráč kámo, tak jsme to špatně napsal, neměl jsme tušáka, že zrovna ty kola budou takové závaží :-D no alepoň už mám po záhadě, takže jestli se nepletu, problém jsou kola, ok, pokud se dá sundat kg na kolech, stačí, prosím o co nejlevnější tipy, dík.

          Tady je foto těch „závažích“ kol.

          0 0
    • Řepík  

      Ten rám 1100 gramů máš zvážený včetně vidlice? Já myslím, že ne, tak si přidej minimálně 350 gramů za vidlici.

      Kola máš sakra těžký, jestli má přední 1550 gr. a zadní přes 2000 gr., tak tam jde celkem dost ubrat… Atyk ten trojpřevodník bude mít dost.

      Takže váha by odpovídala a teď začni šetřit na lehčí kola…

      0 0
    • Hynas  

      Já bych snad jen reagoval k názvosloví…

      Fyzická veličina je hmotnost.

      Váha je přístroj ke zjišťování hmotnosti…

      Už se to pro jednou všichni naučte.

      0 0
      • mirabike  

        myslím, že to tady všichni umí… v hovorové mluvě (v diskusním foru běžně užívané) je tento výraz vzhledem k tradici užívání akceptovatelný a není považován za chybu !!! učit bysise měl sám :D nebo snad patříš k exotům, kteří na dotaz lékaře: „kolik vážíte“ odpovídáš: „denně tak 3–5 kolosoučástek, ráno a večer sebe a při vaření občas mouku, ale pokud vás zajímá moje hmotnost, tak je 85327g“ :)))

        0 0
      • gerrard  

        Ne fyzická, ale fyzikální ;)

        0 0
      • fousek  

        A ty se vrat na zakladku at ti tvuj ucitel fyziky vysvetli rozdil mezi vahou a hmotnosti. Hmotnost ma predmet porad stejnou. Vahu ma pokazde jinou, protoze je to sila kterou je pritahovan predmet k zemekouli. Pokud ve volnem vesmiru pouzijes vahu jako pristroj, zjistis ze vsechny predmety vazi stejne a to 0 na mesici budou vazit 1/6 vahy na zemi a na samotne zemi budou vazit jinak na rovniku a na polu, takze vaha jako pristroj hmotnost v zadnem pripade nemeri. Hmotnost predmetu muzes spocitat z hustoty materialu a rozmeru daneho predmetu.

        0 0
    • tomxxx  

      A ty na tom kole závodíš? U siničky ta váha moc pozant neni a lehký záplety jsou výhoda leda pro vrchaře.

      0 0
      • Tomino35  

        Nezávodím, až snížím, tak ano :-D ne zkrátka, jsme čekal asi jinou váhu, samozřejmě mi je jasné, že katalogové váhy kol jsou nereálné, ale přeci jen…

        0 0
      • Lada,s  

        Dovolím si nesouhlasit. Konkrétně na kolech to poznat je, a jestli mají kola 3,5 nebo 2,5 kg je sakra rozdíl i pro nevrchaře.

        0 0
        • tomxxx  

          Silnička neni bike a hodně lehká kola nemusejí být výhodou. Takže nákup zápletů na závody si chce sakra rozmyslet, na co je vlastně chce…

          0 0
          • Lada,s  

            Tuhle otázku ale řešíš až u kol který mají 1100–1500g… Ale výměnou těch jeho 3kg ingotů si polepší ve všech ohledech, na rovině i do kopce.

            0 0
    • Zdenda CUBE  

      Zajímalo by mě, kolik těch tebou uvedených váhových údajů máš zkutečně odvážených na dig. váze.

      Rám nevím v jaké máš velikosti, ale 1100g nebude mít ani úplně holý – kde je vidle (350–500g), hlávko, sedlová objímka, patka, lak. To vše je navíc co většinou prodejci do váhy neuvádějí a ještě zváží ten nejmenší rám! Pravděpodobná váha rámové sady bude kolem 2,5kg.

      Dále s trojpřevodníkem bude mít 105ka hodně přes 2kg. Je nanejvýš nepravděpodobné, aby ti vycházely veškeré váhy komponentů na zarovnané hodnoty. Sedlovka od FSA má hodně přes 200g, sedlo bude také minimálně dvojnásobně těžké, ten představec bych chtěl jako „100g“ moc vidět a o kolech a pláštích ani nemluvě. No a když to takto postupně jedno po druhém po těch dekách nasčítáš, tak ta váha bude reálná. Ty co staví kola na co nejnižší váhu mi jistě potvrdí, že od určité hranice, přibližně 8kg je každý další gram dolu nesmírně náročný na výběr komponentů a hlavně i náročný finančně, protože ty ultra lehké komponenty si nechají ******** zaplatit.

      0 0
      • jecnak  

        Shimano 105 5700 ma hmotnost 2730g. Kolem 2kg ma starsi Dura, novejsi tesne pod. Apex ma 2300g, Red 1800.

        0 0
        • Zdenda CUBE  

          Je mi jasný, že z trojplackou to bude mít kolem 3kg…

          0 0
          • jecnak  

            Pravdepodobne ne. Placka navíc je cca 90g. Bohuzel nova 105 5800 ma 2950g :-(

            0 0
            • duk  

              Tyjo, to je sakra rozdíl. Nevíš co je na té nové o tolik těžšího? Ten jeden pastorek navíc snad tolik neváží :-)

              0 0
              • jecnak  

                Nevim. Vahu jsem nikde neoveroval a dost me teda prekvapilo, ze je tezsi. Obvykle jsou nove sady vzdy aspon o par gramu lehci.

                0 0
                • McBlacky  

                  ted jsem jednu bral na velkoobchodu pro Koldu, to můžu hodit na váhu když si vzpomenu. 175mm 50/34, 11–25, bez nábojů.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Udelej to prosim. Spis teda pro zajimavost, protoze nastupce me 5700 bude elektrika s hydraulikou.

                    0 0
            • jecnak  

              Tak vaha je se pedalama. Bez nich 2682g. Pripadne tady jsou solo komponenty http://www.bikeradar.com/…iewtopic.php?…

              0 0
      • Tomino35  

        Jak už jsem psal, rám jsme tedy opravdu nevážil, zapomněl jsem napsat za komponenty váženo nebo katalog., jelikož nemám potřebný vercajk, vážil jsem jen to, co jde bez problému sundat.

        0 0
        • Zdenda CUBE  

          Těm katalogovým vahám nevěř ani pozdrav. Jinak z toho co následně píšeš je největší problém v kolech a obutí. To co váží tvoje přední mají např. moje obě dohromady.

          0 0
        • mr.antik  

          Do 2kg (čistá váha) maj snad všecky základní levný kola

          0 0
          • Tomino35  

            Dík a mám po záhadě (y)

            0 0
          • McBlacky  

            spíš ty lepší základy. Výjimka jsou aksia

            0 0
            • Tomino35  

              Aksia strojí 3600, tak to by bylo super :-)

              http://www.axit.cz/…aksium-.html

              to osamé Fulcrum 5, 7, :-D

              0 0
              • Zdenda CUBE  

                Ta cena je fajn, ale uvedené váhy jsou bez ořechu, bez upínáků, bez kazety. Když to přičteš, tak si vůbec nepomůžeš a jseš zhruba na podobné váze jako doposud…

                0 0
                • Tomino35  

                  Ok, tady píšou váha pouze bez upínáku…

                  http://www.kupkolo.cz/…-race_z5895/

                  tak teď jsme z toho jarin, protože kdyby to bylo jen bez upínáků, tak se vlastně oproti původním dostanu na žádoucích –1kg a jsme spokojen, jak želva, na originálu kola Scultura 905 lampre jsou Fulcrum 5 v podobné cenovce jak mavic a kolo za 50tis.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Že jsou zákl. kola i na dražších silničkách je běžná praxe…

                    0 0
                    • Mikikuba  

                      Přesně tak. Já je měla na kole za výrazně víc. Na něčem se musí to kolo „ojet“ levnějšími díly, které si zadávají firmy v jedné fabrice – bývají to kola, představec, sedlovka, sedlo…

                      0 0
                  • Zdenda CUBE  

                    O něco dřív jsem ti postnul několik odkazů na kola kolem 1500g. Je to jen z jednoho kšeftu jako návod co je k mání. Možná by se dalo vygooglit ještě někde levnější. Jde o to, kolik jsi ochotný do nich investovat. Kromě těch Fulcrumů jsou ty ceny poměrně slušný s ohledem na váhu kol…

                    0 0
                    • Tomino35  

                      Řeším ty kola – vylučovací a finanční metodou to došlo:

                      Mavic Aksium WTS i s obutím cca 4tis (výrobcem Hmotnost samotného páru kol: 1735g

                      Hmotnost s pláštěmi a s duší: 2425g )

                      Fulcrum 5 cx nebo normal cca 4,5 tis (výrobcem Hmotnost: 1760g (bez upínáků) )

                      Campa Vento cca 5tis (výrobcem hmotnost: 1645 g )

                      0 0
                  • Cryzyy  

                    Nahore jsem Ti psal skutecnou hmotnost FR3.

                    0 0
                  • Singlespeed  

                    Vždyť ty vůbec nevíš, kolik váží tvoje původní kola bez plášťů, duší, kazety, pásky a upínáků. Pokud mají třeba 2 kg, tedy běžnou váhu levnějších silničních zápletů, budeš s Aksíkama –200 gramů… :-).

                    0 0
                    • mr.antik  

                      jj i gumy/duše můžou udělat dalších 200…

                      ale jsou to vysoké ráfky, takže by se mělo porovnávat porovnatelné…

                      0 0
                      • duk  

                        Můžou i víc, nedávno jsem kupoval jistá tovární kola s originál obutými plášti vittoria zafiro ve verzi drát – váha jednoho pláště 380g :-D.. Takže po výměně za normální pláště cca 350g úspora :-D.. A to byl set sundaný z kola v pořizovací ceně 50–60 tisíc. Na plášťích a kolech výrobci šetří nejčastěji ikdyž ve výsledku to pak jezdec právě tady pocítí nejvíc.. Zase v případě plášťů ten tuning nebolí peněženku a člověk si může říct, že za málo peněz dostal hodně muziky :-)

                        0 0
                        • McBlacky  

                          tak 50–60 u silniček není až tak cena. Horší jsou aksia na kole za sto :/

                          0 0
                          • Lada,s  

                            No já nevím, pokud někdo pořizuje kolo za 100tis tak už má asi představu o tom jaký kola tam chce mít což je dost individuální. Takže radši ať jsou tam základní Aksia, než záplety za 20tis který zrovna nebudou odpovídat mé představě.

                            0 0
                            • ememem1  

                              to je vyborna logika, z toh musia mat predajcovia radost.

                              0 0
                            • Singlespeed  

                              Tak tak. Stejne individualni jsou pozadavky na ram, prevody, sedlo, tvar oblouku atd. Takze neni od veci dat na kolo za 100 litru co nejlevnejsi komponenty, nebot ten, kdo si ho kupuje, ma jasnou predstavu a stejne vetsinu veci vymeni :~).

                              0 0
                      • Tomino35  

                        Jo na tom taky něco bude, že jsou vyšší, jsou aerodynamické a pevné, přeci jen na druhou stránku je dávají na kolo za 60tis – Reacto, ale…

                        0 0
                    • Tomino35  

                      Samozřejmě, než se pustím do větší akce, tak si to rozhodně ještě převážím zvlášť, ale alespoň vím, na co se mám zaměřit, bo mi to pořád nějak tu váhu/hmotnost hlava nebere ;-)

                      0 0
                    • Tomino35  

                      Takže přední ráfek s nábojem, upínákem, bez pláště (221g), duše (135g) váží 1156g, zadek asi nemá cenu převažovat…

                      0 0
                • jonti  

                  Bez orechu nejsou.

                  0 0
          • Ricci  

            aj na MTB :-)

            0 0
    • stirecek  

      Ahoj, mám tohle kolo

      http://www.merida-bike.cz/…-cf-904–2014

      a váží dle popisu 8,35kg bez pedálů. Ty kola váží přední cca 1,2kg včetně upínáku, pláště, duše, prostě komplet. Zadní plus kazeta cca 1,75. Váha není přesná, řekl bych že ukazuje malinko víc. Tyhle pláště dle netu váží okolo 320–350gramů, duše dalších cca min 100g. Pláště budu kupovat nejspíš gp4000sII, až tyhle sjedu, takže váha půjde ještě níže. Ten tvůj rám vypadá dobře, hned bych ho s tebou vyměnil :-)

      0 0
      • Tomino35  

        Dík za postřeh, no ten rám je líbivý, to je fakt, proto jsem dal přednost před wilierem, ale teď nevím… No k té hmotnosti, takže to sedí, v jaké velikosti? Jo a tam jsou fulcrum 7, jaké jsou s nima zkušenosti, kolik cca vážíš a kolik máš na nich našlápnuto, díky ;-)

        0 0
        • stirecek  

          Pláště jsou v šířce 23mm, jestli se ptáš na to. Na zadním už je sjetá ploška, zatím mám najeto 4,5tis, počítám že ještě něco najedu, dva tis určitě, myslím , že to bude víc. Teď se rozhoduju, zda nekoupím ty samé pláště za 239Kč nebo zda dát cca 800–900stovek do GP4000SII, protože nevěřím, že budou třikrát rychlejší nebo třikrát víc najedu :-) Jinak kola jsou fulcrum racing sport a zatím si nestěžuju. Váhově jsou lehké, takže i v kopcích jedou. Já vážím mezi 68–75kg (léto-zima) :-)

          0 0
    • ememem1  

      pokial byvas na zemeguli mimo oblasti nejakej gravitacnej anomalie tak hlavnny problem bude asi ta cinska vaha ktoru pouzivas. 100g sedlo, 100g predstavec, 1550g kolesa aj s plastami…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.