• Smazaný účet

    Ahoj,

    Už jsem sem jednou psal, že si chci koupit gravel bike, ale po dlouhém rozmýšlení jsem si nakonec koupil silničku Specialized Allez E5 2021 na Shimano Claris (8 speed). Chtěl bych koupit celý groupset Shimano 105. Tak jsem se chtěl zeptat, zda mám koupit 105 anebo si počkat na Shimano Ultegra? Přece jenom rychlostí to má stejně a liší se to snad pouze váhou co jsem tak četl.

    Díky za rady

    0 0
    • plzakj  

      Funkcne rozdil nepoznas. Jen vzhledove, vahove a paky maj jinej matros. Ale 11s 105ka je super. Predtim jsem mel 10s ultegru a nepoznam rozdil.

      0 0
    • nomecz  

      11 sp 105ka je naprapsto OK nemá cenu do toho cpát víc

      0 0
    • milan.v  

      Česky se tomu říká sada…

      0 0
    • krabica  

      Jen si dej pozor na ořech, aby byl na silniční 11sp…

      0 0
      • gersa  

        Je to sice blbý, ale řešitelný. I pokud nepůjde vyměnit ořech u stávajících kol, dá se jezdit s 11sp kazetou upravenou na 10sp ořech než sežene nový kola

        0 0
        • Cavendish  

          Ultegra kazeta se dělá i na kratší MTB ořech za 1700. Za 1200 je dokonce i 105 :)

          0 0
    • Alojs01  

      V tomhle prioade bych vzal tiagru, ale investoval do dobrych zapletenych kol. Bude to mit na jizdni vlastnosti kola rozhodne vetsi vliv, nez 11s sada… :-)

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Asi bych opravdu šel do 11sp. V Tiagře nevidím žádnou výhodu, cenový rozdíl malý (myslím 4700 / 10sp s jedenáctkovým tahem). Pořídit na novém kole Claris 8sp. byl úkrok stranou. Sada 105 je velmi dobrá volba s potenciálem výdrže i případného vylepšení po částech.

        Ale s těmi záplety souhlas.

        0 0
        • Cavendish  

          Když si nechám něco zaplést třeba na webu 1×12.cz tak za to nedá ranec, bude mít dobrý kola a zbude mu i na 105 :)

          0 0
          • Velomiwookie  

            Mam ted na luxu DT Swiss X 1900 a zvazuju neco lehciho a zivejsiho, nejakej tip jakym smerem se ubirat? ceny na tomto shopu jsou vice nez priznive… puvodne jsem zvazoval nejaky karbony za 20k na pristi rok, ma to smysl? Moc se v zapletech neorientuju :)

            0 0
            • Cavendish  

              Na Lux by se ty karbony určitě hodili. Napiš Kubadovi nebo Hnojovi a on ti postaví něco od Nextie na nábojích DT 350. To by ses měl do 20 vejít.

              0 0
            • Mike95  

              Já mám na luxu dt swiis xr 1501 a ty jedou parádně. Karbonová kola jsou na fullu zbytečný. Lehčí stejně nejsou. Pokud nemáš kola za 50 tisíc.

              0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            No, na základní ježdění … nevím, jaké jsou záplety Axis Sport, ale mám Axis Elite a ty jsou nic moc. Záleží, co po kolech chce uživatel, co od nich čeká.

            Takže já bych si na základní jízdu koupil třeba Aksia od Mavicu, tuhá nezničitelná kola, dají se koupit levně ze druhé ruky a bývá to celkem sázka na jistotu, jedou obstojně. Netuším, jak moc je Thulo3 hmotný, co vlastně očekává a jak jezdí, to je velká neznámá. Je pravda, že kolem Loun si může vybrat, jestli kopce nebo rovinu, asfalty až na výjimky obstojné až velmi dobré, celkem to tam i znám :-D.

            Nebo může se záplety čekat ještě na lepší koupi, pořídil jsem takhle letos neponičené Campa Zondy (zadní výplet G3) se SH ořechem i kazetou 105/10sp za 4.999,–. Univerzální levné spotřební záplety k pohledání.

            0 0
            • Cavendish  

              Kde si šlohnul Zondy za 5k :-O to bych taky bral :(

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Dojel si pro ně k prvnímu majiteli do Ústí n/L, protože šel do karbonů. Tak ony teď stojí nové jen kousek přes deset tisíc (tady).

                Občas se prostě povede, takhle jsem před lety koupil záplety Mavic Ksyrium SL s prokazatelným nájezdem do 1000 km za cca 1/3 ceny nových – a mám je doposud, najel jsem na nich mraky, jen je už šetřím „na neděli“, protože vypadají retro. A proto ty Zondy, jsou ze starší úzké generace 622×15C, což potřebuji, protože mi v tom drží plášťovky.

                A syn si takhle ve VAPE za 10 koupil nové nízké karbonové, poslední pár – jen mají ořech jen do 10sp.

                0 0
        • 7021  

          Co je obecne na Clarisu spatne? Chapu, ze 8sp muze byt malo (odstupnovani), ale kazety, retezy, ba i razeni je porad v nabidkach obchodu, trebaze se vsude strasilo, jak nebudou dily a material k sehnani. Nevim, jak ostatni (taky se tu s nikym merit nemohu), ale na moje smrdlani to staci.

          Kdyz uz OP zatouzil po vyssi saze, tak mu to vymlouvat nebudu. Dalo se ovsem cekat, ze mu to tady nekdo vycte a po pravde nechapu proc bylo chybou si brat nizsi vybaveni.

          EDIT: Je mi jasna i ekonomicka stranka veci, protoze se kolo s 8sp bude spatne prodavat a upgrade vyjde draz (mozna i s prodejem) nez kdyby od zacatku sel do 10/11sp.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Špatně všechno a nic. Když po kole nic nechceš, nějak si šmrdláš nohama, tak nic.

            Ale na silničce, pokud bydlíš v Lounech a jezdíš se projet občas třeba do Budyně/Doksan/Te­rezína a zpátky, tak spíš všechno. Problém je horská kazeta Sunrace 11–32 (11–13–15–18–21–24–28–32). Tam jedeš po větru a mírně z kopce, zpátky v bočním nebo proti a pořád mírně do kopce. Aby to jelo, tak je dobré až potřebné trefit ideální převod, což s tímhle odstupňováním nemusí vyjít. Jakmile opustíš údolí Ohře a vrhneš se do Středohoří, tak se tam střídají tempové „rovinky“ s chvílemi lehce strmějšími místy, na nich už by to vadit nemuselo, pokud uživatel není typická blecha nebo klasikář.

            Tedy není problém v sadě, ale v kazetě. Pro 8 sp je na silnici s velkým pastorkem (28–32z) odstupňování vždycky hrubé, nabízí se ještě 13–26, je otázka, jestli by mu těch 26z stačilo. Jinak, co se dívám, většina 8 sp dostupných kazet má právě těch 28z velký pastorek, když ne větší.

            Vícerychlostní sady mají tento neduh značně redukován.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Zatím jezdím okruh Louny – Zeměchy – Jimlín – Zbrašín – Líšťany – Cítoliby – Louny. Je to jenom kolem 20km, ale pro začátek dostačující, silničku držím poprvé v ruce… Na horáku, kterýho jsem měl doteď, jsem jezdil větší okruhy (Žatec a dál atd…). Jinak kolo jsem si koupil kvůli rámu a už při koupi jsem chtěl jednotlivé díly měnit/vylepšovat…

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Tohle úplně nechápu, co je na tom rámu tak zázračného, dělává se to spíš opačně, kupují se za podobným účelem většinou hůř vybavené modely nejvyšších řad, ty stojí za to vylepšovat. Nebo pak opačně – noname kola s dobrou výbavou a nakonec vysněný rám. Ale proti gustu …

                Trasu máš dobrou, jen na zvyšování nájezdu trochu nevděčnou, protože členitou. Asi bych to střídal třeba s trasou LN – Lenešice – Postoloprty – Březno – Zeměchy – Cítoliby – Blšany – LN, to by mohla být tak asi podobná vzdálenost a jsou tam delší úseky, kde se dá opravdu jet.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Díky za tip. Určitě jsou lepší rámy, ale mám omezený rozpočet, a tak jsem rád, že jsem od Spešlu sehnal tohle. Kolo není vůbec špatné, jezdí dokonale…ale tohle říkám, protože to nemám s čím jiným porovnat :D

                  0 0
                  • blackseal  

                    Ja mam spesla allez elite (ten ma kolesa swiss dt r460 rafik a mam tam karbonovu sedlovku) a 2 dni som mal pozicaneho tarmac sl6 expert (skoro 4× drahsi) . A ked som dosiel po cca 2 hodinach jazdy s tarmacom domov, zobral som alleza a este som si dal tak 10 km. A uprimne, ten rozdiel nebol v pohodli, ovladani nijak vyznamny. Kilo naviac som nijak nepocitoval (zas, nesiel som do kopcov), trochu je citit pri nastupe, ze ultegracke kluky su o poznanie tuhsie ako praxis.

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Dvě hodiny, tam je to jedno. Když dáš za měsíc dva, dva a půl tisíce km po škaredějším asfaltu, poznáš rozdíl. A těžší váhy jezdců pak i na celkové trvanlivosti karbonu, nestárne.

                      0 0
                      • blackseal  

                        Predtym som jazdil 5 rokov tarmaca (bohuzial zle zvolena velkost) , sice ten zakladny karbon, ale porovnanie mam aj v horizonte rokov. Mimochodom, ten fact 9 bol mozno o malo tuhsi, ale pohodlnejsi, ako o triedu vyssi tarmac expert. No a tazsi samozrejme. Isteze vnimam, ze napr na kockach, alebo drsnejsom asfalte je allez trochu drncivejsi, ale urcite to nie je typicky kostitras. Trvanlivost, opravitelnost, moznost viac variovat s vlastnostami ramu u karbonu nijak nespochybnujem :).

                        0 0
        • Alojs01  

          Na cenovy rozdil jsem nekoukal, ale jezdim na 8 let stare 10s ultegre a na jare jsem se svezl na kole s novou Tiagrou. Rozdil tam byl, ale nijak markantni, tak proto jsem byl pro tiagru. Navic vydrz retezu 10s oproti 11s je dvojnasobna, tak jsem to bral i z tohoto pohledu.

          Z pohledu postupneho vylepsovani mas asi pravdu, akorat si, co do funkcnosti ci pripadnych vad, nedokazu predstavit vy najezdy, aby nekdo potreboval menit 105 za vyssi sady…:-)

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Nenajede toho moc. Takže trvanlivost řetězu je podružná. Koncepčně je lepší jít do 11sp, to říkám zcela zodpovědně s tím, že doma na silničkách máme 2× 4600, 5700, 6600, 2× 6700 – tedy všechno původní 10sp. (Jen na RX mám 11sp, ale to není čistá silnice.) Jedna z mých 6700 se chýlí ke konci, půjdu jednoznačně do něčeho 11sp.

            0 0
            • plzakj  

              Je ptreba taky porovnat prevody.

              Na 10s jsem vozil 12–28 kazetu a 50/34 kompakty. Ta kazeta na 11s neni.

              Ted mam cx s 11s 11–32 a 32/48 prevodniky. A vyhovuje.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Kazeta 12–28 na 11sp samozřejmě je. Když akceptuješ cenu D-A 4.890 Kč. Jen se bude od 10sp stejného rozsahu lišit, 11sp 12–28(12,13,14,1­5,16,17,19,21,23,25,28) bude mít asi navíc pastorek 16z. Takže stejně odstupňovaná by byla pravděpodobně 11–28 s přidaným nejmenším pastorkem.

                Ten povzdech, že na 11sp není, mě fascinuje, když máš stejně místo kompaktů subkompakty, takže jsi tu kazetu stejně nepotřeboval a máš nově nejlehčí převod 1:1 a dokonce i nepatrně rychlejší nejtěžší převod.

                0 0
                • plzakj  

                  Dik za opravu.

                  Neni duvod byt fascinovan, protoze to neni zadnej povzdech. Proste konstatovani.

                  To je nevyhoda psaneho textu, kazdej ho pochopi, jak chce.

                  Mas pravdu, nepotrebuju ji. Ale pisu to jistemu Thulovi.

                  Na cistou silnici bych urcite zas 12–28 v 11s shanel. Pro me kompaktama naprosto super rozsah a stupnovani.

                  0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce

Podobné diskuse