Šířka ráfků X šířka plášťů

158 nepřečtených
  • JakubCh

    Hledal jsem tady něco na toto téma, chytrý jsem z toho ale nebyl. U plášťů se neuvádí údaj, jak široké ráfky vyžadují – a já zase nemám na ráfcích, jak široké plášť můžu nasadit. Mám 17mm WTB Speed Disc – 17mm je docela málo mi přijde. Pláště – již vychovaný zdejšími vím, že další 2.0 užovky to nebudou, ideálně bych chtěl 2,25 a nejspíše to budou tyhle: Schwalbe Nobby Nick EVO v drátu , na zadní možná Roket Ron Performance II drát . NN by měla být trojitá směs, takže ten je ok, ten Ron beru proto, že Ralph v drátu nikde není 2.2 :( A dávat na předek 2.25 a na zadek 2.1 by bylo divné, obojí v 2.1 taky nechci – pokud tedy ráfky dají ty 2.25.

    • lukas aka mitro  

      2.25" na 17mm rafek je v cajku, 2.35 nebo 2.4" uz chce neco sirsiho..19mm a vice…

      • JakubCh  

        Fajn, díky. ještě váhám nad tou kombinací, ten NN EVO bude super, uvažoval jsem hodit ho i na zadek, ale to je asi blbost, jezdím i dost asfalt a to by nevydrželo. Ralph v drátu fakt není, tak ten Ron, co jsem tady četl, tak je taky ok. Performance je sice jen dvousměs, ale snad to půjde… Z ekonomického hlediska by to mělo jít… A pohoršit bych si neměl oproti stávajcí užovkovi té kombinaci, navíc nejhroší směsy (Karma 2.0 + Mountain King 2.0 v drátu). Zkusil jsem u známého Hutchinsony, o kterých jsme uvažoval (Cobra Air) a málem si rozbil hubu na mokrém asfaltu v zatáčce – a přestal jsem o nich uvažovat :D

      • Crazym  

        Mám ráfek 559×18 koupil jsem si na vyzkoušení dopředu NN 2,35 ve verzi EVO PaceStar Triple Compound Tubeless Ready, budu to mít s duší. Předpokládám, že když je širší a měkčí bude mi ten předek lépe sedět. Jen nevím jestli ten 18 mm ráfek bude stačit. Takže by to nemělo dělat neplechu?

        • JakubCh  

          Z toho, co psal Lukáš, ne :) jestli mi říká, že 2.25 na 17mm ráfek je cajk, tak ty jsi za vodou úplně :)

          • bruco  

            Isto? Lukas hovori pre 2.35 aspon 19 mm raf.

          • lukas aka mitro  

            nepisu zadne dogmata, spise takova doporuzeni. Klidne muzes dat 2.4" na 17mm a jezdit na to…ale cim uzsi rafek tim vetsi sance ze se ti guma bude zvejkat…a votom to je…

            • JakeF  

              Zapomněl jsi dodat, že ale musíš foukat aspoň na 3atm, případně při nižším tlaku radši moc nezatáčet :).

        • lukas aka mitro  

          Zalezi na kolik funis:) S dusi asi trochu vice nez bez ni, tkaze asi jo. Jinak ja mam RK 2.2" na 17mm rafku a kdyz ho nafoukam tak jak by se mi libilo, tak se mi proste zvejka.

          NN 2.4" na 17mm rafdku se mi na zadnim kole pri 30psi zvejkal docela dost (poznas to hlavne v zatacce:)))

      • JakeF  

        XC pláště 2.25" nebyly v cajku ani na 20mm ráfku.

        • p@X  

          A jaká je tedy optimální šíře pro 29"? Pozoruju žvýkání na DT 450 SL hodně výrazně…

          • JakeF  

            U 29" s tím taky právě bojuju… Zajímavou volbou jsou galusky. Co se týče plášťů, tak na poctivejch 2.0" mi to přijde v pohodě, ale jak se to na 29ce nechá dost prasit, tak ten objem plášťů chybí a schytávaj to ráfky. Řešením by nejspíš byla nějaká poctivá 2,2", ale s pevnější konstrukcí, jenže tam už se zase dost naráží na váhu.

            • p@X  

              Galdy jsem zkoušel na CX, ale výměna na karb. ráfku pro mě byl takový opruz, že šly z domu…

        • nitraq  

          Taky je 2.25" a 2.25". Např. levnej Michelin Country Race'r 2.1" je stejně širokej nebo širší jak Nobby Nic 2.25" EVO.

          • JakeF  

            Já tam měl právě dokonce jen 2,25" Schwalbe. Ale zrovna Micheliny nejsou tak lehký gumy, takže s nima by to mohlo být lepší.

      • jIrI___  

        No nevím, na zadku a tvrdém podkladu se papírový RaR 2,25" bez duše žvejká na 19 mm ráfku i při relativně vysokém tlaku (2,1 bar, 83 kg). Jak na tom budou těžší Performance verze s duší si ale netroufám odhadovat :)

      • DoomHammer  

        contíky 2,2 mám 17mm fulcrumech bez problémů, moc se nežvýkají ani při 2atm tlaku

        ale nejezdím pekla :)

        • lukas aka mitro  

          no…pri tech 30–35psi se uz daji jezdit vpohode..taky to tak mam na plecce:)

        • kudlanka32  

          hele ja jezdim jako prase a taky to neva – jenze Vertical Pro co jezdim maji pri velikosti 26×2.3 sirku 50mm. Tam 17mm staci.

          Ale uz mam posledni plast do zasoby a pak asi nasadim sirsi rafek pac budu muset prejit na nobby nic nebo hans dampf. A ty uz tak hubene nevypadaji. Bohuzel vsechny Schwalbe jsem roztrahal do 1–2 mesicu tak doufam ze se zlepsili (?).

          Existuje neco jako 21mm UST rafek do 450g ?

          • mirabike  

            Notubes.. nejsou sice UST, ale jsou určený pro TLR se žlutou páskou.. ZTR Arch EX 420g a 21mm, já mám ZTR Flow EX 490g a 25,5mm a rozhodně nelituju těch pár gramů navíc.. ty široký ráfky jsou zázrak – jak jde bajk do zatáček, jak drží stopu v kolejích, nebo v trailu pod silovým šlapáním, kdo nevyzkouší nepochopí… Měl jsem DT XM 450 (19,5mm – určený jako all M ráfky)a jezdil jsem 2.25 i 2.4 a nepřipadalo mi, že by se gumy žvejkaly, prostě mi to přišlo normální, jak se bajk choval.. „naštěstí“ DT má fakt dost sračkovej materiál a ty kola jsem po cca 3500km dobil tak že byly hrbatý, pomačkaný rantly ráfků (přitom jsem nikdy necvaknul gumu, jen prostě jezdím všude občas taky jako prase:) a při rozhodování co místo nich jsem se nechal přesvědčit na široký a je to fakt super…

            Pak trochu mimo normální finance jsou celý kola Syntace MX W35 MX(28,5mm) a Syntace W40 MX..

            • kudlanka32  

              me prave vadi ta hmotnost – ted mam 400g mavic a jsou po 20t km jako novy az na zuby od obrubniku a sutru :)…proc ty siroky rafky jsou tak tezky. Nevidim tam pak zadnou usporu vahy oproti dusi :( Rafky tezky (UST system je jeste horsi) plaste tezky a jeste k tomu Schwalbe co se roztrhnou, kdyz se na ne clovek blbe podiva. A bojim se komresoru a prosakujicich plastu. Ty TLR jsou i pro normalni plaste nebo je to jako UST pro spec patky?

              • mirabike  

                tu hmotnost vyváží a myslím, že převáží tuhost kol… Jezdím vpředu NN 2.4 SS TSC, vzadu XK 2.4 Protection, obě gumy maj okolo 680g, ale při tlaku 1.5 / 1.8 baru jedou, držej, tluměj, neplavou.. (mám cca 85kg)… už bych za užší a lehčí (gumy ani ráfky) neměnil..

          • JakeF  

            Nojo, jenže 50mm není 2,3", ale lehce podvyživená 2,0" :D.

            K otázce ráfku, koukni se po ZTR, třeba Arch EX má 21mm a 400g, UST sice není, ale na bezduše je dělanej a jejich žlutá páska váží v jednotkách gramů.

            EDIT: Aha, koukám už to tu padlo…

            • kudlanka32  

              jo to vypada schopne, jen se mi zda ze nema vyvlozkovany diry :( Jinak ja asi skoncim na noby nic 2×2.25 v double defense provedeni.

              Kdyby clovek pak chtel zase duse, da se pouzit i klasika nebo to nejde? U UST vim ze to moc nejde.

              • JakeF  

                Jak vyvložkovaný? Myslíš kalíškování u niplů? To nemá… Duše jsem na ZTR nasazoval, když jsem prodával kolo a šlo to normálně.

                • kudlanka32  

                  OK…toz UST + normalni plast nelze, ale tubeless ready jo? Ty kalisky mi vadi, pred mnoha lety jsem takovy rafek mel a po par letech popraskal kolem der…od ty doby s tim mam psychologickej problem.

                  • JakeF  

                    UST pláště maj ty patky trochu jiný… ZTR jsou přímo dělaný na klasický nebo TLR patky.

                    • mastihuba  

                      Ztr je takovej dobrej hybrid, kerej pobere normální patky, tlr, i úst. Odzkoušeno na wtb, conti schwalbe i maxisech. Jezdím od úst Az po slupky 490g a na bezduse nedám dopustit. Jediný co nejde utesnit na ničem je z boku porezni plášť. Tam patří nasadit duši a nesrat se s tím.

              • lukas aka mitro  

                duse a double defense mi rpijde trochu mimo…ale je to tvoje kolo:)

                • kudlanka32  

                  dotaz znel jestli se v pripade ze nebudu spokojenej s bezdusakama (nepujde nafouknout, bude uchazet…cokoliv) da vratit k dusim s vyseuvedenyma rafkama.

                  DD volim zamerne, protoze nemam s odolnosti schwalbe dobrou zkusenost – roztrham to driv nez ojedu vzorek. A vozit kvuli tomu 800–1100g tezky plaste nehodlam. Momentalne mam 400g rafky + 600g plaste + 100g dusi. Treba takovy UST reseni v podobe 500g hubeneho rafku + 800g plast me dost odrazuje. Proste lehky kola dobre jedou :) Az na ty trny. A jsem zase na zacatku :-D

                  • JakeF  

                    Schwalbe DD nejsou ani lehký a navíc jedou nejhůř ze všech verzí Schwalbe.

                    • kudlanka32  

                      600g snesu – pokud je neroztrhnu nebo nepropichnu o vetev.

                      podle tabulky – 26×2.25 tubeless = 745g, DD TL ready = 635g

                      • MlokCZ  

                        Jenže UST budou naprosto bezproblémové + pojedou mnohem lépe než double defense.

                        Double defense budou o chlup odolnější, ale zase v UST bude výrazně lépe fungovat tmel.

                        Pokud nutně musíš gramařit, tak vem snake skin verzi.

                        A jestli máš obavy z prosakování tmelu, tak double defense je na tom úplně stejně jako snake skin i obyč TLR verze. Jediné, které nikdy ani trochu neprosakují jsou UST.

                        Hmotnost podle mě strašně přeceňuješ. Rozdíl valivého odporu jednotlivých verzí udělá daleko více než ty rozdíly hmotností.

                        • kudlanka32  

                          ja myslim ze hmotnost dela dost, kamarad ma nasadil na GT Force Rocket Rony a prijde mu jako by vymenil kolo. Ale ve sjezdu tahal klacek z prostredka behounu, kupodivu to zatim nerozriznul o sutr. Ale on ma pod 70kg a jezdil trial takze jede ciste…

                          Hmm myslim, ze si necham poradit – protoze kompresor doma mit fakt nechci. Hledam spis spolehlivost.

                        • kudlanka32  

                          predpokladam, ze u Schwalbe tubeless = UST

      • Youda  

        Takže toto Rocket Ron 2.25 s duší na 18 mm ráfek OK?

        • orm  

          Ze soucasneho, moderniho, pohledu to neni idealni, ale roky se to vozilo a fungovalo to, takze to bude fungovat i nadale.

    • dEvilPS3  

      doplnim jen mou zkusenost ze na 18mm rafku se 2.35 zvejkaly. Proto jsem koupil 31mm a je po problemech :) Nic zapletenyho v rozumny cene kolem 20mm jsem nenasel.

      • Crazym  

        To jsi mě nepotěšil, mám je zatím v šuplíku a čekám až se mi ojede vzorek a chci je dát jen dopředu, vzadu nechám 2,25. Byla by to škoda peněz.

    • Adar77  

      Co jsem tu vyčetl od Mloka, tak na 17 ráfek max 2.25". Sám to vozím a foukám na 2atm. při 73 kg a je to v pohodě, při nižším tlaku se začne žvejkat.

      • MlokCZ  

        Nevím jestli jsem tohle někde kdysi dávno tady psal, myslím, že ale spíš ne, že jsem dříve psal tak maximálně, že je potřeba pro 2,25" 19mm ráfek.

        Bez duší a pro nižší tlaky bych to dnes posunul ještě do širších ráfků.

        I pro UST verze 2,25 Schwalbe (RaR, RoR) je výrazně lepší 21mm ráfek než 19mm.

        U snake skin verzí na 29" celopevňáku to celkem jde s 19mm ráfkem, také ale snake skin verze má o trochu tužší konstrukci i než UST verze a o trošku méně se žvejká (na stejném ráfku).

        • Toman  

          Zdar MlokuCZ, prosímtě, jestli ti to nebude moc vadit, písni mi email. Rád bych s tebou probral něco ohledně odpružení.

          Děkuji. TomBla.

    • Necris  

      Jen technická, 2.0 nejsou žádné užovky ! ;) Víc než 2.2 už jsou spíš baculky ;)

    • JakubCh  

      Ok, takže co, bude vhodnější vzít ty 2,1? Žvýkání bych celkem nerad…provozovat budu s duší.

      • pepek  

        S duší se to nežmoulá ani na 17mm. Vem radši 2,25, podle mě – (objektivně) jedou líp, jak 2,1. A radši RaR/RoR.

        • JakubCh  

          No jo, jenže RaR v 2.25 v drátu neseženu…

          Ten NN je v drátu v Evo verzi – tedy měla by to být trojsměs. A na zadek bych dal ten RoR, klasika drát…

          • MlokCZ  

            Jediné EVO NN v drátu co jsem kde našel jsou s triple nano compound, tedy sice třísměsové, ale se starší trojsměsí, která byla ze všech nejhorší a nijak moc si s ní nepomůžeš.

            A ještě k tomu je to 2010 ročník.

            • JakubCh  

              Jo, to je ona. Tak to díky za radu, beru ty Performance, navíc je mám i v krámu vedle baráku za dobrou cenu. Jen které tedy, 2,1 nebo 2,25? Pokud raději 2,1, můžu vzít dozadu i Ralpha, ten v 2,1 je. Ale našel jsem tady, že Ron jede na asfaltu stejně dobře a v terénu trochu lépe drží snad…

              • MlokCZ  

                U RoR je třeba rozlišovat, zda to je 2013 nový vzorek nebo starší 2012. Starší 2012 drží lépe než RaR poměrně o dost, ale také se na zadním hodně žvejkají figury a tedy na zadní kolo ten starší vhodný moc není.

                2013 RoR je určitě o něco rychlejší, ale už zase tak nedrží. A jestli už se mu nežvejkaj figury na zadním kole netuším, nezkoušel jsem.

                Já bych si RoR na zadní kolo nedával a to mám RoR (ale ten 2012) rád a jezdím ho už dlouho, ale jen na předním.

                • JakubCh  

                  Děkuji, takže kombinace předek RoR, zadek RaR taky fajn, jo? Asi spíše na ty 17ky ráfky dám, byť nerad, ty 2.1. Přijde mi totiž, že stávající Karma 2.0 je na ně tak tak, když jsem se na to teď šel podívat…

                  • pepek  

                    2,1 nedávej. . .

                    • JakeF  

                      A v čem by si pomoh těma 2,25?

                      • borda  

                        Zeptam se jinak, cim si s nimi uskodi?

                        • JakeF  

                          Váha navíc, víc se žvejkaj.

                          • Georrge  

                            líp držej a jsou odolnější

                            • pepek  

                              nežvejkaj a líp jedou

                              • Georrge  

                                jsou pohodlnější a líp vypadaj

                              • JakeF  

                                To platí možná tak když s tím chceš jezdit pomalu… Při ostřejší jízdě je to přesně opačně.

                                • pepek  

                                  Tak určitěě, to už všichni víme, že jsi nejvíc největší rychlík ve stř. evropě.

                                • MlokCZ  

                                  Při ostřejší jízdě musíš s dušemi hodně foukat, jinak budeš pořád cvakat. Díky tomu žádné žvýkání nehrozí.

                                  2,1" plášť + duše → je třeba foukat opravdu hodně, trakce jde zcela do háje.

                                  I na 2,25" Schwalbe jsem kdysi ještě na duších musel foukat výrazně více než bych chtěl pro trakci a pohodlí (konkrétně 30/35psi). I tak se při větší rychlosti ve více rozbité pasáži dalo občas cvaknout (když jsou šutry všude, tak to ani lepší technika jezdce nezachrání).

                                  Ani nechci vědět na kolik bych musel nabušit 2,1" s duší…

                            • JakeF  

                              Proč by měly být odolnější? Drží o něco líp, to je pravda…

                              • Georrge  

                                víc gumy víc snese… širší gumy jsou těžší o víc než jen o kolik jsou širší, takže často víc matroše co víc snese. Taky větší odolnost na cvaknutí, větší styčná plocha zase snižuje tlak na ostrých věcech takže ty se nemusí prořezat dovnitř, no prostě odolnější :)

                                • JakeF  

                                  A o co máš větší styčnou plochu, o to víc ostrejch věcí s tím přejedeš :).

                                  • Georrge  

                                    tlustší gumy zase líp těsní s mlíkem takže míň defektů, přestože víc defektů :D

                                    • JakeF  

                                      Já si stejně nemyslím, že by širší guma byla tlustší… Ne, že bych to nějak cíleně porovnával, ale u Schwalbe jsem si rozdílu nevšim, takže minimálně to není nějak výrazný.

                                      • mastihuba  

                                        Dycky se říkávalo ze užší gumy do bláta, kvůli tomu že se to líp zarizne, klidně 1,9 a balón kvůli pohodlí, protože víc tlumí. Tady se dovidam spousty novejch věci :)obecné v tomto vlakne tak jako v jiných se vliv gum na jízdu dost precenuje. :)

                  • borda  

                    Dej si dozadu 2,1" ralpha a dopredu 2,25" rona a mas to.

                    Nic se ti zvykat nebude. S dusi a rozumne nafoukany to bude v pohode.

                    • MlokCZ  

                      S duší stejně musí foukat dost, aby necvakal. A takto nafoukané to se to nijak výrazně žvýkat nebude, tedy souhlas.

                      Jen bych dal pokud sežene 2,25" i dozadu. Hlavně zadní se cvakne snáze a tam ten objem pomůže tedy ještě více (k tomu, aby mohl foukat aspoň trošku méně).

                      • borda  

                        No to ja taky na pevnaka. Me treba pevnak pobere max. 2.0 aby to k necemu bylo a pekne me to stve.

                        Ale i kdyz rona jsem jezdil i na zadnim kole a nijak extra mi to nevadilo (a bylo to hodne po silnici – mel jsem to nasazeny hodne brzy z jara a v zime), tak uznavam, ze ralph je dozadu lepsi. Ty figury na ronoj uz jsou celkem vysoky. A prave ten ralph asi fakt pujde tezko sehnat v 2,25 v ekonomicky verzi. Takze proto se mi jevi ideal tahle kombinace.

                  • Dag  

                    Čau Jakube,

                    být tebou, tak tam hodím kombinaci RoR/přední a RaR/zadní. Koupil bych to v kevlaru a když jezdíš s duší, tak bych moc neřešil jestli 2,1 nebo 2,25.

                    Jinak soused má ty samé ráfky na GT a origoš tam má nasazené nějaké Kendy šíře 2,3.

                    • JakubCh  

                      Ahoj, o víkendu hory? :) už bych se cítil, zítra zase trénink :)

                      Jinak kevlar…moc drahý (EVO verze). Levné kevlar, verze performance – to mi zase přijde zbytečné platit jen za kevlarovou patku. S tou duší – jako že ona to nějak více degraduje, že výhody širšího pláště poznám hlavně u bezdušáků?

                      • Dag  

                        Tu kevlarovou patku poznáš i u verze Performance. Bude to pohodlnější oproti drátu.

                        Jsem si kdysi říkel, že nedám za pláště takové peníze a dneska bych do drátu na 100% nešel.

                        Na víkend něco plánuju. Uvidíme jak bude. Kdž tak se v pátek ozvi. :-)

                        • JakubCh  

                          Patka má vliv i na pohodlí, jo? Jsem nevěděl.

                          No pořád mám taky možnost mít za 400– tyhle Karmy , jen se bojím, aby to na předním nebyla klouzačka. Zase je pravda…i s tím, co mám, jezdím. A že yb to bylo tak o hubu, to se říct nedá. A ten můj přední sjetý Mountain King 2.0 v drátu asi enbdue držet lépe, jak tahle Karma.

                          • Dag  

                            :-)

                          • MlokCZ  

                            Samotná patka určitě žádný vliv na pohodlí nemá. Rozdíl může být pouze v případě, že se drátová verze liší i něčím jiným. A to se stává poměrně často, že je pak i jiná kostra pláště (a ta má na pohodlí vliv zásadní).

          • Dejv94  

            Rapid Rob = Racing Ralph s drátem.

            • JakubCh  

              myšleno to je jak prosím? :)

              • Dejv94  

                Myšleno tak jak je to napsáno, RaR se nedělá s drátem, ale Rapid Rob má stejnej vzorek jen se dělá jako levnější verze pouze s drátem.

                • JakubCh  

                  RaR se s drátem ale dělá, jen teď nikde nemají 2,25 verzi, jen 2,1…

                  • Dejv94  

                    V katalogu Schwalbe ale RaR v drátu není!

                    • MlokCZ  

                      V katalogu chybí spousta verzí, které se dělají jako OEM pro různé značky. Akorát je to pak vždy loterie, co to nakonec je vlastně za plášť (směs a kostra).

                      K tomu ještě doprodej starších ročníků, kde to bylo zase jinak (i v katalogu Schwalbe).

                      • Dejv94  

                        Tak s těma OEM pláštěma teda ani nevíš co kupuješ? nenatisknout to na bok pláště i když je to OEM?

            • MlokCZ  

              To vůbec. Rapid Rob je akorát tak úplná mrdka, která nemá s RaR vůbec nic společného.

              Rapid Rob nemá 67tpi kostru (tedy už kostra je ošizená), směs není ani dvojsměs, ale jen SCHWALBE Basic Compound. Přitom ta dvojsměs performance verzí se ještě docela dá.

              A vzorek odpovídá ještě navíc staršímu vzorku RaR. Ten vzorek by vadil ještě ze všeho nejméně, i když také byl znát rozdíl.

              Rapid Rob → nebrat.

              • Dejv94  

                Tak já osobně bych ho nebral (toho Rapid Rob). Měl jsem ho na jednom kole, doslova zmizel mi vzorek před očima.

    • Anub1ss  

      Kup raději výdou levnějc a co do kvality jeto to samé možná lepší ;-) Jezdím Continental od dob co mám kolo :-D a supr…

      "http://www.bi­kesport.cz/cz/plas­te%20duse%20ga­lusky-mtb-continental/con­tinental-plast-mountain-king-ii-26-x-2,4-%28dratovy%29_3881?p­ic=2

      Rozměr 26×2.2

      • JakubCh  

        No tak drátové Contíky…to je prý slušný hnus směs. Ta Schwalbe, to je aspoň dvojsměs. Mimochodem, MK 2.0 drát mám na předním kole… Navíc předek i zadek MK ani omylem…

        • Anub1ss  

          Jak myslíš nemusí to být nutne MK XK je také supr no ale jak chceš byl to jen návrk z osobní zkušenosti bych neměnil jinak: http://www.bikesport.cz/…vy%29--_3008

          • JakubCh  

            NA Continental jsem se koukal, věř…a kdybych měl prachy na dobrou verzi, klidně. Ale s indickou směsí mám osobní zkušenost a nic super teda (ten MK). Pochybuju, že to bude lepší. Schwalbe a ta dvojsměs by měla být lepší…

    • Captain Slow  

      Mám přesně NN 2.25 levnej drát vpředu i vzadu na XM317, foukám 35–40 PSI a nemám problém. Měl jsem WTB Wirewolf FR 2.35 (s duší) a ani nevím, že by se žvejkaly, ale neměl jsem sílu na to je při mém sotva AM snažení ušlapat. Jsem slaboch, je to taak! :)

    • Jakobo  

      Stejne, takove ty siroke rafky v zacatcich MTB to byl dobry rachot. Taky jsem mel, sirka skoro 40 mm.

      Proc se vlastne zacly rafky zuzovat, jen kvuli hmotnosti a tuhosti nebo je jeste neco jineho?

    • Neunzikger  

      Dovolím si dotaz otočit:

      Na které vnitřní šíři ráfku bude plášťům šíře 2,2“– 2,4“ nejlépe?

      Přijde mi, že ráfek 18 mm je akorát tak pro šíři pneu 1,75“ (44 mm) možná ještě podvyživených 1,9“ (48 mm). Širší gumy už nejsou při nižším tlaku směrově stabilní.

      Na 18 mm široký ráfek se obouvá i pneu šíře 32 mm http://www.schwalbe.de/…arathon.html

      Proč nevzít na pneu 2,2“- 2,4“ (56 mm – 61 mm) ráfek vnitřní šíře cca 25 mm?

      http://spank-ind.com/index.php…

      http://sun-ringle.com/…/inferno-31/

      http://www.spoke.cz/…or-raider-2/

      • lukas aka mitro  

        sirokym rafkem nic nepokazis (krome penezenky a hmotnosti kola)…

        • mirabike  

          no když se zaměříš na tu peněženku, tak nepokazíš ani tu hmotnost (Syntace W35 MX mají 1680g:)

    • siskin  

      Tady si počti http://www.pinkbike.com/…s-Burp-.html

      ve zkratce ,čím širší ráfek tím líp. :-)

      • mirabike  

        mohu potvrdit – jak jsem psal výše – nečekal jsem takovej rozdíl.. neskutečně lepší bajk.. ;-)

    • MarekF  

      Zdravím. Jezdil tu někdo SCHWALBE Nobby Nic EVO 26×2.35" TLR kevlar bez duší na 19mm ráfku? Je už to moc, nebo to je ještě jetelné? Díky.

    • waters  

      mam kola mavic SL 2015 29 / 19mm vnitřní ráfek. bude ikon 2,2 tlr bez problémů na nižší tlak vážim 75kg? Dík

    • jecnak  

      Chtel bych se poptat na realne zkusenosti. Uvazuju, ze na krosku dam 23mm rafky pro cca 33–40mm plaste. Ma nekdo srovnani pouziti extra sirokych rafku (30mm a vic) na 29ce?

    • Juro27  

      Dobrý deň, dá sa obuť na 19mm ráfik 1.75" plášť? Bude tam podla vás sedieť, alebo by bol už príliš úzky?

      • Pán z Dubu  

        Jestli je 19 mm vnitřní šířka ráfku, tak to bude sedět. Ráfky 18 a 19 mm vnitřní šíře jsou nejčastější na trekkingových kolech.

    • Saw890  

      Mam dotaz mam velikost rafku 584×18(32holes) muzu použit velikost 2,2 nebo 2,4 plaste kevlar plast a jestli muzu ponechat dusi z velikosti plaste 2,25 . a dat tam treba plast 2.2 .Tedka mam 2.25 drat .Proradte mi dekuji jsem žačatenik

    • BB  

      nevím, zda to už sem někdo nedal, pokud ano, tak sry. Zajímavá tabulka je v posledním Velo. Nevím, zda uvádějí vnitřní nebo vnější šířku ráfku. Hádám, že vnitřní.

      • LM  

        Tuhle tabulku má schwalbe přímo na webu > rozklikni Which tire fits which rim?

        Je to vnitřní rozměr normálního (tj. ne hookless) ráfku.

        • BB  

          jojo, oni ve Velu to netají, že to je pohled Schwalbe. Mě připadá, že to dost odpovídá. Alespoň u mě to sedí, šířka 67 přes boky, ráfek i35

    • theedge  

      Ahoj. Mám ráfek 23mm vnitřní průměr a chci na to dát Nobby Nic 29 × 2.35.¨nevím mjakou mají přesně šířku v mm. Bude to ještě OK ?

      • JFtryall  

        23mm optimalne funguje tak cca do 58mm realne sirky. Pak je uz lepsi jit na 25 nebo kolem 28mm. Jestli ale nehrotis agresivne zatacky a nejezdis hodne nizke tlaky, tak to pouzitelne bude.

        • theedge  

          Dík. Extra nízké tlaky nejezdím ( na 2.25 RaR mám cca 2,1 ), takže to snad bude fungovat.

          • tonik666  

            Pokud nejsi závodník, tak to bude fungovat normálně (tj. šířkou ráfku to nevylepšíš). Spíš otázka, k čemu Nobby Nic 2.35 – balón s papírovou stěnou.

            • theedge  

              Chci větší balon – pohodlnou gumu s větším gripem než RaRa 2.25 a takový Maxxisy už jsou váhou zase uplně někde jinde ( přes 900gr ).

              • LM  

                Na ráfku s 21 mm vnitřním průměrem jsem musel Schwalbe 2.35'' kvůli žvejkání v zatáčkách foukat tak, že to nebylo ani pohodlné ani to nemělo lepší grip – zlatý „užovkoidní“ Maxxisy 2.3'' co tam byli předtím…

              • JFtryall  

                Pohodli a foukas 2.1? Kolik vazis?

      • Zydrunas  

        Mam podobny dotaz: mam rafky 35mm vnitrni sire, obute plus size gumy. Chci ale zkusit na rychlejsi a delsi prdy tipu XC neco uzsiho – asi Ardent Race 2,35". Bude to na zminenych rafcich drzet v pohode?

        Chci si poridit druhy set kol, ale nez to udelam chci vedet, zda to vubec bude davat smysl.

        Diky

        • JFtryall  

          Nahodit to pujde. Mozna bych radsi sel do Ralpha 2.35, lepsi grip a lepsi valivy odpor. A je to celkem balon. :-)

    • AleZ80  

      Ahoj, jezdíte někdo 2,6" pláště od Maxxisu? Stačí pro ně 30 mm ráfek, nebo je vhodnější spíše 35 mm ráfek? Konkrétně se mi jedná o Minion DHF 27,5"x2,60". Ten ani není na webu značený jako WT verze.

      • Atilla  

        Mám 2,8" maxxis na I30 ráfku a je to v pohodě(ideal je i35mm), takže u 2.6 bych se toho nebál. Třeba Butcher na i33mm ráfku je už na hraně- moc široký ráfek na tenhle plášť( píše TJK)

    • Tehu  

      Ahoj, neměl by někdo reálnou šíří HillBilly ať už 2,3 nebo 2,6? Jde mi o to jestli se mi na 30mm ráfek vejde 2,6ka do neboost Pika. Možná by postacilo i porovnání s Maxxis 2,5WTckama… Díky za pomoc

      • mirorek2  

        Do neboost lyrika jsem dal v klidu maxxis dhf 2.6 i s blatníčkem, jestli ti to pomůže

    • khue  

      Zdravím, třeba budete někdo mít zkušenost a vědět – dostanu Maxxis Minion DHF 2,5 na 21 mm ráfek? Nebo už je ten plášť moc?

      Díky moc.

      • allrose  

        Dostaneš,ale bude to moc

        2,3 bude ok

        • LM  

          2,3 Maxxis bude na 21 mm vnitřku optimální, mám takto Shorty 2,3 + DHR II 2,3 a je to do sraček/prachu super :-)

          • khue  

            Sakra :D zapomněl jsem ještě uvést, že to je 27,5 kolo, konkrétně canyon neuron defaultně tam byly NN 2,35, a v nějakých zatáčkách mi přijde, že mi to každou chvíli musí ustřelit (taky se tak občas děje :-D ), takže proto jsem tam chtěl narvat něco širšího.....no popřemýšlím, jestli spíš nekoupím rovnou celé kolo ( širší ráfek s výpletem tedy)

            Díky za rady

        • Pain  

          Mam ten samý dotaz akorat rafek vnitřní šíře 23 mm. Tam by ten DHF 2,5 mohl sednout ? Díky.

          • LM  

            Dal bych tam 2,3 palce :-). Původní DHF 2,5 bez WT už nejšpíš neseženeš a novej WT bude moc kulatej (až hruškoidní).

            Já nakonec vozím DHF 2,3 na ráfku vnitřní šíře 26 mm a je to super – bočnice jsou stejně široké jak vzorek.

            • Pain  

              Ten prave dojiždim tk jsem to chtel zkusit

            • AleZ80  

              Starý 2,5" byl ale snad ještě užší než 2,3".

            • nksh  

              Tak tak, ted vozim DHR 2.4 WT na i25 rafku a je to tvarove dost na hrane. DHF 2.5 WT jsou jeste znatelne sirsi

              • tonik666  

                Normalne mam na 25mm rafku vpredu dhf 2.5WT a vzadu dhr 2.4WT a funguje to v pohode. Par dalsich lidi to take vozi.

                S 2.5wt dhf byl jen problem, ze v pikovi bez boostu na nej neni dost mista a kdyz das baltnicek, muze se ucpat bahnem.

                • nksh  

                  Jezdit na tom asi pujde, ale zadnej zazrak to nebude – hlavne pri nizsim tlaku

                  • tonik666  

                    Co myslis nizsim tlakem?

                    Jezdim vpredu 25psi a vzadu 27–30 psi aby se to nezvykalo na skocich a necvakal jsem. Na moji nevykonnost to je uplne ok

                    • Atilla  

                      No kdybys to měl na i30mm, tak můžeš jít tak o 3–5psi míň

            • Pain  

              Nakonec jsem vzal opět HR ll 2,4 kterej už mam ozkoušenej. Ten mi na 23 rafku sedi ok.

      • mirabike  

        jestli je to stará 26, tak v pohodě, to jsou užovky okolo 56–57 mm přes boky

      • Hrabex1  

        myslim ze sirsi plast na ucky rafek nasadis vzdycky. Naopak je to problem.

    • Jakobo  

      Dobre vlakno, zrovna premyslim nad vyvojem sirky rafku. Na prvnim horakovi nekdy v roce 1996 sirka pres 30 mm a jak jsem tehdy zavidel majetnejsim spoluzakum uzke rafky.

      Nedavno jsem potreboval zprovoznit jednu plecku s bouranym vypletem, doma jsem nasel nevyuzite rafky 30 mm, nahodil 2" plaste a paradne se na tom jezdi, ale nedokazu vysvetlit cim to je.

      Proc se postupne snizovala sirka rafku, tezko to souviselo s vyssi pevnosti dvojstenych rafku, to by bylo spis naopak. Zrovna tak aerodynamika, ta byla u tech obyc kol posledni problem.

      • Filippo  

        A vnitřní šířka je kolik?

      • theedge  

        Důležitá je vnitřní šířka ráfku. Vnější ti je k ničemu.

        • Jakobo  

          Nechapu o cem se chcete dohadovat. Proste rafky na obyc kolech v 90. letech byvaly siroke jak dnes sjezdove rafky nebo + rafky. Je zbytecne do toho motat sirku steny, ktera se za celou dobu vicemene nezmenila pokud beru klasicky a stale prevazujici rafek s drazkou ve vnitrni stene. Pokud nutne potrebujete videt cisla tak si odectete sirku steny treba 3 mm, asi jak dnes.

          Ted jeste cekam kdo vyrukuje s argumentem o pevnosti techto predpotopnich rafku a pevnosti nejlevnejsich dvoustennych rafku dnes. Ale o tom jaksi ta myslenka nebyla.

    • Tina  

      tipy výrobcov ráfkov / pneu na správnu šírku:

      https://bikerumor.com/…est-results/

    • Staifus  

      Ahoj, využiji vlákno, mám kola 27,5 plus s ráfky 40mm a aktuálně pláště 2,8" -. když mě už nebudou bavit takový balony, kam můžu ubrat vůči ráfkům – na cca 2,4" ?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.