• petr99

    Ahoj, vím, že na toto téma byla už založena vlákna, procházel jsem, ale odpověď jsem nenašel. Mohl bych se zeptat, co znamenají čísla na fotce ? Hlavně mě vrtá hlavou – 17 je vnitřní šířka, ne ? A těch 24mm není na vnější nějak hodně vzhledem k těm 17 ?

    Jedná se o ráfky WTB speed disc.Máte někdo zkušenost, kolik toho vydržej ? Jezdim víceméně AM, prostě to, co je kolem komína + nějakej těžší sjezd. Mám s tim v plánu Rychlebky a pak nějakej EN závod a Pekelnej downhill. Můžu jim dát pohulit bez obav ?

    Vážim 60 kg + batoh.

    • Vilém  

      Proc moc, kdyz koukam na ten profil rafku?

      17mm je na dnesni pomery hodne malo.

    • jopny  

      Zde je to lehce vysvětleno na obrázcích.

      https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_5775

    • Breakpain  

      Přidám se …

      mám ráfek 24mm vnější, 19mm vnitřní … no, prostě jsem je koupil s kolem …

      Jak si na takovém ráfku povedou klasické gumy 2.25, 29er? Zatím foukám 1.6 předek a 1.8 zadek – nemám pocit, že by se to žvejkalo – ale nerad bych se dočkal toho, že to zuju při sjezdu … nějaké reference?

      • Dejv94  

        To jestli zuješ nebo ne bych viděl spíš na kombinaci plášť a ráfek.

        • Breakpain  

          Ok, takže to je jen o zvykání si … Bohužel jsem jezdil doteď vnitřní 23mm … Tak jsem měl trošku bobky, bo to je poznat i okem …

          • allrose  

            vozím 2,3 na 19kách bez problému (max doporučeno),tlak mírně vyšší na tvrdé zacházení-nebezpečí cvaknutí

            • MlokCZ  

              Pokud vozíš duše + vyšší tlak, tak to pak snese daleko širší pláště na stejném ráfku než bez duší + nižší tlak.

        • MlokCZ  

          Kombinace plášť vs ráfek je v tomle velmi podstatná, to souhlas. Ale šířka ráfku k tomu také přispívá (u úzkého ráfku vznikají větší síly působící na patku z boku).

      • MlokCZ  

        S duší nebo bez duše? S duší se to vždy žvýká méně a stačí o něco užší ráfek. A vždy záleží především co s tím kdo a jakým stylem jezdíl.

        Na stejné kombinaci někdo nepozná, že se to vůbec žvejká a druhý s tím může mít i zásadní problém.

        Bez duší bych s tím osobně už spokojený nebyl. Na 19mm ráfku jsem bez duší jezdil 2,25" Schwalbe (snake skin) poměrně dlouho (na Red Metal 29 XL) a dalo se to pro můj styl ježdění, ale nebylo to ono a někdy už se to žvýkalo. Vyzout se mi to nikdy nepodařilo. Nikdy jsem ale ani nefoukal extra nízké tlaky na tomhle ráfku. Vždy kolem 25/30psi na 75kg včetně batohu.

        Stejné pláště jezdím už nějakou dobu na 23mm vnitřní šířce ráfku a je to o hodně lepší. A foukám teď někdy i nižší tlaky než na těch 19mm ráfkách.

    • Kelib  

      Souvisí nějak šířka ráfku s tuhostí či odolnosti? N

      Krom pátky, jak psal Mlok výše

      • Ricci  

        urcite ano,ultralahke rafiky su vzdy aj ultrauzke a vydrzia menej ako tie sirsie a tazsie, preto som zadny zamenil zo 400g na 520g a uz drzi :-)

        • wladeq  

          To je ovšem strašné překvapení že užší ráfek je lehčí, žejo. Širší ráfek bude tužší v určitém směru, záleží ale i na šířce stěny, je to celé trochu složitější

    • Archik  

      Zdravím, jen takový dotázek ohledně té odolnosti. Mám 98kg. Vyplatí se mi tedy příplatek a vyměnit v konfigurátoru kola z

      REMERX TOP DISC, 29"

      Ráfek REMERX TOP DISC, vnitřní šířka ráfku 19mm, 32 drátů – černé – nerez – 2.0 mm, niple stříbrné, přední náboj SHIMANO DEORE, 100×15mm – černý, zadní náboj SHIMANO DEORE, 142×12mm – černý, rozměr 29"

      na

      Kola REMERX RX 2027, 29

      Ráfek RX2027, vnitřní šířka ráfku 27mm, 32 drátů – černé – nerez – 2.0 mm, niple stříbrné, přední náboj SHIMANO DEORE, 100×15mm – černý, zadní náboj SHIMANO DEORE, 142×12mm – černý, rozměr 29"

      RB se nějak rozhodli asi prolomit nějakou psychologickou hranici a „zlevnili“ tím že nasadili horší kola a brzdy. Jestli se rozhodnu k nákupu, tak si brzdy nechám dát určitě lepší, jen mi jde o to, jestli to poznám i na kolech a jestli má te investice cenu.

      Je ještě nějaká další výhoda širšího ráfku?

      • Pán z Dubu  

        Vnitřní šíře ráfku je určena pro konkrétní rozpětí šíře pneu E.T.R.T.O. uvádí:

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.